NederlandReview

    Ervaringen Spartoo

    Jij shopt je kleding toch zeker ook online bij Spartoo nl? Ben je ook benieuwd naar de ervaringen van andere consumenten? Wij van NederlandReview geven je door middel van onafhankelijke reviews en ervaringen van consumenten eerlijke informatie over deze site. Je wilt tenslotte niet voor verrassingen komen te staan. Deel jij na jouw bezoek aan Spartoo je ervaring ook weer met ons?

    Over Spartoo
    Spartoo nl is een nog relatief jonge webshop waar je terecht kunt voor kleding en schoenen voor zowel dames, heren en kinderen. Van origine opgericht door drie jonge jongens die hun passie voor schoenen en internet deelden. Inmiddels is de site een uitgegroeid tot een serieuze online aanbieder van zowel kleding als schoenen. Met meer dan 750 merken zit er voor jou vast ook iets tussen.

    Diensten
    Spartoo biedt op haar site op overzichtelijke wijze haar collectie aan. Als je iets zoekt kun je kiezen voor nieuw, dames, heren, kinderen, merken, exclusief, sale en luxe. De categorieën dames en heren zijn dan weer onderverdeeld in schoenen, kleding, tassen, accessoires en nieuw. Zoek je iets van een bepaald merk, dan kun je dus ook op merk selecteren. Spartoo levert je bestelling gratis. Iets wat bij andere webshops nog weleens anders. Wel bedraagt de levertijd wat langer. Bezorging wordt binnen vier dagen gegarandeerd, dus je tmoet wel wat meer geduld hebben tot je je favoriete kledingstuk in huis hebt. Retour sturen mag ook gratis en daarvoor heb je dan dertig dagen de tijd. Bovendien geeft de site een laagste prijsgarantie. Hieraan zijn natuurlijk wel wat voorwaarden verbonden, maar deze worden duidelijk op de site duidelijk verwoord. NederlandReview is benieuwd of jij misschien weleens contact hebt opgenomen over deze laagste prijsgarantie en wat jouw ervaringen hier dan mee waren?  Kreeg je inderdaad het verschil uitbetaald? Als extra biedt Spartoo ook nog een app aan voor gebruik met IOS en Android.

    Een kijkje in de keuken bij Spartoo!

    Spartoo Premium
    Wat ons opvalt is dat Spartoo een soort premium lidmaatschap aanbiedt. Voor een jaarlijkse bijdrage van € 14,90 heb je dan de volgende privileges: gratis bezorging via Ups waardoor je je bestelling de volgende dag al ontvangt (mits besteld voor 13.00 uur). Je kunt zonder extra kosten in drie termijnen betalen. Je kunt met 10% korting de nieuwe collectie kopen je krijgt nog eens 5% extra voordeel op reeds afgeprijsde artikelen. Denk je dat jij deze voordelen eruit haalt? Dan is een premium lidmaatschap misschien iets voor jou? Of ben je premium lid en valt het voordeel tegen? Vertel ons op NederlandReview over jouw ervaringen. 

    Klachten
    Op de homepage van Spartoo lezen we helemaal onderaan dat zij een 4,3 uit 5 scoren. Dit is een prima score natuurlijk. Wij zijn vooral benieuwd of jij het hiermee eens bent. We vinden het wel leuk dat je wordt uitgenodigd om je mening over de website te geven, waarmee je vervolgens € 10 korting kunt verdienen. Via help en contact wordt je geholpen bij vragen voor, tijdens of na je bestelling en bij overige vragen. Bij ‘na je bestelling’ kun je kiezen voor de optie klacht indienen over een product of service waarbij je uiteindelijk een contactformulier kunt invullen. Een termijn waarbinnen één ander wordt afgehandeld, wordt niet aangegeven. Wel is er ook de mogelijkheid om tijdens kantooruren telefonisch contact te zoeken. Als jij weleens een klacht hebt ingediend bij Spartoo zijn wij reuze benieuwd naar de afhandeling ervan. Deel daarom je ervaring en geef je beoordeling.

    Lees recensies over Spartoo.nl. Bekijk hoe Nederland over de online kleding & schoenenwinkel denkt. Hoe is de kwaliteit, service en levertermijn? Lees het bij NederlandReview

    Spartoo
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (19)

    5,2
    42% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,2

    Service

    4,8

    Prijs

    5,4

    Leveren

    4,8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Topsite!

    Angela03-10-2018

    Een erg leuke site, met een ruim assortiment aan schoenen! In de outlet iedere week weer mooie aanbiedingen! Levertijd is iets langer, maar dat is te verwachten als de producten uit Frankrijk moeten komen. Nog nooit problemen gehad met een bestelling.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Slechte service!!

    Dré W27-06-2018

    Via vrouw.nl had ik een Cadeaubon gewonnen van €50,- eenmalig te gebruiken.
    Uiteindelijk super enthausiast 2 vesten uitgekozen €68,- bij elkaar dus 18 uit eigen zak betaald. Levering liet er lang op zich wachten!
    1 vest viel ontzettend tegen en heb ik retour gestuurd (zag er heel anders uit dan de vest in de winkel van dat merk) tot mijn grote verbazing krijg ik nog niet eens de helft van mijn geld terug en de rest van de tegoedbon is ook verdwenen. Uiteindelijk had ik dus 60 euro betaald voor een vest van €30 euro!!!! Contact opgenomen met spartoo en ja dat hoorde zo, echt belachelijk!!! Na flink wat mailen en bellen uiteindelijk als uitzondering mijn geld terug gehad en de rest van de Cadeaubon ja die is verloren gegaan is maar eenmalig te gebruiken die 50 euro en als je iets besteld wat niet goed zit/mooi en je stuurt het retour ja dan heb je pech en kan je fluiten naar je cadeaubon! En in dit geval bijna zelfs naar het eigen extra betaalde geld!! Dus nu €50 euro betaald voor een vest van €30,-
    Voor mijn NOOIT meer Spartoo zeer slechte service en slechte levering! Dit niks ten nadele van vrouw.nl want lees met plezier al hun columns en blogs!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Levering

    Furkan26-05-2018

    Hele goede overzichtelijke site. Helaas geen super snelle levering

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    paar keer besteld

    Lydia Dijk07-07-2017

    Ik heb al een paar keer besteld bij Spartoo: niks mis mee hoor!
    Ik heb een maatje 37 en vaak vallen schoenen voor mij te breed, maar ik heb er nog geen last van gehad bij Spartoo. Kwaliteit goed, verpakking netjes, ik heb echt geen klachten. Gewoon een leuke schoenenwinkel en met gratis verzending.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Koop niet bij Spartoo!!!

    j16-06-2017

    Op 25 mei een bestelling gedaan die tussen 1 en 7 juni bezorgd zou worden. Het is nu 16 juni en het is nog steeds niet geleverd. Heb meerdere e-mails gestuurd, maar krijg enkel als antwoord dat het probleem bij de toeleverancier ligt en dat Spartoo daar niets aan wil doen. Heb aangegeven geld terug te willen. Na gebeld te hebben met de Spartoo klantenservice wilde een medewerker dan wel een e-mail sturen naar de toeleverancier. "Meer kunnen wij niet doen". Belachelijk. Koop hier niet!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    communieschoenen zoek!

    M09-03-2017

    De schoentjes voor de communie van mijn dochter zijn zoek, Post Nl zegt Spartoo bellen en Hanneke van Spartoo weet ook niets te vertellen! Ze gaat mijn voor 17.00 uur vandaag 9-3-2017 vertellen waar mijn schoenen zijn die gister volgens Post NL 12.04 uur geleverd moesten zijn. Ik ben benieuwd, maar als ik alles over dit bedrijf terug lees, heb ik er een slecht gevoel over!

    Ik hoop dat mijn gevoel niet juist is, heb nu een verdrietig kind!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Oplichting Spartoo

    Johan16-01-2017

    Ik heb eind december een jas van 250-, gekocht op Spartoo. 3 januari teruggestuurd ( moest ineens ook verzendkosten betalen van 6,95, terwijl men overal adverteert met gratis retour etc.)

    Het is inmiddels 16 januari en nog geen geld ontvangen, geen bevestiging van ontvangst. En de klantenservice van Spartoo zowel op Facebook als de E-mail negeert mij volkomen.

    Wat is dit nou voor bedrijf.

    IK KOOP HIER NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT WEER!

    Adriana Spartoo25-01-2017

    Beste Johan, Ik wil het graag even verder voor je uitzoeken. Zou je ons een bestelnummer kunnen doorgeven of het emailadres waarop de bestelling is geplaatst? Dan gaan we het zsm even voor je bekijken. Vriendelijke groet, Adriana

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Niet te bereiken

    Esther09-11-2016

    Na ontvangst van mijn artikel bleek er nog een groot alarmlabel in de jas te zitten.
    Klantenservice is niet bereikbaar en op de mail wordt helaas ook niet gereageerd.
    Het artikel wil ik graag terug sturen.
    De jas blijkt uit Polen te komen dus vanuit daar schijnt men eerst een retour sticker te moeten sturen.
    Niet echt klantvriendelijk en ook moeilijk als ik geen contact krijg.
    Reeds contact opgenomen met Klarna ivm. de betaling.
    Mocht Spartoo niet reageren gaat Klarna hier mee verder.

    Slechte zaak Spartoo

    Ellis van Spartoo09-11-2016

    Beste Esther, Wat vervelend om te horen, dit is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je inmiddels al contact gehad met onze klantenservice? ^Ellis

    Johan16-01-2017

    Facebook negeren ze je, e-mail negeren ze je. Ik hang inmiddels ook al 10 minuten in de wacht aan de telefoon. Wat een verschrikkelijke service

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Opgelicht

    Giselle05-11-2016

    Anderhalf week geleden heb ik een baby slipper bestelt, tot op heden heb ik niks ontvangen" geen track and trace "geen e-mail niks. Daarnaast is Spartoo telefonisch ook niet bereikbaar " ik sta nu op het punt om stappen te gaan ondernemen. stelletjes oplichters, stuur me geld maar weer terug!!!

    Ellis van Spartoo09-11-2016

    Beste Giselle, Wat vervelend om te horen§ Heb je inmiddels contact gehad met onze klantenservice? Met vriendelijke groet namens Spartoo ^Ellis

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Ballerina's maat te groot, geretourneerd en geld terug

    Diana01-10-2016

    Hele leuke ballerina's gekocht voor mijn dochter.
    Toen ze aankwamen, bleken ze echter een maat te groot. Echt jammer.

    Ze waren bedoeld voor een schoolfeest, dus we wilden niet een grotere maat, het was nu te laat.

    We hebben ze teruggestuurd en iets van een week later werd het bedrag teruggestort.
    Keurig op zich, maar wel jammer.

    Dave 11-10-2016

    Vind het jammer dat je iets koopt boven de 100 euro en daar voor nog eens verzendkosten Voor moet betalen dat is bijna nergens meer.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Leuke winkel

    Sabrien29-07-2016

    Leuke winkel met veel keuze en goede prijzen

    Levering duurde echter te lang en veel langer dan beloofd. Maar de klantenservice was zeer vriendelijk en toen kwam het toch goed.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    Geen geld terug

    Marleen06-07-2016

    Twee weken geleden heb ik mijn bestelling geannuleerd, inmiddels wacht ik al twee weken lang op mijn geld terug. Dat zou terug worden gestort. Ik heb meerdere malen telefonisch geprobeerd contact te krijgen maar alle lijnen zijn bezet. Ook word gezegd dat ik moet bellen tussen 09:00-18:00 terwijl ik dat alle keren heb gedaan. Het is gewoon erg vervelend om te af te wachten... Jammer dat er geen contact mogelijk is met de klantenservice wat ik al van meerdere gedupeerde heb gelezen. Het is ook jammer dat ik zo lang aan het wachten ben op mijn geld en nog niet iets heb kunnen vernomen..

    Ellis van Spartoo02-08-2016

    Hi Marleen, Wat vervelend om te lezen, heb je inmiddels je geld al terug? De problemen aan onze kant zijn inmiddels verholpen, maar excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Ellis van Spartoo

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Mw.

    Marina van den Houten01-07-2016

    Ruim een maand schoenen bij spartoo besteld ,op de dag dat ik de bestelling heb ontvangen heb ik ze gelijk geretourneerd vanwege het feit dat ze te groot waren.
    Na ruim drie weken steeds achter mijn geld , afgelopen week na 20 pogingen om klantenservice te bereiken uiteindelijk iemand opgenomen en tegen mij gezegd dat ik binnen paar dagen mijn geld op rekening krijg tot nu toe ik heb mijn geld steeds niet op mijn rekening en de telefoonnummer zegt dat niet meer in gebruik is
    Ik wil gewoon mijn geld terug en niets anders,





    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Gewoon een leuke schoenenwinkel voor mij

    Charlotje!22-06-2016

    Gewoon een leuke schoenenwinkel! Ik wacht altijd op aanbiedingen, want dat scheelt echt veel. Ik zelf heb nooit problemen gehad met verkeerde bestelling en dat soort dingen gelukkig!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    handel in persoonsgegevens

    Shanti21-06-2016

    Ik had voor het eerst online schoenen besteld bij Spartoo.
    Eerst koos ik de schoenen, die gingen in het winkelmandje en daarna moest ik al mijn persoonlijke gegevens invullen en daarmee bedoel ik ook echt ál mijn gegevens, tot mijn geboortedatum aan toe.
    Alleen mijn BSN en DNA vroegen ze niet.

    Ik bestelde op zaterdag en direct na de bestelling ontving ik in mijn inbox allerlei mails met aanbiedingen maar geen bevestiging van de bestelling. De aanbiedingen bleven maar binnenkomen.
    Op maandag heb ik gevraagd hoe het zat met mijn bestelling.
    Ze zeiden dat ze geen bestelling van mij hadden ontvangen.
    Ik vroeg hoe ze dan aan mijn naam en emailadres kwamen.
    Daar wilde Spartoo geen antwoord op geven.

    Ik vroeg of ze de schoenen überhaupt wel hadden en ook nog in maat 37.
    Antwoord: ze hadden ze wel maar als ik dat wilde dan kon ik ook een andere maat bestellen.
    Waarom??
    Daarna vroegen zij aan mij waarom het bestellen niet was gelukt.
    Volgens mij was het bestellen wél gelukt want ze hadden blijkbaar wel al mijn gegevens ontvangen en die heb ik niet voor de lol gestuurd maar bij de bestelling ingevuld.
    Ik vroeg daarom maar weer hoe ze wel aan mijn naam en emailadres en andere gegevens kwamen maar de bestelling niet had ontvangen.
    Antwoord: we hebben geen bestelling ontvangen van dit emailadres en of ik aan hen een bankafschrift wilde opsturen want dan konden ze het verder voor mij uitzoeken.

    Ik heb nul vertrouwen in Spartoo want ik krijg toch sterk de indruk dat er schoenen op de site van Spartoo staan die zij niet in hun assortiment hebben.
    Ze staan blijkbaar op de website om mensen te lokken, zodat geïnteresseerden hun gegevens invullen en dat kan Spartoo dan weer lekker doorverkopen aan andere bedrijven.
    Dat is handel maar niet in schoenen maar in persoonsgegevens.

    Spartoo22-06-2016

    Beste Shanti, Vervelend om dit te horen. Ik reageer hierop namens Spartoo.nl. De gegevens die wij vragen zijn nodig voor de verificatie van personen, dus of we met de juiste persoon te maken hebben. Uiteraard kan je ervan uitgaan dat wij deze gegevens niet aan derden verstrekken/verkopen. Bij de bestelling laat je ook jouw e-mailadres achter en op deze manier kunnen we jou vertellen wat de status is van jouw bestelling. Wellicht is hierbij een ander e-mailadres of een aliasadres gebruikt. Voor de nieuwsbrieven kan je je elk moment uitschrijven onderaan de nieuwsbrief. Wij mailen niet zonder dat jij ons daar toestemming voor geeft. We willen dit graag oplossen en vragen je daarom contact met ons op te nemen via marketingnl@spartoo.com. Ik wil je verzekeren dat wat op onze website staat ook aanwezig is in ons magazijn in Frankrijk. Met vriendelijke groet, Paul Hulzentop Mederwerker Marketing Nederland bij Spartoo.nl

    Shanti23-06-2016

    Beste Paul Hulzentop, je komt niet zomaar op jullie pagina om je persoonsgegevens in te vullen. Eerst moet je op jullie webshop een product in het winkelmandje doen, daarna op bestellen klikken en pas daarna kun je een account aanmaken en al je gegevens invullen. Daarom is het heel ongeloofwaardig dat Spartoo volhoudt mijn bestelling niet te hebben ontvangen terwijl jullie mij wel mailen op het emailadres dat bij de bestelling is ingevuld. Mijn advies: neem de klant serieus, wees gewoon eerlijk en transparant. Als vrouwen schoenen willen dan willen ze schoenen. Biedt daarom direct een oplossing aan. Geef gewoon een bankrekeningnummer waar het geld op gestort kan worden en communiceer wanneer de bestelling zal worden afgeleverd. Ik heb dagenlang gecommuniceerd met Spartoo. Er was naar mijn mening van jullie kant geen wil tot verkoop, ik merkte dat er van jullie kant alleen behoefte was aan klantcontact en aftasten wat ik wilde. En een kopie van mijn bankafschrift vragen om uit te zoeken waar het mis is gegaan in jullie administratie is natuurlijk helemaal vreemd. Ik ben niet op zoek naar een oplossing van Spartoo want ik heb al leuke schoenen gekocht bij Paul Warmer. Een fysieke winkel vind ik toch gezelliger en makkelijker.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    Opgelicht

    Jordy07-06-2016

    Schoenen besteld maat 39 maar kreeg na een lange tijd maat 36. Schoenen volgens de instructies terug gestuurd.

    Telefonisch onbereikbaar.

    Het geld kreeg ik pas na 18 emailtjes terug!!

    Retourkosten voor de foute bezorging kreeg ik niet terug omdat ik de schoenen niet retour heb gestuurd???

    Uit principe thuiswinkel en consuwijzer ingeschakeld. Zelfde dag kreeg ik een email dat het wel terug gestort zou worden. Ik wacht hier al weer lang op.

    Succes met jullie webshop Spartoo.nl

    Spartoo22-06-2016

    Beste Jordy, Hartelijk dank voor jouw mening. Dankzij jouw mening kunnen wij de kwaliteit van onze producten en diensten verbeteren. Het is absoluut niet de bedoeling dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen, nogmaals mijn excuses hiervoor. Je bent helaas geholpen door destijds een nieuwe medewerker die nog niet geheel op de hoogte was van de juiste procedure. Hierdoor is het een en ander inderdaad rommelig verlopen en dat is uiteraard niet de service die we je willen verlenen. De retourkosten zijn inmiddels teruggestort op de rekening waarmee je ook de aankoop gedaan hebt. Mocht je in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice op 020-8004827. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur. Met vriendelijke groet, Adriana Klantenservice Spartoo.nl

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Insider!

    Rebecca31-05-2016

    Dit is echt een insider site, spartoo heeft geweldige schoenen in kleuren die je niet overal kan vinden. Op de site van het merk zelf ook niet! Super, voor speciale dingetjes is dit echt de beste site.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    nooit meer

    Ria 30-09-2015

    Tot 2x men schoenen terug moeten sturen. Elke keer de verkeerde maat. Moeilijk dit. ik ga weer terug naar wehkamp. Bedankt voor NIETS spartoo.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Steeds groter

    Aksel29-09-2015

    Het lijkt wel alsof Spartoo bezig is aan een opmars. Ik had via via deze webshop leren kennen en vond het net anders dan anders. Nu kom ik ze steeds vaker tegen, en ook hier. De langere levertijd moeten ze misschien nog even aan werken, maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo erg. Want je loopt al gauw op je nieuwe lievelingsschoenen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Schrijf zelf een review over Spartoo

    Uw beoordeling