Paradigit

5.4

Bestellen

4

Service

5.1

Prijs

4

Levering

31.3%

Zou hier weer kopen

Paradigit

Paradigit, beoordelingen en reviews

Waarom zou u een klant worden van Paradigit? Paradigit is een bedrijf met een uitgebreid assortiment met desktops, computers, laptops, tablets en ook randapparatuur. Ze hebben in Nederland een twintigtal winkels en behoren al negen jaar tot de beste computer speciaalzaak van het land. Paradigit kenmerkt zich door klantvriendelijk te zijn, service te bieden, een deskundig advies in huis te hebben en natuurlijk ook door scherpe prijzen te hanteren. Paradigit is toegankelijk, betaalbaar, informatief, actueel en goed. Paradigit staat voor zorgeloos genieten. Bent u het daaro ook mee eens of heeft u een andere mening? Laat dan een beoordeling of review achter op NederlandReview. Hier worden vele reviews en beoordelingen van tal van bedrijven verzameld. Ze bieden de mogelijkheid om een goed beeld te krijgen van een bedrijf of onderneming. 

Over Paradigit

Paradigit is sinds 1992 actief in de markt voor computers en de computerverkoop aan bedrijven, overheid, onderwijs en natuurlijk ook aan particulieren. De jaaromzet is 120 miljoen euro (in 2009) en men verkoopt er jaarlijks 150.000 computers. Er werken meer dan 500 werknemers bij Paradigit. Door het schaalvoordeel van de Paradigit groep is het mogelijk voor hun om altijd een scherpe prijs aan te bieden. Het hoofdkantoor is gelegen in Eindhoven. Hier vinden alle werkzaamheden voor alle klanten plaats. Het gaat om de backoffice, ICT, financiën, personeel en organisatie, inkoop en ook de bevoorrading. Paradigit heeft 22 winkels in de grotere steden van het land. Ook zijn er zeven verschillende webwinkels. Het uitgebreide assortiment is zowel in de webwinkels als in de winkels te vinden. Daarnaast heeft Paradigit ook een automatiseringsbedrijf voor het implementeren en beheren van ICT oplossingen. Ze zijn hoofdzakelijk actief voor het midden- en klein bedrijf. 
Tevens is er een speciale divisie voor primair onderwijs. Het Skoolcontrol concept werkt voor 15 procent van de Nederlandse basisscholen en is ook actief in het buitenland. 



De diensten en producten van Paradigit

Paradigit verkoopt onder andere de volgende producten en diensten:
-    laptops
-    computers
-    tablets
-    smartphones
-    componenten
-    opslag
-    randapparatuur
-    netwerk
-    printers
-    smartlife

Klachten, tips en complimenten voor Paradigit

Natuurlijk kan het voorkomen dat er een keer iets mis gaat. Het dan belangrijk om snel een goede oplossing aangeboden te krijgen. Het is slim om daarom direct contact met Paradigit op te nemen. In de winkel, per mail, via de website of telefonisch kunt u uw klacht kenbaar maken. 
Natuurlijk kunt u ze ook benaderen via dezelfde kanalen om een compliment of tip achter te laten. 

Uw mening over Paradigit

Bent u een klant of een klant geweest van Paradigit? Laat dan uw mening achter op onze website. Hiermee kunt u anderen helpen om een goed beeld te vormen van Paradigit. U krijgt een goed beeld van een bedrijf door echter reviews en beoordelingen. U kunt hierbij een belangrijke schakel zijn voor anderen om wel of niet naar Paradigit te gaan. 


 


Eerst lezen of paradigit goed en betrouwbaar is? Hoe gaan ze om met garantie en service? Lees ervaringen & beoordelingen bij NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (16)

laptop

Service is top, totdat er iets mis gaat. Laptop ging kapot binnen de garantie termijn. Opgestuurd en de laptop is kwijtgeraakt bij DHL. en daar sta je dan met legen handen. je kan zelf geen onderzoek starten en het is duidelijk voor paradigit te veel moeite om dit op te starten. Laatste keer paradigit. Waardeloos. Laptop is verzekerd voor diefstal, maar natuurlijk niet in dit geval.

A

astrid

07-11-2023

0

Monitor

In juli monitor besteld, niets ontvangen en geld kwijt. In juli een monitor besteld, die ik tot om heden niet heb ontvangen. Hij zou de volgende dag in huis zijn, wat niet lukte. Ook al beloofden ze telefonisch van wel. Aangezien wij hem mee op vakantie zouden nemen, en hij niet op tijd geleverd kon worden, heb ik de aankoop geannuleerd, omdat wij op vakantie gingen. Meerdere keren geannuleerd zelfs. Zelfs de koop schriftelijk ontbonden. Monitor dus niet ontvangen. Nu, ruim twee maanden, vele mails, klachten en ergenissen later, nog steeds geen oplossing (laat staan mijn geld terug), ze reageren nu gewoon al drie weken niet meer. Zulke slechte service heb ik nog nooit ergens meegemaakt....

M

M. Van Elzakker

20-09-2023

0

Moederbord

Een maand geleden (31-03-22) besteld moederbord met een defect binnengekregen. Direct terug gestuurd. Er zou een ander model opgestuurd worden. vandaag (29-04-22) nog steeds geen moederbord ontvangen. Ik voel mij niet prettig bij deze trage afhandeling. Ik begrijp niet waarom het zolang moet duren. Op mail wordt zo nu en dan laat gereageerd. 5 sterren op de prijs... Ik had achteraf liever wat meer uitgegeven bij de concurrent voor een snelle betrouwbare afhandeling. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere. In afwachting...

J

Jurgen

29-04-2022

0

reparatie macbook

Ik ben uitermate teleurgesteld in de service van dit bedrijf. Ze doen zich voor als een professioneel bedrijf die zo SNEL en goed mogelijk hun service uitvoeren. Professioneel, snel, goed, service? Ik heb hier niks van gemerkt. Mijn laptop is op 7 december bij de service-afdeling aangekomen voor reparatie(barst in het scherm, verder werkte alles perfect), met de belofte dat het in maximaal 4 weken gerepareerd zou worden. We zijn nu 9 weken verder en er is nog niks gekomen van de reparatie. In tegendeel, de eerste reparatie is zelfs mislukt door hun eigen fout(blijkbaar laadde de laptop niet meer op) en het is nog steeds niet opgelost. Er word ook totaal niet duidelijk gecommuniceerd met de klant waarom het zo lang duurt, hier moet je allemaal zelf achteraan gaan! En dan ontvang je een excuus dat er gewacht word op onderdelen. 9 weken lang wachten op onderdelen? Moet het polycarbonaat nog geproduceerd worden? Klachten worden overigens ook niet serieus genomen. Als klant heb je dus niks te zeggen en kun je bij een reparatie beter ergens anders terecht dan dat je de reparatie door dit bedrijf te laten uitvoeren. Dit bedrijf staat eerder voor SCHADE dan voor reparatie.

M

Marianna

07-02-2022

0

Laptop

Laptop gekocht, de eerste 14 dagen (voor zover gebruikt) werkte de laptop naar behoren. Echter binnen 1.5 maand sloot de laptop ineens af en gaf als melding "cooling fan" defect. De laptop moest direct worden uitgeschakeld, anders zou het hele systeem kunnen crashen. Melding gedaan bij Paradigit. Omdat de eerste 14 dagen voorbij zijn, kun je 'm alleen aanmelden voor reparatie en krijgt de klant geen nieuwe laptop. Oftewel, je betaalt bijna €700 voor een gerepareerde laptop.

J

Joske

06-01-2022

0

Laptop

Vreselijk bedrijf. Totaal geen meewerking en vreselijk slecht bereikbaar. Ik kocht daar zakelijk, per ongeluk, een tweedehands laptop. Hij werd bezorgt, was zo krom sls een hoepel want hij blijf niet recht staan. Ok, eigen fout dat ik per ongeluk een tweedehands aangeklikt had, maar zo’n kromme is sowieso niet ok. Probeer dan maar eens de boel terug te draaien. Wat een ramp, direct dreigen dat er bij een zakelijk aankoop helaas geen geld terug wordt gegeven in plaats van samen kijken naar een oplossing. Ik vond het echt vreselijk, ik koop hier NOOIT meer iets!!

D

Dirk

30-05-2021

0

begin SEPTEMBER 2020

aankoop van een als nieuwtje. 2 tientjes goedkoper dan de nieuwe maar bij de nieuwe zat een gratis hoes twv 25 en ij die als nieuwtje bleek dat niet. Dus stom genoeg betaalde ik meer voor de als nieuwtje. Denk je dat Paradigit daar niet moeilijk over doet maar een heel vaag verhaal over een actie bij hp zorgde ervoor dat ik geen hoes ontving. Bij aankoop van een andere laptop had ik er zelf een hoes bij besteld maar daar bleek juist wel een hoes al bij te zitten wat niet in het proces van aankopen stond. De laptop als nieuwtje bleek niet normaal te functioneren, nu ben ik in een conflikt geraakt over de kosten hierover, mailen en beleen gaat allemaal bijzonder moeizaam, dit is echt geen klantgericht bedrijf

E

Eline Smallegange

10-10-2020

0

Laptop

Zaterdag 16 mei heb ik mijn laptop ingeleverd bij filiaal Groningen met de woorden van een personeelslid aldaar: het kan wel 2-3 weken duren voordat hij terug is. Ik vroeg of hij naar het factuuradres gestuurd kon worden en dat was geen probleem. 1.5 week!! later kreeg ik een mailtje dat mijn laptop was aangekomen bij de reparateur en dat het vanaf dat moment wel 4!! Weken kon duren…. Gemaild met Paradigit, reactie… spijtig enz… nietszeggend antwoord… Geruime tijd hoor ik niks, dus maar weer eens aan de bel getrokken. Lang wachten voor de telefoon, niet echt prettig. Men ging kijken en jawel, er kwam beweging in! Een dag later lag er een offerte in de bus voor reparatie. Reparatie van een kapot scharnier, binnen 1.5 jaar na aankoop van een laptop van € 799 moest, echt waar. € 848,29 kosten! En het viel NIET onder de garantie. Ik mocht de laptop ook terug ontvangen, dat kost “slechts” € 74. Ik heb die € 74 direct (11 juni) onder protest overgemaakt en contact gezocht met Paradigit. De laptop zou terug gestuurd worden. Wat er echter gebeurde… geen laptop. Dus maar weer gebeld. Niemand wist wat er aan de had was, totdat er 1 doorpakte en uiteindelijk was de laptop 19 Juni bij filiaal Groningen binnen. Wederom een week verloren zonder goede reden. Ik heb mijn laptop daarna naar een lokale reparateur gebracht die hem, met originele onderdelen, kan repareren voor € 140,= of op de goedkopere “gamma manier” voor een bedrag rond de € 40. Dit verhaal heb ik bij Paradigit neergelegd en een voorstel gedaan ter genoegdoening. Paradigit wil niks, antwoord… spijtig enz…. Dat de laptop zo lang onderweg is geweest komt door de reparatieservice… niet door Paradigit. Nee Paradigit, ik heb mijn laptop voor reparatie bij jullie afgegeven en niet bij de reparatieservice. JULLIE zijn verantwoordelijk! Al met al is mijn 1.5 jaar oude laptop onnodig lang weg geweest, is hij niet gerepareerd en heeft het me nog geld gekost ook nog. Paradigit, 1 x een aankoop gedaan maar absoluut NOOIT NOOIT NOOIT weer! Service is om te huilen!

G

Gerald Schuring

16-07-2020

0

iPad Air 3

Ik ben door webshop Paradigit opgelicht; ik had een iPad Air 3 gekocht, een Outlet model wat retour was gestuurd door een vorige klant. Toen ik de iPad ontving kwam ik erachter dat het model- en serienummer van de iPad zelf niet overeenkwam met wat er op de verpakking stond. Toen zag ik dat het om een gewone iPad ging (een instapmodel wat ongeveer €200 goedkoper is) en ik heb meteen contact opgenomen met Paradigit per email en telefoon. Het werd mij al snel duidelijk dat ze mijn probleem niet serieus namen en toen ik de iPad retour mocht sturen was ik bang dat ik nooit mijn geld terug zou krijgen. En dat is gebleken; na weken onderzoek concludeert Paradigit dat deze iPad nooit door hun verstuurd kon zijn en dat het dus de mijne is. Het is een Zweeds model. Ik ben nog nooit in het bezit geweest van een iPad en zeker niet één uit Zweden. Ik krijg nu mijn geld niet terug en ik ga juridische stappen ondernemen.

L

Lieneke de Haan

22-05-2020

1

Laptops en desktops

Zolang er gekocht wordt is Paradigit erg behulpzaam. Echter wanneer het gaat om service, behulpzaamheid en empathie en er niks meer verdiend kan worden bijzonder slechte service. Ik betaal liever extra voor fatsoenlijke service. Onze producten worden in ieder geval ergens anders gehaald in de toekomst!

B

Bram Beerthuizen

15-04-2020

1

Lenovo Yoga 530

Ik heb mijn laptop (Lenovo Yoga 530) 4 weken terug opgestuurd vanwege een defect in de ventilator. Vorige week heb ik die terug gekregen alleen nu zijn de speakers kapot, een veel vervelender probleem. Nu is het zo dat ik geen tijd heb voor nog een reparatie omdat ik over een week 3 maanden het land uit ga, echter de klantenservice van paradigit wil hierin niet flexibel zijn door extra oplossingen te bieden zoals het aanbieden van een nieuwe laptop of een spoedreparatie te doen. Ronduit slechte klantenservice en reparatieservice dus. Er wordt niet nagedacht met de klant. Jammer, want ik was altijd fan van zowel Lenovo, als Paradigit

J

Jozua Schep

04-07-2019

1

Computer

Een computer besteld en betaald op 4 juni bij Paradigit. Vervolgens heb ik op 12 juni een verkeerd product ontvangen en deze retour gestuurd met het verzoek het juiste product te versturen. Deze aanvraag werd direct goedgekeurd door Paradigit. Helaas is het daar op heden bij gebleven. Het juiste product is ondanks meerdere toezeggingen nog steeds niet geleverd. De levertijden van Paradigit zijn totaal onbetrouwbaar en toezeggingen zijn niets waard.

L

Lars

25-06-2019

1

Computerwinkel Paradigit

Ik koop veel bij Paradigit. Vroeger zat er een computerwinkel van Paradigit bij mij om de hoek. Helaas is die er niet meer, maar ik bestel nu online en dat gaat ook goed. Service is hetzelfde gebleven.

G

Gerard van Dijk

03-01-2017

0

beperkt assortiment, vriendelijke service

Assortiment beetje beperkt maar ze zijn wel vriendelijk en weten waar ze het over hebben

H

H. van den Velde

27-08-2016

0

Verstand van zaken

Er zijn tenminste nog winkels waar het personeel verstand van zaken heeft en goede adviezen geeft, wanneer je daar om vraagt. Paradigit is zo'n winkel. Als ze het product niet op voorraad hebben, kun je het online bestellen en dan heb je het meestal een dag later al in huis. Een 10 voor service daarom!

J

Jasper

17-10-2015

1

Duurt lang

Goede service, dat je je computer kunt achterlaten om te worden gerepareerd. Maar dat duurt dan wel lang, hoor! Meer dan een week in mijn geval was ik mijn computer kwijt, en dan wisten ze nog niet zeker of ze hadden gevonden wat er mis aan is.

J

Jan G.

17-10-2015

0