Praxis

4.5

Bestellen

3.1

Service

5.2

Prijs

3.5

Levering

38.1%

Zou hier weer kopen

Praxis

Moet er in huis geklust worden, maar wil je eerst weten hoe het de consumenten bij deze bouwmarkt bevalt omdat je normaliter naar de concurrent ging? Dan is het prettig als klanten een review van hun ervaring hebben geschreven. Dankzij hun mening en beoordeling, heb jij een idee of dit filiaal of de webshop wel zo’n goed idee is. Wil je zelf ook graag consumenten helpen bij het maken van een keuze? Schrijf dan straks gerust een recensie!

De verbouwing

Zo af en toe moet er gewoon wat aan het huis gedaan worden. Dit kan iets kleins zijn, maar net zo goed iets groots. Wie weet ga je een muurtje uitbreken of juist plaatsen. Lekkage, isolatie, renovatie of eindelijk dat dakraam erin zetten? De tuin renoveren inclusief nieuwe bestrating en van een schuur voorzien misschien? Of de schutting vernieuwen met de buren? Scheelt wel in de kosten overigens. Maar wat er ook gedaan moet worden, het vereist meestal wel een ritje naar de bouwmarkt. Voor je het weet rij je met een volgeladen aanhanger die bijna door zijn voegen gaat van de zakken zand, cement, hout en bouwpakketten. Bij voorkeur ook dat luxe bad of die douchecabine, maar dat moet natuurlijk wel binnen het budget én de badkamer passen. Klustip: zorg in ieder geval voor het juiste gereedschap, want dat scheelt al veel ergernissen.

De afwerking en finishing touch

Als het constructieve deel van de verbouwing af is, volgt het decoratieve deel. En dan komt weer de eeuwige vraag; gaan we gewapend met muurverf en verfroller die muur te lijf, of kiezen we voor behang? Voor beide is wat te zeggen. Al het houtwerk van de kozijnen moeten toch geschilderd worden met een lakverf en een kwast of roller. Net als die nieuwe tuinbank trouwens, want hoewel tuinhout doorgaans of hardhout is of geïmpregneerd vuren, is het wel raadzaam voor beits of olie te gaan. Afhankelijk van wat je wilt en of het mogelijk is natuurlijk. Die rolgordijnen zijn er in ieder geval zo ingezet met de bevestigingsmaterialen. Of met montagekit. En zo’n garderobekast is standaard een puzzel.



Praxis

Een van de bouwmarktketens die ons land rijk is, is Praxis. Naast de webshop, zijn er tal van fysieke winkels die je kunt bezoeken. Het is bij dit bedrijf dus mogelijk om op meerdere manieren te maken te hebben met de winkel. Je kunt hier terecht van ijzerwaren als spijkers en schroeven, tot elektra en riolering, en van opbergmeubelen tot tuingereedschap en verf. En alles wat er tussenin zit of erbij hoort.Of waar je het mee in elkaar moet lijmen.

Iedere klus een Praxisklus, of volgende keer een ander?

Recensies zijn een goede manier om meer te weten te komen over een bedrijf. Klanten geven daarin namelijk hun meningen en ervaringen weer, waardoor jij een indruk krijgt. Voldeed het product aan de verwachting? Was het personeel klantvriendelijk en behulpzaam? Hoe is het met de klantenservice gesteld? Is retourneren daar een makkie of een drama? Wil je zelf iemand helpen bij het maken van een keuze? Laat dan gerust een review met een beoordeling achter! Alvast bedankt!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (268)

Retour

Als je de prijzen vergelijkt met hornbach, dan ga je zeker nooit meer naar de praxis. Behalve voor iets ‘in nood’ En we zijn net mega onbeschoft te woord gestaan door de baas van praxis Steenwijk! Hoewel, te woord gestaan, we kregen een zeer kortaf antwoord, en hij liet ons verder zo staan. Als ik onze aankopen van dit jaar optel zitten we al aan min 500€, en dan zo lullig doen over een kapotte verpakking! Zeer slechte service en 0 klantvriendelijkheid. Wat een onaardige hork van een man!

E

Els

03-05-2024

0

Industriële Cando binnendeur.

Eind 2023 hebben wij industriële binnendeuren bij Praxis besteld. In verband met verbouwing hebben deze deuren anderhalve maand gestaan alvorens deze geplaatst zijn. Helaas is bij het plaatsten gebleken dat één van de deuren krom (+5mm) is aan de sluitzijde. Hierdoor past de deur niet in het kozijn. Na contact met klantenservice reactie gekregen dat ze hier niks aan gaan doen. Er wordt ons verweten dat dit komt omdat ze niet afgelakt zijn. Waardeloze klantenservice.

L

Lonis

23-01-2024

0

Hydro korrels Praxis Wijchen

Bestel online hydro korrels zodat ik ze snel in pauze even op kan pikken. Krijg een mail dat mijn bestelling om 12 uur klaar staat. Als ik om 12:15 kom is baliemedewerkster met een collega over compensatie uren e.d. aan het praten en ik wordt compleet genegeerd. Als ze eindelijk uitgepraat zijn zeg ik dat ik mijn bestelling op kom halen, de reactie hierop is even geduld aub. Als ik aangeef dat ik dat al genoeg gehad heb krijg ik te horen dat ik wel even normaal kan doen. Hierop belt ze een collega en geeft aan dat er iemand is die niet normaal doet en zijn bestelling op komt halen. Uiteindelijk blijkt mijn bestelling ook nog niet eens klaar te staan. Hij moet nog uit de winkel gehaald gaan worden. Op mijn reactie als ik hem zelf gewoon was gaan pakken was ik veel sneller geweest werd door de balie aangegeven dat dit inderdaad zo zou zijn. Laatste keer praxis voor mij. Toolstation weet wel hoe het hoort daar wordt met open armen ontvangen staat je bestelling altijd klaar, nog goedkoper ook.

W

Wim

21-10-2023

0

Verf

Echt een vreselijk bedrijf, wij kosten speciaal keukenkastjesverf om de keuken te schilderen, na een maand was het bijna klaar, was veel werk! Maar net wat tekort verf, meteen weer naar praxis heerhugowaard en toen werd ons verteld dat we muurverf hadden gekregen, per ongeluk, Maar de praxis maakt het goed hoor! Wij hebben een geruineerde keuken en we kregen gratis een fles wasbenzine en een velletje schuurpapier. verder kunnen we niets doen werd er gezegd. Wat een slechte service en een slechte manier van klachten oplossen. Mensen koop aub nooit verf bij de praxis want je bent echt de pineut!

K

karin

15-10-2023

0

2 producten gekocht

Waardeloze service. Ze leveren 1 van de 2 bestelde producten. Via de klantenservice wordt je ook niet geholpen om het 2de product geleverd te krijgen. Maar het is wel betaald door mij. Ik zal hier nooit meer bestellen.

S

Sandra

14-10-2023

0

Super beroerde service, idiote medewerkers!

11 potten verf gekocht van €72/stuk. Blijken er 4 niet goed van te zijn: klonten, etc (en ligt NIET aan bewaren!) Praxis wil alleen 1 bus omruilen voor nieuw, de ongebruikte bussen (uit dezelfde serie!) moeten “eerst maar bewezen slecht zijn”. Uiterst arrogant “afdelingshoofd” van 22, en filiaal-“chef” die al besloten had voordat ‘ie wist waar het over ging. Man o man, wat een beroerde club slecht communicerende amateurs is dat geworden! Flikker het weg en koop wel equivalent van Gamma, mij zien ze niet meer terug (na 24 jaar klant te zijn geweest! Afgelopen jaar bleek Gamma en Hornbach niet alleen goedkoper, maar ook een veel betere service te verlenen.

P

Peter

11-10-2023

0

Raamhor

Online besteld , meteen bericht dat het naar de pakket bezorger werd gestuurd. Vier dagen later naar de klantenservice gebeld omdat de status vd bestelling op nog niet ontvangen bleef staan bij de pakketdienst . Advies gekregen om nog 1 week af te wachten omdat het druk was bij de pakketdienst. Aangegeven dat voor mij gevoel het produkt niet aan hun geleverd was . Nu 9 dagen later !!! Weer gebeld met de klantenservice. Ja idd ze zagen het staan ,maar ze moest het doorzetten , het gng onderzocht worden en ik zou zo snel mogelijk bericht krijgen . Plofte zowat . Had zoiets zou mooi zijn als jullie het pakket naar mij stuurde en ondertussen het onderzoek zou doen ,waar jullie al 9 dagen de tijd voor hebben gehad !!!!

A

Anita

27-09-2023

0

Badmeubel

Vanavond fijn en vakkundig door Hermien geholpen in Amsterdam zuidoost

J

Jet

18-09-2023

0

Diverse aankopen

Slechte servive en onvriendelijke medewerkers als je er al één kunt vinden. Wat een afknapper. Voortaan lekker bij Karwei of Hornbach waar ze service en klantvriendelijkheid nog hoog in het vaandel hebben staan en ook nog met je willen meedenken.

R

Rob

11-09-2023

0

Kant en klare gordijnen

Slechte service bij Praxis. Kant en klare gordijnen gekocht. De band waar de haken doorgaan zat bij 2 gordijnen op de verkeerde plaats. Bekend probleem volgens de winkel maar geen oplossing geboden. Op een zeer onvriendelijk manier in het filiaal in Breda te woord gestaan.Uit eindelijk zelf de gordijnen naar een naaister gebracht om het op te lossen. Voor mij nooit meer.

R

Rachèl

10-09-2023

0

apps

Voor mij geen praxis meer. Tot op heden kreeg ik altijd gewoon korting zonder een één of andere app in stadskanaal. Ik ben 73 en gebruik de mobiel ALLEEN om te bellen, dus heb hem meestal niet bij me. Op mijn mobiel staan 0,000 aps. Uit veiligheid doe ik dat. Gamma heeft gewoon een pasje. Veel beter. Dus voor mij geen praxis meer, die met verplicht een app te hebben Bah Gert Seldam

G

gert seldam

03-09-2023

0

boomschors thuis bezorgd

Online bestelling zou 2 dagen later bezorgd worden. Eerst 1 dag later, toen weer 2 dagen later. Mijn kosten € 140 , tuinman 2 x af moeten zeggen Onbetrouwbaar bedrijf dus. En wat n bagger kwaliteit. Bio boomschors zonder boomschors in de zakken,alleen afval hout snippers,plastic en zelfs n batterij. Jammer dat in hier geen foto kan plaatsen.

L

l brands

31-08-2023

0

Pokon soil 160l

Ordered soil to arrive the next day. They didn't transferred to PostNL for 4 days. It arrived too late when I already purchased it elsewhere. Informed them on time and demanded return, they advised me to refuse delivery but PostNL left super heavy package in front of our doors. They Customer service said I should just take it back to the store, as 120kg is easy to carry. In the end asked them to correct Invoice they sent me, they refused to do so. DO NOT ORDER and have business with Praxis.

H

Helena

24-08-2023

1

Diversen waaronder 2 kokers siliconenkit

One line besteling gedaan. Na 7 dagen niks ontvangen. Hierover gebeld, na 3 dagen eindelijk, maar niet alles... weer gebeld en weer en weer. Het zou opgelost worden. Maar na 3 weken nog steeds niets gehoord of ontvangen. Geld kwijt, bah Praxis

G

Gerard van Kessel

19-08-2023

0

Praxis online bestelling

Tegels voor parasol besteld. De site gaf aan dat er voorraad was en dat het de volgende dag geleverd zou worden. Niet dus. Na een aantal dagen gebeld en kreeg te horen dat ze geen voorraad hadden. Winkels hebben genoeg voorraad maar het schijnt niet mogelijk te zijn dat ze de tegels vanuit de winkel laten bezorgen. Annuleren kan niet als je besteld en betaald heb. Moeten ze eerst geleverd zijn dan pas kun je retourneren. Nu na een week nog geen track and trace code ontvangen. Vrees dat ik in de winter van mijn nieuwe parasol kan gaan genieten. Geen online bestellingen meer voor mij via Praxis. Niet betrouwbaar.

R

Richard

18-08-2023

0

20 % korting

Al meerdere keren meegemaakt, wanneer je de korting wilt krijgen moet je de app openen, Daar praxis bij deze regelmatig de inlognaam en wachtwoord verwijderd sta je bij de kassa en kun je niet inloggen dus geen 20 % korting, ik weet niet hoeveel mensen dit ook meegemaakt hebben, is dit zo gooi dit bericht op facebook of welke andere media, zodat deze vorm van misleiding gestopt wordt.

N

Nico

13-08-2023

0

Tuinartkelen

Er wordt op de site van Praxis binnen uiterlijk 2 dagen bezorgen beloofd,en als je dan na 5 dagen eens belt om te vragen wanneer het dan wel bezorgd wordt kan je van de dame in kwestie nog een gepeperde riedel als toetje krijgen. Nooit maar dan ook nooit meer !! Inmiddels 8 dagen verder en nog niets binnen !!

A

Aad

12-08-2023

0

hordeur

vandaag hordeur gekocht met korting volgens de uitingen in de winkel, bij de kassa blijkt is alleen voor pashouders ?? Mooie vorm van misleiding, volgende keer maar weer online kopen.

R

RSP

05-08-2023

0

kortingsacties

Op zaterdag 22 juli kreeg ik van Praxis een mail dat ik, alleen die dag, met Praxis Plus 20% korting kreeg op de hele bon. Ik heb vervolgens een aantal produkten gekocht bij de Praxis in Drunen en de app laten scannen. Eenmaal thuis gekomen kwam ik er achter dat de 20% korting niet was verleend. Vervolgens ben ik teruggegaan naar de winkel waar ik van de winkelmanager (ene Jeffrey) te horen kreeg dat ik de pas niet had laten scannen. Na controle bleek dit wel het geval. Vervolgens werd mij verteld dat de korting alleen wordt verleend als daarom uitdrukkelijk wordt gevraagd. Dit staat echter nergens. Niet in de mail en ook niet elders. Daarna werd mij verteld dat ik de korting alsnog kon krijgen als ik met alle produkten terug kwam naar de winkel. Ik heb aangegeven dat ik dit een belachelijke voorwaarde vind voor een fout die in de winkel is gemaakt. Ik heb dit dan ook niet gedaan. Ik werd door de winkelmanager op een botte en onsympathieke manier te woord gestaan. Als er een voorwaarde is om uitdrukkelijk om korting te vragen dan vind ik het bedrieglijk om deze nergens in de acties te vermelden. Ik ben te goed van vertrouwen geweest om de bon ter plaatse niet te controleren. Dat kan ik mij bij de Praxis dus niet permitteren. Ik vind de hele gang van zaken bijzonder onplezierig en zeer klantonvriendelijk.

V

Van Hulten

24-07-2023

0

Tuintegels

Alles gaat fout bij dit bedrijf. Een retourmelding gemaakt dit bleek keer op keer niet goed verwerkt te zijn. Meerdere malen over contact gehad. Uiteindelijk blijkt dat de tuintegels nooit opgehaald zouden worden op deze manier van verwerking. Excuus 1 nou ja oké kan gebeuren. Ik geef aan wij gaan op vakantie over 2 weken dan zou het fijn zijn dat de tuintegels opgehaald kunnen worden omdat ze op een parkeerplek staan. Owja begrijpelijk was de reactie. Echter 1.5 week geen reactie. Na weer mailen en bellen owja ging even iets fout. Excuus 2…. Ze worden opgehaald maar ze kunnen niet uitbetalen want ze moeten weten dat het is opgehaald. Of er iemand thuis kan ziJn tijdens onze vakantie. Ik nog zo lief om iemand te regelen, komt er niemand de tegels ophalen. Geen enkele reactie behalve een excuus 3. Ja nou ja ik kan niet overgaan op betalen wij moeten een bevestiging hebben dat het is opgehaald van de consument. IK BEN OP VAKANTIE! Nou misschien wil iemand weer zo lief zijn om voor jullie thuis te blijven. Nou ja raad het al. Niemand die de tegels kwam ophalen. Herhaaldelijk gevraagd om te betalen omdat ze binnen 14 dgn moeten uitbetalen. NEE blijft het antwoord. Ik zou iedereen aanraden om ver bij dit bedrijf weg te blijven!

A

Angela Korteland

24-07-2023

0