NederlandReview

    Ervaringen Ray-Ban

    Heeft u ook altijd al eens een zonnebril van het merk Ray-Ban aan willen schaffen omdat het zo’n goede naam heeft? Maar weet u wellicht niet zeker of de kwaliteit voldoet aan uw verwachtingen van dit merk? Of twijfelt u of u wel tevreden zult zijn over een bril die u online besteld? Lees dan hier de reviews van de mensen die u voorgingen en al één of meerdere van de brillen van dit merk via de website hebben aangeschaft.

    Over Ray-Ban

    Het zonnebrillenmerk van Ray-Ban bestaat sinds 1937, en werd destijds opgezet door Bausch& Lomb. Zij kregen in 1936 de vraag om voor piloten een zonnebril te ontwerpen. Dit model was de Aviator, die ook voor het publiek vanaf 1937 verkocht werd. Varianten van dit model zijn heden ten dage nog steeds te koop, en nog immer zeer populair. In 1999 werd het bedrijf aangekocht door de Italiaanse Luxottica Group. Het hoofdkantoor van Ray-Ban staat in het Italiaanse Agordo. De naam stamt af van de Engelse woorden ray (straal) en ban (uitbannen). Eigenlijk dus de letterlijke vertaling om lichtstralen uit te bannen. Het is het meest bekende zonnebrillen merk, en ook één van de oudste eyewear kwaliteitsmerken. Ray-Ban is nog steeds de wereldwijde marktleider in kwaliteitsbrillen en het meest verkochte merk brillen ter wereld.


    Van goede, grote merken zijn vaak fakes op de markt. Hoe herken je een neppe Ray-Ban?

    Diensten

    Op de website ray-ban.com kunt u een zonnebil naar uw eigen smaak uitkiezen. Ten eerste kiest u voor welk geslacht u een bril zoekt, en vervolgens maakt u de keuze voor een model van uw voorkeur. De keuze is enorm, er vindt een onderverdeling plaats in bijvoorbeeld de vorm van de bril. Zo heeft u de keuze uit de bekende pilotenvorm, een vierkante vorm etc. Ook zijn er legio kleuren te vinden in het assortiment. Daarnaast zijn er verschillende materialen verkrijgbaar zoals kunststof, metaal etc. Als u benieuwd bent hoe een bepaalde bril zal staan, kunt u deze op een virtueel model passen. U kunt vervolgens zelf kiezen welke kleur lens u in uw zonnebril wilt hebben. Voor de uitvoering van de glazen heeft u onder andere de keuze uit gespiegelde glazen of gepolariseerde glazen. Er staan ook gewone brillen in de webshop, maar deze zijn nog niet online te bestellen, wel kunt u hiervoor doorverwezen worden naar de dichtstbijzijnde Ray-Ban dealer. Een ander onderdeel van de website vindt u onder ‘verhalen’. Met filmpjes, muziek, gratis apps en meer.

    Klachten

    Binnen 45 dagen mag u uw bril terugsturen wanneer u niet tevreden bent. Daarvoor moet u eerst het herroepingsformulier invullen. Daarna moet u de klantenservice van Ray-Ban.com bellen op 0800 020 14 19, of gebruik maken van de online service op de pagina met uw bestelgeschiedenis en een autorisatie voor retournummer aanvragen. U heeft standaard twee jaar garantie op materiaal- en productiefouten. Voor andere vragen of problemen kunt u op de knop ‘Assistentie’ klikken. U kunt daar een terugbelafspraak maken, een online chat starten (op werkdagen van 10.00 tot 19.00 uur) of een mail sturen.

    Ray-Ban reviews

    Heeft u al eens een bril via ray-ban.com besteld en bent u tevreden over uw aankoop? Raad u dit ook aan anderen aan, of bent u van mening dat men voor de aankoop van een zonnebril beter naar de fysieke winkel kan gaan zodat men zeker weet dat de bril goed staat en zit? Wij van NederlandReview lezen graag uw review over deze website. Daarmee helpt u anderen bij het maken van een goede keuze.

    Lees de reviews! Hoe beoordelen klanten van Ray-Ban de zonnebrillen en webshop? Wat is de levertijd en hoe kun je retourneren? Is de kwaliteit goed?

    Ray-Ban
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (23)

    5
    39% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6
    Service
    rating
    3.4
    Prijs
    rating
    5
    Leveren
    rating
    5.4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Prima

    Ik heb op dinsdag avond een Ray-Ban Remix zonnebril besteld welke na 6 dagen, dus op maandag geleverd zou worden. Echter werd deze de vrijdag (3 dagen!) later al geleverd werd met express delivery vanuit Italië. Prachtige zonnebril, het zelf samenstellen gaat ook erg makkelijk. Wel mis ik meer informatie over de glazen; ik vind ze namelijk redelijk licht voor felle zon (categorie staat er niet bij). In de online generator leken de glazen van binnen naar buiten grijs/zwart maar als je er doorheen kijkt is het groen. Dat soort dingen zijn wel van belang omdat dat toch eigenlijk het belangrijkste aan een zonnebril is. Verder ben ik wel echt tevreden over mijn zonnebril en de mega snelle levering dus al met al een goede score.

    Door: Donja 04-05-2019
    Miranda 07-05-2020

    Wij hebben 3 weken geleden 2 brillen besteld maar niets ontvangen. Ook hebben we geen bevestigingsmail ontvangen maar hebben wel al betaald. Super slechte service als je ze wilt contacten want ze reageren niet...en als ze wel reageren hebben ze geen oplossing. Heel jammer dit De bestelling is gedaan met een ander email adres

    Robin de Vries 20-05-2020

    Waardeloze klantenservice, probeer 2 brillen te retourneren maar krijg op geen enkele mogelijke manier contact met Rayban.. niet via Telefoon, op mails wordt niet gereageerd en heb totaal geen correspondentie ontvangen over mijn bestelling ! NOOIT MEER EEN RAY-BAN !

    Carmen Sanders 22-05-2020

    Verschrikkelijk!!! Bestel hier niet! Hele slechte service! Wees gewaarschuwd geen antwoord op mails,de telefoon wordt niet opgenomen Dezelfde bril is altijd goedkoper dan bij de officiële Rayban website!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Ray Ban zonnebril

    Mijn zonnebril was beschadigd dus ik had de zonnebril opgestuurd. Binnen een week had ik een gloednieuwe zonnebril. Topservice dus!

    Door: Marit 21-04-2020
    Sabine Warris 21-04-2020

    Hoe had je het retourneren van de bril gedaan. De klantenservice is niet te bereiken en je hebt wel een ar nummer nodig om het terug te kunnen sturen.

    Jeffrey Jerrol 25-04-2020

    Hallo Marit, ook ik zou hier graag antwoord op willen, ik heb namelijk 3 brillen gekocht waarvan ik er 1 wil retourneren. De klantenservice is op het gegeven nummer voor retourzendingen niet bereikbaar, op emails word (tot 2 keer toe) niet gereageerd en andere telefoon nummers die op de site te vinden zijn die zijn niet in gebruik. Ik maal mij nogal zorgen omdat het om een bril van €265,- gaat, bij voordat dank.

    Roosmarijn Emmelot 28-04-2020

    Ik heb ook problemen met het retourneren van een zonnebril. Na 64 min in de wacht te hebben gehangen bij de klantenservice wordt de verbinding verbroken. Ik wil terugsturen via UPS maar kan geen bestelhistorie vinden en geen retourlabel aanvragen. Ook al meerdere mails gestuurd.

    Nina 28-04-2020

    Ook ik kan niks retourneren helaas en het nummer van de klantenservice is niet eens in gebruik. Waardeloos

    Annalotte 29-04-2020

    Heeft iemand al reactie gekregen van ray-ban met een retourlabel (en terugbetaling)? Ook ik krijg niemand te pakken van de klantenservice.

    mo 29-04-2020

    ik ben ook al dagen bezig om de klantenservice te pakken te krijgen en heb al tig berichtjes via site gestuurd met de vraag om een AR nummer....wat een slechte service. Niet te geloven. Wat moet ik doen om de bril te retourneren????

    IEMAND AL GELUKT? Retourneren lukt mij ook niet. Zucht.... 29-04-2020

    IEMAND AL GELUKT? Retourneren lukt mij ook niet. Zucht....

    martine 29-04-2020

    Ook al het bovenstaande gedaan. Mail, chat, bellen, urenlang. Ik krijg hier zo'n hoge bloeddruk van!! Wat moeten we hier nu mee? Maar gewoon accepteren? Dat kan toch niet??? Tuig...,

    Michelle 29-04-2020

    Hier hetzelfde verhaal. Gepersonaliseerde wayfarer besteld. Wordt andere kleur afgeleverd. Hang op dit moment ook al meer dan uur aan de lijn en emails wordt niet op gereageerd.

    Annalotte 30-04-2020

    Ik heb gisteren een chat gestuurd nadat ik ze een week niet te pakken kreeg. Na een uur reageerde er een medewerker maar gelukkig was die heel vriendelijk. Bood zijn excuses aan en stuurde direct mail met retourinstructies en retourlabel. Bellen en mailen heeft geen zin gehad bij mij maar dus wel op de chat!

    Annalotte 30-04-2020

    Nog even een aanvulling. Volgens mij spreken ze alleen Engels dus op de chat reageren ze misschien niet op een Nederlands bericht.

    Ger 30-04-2020

    Hoi, Kunnen jullie aangeven waar de chat te vinden is op de ray-ban website? Ik probeer al de hele week contact met hun te krijgen helaas geen gehoor.

    Annalotte 30-04-2020

    Ik kan blijkbaar geen link als reactie geven dus ik hoop je met een omschrijving bij de pagina te brengen. Als je googelt: ray ban chat dan heet een van de bovenste zoekresultaten Chat - Ray-Ban. Als je daarop klikt kom je op de website van Ray-Ban. Onderin die pagina staat een grijs tekstvak met titel covid-19 customer service update. Daarin staat click here voor live chat. Ik hoop dat het helpt!

    Ger 01-05-2020

    Annellotte hartelijk dank voor je antwoord ik ga weer een poging wagen!

    Wayfarer 01-05-2020

    Begin ‘s ochtends om 10:00 uur een chat in het Engels. Binnen 15-20 minuten had ik een medewerker (waarschijnlijk ergens in India) te pakken. Hij heeft mij uitstekend geholpen!

    Retourneren 06-05-2020

    Lukt hier dus ook niet . Krijg geen reactie en service neemt niet op

    Kai 06-05-2020

    Je kan op de website onder mijn bestellingen het bestelnummer invoeren icm je e-mailadres. Hiervoor hoef je geen account voor aan te maken. Daaruit kan je kiezen om retour te sturen. Ik kreeg ook toen de klantenservice niet te pakken en na tallozen keer hebben gebeld ook geen gehoor gekregen, hetzelfde met de email. Ik heb dmv de website van Engeland de chatfunctie gebruikt om toch een idee te krijgen of ze mijn zonnebril hadden. Moest ongeveer 20 minuten wachten tot er een medewerker was die het chat gesprek aanging. Hij vertelde me daaruit dat mijn bril uiteraard was ontvangen en morgen in Italië zou aankomen.

    Daan 07-05-2020

    Service neemt inderdaad niet op. Denk i.v.m. het feit dat het kantoor in italie zit en al die mensen nu thuis zitten. Online chatten heeft mij in ieder geval wel verder geholpen! Kwart over 6 een chat geopend en vrijwel direct iemand beschikbaar. Echter alleen engels!

    wendy 11-05-2020

    Nou hier hetzelfde. Chat verwijst naar het sturen van een email. Geen enkele reactie. Bellen meerdere keren meer als 45 minuten in de wacht. Wat een ontmoedingingsbeleid. Mijn bril beschadigd en geen idee hoe ik retour kan zenden, super onduidelijke instructies!! Nooit meer op deze manier een ray ban bestellen, terwijl je toch zou verwachten dat je op deze manier de beste brillen en service koopt.

    loes 14-05-2020

    @Kai wat heb jij gebruikt als jouw bestelnummer?

    Sem 16-05-2020

    Ik snap het probleem niet? Ik heb gewoon geklikt op creëer retour vervolgens op 'ik regel zelf mijn retourverzending'. Toen kreeg ik direct een mail met alle benodigde gegevens.

    Carmen Sanders 22-05-2020

    Hier ook een bril die retour moet maar nog steeds geen retour label! Wel bestel historie maar de link geeft aan dat mijn bestelstatus is verlopen heb hem zondag besteld en vandaag ontvangen !! Wat een kut bedrijf

    Ron 04-06-2020

    Ik krijg de melding dat mijn retourtermijn vestreken is... Heb de brillen vandaag binnen gekregen. Krijg ook niemand te pakken om vragen te stellen over het retourneren van de brillen. Iemand tips?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Zonnebril

    Waardeloze klantenservice...
    De bril was beschadigd en ik wil graag het artikel terugsturen. Daarvoor moet je een nummer van de klantenservice krijgen, alleen die krijg je niet te pakken. Hang al een uur aan de lijn en heb diverse chatberichten gestuurd. ik bestel nooit meer op hun website.

    Door: Annick 28-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Zonnebril dames

    Alleen maar minpunten ! de bril is overal goedkoper,levering duurt lang,reageren niet op mails,zijn totaal niet bereikbaar!
    Kortom bestel hier niet,wees gewaarschuwd!

    Door: Carmen Sanders 22-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Ray Ban Zonnebril

    Verzending duurde lang, meer dan twee weken. Ivm COVID-19 duurt dit natuurlijk langer, dus hou daar rekening mee. Het product is prima. Ik wil echter de brillen retourneren omdat ze toch niet waren wat ik zocht. Het is echter geen doen om iets retour te sturen. Er is geen contact met de klantenservice te krijgen via de telefoon en email. Als ik mijn bestelling als retour wil aanmelden op de site staat er dat de retourtermijn verlopen is. Complete onzin, want ik zit ruim binnen de 45 dagen die op de website staan. Ik ga ze nu proberen te bereiken via de chatfunctie, aangezien anderen daar meer geluk mee hadden. Ik zou hier alleen bestellen als je zeker weet dat je de bestelling wil houden. De retourinstructies zijn vreselijk onduidelijk en bijna onmogelijk. Ik hoop dat ik mijn producten nog kan retourneren, want het is meer dan 200 euro bij elkaar.

    Door: Eva 15-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Ray ban zonnebril

    28 april een zonnebril besteld van de rayban site, met een geplande levering op 5 mei. Na het lezen van reviews kreeg ik toch wel een slecht gevoel over de levering. Maar vandaag, 7 mei, de bril ontvangen en het is precies zoals ik wilde! Mooie bril! Maar slechte service wel...

    Door: Anoniem 07-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6.5
    rating

    3x Zonnebril

    Website functioneert niet.
    Bestelling gedaan, krijg ik een bevestigingsmail vol van spelfouten etc.

    Een week later wel op de juiste dag de verzendbevestiging ontvangen. Dit alleen wel in het Pools..

    Retourneren is een hel. Telefoonnummer is niet bereikbaar. (Denk m.b.t. de coronacrisis in Italie). Mail wordt ook niet op gereageerd.

    Online retourneren werkt ook niet. Je selecteert 3 producten, bij de betaling van het retourlabel geven ze aan dat je er toch maar 1 of 2 wil retourneren.

    Uiteindelijk via de chat iemand kunnen spreken die een retourlabel voor me heeft aangemaakt.

    Hele vage site.

    Door: Daan 07-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Ray ban

    Verschrikkelijk service. 28 april de ray ban Frank legend besteld en nog steeds niet hier. Geen bestellingsbevestiging gekregen. Probeer de klanten service te bellen maar niemand pakt op. Ook nog gemaild. Geen reactie. Bestel hier nooit meer. Kun je beter bij andere websites bestellen die ray ban verkoopt. Want dit is echt een verschrikkelijk site.

    Door: Niki Vanhautem 06-05-2020
    Daan 07-05-2020

    Niki, probeer te chatten met de klantenservice. Telefonisch werd er bij mij ook niet opgenomen. Je dient je email e.d. in te voeren en dan opent zich een nieuw venster.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Zonnebril gepersonaliseerd

    Zonnebril besteld en gepersonaliseerd, heb bericht gekregen dat de bestelling dinsdag afgeleverd zou zijn.
    Ik ben heel de dag thuis geweest en na verder onderzoek kwam ik er achter dat er in de mail stond dat hij afgeleverd was bij een boekenwinkel.
    Daar heen geweest en geen pakketje te vinden om mijn naam of nummer.
    Ik heb een mail gestuurd naar Ray-Ban en DLS afgelopen vrijdag maar nergens krijg ik antwoord op, alle telefoonnummers zijn niet te bereiken dus mijn vraag is nu hoe krijg ik mijn zonnebril...????

    Door: Miranda Eleveld 06-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Kinder zonnebril en zonnebril vrouw

    Klantenservice niet bereikbaar
    Contact formulier reageert niet
    Geen communicatie mogelijk over produkt
    Geen communicatie over de retour
    Bezorging redelijk binnen een week
    Maar geen duidelijke e-mail
    Ik wil overleggen over een retour maar dat lukt niet

    Door: elise 06-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Drie zonnebrillen

    Drie brillen besteld, om te vergelijken. Had ik nooit moeten doen. De bril die ik mooi vind, glijdt telkens van m'n neus. Wil ze dus alledrie retourneren. Maar als ik een retour wil aanmaken, moet ik een creditcard nummer geven, terwijl ik ze gewoon met iDEAL betaald heb. Ik heb niet eens een creditcard. Ik probeer nu al ruim twee weken in contact te komen met de klantenservice: via het formulier op de site, via heel wat mailtjes, via telefoon (half uur in de wacht), terugbelverzoeken en dit alles echt al dàgen. Ik maak me enorme zorgen over al dat geld en ik vind het absurd dat zo'n groot bedrijf met dikke winst zulke bar slechte service verleent.
    Hier las ik over de chat service, waar sommigen positieve ervaringen mee hebben. Dat geeft nog hoop...

    Door: Frida De wit 04-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Zonnebril

    Koop hier nooit iets!! De webshop is NIET bereikbaar. Reageren niet op chat, mail en telefoon. Ik heb meer dan twee weken geleden iets geretourneerd wat de volgende dag al was ontvangen door ze, maar heb hier niets meer over gehoord. Slecht.

    Door: Sanne 01-05-2020
    Janneke Verlegh 02-05-2020

    Hier ook... Ik had twee besteld,een terug gestuurd. Ik heb gekozen om achteraf teberalen met klarna maar het bedrag word maar niet aangepast...

    Elise 06-05-2020

    Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het produkt beter kan houden dan terugsturen als ik dit zo lees. Wie zegt dat je je geld terug krijgt en ik kan niemand bereiken . De verzending was wel oké maar de service vervolgens is er ontmoedigd.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Wayfarer

    26-04-‘20 een bestelling geplaatst en betaald, geen bevestiging ontvangen. Contact gezocht via contactformulier, chat en verschillende telefoonnummers. Na anderhalf uur (90 minuten!) in de wacht hebben gestaan en vervolgens een slecht verstaanbaar, Engels gesprek, een ander emailadres ontvangen. Maar, ook daar verder geen reactie gekregen. Zo veel tevergeefse moeite.
    Bij een andere review gelezen dat er alsnog geleverd zou kunnen worden, maar ik blijf bang dat deze bestelling helemaal fout gaat. Waarschijnlijk moet ik straks ook weer heel veel moeite doen om mijn geld alsnog terug te krijgen.
    Door de Covid-19 situatie kan ik begrijpen dat de bezetting van een klantenservice lager is dan normaal, maar organiseer een tijdelijke prijsverlaging dan op een ander moment, opdat de service gewaarborgd kan blijven. Een luxe-product met (eerlijk gezegd) zo veel marge heeft ook een goede aftersales-service nodig. Dit kan gewoon niet! Luxottica heeft het echt verspeeld. Volgende keer een ander merk. Kosten wat het kost!

    Door: Wayfarer 29-04-2020
    Eleanna 30-04-2020

    Ordered a pair yesterday but never received confirmation. I have tried every possible way of contacting them but no response. Did you by any chance got the chance to contact them in any way?

    Wayfarer 01-05-2020

    Dear Eleanna, Well, I did have contact. But that was after almost 90 minutes waiting on the phone. Intold the guy in English what my case is. He asked for my email address, and looked in his system. He could not find anything, so he gave me an email address to contact them. Unfortunately the contact was very poor, so I’m still not quite sure if I got it correctly. Maybe I’m missing the “the” in it. Anyway, there is no answer yet, not even a conformation of receiving the mail. I gave it a rest for a day. Tomorrow I’m going to try again. The mail address I got was: supportnetherlands@shop.ray-ban.com And for the smart ones: I wrote the mail in English ;)

    Wayfarer 01-05-2020

    Een tip voor jullie allemaal, begin ‘s ochtends een chat. Liefst rond 10:00 uur en in het Engels. Dan heb je vrij vlot (15-20 minuten) een medewerker te pakken. Je kan gewoon je chat pop-up open laten staan, zodat de klantenservicemedewerker de tijd heeft om dingen uit te zoeken. Deze medewerker gaf me de, voor mij, benodigde informatie. Blijkbaar is mijn order echt fout gegaan. Er was blijkbaar geen artikel aan het ordernummer gekoppeld waarvoor ik heb betaald. De tijdelijke kortingsactie van 30% loop ik hierdoor nu dus mis. Het is nu een kwestie van afwachten of/wanneer het aankoopbedrag teruggestort zal gaan worden. Zodra dat is gebeurd, moet ik nog eens héél goed nadenken of ik met deze partij nog eens zaken doe. I’ll keep you posted.

    Wayfarer 11-05-2020

    Vandaag nogmaals contact opgenomen via de chat. Wachttijd weer ongeveer 20 minuten. Van een actie tot terugbetaling is (na het vorige contact een week geleden) nog geen sprake geweest. Uiteindelijk moet ik uitleggen hoe het iDeal-betalingssysteem werkt aan de klantenservicemedewerker, omdat hij blijft ontkennen dat de betaling door Ray-Ban ontvangen kan zijn. Hij blijft erbij dat een betaling pas ontvangen wordt door Ray-Ban, zodra het product verstuurd is. Een iDeal-betaling werkt natuurlijk heel anders! Je betaald direct bij het plaatsen van de order en het is definitief. Na een aantal in CAPSLOCK geschreven zinnen, geeft de medewerker aan dat hij dit geval escaleert naar de financiële afdeling. Deze afdeling zal vandaag nog een mail toesturen, maar ik begin voorzichtig aan toch al wat vooronderzoek te doen naar vervolgstappen, in het geval dat ook de financiële administratie het iDeal-betalingssysteem niet begrijpt. Ik sta echt perplex van het bedrijf, de website, hun (gebrek aan) klantenservice en daardoor de enorme hoeveelheid negatieve reviews (wereldwijd).

    Gino 11-05-2020

    Beste wayfarer, zou je mij willen laten weten hoe dit afloopt. En eventuele emailadressen van die financiële afdeling door willen sturen naar gino-h@outlook.com ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

    Wayfarer - MEET THE NEW LUXURY 12-05-2020

    Vanochtend is er een (terug)betaling van Ray-Ban binnen gekomen. 2,5 weken na een foutgelopen bestelling. In totaal heb ik één keer telefonisch en twee keer via chat contact gehad. Hiervoor heb ik 10 pogingen tot telefonisch contact, twee onbeantwoorde (Engelse) mailtjes, enorm veel speurwerk naar andere bruikbare telefoonnummers en mailadressen. Contact met m’n bank gehad, iDeal benaderd hierover. En vanochtend dus alsnog een terugbetaling. MOCHT ik nog een zonnebril van de Luxottica Groep willen kopen, dan doe ik dat in een fysieke winkel, of bij een opticien. Ik heb hiervan geleerd dat ook bonafide (ogende) bedrijven er een potje van kunnen maken en ga vanaf nu gewoon weer éérst reviews lezen, voordat ik ergens m’n geld naar overmaak. @Gino: supportnetherlands@shop.ray-ban.com is een werkend mailadres (ik heb geen ander adres kunnen vinden, tenzij je bij Luxottica op de site gaat zoeken), ze reageren alleen niet. Ook niet op Engelse mails. Wat ik je kan adviseren is om ‘s ochtends een chat te starten en te vragen om een escalatie naar de financiële administratie. Houd hierbij de overboekingsgegevens bij de hand. En anders kan je schermen met wat er op de site van iDeal staat bij faq#1: ideal[punt]nl/en/consumers/ Iedereen heel veel succes! p.s. Het aantal sterren voor ‘Levering’ en ‘Service’ moet natuurlijk 0* zijn, maar dat kan ik niet meer aanpassen.

    Gino 15-05-2020

    Hey Wayfarer, reeds contact gehad en alles is nu opgelost aan de hand van die engelse tekst op iDeal die je benoemde. Bedankt!

    Wayfarer 17-05-2020

    Graag gedaan! :)

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    bril

    Bril besteld; snelle levering maar is niet wat ik er van verwachte en past ook niet. Ik wil de bril nu retourneren maar niemand maar dan ook niemand die via de site of telefoon gereageerd. Een telefoonnummer op de site is niet in gebruik en het andere nummer is of in gesprek of je staat een half uur in de wacht......... ik wil de bril terugsturen!!!! HOE DAN??? Mega slechte service dit Ray Ban, had ik niet verwacht.

    Door: Moon 29-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Schrijf zelf een review over Ray-Ban

    Uw beoordeling


    FAQ

    Is Ray-Ban een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 23 ervaringen geplaatst over Ray-Ban. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 39% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Ray-Ban actief?

    Ray-Ban is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector Mode

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Ray-Ban gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.