NederlandReview

    Ervaringen Stella Fietsen

    Wanneer je wel van fietsen houdt maar ook van makkelijk kun je tegenwoordig kiezen voor een elektrisch fiets. Je trapt dan zelf net zo licht of zwaar als je wilt en komt gemakkelijk verder weg. Hoe verder je wilt gaan, hoe groter de actieradius van de fiets moet zijn. Bij Stella Fietsen kun je vele modellen aanschaffen, maar wat is de mening van hun klanten over de service? Dit en meer lees je hier.

    Over Stella Fietsen


    In 2012 is Stella Fietsen gestart met het aan huis verkopen van elektrische fietsen. Zij vonden dat de elektrische fietsen die er op de markt waren teveel kostten en dat de service tekortschoot. Inmiddels verkopen zij de best geteste elektrische fietsen van Nederland, met een landelijke service aan huis of op het werk en een garantie tot 5 jaar.


    Anita Witzier in een reclame voor Stella Fietsen - Waar komen die fietsen vandaan?

    Diensten


    Bij Stella Fietsen kun je een elektrische fiets kopen door een keuze te maken uit een assortiment fietsen, waarbij je een vrijblijvende proefrit bij jou thuis kunt maken op de modellen van jouw voorkeur. Ook kun je een keuze maken bij één van de Stella E-bike Testcenters. Om alvast een indruk te krijgen kun je de gratis brochure met daarin alle modellen en bijbehorende specificaties aanvragen. Daarin staan ook de prijzen vermeld, deze zie je niet op de website, ook omdat er vaak tijdelijke kortingsacties zijn. Er zijn een aantal categorieën fietsen:

    • Stadsfiets
    • Transportfiets
    • Bakfiets
    • Seniorenfiets
    • Mamafietsen
    • Driewieler
    • Schoolbikes

    Wanneer je weet welk soort fiets je zoekt, kun je vervolgens je keuze verder verfijnen op framemaat, kleur, de positie van de motor, de gewenste actieradius, het gewenst aantal versnellingen en een open of gesloten kettingkast. Weet je nog niet precies wat je zoekt, dan kun je ook de keuzehulp invullen, je krijgt dan een aantal modellen voorgesteld die bij je zouden kunnen passen. Verder vind je op de website nog veel informatie over de werking van de fietsen, een blog, achtergrondinformatie over het bedrijf, de adressen van de E-Bike Testcenters, etc.

    Levering en condities


    De Stella Fietsen hebben een levertijd van 5 dagen. De fiets wordt volledig afgesteld bij je thuis of op je werk afgeleverd. Je betaalt geen bezorgkosten en doordat ze rechtstreeks aan de consument leveren zijn de prijzen scherp. De eerste servicebeurt voor je fiets is geheel gratis en op alle fietsen zit 5 jaar garantie. Bovendien kun je bij Stella fietsen meteen een verzekering afsluiten voor je fiets. Je kunt je fiets bij aflevering betalen met je pinpas maar je kunt ook een financiering aanvragen bij Stella Fietsen, dit heet Stella Betaalgemak

    Klachten


    Wanneer je een klacht hebt, kun je terecht op de website onder het kopje ‘Klantenservice’. Je kunt een online formulier invullen met daarin je klacht, maar je kunt ze ook bellen. Bij een tijdig ingediende klacht dien je hen in de gelegenheid te stellen om onderzoek te (laten) doen naar de gegrondheid van de klacht. Bij een terechte klacht behoor je hen een redelijke termijn voor herstel of vervanging van het geleverde product te geven. Voor veel overige vragen kun je het antwoord vinden op de pagina met ‘Veelgestelde Vragen’.

    Heb jij al een Stella Fiets? Vertel erover!


    Heb jij bij Stella Fietsen een fiets aangeschaft, vertel ons dan hoe de aankoop is verlopen, ben je tevreden of niet en waarom? Zo kunnen anderen hier iets van opsteken!

    Zijn de elektrische fietsen van Stella Fietsen wel echt zo goed van kwaliteit en zo vriendelijk geprijsd, of valt dit de klanten in de praktijk tegen?

    Stella Fietsen
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (49)

    5.8
    49% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.2
    Service
    rating
    5.4
    Prijs
    rating
    6.2
    Leveren
    rating
    6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Stella Livorno

    We schrijven eind 2018, mijn vrouw zwanger, maar we waren dringend toe aan nieuwe fietsen met kinderzitje (voor). De inruilactie van Stella aanlokkelijk. Fast-Forward in tijd, superlieve dochter en het mooie weer eindelijk daar om te gaan fietsen. Wat een teleurstelling: het is simpelweg onmogelijk op te stappen met dat kinderzitje, er is geen ruimte genoeg tenzij je mager bent en een stukje langer dan mijn vrouw is. Stella had toendertijd anders moeten adviseren. Wij hadden toen die inschatting niet kunnen maken. Contact opgenomen met Stella... Er wordt traag gereageerd op onze klacht, afspraken om terug te bellen niet nagekomen. Eenmaal contact een veel te snel geirriteerde medewerker aan de deur. Oplossing: kleinere fiets of damesfiets en oude inruilen tegen een zogenaamd gunstiger tarief. Maar altijd nog meer dan 1000 euro bijbetalen. Wij hadden beter advies toen, en betere service en coulantie nu verwacht. Zodra mogelijk gaan onze beide Stella fietsen alsnog de deur uit, nooit geen Stella meer voor ons.

    Door: Frederik Vos 25-05-2020
    van Aalst 27-05-2020

    Het zelfde geld hier nooit meer een Stella raad het iedereen af. Klachten reageren ze niet op zijn nu al 3 mails onderweg nog geen oplossing display van 17 maanden oud glaasje laat los. Ze beloven van alles maar ze doen niets tot zeer weinig. Ze zijn druk ja dat zal wel aan de kwaliteit liggen.

    van Aalst 27-05-2020

    Het zelfde geld hier nooit meer een Stella raad het iedereen af. Klachten reageren ze niet op zijn nu al 3 mails onderweg nog geen oplossing display van 17 maanden oud glaasje laat los. Ze beloven van alles maar ze doen niets tot zeer weinig. Ze zijn druk ja dat zal wel aan de kwaliteit liggen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    Showroom bezoek

    Omdat mijn man en ik ons eerste kindje verwachten zijn wij rond gaan kijken voor een moederfiets. Al snel kwamen wij bij Stella in Leeuwarden uit en zijn daar meer dan prima geholpen. De adviseur was erg vriendelijk en heeft ons ruim de tijd gegeven om de fietsen rustig uit te testen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de Fiore moederfiets en hebben hier een uiterst nette prijs voor betaald. Na telefonisch contact met het hoofdkantoor hebben we samen een afspraak ingepland om aan huis te leveren ( ook hier waren ze erg vriendelijk en behulpzaam! ). Inmiddels hebben we de fiets ruim 2 weken in ons bezit en hebben er met de eerste zonnestralen al heerlijk van kunnen genieten. Ik/ wij zouden Stella dus voor de volle 100% aanraden!

    Door: Maureen 05-03-2019
    G Bouterse 24-03-2020

    Ik put een weinig moed uit de positieve reacties waren wij maar zo positief.2 weken geleden kocht ik een stella Vienna. Echter ben ik nog steeds niet tevreden over de fiets.Geen goede ondersteuning hij houdt in . Op dit moment helemaal geen ondersteuning. Ik has me zo verheugd op mijn fiets wat mis ik mijn giant fiets.Donderdag monteur voor de tweede keer hoop dat het goed al is mijn vertrouwen aan het tanen.Ook de verkoop vonden wij beneden peil.Niets werd goed uitgelegd.Ben wel erg teleurgesteld.Zoals het tot op heden ging zal ik Stella zeker niet aanraden.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Zeer tevreden over Stella

    Ik heb in de herfst een Livorno Steps gekocht. Deze fiets bevalt me heel goed. Had me in eerste instantie georienteerd op een Trek e-bike voorzien van een Bosch middenmotor. Vanwege de kosten ben ik afgehaakt, deze was me veel te hoog. Bij Stella langs geweest en daar hebben ze ook Bosch e-bikes. Ik heb proefgereden in Den Bosch en na de uitleg een scherpe offerte gekregen en tot koop overgegaan. Stella is inmiddels langs geweest voor de onderhoudsbeurt aan huis. Ik heb bijna 700 km gefietst en de Livorno houd zich goed.

    Groeten van een tevreden Stella klant.
    J. Smits, Holwierde

    Door: J. Smits 12-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Ontzettend blij

    Vorige week m’n fiets geleverd gekregen, echt ontzettend blij mee. Ik was opzoek naar een fiets voor mijn woon-werk verkeer. Na veel reclames te hebben gezien toch maar is langs Stella gegaan. Gelukkig daar een fiets gevonden die aan mijn wensen voldoet, goede accu etc. De levering was ook zoals beloofd binnen 5 dagen. De fiets werd bij de bezorging netjes afgesteld en mocht ik nog een proefritje maken. Ook hebben ze goede uitleg gegeven over de fiets en het behoud van de accu. Ik fiets er nu elke dag met veel plezier op rond. Ben erg blij met m’n Stella en zal dit bedrijf zeker aanbevelen!

    Door: Fleur 17-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Stella ebike

    Na levering van mijn Stella ebike van €2550 ( na inlevering oude ebike) werkte de fiets ondersteuning niet bij de eerste fietstocht. 4 monteurs verder en na tal van gebreken aan de fiets bleek uiteindelijk ook de motor stuk te zijn. 30 km in totaal op gefietst en zonder trap ondersteuning !! Na al deze gebreken geen vertrouwen meer in deze fiets. Omruilen kan echter alleen tegen fikse bijbetaling, terwijl de fiets inmiddels in prijs is gedaald van €3100 naar €2100. Stella reageert niet op mijn klachten en zelfs de Klantvriendelijkheidsmanager blijkt van de aardbodem te zijn verdwenen. Heb hem maar ingeruild voor een goedkoper model en tegen extra bijbetaling. Lijk wel gek, maar ben er klaar mee! Zou er nooit meer iets kopen ! Service personeel aan de deur is overigens wel vriendelijk, maar ga volgende keer naar de fietsen zaak in de buurt voor een fiets dat wel werkt en waar je terecht kan met klachten.

    Door: Steegmans 22-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Stella Livorno MDS

    Prima aankoop. Filiaal in Doetinchem bezocht en proefgereden. Uitleg vergelijkbaar als bij Bulten en De Pedaleur. Prijzen zijn gunstiger, vond het erg prettig dat de fietsen thuisbezorgd werden.

    Door: Mark 20-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Blij met mijn Stella Fiets

    Na een lange zoektocht naar mijn eerste elektrische fiets, ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij Stella Fietsen. Vanaf het begin ben ik uitstekend geholpen en heb ik de keuze gemaakt voor de Livorno Gold FDST. Gisteren is de fiets bij mij geleverd. Met het geluk van het mooie weer ben ik gelijk gaan fietsen, in één woord geweldig. Ik denk dat ik dankzij deze ervaring zeker veel vaker de fiets ga pakken zowel naar mijn werk als lange fietstochten. Ik raad Stella Fietsen zeker aan bij vrienden en familie ( eigenlijk aan iedereen)

    Groeten, R. de Weerd

    Door: R. de Weerd 26-02-2019
    A.Tientjes 20-05-2020

    Stella fietszadel na 4 jaar stuk

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Uitstekende service met PASEN in Rijswijk

    Ik wil graag mijn complimenten geven aan de verkoper van de vestiging Rijswijk. Ik heb sinds 2 weken een nieuwe fiets, echter werkte mijn ondersteuning niet goed. Mijn man heeft ook dit jaar een nieuwe Stella fiets en zijn rem was kapot. Op 2e Paasdag zijn wij langsgegaan bij de vestiging in Rijswijk. De werkplaats was helaas gesloten wat natuurlijk wel logisch is met Pasen. Zij hebben ons een vervangende E-bike meegegeven zodat wij toch met het mooie weer konden fietsen. Ik wil de verkoper bedanken voor de goede en snelle service. Echt top!!

    Door: Monique Parijs 23-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    fiets online besteld!

    De fiets die ik had besteld was pas na een week in huis ik vond dat lang duren!
    Maar alles is helemaal in orde en ik kon er zo op wegfietsen
    Dus daar was ik wel tevreden mee
    Ik durf niet zomaar ergens een verrotte fiets te kopen en wilde het bij een nette winkel doen.
    Maar had het nog nooit online gedaan, gelukkig ging het helemaal goed!
    Het is alleen niet goedkoop helaas maar wel goed.

    Door: Ria vd Wetering 04-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    2x Stella Vicenza mis premium

    Hele goede uitleg hoe Stella functioneert, hele goede uitleg over de verschillen van de modellen en wat voor jou het gemakkelijkste type motor is, voorwiel motor of een midden motor. Ze nemen echt de tijd voor een gedegen uitleg zowel in de winkel als in de werkplaats. Dit is nu de 5e Stella fiets die mijn familie koopt in Nuth en de service is gewoon uitstekend. Ik raad het dan ook iedereen aan om daar een fiets te kopen

    Door: Hermans. J 02-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Ebike

    Ik heb vorige week maandag gebeld om een afspraak te maken voor een proefrit op de transport fiets dames, dit kon meteen dezelfde dag, ik dacht zo dat is snel kom ik in de winkel weten ze nergens van, maar gelukkig kon ik evengoed een proefrit maken vervolgens wil ik de fiets bestellen werd gezegd 6 weken levertijd uiteindelijk ben ik voor een andere fiets gegaan, ik wilde daar nog een voorrekje op laten zetten die zou dan dezelfde week binnen komen op vrijdag, dan kon hij er nog meteen worden opgezet nou dat kon dat ineens weer niet want ik kwam vrijdag tussendoor in de ochtend een slot halen, toen zei de man van de werkplaats al dat hij alleen zou staan prima ik zou worden gebeld voor een afspraak, maar ik wachten uiteindelijk afgelopen woensdag zelf maar gebeld en kon ik hem vandaag brengen om 12 uur en om 13.00 zou hij klaar zijn krijgt mijn dochter net te horen pas ophalen om 15 uur ik vind het nogal een verschil en net of die hele fiets verbouwd moet worden is alleen een rekje, en hoor ik dinsdag van een vriendin van mij dat zij ook was wezen kijken voor diezelfde transport fiets precies dezelfde uitvoering mag ze hem volgende week al ophalen, ik dacht dat is toch raar bij mij 6 weken bij haar 1,5 week want ze mag hem eigenlijk al dinsdag ophalen is 8 dagen levertijd, maar dan bel ik op om te zeggen dat ik de service slecht vind maar diegene die ik aan de tel had, had overal wel een antwoord op probeerde alles goed te lullen.
    Stella als jullie je geld binnen hebben is de service meteen weg.
    Geen aanrader nooit meer dat ik daar een fiets koop

    Door: Sabina 03-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    stella allegra

    ik heb mijn stella-fiets nu 1 jaar en je zou dus zeggen dat er garantie op zit maar bij stella denken ze daar anders over: mijn slot zit zo los dat ik hem bijna niet mee naar een winkel durf te nemen bang dat het slot loslaat. stella gebeld en dit valt niet onder de garantie want het slot is niet kapot. ik kan ermee naar een winkel (25km van mijn woonplaats) of ik kan het zelf maken. waarom zit er dan garantie op????

    Door: diana 31-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Stella Dolce Black FDST Comfort U N7D 28' M

    16 november 2019 besteld.
    Totaal order:
    de Fiets zoals omschreven in titel met de Accu SF 14,Ah Zwart en bijhorende lader ''Phylion 2Ah'' á € 1999,-
    Recyling bijdrage á €15,-
    Service beurt á €69,50
    Mobi Drive Screen V1.0 Stella Zwart á €149,95
    Voorzitje Bobike Exclusive Zwart á €79,99
    Windscherm Bobike Zwart á €30,99
    Fietstas Double Savona Black á €67,95
    Totaalbedrag: €1600,- i.v.m. de gebruikelijk onderhandelingskortingen.

    Alles zou bezorgd worden in December 2019.
    Eind december kregen we een telefoontje dat het nog langer zou gaan duren i.v.m. de bestelling voor hen ook iets langer zou duren.
    naar 3 á 4 telefoongesprekken en veel tijd in de wachtstand gestaan te hebben zal het ± maart gaan worden. oke geen probleem.
    Eind januari bellen ze me op met de melding dat het eind mei zal gaan worden, toen begon ik een beetje geïrriteerd te raken en naar een aantal telefoontjes en mijn ontevredenheid geuit te hebben kregen we €50,- korting.

    Nu speelt de virus corona dus willen ze alles de deur uit doen en geld innen voordat er wel of geen lockdown komt en het hun inkomsten zal kosten, dus 20 maart krijgen wij eindelijk de fiets!
    19 maart bellen ze mij op met de melding dat de fietstas er niet bij zit.
    Ik boos want hoe kun je naar 4 maand die tas nog niet hebben of welk onderdeel dan ook.
    Ze konden mij ook niet aangeven wanneer wel.
    Aangegeven dat er dan ook bij de bestelling geen tas betaald wordt i.v.m. deze niet geleverd wordt.
    Naar een kleine discussie en dit gezegd te hebben kon het in eens toch geleverd worden... raar maar oke prima.

    Vrijdag 20 maart komt de bezorger met fietstas.. maar... zonder de Mobi Drive Screen V1.0 Stella Zwart.
    Ik dacht laat ik maar niet moeilijk doen en gewoon alles betalen want de levering zou dan de week er op komen.

    Vrijdag 27 maart komt de bezorger maar... zonder de Mobi Drive Screen V1.0 Stella Zwart.
    Wat hij dan precies kwam doen mag Joost weten..
    Ik zou nog dezelfde dag gebeld worden hierover.
    omstreeks 16:00 contact gezocht en konden mij geen duidelijkheid geven wat er mis is gegaan en ze vonden het heel vreemd dat de bezorger het niet bij zich had, dus mijn vraag: wanneer komt het dan wel binnen. antwoord: geen idee.

    Ze bellen mij nog terug (binnen 8 werkuren).
    maandag 30 maart toch maar even achteraan gebeld, mochten ze weer niet bellen.
    Nog steeds geen idee.
    Aangegeven mij dan maar het geld tijdelijke terug te doen gezien ze in eens nergens de nood in zagen.
    In de hoop dat de bestelling blijft staan en ze het dan gewoon weer als inkomsten/winst gaan zien. beetje het gevoel dat klant is koning weer terug te krijgen.
    Kon niet!
    Geld mocht terug maar bestelling gaat er dan uit! opnieuw bestellen mag maar dan komen er wel kosten bij voor het installeren terwijl het nu bij in zit...

    Hebben daar maar voor gekozen want zijn een beetje klaar met Stella.
    Hopen dat de service beurt t.z.t. wel goed zal bevallen.
    En hopen dat we geen gebruik hoeven te maken van de garantie.



    Door: Martin Koop 30-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Livorno

    Rij nu een jaar op mijn Livorno, 2400km mee gefetst. Nooit geen
    problemen mee gehad. Ben er heel blij mee.

    Door: Jilles Leijstra 15-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Stella vicenza black superior

    Eerste paar maand tevreden, maar nu maakt fiets elke keer als ik trap piepend kraakgeluid. De fiets is pas een paar maanden oud. Op mijn eerste mail geen reactie van Stella. Na mijn tweede mail ben ik gebeld en doorverwezen naar het servicepunt. Beetje teleurgesteld want het is toch service aan huis? Wordt veel reclame voor gemaakt. Maar medewerker Stella vond dat ik makkelijk even naar servicepunt kan fietsen en reageerde erg kortaf. Zwaar teleurgesteld in de kwaliteit van de fiets en ook dus in de dienstverlening.

    Door: K linders 07-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    Nooit meer een fiets van Stella

    Ik ben nu een half jaar de duurste Stella fiets.
    De eerste fiets Jon meteen retour omdat deze niet deed wat hij moest doen.
    Nu bij de tweede fiets na 5mnd een melding op me display verbinden met fiets?
    Je zou toch verwachten dat een dure fiets niet zo snel mankamenten zou vertonen.
    Had ik alles van te voren geweten had ik nooit een stella fiets gekocht.
    Het liefst heb ik me geld terug zodat ik een goede fiets kan kopen.

    Door: Mol 03-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Stella ebike

    Vorig jaar een E-bike aangeschaft nadat we eerst gingen proef fietsen in Nunspeet.
    Daar viel het ons op dat bij de 25 km de ondersteuning er plots af gaat. Dit rijdt niet lekker. Maar volgens Stella kan je de limiet zelf instellen in het menu. Inderdaad wordt dit beschreven in de handleiding. Echter ik merkte in de praktijk geen verschil/verbetering. Toen ik mijn eerste servicebeurt wilde inplannen belde ik eerst vestiging Leeuwarden op om dit gelijk mee te nemen. Ik kreeg het antwoord dat ze dit niet mochten doen en dat ze mij ook niet wilden helpen opdat ik het zelf kon doen. Hier was ik niet blij omdat mij dit is toegezegd. Ik zou terug gebeld worden. Na 5 dagen maar zelf gebeld naar hoofdkantoor Nunspeet. Daar kreeg ik inderdaad te horen dat je dit wel kan instellen, maar dat de motor niet op de instelling reageert en dat ze mij niet konden en wilde helpen.
    Riekt naar klant belazeren.

    Door: Martin van Vliet 03-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    accu

    do 2jan zijn we geweest in Hengelo bij Stella met een accu van stella die niet meer op lade.
    eerst telefonisch contact gehad met de mede deling dat zij gediplomeerde en vakkundige monteurs hadden en die er wel naar konden kijken.
    aangezien dit om een driewieler ging van een gehandicapte man die rond moet komen van 60,00 per week, hadden we de hoop dat het aan de oplader lag of dat de accu gerepareerd kon worden.
    na onderzoek van de monteur van stella werd ons mede gedeeld dat de zekeringen nog goed waren en dat de accu kapot was.
    we hadden de keuze in een accu 0,5-1jaar gebruikt kosten 275,00
    of een accu uit de showroom kosten euro 400,00 of nieuwe van 499,00.
    ik wou eigenlijk gaan voor de accu van 275,00 en wou die ook betalen.
    achteraf gezien is dit ons geluk omdat ik alleen kon pinnen en niet cash betalen, waardoor wij terug naar Enschede zijn gereden.
    heb toen even gesnuffeld op marktplaats en kwam bij een bedrijf
    Fiets accu Repair in Enschede........en wat dacht U........
    toch de zekering die kapot was!!!!!!!!!!!!
    ik vroeg de man wat ik betalen moest....hij zei 5,00 euro.
    er zijn toch nog EERLIJKE bedrijven.

    Door: ronny louwman 04-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Glow white fdst easy

    Ik heb zo een fiets voor me moeder gekocht en is daar maar al te blij .
    In de winkel van Schiedam waren de medewerkers heel vriendelijk en deskundig .
    Dus al met al heel blij mee

    Door: Jan Mak 11-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Livorno Gold ingeruild na 2 maanden voor stella copenhague light

    Misschien een veel te lange review, echter ik wil een compleet beeld geven over Stella

    Nu sinds 3 maanden in het bezig van 2 maal een Livorno gold, nieuwste model met voorwiel motor.

    Op zicht tevreden op enkele toch wel belangrijke zaken na,

    Er is al een reparatie geweest aan de controller en het kapje van de dagrijverlichting laat iedere keer los, de kwaliteit van de afwerking van de kabels aan de fiets komen mij nogal goedkoop over, kabels die te lang zijn en er gewoon langsaf hangen, zou niet mogen voor een model die nu volop in de reclame spots te zien zijn.

    Dan het verhaal van de ondersteuningen, 9 in totaal. Dit is echt een onzin verhaal, dit zijn GEEN ondersteuningen, het woord ondersteuning geeft in de betekenis van het woord aan dat er een keuze gemaakt kan worden in de hoeveelheid kracht die ter beschikking is, net zoals eco-normaal-sport stand bij andere merken ebikes.

    Bij Stella zijn de 9 zogenaamde ondersteuningen slechts een beperking in de snelheid die gehaald kan worden op de fiets.

    Je moet hierbij denken aan bv stand 1 is 10 km/ph en stand 3 15 km/ph enz enz enz.

    Er jammer dat Stella toch blijft spreken over 9 ondersteuningsstanden, DIT IS HET NIET.

    Het nadeel in Limburg waar wij wonen is dat de Stella bike halverwege een bergop snel op het einde van zijn kracht is waarbij zijn concurrenten WEL de mogelijkheid hebben om extra kracht bij te zetten.

    Onze vorige ebike de Giant Twist go had in de sportstand beduidend meer trekkracht dan de Stella, in Limburg kan dit net het verschil zijn om de berg op te komen.

    Al met al een mooie bike om te zien en prettig om op te fietsen, echter omdat we in een nogal heuvelachtige omgeving wonen zullen wij nooit meer een Stella kopen. Sterker nog, navraag bij Stella om te fiets anders af te stellen leverde ons een dikke nul op het request, en dat terwijl we ondertussen wel weten dat het kan, service na aankoop dus een dikke onvoldoende.

    Update,

    Na enkele malen geprobeerd te hebben opheldering te verkrijgen over de status en oorzaken waarom de Livorno slecht presteert in het limburgse heuvelland ben ik op zeer interesante informatie gekomen. een medewerker van Stella verklaarde aan de telefoon dat het bekend was dat de bewuste fits eigenlijk onvoldoende presteerde hier in limburg, hij zou qua trekkracht duidelijk achterblijven op andere uitvoeringen van de stella.

    Inmiddels een case aangemaakt en nog steeds afwachtende op een telefoontje van Customer Service om te komen tot een oplossing voor dit probleem, ik had aangegeven om tegen een kleine bijbetaling van mijn zijde over te gaan tot de aanschaf van 2 Coppenhagen fietsen.

    Overigens op het verzoek van de stella medewerkster nav mijn vorig bericht de info opgestuurd via mail, echter GEEN reactie van Stella. Stalla verkoopt maar levert geen service, zeer ontevreden hierover.

    Na veelvuldig contact uiteindelijk na een betaling van 350 euro de 2 livornos kunnen omruilen voor de Copenhague Light

    Vandaag uiteindelijk de Livorno Gold kunnen omruilen voor een Stella Copenhague light, een proefrit in Nuth gaf de doorslag om de Livorno Gold aan de kant te zetten, de trekkracht van de motor is echt niet voldoende voor het limburgse landschap. Moet er wel een kanttekening bij zetten dat men op winkel van Stella de klanten hierop attend mag maken, immers deze inruilactie heeft me toch weer geld gekost.

    Oke achteraf niet zeuren, was overigens ook mijn eigen voorstel, maar toch……
    Vanmorgen omstreeks 07:30 in de OCHTEND stond het inmiddels zeer bekende busje van Stella weer eens voor de deur, met 2 Stella Copenhague light fietsen.

    Na een uitgebreide testrit op de 2 fietsen was ik erg blij te mogen ervaren dat de ondersteuning van de Stella Copenhague light wel ruim voldoende is voor de limburgse heuvels echter waar ik, en noem me maar een zeurpiet, niet zo happy van wordt is het geluid dat de voorwielmotor produceert, man wat een kabaal.

    Deze week toch maar eens even terug gaan naar Stella in Nuth om hierover verhaal te halen, zo zie je maar dat als het ene euvel opgelost is je toch weer een ander euvel ontdekt.

    Er is hoop voor Stella, echter het gaat niet altijd zoals het zou moeten gaan. Deze week bezoek gehad van de monteur van Bus 32, en ja er is toch kennis van zaken in huis bij Huize Stella.

    Deze monteur heeft alle kennis, kunde en vaardigheden in huis om je fiets dusdanig af te stellen zodat deze voldoet aan de verwachtingen zoals de testrit in Nuth verlopen was. Een duidelijk verschil tussen de testfietsen die optimaal zijn afgesteld en de fiets die je van Stella geleverd krijg vanuit Nunspeet, eigenlijk een grandioze misser om niet iets meer aandacht te geven aan het product dat aan de klant bezorgd word.

    De monteur van bus 32 zag meteen het probleem in de instellingen zoals de fiets bij mij op de oprit stond. Na verschillende updates en testritten voldeed de fiets voor het limburgse landschap met zijn heuvelachtige geografie.

    Op de stella copenhague light is eigenlijk niets op aan te merken, zijn lichtgewicht van ca gemiddeld 5 kg lichter dan een doorsnee e-bike laat de fiets zowel in prestatie als hanteerbaarheid scoren als een topper. In enige reviews spreekt men over bv een zwabberende voorvork in de aandrijflijn, hier is bij de twee fietsen absoluut niets van te merken.

    De hydraulische remmen brengen de fiets in no-time veilig tot stilstand en het wisselen van versnellingen gaat zo precies als een zwitsers uurwerk. De verstelbaarheid van het stuur laat niets te wensen over, tevens is er een verende zadelpen gemonteerd, hetgeen niet in de specificaties stond maar wel een welkome accessoire is gezien de stella copenhague light geen verende voorvork heeft. Ik kan niet opmerken dat ik de verende voorvork mis, in tegendeel, de lichtgewicht voorvork van carboon maakt de fiets bijzonder wendbaar en behoud toch zijn stabiliteit.

    De reden waarom ik de waardering slechts op 3 sterren gezet heb is dat ik van mening ben dat gedurende de assemblage in de fabriek in Nunspeet geen duidelijk eindcontrole is, met korte termijn visie gaat stella het in de toekomst niet redden.

    Een ander klein voorbeeld is dat op de 2 vorige stella fietsen verschillende onderdelen zaten, zoals verschillende zadelpennen en achterspatbord, en dat ofschoon we dezelfde fietsen besteld hadden.

    Mensen spreken vol lof over de service van Stella die met een busje bij je thuis komt om je problemen op te lossen, echter commercieel gezien kost dit enorm veel geld en investeringen.
    Klanten van Stella willen een fiets die waar achteraf niet aan gesleuteld moet worden om deze te laten lopen zoals zij van de fiets verwachten.

    Rest mij nog een aanbeveling aan Stella, de monteur van bus 32 eens goed in het zonnetje te zetten en zijn klantvriendelijkheid te koesteren, immers betrokken werknemers met een hart voor de zaak zijn veelal moeilijk te vinden zoals ik helaas moet constateren als ik het resultaat zie van hetgeen aan de klant word aangeleverd.

    Eindoordeel is dat ik ontzettend blij ben met de stella copenhague light in samenwerking met de monteur van bus 32, of mijn volgende fiets een Stella wordt kan ik nu niet schrijven, dat moet de toekomst uitwijzen in duurzaamheid en betrouwbaarheid.

    Stella, er is nog een hoop te veranderen in je productie om dit goede product ook goed aan de man te brengen, zonde van toch een heel mooi product.

    Door: Schipper 16-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over Stella Fietsen

    Uw beoordeling


    FAQ

    Is Stella Fietsen een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 49 ervaringen geplaatst over Stella Fietsen. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.8 gekregen, waarbij 49% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Stella Fietsen actief?

    Stella Fietsen is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector Sport & Outdoor

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Stella Fietsen gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.