Ervaringen Proxis

Als je niet precies weet wat je zoekt als cadeau bijvoorbeeld, kun je eens een kijkje nemen op de site van Proxis. Dit is een website die allerlei artikelen verkoopt zoals Dvd’s, Cd’s, boeken, gadgets, etc. Voor iedere categorie is weer een apart deel ingericht, zodat je eigenlijk meerdere winkels in één webshop kunt vinden. Wat andere consumenten vinden van het aanbod van Proxis, de prijs/kwaliteitverhouding en de service lees je hier.

Over Proxis
    Proxis.com is een onderdeel van Medio sprl-bvba. Deze is opgebouwd uit twee hoofdtakken bestaande uit MedioEurope en Proxis.com. Deze onstonden in een kelder op het Meiserplein in Brussel. Daar  werd in 1996 het allereerste multimediamagazine op cd-rom gedistribueerd genaamd ‘Medio’. In de loop der tijd gingen ze dvd’s, boeken en e-boeken aanbieden en verhuisden naar de Monplaisirlaan in Schaarbeek. In 2004 namen ze de website Azur.be over van Corelio en Standaard Boekhandel. In 2010 werd Proxis.com overgenomen, een eerder onderdeel van de boekhandel Club en Distriplus. In 2011 verhuisde het bedrijf naar de actuele locatie in Boortmeerbeek. E-commerce is volop in beweging en Proxis.com staat symbool voor de nieuwe dynamiek in e-commerce. In 2014 ontvingen zij daarvoor een nominatie door Deloitte als FAST50 bedrijf.

Online boekrecensie van Zadie Smith's Swing Time, een van de boeken te koop bij Proxis

Op Proxis.com vind je allerlei producten en voor iedere productgroep vind je op de website een aparte webshop met de daarbij behorende specifieke informatie. Daarnaast is er een blog te vinden met dagelijkse updates.

De website is verdeeld in de volgende webshops:

• Boeken
    • e-Boeken
    • Books (Engelstalige boeken)
    • Strips
    • DVD
    • Music
    • Gadgets

Wanneer je via de balk bovenin de webshop een artikelgroep kiest, ga je naar de desbetreffende webshop waarin je een heel groot aanbod kunt vinden. Zo zijn er in de boekenwinkel ook tweedehands boeken en kinderboeken in het speciale dyslexie lettertype. Zo kun je via de Proxis site dus meerdere winkels bezoeken als het ware. Je kunt als je dat wilt ook uit verschillende winkels tegelijk bestellen. Wanneer je voor meer dan € 30,- bestelt, krijg je het gratis thuis afgeleverd.

Proxis Punten
    Bij elke aankoop verdien je Proxis Punten. Deze kun je omzetten in een waardebon voor korting op een volgende bestelling. Hiervoor moet je je verzamelde punten eerst in je account converteren naar een waardebon.

Wanneer je je af wilt zien van je aankoop, kan dit zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen na de dag van levering. Artikelen die beschermd zijn door een veiligheidsverpakking zoals een CD, LP, DVD, Blu-Ray, etc. mogen alleen retour als deze verpakking ongeopend is. e-Boeken en andere digitale downloads vallen buiten het herroepingsrecht. Voor overige vragen of opmerkingen vind je een contactformulier op de website, en een pagina met veelgestelde vragen.

Deel hier ook jouw ervaring met Proxis!
    Positief of negatief, alle meningen zijn welkom op NederlandReview, wij zijn een onafhankelijke website waar wij leren van elkaars ervaringen.

Wat zijn de ervaringen van de klanten van Proxis? Krijgen ze vlot geleverd wat ze hadden besteld, of valt het assortiment wat ze bieden helaas tegen?

Proxis

8,6

8

8

10

8

FIjne winkel

Dinnissen29-12-2017

Ik ben al redelijk lang klant bij Proxis en ik zou deze site graag van harte aan willen bevelen. Zeker nu de wintermaanden op zn hoogtepunt zijn vind ik niets fijner dan bij de kachel te zitten en een goed boek te lezen. Bij Proxis bestel ik met enige regelmaat boeken die bij mij passen. Een voordeel van Proxis vind ik dat je als trouwe klant goed beloond wordt door de zogenaamde proxis punten. Met iedere euro die je bij deze website besteed krijg je zo automatisch kortingsbonnen die je weer kunt gebruiken als je een nieuwe bestelling plaatst. Op deze manier loont het om trouw te zijn aan een bepaalde webwinkel.

Ook ben ik erg tevreden over de service. Ik heb een keer per ongeluk een verkeerd boek besteld. Gelukkig kon ik die gewoon terug sturen en had ik snel weer het geld op mijn rekening staan. Ik zal in de toekomst nog zeker klant blijven bij dit bedrijf.

8,5
    Proxis boeken op voorraad

Schrijf zelf een review over Proxis