Otto

6.3

Bestellen

4

Service

5.1

Prijs

4.8

Levering

61.9%

Zou hier weer kopen

Otto

Lees dit! Wat anderen van dit bedrijf vinden. Otto is een bedrijf welke van vroeger vooral bekend is om haar dikke gidsen. Het was een postorderbedrijf. Tegenwoordig  verkopen ze alles online. Het wordt daarom ook wel een online shop genoemd, een alles in 1 webshop, een online kleding kopen winkel, woonwinkels en tal van andere namen krijgt. Het is goed om te zien welke mogelijkheden er allemaal zijn. Er zijn tal van verschillende producten te verkrijgen in verschillende productgroepen. Denk hierbij aan de persoonlijke verzorging, het huishouden, kinderen & baby, elektronica en ook multimedia. Wanneer je Otto nog niet kent dan is het goed om de reviews en beoordelingen op onze site te leen. Als je ze al wel kent dan mag je natuurlijk juist jouw review en beoordeling op onze website achterlaten. Wel zo fijn! 


Over Otto

In 1949 was het Werner Otto welke in Hamburg begon met het versturen van schoenen via een postorder bedrijf. De eerste catalogus van hem was 14 pagina’s dik en kende 28 paar schoenen. Met een oplage van 300 stuks was het een schot in de roos. Vooral net na de oorlog was er volop interesse om op die manier zaken te bestellen. Het assortiment groeide langzaamaan uit. In de jaren zeventig werd het allemaal nog beter en mooier. Ook kwamen er internationale groei naar Nederland (in 1979) en later ook naar Amerika en Japan, India, China, Zuid-Korea en Taiwan. Het is een wereldwijde homeshopping organisatie geworden. Het was ook een van de eerste bedrijven welke van postorderbedrijf zich veranderde naar een online bedrijf. In 2010 was het al een online only player in de markt. Het is een bedrijf wat een ruim assortiment heeft en graag investeert in een lange termijn relatie met haar klanten. Er werken wereldwijd 50.000 werknemers in het bedrijf waarvan twee derde een vrouw is.  


Diensten van Otto

Otto heeft een ruim aanbod van zaken. Zo is het mogelijk om er dames kleren te kopen, heren kleding, is er plek voor grote maten kleding en natuurlijk ook sportkleding en kinderkleding. Het is goed om te zien welke mogelijkheden er allemaal zijn bij de Otto. Ook is er plek voor sportartikelen, woon artikelen, woning artikelen en ook huishoudelijke artikelen. Daarnaast kun je ook terecht voor multimedia producten bij hun. 


 


Klachten, tips en complimenten over Otto

De artikelen welke je gekocht hebt bij Otto kun je 14 dagen op zicht houden en daarna kun je beslissen of je het wel of niet wilt houden. Je hebt recht om zonder enige opgave van reden de artikelen te retourneren. Het is goed om het artikel binnen 14 dagen terug te sturen.

Voor spellen, dvd, cd en cd-rom geldt, dat ze alleen teruggestuurd kunnen worden wanneer de verzegeling niet is verbroken. Voor pre-paid toestellen is het zo, dat ze getest mogen worden. Ze mogen echter geen gebruikerssporen laten zien.  


Heb jij ervaring met Otto?

Het is goed om anderen te helpen! Als je ervaring hebt met dit bedrijf dan is het goed om je review op NederlandReview achter te laten. Je helpt hiermee vele anderen om een onafhankelijk en goed beeld te krijgen van deze organisatie. Kies ervoor om mensen te helpen! 


Lees hier de ervaringen van echte klanten met Otto. Hebben ze goede aanbiedingen of sale? Hoe zijn de prijzen, de leveringsvoorwaarden? Hebben ze gratis verzending? Kun je makkelijke retourneren?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (21)

Hoogslaper (met matras)

Dit is echt de slechte ervaring die ik tot nu toe heb gehad. Eerst werd het bed op verschillende dagen geleverd zonder iets van communicatie. Als je dan een medewerker probeert te spreken of chatten krijg je de meest ongemotiveerde personen die kunt vinden. Uiteindelijk is het matras nooit geleverd en hebben ze besloten deze niet te leveren en maar een deel van het bedrag terug te storten.. Eindstand... een half bed zonder matras en hopen dat de andere helft ergens deze weken nog maar aankomt. Ik raad iedereen af hier te bestellen als je geen zin hebt 30 keer aan de lijn te moeten hangen met otto

D

Dylan

15-08-2023

0

2 bikini tops

Bikini tops retour gedaan. Meteen gebeld dat ik de retour bon ben vergeten en het bewijs van retour of niet heb gekregen of per ongeluk heb weggegooid. Klantenservice gebeld pakket is natuurlijk niet aangekomen, heel vreemd want heb dit nog nooit eerder meegemaakt. De ene persoon van de klantenservice zegt dat het wel goed komt de andere zegt dat ik gewoon de 66 euro moet betalen. Er kan niet buiten het boekje gedacht worden zoals een kwijtschelding... Ben altijd trouwe klant hier geweest maar bestel hier nooit meer. Lekker makkelijk verdiend zo Otto. Las op radar ookal veel klachten over jullie. Bedankt voor niets!

L

Linda Dekkers

31-07-2023

0

Boxspring

Boxspring besteld, ruim 1000 euro. Oude bed alvast klaargezet om meegenomen te worden op de bezorgdag, maar na meerdere tijdverplaatsingen geen bezorging die dag. Voor niks zitten wachten. Nieuwe bezorgdag, levering vindt plaats, oude bed wordt meegenomen. Wat blijkt? Nieuwe bed heeft meerdere gebroken planken. Wéér afspraak gemaakt, paar dagen later zou er een nieuwe levering plaatsvinden. Inmiddels wel op de nieuwe matras geslapen want oude matras is weg. Vrij genomen van werk, nieuwe matras op verzoek ingetaped klaargezet, en de boel wordt opgehaald. Wat blijkt? Geen nieuw bed! Dat kon niet! Komt later! Wanneer? Tja, geen idee! Dank je wel Otto, wat een service!

M

M. Visser

26-07-2023

0

Boxspring

Bezorging is deels uitgevoerd, bed staat opgeslagen on berging. Bezorgdienst weigerde te bezorgen op de 4de etage. Stel inbrekers onbegrijpelijk dat dit voor Otto werkt maar ja tijden veranderen. Zwaar teleurgesteld en niks meer van gehoord. Bed mag wat mij betreft weer retour ik kan deze niet tillen ben op leeftijd en beperkt. Wat een schande dit. Geld betalen en zoek het maar uit.

A

Anton

05-06-2023

0

Meubelset

Meubelset besteld heel duidelijk bij illustraties en de handleiding die je kan downloaden staat ook duidelijk bij dat er led verlichting inbegrepen is. Meubel ontvangen maar geen kast verlichting!!! Contact met Otto wat raar zeggen ze zo te zien hoort dat er gewoon bij. Wij gaan erachteraan zeggen ze, komen ze terug enkele dagen later dat de fabrikant de verlichting niet erbij levert en dat de verlichting apart besteld moet worden?? Wtf. Dus jullie advertentie is misleidend nee? Meerdere keren contact met Otto ja we kunnen nu niks meer doen. Werd dan toegewezen om via een artikel nummer de verlichting erbij te gaan bestellen. Die dingen kosten geen tientje ergens online en jullie verkopen de verlichting voor €80???? Sporen jullie niet ofzo die dingen zijn niet eens via de app of wifi te bedienen en jullie verkopen het voor €80 wat in hemels naam bezielt jullie dat is toch echt oplichterij!! Echt zeer triest hoor Otto! Ook geen commentaar over een compensatie hiervoor voor julllie misleiding!! Zeer slecht bedrijf!.

N

Nahs

19-05-2023

0

allang niets meer

T

toon

08-05-2023

1

Northface jas

H

Hernan

17-03-2023

0

Backoffice/ klantenservice

Gewoon vanaf 23 augustus al in de ellende vanwege een Infraroodverwarming die niet leverbaar is! Eerst heel duidelijk in kindertaal uit moeten leggen dat we volgens hun eigen algemene voorwaarden de koop mogen ontbinden indien er na 30 dagen niets geleverd is. Sinds 2 weken snappen ze nu bij de backoffice het verschil tussen de koop ontbinden en annuleren een beetje! Er staat nog steeds €350,- open op onze klantrekening ondanks dat de koop is ontbonden! Nee artikel wat nog steeds niet leverbaar is, moet eerst geleverd worden vanuit Duitsland en dan retourneert worden en dan komen we eindelijk van dit kansloze bedrijf af!

D

Daisy

09-11-2022

0

Hoekbank

Ik heb meerdere producten besteld bij Otto. Tot drie keer toe heb ik een kast besteld en geretourneerd omdat de afmetingen niet klopten met wat aangegeven werd op de site van Otto. Tot mijn ontevredenheid heb ik alles geretourneerd, ook een bank die ik bij hen had besteld. Echter, deze bank werd mij telefonisch toegezegd dat ik kon retourneren en hierover nog bericht zou krijgen van Otto. Helaas kreeg ik niks meer van hen tehoren. Ondertussen bleven zij maar rente toerekenen aan mijn openstaande saldo. Na een maand nog niks van Otto te horen heb ik wederom opnieuw gebeld. Hierbij werd mij weer hetzelfde beloofd dat ik binnen een week bericht zou mogen ontvangen om de bank te retourneren. Na weer een maand niks te horen heb ik besloten een mail te sturen. Reactie van Otto is dat ik nooit contact heb opgenomen met de klantenservice, terwijl ik aan kon tonen op mijn telefoonrekening dat ik meerdere keren contact heb gehad met hen. Nu word ik voor leugenaar uitgemaakt en wordt er gedreigd met een incassobureau terwijl ik netjes handelde hoe de medewerkers van Otto mij vertelde dat ik moest handelen. Dit speelt nu al een jaar zo en ik ben altijd netjes gebleven, in elk mail en telefoon contact maar nu ben ik het zat. Mijn advies, documenteer alles en neem alle gesprekken op die je met Otto voert. Want als zij de kans krijgen, dan verdraaien zij jouw hele verhaal.

H

Henrique

07-11-2022

0

Klantenservice

23 augustus een Infraroodverwarming besteld, zou binnen 2 weken geleverd worden. Inmiddels iis het eind oktober en dat artikel is nog steeds niet leverbaar! Volgens de algemene voorwaarden 13.3 mag de klant kosteloos de koop ontbinden als er niet binnen 30 geleverd wordt en er ook geen leverdatum afgesproken is. Nou vergeet het maar bij Otto! Hier hebben ze nergens verstand van! Ik ben verplicht om te wachten tot het artikel een keer geleverd wordt en zodra ik het retourneer dan is het pas afgesloten.. Stel amateurs.. We zijn jarenlang klant geweest, maar we willen na deze ellende gelemaal niets meer met Otto te maken hebben, gewoon oplichters!

F

Flenterie

28-10-2022

0

overhemden zonder kraag 6 stuks van Eddie Bauer

Had ongeveer 5 jaar geleden bij Otto een 6 tal overhemden besteld van een redelijk duur merk Eddie Bauer drie witte en drie kaky kleur, nu is het al wel een hele poos geleden, ik had ook uitgelegd wat er tussentijds gebeurd was met overlijden van mijn ouders en door ziekte ben ik het vergeten cq niet aan toe gekomen wegens de verzorging van mijn ouders in die tijd veel konden ze niet zelf meer door ziekte etc, dus ik had contact gezocht met Otto en ik kon mijn verhaal doen bij de Backofficie van Otto, die zeiden van nou stuur maar op dan eenmaal ontvangen krijg je je geld terug, dus zo gezegd zo gedaan, maar nu blijkt dat na navraag te hebben gedaan bij Post.nl dat die twee pakketten waarschijnlijk wel zijn aangekomen bij Otto maar volgens Otto niet maar dat is nog een grijs gebied, echter hun hebben ook eens gezegd dat ze de pakketten niet konden vinden etc, nou maar ik heb dus de verzend bewijzen, Omdat Otto het geld toch ineens niet meer wilde terug betalen toen heb ik gezegd van stuur de hemden dan maar terug want inmiddels had ik via Post.nl de bevestiging dat ze daar wel bezorgd waren, dus ik zei tegen Otto van stuur ze dan maar terug want de zomder hemden waren elk 35 euro per stuk maal 6stuks maar toen is zoals gezegd met terug sturen het pakket verduisterd of kwijtgeraakt, ik weer contact opgenomen en gezegd van ik heb de verzend bewijzen dus als jullie mijn hemden kwijt maken moeten jullie ze ook vergoeden, en ik was inmiddels dat gedoe en getouwtrek zat erover, maar Otto BV wil mij dus de kwijtgeraakte overhemden niet vergoeden!!!Maar goed Otto had het natuurlijk gezegd van we hebben het niet meer om van de betalings plicht af te komen! Maar in mijn visie flessen ze de boel daar! En wat betreft Post.nl dat is daar ook wel een chaos soms maar in dit geval zijn hun niet degenen die mij moeten vergoeden maar Otto BV dus, want hun moeten mij bij ontvangst dus of het aankoopbedrag terug betalen of de hemden netjes terug sturen naar mijn adres!en dat is niet gebeurd! dus hun zijn in gebreke!Dus ze kunnen wel allerlei smoesjes verzinnen maar ik ben nu dus mijn geld kwijt!! En kijk uit met hun betalings systeem, als je er iets koopt betaal dan gelijk het bedrag, en sla een pdf op van de transactie of betaling!anders beland je in een ware administratie en incasso hel! Normaal is zoiets na een 1jr verjaard denk ik maar OttoBV heeft de toezegging gedaan en is daar vanaf geweken weer maar dan nog horen hun ervoor te zorgen dat de overhemden weer goed aankomen bij mij en dat is niet het geval geweest!!

S

Schippers

15-07-2022

0

Kleren

In april 2022 een bestelling gedaan voor een sportpak. Paar weken gewacht en vervolgens een jurk toegestuurd gekregen (ik ben een man). Contact opgenomen met Otto en situatie uitgelegd. Zodra ze de retourzending hadden ontvangen zouden ze mij alsnog het pak toesturen. Paar weken later het pak toegestuurd gekregen maar wel twee rekeningen ontvangen voor twee sportpakken. Contact opgenomen nogmaals maar ze konden mij niet helpen omdat ik het retourbonnetje kwijt ben geraakt. Zeer slechte service, moest constant zaken aanleveren. Krijg het gevoel dat ze nog steeds in 2002 leven. Ik bestel hier nooit meer, SLECHTE DIENSTVERLENING.

O

Omar

04-07-2022

0

Hoekbank

Mijn hoekbank van OTTO ging al binnen 1 maand stuk. OTTO liet een nieuwe bezorgen en de oude afhalen. Maar ze namen de oude niet mee. Ik kon dus zelf de enorme bank gaan afvoeren. Een maand later krijg ik een rekening (met nog allerlei verborgen kosten) omdat de bank niet retour is gekomen. De klantenservice bood geen uitkomst en ging niet netjes met mijn klacht om, ze draaiden een bandje af en blokkeerden mijn mails. Ondertussen blijf ik wel allemaal ongevraagde reclamespam van ze krijgen. IK BESTEL HIER NOOIT MEER! Wat een oplichters.

G

Gerrit

24-03-2022

0

Lang wachten

We hadden 2 maanden geleden twee kasten besteld. De ene kast kwam pas na een maand terwijl er 5 werkdagen voor stond, op de andere wachten we nog steeds. We bellen ze elke week en telkens komen ze met hetzelfde verhaal dat de kast in productie staat en het nog twee weken kan duren. We hebben inmiddels de tweede kast maar geannuleerd en hopen ons geld nu terug te krijgen.

A

Arielle Kluitenberg

23-07-2018

0

Al heel lang hier kleding kopen

Al vanaf heel heel vroeger bestel ik bij de Otto. Vroeger waren ze volgens mij zo ongeveer de enige, maar tegenwoordig kun je natuurlijk echt overal met de post bestellen. Toch ben ik blij dat de Otto nog bestaat, want ik vind het nog steeds een leuke winkel, ook na al die jaren. Vroeger kocht mijn moeder hier altijd voor mij, tegenwoordig koop ik hier kleren voor mijn eigen kleintje. Best bijzonder!

H

H. Jans

28-12-2016

0

Goede voorwaarden om te bestellen bij Otto

Gratis verzenden Gratis ruilen Achteraf betalen Dat zijn nog eens nette voorwaarden. Voor mij essentieel, anders ga ik wel naar een andere webshop!

H

H. Koster

27-08-2016

1

Tuinmeubels bij Otto

Zojuist tuinmeubels gekocht bij Otto. Een tuintafel met bijpassende stoelen met maar liefst dertig procent korting! Dit scheelt nogal. Hoop dat het wel snel geleverd wordt want nu is het nog mooi weer. De verzendkosten zijn trouwens gratis.

R

Rolf van Dam

23-08-2016

0

- Goede kwaliteit - Snel geleverd -

- Goede kwaliteit - Snel geleverd - ik koop hier best vaak - dat scheelt gewoon tijd ook. wij wonen niet in het centrum en de winkels in de buurt hebben niet zo veel leuks. -

S

Samira

27-06-2016

0

Korte broeken bestellen

Met dat mooie weer van vandaag merkte ik ineens dat ik helemaal geen goede korte broeken meer heb. Otto wel! Meteen maar een aantal besteld. Even afwachten hoe snel ze deze gaan leveren.

A

Andries van Vliet

28-05-2016

0

zomerjurkjes in de aanbieding

De kwaliteit van de kleding is goed en ze leveren best snel! Mooie zomerjurkjes gekocht vorige week en daar ben ik heel blij mee nu! In de aanbieding ook nog

B

Burcu

14-05-2016

0