Ray-Ban

5.4

Bestellen

3.1

Service

4.4

Prijs

4.7

Levering

31.3%

Zou hier weer kopen

Ray-Ban

Heeft u ook altijd al eens een zonnebril van het merk Ray-Ban aan willen schaffen omdat het zo’n goede naam heeft? Maar weet u wellicht niet zeker of de kwaliteit voldoet aan uw verwachtingen van dit merk? Of twijfelt u of u wel tevreden zult zijn over een bril die u online besteld? Lees dan hier de reviews van de mensen die u voorgingen en al één of meerdere van de brillen van dit merk via de website hebben aangeschaft.


Over Ray-Ban

Het zonnebrillenmerk van Ray-Ban bestaat sinds 1937, en werd destijds opgezet door Bausch& Lomb. Zij kregen in 1936 de vraag om voor piloten een zonnebril te ontwerpen. Dit model was de Aviator, die ook voor het publiek vanaf 1937 verkocht werd. Varianten van dit model zijn heden ten dage nog steeds te koop, en nog immer zeer populair. In 1999 werd het bedrijf aangekocht door de Italiaanse Luxottica Group. Het hoofdkantoor van Ray-Ban staat in het Italiaanse Agordo. De naam stamt af van de Engelse woorden ray (straal) en ban (uitbannen). Eigenlijk dus de letterlijke vertaling om lichtstralen uit te bannen. Het is het meest bekende zonnebrillen merk, en ook één van de oudste eyewear kwaliteitsmerken. Ray-Ban is nog steeds de wereldwijde marktleider in kwaliteitsbrillen en het meest verkochte merk brillen ter wereld.



Van goede, grote merken zijn vaak fakes op de markt. Hoe herken je een neppe Ray-Ban?


Diensten

Op de website ray-ban.com kunt u een zonnebil naar uw eigen smaak uitkiezen. Ten eerste kiest u voor welk geslacht u een bril zoekt, en vervolgens maakt u de keuze voor een model van uw voorkeur. De keuze is enorm, er vindt een onderverdeling plaats in bijvoorbeeld de vorm van de bril. Zo heeft u de keuze uit de bekende pilotenvorm, een vierkante vorm etc. Ook zijn er legio kleuren te vinden in het assortiment. Daarnaast zijn er verschillende materialen verkrijgbaar zoals kunststof, metaal etc. Als u benieuwd bent hoe een bepaalde bril zal staan, kunt u deze op een virtueel model passen. U kunt vervolgens zelf kiezen welke kleur lens u in uw zonnebril wilt hebben. Voor de uitvoering van de glazen heeft u onder andere de keuze uit gespiegelde glazen of gepolariseerde glazen. Er staan ook gewone brillen in de webshop, maar deze zijn nog niet online te bestellen, wel kunt u hiervoor doorverwezen worden naar de dichtstbijzijnde Ray-Ban dealer. Een ander onderdeel van de website vindt u onder ‘verhalen’. Met filmpjes, muziek, gratis apps en meer.


Klachten

Binnen 45 dagen mag u uw bril terugsturen wanneer u niet tevreden bent. Daarvoor moet u eerst het herroepingsformulier invullen. Daarna moet u de klantenservice van Ray-Ban.com bellen op 0800 020 14 19, of gebruik maken van de online service op de pagina met uw bestelgeschiedenis en een autorisatie voor retournummer aanvragen. U heeft standaard twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Voor andere vragen of problemen kunt u op de knop ‘Assistentie’ klikken. U kunt daar een terugbelafspraak maken, een online chat starten (op werkdagen van 10.00 tot 19.00 uur) of een mail sturen.


Ray-Ban reviews

Heeft u al eens een bril via ray-ban.com besteld en bent u tevreden over uw aankoop? Raad  u dit ook aan anderen aan, of bent u van mening dat men voor de aankoop van een zonnebril beter naar de fysieke winkel kan gaan zodat men zeker weet dat de bril goed staat en zit? Wij van NederlandReview lezen graag uw review over deze website. Daarmee helpt u anderen bij het maken van een goede keuze.


Lees de reviews! Hoe beoordelen klanten van Ray-Ban de zonnebrillen en webshop? Wat is de levertijd en hoe kun je retourneren? Is de kwaliteit goed?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (32)

Aviator Gold

Ik heb aviator ray ban bril gekrijgen als kado van mijn dochter maar passt niet ray ban zeg wad spescail bestellen ruillen of geld terug doen ze niet staat in voorwaarden , klantvrijdelijk is dus bij ray-ban ver zoeken en begrip is heelmaal niet!!! Bedankt Ray-ban

M

M

23-05-2023

0

Service

2 zonnebrillen aangeschaft voorruim € 600 in de ray-ban winkel in utrecht. Schroeftje er uit gevallen na 2 maanden, terug naar de winkel.antwoord sorry maar wij verkopen brillen ga maar naar de opticien. Na 2 jaar 1 van de brillen gebroken. Gevraagd via de site of er een montuur los re koop was geen antwoord.nogmaals gemaild geen antwoord.conclusie lekker verkopen en service een ramp. Dit noem ik asociaal.

22-05-2022

0

Clubmaster Classic + rugged case

Nooit een bevestigingsmail ontvangen, was geheel betaald met ideal. Zou 3-4 dagen later geleverd worden. Krijg ik na 2 dagen een zeer vage mail dat het order gecancelled is door technical issues???? Dat ik kan re-orderen met 10% korting??? Ja ik ga nog een 90% betalen voor iets wat niet geleverd is. Heel erg matig is de website, de service op deze manier. Beter NOOIT een Ray-Ban meer kopen direct by Ray-Ban, beter bij een andere zaak, is vrijwel altijd een stuk goedkoper ook. Nu nog zien wanneer ze alles terug storten.

F

Frank Aarnts

29-07-2021

1

Ray-Ban wayfarer

Zeer slechte website, ook de klantenservice is te beroerd voor woorden. Ik heb een Ray-Ban wayfarer besteld op de website van Ray-Ban, de eerste keer is er wat fout gegaan op de website waardoor het bedrag niet van mijn bankrekening is afgeschreven. Hiervoor contact opgenomen met de klantenservice, die gaven aan dat ik achteraf kon betalen via de bestel gegevens. Echter tot mijn verbazing was de bestelling al geannuleerd zonder enkele e-mail bevestiging. Dus de zonnebril maar opnieuw besteld en deze keer was de betaling netjes van mijn bankrekening afgeschreven. Maar had ik geen bevestigings mail van het product gekregen en dus ook geen bestelnummer. Dus maar weer contact opgenomen met de klantenservice, deze gaven aan dat er een fout in de website zat waardoor ik geen email gekregen had. Wel had ik een bestelnummer gekregen in de email, en wat denkt u? De bestelling was weer geannuleerd zonder enkel bericht. Na weer contact op te hebben gezocht werd er belooft dat ze binnen 5 werkdagen het geld terug zouden storten. We zijn nu bijna 4 weken verder en elke keer als ik aan geef dat het geld nog niet op mijn rekening staat geven hun aan dat het 3 tot 5 werkdagen duurt en dat een vertraging kan gebeuren. Ik was er helemaal klaar mee en heb inmiddels een Ray-Ban zonnebril bij Pearle gekocht. Deze waren zelfs goedkoper dan op de website van Ray-Ban zelf en de zonnebril had ik de volgende ochtend in huis. Er zat zelfs een handgeschreven bedankt brief bij! Zo hoort het! Dus mocht u een Ray-Ban zonnebril willen aanschaffen, koop ze astublieft niet bij Ray-Ban zelf. Maar bij een Pearle of andere bril specialist waar ze wel met klanten kunnen omgaan en ze zelfs nog goedkoper zijn ook!

J

J. Koning

27-07-2021

0

Bril

Mijn bestelling nog niet eens ontvangen maar nu al een verschrikkelijke ervaring. Klantenservice is onbereikbaar, reageren echt nergens op

L

linda visser

16-06-2021

0

3 Ray Ban brillen

Wat een VRESELIJKE ervaring, ik ga nooit meer bestellen bij deze website!!! De slechtste service die ik ooit heb gekregen, of nou ja, eigenlijk heb ik 0 service gekregen. Retourneren is bijna onmogelijk, iedereen die ik sprak wist de oplossing niet, of gaf weer een totaal ander antwoord dan de vorige. Heb wel 4 keer moeten bellen om tot een oplossing te komen. Na het retourneren kreeg ik weer een email dat mijn pakket was verzonden, wilden ze mijn pakket dus weer terugsturen! Alleen maar problemen met communicatie, als ze beloven naar je terug te komen met een oplossing doen ze dat niet. Echt incapabele mensen daar! Zeker niet aan te raden, slechter dan slecht!!

A

Anne

12-03-2021

0

2 zonnebrillen

2 zonnebrillen besteld. Waren beide afgeprijsd. €265,50 stond er. Ik voor achteraf betalen via klarna gekozen. Nu zie ik opeens in de klarna app een bedrag van €333,00 staan?! Hoe kan dit?? Ik probeer ze te bellen maar alleen in het engels. Is het mogelijk om in het nederlands met ze in contact te komen??

M

Marit Versluis

15-02-2021

0

Rayban Wayfarer

WAARSCHUWING. KOOP NIET. Het ziet er op het eerste moment zeer aanlokkelijk uit. Je eigen bril personaliseren en eenvoudig bestellen. Niets is minder waar. De problemen begonnen al bij de betaling. Twee keer met de creditcard geprobeerd en betalingsfout gekregen. Derde keer met IDEAL gedaan en toen wel een bevestiging. Gelukkig andere twee keer niet afgeschreven. Na 10 dagen arriveerde mijn bestelde bril. Helaas was dit niet wat ik wilde dus wilde ik de bril retourneren. Via de chat contact gezocht om een retourlabel. Ten eerste zeggen ze dat ze gepersonaliseerde brillen niet kunnen accepteren als retour. Dit is onzin en na aandringen toch een retourlabel gekregen. Moest wel zelf de verzendkosten betalen. Nu na 35 dagen pas mijn geld terug. Ik heb gelukkig nog mijn geld teruggekregen (na veel contact/aandringen met de chat)maar de service en duidelijkheid is erg slecht van dit bedrijf. Ga naar een opticien/brillenwinkel waar je wel degelijke service krijgt. Bestel niet via de Ray-Ban website.

D

Daniel

25-01-2021

0

Zonnebril

Twee maanden geleden een zonnebril besteld bij Ray Ban. Zeer slechte service, bril wilde ik retourneren en dat heeft meer dan een maand geduurd Nadat ik meerdere mails & telefoontjes heb gepleegd. Ook Klarna (de betaalsite) zeer slecht. Geen reactie op mijn vragen maar wel blijven pushen de factuur te betalen. Nooit meer een rayban of betaling via klarna.

K

Kevin

16-06-2020

0

Zonnebril

Waardeloze klantenservice... De bril was beschadigd en ik wil graag het artikel terugsturen. Daarvoor moet je een nummer van de klantenservice krijgen, alleen die krijg je niet te pakken. Hang al een uur aan de lijn en heb diverse chatberichten gestuurd. ik bestel nooit meer op hun website.

A

Annick

28-05-2020

0

Zonnebril dames

Alleen maar minpunten ! de bril is overal goedkoper,levering duurt lang,reageren niet op mails,zijn totaal niet bereikbaar! Kortom bestel hier niet,wees gewaarschuwd!

C

Carmen Sanders

22-05-2020

0

Ray Ban Zonnebril

Verzending duurde lang, meer dan twee weken. Ivm COVID-19 duurt dit natuurlijk langer, dus hou daar rekening mee. Het product is prima. Ik wil echter de brillen retourneren omdat ze toch niet waren wat ik zocht. Het is echter geen doen om iets retour te sturen. Er is geen contact met de klantenservice te krijgen via de telefoon en email. Als ik mijn bestelling als retour wil aanmelden op de site staat er dat de retourtermijn verlopen is. Complete onzin, want ik zit ruim binnen de 45 dagen die op de website staan. Ik ga ze nu proberen te bereiken via de chatfunctie, aangezien anderen daar meer geluk mee hadden. Ik zou hier alleen bestellen als je zeker weet dat je de bestelling wil houden. De retourinstructies zijn vreselijk onduidelijk en bijna onmogelijk. Ik hoop dat ik mijn producten nog kan retourneren, want het is meer dan 200 euro bij elkaar.

E

Eva

15-05-2020

2

Ray ban zonnebril

28 april een zonnebril besteld van de rayban site, met een geplande levering op 5 mei. Na het lezen van reviews kreeg ik toch wel een slecht gevoel over de levering. Maar vandaag, 7 mei, de bril ontvangen en het is precies zoals ik wilde! Mooie bril! Maar slechte service wel...

A

Anoniem

07-05-2020

0

3x Zonnebril

Website functioneert niet. Bestelling gedaan, krijg ik een bevestigingsmail vol van spelfouten etc. Een week later wel op de juiste dag de verzendbevestiging ontvangen. Dit alleen wel in het Pools.. Retourneren is een hel. Telefoonnummer is niet bereikbaar. (Denk m.b.t. de coronacrisis in Italie). Mail wordt ook niet op gereageerd. Online retourneren werkt ook niet. Je selecteert 3 producten, bij de betaling van het retourlabel geven ze aan dat je er toch maar 1 of 2 wil retourneren. Uiteindelijk via de chat iemand kunnen spreken die een retourlabel voor me heeft aangemaakt. Hele vage site.

D

Daan

07-05-2020

0

Ray ban

Verschrikkelijk service. 28 april de ray ban Frank legend besteld en nog steeds niet hier. Geen bestellingsbevestiging gekregen. Probeer de klanten service te bellen maar niemand pakt op. Ook nog gemaild. Geen reactie. Bestel hier nooit meer. Kun je beter bij andere websites bestellen die ray ban verkoopt. Want dit is echt een verschrikkelijk site.

N

Niki Vanhautem

06-05-2020

1

Zonnebril gepersonaliseerd

Zonnebril besteld en gepersonaliseerd, heb bericht gekregen dat de bestelling dinsdag afgeleverd zou zijn. Ik ben heel de dag thuis geweest en na verder onderzoek kwam ik er achter dat er in de mail stond dat hij afgeleverd was bij een boekenwinkel. Daar heen geweest en geen pakketje te vinden om mijn naam of nummer. Ik heb een mail gestuurd naar Ray-Ban en DLS afgelopen vrijdag maar nergens krijg ik antwoord op, alle telefoonnummers zijn niet te bereiken dus mijn vraag is nu hoe krijg ik mijn zonnebril...????

M

Miranda Eleveld

06-05-2020

0

Kinder zonnebril en zonnebril vrouw

Klantenservice niet bereikbaar Contact formulier reageert niet Geen communicatie mogelijk over produkt Geen communicatie over de retour Bezorging redelijk binnen een week Maar geen duidelijke e-mail Ik wil overleggen over een retour maar dat lukt niet

E

elise

06-05-2020

0

Drie zonnebrillen

Drie brillen besteld, om te vergelijken. Had ik nooit moeten doen. De bril die ik mooi vind, glijdt telkens van m'n neus. Wil ze dus alledrie retourneren. Maar als ik een retour wil aanmaken, moet ik een creditcard nummer geven, terwijl ik ze gewoon met iDEAL betaald heb. Ik heb niet eens een creditcard. Ik probeer nu al ruim twee weken in contact te komen met de klantenservice: via het formulier op de site, via heel wat mailtjes, via telefoon (half uur in de wacht), terugbelverzoeken en dit alles echt al dàgen. Ik maak me enorme zorgen over al dat geld en ik vind het absurd dat zo'n groot bedrijf met dikke winst zulke bar slechte service verleent. Hier las ik over de chat service, waar sommigen positieve ervaringen mee hebben. Dat geeft nog hoop...

F

Frida De wit

04-05-2020

0

Zonnebril

Koop hier nooit iets!! De webshop is NIET bereikbaar. Reageren niet op chat, mail en telefoon. Ik heb meer dan twee weken geleden iets geretourneerd wat de volgende dag al was ontvangen door ze, maar heb hier niets meer over gehoord. Slecht.

S

Sanne

01-05-2020

2

Wayfarer

26-04-‘20 een bestelling geplaatst en betaald, geen bevestiging ontvangen. Contact gezocht via contactformulier, chat en verschillende telefoonnummers. Na anderhalf uur (90 minuten!) in de wacht hebben gestaan en vervolgens een slecht verstaanbaar, Engels gesprek, een ander emailadres ontvangen. Maar, ook daar verder geen reactie gekregen. Zo veel tevergeefse moeite. Bij een andere review gelezen dat er alsnog geleverd zou kunnen worden, maar ik blijf bang dat deze bestelling helemaal fout gaat. Waarschijnlijk moet ik straks ook weer heel veel moeite doen om mijn geld alsnog terug te krijgen. Door de Covid-19 situatie kan ik begrijpen dat de bezetting van een klantenservice lager is dan normaal, maar organiseer een tijdelijke prijsverlaging dan op een ander moment, opdat de service gewaarborgd kan blijven. Een luxe-product met (eerlijk gezegd) zo veel marge heeft ook een goede aftersales-service nodig. Dit kan gewoon niet! Luxottica heeft het echt verspeeld. Volgende keer een ander merk. Kosten wat het kost!

W

Wayfarer

29-04-2020

8