NederlandReview

    Ervaringen Kwantum

    Kwantum: Ervaringen

    Grote klussen, kleine klussen: voor alles kun je bij de Kwantum terecht. Maar waarom zou je voor de Kwantum kiezen en niet bijvoorbeeld voor de Gamma of de Praxis? Wat heeft Kwantum meer te bieden dan concurrenten? Krijg je die klus in huis en/of tuin gemakkelijker af met de spullen en de knowhow van deze klusgigant, of loop je juist vertraging op doordat de service te wensen overlaat? Lees hier de ervaringen van anderen met de Kwantum en laat je eigen review achter als je al eens eerder kocht bij deze ‘grootste woondiscounter van Nederland en Vlaanderen’.

    Ontdek Kwantum in hun eigen commercial

    Over Kwantum

    De geschiedenis van Kwantum begint al in 1976 met de opening van voorganger Vinylon op de Jan van Galenstraat in Amsterdam, gevolg door Kwantum Hallen later dat jaar in Woudenberg. Vooral vanaf 1990 neemt de omzet en het rendement toe, vooral door de nette presentaties, het servicebewuste personeel, de zelfbediening en natuurlijk de lage prijzen. Tegenwoordig heeft Kwantum zo’n honderd zelfbedieningswinkels op doorgaans makkelijk bereikbare locaties, zoals woonboulevards, die doorgaans 365 dagen per jaar geopend zijn. Kwantum is marktleider in vele segmenten: vloerbedekking, laminaat, gordijnen, behang en verlichting. Daarnaast zijn ze één van de grootste aanbieders van meubelen, tuinmeubelen, keukendecoratie, woningdecoratie, opbergartikelen, gereedschap en verf. Kwantum gaat met haar tijd mee en handelt met verschillende duurzame en milieubewuste ondernemingen, zoals Care & Fair en FSC Hout.


    Diensten van Kwantum

    In de winkels van Kwantum is het vooral zelfbieding: in de vele gangen met hoge schappen kun je zelf pakken wat je nodig hebt. Maar er loopt ook altijd veel personeel rond om je te helpen met speciale klussen. Zo kunnen gordijnen op maat worden gemaakt, evenals allerlei soorten raamdecoratie en vloerkleden. Ook is er een speciale stoffeerdienst, waarmee je tapijt, tapijttegels, laminaat en vinyl voordelig kunt laten stofferen. Vaak zijn er zelfs aanbiedingen dat tapijt en vinyl gratis gelegd of gordijnen gratis gemaakt wordt. Verder geldt er een 100% Tevredenheidsgarantie en een Prijsgarantie: hetzelfde product elders goedkoper gevonden? Kwantum keert niet alleen het prijsverschil uit, maar ook 10% korting op een volgende aankoop binnen veertien dagen. Veel producten zijn ook via de website kwantum.nl te bestellen, die kun je dan thuis laten bezorgen of gratis afhalen in één van de winkels, betaling kan dan via iDeal of credit card (VISA, MasterCard). Bestellingen van gordijnen en raamdecoratie zijn online te volgen. Kwantum is voorzien van de Thuiswinkel Waarborg en wordt erkend door CBW, voor extra veiligheidsgaranties.

    Klachten over Kwantum

    Wanneer er problemen ontstaan met producten of diensten van Kwantum, dan kan er op verschillende manieren contact worden opgenomen. Het is vaak het handigst om naar een van de winkels te komen, daar kan het dan worden opgelost, maar mocht dat niet lukken of onhandig zijn, dan kun je ook via de website een contactformulier invullen of zoeken tussen de meest gestelde vragen. Hier vind je ook de adresgegevens van het hoofdkantoor in Tilburg.

    Kun jij niet zonder Kwantum als je een klus begint? Of shop je er gewoon voor de aanbiedingen in woondecoratie voor huis en tuin? Laat hier je review achter!

    bank, meubelen, vloer of gordijn? Kwaliteit of niet? Goedkoop? Lees ervaringen van consumenten die u voorgingen en u weet het allemaal!

    Kwantum
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (119)

    5
    43% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.4
    Service
    rating
    4
    Prijs
    rating
    6
    Leveren
    rating
    4.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Gordijnen

    In februari gordijnen laten inmeten, meteen toen deze man weg was gaan betalen in de winkel, het hele bedrag van ongeveer 1200 euro. Eerste afspraak zou in maart zijn, in verband met corona en verkoudheid verzet. Geen enkel probleem. Toen in mei nieuwe afspraak,natuurlijk als laatste van de dag aan de beurt, maar ach.... van de 4 ramen, 1 gordijn gehangen, half, en meneer vertrok weer omdat z'n buig apparaat niet goed was. Zou zaterdag ochtend terug komen om het af te maken, niet op komen dagen. Mijn man de klantenservice gebeld, waar hij lichtelijk afgesnauwd werd. Uiteindelijk in juni nieuwe afspraak. Deze keer gelukkig wel een geschikte stoffeerder.... Maar toen raam 2 aan de beurt was bleek dat de gordijnen te kort en te smal waren. Dus verder alles opgehangen, en we zouden bericht van kwantum krijgen als de nieuwe gemaakt waren. Als we na 1,5 week niks zouden horen, zelf aan de bel trekken. Dus vandaag weer gebeld..." O, sorry mevrouw, ik zie dat ze nog niet besteld zijn, ik ga ze nu bestellen, natuurlijk is er wel de gebruikelijke wachttijd van 7 weken..." dus nu 3 vakantiedagen verder, en het is nog niet goed. er gaat in dit bedrijf structureel iets helemaal niet goed. Ik moet nog zien of ik uiteindelijk m'n gordijnen nu op de afgesproken tijd ga krijgen..... NÓÓIT laat ik bij dit bedrijf ook nog maar 1 euro achter.

    Door: Lindsey Kamp 26-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Novulon

    Hallo,

    Wij hadden een garantie geval met betrekking op een product wat door kwantum is gelegd!
    Eerst geprobeerd met de klantenservice er uit te komen, hun reactie ..kijk maar zelf wie de vloer gelegd heeft en neem maar contact met hun op.
    Mail gestuurd en om een reactie gevraagd.
    Je voelt het al aankomen, de klantenservice heeft tot op vandaag 21-06-2020 nog niet gereageerd!
    De filiaalmanager van de vestiging in Heerlen heeft voor ons het probleem opgelost! Wij krijgen een nieuwe vloer gelegd!
    Jos bedankt en als wij iets nodig hebben komen wij graag terug!!

    Met vriendelijke groet,

    Eddy Kremer

    Door: Eddy Kremer 21-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    6
    rating

    Tapijt

    Verkoper: prima
    Goede prijs
    Levering en leggen ??
    Tijdsblok via email afgesproken
    Maar ze zijn niet gekomen en geen telefoontje. Zelf gebeld en na 12 minuten zonder resultaat opgehangen. De volgende dag geen telefoon. Zelf maar een email gestuurd en toen werden we gebeld. Uiteindelijk zou het tapijt misschien een week of 2 later gelegd kunnen worden en daarin hadden wij geen zin meer in. Het geld vandaag opgehaald en ik kom daar dus niet meer!

    Door: Jantinus van der Kuijl 19-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Vinyl

    Slecht gelegd vinyl

    Folie vergeten. Keuken moest kort erna worden geplaatst. Klantenservice is eindeloos wachten. Uiteindelijk handdoek inde ring moeten gooien

    Door: Brouwer 08-06-2020
    Daan van Es 17-06-2020

    Wat een tering bende is het bij die zaak zeg! Beloven veel, maar komen weinig na...als je ze al te pakken kan krijgen. Tapijt besteld en willen annuleren, moet nog naar de afdeling snijden maar ze gaan niks doen. Niks annuleren, gewoon snijden en verzenden. Nooit kwantum meer!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Afgezien van kopen.

    Vandaag losse lamellen willen kopen (raam 3,40m breed en 1,70m hoog. Aan verkoopster gevraagd of de lamellen aan de oude rails gehangen konden worden. Heb haar een foto laten zien van de ophanging. De verkoopster (die zei dat ze van alle producten in de winkel kennis had) zei gelijk van niet. Ze zei dat onze rails te oud was en we alles nieuw moesten kopen en ophangen. Ik heb dus bij de buren van Kwantum (Leen Bakker) wel de lamellen kunnen kopen, ben daar goed geholpen en de ophanging die wij hebben worden nog overal gebruikt! Mevrouw van Kwantum vond de verkoop van alleen lamellen blijkbaar te min.

    Door: Ellen 23-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Spiegel

    Belachelijk slechte service. Wacht al 60 dagen op een bestelling, maar deze wordt maar niet geleverd. Contact met Kwantum is waardeloos. Meerdere keren telefonisch en via mail contact opgenomen, maar ik wordt niet verder geholpen. Absoluut niet online bestellen dus!

    Door: Eefke Deneer 20-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Bloempotten

    Ik heb het idee dat Kwamtum i.v.m. de omstandigheden rond het corona virus EXTRA niet zijn best doet om pakketten op tijd te versturen. Hun contact lijn klinkt magnifiek, terwijl ze echter nooit telefonisch bereikbaar zijn. Men wordt heel soms als je geluk hebt wel " doorverbonden naar een medewerker " maar nadat de telefoon ongeveer zes keren is over gegaan verbreekt de verbinding.
    Daarnaast krijgt men dan tig mailtjes die beginnen met "Oh, wat schamen wij ons......etc." en bijna aan het einde " u kunt de bestelling annuleren ..... En alsof dat niet genoeg is sturen ze na een poos ook nog loze berichten over de levering van het pakket dat deze is aangemeld bij Postnl, UITERAARD ZONDER VERMELDING VAN EEN TRACK EN TRACE CODE. Je belt dan bijna een hele week naar Postnl. om te vragen of ze het pakket hebben ontvangen, slechts omdat je geen gehoor krijgt bij Kwantum.
    Ik koop iets omdat ik het nodig heb en als ik het moet annuleren dan had ik het niet nodig. Als de voorraad op is of als het product niet meer leverbaar is, meldt het dan even.
    Kwantum krijgt daarom van mij een ster voor bestellen en omdat een dikke min 10 ster niet bestaat een super super super dikke een ster voor service en levering.

    Door: Joan Tjon Affo 18-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    gordijnen

    Net zeer onbehoorlijk geholpen bij Kwantum Harderwijk.
    Ik wil gordijnen bestellen voor 13 euro per meter. Totaal twee meter is dus 26 euro.
    Bij de kassa wordt me verteld dat ik 32 euro moet betalen.
    Niet gedaan dus, want de bon gaf 26 euro aan.
    Bij het verlaten van het pand, zegt een van de verkoopsters zeer hatelijk "tot ziens". Nooit meer tot ziens dus.

    Door: john te rietmolen 02-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    buitentafel met stoelen

    Compleet waardeloos bedrijf ! 5 weken gewacht op mijn bestelling. Met veel loze beloftes. (mailtjes dat de bestelling er bijna aan komt of dat het max 10 werkdagen zal duren) Een klantenservice die niet bereikbaar is en waar je telefonisch na een lang bandje er automatisch uit wordt gegooid. Nu is de bestelling er maar is de bestelling niet volledig geleverd. Een tafel zonder de stoelen. Weer aan de telefoon en weer een automatisch bandje. 5 keer gebeld en elke keer na het bandje er uitgegooid.
    Ik heb al +100 euro betaald en vind het dan niet meer dan normaal om te kunnen weten waarom mijn bestelling er niet volledig is. Maar Kwantum is een bedrijf dat bereikbaar niet klaarstaat voor zijn klanten.

    Mooie spullen maar ik bestel hier nooit meer.
    Ik bezocht voor Covid-19 vaak de fysieke winkel en deed veel verschillende aankopen maar na deze ervaring zijn jullie helaas een klant kwijt.

    Door: Julia 29-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Vloerbedekking

    Goed geadviseerd door Wim van Lent, Kwantum Apeldoorn. De vloerbedekking is gelegd door Maarten Vivie. Hij heeft de klus prima geklaard, hij is aardig en vakbekwaam. Ben zeer tevreden.

    Door: Nellen Meurs 28-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    10
    rating

    Diverse bloempotten

    Online bestelling van 3 april, pas sinds 2 dagen een klein deel van bestelling geleverd. Contact met klantenservice lukt niet, reageren niet telefonisch, e-mail en Facebook. Annuleren kan dus ook niet!

    Door: Damir Duskan 26-04-2020
    Nellen Meurs 28-04-2020

    Uitstekend in alle opzichten, snelheid, precizie, houding. Ben uitermate tevreden

    Nellen Meurs 01-05-2020

    Al ingevuld

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Een kast

    Mensen,

    KOOP NOOIT IETS ONLINE BIJ KWANTUM!!!!!! SLECHTE SERVICE EVER!!!!!!!!!!! ik heb meer dan een maand geleden iets bestel van meer dan 100 euro en nooit meer iets gehoord. In totaal al meer dan 3 uur in de wacht gezeten aan de telefoon..... VERSCHRIKKELIJK!!!!!! Ik denk dat ik mijn geld kwijt ben. Aankomende week volgt er een aangifte van oplichting.

    Door: Erik 23-04-2020
    Gracia 23-04-2020

    Hier hetzelfde wacht ook al meer dan een maand, ik ga ook aangifte doen voor oplichting. Dit is ongelofelijk!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Besteld op 1 april..

    Op 1 april besteld. Super enthousiast. Nu vandaag 22 april nog steeds niks binnen. Probeer al dagen de klantenservice te bellen en sta telkens 20 min in de wacht waarop ik denk zit er uberhaubt wel iemand. Snap dat het door corona langer kan duren. Maar je wordt ook niet goed op de hoogte gesteld van je bestelling...

    Door: Sanne 22-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    Behang

    Eindelijk behang gevonden wat we allebei leuk vinden. Besteld online. Het zou 5 werkdagen duren. Dit werden er 10 toen 15... nu is het maar de vraag of je het krijgt! En annuleren kan niet.. waardeloze klantenservice want niemand weet hier het werkelijk zit en je krijgt standaard e-mails/reacties..

    Door: Vicky Van De Sanden 21-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Meubels tuin

    4 weken geleden spullen besteld en ze zijn nog steeds niet bezorgd.
    Slechte service bij het zoeken van oplossingen.

    Door: Joyce van Pelt 21-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Stoelen en bijzettafel

    Op 26 maart besteld, was voorradig. Kreeg op 3 april mail dat er vertraging was vanwege toegenomen drukt na corona maatregelen. Ze zouden ervoor zorgen dat het binnen tien werkdagen bij mij zou zijn. Twee mailtjes gestuurd dat ik wil dat mijn order nu verpakt en verzonden wordt, niks op terug. Wat slecht!!!!!! Nooit meer online bestellen! Heb nog steeds niets!

    Door: Patty 21-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Niks

    Wilde om bloempotten voor de tuin werden we bij de deur tegengehouden met de vraag wat we wel niet kwamen doen. We mochten dus niet binnen zelfs niet met 1,5 meter afstand. We mochten alleen binnen voor spullen die we echt nodig zouden hebben. Wat is er in deze winkel nou te koop wat je echt nodig zou hebben. Sluit dan de winkel als je je klanten zo te woord staat. En de maat was helemaal vol toen ze zei dat als we het nou naar 7 weken nog niet snapte. Echt klantonvriendelijk. Dus laatste keer daar geweest. Ik ga echt geen verantwoording afleggen over wat ik in een winkel kom doen. Erg jammer dit.

    Door: Hoopmans 18-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Spiegel

    Wacht al 37 dagen op een bestelling. Nog steeds niet bezorgd en belabberde communicatie.

    Door: Eefke Deneer 15-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Gordijnenen

    Fout op fout op fout en het herstellen duurt 2 maanden.En nog ben ik met het resultaat niet tevreden

    Door: C.H.Mooij 14-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Gordijn

    Dat het wat drukker is dezer dagen begrijp ik, maar na 13 werkdagen nog niet eens een bestelling bij de bezorger af kunnen leveren is toch wel een schande. Eerste en laatste keer.
    .

    Door: Hendrik 09-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Schrijf zelf een review over Kwantum

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Kwantum een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 119 ervaringen geplaatst over Kwantum. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5 gekregen, waarbij 43% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Kwantum actief?

    Kwantum is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Kwantum gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.