Porton
Alle reviewsPorton
Alle reviews (9)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Uitstekende cloud storage dienst
Inmiddels ben ik al enkele maanden in het bezit van een 500GB Storage dienst bij Porton.
Mijn backup oplossing zet hier automatisch mijn data encrypted weg en dit heeft altijd goed gewerkt. Ik heb enkel in het begin wat issues gehad omdat mijn wachtwoord te complex was i.v.m. rare tekens.
Dit werd keurig en snel opgepakt door de support afdeling.
Zeker een aanrader dus!Uistekende performance
Ik moest 1.9 TByte backup materiaal terughalen. Gedurende de 4 dagen dat mijn PC met FTP de bestanden heeft gedownload kreeg ik constant 50 Mbit/s snelheid. En aangezien dat precies mijn eigen internetsnelheid is, lag de limiet dus niet daar. Al het materiaal was binnen de berekende theoretisch kortst mogelijke tijd binnen.
Dat heb ik bij andere services wel eens heel anders meegemaakt.
Gedurende de anderhalf jaar dat ik Porton gebruik heeft de Porton mij nog nooit in de steek gelaten. De helpdesk heeft beperkte openingstijden, maar daarbinnen ben ik steeds goed geholpen.Porton hardware heeft problemen met WebDAV
Ik ben sinds 2 maanden klant van Porton en heb helaas geen fijne ervaring. Het synchroniseren van bestanden werkt prima. Maar ik heb de cloud storage primair aangeschaft om de backups van mijn VPS te bewaren.
Het blijkt dat het bij hen bekend is dat er problemen zijn met hun Synology hardware i.c.m. WebDAV (protocol om versleuteld bestanden over de zetten en veiliger/uitgebreider dan FTP). Hierdoor faalt het om de haverklap om de backups over te zetten.
Met name het feit dat de helpdesk aangeeft dat het probleem bekend is en er niets aan doet is onacceptabel!
Ik heb ze ruim de kans te geven om in ieder geval duidelijkheid te geven wat ze er aan kunnen/willen doen, maar daar krijg ik telkens geen response op . Lekker makkelijk om je kop dan maar in het zand te steken. Ik ben er klaar mee......goede begeleiding
ik vind de persoonlijke begeleiding erg goed en voel me een stuk veiliger online, vooral ten tijden van al die aanvallen en fouten in windows systemen...
geen support
Er is geen support service. Chat en telefoon zeer beperkt bereikbaar. Op email werd nog niet gereageerd. Als ik dan iemand aan de lijn krijg dan neemt hij niet de moeite om door te lopen wat het probleem kan is en zegt dat hij er op terugkomt na overleg met collega. Erg frustrerend.
veiliger te midden van hackoorlog
Nu met al die hackaanvallen heb ik mij direct gemeld bij Porton. Snelle service en ik heb nu een backup mocht het noodlot toeslaan. Ik ben ook wel goed beschermd, maar ik vind dit een prettig en veilig idee dat het ook elders opgeslagen is.
Goede informatie en service.Bestanden gered door Porton
Ik maak sinds een maand of twee gebruik van Porton en dat komt me heel goed uit. Afgelopen week begaf mijn computer het dus. Even dacht ik dat ik alles kwijt zou zijn. Dankzij Porton was dit niet het geval. Er was namelijk een back-up gemaakt van mijn bestanden, waardoor ik overal gewoon bij kon. Godzijdank. Je kunt altijd via het internet bij de bestanden komen, dus ook makkelijk wanneer je je computer een keer niet bij je hebt. Ook zijn er speciale apps voor de smartphone. Ik heb het eerst gratis uitgeprobeerd en was direct verkocht. Het kost je wel wat, maar je kunt er zeker baat bij hebben.
Ideeal voor het opslaan van je bestanden
Inmiddels alweer een tijdje klant bij Porton. Bij dit bedrijf kun je ruimte in de cloud kopen, zodat je je bestanden en dergelijk op kunt slaan. Bij Dropbox is het me al twee keer mis gegaan met enkele bestanden en daarom heb ik ervoor gekozen een betrouwbare partner in de armen te nemen. Mede ook omdat ik alle gegevens van mijn bedrijf veilig gesteld wil hebben wanneer er onverhoopt iets met de computers gebeurt. Hier ben ik dankzij Porton van verzekerd. Mijn medewerkers kunnen ook overal bij de bestanden komen wanneer zij een internetverbinding hebben, dus het is lekker flexibel werken. Het is redelijk prijzig, maar het kost me veel en veel meer geld wanneer onverhoopt enkele computers crashen. De keuze was dus snel gemaakt.
Complimentje
Ik wil graag een complimentje maken. Nu ongeveer 1,5 jaar in de weer met porton en blij met de stand van zaken. Ik gebruik het vooral voor opslag waardoor ik er overal bij kan. In al die tijd heb ik ooit meegemaakt dat ik er 5 minuten niet bij kon, door een crash ofzo
dus ik blijf ze nog effe gebruiken denk ik!
Anderen bekeken ook

Televisie kijken in de badkamer, zijn daar goede oplossingen voor te vinden? Want als je een uurtje in bad gaat zou het natuurlijk wel leuk zijn al...

Foto de Vakman is meer dan alleen dé vakman op het gebied van camera’s. Nieuwsgierig naar ervaringen van anderen die hier hun camera k...

Heeft u elektronica of gadgets nodig maar kunt u dat niet vinden in de winkels? Dan kunt u gadgets via de webshop geeektech.com gadgets bestellen. ...

Beste Karin,
Vervelend om te horen dat je een negatieve ervaring hebt met Porton. Graag stellen wij alles in het werk om de problemen te verhelpen. Ik kan op je naam geen e-mails vinden, dus wellicht heb je een alias gebruikt of een onjuist e-mailadres ingevuld. Als je via onze contactpagina een bericht stuurt helpen wij je graag op weg!
Met vriendelijke groet,
Porton Klantenservice