Lenovo

5

Bestellen

2.8

Service

4.7

Prijs

4.6

Levering

22.7%

Zou hier weer kopen

Lenovo

Interesse in het aanbod van Lenovo, maar ben je eerst benieuwd naar de meningen en beoordelingen van eerdere consumenten over de producten en de service? Hier lees je de recensies van de mensen voor je en laat je door hen adviseren. Wil je graag zelf ook klanten helpen bij het maken van een keuze? Schrijf dan gerust een review van jouw ervaring.

We mogen weer

Zo eens in de zoveel tijd is het zover; er gaat iets kapot of is zo ouderwets dat er geen update meer gedraaid kan worden en alles in de soep loopt. De een wil dan direct het nieuwste van het nieuwste en volledig up to date zijn. De ander komt enkel in beweging als de oude echt de geest gegeven heeft. Hoe dan ook, als het moment daar is dat je een nieuw apparaat gaat kopen, is het verstandig je in te lezen. Wat wil je? Welke specifiacties heb je nodig? Wat is het budget? Of het nu om een smartphone, computer, desktop of volledig datacenter gaat, als je van tevoren niet een enigszins hebt nagedacht, kan het aanbod je behoorlijk overweldigen. De keuze of het particulier, zakelijk, kantoor, thuis of voor het hele gezin is, is nog wel de makkelijkste.

Grote keuze

Ongeacht waar je voor gaat, er is veel mogelijk. Voor in het dagelijks gebruik, doet veel apparatuur nog maar weinig voor elkaar onder en gaat het meer om voorkeur. Een tablet of laptop zijn onderhand zo goed als hetzelfde, afgezien van een meegeleverd toetsenbord en ingebouwde muis. Veel computers voor thuisgebruik, komen ook een eind met de software voor virtual reality. Losse monitors, luidsprekers voor audio en dockingstations kunnen vaak ook zonder problemen ingeplugd worden.

Zodra je echter voor specifieke doeleinden gaat vanwege hobby, studie, netwerk of werk, wordt het een ander verhaal, maar ook dan is de keuze vaak nog erg ruim. Een workstation PC, storage of server heeft gewoon meer te bieden dan een notebook. Het helpt om vooraf te inventariseren wat jouw wensen en eisen zijn, advies in te winnen bij een specialist, en pas daarna tot aanschaf over te gaan. Tenzij je eropuit gestuurd bent, gewapend met een boodschappenlijst, door de nerd die je ervoor in dienst hebt genomen natuurlijk.



Lenovo

Dit is de naam van een fabrikant van onder andere computers, smartphones, laptops en datacenters. Wellicht ken je ze al van producten zoals de Thinkpad en de ThinkStation Workstations. Tevens heeft dit technologiemerk ook een aantal diensten en software beschikbaar. Naast dat hun producten verkrijgbaar zijn via retailers, hebben ze ook een eigen webshop waar ook particulieren terecht kunnen.

Recensies voor en door consumenten

Handig natuurlijk, zo’n merk waar je voor je persoonlijke en zakelijke technologie terecht kunt, maar is het ook wat? Hoe is de kwaliteit? Zijn ze compatibel? Wat is de levensduur van de accu’s en batterijen? En hoe zit het met de service van de leverancier uit als je de producten in een winkel gekocht hebt in plaats van in de webshop? Gelukkig zijn er consumenten geweest die een review van hun ervaring hebben geschreven, waarin ze hun mening en een beoordeling geven van al deze aspecten. Waar mogelijk tenminste. Wil je zelf ook de mensen na jou adviseren? Schrijf dan vandaag nog een recensie en help geïnteresseerden bij het maken van een keuze.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (22)

Lenovo gaming 3 15ach6

08-05-2023

0

Lenovo Legion PC

If whatever happens to you new Lenovo PC then throw it away. No way you can get it fixed. I bought a Lenovo Legion PC in May 2022. It started hanging and glitching in august. It's Feb 2023, PC is not yet fixed. They just send it back and forth saying nothing wrong. I showed videos of how it's getting stuck just after being idle for several hours or after waking back from sleep. No reaction.

S

Sergey

01-02-2023

17

Uggs

Besteld en nooit meer iets van gehoord…

L

Lisa

30-01-2023

0

Lenevo Laptop

Ik heb de Laptop bijna anderhalf jaar geleden gekocht. Ben altijd zeer tevreden geweest; Lenevo heeft alle benodigde informatie op de Laptop staan. Heb geen problemen gehad tot vorig week: ik kreeg de Laptop niet aan, hoorde wel het opstarten maar daarna geen geluid meer en ook geen beeld. Na scannen van de QR-code op de Laptop zelf, kreeg ik alle informatie die ik nodig had. Het duurde even voordat ik de juiste afdeling te pakken had. Maar daarna zeer goed geholpen door de klantenservice. Nadat ze eerst van alles geprobeerd hadden moest ik de Laptop opsturen. Ik kreeg volledig informatie zowel telefonisch als op de mail, ook gedetailleerde informatie over het opsturen naar de reparatiecentrum. Het pakket werd bij mij opgehaald. 1 dag later kreeg ik bericht dat het aangekomen was. Na het weekend, op de 3e dag werd ik op de hoogte gehouden van de reparatie. Op de 4e dag dat de Laptop gereed was, maar nog wachtte op kwaliteitscontrole. Op de 5e dag wat er defect was en wat er allemaal gedaan was aan reparatie en controle. En dat de Laptop op weer op weg was naar mij. En nu op de 6e dag heb ik mijn Laptop terug. Even dacht ik dat ik al mijn bestanden kwijt zou zijn, maar ALLES zit er nog op! Super TOP! Mijn ervaring is dus zeer positief zowel van het apparaat, informatie vanuit Lenevo en de aanname en afhandeling van de reparatie. Alles binnen de garantieperiode. Al bij al ben ik tot nu toe zeer tevreden

J

Joyce Phagoe

09-11-2022

0

laptop

Vanaf het begin af aan ervaar ik problemen met mijn beeldscherm. Zonder waarschuwing wordt die zwart of de pixels verdubbelen op mijn scherm. Alles ziet er gek uit, pixellig en en alles wiebelt. Ook gaan de vensters "glijden" over mijn beeldscherm. Na een ONGELOOFLIJK uitgebreide troubleshooting was het probleem niet verholpen (dit duurde drie maanden omdat ik telkens moest wachten of het probleem weer terug kwam na een stap in de troubleshooting). Dus opgestuurd om te repareren. Laptop terug, probleem niet verholpen. Ik wachtte af met een nieuwe ticket aanvragen omdat het proces bij Lenovo zo traag verliep. Krijg ik te horen dat ik te lang heb gewacht en dat het nu een nieuw probleem is. Slechte service, slechte apparaten.

L

Linda Sierkstra

04-10-2022

0

Laptop lenovo 530s-15IKB 17 8 GB 256 S

Ik heb de laptop in 2019 gekocht, dus garantie verlopen. Ik moet de laptop aan de stroom houden anders gaat hij ineens uit, zonder waarschuwing. Accu vervangen, probleem blijft. In dec. afgegeven via computerwinkel LEVIX voor reparatie bij lenovo. Niets meer gehoord en geen communicatie mogelijk. Ook de computerwinkel krijgt geen reactie op de talloze mails die zij versturen. Inmiddels aangegeven , per mail…iets anders gaat niet, dat ik mijn laptop terug wil. Nog steeds helemaal niets gehoord. We zitten inmiddels half februari! ZEER SLECHTE SERVICE LENOVO!

M

M.verhoeven

17-02-2022

17

Smart Watch 2

Klantenservice van Lenova is erg slecht, late reacties, alles wordt vertaald dmv Google Translate, spreken die geen Nederlands!! Ik heb het artikel teruggestuurd, helaas heb ik naar een verkeerde afdeling van Lenovo teruggestuurd, nu wacht u ruim een maand om mijn geld. Heb tientallen heen en weer mails verzonden

E

Erdem

28-01-2022

0

Lenovo WLED beeldscherm

Ik bestelde via internet 32 ​​inch beeldscherm die binnen 4 dagen op het adres arriveerde. Helaas was mijn kantoor klein en moest ik de zending terug stuur. Beeldscherm van mijn kantoor was gehaald binnen 5 dagen retourneren en toen werd mijn geld teruggestuurd. Zeer goede telefoonservice

M

Marko Markov

27-12-2021

0

Lenovo laptop- klantenservice review

Totally inflexible customer service. Initially had to call three different Lenovo helpdesk numbers, as I kept being referred to another. After spending all that money in calls for very little service, I did receive a code via email with which I could send my laptop to their repair service. Alas, the code was only valid for a couple of weeks and I wasn't able to send my laptop on time. After requesting a new code via the Lenovo voucher email account from which I'd received the first, they referred me back to the helpdesk phone line. Conversing about this not customer service oriented approach via email obviously turned to be futile, but always worth a shot! ;) I'd rather bring my laptop to a repair shop than spend another penny on such an inflexible, and self serving customer service.

A

Anna

15-12-2021

0

ThinkPad p1

Valse reclame Bevelen me een laptop ana €2500 die zeer geschikt is voor Photoshop. Nu ontdekt dat deze sommige bewerkingen niet aan kan. Ik wordt ofwel genegeerd of heen en terug gestuurd tussen klantenservice en technical support alsof het een spelletje is. Ondertussen kan ik niet verder met mijn opleiding met een laptop waar ik niks aan heb!

K

Kenneth D

19-08-2021

0

Laptop

Niks valt onder garantie, eerst was het stuur maar op het is garantie, daarna krijg je mail met er komen kosten ofwel betaald u 120 euro voor toestel van 10 maanden oud, ofwel 50 om terug te sturen en anders doet U afstand dan vernietgen we hem wel.

N

Nico Lauwaert

02-06-2021

0

Lenovo yoga slim i9

Ik bestelde een laptop via de website van Lenovo en kreeg een heel andere laptop afgeleverd. Toen ik contact opnam met de klantenservice van Lenovo (digitale rivier), hielpen ze me bij het vinden van een oplossing. Ik moest foto's opsturen en zodra ze van hun kant konden bevestigen dat het inderdaad de verkeerde laptop was, konden ze mij de juiste sturen. Dit leek goed, maar het is een week geleden en ze hebben nog steeds niet bevestigd dat ik thuis een verkeerde laptop heb. Ik zit nu een week zonder laptop en ik krijg geen andere oplossing. Ik heb geprobeerd de juiste mensen aan de telefoon te krijgen om dit zo snel mogelijk op te lossen, want het is in deze tijden behoorlijk problematisch om geen laptop te hebben. De manier waarop de klantenservice bij Lenovo is opgebouwd, brengt je echter nergens in de buurt van het probleem, ze zijn hulpeloos (hoewel erg aardig) als het gaat om het snel oplossen van iets vanwege de beperkte acties die ze mogen ondernemen. Conclusie: bestel nooit bij Lenovo NL want de klantenservice is helemaal geen service, te genant voor woorden! I ordered a laptop through the Lenovo website and got a complete different laptop delivered. When I reached out to the costumer service of Lenovo (digital river) they helped me to find a solution. I had to send pictures and once they could confirm from their side that it was indeed the wrong laptop they could send me the right one. This seemed right, however it has been a week and they still have not confirmed that I have to wrong laptop at home. I have been without a laptop for a week and no other solution is given to me. I tried to get the right people on the phone to solve this as soon as possible, as not having a laptop in these times is quite problematic for me. However, the way costumer service is constructed at Lenovo will not bring you anywhere close to the problem, they are helpless (though very nice) when it comes to solving something quickly due to the limited actions they are allowed to take. Conclusion: NEVER order at Lenovo NL as they can not call their costumer service a service at all, just embarrassing!

S

S.N.

11-05-2021

17

lenovo ideapad C340-14IWL

In juli 2019 heb ik een lenovo ideapad C340-14IWL laptop gekocht via de website van lenovo. Na een tijdje merkte ik dat de laptop een beetje wiebelig aanvoelde als ik het vasthield. Later merkte ik dat de laptop niet echt goed vast zat aan de achterkant waar de scharnieren zitten. Er zat daar een speling. Vorige week heb ik gemerkt dat de speling groter is geworden, en er een barst in de behuizing van de laptop is ontstaan. Ik ben beter gaan kijken, toen ben ik erachter gekomen dat er drie schroeven aan de onderkant van de laptop ontbreken. Meteen gebeld met lenovo, foto,s opgestuurd. Reactie van Lenovo is dat dit buiten de garantie valt.. Ik heb dit nooit meegemaakt met welk product dan ook. Ik vind dat lenovo zijn verantwoordelijkheid moet nemen, en dit binnen de garantie moet afhandelen, omdat de laptop nog geen twee jaar in mijn bezit is, en dit geen normale gebruiksschade is, dit is naar mijn inzicht een fabricage fout..

R

Romeo

26-02-2021

0

Lenovo tab 4 8

Te lange oplaadtijd en accu snel minder. na 2 jaar en 2 maanden laadpoort kapot. Gekocht bij bcc: technische levensduur 2 jaar dus we doen niets. Vorige Samsung ging 5 jaar mee! Waardeloos en nooit meer lenovo.

L

Leny

11-02-2021

12

laptop G70-80

NA 4 JAAR GEEN RESERVE ONDERDELEN (AAN/UIT KNOPJE DEFECT) OOK GEEN OPLOSSING 600 EURO DOOR AFVOERPUTJE NOOIT GEEN LENVO MEER

D

DT van der Winkel

28-10-2020

14

Laptop + accessoires

Als ik vervolgens bel dan wordt ik door de helpdesk echt schandalig geholpen. Ze doen geen enkele moeite, ze zeggen gewoon het is uw probleem. Ze laten je niet uitpraten en herhalen hun verhaaltje dat het mijn probleem. Echt ik voel me nog nooit zo schandalig behandeld. Voor eerst in mijn leven ben ik kwaad geworden richting een helpdesk

P

peter

13-08-2020

0

Lenovo IdeaPad 330=171KB

Januari 2019 aangeschaft. Nu na 1,5 jaar wil ik de laptop openklappen en het scherm breekt af. Volgens mijn leverancier zal dit niet onder de garantie vallen. Ik ga er vanuit dat ik iets gekocht heb voor 800 euro, daar wel langer dan 1,5 jaar mee mag doen De volgende laptop wordt beslist geen LENOVO

C

C. de Grave

31-07-2020

0

Lenovo Ideapad

Binnen 1,5 jaar het moederbord van mijn Lenovo laptop al kapot. Extra service aangeschaft zodat men bij mij thuis de laptop kon maken. Heel veel gedoe, na veel tijd(1,5mnd) en communiceren met een Engelse medewerker omdat men niet bij mij thuis kon komen. Uiteindelijk is het moederbord wel vervangen bij mij thuis. Helaas was het probleem niet goed opgelost en werd ik wederom aan het lijntje gehouden. Nooit geen Lenovo meer voor mij.

M

Marco Nijland

09-07-2020

17

Laptop

Geen plus, min volop, accu zeer snel leeg, kwaliteit is beneden pijl, toetsen springen zeer snel los, kortom goedkope rommel. Je kan beter voor een duurder prijs eentje van een profesionele merk kopen dan deze b merk keus. Korto. Ik snap dat IBM ooit naar zijn grootje ging en dit onder een andere naam verder heb gezet op de markt

J

Joost Bunnink

23-04-2020

0

Tablet Lenovo

In november 2016 een Tablet A10-70 gekocht. Afgelopen januari begon op een zaterdagmiddag tijdens het opladen plotseling de originele oplader te stinken en te smelten. Flink geschrokken natuurlijk en stekker eruit getrokken.. Stel je voor dat dit s'nachts was gebeurd!!! Contact opgenomen met Lenovo. Kreeg een nieuwe oplader toegezonden, maar de accu van de tablet had blijkbaar zo'n klap gekregen dat opladen niet meer ging. Ben nu 2 maanden en vele e-mails verder en hoor zojuist dood leuk van Lenovo dat de oplader het enige is ,dat ze voor me doen. Geen garantie meer, terwijl ze wel een nieuwe oplader sturen. Dat de tablet defect is geraakt en dat het veel slechter had kunnen aflopen, dat boeit ze totaal niet.  Voor mij geen Lenovo meer, levensgevaarlijk en waardeloze service.

R

Rob

26-03-2020

0