Proxis

4.4

Bestellen

3

Service

4.8

Prijs

3.1

Levering

27.3%

Zou hier weer kopen

Proxis

Als je niet precies weet wat je zoekt als cadeau bijvoorbeeld, kun je eens een kijkje nemen op de site van Proxis. Dit is een website die allerlei artikelen verkoopt zoals Dvd’s, Cd’s, boeken, gadgets, etc. Voor iedere categorie is weer een apart deel ingericht, zodat je eigenlijk meerdere winkels in één webshop kunt vinden. Wat andere consumenten vinden van het aanbod van Proxis, de prijs/kwaliteitverhouding en de service lees je hier.


Over Proxis

Proxis.com is een onderdeel van Medio sprl-bvba. Deze is opgebouwd uit twee hoofdtakken bestaande uit MedioEurope en Proxis.com. Deze onstonden in een kelder op het Meiserplein in Brussel. Daar  werd in 1996 het allereerste multimediamagazine op cd-rom gedistribueerd genaamd ‘Medio’. In de loop der tijd gingen ze dvd’s, boeken en e-boeken aanbieden en verhuisden naar de Monplaisirlaan in Schaarbeek. In 2004 namen ze de website Azur.be over van Corelio en Standaard Boekhandel. In 2010 werd Proxis.com overgenomen, een eerder onderdeel van de boekhandel Club en Distriplus. In 2011 verhuisde het bedrijf naar de actuele locatie in Boortmeerbeek. E-commerce is volop in beweging en Proxis.com staat symbool voor de nieuwe dynamiek in e-commerce. In 2014 ontvingen zij daarvoor een nominatie door Deloitte als FAST50 bedrijf.



Online boekrecensie van Zadie Smith's Swing Time, een van de boeken te koop bij Proxis


Diensten

Op Proxis.com vind je allerlei producten en voor iedere productgroep vind je op de website een aparte webshop met de daarbij behorende specifieke informatie. Daarnaast is er een blog te vinden met dagelijkse updates.


De website is verdeeld in de volgende webshops:

  • Boeken
  • e-Boeken
  • Books (Engelstalige boeken)
  • Strips
  • DVD
  • Music
  • Gadgets

Wanneer je via de balk bovenin de webshop een artikelgroep kiest, ga je naar de desbetreffende webshop waarin je een heel groot aanbod kunt vinden. Zo zijn er in de boekenwinkel ook tweedehands boeken en kinderboeken in het speciale dyslexie lettertype. Zo kun je via de Proxis site dus meerdere winkels bezoeken als het ware. Je kunt als je dat wilt ook uit verschillende winkels tegelijk bestellen. Wanneer je voor meer dan € 30,- bestelt, krijg je het gratis thuis afgeleverd.


Proxis Punten

Bij elke aankoop verdien je Proxis Punten. Deze kun je omzetten in een waardebon voor korting op een volgende bestelling. Hiervoor moet je je verzamelde punten eerst in je account converteren naar een waardebon.


Klachten

Wanneer je je af wilt zien van je aankoop, kan dit zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen na de dag van levering. Artikelen die beschermd zijn door een veiligheidsverpakking zoals een CD, LP, DVD, Blu-Ray, etc. mogen alleen retour als deze verpakking ongeopend is. e-Boeken en andere digitale downloads vallen buiten het herroepingsrecht. Voor overige vragen of opmerkingen vind je een contactformulier op de website, en een pagina met veelgestelde vragen.


Deel hier ook jouw ervaring met Proxis!

Positief of negatief, alle meningen zijn welkom op NederlandReview, wij zijn een onafhankelijke website waar wij leren van elkaars ervaringen.


Wat zijn de ervaringen van de klanten van Proxis? Krijgen ze vlot geleverd wat ze hadden besteld, of valt het assortiment wat ze bieden helaas tegen?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (33)

Boek

Boek besteld als cadeau. Helaas kreeg ik pas na meerdere weken (levertijd was volgens de site een paar dagen) bericht dat het boek niet meer leverbaar is. In day bericht stond weer dat ik later (week) een mail zou krijgen met opties wat betreft terugbetaling. Nou, dat was zoeken naar de optie 'terugbetaling'. Bedrijf probeert je liever een tegoedbon te geven. Uiteindelijk is de aanvraag volgens mij gelukt (na een dikke maand!). Echter, nu duurt het tot 3 maanden om de terugbetalong te verwerken! Sorry, mij zien ze niet meer terug.

J

Jan

30-06-2023

0

Slechte service

Een maand na mijn bestelling (én betaling), nog steeds geen info gekregen over de verwachte levertermijn. Ondertussen 2 mails gestuurd, maar nog steeds geen reactie gekregen.

L

LD

04-05-2022

0

Dune

Levert niet en reageert niet op de klantenservice.

S

Sander

30-03-2022

0

Lp

Niets ontvangen. En geen reactie die erop duidt dat het ze iets interesseerd. 6 weken nu bezig en 2 mailtjes van ze ontvangen (automatisch gegenereerd). Wat een scam. Mijn advies: koop bij bol. Zeker niet bij .be

N

Nieuwkerk

16-02-2022

0

Blu-Ray dvd (His Dark Materials - seizoen 2)

Proxis was de goedkoopste aanbieder van een serie op Blu-Ray waar ik naar op zoek was. Ik had daarom gekozen om de dvd hier te bestellen. Op de website stond een levertijd van 5 werkdagen, maar na 1,5e week had ik nog niets ontvangen. Ik ging de reviews over dit bedrijf lezen en er werd veelal geschreven dat mensen waren opgelicht. Ik raakte licht in paniek, waarop ik telefonisch contact met het bedrijf heb opgenomen. Een vriendelijke man kon mij vertellen dat de serie die dag bij hen was geleverd en dat het 4 á 5 dagen zou duren voordat het bij mij in Nederland bezorgd zou worden. En inderdaad: de 4de dag na het telefonische contact werd het keurig verpakt geleverd! Het heeft bijna 2 weken geduurd, maar ze leverden wat ik besteld had.

M

Mariëlle

01-08-2021

0

boek

Bestelling van mijn boek ging vlot. Echter bleek mijn boek niet op voorraad en werd mijn bestelling geannuleerd. Een terugbetaling bleef uit en tot op heden ruim een maand verder en meerdere mailtjes geen geld terug. Ze geven aan dat ze niet beschikken over mijn betalingsgegevens en dat ze daarom geen betaling kunnen terug kunnen geven. Paypal gegevens en overige betalingsgegevens verstrekt en zelfs maar hun eigen orderbevestiging. Wellicht zijn ze die ook wel kwijt.. Niet bestellen hier, waardeloze klantenservice en nijgt naar oplichting.

M

Marjolein

02-02-2021

0

DVD

Ik heb onlangs een dvd-box gekocht bij Proxis. Bij aankoop werd mijn vraag over de levertijd vrijwel direct beantwoord. Echter werd een andere (goedkopere) versie geleverd, zonder dat dit overlegd of aangegeven was. Telefonisch is Proxis onbereikbaar en ook herhaaldelijke mail blijft na weken onbeantwoord.

M

M

11-01-2021

0

Boek

Nooit geleverd. Geen kerstkado voor mijn dochter. Geen reactie op mail aan klantenservice. Hier moet je gewoon niets bestellen

E

Enrico

23-12-2020

0

DVD

Lage prijs, en ook redelijk snel gezien levering vanuit Be (4 werkdgn). Zeer tevreden.

A

A-B

23-09-2020

0

CD's en Boeken

Geachte Gedupeerden, Stuur een e-mail naar: kayleigh.zanders@medio.be Zij is een verse en integere kracht bij proxis.com, is mijn persoonlijke ervaring. Zij brengt uw dossier in orde.

J

J. De Wilde

29-08-2020

0

De goddelijke komedie

Tot voor kort was ik enthousiast over Proxis.com. Hier mijn overzicht van mijn herhaalde verzoeken aan Proxis waarop geen enkel antwoord komt: LS WEER EEN 2-TAL WEKEN VOORBIJ ZONDER ANTWOORD OP MIJN VRAGEN. IN AFWACHTING, H.Scholten Verstuurd vanaf mijn iPhone Begin doorgestuurd bericht: Van: Hein Scholten <heinscholten@icloud.com> Datum: 23 mei 2020 om 13:40:04 CEST Aan: "Proxis.com" <noreply@proxis.com> Onderwerp: Eindelijk een antwoord???Gebruik waardebonnen en nieuw wachtwoord! LS Weer een week voorbij zonder antwoord! In afwachting, Hein Scholten. LS Een ‘ gebed zonder end’!!!!!! Wanneer krijg ik in godsnaam eens een antwoord op mijn vragen!!Bestaat Proxis nog wel ?? Met groet en nog steeds in afwachting, H.Scholten. LS Wat is de reden waarom ik nog steeds geen antwoord krijg en geen oplossing voor de herhaaldelijk aan de orde gestelde problemen??? Zie ook het opnieuw iets aangepaste verhaal hierna: LS Waarom krijg ik geen mogelijkheid om vanuit mijn winkelmand bij bestelling van bv. ‘de Goddelijke komedie’ van Dante de waardebonnen FID54612 en/of FID38481 in te leveren??? Daar wordt alleen de mogelijkheid gegeven om een ‘promotiecode’ aan te geven en die heb ik niet. Deze vraag heb ik al meerdere keren gesteld, maar nog steeds geen antwoord op gekregen. Bovendien heb ik via de site onlangs gevraagd om bij inloggen een nieuw wachtwoord, omdat met mijn wachtwoord ik steeds de melding krijg: authenticatie mislukt.Maar het wachtwoord krijg ik dan niet !!!!!!!!hoewel het mij toegezegd wordt! In afwachting van een antwoord,met vriendelijke groet, Hein Scholten. Verstuurd vanaf mijn iPhone

H

H.Scholten

06-06-2020

1

DVD in August 2019

naar weken was de antwoord DVD was niet meer leverbaar. terug betaling was gevraagd, nog steeds mijn geld nog niet ontvangen. Gewoon oplichters.

M

Melanie

25-02-2020

0

Boxset

Voer voor Radar,Kassa en Opgelicht!

M

Marco

01-02-2020

0

Boek

Kijk uit!

R

Rene

01-02-2020

0

DVD

Hier niks kopen!! Geld ben je kwijt en er wordt niks geleverd of terugbetaald. Dit bedrijf moet zich diep schamen...oplichters eersteklas

P

Paula

24-01-2020

0

Boek

Je kan fluiten naar je geld. Geld wordt afgeschreven en daarna is het stil en en kom je tot de conclusie dat je bent opgelicht....

N

Nicole G

24-01-2020

0

DVD

Een dvd besteld op Proxis.com. Keurig via Ideal betaald. Vervolgens wordt er niet teruggekeerd naar de website en is de bestelling dus foetsie... Je bent dus je geld kwijt. Op emails wordt niet gereageerd. Dat dit ''bedrijf' kan blijven bestaan is mij een groot raadsel.

J

Jan V

24-01-2020

0

27 lp s en goed opgelicht

ik sluit mij aan bij alle slechte ervaringen hier. KOOP HIER NIETS. Zeggen verzonden te hebben maar hebben geen track en trace nummer. kunnen ook geen enkel ander bewijs voorleggen. na vele mails met nietszeggende antwoorden en nu helemaal geen reactie meer, nog steeds geen lp's of geld terug. dit zijn gewoon oplichters

R

rene

16-01-2020

0

Star wars episode 8 - The last Jedi, (Blu-Ray)

Site werkt slecht. Na betaling geen email met bevestiging. Klantenservice moeten benaderen. Reactie duurde lang en was kort en slecht. Bezorging duurde meer dan een week.

W

Wouter

16-12-2019

0

bestelling 1179266 op 28/12/2018

Tot op heden na veel herinneringen verstuurd te hebben nog geen geld terug hoewel dat wel was toegezegd.

H

HC

09-10-2019

0