LightBrands

2.7

Bestellen

2

Service

3

Prijs

2

Levering

0%

Zou hier weer kopen

LightBrands

Vind je het in de winter vervelend dat het zo vroeg donker wordt en heb je daarom het liefst zoveel mogelijk lichtjes om je heen? Of hou je gewoon van de sfeer die verlichting creëert? Dan kan het nooit kwaad om het assortiment van LightBrands te bekijken. Heb je al een nieuwe tafellamp of wandlamp gevonden? Lees dan hier de onafhankelijke reviews van andere klanten. Ze vertellen je alles over hun ervaringen met de verlichting en de winkel. Door hun beoordelingen te lezen, ontdek je meteen of de verlichting van de hoogste kwaliteit is en of je lang op je bestelling moet wachten. Met de reviews op NederlandReview komt je nooit meer voor verrassingen te staan.


Over LightBrands

Verlichting, lampen en alles wat licht geeft, is bij LightBrands te vinden. Het assortiment met designlampen en verlichting is zowel online beschikbaar in de webshop, maar kan ook bezocht worden in de showroom in Hillegom. Door alle grote merken op het gebied van verlichting samen te brengen in één winkel, hoopt LightBrands dat klanten altijd de lamp kunnen vinden die het beste bij hun wensen past. De gerenommeerde merken die verkocht worden in de winkel, garanderen ook kwaliteit en expertise. Je kunt alle merken die te koop zijn bij LightBrands in de webshop vinden, maar ze verkopen onder andere Artemide, Luceplan, Foscarini en Bloom Holland. 


 


Wat kun je kopen bij LightBrands?

De kwaliteit en de ruime keuze staan bij LightBrands altijd centraal. De lange lijst met merken die te koop zijn en de verschillende categorieën verlichting in de webshop maken dit meer dan duidelijk. LightBrands verkoopt namelijk binnenverlichting en buitenverlichting. Je kunt er terecht voor tafellampen, vloerlampen, hanglampen, wandlampen en plafondlampen. Ze hebben echter ook verschillende woonaccessoires en zelfs meubelen van Zack, Flux en Radius aan het assortiment toegevoegd. 


Diensten LightBrands

Bestellen gaat in de webshop eenvoudig en snel. Je kunt je winkelwagentje helemaal volgooien en daarna direct bestellen. De betalingen gaan veilig met iDeal, Bancontact, MisterCash, PayPal, Visa, MasterCard, overboeking of sofort banking. Je krijgt alle bestellingen 14 dagen op zicht en de verzending is vanaf 50,- gratis. 


Vragen en klachten

In de webshop is voor klanten met vragen en klachten een LiveChat te vinden. Het kan echter zijn dat de chat offline is, dan kun je alle contactgegevens van LightBrands vinden op de contactpagina. Je vindt hier een contactformulier dat je kunt invullen, maar ook het e-mailadres, telefoonnummer en adres van de showroom en het magazijn staan hier vermeld. Voor alle klanten die langs willen gaan bij de showroom, staan ook alle openingstijden vermeld. 


Jouw ervaringen met LightBrands

Was je op zoek naar buitenverlichting en had LightBrands alles wat je zocht? Schrijf dan een review en vertel over jouw ervaringen met de winkel en de verlichting. Laat andere klanten weten wat zij kunnen verwachten van de kwaliteit en de levering. Is de verlichting duur en word je door de klantenservice vriendelijk geholpen? Andere klanten willen het allemaal weten!


Hebben ze kwalitatieve verlichting? Is de levering betrouwbaar? En wat is de ervaring van klanten met de prijs? Lees hier reviews over LightBrands.


 


Zoek je een bedrijf waar je verlichting kunt kopen? LightBrands is een bedrijf waar je verlichting kunt kopen. Kijk wat de mensen bij dit bedrijf hebben ervaren. Via NederlandReview lees je betrouwbare, objectieve en onafhankelijke reviews over bedrijven.  


Wat is LightBrands?

 


LightBrands is een bedrijf dat allerlei soorten verlichting verkoopt. Op de website zijn de producten ingedeeld in de volgende drie categoriesoorten: binnenverlichting, buitenverlichting en lichtbronnen. Daarbij verkoopt het bedrijf producten die zijn onderverdeeld in outlet, sale en showroom. Het LightBrands Magazijn is gelegen in Kapelle. De showroom van LightBrands is gevestigd in Hillegom.  


Service, contact en betalen

 


Je kunt de klantenservice van LightBrands op diverse manieren te pakken krijgen. Telefonisch kan dit via nummer 085 4890 360. Het e-mail adres is service@lightbrands.nl.  


Bestellen en levering

 


Als je iets wil bestellen van LightBrands dan is dit op verschillende manieren mogelijk. Zo kun je een account maken en iets bestellen. Het is eveens mogelijk om een bestelling via de e-mail te doen. Op de website van LightBrands vind je ook een contactformulier. Deze kun je ook gebruiken voor je bestellingen. Je kunt ook iets bestellen via de LightBrands Hotline. Bel dan met het nummer 085 4890 360. Deze service is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar. De tijden die gelden kun je lezen op de website van LightBrands.
Het is zo dat de levertijd van een artikel op de website bij het betreffende product wordt vermeld. Bij producten die op voorraad zijn, wordt aangegeven voor welk tijdslimiet de bestelde producten op die dag nog worden verzonden. Het is daarbij zo dat de actuele levertijd wordt aangegeven voor in ieder geval 1 stuks van het product.


Mocht het zo zijn dat je de levertijd van grotere aantallen wil weten dan kun je contact opnemen met de medewerkers van de LightBrands Klantenservice! Het bedrijf geeft aan dat 98% van de bestellingen die zijn verzonden, de volgende werkdag worden aangeboden door de transporteur. Op zaterdag worden alleen producten bezorgd als ze een gangbaar formaat hebben.  


Voordelen

 


Er worden door LightBrands een aantal voordelen aangegeven. Zo verkoopt het bedrijf alleen maar originele producten en is er sprake van een beveiligde betaling. Het zichttermijn bij dit bedrijf is 14 dagen. Spullen worden gratis verzonden als de bestelling meer dan € 50,- bedraagt. Er geldt een 100% fabrieksgarantie. Er is volgens het bedrijf altijd sprake van de laagste prijs en je kunt gratis gespreid betalen.  


Herroepingsrecht en garantie

 


Het herroepingsrecht is alleen van kracht op verkopen die op afstand worden gedaan aan consumenten. Inhoudelijk wil dit zeggen dat je de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen kunt herzien. Binnen deze periode kun je de aankoop zonder opgave van reden laten ontbinden. Bij LightBrands is er tevens een garantiebepaling van kracht.


Er wordt door LightBrands aangegeven dat er voor iedere koop een wettelijke garantie geldt. Dat wil zeggen dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik ook naar behoren moet functioneren. Mocht je als klant een artikel ontvangen waarbij dit niet het geval is dan zal het bedrijf er zo snel mogelijk voor zorgen dat er een passende oplossing wordt gevonden. Het bedrijf kan kiezen voor reparatie of vervangen. Dit is afhankelijk van het product.  


Welke klantervaringen zijn er bij LightBrands?

 


Ben je al klant bij LightBrands? We zijn reuze benieuwd naar jouw klantervaringen bij dit bedrijf. Door je visie te delen via NederlandReview help je andere mensen een goede keuze te maken. NederlandReview is het meest objectieve en onafhankelijke platform inzake reviews in Nederland. Mede door jouw neutrale input blijven we deze onafhankelijke en objectieve speler in de markt.  

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (12)

Lightbrands lampen

let op: ben net gebeld door consumentenbond. Kreeg de op hun advies gestuurde 2e aangetekende brief terug omdat deze niet was opgehaald. Consumentenbond vertelde dat zij ons niet verder willen helpen. Alhoewel mij in 1e gesprek toch echt was verteld dat zij de zaak voor 180 euro misschien konden overnemen tot aan de rechter, werd dat nu weerlegd. Er is volgens hun sprake van fraude en dan is er geen zaak meer die benaderd kan worden. Maar dat er sprake was van fraude wisten we immers al en daar had ik al aangifte van gedaan bij politie. Dus ik voel mij opnieuw gen....! Weer 8.80 armer en 3 maanden lidmaatschap á 10 euro pm bij de consumentenbond voor noppes hulp. Het spijt mij ook dat jullie hier opnieuw de dupe van zijn geworden! Er is gewoon niemand die ons helpt. Om te huilen! Ik ga nog nadenken daar er toch ene heer D. is die m.i. ons geld aan het tellen is. En dat maakt mij erg nijdig.

A

A. Tuytel

01-09-2020

0

Lightbrands lampen

Let OP: Ik word nu tegen betaling geholpen door de Consumentenbond die eventueel bereid is de hele zaak over te nemen en bij genoeg gedupeerden naar de rechter wil gaan. Wat mij betreft bel je naar de consuementenbod en laat je onder mijn zaak (A. Tuytel-Lightbrands) je emailgegevens achter. Ik moet eerst een 2e aangetekende brief sturen en na opnieuw geen of onjuiste reactie gaan de bond en ik bekijken wat de mogelijkheden zijn. Hoe meer mensen hoe minder kosten per persoon. Deze kosten zijn relatief gering.

A

A. Tuytel

07-08-2020

2

Lamp

Heeft iemand inmiddels al een reactie of geld terug via Maas & Hagoort? Zo niet dan wil ik graag iedereen vragen online aangifte te doen van oplichting! De lightbrands website is inmiddels weer online en men is dus weer actief aan het oplichten.

L

Lianne

16-07-2020

2

2 lampen

OPROEP AAN GEDUPEERDEN LIGHTBRANDS: Ik heb naast aangifte wegens oplichting ook mijn klacht gemeld bij Klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Ik wil alle gedupeerden verzoeken om dit ook te doen!!

K

Kartell1

13-07-2020

1

FLOS

een gecoordineerde actie nodig is om deze zaak aan te klagen. Krachten bundelen!

K

koen

07-07-2020

4

Flos 265 wandlamp zwart

Ook ik bestelde een dure lamp bij Lightbrands. In maart dit jaar, net voor de coronatijd. Het eerste uitstel van levering - door corona - klonk legitiem, totdat we ook na heropening van de Italiaanse fabriek niets meer hoorden. De onderneming blijkt te zijn ontbonden. Het kan natuurlijk zijn dat dit voor het bedrijf echt een drama is geweest, zonder kwade opzet en met veel verdriet. Dat zou me voor ze spijten (maar ook nog steeds voor alle gedupeerde klanten). Wat me dan wel verbaast is (1) het feit dat je als klant zo weinig beschermd bent en zo weinig informatie krijgt. Dat we als klanten niet zijn benaderd over vereffening - zoals een eerdere reviewer al schreef. (Toch lijkt dit inderdaad te kunnen, als ik kijk naar de eisen bij turboliquidatie: een bedrijf mag wel degelijk schulden hebben en toch opgeheven worden.) Dat we geen enkel zicht (kunnen) krijgen op wat er dan wel met ons geld is gebeurd. (2) het feit dat dit zo lang heeft kunnen voortduren. Het bedrijf is geld blijven aannemen voor lampen die niet geleverd konden worden in een tijd waarin ze in de boeken hadden kunnen lezen dat ze betreffende lampen helemaal niet meer konden betalen. (3) dat het bedrijf zich in hun laatste e-mail beroept op de pech dat de showroom gesloten moest blijven en ze niet konden leveren - terwijl het lijkt of juist de webwinkel nog goed is benut, en dankzij het niet kunnen leveren ook niet hoefde te worden betaald aan de fabrieken. (4) het feit dat de directeur en enig aandeelhouder van het bedrijf, te weten Maas & Hagoort, ook een verlichtingsbedrijf, probleemloos kan voortbestaan onder een ander KvK-registratie. Zonder enige aansprakelijkheid. (Nota bene in 2018 en eerder als onderneming geprezen: media: "Maas & Hagoort is een lichtend voorbeeld in het MKB", "Voor de vierde keer prijkt Maas & Hagoort op de lijst met Gazellen van Het Financieele Dagblad. ") (5) dat de volledige afhandeling van een "turboliquidatie" (optie voor een onderneming die wel schulden heeft maar geen baten) op internet door advocaten wordt aangeboden voor een bedrag (willekeurige zoekactie) van 295 euro. Het lijkt zo gemakkelijk, het lijkt (en nogmaals, als dit een bedrijf was met personeel dat te goeder trouw was, doe ik ze tekort) alsof de ondernemer veel minder risico loopt dan wij als klant... Ik merk dat ik vooral behoefte heb aan antwoorden. Ben ik opgelicht, of heeft betreffende ondernemer nog veel meer pech gehad dan ik? Ik zie niet hoe ik aan die antwoorden kom... Opties die we als klant wel hebben: (1) Aangifte doen van internetfraude. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer kans dat er serieus naar wordt gekeken. (Ik heb het toch maar gedaan.) (2) De rechter vragen de ontbinding van het bedrijf op te heffen, zodat opnieuw naar de vereffening kan worden gekeken. Ik kan niet vinden hoe dit zou moeten. (3) Faillisement aanvragen. Dit moet altijd via advocaat, kosten: advocaatkosten plus griffierechten (voor particulieren € 304 voor organisaties € 656). (Kan alleen als er meer dan één schuldeiser is.) (4) Het (voormalig) bestuur persoonlijk aansprakelijk stellen wegens onrechtmatige daad (bestuursaansprakelijkheid). Als werkelijk sprake is van wanbeleid. Bijvoorbeeld doordat de onderneming niet eerder de problemen heeft ingezien en aangekaart. Opties (2) en (3) lijken alleen zinvol als er nog ergens "baten" te halen zijn. Optie (4) als is alleen zinvol werkelijk sprake is geweest van wanbeleid. Volgens mij kan alleen een jurist beslissen wat de weg is om te gaan. Zelf heb ik geen rechtsbijstandsverzekering en ik vermoed dat dan de kosten hoog gaan uitvallen, met weinig kans op opbrengst. Mocht iemand wel zijn verzekering inschakelen, dan ben ik zeker bereid informatie te leveren die kan bijdragen aan het proces. Mochten mensen zich willen organiseren om dit gezamenlijk te onderzoeken en evt stappen te ondernemen, dan zou ik zeer serieus overwegen daaraan mee te doen. Ik houd dit forum in de gaten.

N

Nog een gedupeerde

06-07-2020

2

lamp foscarini caboche

ook lamp besteld voor corona tijd. aantal weken levertijd, aan het lijntje gehouden om vervolgens na vele weken bericht te krijgen dat ze een moeilijke periode achter de rug hebben en onvoldoende baten. helaas pindakaas. schandalig dat dit nog steeds kan en ze gewoon verder kunnen met mensen belazeren. ik hoop dat er nog een vervolg komt. hou het in de gaten... mensen pas op!

H

h.harmsen

01-07-2020

0

Flos ic lampen

Meer dan 500 euro gespendeerd aan lampen eind april. Paar dagen later gehoord dat het nog even zou duren ivm corona. Nooit meer iets gehoord. Toen ik ging mailen in juni kreeg ik een automatische mail met bekende verhaal ‘ontbonden-corona-geen baten’. Weet iemand wat te doen om toch geld terug te krijgen?

B

B

28-06-2020

2

Umage Eos lamp

Ik heb begin mei een lamp besteld, maar nooit iets ontvangen! Het bedrijf was telefonisch en fysiek niet bereikbaar en is nu ook "uitgeschreven" uit het Handelsregister, maar er is geen officiele registratie dat ze failliet zijn. Ik heb online aangifte van oplichting gedaan!

L

Lianne Versluis

25-06-2020

0

Lamp

Hallo allemaal, ik zie bij de kamer van koophandel dat Lightbrands niet failliet is, maar dat ze het bedrijf beëindigd hebben. Ik heb daar grote vraagtekens bij omdat zij tot de beëindiging nog orders hebben aangenomen terwijl ze wisten dat ze die niet meer gingen leveren. Dat lijkt me fraude/onrechtmatig. Ook zie ik bij de kamer van koophandel dat het moederbedrijf van Lightbrands (de partij die hier dus achter zit) Maas & Hagoort is, ook een lampenbedrijf. Ik zou me melden bij Maas & Hagoort als je gedupeerd bent door Lightbrands, misschien helpt het.

K

Krista Dekker

22-06-2020

0

Geen levering

Ik heb 6 weken geleden een lamp besteld..(er stond op de site 6-9 dagen levertijd) . 3 weken geleden zou de lamp eindelijk binnenkomen bij hen... Echter er was wat vertraging tijdens vervoer daarna zou de lamp de week erna in het magazijn binnenkomen en dat werd ook weer afgelopen vrijdag verteld.... Helaas geen lamp, echter werd een korting geboden van €10,- bij het aanhouden van de order... Ik heb aangegeven dat ik de order 3 werkdagen zou aanhouden omdat er was toegezegd dat het afgelopen vrijdag binnen zou zijn in het magazijn... Dit konden zij ook niet nakomen .. dus geen levering ( 6 weken) en vandaag is mijn aankoopbedrag teruggeboekt... geen aanrader dus ... betaal liever iets meer , maar dan heb je het ook binnenren redelijke termijn thuis!

S

Sandra Koops

19-03-2019

9

Wat een drama!

Ik heb bij Lightbrands een Normann Copenhagen lamp besteld. Deze was hier op voorraad en dit was ook de reden dat ik bij Lightbrands heb besteld. Echter toen ik na mijn bestelling zelf maar eens vroeg wanneer deze geleverd zou worden, kreeg ik te horen binnen twee weken. Deze moet dus gewoon nog bij de leverancier vandaan komen (en deze levert momenteel niet, wist ik). Daarop wilde ik alsnog mijn order annuleren. Iets dat wettelijk mag en binnen 14 kalenderdagen moet gebeuren. Echter hoor ik nu niets meer van Lightbrands.

B

Bas

10-10-2018

5