NederlandReview

    Ervaringen Kwantum

    Kwantum: Ervaringen

    Grote klussen, kleine klussen: voor alles kun je bij de Kwantum terecht. Maar waarom zou je voor de Kwantum kiezen en niet bijvoorbeeld voor de Gamma of de Praxis? Wat heeft Kwantum meer te bieden dan concurrenten? Krijg je die klus in huis en/of tuin gemakkelijker af met de spullen en de knowhow van deze klusgigant, of loop je juist vertraging op doordat de service te wensen overlaat? Lees hier de ervaringen van anderen met de Kwantum en laat je eigen review achter als je al eens eerder kocht bij deze ‘grootste woondiscounter van Nederland en Vlaanderen’.

    Ontdek Kwantum in hun eigen commercial

    Over Kwantum

    De geschiedenis van Kwantum begint al in 1976 met de opening van voorganger Vinylon op de Jan van Galenstraat in Amsterdam, gevolg door Kwantum Hallen later dat jaar in Woudenberg. Vooral vanaf 1990 neemt de omzet en het rendement toe, vooral door de nette presentaties, het servicebewuste personeel, de zelfbediening en natuurlijk de lage prijzen. Tegenwoordig heeft Kwantum zo’n honderd zelfbedieningswinkels op doorgaans makkelijk bereikbare locaties, zoals woonboulevards, die doorgaans 365 dagen per jaar geopend zijn. Kwantum is marktleider in vele segmenten: vloerbedekking, laminaat, gordijnen, behang en verlichting. Daarnaast zijn ze één van de grootste aanbieders van meubelen, tuinmeubelen, keukendecoratie, woningdecoratie, opbergartikelen, gereedschap en verf. Kwantum gaat met haar tijd mee en handelt met verschillende duurzame en milieubewuste ondernemingen, zoals Care & Fair en FSC Hout.


    Diensten van Kwantum

    In de winkels van Kwantum is het vooral zelfbieding: in de vele gangen met hoge schappen kun je zelf pakken wat je nodig hebt. Maar er loopt ook altijd veel personeel rond om je te helpen met speciale klussen. Zo kunnen gordijnen op maat worden gemaakt, evenals allerlei soorten raamdecoratie en vloerkleden. Ook is er een speciale stoffeerdienst, waarmee je tapijt, tapijttegels, laminaat en vinyl voordelig kunt laten stofferen. Vaak zijn er zelfs aanbiedingen dat tapijt en vinyl gratis gelegd of gordijnen gratis gemaakt wordt. Verder geldt er een 100% Tevredenheidsgarantie en een Prijsgarantie: hetzelfde product elders goedkoper gevonden? Kwantum keert niet alleen het prijsverschil uit, maar ook 10% korting op een volgende aankoop binnen veertien dagen. Veel producten zijn ook via de website kwantum.nl te bestellen, die kun je dan thuis laten bezorgen of gratis afhalen in één van de winkels, betaling kan dan via iDeal of credit card (VISA, MasterCard). Bestellingen van gordijnen en raamdecoratie zijn online te volgen. Kwantum is voorzien van de Thuiswinkel Waarborg en wordt erkend door CBW, voor extra veiligheidsgaranties.

    Klachten over Kwantum

    Wanneer er problemen ontstaan met producten of diensten van Kwantum, dan kan er op verschillende manieren contact worden opgenomen. Het is vaak het handigst om naar een van de winkels te komen, daar kan het dan worden opgelost, maar mocht dat niet lukken of onhandig zijn, dan kun je ook via de website een contactformulier invullen of zoeken tussen de meest gestelde vragen. Hier vind je ook de adresgegevens van het hoofdkantoor in Tilburg.

    Kun jij niet zonder Kwantum als je een klus begint? Of shop je er gewoon voor de aanbiedingen in woondecoratie voor huis en tuin? Laat hier je review achter!

    bank, meubelen, vloer of gordijn? Kwaliteit of niet? Goedkoop? Lees ervaringen van consumenten die u voorgingen en u weet het allemaal!

    Kwantum
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (221)

    4.4
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5
    Service
    rating
    3.4
    Prijs
    rating
    5.6
    Leveren
    rating
    3.8

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Kwantum

    Uw beoordeling

    Let op!! Speciale lampen in de badkamer

    Wij zijn op zoek naar lampen voor in de badkamer en we werden goed geholpen door een meneer van de Kwantum. Die liet ons zien waar de lampen voor de badkamer hangen, want je kunt dus niet zomaar alles in de badkamer hangen! Er moet een speciaal keurmerk opzitten, anders krijg je brand!! Dus wij zijn goed geholpen in de Kwantum!

    Door: Ans17-10-2015
    Kwantum19-10-2015

    Beste Ans, Wat fijn dat je zo goed geholpen bent! Wij bedanken je voor de goede recensie. Met vriendelijke groet, ^Rita Kwantum Klantenservice.

    Verified

    Ans19-10-2015

    Beste Kwantum Klantenservice, Jullie bedankt voor het goede advies! Groetjes Ans

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Liever online

    Wat een treurigheid in die winkel in Amsterdam-Noord, zo droevig ingericht en die sfeer ook, met die tl-lichten. Maar ze hebben wel veel keuze in betaalbare spullen. Alleen koop ik dat dan liever online, hoef ik niet naar zo'n winkel. En leveren ze het gewoon thuis af :)

    Door: Sarah16-10-2015
    Kwantum16-10-2015

    Geachte Sarah, Bedankt voor de tip, wij zullen dit intern doorgeven en hopen dat we er iets aan kunnen veranderen in de toekomst. Fijn dat je de service wel goed vindt! Met vriendelijke groet, Kwantum Klantenservice

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Online bezorgservice

    Heeel handig dat ik niet meer een busje hoef te huren om spullen bij de Kwantum op te halen. Die kast die ik had gezien, laat ik nu gewoon thuisbezorgen. Top!

    Door: van tillingen14-10-2015
    Kwantum14-10-2015

    Bedankt voor de goede recensie heer/mevrouw van Tillingen! Met vriendelijke groet, Kwantum Klantenservice.

    Verified

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Liever online dan in de winkel bestellen

    Ik heb best wel veel dingen bij de Kwantum gekocht. Gewoon vanwege de prijs en ook wel de collectie.

    Maar ik kwam er op een gegeven moment niet meer zo graag, omdat ik het personeel in de winkel gewoon niet zo heel vriendelijk vind. Ongeïnteresseerd en gewoon niet erg klantgericht. Meer met zichzelf bezig.

    Online is veel beter, want dan heb je met die mensen niet zoveel meer te maken. Bestellen gaat ook echt makkelijk online, je vult wat dingen in en huppakee.

    En nog een groot voordeel is dat je dan niet met je nieuwe kledingkast hoeft te zeulen, maar dat deze gewoon wordt thuis bezorgd.

    Door: Tamarah06-01-2017
    Ex-klant01-05-2017

    Precies. Ontzettend dom en ongeinteresseerd personeel. Maken fout op fout en daar is de klant de dupe van. Maar ook hier geldt If you pay peanuts, you get monkeys! Een normaal mens gaat niet voor de Kwantum werken.

    Fer Kroon02-04-2018

    Deze mening deel ik niet met u. Het personeel in de filialen Meppel en Hoogeveen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Tapijt

    Glanzend tapijt was al na 3 maanden dof geworden. Bij de manager bij filiaal Veenendaal deze opmerking neergelegd met de aankoopbon en duidelijke fotos. Zeer onvriendelijke dame wilde dat ik het tapijt mee nam naar de winkel. Tapijt van 3x3 meter til je niet even op. Blijkbaar moet je daar alles mee retour nemen. Bankstel, grote tapijten enz. Gevraagd of als ik kwam ik dan wel mijn geld terug kreeg. Wist ze ook nog niet. Oftewel.... wordt verwacht dat ik een busje huur om het tapijt mee te nemen naar de winkel. En als zij dan beslist dat ik geen geld terug krijg dan kan ik alsnog naar huis. De hele houding en communicatief is zo klantvriendelijk van deze winkel. Later contact gehad met de klantenservice, die zijn nog erger. Ik steek het tapijt nog liever in de fik dan dat ik nog ooit 1 stap in deze flut winkel zet.

    Door: Familie Van Wijhe26-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Vloerbedekking

    Vloerbedekking oké, leggen en klantenservice bedroevend slecht! Nooit meer Kwantum!

    23 februari is bij ons in ons (kleine) hotel vloerbedekking van de Kwantum (goede kwaliteit) door stoffeerders van of via Kwantum gelegd. Daarbij is op diverse plekken schade ontstaan in de net gerenoveerde ruimtes en is de vloer niet helemaal naar wens gelegd. Deze gebreken kwamen aan het licht nadat de stoffeerders weg waren en wij het achter grote bult gebleven afval zagen bij het opruimen. De schade leek wel verstopt te zijn! Daarnaast was er een deur zodanig ontzet dat deze niet meer sluiten wilde (hing scheef in het kozijn).

    24 februari heb ik mij gemeld bij de klantenservice met 5 klachten. Dit werd na enkele weken pas beantwoord. De klacht werd afgewezen omdat de stoffeerders hadden aangegeven geen schade te hebben veroorzaakt zonder dat er iemand is komen kijken naar de aanwezige schade. Je wordt dus voor leugenaar uitgemaakt zonder het fatsoen wordt genomen ter plaatse te komen kijken.

    Na tussenkomst van de winkel hebben de stoffeerders alsnog opdracht gekregen de klachten te bekijken en in iedere geval de mankementen aan de vloerbedekking te verhelpen.
    Pas op 8 april zijn 2 stoffeerders bij ons geweest om dit 2-tal klachten te verhelpen. Zij hebben bobbels uit een kamer verwijderd en daar waar het tapijt te kort was dit opgespannen. Wij zijn uiteindelijk tevreden met het resultaat. Op te merken is dat zij 15 minuten werk hebben gehad en dat dit pas na 7 weken mailen en bellen is uitgevoerd. Wij hebben de betreffende kamer in deze periode niet kunnen verhuren!

    Tevens hebben de stoffeerders de schade die ontstaan is tijdens het leggen bekeken en toegegeven dat dit inderdaad door hun werk op dat moment ontstaan is. Banesto (de klantenservice?) zou contact met ons opnemen om dit af te handelen. Het betreft onderstaande (gemeld in de eerdere mailtjes over de klachtmeldingen):
    - Schade aan een deur (bekrast) die overgeschilderd moet worden (kras)
    - Schade aan een deur die ontzet is en daardoor niet meer sluit (moet gedemonteerd, aangepast en gemonteerd worden)
    - Schade aan een plint over een lengte van 1,5 meter (ingesneden en moet geplamuurd en geschilderd)
    - Extra opmerking, 7 weken lang hebben we een kamer niet kunnen verhuren vanwege bobbels in het tapijt (verholpen binnen 15 minuten!)

    Na weken niets gehoord te hebben wederom contact gehad met de winkel. Uiteindelijk bericht van de klanten”service” gehad dat zij bij hun standpunt blijven omdat de stoffeerders na de 1e ingediende klachten hebben aangegeven geen schade te hebben veroorzaakt!

    Totaal schade geschat op 350 euro. Natuurlijk kun je alles zelf opnieuw schilderen en oplossen maar na 2 maanden van opknappen is het verdomd kloten dat een ander het beschadigd en daar niets aan doet. Na vele mailtjes en uren wachten in de wachtrij wordt een winkeltegoedbon aangeboden van 50 euro. Niet als schuldbekentenis maar voor het “ongemak”.
    Beschamend, heb gemeld dat ze deze bon mogen houden. Je doet iets goed of je doet het niet.

    Al met al duidelijk dat wij nooit, maar dan ook NOOIT weer een vloer laten leggen door de leg”service” van de Kwantum.

    Door: Richard26-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    echt een hele leuke winkel!!

    Ik snap niet waarom iedereen zo zit te zeuren op Kwantum!
    Ik vind het echt een hele leuke winkel!

    Ze hebben allemaal leuke dingetjes, zowel groot als klein, en alles is even goedkoop!
    Ik vind het het leukst om het in de winkel te kopen, want dan loop je nog eens ergens tegenaan en dat kan zomaar iets heel leuks zijn dat je net nodig had!

    Maar ik heb ook wel eens iets online besteld en dan heb je soms ineens een interessante aanbieding. En het is ook wel zo makkelijk als ze die zware spullen komen leveren en dat je dan niet zelf hoeft te sjouwen!

    Door: Miranda04-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    keukenkastje met kras gratis geruild

    We hadden een keukenkastje in de winkel gezien en deze toen online besteld voor de levering

    Maar toen we het uitpakten, bleek dat er een lelijke kras opzat. Echt zo aan de voorkant, heel erg in het zicht.

    Het was een goedkope kast daarom dacht ik dat je niet kan ruilen

    Maar we zijn toen weer naar de winkel gegaan en toen hebben ze het voor ons opgelost en gebeld en we konden de kast gewoon omruilen voor een nieuwe

    die was wel goed!

    het kostte niks extra's en was met een paar dagen geregeld

    Door: Joyce23-05-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Gordijnen van Kwantum

    Eerst kwam ik bij Kwantum Zwolle, waar ik goed advies kreeg en waar de verkoopster goed meedacht. Vriendelijk personeel. Hele ruime keus. Daarna ben ik bij Kwantum Meppel verder geholpen, ook daar weer goed advies, goed meedenken, vriendelijk en prettig. De gordijnen waren inderdaad klaar na 3 weken. Alles klopte precies, ze zijn prachtig en hangen perfect. Het enige dat ik zou willen melden is dat de bestelling gebracht zou worden.

    Door: Roelien26-09-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Gordijnen op maat

    Gordijnen besteld voor mijn nieuwe huis bij kwantum Almelo,fantastisch geholpen,
    Gisteren heb ik de gordijnen opgehaald en ben super tevreden, alles is netjes verpakt, de naam van de ruimte waar ze voor waren, stond vermeld op de zak, het aantal rolletjes en hoe breed de rail moest zijn.
    Alles hangt nu en is supermooi.
    In 1 woord top
    Kan niet anders zeggen, volgende keer weer naar Kwantum

    Door: Astrid19-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Vloerbedekking

    Vloer gekocht bij kwantum Naaldwijk. Thuis uitgerold om te gaan leggen. Wat zie ik: heel het kleed is bedekt met stof en rotzooi. Zelf de dennennaalden zitten erop. Schandalig!! Ze hebben gesneden op een vieze ondergrond, gauw opgerold zodat ik niks zou zien bij het ophalen. Dat er zo om gegaan wordt met spullen die je daar besteld en hebt gekocht. Triest voor woorden.

    Door: Sabina25-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    ramen opmeten mbt raambekleding

    Onzinnige planning!!
    Voor een zestal ramen wil ik nieuwe raambekleding en ik heb een afspraak gemaakt bij Kwantum om de maten te komen opnemen! Ik heb de afspraak al gemaakt in mei voor vandaag, maandag 19 juli 2021. Ik heb er een hele vrije dag voor moeten opnemen omdat men van te voren niet kan zeggen hoe laat er iemand komt!! Pas één dag van te voren kreeg ik het tijdsblok waarbinnen de medewerker van Kwantum zou komen opmeten: tussen 10 en 15 uur!!!! Niet alleen is de tijdspanne (5 uur!!) niet meer van deze tijd, maar je kunt zowel in de ochtend als de middag niets anders meer afspreken en als je pech hebt kan je dus de hele dag niets en zit je thuis te wachten! En ik had pech! Zojuist werd ik een half uur voor het verstrijken van het window gebeld door medewerker Jeffrey, dat hij niet op tijd kon zijn op de afspraak en later zou komen!! In eerste instantie heb ik dat geaccepteerd maar daarna hem alsnog afgezegd!! Van bedrijven die zo slecht omgaan met hun afspraken kan je niks goedsverwachten en ik zal toch niet meer bij hen bestellen hierom! Wat een klotebedrijf als je zoooo slecht plant! Ze zijn een klant kwijt!!

    In de reactie die ik van Kwantum (Kayleigh) kreeg op de review hierboven die ook op trustpilot staat, staat dat ze niet anders kunnen plannen dan ze doen bij Kwantum, omdat een klus altijd kan uitlopen waardoor de medewerker dus niet op tijd op de volgende afspraak kan zijn. Wat een onzin!!! Het is geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen!! ik vraag niet om een precies tijdstip en ik snap dat je een marge moet inbouwen in de afspraak. Maar je laat een klant van 10 tot 15 uur wachten om dan pas een telefoontje te krijgen van de medewerker dat het helaas wat later wordt en deze pas om 16 uur (nog 3 kwartier later dan hij in het telefoontje had aangegeven!) aan de deur verschijnt. Je maakt mij niet wijs, dat deze medewerker al niet veel eerder wist dat hij 10 uur niet ging halen en ook niet 11 uur en ook niet 12 uur en ook niet 13 uur gezien de werklijst die hij moet afwerken die dag!! Waarom moet ik dan wel die tijd thuis blijven als er toch geen kans is dat er een medewerker komt?

    Ook werd gezegd dat het in de voorwaarden staat dat je de hele dag beschikbaar moet houden voor deze afspraak. Omdat de planning blijkbaar 1 dag van te voren pas wordt gemaakt en niet bij het aanvragen van de afslraak 6 weken daarvoor, moet dat inderdaad helaas. Maar dat wil toch niet zeggen, dat je dan ook de hele dag thuis moet zijn om te wachten tot de medewerker een keer tijd heeft??? Wat is dat voor onzin! Het zou al een hoop schelen als gezegd werd: we komen tussen of tussen 8 en12 of tussen 13 en 17 uur. Dan had ik gewoon nog een halve dag kunnen gaan werken bijvoorbeeld. Door het tijdsvak tussen 10 en15 uur te zetten kan jedus helemaal niks: en de ochtend weg en de middag weg!! Stelletje lamzakken: Je kunt dit veel beter plannen, maar de wil ontbreekt want het geld is binnen, dat MOET je betalen bij het maken van de afspraak!! Schandalige service en geen gevoel voor goed ondernemerschap waar de klant centraal wordt gesteld en niet het makkelijk verdienen van geld

    Door: Arjen Tolkamp21-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    pvc, ondervloer, duorolgordijnen

    bij aankoop gordijnen redelijk geholpen, bij afhalen slecht/niet geholpen, ik moest 4 keer lopen om alle aankopen in de auto te krijgen, geen karretje aanwezig!!!

    Door: marjan buining16-07-2021
    marjan buining16-07-2021

    nooit meer kwantum

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Linnen gordijnen

    Wat een gemiste kans qua kwantum service gerichtheid!

    Dit was de 3e keer dat we gordijnen besteld hadden. Twee keer hebben we het via een filliaal gedaan.Dit keer moesten we via internet bestellen omdat we bijna te laat achter kwamen voor de 10% korting die je normaal in de winkel krijgt. Die korting scheelde voor ons ook aanzienlijk, daar we voor bijna 19 meter moesten bestellen.
    Na 6 weken kwam de bestelling.
    Wij blij om alles op te hangen denk je, totdat we erachter kwamen dat Kwantum twee behoorlijk grote delen niet meegeleverd had!
    Okay.... dan maar bellen met de klanten service. Waarschijnlijk waren deze delen wel gemaakt maar waren ze ergens zoekgeraakt.

    Maar wat een ellende zeg hoe zij dit aanpakken! Wij hebben zelf 3 x moeten bellen met wachttijden van meer dan 12 minuten op een 0900-nummer. En elke keer zouden ze erachter aan gaan. Geen mailtje of terugbelcontact gehad!!
    Eindelijk na meer dan 4 weken (terwijl wij de warmte van de zon in ons nieuwe huis hierdoor niet tegen konden houden) kwamen de andere banen aan. Op de stickers stond de datum vanaf de eerste bestelling.
    Het zijn mooie gordijnen dus daar zijn we blij om maar Kwantum mag heel goed gaan werken aan haar klantenservice!

    Ons advies; mocht je gordijnen willen bestellen via de kwantum. ga dan altijd naar een filiaal! Dan kan de medewerker sneller bij deze zeer langzame en niet klantgerichte service komen dan jij als klant!

    Jammer zo!

    Door: Fam. van 't Hoff13-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    SLECHT

    Kijk uit als je in België woont. Als er iets beschadigd is, kan je zelf naar een postNL-punt rijden. Zelf je kosten betalen ook wanneer je al verzendingskosten van €7 betaald hebt. Bieden ze je €5 compensatie terug en hang je minuten lang aan de telefoon! Slechtste koopervaring ooit!!!! Jij zit met alle last en zij doen er niets aan.

    Door: Sandrine Vergauwen09-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Vloerbedekking inclusief leggen

    Mijn vader van 88 woont nog zelfstandig en gaf aan dat hij graag nieuwe vloerbedekking zou willen voor zijn appartement. Het is nog Corona tijd en dus maak ik een afspraak bij Kwantum Almelo. Op 7 april hebben we met zijn tweeën een afspraak en bestellen we een mooi stuk vloerbedekking dat inclusief het leggen op É1.779, 33 neerkomt. Op 20 mei zou de vloerbedekking gelegd worden en dagen van te voren wordt ik bestookt met tekstberichten dat ik vooral de kamers leeg moest hebben zodat de vloerbedekking gelegd kom=n gaan worden( Mooi vooruitzicht). De dag voor het leggen hebben het appartement ontruimd en vrijgemaakt van de oude vloerbedekking. Mijn vader moest zich een avondje zien te redden met een leeg appartement. Op de folder van Kwantum prijkt de slogan “Mooi vooruitzicht” dus een nachtje kamperen moet kunnen. De dag dat de vloerbedekking zou worden gelegd kwam helaas niemand opdagen. Vanaf 15.00 uur heb ik aan de telefoon gezeten om de helpdesk te bereiken. Twee keer contact gehad, de eerste keer was de reactie dat de vloerbedekking vast nog wel gelegd zou worden. Toen ik de tweede keer eindelijk contact had zou ik meteen daarna terug worden gebeld. Mijn derde poging was bijzonder… iedereen was naar huis. De 21ste had ik opnieuw berichtjes dat ze vandaag toch echt gingen komen (Mooi vooruitzicht). Mooi niet. Weer de hele riedel met de helpdesk, en… we gaan u bellen! Het weekeind erop was pinsteren. Al die tijd zit mijn vader van 88 in een lege betonnen kamer en dat doet wat met de mentale gesteldheid. Ik heb een mail naar Kwantum gestuurd met de vraag om met mij contact op te nemen op de dinsdag na pinsteren. Nou, dat is gebeurd, eerst iemand van de klachten afhandeling die sorry kan zeggen en daarna de bedrijfsleider van de Kwantum in Almelo. De laatste had goed nieuws. De vloerbedekking was binnen en ik kon die ophalen. Hierop leg ik uit dat ik niets heb aan vloerbedekking die ik zelf zou moeten leggen. Daarop hebben samen de koop geannuleerd. Het geld zou op mijn rekening worden terug gestort. Na een maand wachten opnieuw via de mail geprobeerd om contact te leggen mat Kwantum, geen resultaat. Drie weken geleden een aangetekende brief gestuurd met een laatste verzoek om het door mij betaalde bedrag terug te storten. Tot op dit moment geen reactie. Kwantum heeft zich bij mij ontpopt tot een onbetrouwbaar bedrijf dat zich op geen enkele wijze klantvriendelijk wenst op te stellen. Het lijkt er sterk op dat ik mijn geld via de bestuursrechter moet terug halen. Mooi vooruitzicht. Diep intriest en eigenlijk schandalig dat een bedrijf als Kwantum dit klaarblijkelijk normaal vindt.

    Door: René Westendorp03-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Horizontale jaloezie (maatwerk)

    In Amsterdam Sloterdijk een aankoop gedaan voor een maatwerk jaloezie. In de winkel verliep alles goed, vriendelijke medewerker. De bestelbon is opgesteld en wij hebben netjes betaald in de winkel, waarbij op papier is aangegeven dat de geschatte levertijd 5 weken is.

    Na 5 weken heb ik contact opgenomen om na te vragen wat de status van de bestelling is. Aan de telefoon krijg ik te horen dat de geschatte levertijd door 'Corona' is gewijzigd naar 12 weken. Blijkbaar wordt alles geproduceerd in India, want in het Westen zijn er steeds minder corona gevallen, dat terzijde.

    Op mijn vraag waarom niemand contact met mij opneemt om mij op de hoogte te houden van de verandere situatie en/of de mogelijkheid biedt om de order te cancelen krijg ik geen fatsoenlijk antwoord. Ik krijg enkel de reactie "Dat hadden wij wel moeten doen, het spijt ons". Mijn verzoek om de order te annuleren en mijn geld terug te krijgen wordt afgewezen omdat het al in productie is, terwijl het atelier in lockdown is. Mevrouw spreekt zichzelf tegen in 2 zinnen! Door een lockdown kan het niet geproduceerd worden, maar willen zij het ook niet annuleren en mijn geld teruggeven. Die levertijd valt midden in mijn vakantie, waardoor ik het product pas over 16 weken in ontvangst kan nemen!

    Op mijn volgende vraag "Maar wat gaan jullie nu doen om mij als klant alsnog te vreden te stellen" krijg ik te horen dat zij niks kunnen doen dan behalve informeren over de situatie. Informeren over de situatie heeft echter nooit plaatsgevonden tot dat ik ging bellen na het verstrijken van de afgesproken levertijd. De klantenservice mederwerker was letter nergens toe bevoegd, enkel het opnemen van de telefoon was in haar macht. Mijn verzoek om haar manager te spreken werd zonder argument linea directa verworpen, want "Ik mag u niet doorverbinden". "Prima dan verbindt u mij niet door, maar belt uw manager mij dan op" was mijn reactie, maar ook dat kon niet. Geen enkel uitleg waarom dat niet mocht..

    Al bij al een waardeloos bedrijf. Ik wil de vriendelijke winkel medewerker/floormanager geen te kort doen, maar de klantenservice kunnen zij beter gaan opheffen, zij proberen hun eigen taken door te schuiven naar de winkelmedewerkers, door een klant met een specifiek klacht door te verbinden met de winkel. De winkel mederwerker kan er natuurlijk niet veel mee, dan behalve mij te adviseren een email te sturen. Stuur ik vervolgens 2 emails, krijg ik als nog geen reactie. De klantenservice dient geen enkele functie.

    Kwantum klantenservice heeft geen bestaansrecht! Ik zal er in ieder geval nooit meer wat kopen, en mijn best doen om mensen op de hoogte te brengen over hun praktijken. Omzetlustig en een klantonwaardig bedrijf zonder ziel is het.

    Door: Sari30-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Raambekleding tvw 2700 euro

    Zeer slechte service!
    7 weken levertijd voor onze raambekleding wat al aardig lang was moeten wachten. Gisteren de bevestiging gehad dat ze vandaag tussen 8 en half 12 kwamen. Werden we om 5 voor 12 gebeld dat het niet doorging en niks kan er geregeld worden. Ze komen nu pas over een week, maar het hele huis staat overhoop en we hebben nergens raambekleding want dit hebben we er gisteren natuurlijk allemaal afgehaald nadat we de notificatie gekregen hadden dat ze er vandaag tussen 8 en half 12 zouden zijn...... Komt de klantenservice aan het een tegoedbon van 25 euro, wat een lachertje met onze bestelling van 2700 euro en 2 dagen die wij speciaal vrij hebben moet nemen.... Waardeloos!

    Door: Demi28-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Tapijt

    Vreselijke winkel en vreselijk personeel in Meppel. Laten je betalen, je wacht op je bestelling maar komen niet opdagen. Weg snipperdag en weg geld. Willen niks doen om het goed te maken. Kwantum levert niet maar neemt wel geld dus pure diefstal. Willen geen geld terug geven terwijl dat toch wettelijk verplicht is als je zonder wat te zeggen NIKS levert maar wel het geld hebt. Geen pluspunten te vinden, zeker in Meppel niet en voor ons ook niet bij de klantenservice. Laat het woord service maar achterwege.

    Door: JM24-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Loungeset

    Zeer slechte service.
    Op het moment van kopen heel erg vriendelijk. We kregen het thuisbezorgd tegen kosten, helemaal prima gegaan. De kussens hebben alleen vlekken en zijn nat verpakt. Ik meld dit bij de klantenservice, maar moet hiervoor naar een winkel. Voor ons is dit ver rijden! Eenmaal in de winkel hebben ze de set niet meer, dus geen oplossing. Ze zetten het door en ik hor zsm iets, niets vernomen. Ook is on verteld dat al het hout nat mag worden! Het staat onder een overkapping maar zit vol met kringen. Elke klein beetje water resulteert in vlekken! Koop hier geen loungeset, want de service is waardeloos.

    Door: Jessy Bressers18-06-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    FAQ

    Is Kwantum een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 221 ervaringen geplaatst over Kwantum. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.4 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Kwantum actief?

    Kwantum is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Kwantum gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.