NederlandReview

    Ervaringen LightBrands

    Vind je het in de winter vervelend dat het zo vroeg donker wordt en heb je daarom het liefst zoveel mogelijk lichtjes om je heen? Of hou je gewoon van de sfeer die verlichting creëert? Dan kan het nooit kwaad om het assortiment van LightBrands te bekijken. Heb je al een nieuwe tafellamp of wandlamp gevonden? Lees dan hier de onafhankelijke reviews van andere klanten. Ze vertellen je alles over hun ervaringen met de verlichting en de winkel. Door hun beoordelingen te lezen, ontdek je meteen of de verlichting van de hoogste kwaliteit is en of je lang op je bestelling moet wachten. Met de reviews op NederlandReview komt je nooit meer voor verrassingen te staan.

    Over LightBrands

    Verlichting, lampen en alles wat licht geeft, is bij LightBrands te vinden. Het assortiment met designlampen en verlichting is zowel online beschikbaar in de webshop, maar kan ook bezocht worden in de showroom in Hillegom. Door alle grote merken op het gebied van verlichting samen te brengen in één winkel, hoopt LightBrands dat klanten altijd de lamp kunnen vinden die het beste bij hun wensen past. De gerenommeerde merken die verkocht worden in de winkel, garanderen ook kwaliteit en expertise. Je kunt alle merken die te koop zijn bij LightBrands in de webshop vinden, maar ze verkopen onder andere Artemide, Luceplan, Foscarini en Bloom Holland.

    Licht en muziek, de perfecte combinatie!

    Wat kun je kopen bij LightBrands?

    De kwaliteit en de ruime keuze staan bij LightBrands altijd centraal. De lange lijst met merken die te koop zijn en de verschillende categorieën verlichting in de webshop maken dit meer dan duidelijk. LightBrands verkoopt namelijk binnenverlichting en buitenverlichting. Je kunt er terecht voor tafellampen, vloerlampen, hanglampen, wandlampen en plafondlampen. Ze hebben echter ook verschillende woonaccessoires en zelfs meubelen van Zack, Flux en Radius aan het assortiment toegevoegd.

    Diensten LightBrands

    Bestellen gaat in de webshop eenvoudig en snel. Je kunt je winkelwagentje helemaal volgooien en daarna direct bestellen. De betalingen gaan veilig met iDeal, Bancontact, MisterCash, PayPal, Visa, MasterCard, overboeking of sofort banking. Je krijgt alle bestellingen 14 dagen op zicht en de verzending is vanaf 50,- gratis.

    Vragen en klachten

    In de webshop is voor klanten met vragen en klachten een LiveChat te vinden. Het kan echter zijn dat de chat offline is, dan kun je alle contactgegevens van LightBrands vinden op de contactpagina. Je vindt hier een contactformulier dat je kunt invullen, maar ook het e-mailadres, telefoonnummer en adres van de showroom en het magazijn staan hier vermeld. Voor alle klanten die langs willen gaan bij de showroom, staan ook alle openingstijden vermeld.

    Jouw ervaringen met LightBrands

    Was je op zoek naar buitenverlichting en had LightBrands alles wat je zocht? Schrijf dan een review en vertel over jouw ervaringen met de winkel en de verlichting. Laat andere klanten weten wat zij kunnen verwachten van de kwaliteit en de levering. Is de verlichting duur en word je door de klantenservice vriendelijk geholpen? Andere klanten willen het allemaal weten!

    Hebben ze kwalitatieve verlichting? Is de levering betrouwbaar? En wat is de ervaring van klanten met de prijs? Lees hier reviews over LightBrands.

    Zoek je een bedrijf waar je verlichting kunt kopen? LightBrands is een bedrijf waar je verlichting kunt kopen. Kijk wat de mensen bij dit bedrijf hebben ervaren. Via NederlandReview lees je betrouwbare, objectieve en onafhankelijke reviews over bedrijven.

    Wat is LightBrands?

    LightBrands is een bedrijf dat allerlei soorten verlichting verkoopt. Op de website zijn de producten ingedeeld in de volgende drie categoriesoorten: binnenverlichting, buitenverlichting en lichtbronnen. Daarbij verkoopt het bedrijf producten die zijn onderverdeeld in outlet, sale en showroom. Het LightBrands Magazijn is gelegen in Kapelle. De showroom van LightBrands is gevestigd in Hillegom.

    Service, contact en betalen

    Je kunt de klantenservice van LightBrands op diverse manieren te pakken krijgen. Telefonisch kan dit via nummer 085 4890 360. Het e-mail adres is service@lightbrands.nl.

    Bestellen en levering

    Als je iets wil bestellen van LightBrands dan is dit op verschillende manieren mogelijk. Zo kun je een account maken en iets bestellen. Het is eveens mogelijk om een bestelling via de e-mail te doen. Op de website van LightBrands vind je ook een contactformulier. Deze kun je ook gebruiken voor je bestellingen. Je kunt ook iets bestellen via de LightBrands Hotline. Bel dan met het nummer 085 4890 360. Deze service is van maandag tot en met zaterdag bereikbaar. De tijden die gelden kun je lezen op de website van LightBrands.
    Het is zo dat de levertijd van een artikel op de website bij het betreffende product wordt vermeld. Bij producten die op voorraad zijn, wordt aangegeven voor welk tijdslimiet de bestelde producten op die dag nog worden verzonden. Het is daarbij zo dat de actuele levertijd wordt aangegeven voor in ieder geval 1 stuks van het product.

    Mocht het zo zijn dat je de levertijd van grotere aantallen wil weten dan kun je contact opnemen met de medewerkers van de LightBrands Klantenservice! Het bedrijf geeft aan dat 98% van de bestellingen die zijn verzonden, de volgende werkdag worden aangeboden door de transporteur. Op zaterdag worden alleen producten bezorgd als ze een gangbaar formaat hebben.

    Voordelen

    Er worden door LightBrands een aantal voordelen aangegeven. Zo verkoopt het bedrijf alleen maar originele producten en is er sprake van een beveiligde betaling. Het zichttermijn bij dit bedrijf is 14 dagen. Spullen worden gratis verzonden als de bestelling meer dan € 50,- bedraagt. Er geldt een 100% fabrieksgarantie. Er is volgens het bedrijf altijd sprake van de laagste prijs en je kunt gratis gespreid betalen.

    Herroepingsrecht en garantie

    Het herroepingsrecht is alleen van kracht op verkopen die op afstand worden gedaan aan consumenten. Inhoudelijk wil dit zeggen dat je de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen kunt herzien. Binnen deze periode kun je de aankoop zonder opgave van reden laten ontbinden. Bij LightBrands is er tevens een garantiebepaling van kracht.

    Er wordt door LightBrands aangegeven dat er voor iedere koop een wettelijke garantie geldt. Dat wil zeggen dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik ook naar behoren moet functioneren. Mocht je als klant een artikel ontvangen waarbij dit niet het geval is dan zal het bedrijf er zo snel mogelijk voor zorgen dat er een passende oplossing wordt gevonden. Het bedrijf kan kiezen voor reparatie of vervangen. Dit is afhankelijk van het product.

    Welke klantervaringen zijn er bij LightBrands?

    Ben je al klant bij LightBrands? We zijn reuze benieuwd naar jouw klantervaringen bij dit bedrijf. Door je visie te delen via NederlandReview help je andere mensen een goede keuze te maken. NederlandReview is het meest objectieve en onafhankelijke platform inzake reviews in Nederland. Mede door jouw neutrale input blijven we deze onafhankelijke en objectieve speler in de markt.

    LightBrands
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (12)

    2.4
    0% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    2.6
    Service
    rating
    2
    Prijs
    rating
    3
    Leveren
    rating
    2

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over LightBrands

    Uw beoordeling

    Lightbrands lampen

    let op: ben net gebeld door consumentenbond. Kreeg de op hun advies gestuurde 2e aangetekende brief terug omdat deze niet was opgehaald. Consumentenbond vertelde dat zij ons niet verder willen helpen. Alhoewel mij in 1e gesprek toch echt was verteld dat zij de zaak voor 180 euro misschien konden overnemen tot aan de rechter, werd dat nu weerlegd. Er is volgens hun sprake van fraude en dan is er geen zaak meer die benaderd kan worden. Maar dat er sprake was van fraude wisten we immers al en daar had ik al aangifte van gedaan bij politie. Dus ik voel mij opnieuw gen....! Weer 8.80 armer en 3 maanden lidmaatschap á 10 euro pm bij de consumentenbond voor noppes hulp.
    Het spijt mij ook dat jullie hier opnieuw de dupe van zijn geworden! Er is gewoon niemand die ons helpt. Om te huilen! Ik ga nog nadenken daar er toch ene heer D. is die m.i. ons geld aan het tellen is. En dat maakt mij erg nijdig.

    Door: A. Tuytel01-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Lightbrands lampen

    Let OP: Ik word nu tegen betaling geholpen door de Consumentenbond die eventueel bereid is de hele zaak over te nemen en bij genoeg gedupeerden naar de rechter wil gaan. Wat mij betreft bel je naar de consuementenbod en laat je onder mijn zaak (A. Tuytel-Lightbrands) je emailgegevens achter. Ik moet eerst een 2e aangetekende brief sturen en na opnieuw geen of onjuiste reactie gaan de bond en ik bekijken wat de mogelijkheden zijn. Hoe meer mensen hoe minder kosten per persoon. Deze kosten zijn relatief gering.

    Door: A. Tuytel07-08-2020
    Nog een gedupeerde12-08-2020

    Beste A. Tuytel, wij sluiten ons graag aan! Uiteraard na inschatting van kosten en kansen door de Consumentenbond (zelfs "rechtvaardigheidsgevoel" heeft ergens een beperking), maar heel fijn dat het gelukt is om iemand met verstand van zaken bij de zaak te betrekken! Ik heb zojuist de consumentenbond gemaild. Ben wat huiverig mijn naam zomaar op een website te zetten, vandaar op deze plek anoniem, maar bij de Consumentenbond nu bekend. Dank voor de actie en ik hoop dat meer mensen aansluiten!

    Yves Verdickt16-08-2020

    Ben zelf ook Belgisch gedupeerde en betaalde 337,92 euro op 27/3 voor Italiaanse stalamp. Na de orderbevestiging en 2 mails met de mededeling dat de Italiaanse fabrikant nog niet kon openen omwille van Corona, kan ik de firma niet meer bereiken. Wat kan ik vanuit België doen? Alvast bedankt.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Lamp

    Heeft iemand inmiddels al een reactie of geld terug via Maas & Hagoort? Zo niet dan wil ik graag iedereen vragen online aangifte te doen van oplichting! De lightbrands website is inmiddels weer online en men is dus weer actief aan het oplichten.

    Door: Lianne16-07-2020
    Erik Galjaard23-07-2020

    Ben zelf ook gedupeerd door Maas & Hagoort. Ik snap niet hoe ze hier ongestraft mee weg denken te komen. Ben zelf ruim €3000 kwijt en erg benieuwd hoevelen van ons er nog meer zijn. Website is weer online inderdaad, maar er vallen geen producten te bestellen. De meerderheid van de links doet het überhaupt niet. De FAQ-sectie op de site geeft aan dat er een nieuwe eigenaar van de domeinnaam is, maar dat deze niet aansprakelijk is. De website LightBrands International B.V. is geliquideerd. Tegen de nieuwe eigenaar van de domeinnaam kunnen we niets beginnen. Slechts een rechter kan de ontbinding van Lightbrands International B.V. opheffen. Op die manier maak je een kans en kunnen oud-bestuurders verantwoordelijk gesteld worden voor frauduleus handelen.

    Michiel 03-08-2020

    Wij zijn ook gedupeerd voor 1500. Enige contact is mogelijk per post aan ‘de bewaarder boeken en bescheiden’ welke directeur Ad Dorst van Maas en Hagoort. Wij overwegen juridische stappen. Wij hebben ook aangifte gedaan, en hierbij verzoek dat iedereen aangifte doet als gedupeerd. Op dit moment lijken er nog te weinig aanknopingspunten om een onderzoek te starten.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    2 lampen

    OPROEP AAN GEDUPEERDEN LIGHTBRANDS: Ik heb naast aangifte wegens oplichting ook mijn klacht gemeld bij Klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Ik wil alle gedupeerden verzoeken om dit ook te doen!!

    Door: Kartell113-07-2020
    Lianne16-07-2020

    Ook ik heb aangifte gedaan van internet oplichting en inmiddels ook een klacht op klachtenkompas gezet.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    FLOS

    een gecoordineerde actie nodig is om deze zaak aan te klagen. Krachten bundelen!

    Door: koen07-07-2020
    A. Tuytel11-07-2020

    Wie wil gedupeerden helpen om Lightbrands te dwingen het geld terug te betalen?

    Koen 29-07-2020

    tot dan,

    Koen29-07-2020

    ja, ik ben bereikbaar op het email adres licht.op.lightbrands at gmail punt com

    A. Tuytel07-08-2020

    Oke let OP: ik word nu geholpen door de consumentenbond. Ik ga Lightbrands 2e brief sturen. Indien weer geen reactie dan kan de bond de hele zaak overnemen. Iedereen die met mij wil meedoen kan zich melden bij de consumentenbond wat mij betreft. Noem mijn naam A. Tuytel en Lightbrands en laat daar je emailadres achter. Het gaat mij niet meer alleen om het geld maar om rechtvaardigheid en het stoppen van dergelijke praktijken in Nederland!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Flos 265 wandlamp zwart

    Ook ik bestelde een dure lamp bij Lightbrands. In maart dit jaar, net voor de coronatijd. Het eerste uitstel van levering - door corona - klonk legitiem, totdat we ook na heropening van de Italiaanse fabriek niets meer hoorden. De onderneming blijkt te zijn ontbonden.

    Het kan natuurlijk zijn dat dit voor het bedrijf echt een drama is geweest, zonder kwade opzet en met veel verdriet. Dat zou me voor ze spijten (maar ook nog steeds voor alle gedupeerde klanten).
    Wat me dan wel verbaast is
    (1) het feit dat je als klant zo weinig beschermd bent en zo weinig informatie krijgt. Dat we als klanten niet zijn benaderd over vereffening - zoals een eerdere reviewer al schreef. (Toch lijkt dit inderdaad te kunnen, als ik kijk naar de eisen bij turboliquidatie: een bedrijf mag wel degelijk schulden hebben en toch opgeheven worden.) Dat we geen enkel zicht (kunnen) krijgen op wat er dan wel met ons geld is gebeurd.
    (2) het feit dat dit zo lang heeft kunnen voortduren. Het bedrijf is geld blijven aannemen voor lampen die niet geleverd konden worden in een tijd waarin ze in de boeken hadden kunnen lezen dat ze betreffende lampen helemaal niet meer konden betalen.
    (3) dat het bedrijf zich in hun laatste e-mail beroept op de pech dat de showroom gesloten moest blijven en ze niet konden leveren - terwijl het lijkt of juist de webwinkel nog goed is benut, en dankzij het niet kunnen leveren ook niet hoefde te worden betaald aan de fabrieken.
    (4) het feit dat de directeur en enig aandeelhouder van het bedrijf, te weten Maas & Hagoort, ook een verlichtingsbedrijf, probleemloos kan voortbestaan onder een ander KvK-registratie. Zonder enige aansprakelijkheid. (Nota bene in 2018 en eerder als onderneming geprezen: media: "Maas & Hagoort is een lichtend voorbeeld in het MKB", "Voor de vierde keer prijkt Maas & Hagoort op de lijst met Gazellen van Het Financieele Dagblad. ")
    (5) dat de volledige afhandeling van een "turboliquidatie" (optie voor een onderneming die wel schulden heeft maar geen baten) op internet door advocaten wordt aangeboden voor een bedrag (willekeurige zoekactie) van 295 euro. Het lijkt zo gemakkelijk, het lijkt (en nogmaals, als dit een bedrijf was met personeel dat te goeder trouw was, doe ik ze tekort) alsof de ondernemer veel minder risico loopt dan wij als klant...

    Ik merk dat ik vooral behoefte heb aan antwoorden. Ben ik opgelicht, of heeft betreffende ondernemer nog veel meer pech gehad dan ik? Ik zie niet hoe ik aan die antwoorden kom...

    Opties die we als klant wel hebben:
    (1) Aangifte doen van internetfraude. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer kans dat er serieus naar wordt gekeken. (Ik heb het toch maar gedaan.)
    (2) De rechter vragen de ontbinding van het bedrijf op te heffen, zodat opnieuw naar de vereffening kan worden gekeken. Ik kan niet vinden hoe dit zou moeten.
    (3) Faillisement aanvragen. Dit moet altijd via advocaat, kosten: advocaatkosten plus griffierechten (voor particulieren € 304 voor organisaties € 656). (Kan alleen als er meer dan één schuldeiser is.)
    (4) Het (voormalig) bestuur persoonlijk aansprakelijk stellen wegens onrechtmatige daad (bestuursaansprakelijkheid). Als werkelijk sprake is van wanbeleid. Bijvoorbeeld doordat de onderneming niet eerder de problemen heeft ingezien en aangekaart.

    Opties (2) en (3) lijken alleen zinvol als er nog ergens "baten" te halen zijn. Optie (4) als is alleen zinvol werkelijk sprake is geweest van wanbeleid.
    Volgens mij kan alleen een jurist beslissen wat de weg is om te gaan. Zelf heb ik geen rechtsbijstandsverzekering en ik vermoed dat dan de kosten hoog gaan uitvallen, met weinig kans op opbrengst. Mocht iemand wel zijn verzekering inschakelen, dan ben ik zeker bereid informatie te leveren die kan bijdragen aan het proces. Mochten mensen zich willen organiseren om dit gezamenlijk te onderzoeken en evt stappen te ondernemen, dan zou ik zeer serieus overwegen daaraan mee te doen.
    Ik houd dit forum in de gaten.

    Door: Nog een gedupeerde06-07-2020
    GH08-07-2020

    Het lijkt dat de website weer in de lucht is.....

    Koen29-07-2020

    ik zoek dit verder uit. Ben bereikbaar op het email adres licht.op.lightbrands at gmail punt com

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    lamp foscarini caboche

    ook lamp besteld voor corona tijd. aantal weken levertijd, aan het lijntje gehouden om vervolgens na vele weken bericht te krijgen dat ze een moeilijke periode achter de rug hebben en onvoldoende baten. helaas pindakaas. schandalig dat dit nog steeds kan en ze gewoon verder kunnen met mensen belazeren. ik hoop dat er nog een vervolg komt. hou het in de gaten...
    mensen pas op!

    Door: h.harmsen01-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Flos ic lampen

    Meer dan 500 euro gespendeerd aan lampen eind april. Paar dagen later gehoord dat het nog even zou duren ivm corona. Nooit meer iets gehoord. Toen ik ging mailen in juni kreeg ik een automatische mail met bekende verhaal ‘ontbonden-corona-geen baten’. Weet iemand wat te doen om toch geld terug te krijgen?

    Door: B28-06-2020
    Tim Snijder30-06-2020

    Hoi B! Ik heb dezelfde ervaring, wel betaald - niet geleverd! De bestuurder/eigenaar van Lightbrands International BV heeft de rechtspersoon ontbonden bij de KvK wegens gebrek aan baten. Ze hebben echter wel gewoon doorverkocht en schulden gemaakt tot kort voor ontbinding. Alvorens te ontbinden hadden ze de schuldeisers moeten terugbetalen of een vereffeningsvoorstel moeten voorleggen. Dit hebben ze nagelaten, in principe kan een rechtbank de ontbinding opheffen en moeten de bestuurders alsnog een vereffeningsvoorstel voorleggen. Gaan de bestuurders hier niet in mee, kunnen de bestuurders in privé worden aangesproken op hun bestuurders aansprakelijkheid. Ik heb gisteren een mailtje met gelijke verstrekking verstuurd naar de eigenaar Maas & Hagoort Nijverheidsweg 2 4421 SG te Kapelle en ben in afwachting van hun reactie! Kijk het nog even aan en klaag ze dan online (politie) aan voor internet fraude en zal de rechtbank verzoeken de ontbinding van Lightbrands International BV op te heffen. Een maand voor ontbinding nog producten aanbieden op internet riekt naar fraude, de bestuurders moeten dit netjes oplossen of 'bloeden'. Vriendelijke groet, Tim

    fabienne brison01-07-2020

    bedankt voor deze nuttige info. ik wacht ook op mijn levering die is betaald sinds maart. Herinneringsmail blijft zonder gevolg. nu begrijp ik waarom. als u me evt een kopie van uw brief zou kunnen bezorgen op voormeld mailadres, dan baseer ik me daar graag op. is het geen idee om samen actie te ondernemen, ipv allen afzonderlijk? ik ben in België gedomicilieerd, by the way. alvast bedankt, Fabienne

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Umage Eos lamp

    Ik heb begin mei een lamp besteld, maar nooit iets ontvangen! Het bedrijf was telefonisch en fysiek niet bereikbaar en is nu ook "uitgeschreven" uit het Handelsregister, maar er is geen officiele registratie dat ze failliet zijn. Ik heb online aangifte van oplichting gedaan!

    Door: Lianne Versluis25-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Lamp

    Hallo allemaal, ik zie bij de kamer van koophandel dat Lightbrands niet failliet is, maar dat ze het bedrijf beëindigd hebben. Ik heb daar grote vraagtekens bij omdat zij tot de beëindiging nog orders hebben aangenomen terwijl ze wisten dat ze die niet meer gingen leveren. Dat lijkt me fraude/onrechtmatig. Ook zie ik bij de kamer van koophandel dat het moederbedrijf van Lightbrands (de partij die hier dus achter zit) Maas & Hagoort is, ook een lampenbedrijf.
    Ik zou me melden bij Maas & Hagoort als je gedupeerd bent door Lightbrands, misschien helpt het.

    Door: Krista Dekker22-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen levering

    Ik heb 6 weken geleden een lamp besteld..(er stond op de site 6-9 dagen levertijd) . 3 weken geleden zou de lamp eindelijk binnenkomen bij hen... Echter er was wat vertraging tijdens vervoer daarna zou de lamp de week erna in het magazijn binnenkomen en dat werd ook weer afgelopen vrijdag verteld.... Helaas geen lamp, echter werd een korting geboden van €10,- bij het aanhouden van de order... Ik heb aangegeven dat ik de order 3 werkdagen zou aanhouden omdat er was toegezegd dat het afgelopen vrijdag binnen zou zijn in het magazijn... Dit konden zij ook niet nakomen .. dus geen levering ( 6 weken) en vandaag is mijn aankoopbedrag teruggeboekt... geen aanrader dus ... betaal liever iets meer , maar dan heb je het ook binnenren redelijke termijn thuis!

    Door: Sandra Koops19-03-2019
    jdb30-05-2020

    zijn failliet oer 6/1

    jdb30-05-2020

    Geachte Mevrouw / Mijnheer,  Het is de afgelopen maanden door de mondiale coronacrisis erg moeilijk geweest voor ons bedrijf en onze sector. Showrooms zijn noodgedwongen langere tijd gesloten geweest en onze medewerkers werkten op overheidsadvies al langere tijd niet meer op locatie maar vanuit huis. Dat gaf forse beperkingen. Veel van onze (buitenlandse) fabrikanten zijn maanden lang gesloten vanwege een lockdown en heel veel orders kunnen daardoor lang niet worden uitgeleverd. Dit zorgde voor enorme levertijden en  een grote verschraling van het beschikbare assortiment. Een onderneming of winkel die langere tijd niet wordt beleverd met goederen heeft steeds minder inkomsten. De laatste paar maanden waren voor ons erg moeilijk en zwaar. Zeker voor onze medewerkers.  Zij zagen hun baan en hun toekomst in gevaar. Het is bijzonder teleurstellend dat alle moeite en inzet tot op zekere hoogte niet op heeft gewogen tegen de omstandigheden en externe factoren.  We stonden op sommige punten machteloos. Er is de afgelopen periode hard gewerkt aan oplossingen, maar er is door onze bankier geen kredietfaciliteit beschikbaar gesteld om tijdelijk te kunnen voorzien in de nodige liquiditeiten.  Ook een beroep wat wij deden op de BMKB regeling van onze overheid voor een overbruggingskrediet leidde niet tot resultaat. Dit bracht ons tot het moeilijke en pijnlijke besluit om de onderneming  per 1 juni 2020 te staken. Er zijn op dit moment helaas geen verdere baten meer.    Wij vinden het bijzonder spijtig om u bovenstaande te moeten berichten. Met vriendelijke groet, LightBrands International BV

    RC03-06-2020

    Ook ik heb zo'n mail ontvangen. In februari lampen besteld en aanbetaald. Omdat ik het toch wel lang vond duren maar eens een mail gestuurd en kreeg bovenstaande als antwoord terug. Ik vrees dat ik de aanbetaling kwijt ben. Maar weet iemand hoe ik de curator kan achterhalen. Zijn ze wel officieel failliet, ik vind niets daarvan terug. Ik wil dat weten omdat ik gelezen heb dat als ze toch nog leveren, ik verplicht ben het af te nemen. Ik wil echter een nieuwe lamp kopen en heb niet veel zin om straks met 2 (dure) lampen te zitten. Heeft iemand hier ervaring mee. Dank!

    Jeroen04-06-2020

    Ik heb begrepen dat ze gestopt zijn om een faillissement te voorkomen. Dit heb ik te horen gekregen van een leverancier, heb zelf ook een lamp besteld en niks meer gehoord.

    Marjan05-06-2020

    Nog net voor 1 juni mijn geld via de echte eigenaar teruggekregen. De brief die zij rondsturen met corona excuses is complete onzin. Dit bedrijf gaat al ver voor de coronatijd zo met klanten om. Het is een schande dat dit kleine bedrijfje zo lang heeft kunnen doorpuberen totdat hun ouder ging optreden door de kraan nu dicht te draaien. Verder zag ik ook dat al in 2017 de medewerkers zelf goede reviews plaatsten.... Succes voor een ieder die zijn of haar geld nog terug moet krijgen. Helemaal terecht dat ze gesloten zijn. De medewerkers(stuk of 5) moeten zich kapot schamen en ook nog stageplaatsen aanbieden. Nou echt geweldig voorbeeld! Schaam jullie. Of hebben jullie geen geweten gezien jullie reactie en alkerlei excuses. Word volwassen en schaam je om zo met klanten om te gaan.

    Estelle Doms11-06-2020

    Wij bestelden twee belhoplampen nog net voor de corona-crisis. Toen ik contact opnam omdat het zo lang duurde kreeg ik te horen dat de leverancier gesloten was door corona en de levering pas verwacht werd eind mei. Toen ik begin juni niets vernam, heb ik een terugvordering van de betaling gevraagd maar geen enkele reactie meer gekregen. Nu verneem ik hier dat zij failliet zouden zijn? Hoe kan ik mijn geld recupereren?

    W. Schmits12-06-2020

    op 24 maart probleemloos Tatou tafellamp besteld en betaald behalve de bijbehorende ledlamp ad € 31. Daar wacht ik nog steeds op.

    Tim Snijder30-06-2020

    Ik heb dezelfde ervaring, wel betaald - niet geleverd! De bestuurder/eigenaar van Lightbrands International BV heeft de rechtspersoon ontbonden bij de KvK wegens gebrek aan baten. Ze hebben echter wel gewoon doorverkocht en schulden gemaakt tot kort voor ontbinding. Alvorens te ontbinden hadden ze de schuldeisers moeten terugbetalen of een vereffeningsvoorstel moeten voorleggen. Dit hebben ze nagelaten, in principe kan een rechtbank de ontbinding opheffen en moeten de bestuurders alsnog een vereffeningsvoorstel voorleggen. Gaan de bestuurders hier niet in mee, kunnen de bestuurders in privé worden aangesproken op hun bestuurders aansprakelijkheid. Ik heb gisteren een mailtje met gelijke verstrekking verstuurd naar de eigenaar Maas & Hagoort Nijverheidsweg 2 4421 SG te Kapelle en ben in afwachting van hun reactie! Kijk het nog even aan en klaag ze dan online (politie) aan voor internet fraude en zal de rechtbank verzoeken de ontbinding van Lightbrands International BV op te heffen. Een maand voor ontbinding nog producten aanbieden op internet riekt naar fraude, de bestuurders moeten dit netjes oplossen of 'bloeden'. Vriendelijke groet, Tim

    YN Kwon05-07-2020

    Hi, I am suprised to see that a lot of people face the same problems. I also ordered lamps in early April but there was no delivery. They kept postponing the delivery and there was no reply at a certain moment. Can you give a advice how to handle the case? Kind regards Kwon

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Wat een drama!

    Ik heb bij Lightbrands een Normann Copenhagen lamp besteld. Deze was hier op voorraad en dit was ook de reden dat ik bij Lightbrands heb besteld. Echter toen ik na mijn bestelling zelf maar eens vroeg wanneer deze geleverd zou worden, kreeg ik te horen binnen twee weken. Deze moet dus gewoon nog bij de leverancier vandaan komen (en deze levert momenteel niet, wist ik). Daarop wilde ik alsnog mijn order annuleren. Iets dat wettelijk mag en binnen 14 kalenderdagen moet gebeuren. Echter hoor ik nu niets meer van Lightbrands.

    Door: Bas10-10-2018
    Hedwig31-05-2020

    Ruim 2 maanden geleden artemide lamp besteld. Zou op voorraad zijn. Vlak voor levering bleek essentieel onderdeel te ontbreken en moest uit Italie komen. Zou 1-2 weken duren. Tot op heden niets ontvangen. Aanvankelijk was contact per mail of tekefoon wel mogelijk, de laatste weken echter niet meer. Ik ben bang dat we geen lamp meer krijgen en ons geld kwijt zijn....

    Ilja Janvier06-06-2020

    Begin Mei 2 lampen besteld en 360 euro betaald. Lekker dan en voor dat ik de bestelling plaatste nog even gebeld met ligthbrands om de situatie rondom de crisis te peilen. Nee hoor alles was goed. Niks aan het handje. Jammer dat ik de naam van die dame niet meer weet. Weet iemand de naam van de eigenaar van die B.V.

    Tim Snijder30-06-2020

    Ik heb dezelfde ervaring, wel betaald - niet geleverd! De bestuurder/eigenaar van Lightbrands International BV heeft de rechtspersoon ontbonden bij de KvK wegens gebrek aan baten. Ze hebben echter wel gewoon doorverkocht en schulden gemaakt tot kort voor ontbinding. Alvorens te ontbinden hadden ze de schuldeisers moeten terugbetalen of een vereffeningsvoorstel moeten voorleggen. Dit hebben ze nagelaten, in principe kan een rechtbank de ontbinding opheffen en moeten de bestuurders alsnog een vereffeningsvoorstel voorleggen. Gaan de bestuurders hier niet in mee, kunnen de bestuurders in privé worden aangesproken op hun bestuurders aansprakelijkheid. Ik heb gisteren een mailtje met gelijke verstrekking verstuurd naar de eigenaar Maas & Hagoort Nijverheidsweg 2 4421 SG te Kapelle en ben in afwachting van hun reactie! Kijk het nog even aan en klaag ze dan online (politie) aan voor internet fraude en zal de rechtbank verzoeken de ontbinding van Lightbrands International BV op te heffen. Een maand voor ontbinding nog producten aanbieden op internet riekt naar fraude, de bestuurders moeten dit netjes oplossen of 'bloeden'. Vriendelijke groet, Tim

    Andre metz28-07-2020

    Hier hetzelfde geval, lamp besteld van bijn 1000 euro. Eerst een melding dat het helaas iets langer gaat duren door leveringsproblemen van de fabrikant ivm corona en later een mail dat het bedrijf is opgeheven bij gebrek aan baten. Meerder mails gestuurd om geldteruggave, hier wordt niet meer op gereageerd. Ze waren aangesloten bij een keurmerk, daar heb ik ook naar gemaild maar die geven aan niets te doen. Ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen om mijn geld terug te krijgen.

    Raba Sonneveldt30-07-2020

    Ook ik zit met een niet geleverde maar wel vooruit betaalde bestelling, een FLOS lamp van 400 euro. Ook in maart 2020 besteld, daarna nooit meer iemand kunnen bereiken. Tientallen mails naar verschillende email adressen verstuurd, tientallen malen telefonisch contact gezocht. Nooit een reactie ontvangen. Machteloos gevoel.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    FAQ

    Is LightBrands een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 12 ervaringen geplaatst over LightBrands. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 2.4 gekregen, waarbij 0% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is LightBrands actief?

    LightBrands is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van LightBrands gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.