MediaMarkt

4.7

Bestellen

2.9

Service

5.1

Prijs

3.5

Levering

33.1%

Zou hier weer kopen

MediaMarkt

Media Markt: Ervaringen

Wie niet gek is en (dus) van een koopje houdt als het gaat om elektronica, kan terecht bij de Media Markt. Schreeuwerige reclames met rode flikkerende letters moeten de potentiële klant overtuigen van dit gegeven. Maar je wilt natuurlijk niet alleen dat je producten goedkoop zijn; als ze niet werken, dan heb je er weinig aan. Hoe zijn de ervaringen van anderen met de Media Markt? Is het inderdaad de moeite waard om hier je nieuwe telefoon, koelkast of camera te kopen, of kun je dat beter elders doen? Lees het hier op NederlandReview!


Over Media Markt

De komst van een nieuwe Media Markt werd vroeger aangekondigd met veel bombarie: cancandanseressen, fanfares, orkestjes. Het was ook nogal wat: ineens was er een enórme winkel vol met allerlei soorten elektronica, en dat voor zeer lage prijzen. Veel oudere bedrijven zagen het met lede ogen aan, konden de concurrentie inderdaad niet aan en zijn inmiddels gesloten. Media Markt breidt echter alleen maar uit; nieuwe vestigingen worden nog steeds geopend, concurrenten overgenomen, zelfs de merknaam Saturn is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor Media Markt.


Diensten van Media Markt

Niet alleen de omvang en het aantal winkels van Media Markt is groot, ook het aanbod. Hou je vast: een hele kleine greep uit de categorie Beeld&Geluid toont je onder andere televisies, beamers, home cinema sets, speakers, CD-/DVD-/Blu-ray/MP3- en platenspelers , jukeboxen, koptelefoons, autoradio’s, wekkers, 3D-brillen en opladers. De categorie Computers staat op zichzelf met waslijsten aan Apples, tablets, laptops, kabels, printers, e-readers en software. Bij Foto & Video vind je uiteraard legio fotocamera’s, zoals spiegelreflexcamera’s en compactcamera’s, camcorders, accu’s + laders, geheugenkaarten en talloze statieven, objectieven en cameratasjes. Ook verrekijkers en telescopen zijn hier te kiezen. Op  zoek naar telefoons en álles wat daar bij hoort? In de afdeling telecom en navigatie vind je meer dan de nieuwste Apple iPhone en kun je ook terecht voor huistelefoons, navigatieapparatuur, walkie-talkies (lekker ouderwets) en kantooraccesoires zoals labelmakers, faxmachines (wie doet dat nog?) en lamineermachines. Grotere elektronica nodig? Kijk eens bij de wasmachines, fornuizen en vaatwassers. Natuurlijk is er ook klein huishoudelijk vernuft te vinden, zoals robotstofzuigers (vaak tentoongesteld in de winkel voor het wow-effect), koffiemachines en verlichting. Maar dan zijn we er nog niet. De afdeling Verzorging biedt dingen als scheerapparaten, voetenbaden, elektronische tandenborstel (moet wel elektrisch zijn natuurlijk), zonnebanken, föhns en babyfoons. En dan is er nog de afdeling Gaming, Film en Muziek, voor die nieuwste cd van Beyoncé, de laatste dvd van James Bond of games voor PlayStation, Xbox en Wii. Maar dit is slechts een klein deel van wat er allemaal aan spullen te verkrijgen is bij de Media Markt. En dan zijn ze ook nog vaak de goedkoopste. Sneu voor de kleinere winkelier, die tegen al dit verkoopgeweld vaak geen schijn van kans heeft.


 


Klachten over Media Markt

Media Markt is dan wel vaak de goedkoopste, de kwaliteit van de producten kan te wensen overlaten. Via de website is daar een uitgebreide opvang voor geregeld: hier kun je bestellingen annuleren, producten retourneren en zaken als garantieduur bekijken. Winkels hebben ook vaak een klantenservice, waar je in persoon klachten en problemen kunt melden en laten oplossen. Hier kunnen op bepaalde tijden lange wachtrijen ontstaan, dat wel.


Wat zijn jouw ervaringen met de Media Markt? Laat het weten met een review! 


Gaan ze goed om met uw garantie en reparaties van uw apparaten? Zijn ze betrouwbaar? Lees ervaringen van consumenten die iets kochten bij de media markt, op NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (293)

Washing machine. Terrible experience

I got washing machine which was broken in on 2nd week. Contacted MediaMarkt, they sent me link of repaircompany. I have never heard from them after placing an request. Contacted MediaMarkt for help. They only sent me mails of incident, every time with wrong info. They had no idea and promised every time something different. In a month time they took broken machine, but didn't put return in the system. They sent mail to confirm money refund, which I have never received. So, will be a court case.

M

Mervin Frumau

03-01-2024

0

LG TV

We hadden van mijn schoonouders voor de uitzet een tv gekregen super toff dus we hadden een tv van 650 euro uitgezocht en we hebben hem laten bezorgen op 10-08-23. Helaas nog geen 2 weken later ging hij kapot strepen in het beeld en knipperd dus de Mediamarkt proberen contact op te nemen en hebben een formulier ingevuld samen met de klantenservice om het te retourneren en te laten maken, we kregen na anderhalve week nog niets te horen dus hadden we weer gebeld en was er iets niet goed gegaan en opnieuw ingevuld. Weer een week later kregen we eindelijk te horen dat hij opgehaald wordt alleen dat ging nog 2 weken duren, vervolgens hebben ze hem omgehaald en we zouden gebeld worden als hij klaar was en dat zou 2 weken duren. We werden gebeld dat hij inderdaad gerepareerd was alleen nu ging het weer 2 weken duren voordat ze hem konden bezorgen nu hebben we hem gisteren 11-10-23 bezorgd. Een half uur later nadat hij aanstaat weer precies hetzelfde probleem we hebben 2 maanden gewacht op te tv om vervolgens 30 min te kunnen kijken. Nu waren we naar de winkel geweest omdat we niet weer zo lang willen wachten om tv te kunnen kijken, ze konden niets voor ons doen geen vergoeding niet omruilen voor een nieuwe nee dan moet de tv eerst 3 keer geretourneerd worden om in aanmerking te komen voor een nieuwe of geld terug, dit doen ze zodat ze zeker weten dat wij hem zelf niet slopen zeiden ze tegen ons. Wij willen gewoon tv kijken en genieten van het cadeau en niet nog 4 a 5 maanden wachten totdat we hopelijk tv kunnen kijken, wij zullen hierom ook nooit meer wat halen bij de Mediamarkt!!

S

Sanne

12-10-2023

0

DishWasher

goedendag iedereen, mijn klacht is als volgt, we hebben in september een vaatwasser gekocht bij MediaMarkt ostaker filiaal en we gaven de voorkeur aan de thuisbezorg optie met een prijsverschil van 25 euro op dezelfde dag. ze maakten een afspraak voor de volgende week om het te brengen, toen het product aankwam, was de deur niet volledig open en waren er duidelijke gebreken, dit werd gezien door de vrienden van het transportbedrijf die kwamen bezorgen. Ik heb MediaMarkt vele malen geprobeerd te bereiken over dit voorval en ontelbare e-mails gestuurd. ze gaven geen goede uitleg en zorgden niet goed voor ons, we hadden een complete chaos. Toen ik ze kon bereiken en ze me moesten antwoorden, vroegen ze me om video's en foto's te sturen door moeilijk te doen, en toen ik deze materialen stuurde, hielden ze ons weken bezig met smoesjes zoals dit bestand is corrupt, de grootte is te groot, het opent niet, en ze maakten het ons erg moeilijk. Na een lange tijd vertelden ze ons dat ze het product niet konden vervangen. Een complete schande. Nu de prijs van de vaatwasser die we kochten 200 euro duurder is op dezelfde websites die we bekeken, is de situatie waarin we ons bevinden ingewikkeld geworden. In deze situatie is er niet eens een klantenservice. Ze hebben ons letterlijk tot slachtoffer gemaakt, het duurt nu al maanden en we wachten nog steeds op een oplossing. In dit geval hebben ze niet alleen ons geld, onze tijd en ons werk verspild, maar ook onze gezondheid negatief beïnvloed, we hebben grote schade opgelopen. Denk daarom minstens 10 keer na als je gaat winkelen bij MediaMarkt. Wees voorzichtig met uw gezondheid, geld en tijd.

E

emre

07-10-2023

0

Samsung Amerikaanse koelkast

Op 16-09-2022 Amerikaanse koelkast gekocht,maart 2023 ging ie stuk,kwam net uit het ziekenhuis met mijn zorg intensief kindje,bellen na een week reparatie,inmiddels 400 euro aan eten weg kunnen gooien (speciaal dieet voeding) vloer stuk,dit is zo door gegaan tot begin juli,toen werd de koelkast als afgeschreven beschouwd,ik zou binnen 3 dagen horen wanneer ze kwamen om hem op tehalen en andere neer tezetten,na een week zelf gebeld,koelkast werd opgehaald,geen nieuwe mee,euhh ok nee deze moest eerst daarnaar heen,maar binnen 3 dagen,na 3 dagen bellen en mailen want ik had inmiddels een Etna aangeboden gekregen,aangegeven dat ik dat niet wilde en dat ik de verbeterde versie van Samsung heb gezien,en die graag wilde,nou mailen bellen geijkte mails terug,we streven ernaar binnen 3 werkdagen contact met u op tenemen,nou dat moet nog gebeuren,koop ontbonden,Samsung biedt namelijk wel service,en kan bij Samsung wel een koelkast halen met korting,Maja mediamarkt geeft ook geen geld terug,ondanks dat dit binnen 3 dagen terug gestort zou worden,al met al zit ik met zorg intensief kindje geen koelkast en geen geld terug,ik weet iig dat ik en mijn familie en vrienden niet meer naar media markt gaan

L

Laura

03-08-2023

0

Wil van verzekering af , maar lukt niet .

R

R Dooren

30-07-2023

0

JBL 770 NC

Op 19 -7 een JBL-koptelefoon besteld in de onlineshop voor 119,00. Op 20 -7 i.p.v een tablethouder voor kinderen ontvangen. Klantenservice onbereikbaar. Een medewerker aan de lijn krijgen echt een karwei. Dan ook nog te horen krijgen, het beste kunt u het verkeerd ontvangen product naar een winkel brengen.... Nou, het is toch mijn fout niet. Om een retourlabel gevraagd en het speelgoed terug gestuurd. Wanneer ik mijn bestelde koptelefoon ontvang, mag Joost weten. Het was een verjaardagscadeau en de teleurstelling groot.De afhandeling ronduit slecht. Voor mij was het de laatste keer dat ik iets bij mediamarkt heb gekocht.

M

Michaela

21-07-2023

0

Accu iPhone 12 pro vervangen

Mediamarkt bied de service aan om de accu van je iPhone te vervangen ze vermelden er niet bij dat je telefoon daarna niet meer update en je continu een melding krijgt dat de accu niet orgineel is Miskoop, 1 week later toch bij Apple de accu laten vervangen kosten er van zijn net zo hoog

I

Iphone 12 pro

10-07-2023

0

Koelkast van het merk Bosch

Onderwerp: Teleurstellende ervaring met de levering van mijn koelkast bij MediaMarkt Ik wil graag mijn teleurstelling delen over de levering van mijn koelkast bij MediaMarkt. Helaas is de koelkast niet geleverd, ondanks mijn inspanningen om een nieuwe afspraak te maken. Op zaterdag 24 juni 2023 plaatste ik mijn bestelling en betaalde ik via de kassa. Ik koos voor gratis verzending via Dynalogic en had de levering gepland op maandag 26 juni tussen 14:10 en 16:10. Alles leek goed te gaan, maar toen ik onderweg was naar huis, vertelde de bezorger dat hij niet kon wachten vanwege zijn planning. Ik zou een e-mail ontvangen om een nieuwe afspraak te maken. Vervolgens ontving ik een e-mail om een nieuwe afspraak in te plannen voor dinsdag 27 juni. Helaas kreeg ik later te horen dat de chauffeur geen plek meer had in de bus. Ondanks mijn frustratie en bereidheid om de koelkast zelf op te halen, vertelde Dynalogic dat dit niet mogelijk was en dat ze de bestelling zouden annuleren. Dit werd besloten nadat ik aangaf dat ze geen nieuwe afspraak voor me hoefde te maken dit kan ik namelijk ook zelf. Ik nam contact op met MediaMarkt, maar zij konden weinig voor mij doen. Uiteindelijk belandde ik weer bij Dynalogic, waar ik mijn verhaal uitlegde. Ze beloofden alsnog de koelkast te leveren op donderdag 29 juni tussen 18:00 en 22:00 uur. Helaas ontving ik op dinsdagavond een mail waarin stond dat mijn bestelling bezorgd zou zijn, terwijl dit niet het geval was. Na contact op te nemen met Dynalogic, bleek dat de chauffeur een ongeluk had gehad en dat ze de bestelling moesten controleren op schade voordat deze opnieuw kon worden geleverd. De uiteindelijke levering werd geannuleerd door dynalogic, zonder mij hiervan op de hoogte te stellen. Hoewel mediamarkt hun excuses aanboden en beloofden het geld terug te storten, ben ik teleurgesteld dat ik mijn product nog steeds niet kan gebruiken. Kortom, mijn ervaring met de levering van mijn koelkast bij MediaMarkt was teleurstellend. Ze kunnen zeker leren van Coolblue als het gaat om klantenservice.

M

Mohamed

29-06-2023

0

IPhone11

In september 2022 een IPhone 11 gekocht bij MediaMarkt online. Na amper een paar weken blokkeerde die. Binnengedaan bij MediaMarkt Zwijnaarde voor garantie. Na 14 dagen moesten we ter plaatse een nieuwe afhalen onder garantie. Nu, eind september, idem dito met dit vervangtoestel. Toestel moest opnieuw binnengeleverd worden naar de winkel in Zwijnaarde. Na 4 weken krijgen we antwoord dat het nu terugbetaald wordt onder garantie. Eerst moeten echter de accessoires binnengegeven worden (een laadkabeltje!). Dit dient in dewinkel afgegeven te worden. Ook de terugbetaling kan enkel in de winkel. Overschrijven op de rekening is niet mogelijk. Je moet ter plaatse in de winkel; dus speciaal daarvoor 30 km heen en 30 km terug rijden. Dus een nieuw toestel kopen kan helemaal online, voor de terugbetaling MOET je naar de winkel. Echt een kl..eservice als je het mij vraagt. En de IPhone? De kwaliteit ervan is dus ook allesbehalve goed.

B

BV

27-06-2023

0

Tv

Het is 1 grote dievenbende op zondag een tv gekocht en betaald toen de beste man de tv wilde ophalen van achter bleek deze uitverkocht te zijn. Ik zou gebeld worden voor de levering niets meer gehoord vanaf dinsdag iedere gebeld met klantenservice die niks kan en de vestiging niet kan bereiken. Dus op vrijdagavond terug gegaan naar de winkel er was niets met de order gedaan. Als ik €15 betaal heeft u de tv morgen in huis ik dus betaald volgende dag niets in huis. Op dinsdag blijkt dat post nl mijn pakket kwijt is en dat ik maar even. 7 dagen op een procedure moet gaan wachten!!!!. Is het mijn probleem dat jullie zakelijke relatie mijn al betaalde spullen kwijtraakt? Maar ik ben de domme geit dat ik media markt mijn centen al betaald heb want ik ben de dupe heb nu niet de mogelijkheid om ergens anders te gaan kopen. Want geld teruggave zit ook weer een procedure aan vast. Dus met dank aan de klootzakken. Van media markt en hun relaties heb ik dus na 3 weken betaald te hebben nog steeds zonder tv. Klantvriendelijk dat woord is onbekend procedures waar ik niets mee te maken heb mag ik wel financieren blijkbaar.

W

Wendy van der Ven

13-06-2023

0

Dramatische service, Defect product ontvangen, Ondanks dit duidelijk gemeld toch zelf de retour kosten moeten betalen! Schandalig. Geen aankopen meer Bij dit bedrijf.

M

Mike

10-06-2023

0

Poging tot aanschaf product via webwinkel, ophalen in fysieke winkel

Kansloos bedrijf wat totaal niet meedenkt in het gebied van service naar de klant toe. Bestelling geplaatst met 3 artikelen, 2 zouden binnen 30 minuten leverbaar zijn aldus de website. 1 zou uit een centraal magazijn moeten komen. Volgende dag mail ontvangen dat de bestelling klaar staat, dus 40 kilometer rijden naar de winkel. Nee, bestelling is niet klaar, dat artikel uit centrale magazijn wel, maar de andere 2 niet. Die liggen in de winkel in voorraad, maar mogen wij niet meegeven want ook die moeten volgens het systeem uit dat magazijn komen en zijn niet geleverd. Pech voor u klant, wij kunnen/willen/doen niets! rot maar op naar huis zonder spullen, boeit de mediamarkt he-le-maal niets! meedenken? nope! oplossing bieden? nope! Boos weggelopen, halverwegen de rit naar huis een mailtje: bestelling is geannuleerd. Het absolute TOPPUNT van onwin en onkunde. Wat een PRUTS BEDRIJF.

T

Thijs

30-05-2023

0

AEG Wasmachine bij Mediamarkt

Koop NOOIT bij de mediamarkt, want ik ben nu al 1 week bezig om mijn wasmachine van AEG te krijgen. Ze laten Dynalogic het "bezorgen" vrijdag tijdens die rit is er schijnbaar iets gebeurt met deze wasmachine zeiden de bezorgers dus heb ik het geweigerd. Nu woensdag nog steeds geen wasmachine en niets vernomen van het omruilen van een nieuwe wasmachine. Bellen heeft geen zin je staat minimaal 20 min. in de wacht tot je iemand aan de lijn krijgt... en uiteindelijk wordt je hufterig behandeld! Dus jammer dat je geen 0 sterren kunt geven. Meer verdienen ze niet

C

Charissa

19-04-2023

0

gsm

het is niet mogelijk een rekeningnummer te veranderen waar een garantie vanaf word geschreven voor een product, als je op de site kijkt kom je in een mallemolen van automatische vragen en antwoorden waar dit soort dingen niet eens bij staat, via de app is niet mogelijk, als je netjes een mail schrijft krijg je de mail gelijk weer terug dat je het via het contactformulier moet regelen op de site, en als je gaat bellen krijg je weet ik niet hoeveel keuzes waar het op neer komt dat er geen keuze bij staat voor het wijzigen van het rekeningnummer en als je al iemand aan de lijn krijgt op een anderen manier sta je te eerste heel lang in de wacht en vervolgens kunnen ze je niet helpen maar je krijgt als toetje wel even een telefonische vragenlijst met weet ik niet hoeveel vragen met hoe tevreden je bent met de afhandeling. alleen een rekeningnummer veranderen lijkt me toch geen rocket science mensen, komt er dus op neer dat ik hiervoor naar de plaatselijke winkel moet gaan, om alleen een rekeningnummer te veranderen, lijkt me toch geen rocket science mensen, wat ongelofelijk slecht, slecht slecht, bizar in deze tijd van de electronische wereld

D

doeternietoe

14-04-2023

0

DYSON Airwrap Complete

10 days ago, I ordered a Dyson curling iron as a gift for my wife, and to this day I have not received the package nor can I ask for information about what is going on. It's a nightmare, €550 is not a tip for the waiter. But it's not about the money, it's about the preservation.

T

Tomasz

13-04-2023

0

Refrigerator & delivery

I have bought a refrigerator, and the price and item is good, but the salesman and their service is terrible. There is not a single person that knows what they are doing and what MediaMarkt is obligated to do! When asked about delivery to my address (I live on 1. floor) one salesman says that there is delivery only to the building, I have to bring it up myself!!! And then the other salesman comes and says: Yes we deliver but I have to buy extra service from them for 25 euro!!! And I did pay for it! But only to find out later on their official page that they have to deliver it for free (with some exceptions)! All up to 4. floor! And I told them a few times that I think delivery is included! So I have paid for something I don't need to pay! It is really terrible service from them! Media Markt don't teach their employees nothing, or they teach them to take more money! Anyway terrible service from people, they don't care and don't know their job. Terrible combination of inexperience and not caring.

M

M. Sambol

07-04-2023

0

PS5 online besteld betaald en niet geleverd

Online een PS5 besteld 4 weken terug. Deze is niet geleverd. Mediamarkt legt de schuld bij Postnl. Postnl geeft in de track and trace aan dat het pakket niet is aangeboden. Probleem dus tussen MediaMarkt en PostNL. Gelijk aangegeven overgaan tot ontbinding aankoop en terug betalen van het aankoop bedrag. Klant mag hier niet de dupe van zijn. MediaMarkt heeft nog steeds niet overgegaan tot terug betaling van het aankoop bedrag. Krijg nu 3 weken te horen excuses ligt bij de juiste afdeling. Maar die heeft het bedrag tot nu nog steeds niet terug gestoord. MediaMarkt komt hun eigen afspraken niet na. Ik heb al betaald, wanneer krijg ik mijn geld terug?

R

Raymond van Werven

07-02-2023

1

PS5 controller en spel

Ook vergelijkbare ervaring 30-12-2022 bestelling geplaatst en pas op 23-01-2023 geleverd gekregen. Slecht telefonisch contact met de klantenservice en denken verder niet mee in tussentijdse oplossingen of aanpassingen. Krijgt verschillende verhalen van medewerkers te horen op hetzelfde moment en totaal niet duidelijk.

M

Marleen

23-01-2023

0

Dyson Air Wrap

Helaas heb ik mijn bestelling niet ontvangen uiteraard wel betaald. Gemaild, elke dag gebeld, contactformulier ingevuld maar dit alles zonder resultaat. Voorheen vaker besteld en nooit problemen gehad, maar nu. Dit is dus echt oplichterij. Ze antwoorden nergens op en ook de Chat werkt niet.

R

R.

12-01-2023

0

Fornuis

Ik heb veel geleden om het probleem op te lossen en ze hebben geen oplossing voor mij gevonden. Er wordt aangenomen dat als de kabel vanaf de zijkant van het fornuis verkeerd is aangesloten door het productiebedrijf, deze gratis moet worden gerepareerd omdat het niet onze schuld.

J

Jasmin

09-01-2023

0