Philips

4.5

Bestellen

4.1

Service

4.1

Prijs

3.9

Levering

23.5%

Zou hier weer kopen

Philips

Iedereen kent Philips. Het is immers één van de oudste baanbrekende namen in de wereld van technologische innovatie. Over de hele wereld wordt Philips erkend als topspeler wat betreft lichttechniek, muziekdragers, televisie en - meer recentelijk - gezondheidsproducten. Maar hoe zijn de ervaringen van klanten met deze grote naam in de techwereld? Lees hier hun reviews en laat zelf ook van je horen: hoe beoordeel jij bijvoorbeeld jouw Philips scheerapparaat, jouw Philips televisie of jouw Philips lampjes?


Over Philips

Koninklijke Philips, zoals Philips officieel heet, werd opgericht in 1891 door naamgever Gerard Philips met zijn vader Frederik Philips. Latere gamechanger Anton Philips stapte al in 1895 in als verkoper en zou het bedrijf sterk vormgeven. De sportvereniging voor werknemers, Philips Sport Vereniging, is tegenwoordig één van de beste voetbalclubs van Nederland en beter bekend onder de afkorting PSV, waarvan Philips tot 2016 hoofdsponsor was en die traint in het Philips Stadium. Niet alleen heeft Philips Eindhoven sterk op de kaart gezet, maar ook heel Nederland.


In de beginjaren werd Philips vooral groot met de productie van gloeilampen, wat steeds vollediger onder eigen beheer werd gehouden, door belangrijke zaken binnen het bedrijf te trekken, waaronder wetenschappelijk onderzoek, de productie van verpakkingsmateriaal en beroepsopleidingen voor personeel. Al vroeg breidde Philips uit naar andere technologische bedrijfstakken, zoals de productie van radio's en later ook televisies, gezondheidsproducten en muziek- en filmapparatuur. 


Tegenwoordig is het bedrijf heel wat interessante bedrijfsacties en overnames verder, zowel vanuit Philips als van onderdelen van Philips. Zo nam Philips in 2009 koffiemachinefabricant Saeco over, werd onderdeel Grundig verkocht in 1998 en waren er innoverende samenwerkingen met concurrenten als Sony en LG.  


 


Huidige koers: Gezondheid
De diensten en producten van Philips zijn nog altijd groot in meerdere segmenten. Op hun website maken ze zelf de volgende indeling: Beeld en geluid, Persoonlijke verzorging, Verzorging voor moeder en kind, Huishoudelijke artikelen, Verlichting, Gezondheid, Autoverlichting en Accessoires. Tot groot verdriet van velen zijn ooit zo onlosmakelijk met Philips verbonden afdelingen als de afdeling Licht, inmiddels verkocht. Philips richt zich vandaag de dag naar eigen zeggen vooral op 'het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm'. Dat houdt in dat Philips tegenwoordig vooral veel apparaten ontwikkelt in de gezondheidstechnologie, zoals apparatuur voor gezond leven, preventie en behandeling. Op meerdere vlakken is Philips wat dat betreft marktleider, waaronder in medische IT toepassingen, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Dus voor je nieuwe scheerapparaat, fopspeen, tandenborstel, Senseo, föhn, stofzuiger en smoothiemaker kun je voorlopig nog altijd terecht bij Philips!


Diensten en contact: klachten, tips en complimenten over Philips

Zijn er problemen ontstaan met een bepaald apparaat van Philips? Online kun je veel problemen zelf oplossen, zo vind je op de website van Philips allerhande software en drivers, uitgebreide productinformatie en kun je hier terecht als je iets wilt laten repareren. Een speciale oplossingsgids biedt oplossingen voor als een Philips TV kuren geeft, de 24/7 Philips zelfservice biedt hulp als bijvoorbeeld jouw koffiezetapparaat weigert koffie te zetten. Is dat niet afdoende? Neem dan contact op met de klantenservice van Philips Nederland, dat kan telefonisch, per e-mail, soms per chat of met het Support Forum. Ieder departement heeft eigen telefoonnumers, chatprogramma's en e-mailadressen, dus zorg ervoor dat je contact legt met de goede afdeling, dat werkt efficiënter. 

Heb jij ervaring met Philips?

Ben jij fan van Senseo, zweer je bij een televisie van Philips of heb je juist heel wat aan te merken op die DVD-speler of tondeuse van Philips? Laat je ervaringen achter op NederlandReview in de vorm van een review! Je mag iets vertellen over jouw ervaringen met een specifiek product of met de dienstverlening van Philips in het algemeen: het is allemaal welkom!


Koninklijke Philips is een van de bekendste bedrijven van Nederlandse bodem. Maar hoe goed zijn hun service en producten? Lees reviews van klanten!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (17)

Service and delivery

Although Philips is such a well know brand i will never EVER buy anything from them, especially Online. I ordered a juicer from their website 2 weeks ago and still did not get anything. Their customer service is very user-unfriendly, there is no chance to ask about the status of the order. I attempted to give a review od the product with my comment regarding the delivery (hoping someone will rech out to me) but it was simply not published. Very convenient, indeed...

A

Anni

11-08-2023

0forum

Koffieapparaat gekocht die niet functioneert

Koffieapparaat gekocht, na een maand gebruik begint hij water te lekken. Elke ochtend een hele plas water onder het apparaat. Philips gebeld en ik moest het apparaat opsturen, nou alleen dat al… wat een gedoe. Maar goed, wat moet dat moet…. Apparaat opgestuurd en retour gekregen met als reactie dat het apparaat geen defect heeft. 2x gebruikt na reparatie, ligt er weer een hele plens met water onder… weer gebeld en aangegeven dat we het even anders gaan doen… nou je raad het el, apparaat moest weer opgestuurd worden. Klantenservice was echt ontzettend stug, dus apparaat weer opgestuurd. Krijg ik een mail dat ze hem nu echt goed hebben nagekeken, en dat het apparaat geen defect heeft… je word totaal moet serieus genomen en heb aangegeven dat het apparaat na gebruik pas gaat lekken. Ik voel me zo niet gehoord en voor 500 euro zo in de zeik genomen… ik wil mijn geld terug, want heb er totaal geen vertrouwen in

H

Hannelore Meijer

07-08-2023

0forum

Dikke pluim voor Philips over vervanging trafo die ik bij Beaumotica heb gekocht. Had de factuur niet meer , maar wel de afschrijving.

M

Mari

25-07-2023

0forum

Philips Latte Go

Bij Philips een Latte Go apparaat gekocht. Vervolgens kwam ik erachter dat ik bij de Mediamarkt exact hetzelfde apparaat kon kopen voor €120 goedkoper, een belachelijk groot prijsverschil dus! Daarom Latte Go naar Philips retour gestuurd, dit was 30-04. Het is nu 17-07 en ik wacht nog steeds op mijn geld… Gaat om €630 dus wil het onderhand wel terug! Op de website staat dat je je geld binnen 10 werkdagen terug krijgt, mooi niet dus… Ik koop niet meer bij Philips zelf maar mooi bij retailers!

L

Lizzy

17-07-2023

0forum

Philips Koffiezetapparaat

had een koffiezetapparaat bij die er 3 waarschuwingslampjes aan gingen bij het aanzetten. ik moest hem 3 keer naar de reparatie sturen want bij elke keer zeiden ze hij is gerepareerd maar als hij bij mij thuis kwam gingen die lampjes weer aan. bij 4de keer wilde ik mijn geld terug maar hun zeiden dat ze een nieuwe gaan versturen. Na een paar maanden gaan de 3 waarschuwingslampjes alweer aan! wat is dat voor een merk! ik heb dit aan de klantenservice van Philips maar het wordt niet gerepareerd omdat die niet meer onder de garantie valt! ik raad Philips NIET aan!!! slechte bedrijf en slechte merk!

F

Fanar

20-06-2023

0forum

Philips haartrimmer / tondeuse QC5570/13

Op 28 maart 2023 heb ik mijn haartrimmer ontvangen. Toen ik de doos open maakte trof ik een oplader bij het apparaat welke voor een Engelse stopcontact is, dus kon ik het apparaat helaas niet opladen, dus ook niet gebruiken omdat de batterij leeg is. Hierop contact gelegd met de Philips webshop (waar ik de haartrimmer besteld heb) Er werd mij een nieuwe (juiste) oplader toegezegd welke opgestuurd zou worden. Echter niet s meer gehoord of gezien. Vervolgens contact gezocht via Whats app, maar daar geven ze je pas 7 uur later antwoord en sluiten ze meteen de app af omdat ze zogenaamd ook nog andere klanten moeten helpen. Ik heb dit een aantal keren opnieuw geprobeerd, maar telkens hetzelfde spelletje. Vervolgens heb ik ze via een e-mail aan geschreven. Wederom contact en ze zouden ook weer een oplader opsturen. Echter een paar dagen later kreeg ik een verzoek om de philips webshop te beoordelen. Dit heb ik uiteraard niet gedaan. Later kreeg ik via e-mail de vraag of ik al een bevestiging en een track & trace code had gekregen over de verzending. Dit kon ik dus met "NEE" bevestigen. Daarna helemaal niets meer gehoord tot nu toe. Ik heb ze nu een mail gestuurd met het verzoek om de oplader alsnog snel op te sturen, daar ik anders genoodzaakt ben om mijn rechtsbijstand er op te zetten. Maar dat maakt ze niks uit omdat de rechtsbijstand zoals gewoonlijk hun klanten schadeloos stellen i.v.m. de proces kosten. Daarom interesseert het Philips niet of ze boze klanten hebben. Ik ben in ieder geval helemaal klaar met philips als ze te laf zijn om je zelfs netjes antwoord te geven. Er is al niet veel meer over van het ooit mooie Nederlandse bedrijf omdat er alleen maar zakkenvullers aan te top zitten die grote bonussen blijven opstrijken. Maar goed, gelukkig ben ik geen aandeelouder, ondanks ik ze wel weer gespekt heb met mijn aankoop van een philips apparaat waar ik helaas niets mee kan. Mits ik elders een juiste oplader ga kopen. Ik wens philips een hele fijne ondergang als ze op deze manier hun klanten zo blijven behandelen.

G

Gerrit

13-04-2023

0forum

Koffiemachine

Meest slechtste bedrijf EVER!! Normaal plaats ik nooit een review maar dit is te triest voor woorden. 31 december een koffiemachine besteld. Afijn 15 telefoontjes en loze beloftes later. Nu 1 maart nog steeds geen koffiemachine en nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Meest slechte bedrijf ever!!! Nooit maar dan ook nooit meer zal ik iets bij jullie bestellen.

S

Shirley

01-03-2023

0forum

Televisie

TV van bijna duizend euro gaat binnen 3 jaar stuk. Eerst wordt het gegooid op het is buiten de garantie. Ehm ja de fabrieksgarantie niet de wettelijke garantie! Ze werken met maar 1 aangewezen reparatie bedrijf. Die best dwingend is en heel snel wil handelen. Waardoor je geen tijd krijgt om na te denken. Ze vroegen een bedrag wat veel te hoog was aangezien het niet onze fout was dat de TV niet naar behoren werkte. Een dag voor reparatie kregen wij bericht onderdeel niet meer leverbaar. Wij komen de TV ophalen en dan hoort u daarna wat u krijgt. Omdat ik al verhalen had gelezen dat Philips je afscheept met een laag bedrag heb ik de rechtsbijstand erbij gehaald. Ik wilde eerst het bedrag weten voor ze de televisie lieten ophalen. Maar dit is niet te doen. De klantenservice van Philips is ook moeilijk te bereiken. Als je een mail stuurt krijg je laat antwoord. En daarna sluiten ze direct de case zodat je niet kan reageren. En het dus weer dagen duurt voor je iets hoort. Dus in overleg met de rechtsbijstand toch de TV laten ophalen. Gezien de afschrijving zouden wij recht hebben op 650 euro. Maar Philips wilde eerst alleen 650 euro tegoed geven voor bij de winkel waar de TV vandaan kwam, maar hier hebben wij geen akkoord op gegeven. Omdat ook de winkel niet thuis gaf steeds over de wettelijke garantie. Uiteindelijk maar 350 euro gekregen en door de rechtsbijstand schadeloos gesteld. Dat is voor de rechtsbijstand goedkoper dan naar de rechtbank gaan. Maar ja op deze manier blijft Philips bezig helaas.

L

Leoni

15-02-2023

0forum

Bol.com

P

Pelgrim

28-12-2022

0forum

Stofzuiger

1 ster is nog veel voor "service"!! Vorige week een stofzuiger van € 243 euro gekocht en betaald. Ik kreeg een koffieflutding van €3 toegestuurd. Doorgebeld naar klachten. Maken ze een dossier aan en kunnen verder niers, zelfs geen excuus. Ik wil gewoon mijn stofzuiger of mijn geld terug deze week. Ik heb hem nodig. Naar de zogenaamde "costumerservice" stuurt ze het. . Die kijken er naar maar doen ook niets. Uiteindelijk kreeg ik na 3x mijn naam spellen terwijl ik het referentie nr. Geef. Nu willen ze t ding niet terug ivm retourkosten voor hún en of ik het even milieuvriendelijk wil weggooien. Nu minimaal 2weken, 14 DAGEN, geen geld én geen stofzuiger. Door HUN FOUT!!! HET ZIJN GEWOON EEN STEL ASOCIALE ORDINAIRE DIEVEN DIE JE GELD EN BETAALD PRODUCT VASTHOUDEN VOOR WEKEN. 1 STER IS NOG TE WEINIG. BESTEL HIER NOOIT DUS.

E

Esther

15-11-2022

0forum

Strijkijzer

Altijd een strijkijzer van philips gehad .maar de laatste die ik een half jaar geleden heb gekocht laat echt te wensen over .laat natte plekken op de was achter .als de was iets te gekreukt is krijg je het al niet meer glad .is de eerste in 40 jaar die me echt vies tegenvalt

M

Martha

28-10-2022

0forum

tandenborstel

Ik had in oktober 2020 een elektrische tandenborstel gekocht uit de serie Diamond Clean en in juli 2022 brak het pinnetje af waarop je het borsteltje moet klikken. Ik had de tandenborstel op de site van Philips geregistreerd (met upload aankoopbewijs) en had 2 jaar garantie, en kon zonder problemen het probleem melden, kreeg een retour etiket om de kapotte tandenborstel te versturen en had binnen 8 dagen een geheel nieuwe tandenborstel met alles erop en eraan in huis. Geweldige dienstverlening en heel makkelijke procedure. Heel positief dus en dat mag ook wel eens vermeld worden!

A

Anne-Marie

24-08-2022

0forum

stofzuiger

Op 20-06-2022 een stofzuiger gekocht en betaald. Levering 2 a 3 werkdagen. Na 5 dagen contact opgenomen er werd verteld dat het voorgelegd zou worden aan "de tweede lijn " en weer contact met mij op zouden nemen. Na nog twee keer contact op te hebben genomen heb ik op 30-06-2022 eindelijk antwoord. Artikel is niet op voorraad !! Maar nu komt het .... terugbetaling duurt minimaal 2 max 4 weken ! Slechte zaak het gaat niet om een €10. Sneller communiceren en zaken afhandelen lijkt me niet zo moeilijk voor Koninklijk Philips.

N

n lode

30-06-2022

0forum

Stofzuiger betaald maar nooit ontvangen

Ik heb op 23-03-22 een bestelling geplaats (een stofzuiger). op de site werd aangegeven dat ie binnen 2/3 werkdagen geleverd zou worden. Bestelling is betaald met Ideal. Na een week, nog steeds geen stofzuiger ontvangen, een geen mailtje over de status van mijn bestelling. Ik heb nu meerdere keren de klantenservice gebeld. Ze zouden mijn bestelling annuleren. Tot op heden, 26 april 2022, is het nog steeds niet duidelijk of en wanneer ik mijn geld terugkrijg. Er wordt steeds beloofd dat ze mij iets laten weten, maar feit is dat ik na 2 weken geen stofzuiger heb ontvangen, maar ook niet mijn geld terug heb. Na tig keer de klantenservice bellen: ze geven aan eerst binnen 10 werkdagen te betalen, toen binnen 4 weken en nu binnen 8 weken. Nog steeds na een maand geen geld terug!!!!

C

Claudia Bortolussi

29-04-2022

0forum

philps hue

Heb een Philips Hue ( 2 jaar en… Heb een Philips Hue ( 2 jaar en 2maanden) en na verschillende automatische update's werkt mij telefoon hierop niet meer. Heb klantenservice hierover gebeld en hun antwoord was "koop maar een nieuwe telefoon". Meer dan € 200 afgeschreven in 2 jaar door update's Dus nooit doen, zeer slecht

P

Pieter v Meijel

25-04-2022

0forum

A garment steamer

Pros: -none Cons: -I received a used product (for the price of a new one) -there was water already in the reservoir -no packaging for the delivery, just the product box -the seal on the box had been tampered with and re-attached -impossible to get in contact with customer service because their website is a labyrinth

A

andrei

15-04-2022

0forum

meerdere apparaten van Philips

Ik heb meerdere apparaten van Philips in mijn huis - waar dat kan kies ik toch voor Philips, vooral voor televisies en audio, volgens mij heb ik nooit een ander merk geprobeerd! Alleen voor mijn mobiele telefoon kies ik meestal een ander merk zoals Samsung of Apple. Meestal zijn producten van Philips gewoon het beste getest en ik heb er ook goede ervaringen mee. Wel zijn ze meestal duurder dan andere merken, maar ja, ook beter dan. Ik koop ze trouwens niet op de website van Philips ofzo hoor, maar gewoon bij de mediamarkt of ergens online want je kunt het bijna overal kopen.

T

Tine Lorenz

27-11-2017

0forum