Informatique

6.2

Bestellen

2.2

Service

4.7

Prijs

5.8

Levering

22.2%

Zou hier weer kopen

Informatique

De meesten van ons hebben iemand in de familie die verstand heeft van computers en altijd geroepen wordt als er iets niet werkt of kapot gaat. Een kleine groep heeft echter geen computerexpert en moet hulpvragen aan anderen. Informatique kan dan helpen. Zij zeggen namelijk echt verstand te hebben van computers. Bij hen kan iedereen terecht voor een nieuwe computer of laptop. Wil je eerst meer weten over de ervaringen van andere klanten met Informatique voordat je een computer koopt? Lees dan hier hun reviews en beoordelingen. Je bent dan altijd goed voorbereid en kunt de beste keuze maken voor jouw nieuwe computer.


Over Informatique

De eerste winkel van Informatique werd geopend in 1995. Het begon met de verkoop van computers en computeraccessoires. Nu hebben ze twee winkels in Steenbergen en Berkel & Rodenrijs en verkopen veel meer dan alleen computers. Beide winkels hebben een magazijn met een grote voorraad. Alle producten in de webshop liggen in het magazijn al op je te wachten. Jij hoeft alleen nog te bestellen en je bestelling wordt meteen verstuurd. Informatique wil ook niet dat klanten voor verrassingen komen te staan en streven daarom naar de hoogste kwaliteit


Producten van Informatique

– PC’s
– Computers & Servers
– Laptops
– Tablets en e-readers
PC Gaming
– PC Componenten
– Opslag & Geheugen
– Randapparatuur
– Printers & Scanners
– Netwerk & Domotica
– Beeld & Geluid
– Fotografie & Video
– Mobiliteit & Navigatie
– Software
– Supplies




Diensten Informatique

De twee winkels van Informatique hebben alles om klanten zo efficiënt mogelijk te helpen. Je vindt in de winkels een afhaalbalie, informatiebalie, servicecenter en magazijn. De bestellingen in de webshop worden direct uit het magazijn verzonden. Bestellingen voor 22:00 heb je de volgende dag dus nog in huis. De verzending is in Nederland overigens vanaf 150,- gratis. Je kunt je bestelling natuurlijk ook afhalen in één van de winkels. Voor klanten met problemen heeft Informatique ook een Eigen Technische dienst en Helpdesk. Je kunt ook bij problemen contact opnemen met Informatique.


Klantenservice Informatique

Om altijd klaar te kunnen staan voor klanten, heeft Informatique een klantenservice en servicecenter. Je kunt hier terecht voor vragen, als je op zoek bent naar advies en als je een klacht wilt melden. Op de website vind je alle contactgegevens om de webshop te bereiken of volg Informatique op Facebook en Twitter. Je kunt op de website gebruikmaken van het telefoonnummer of het e-mailadres. Er zijn verschillende afdelingen, controleer dus eerst even of je de juiste afdeling belt of mailt. Schrijf bij klachten niet meteen een negatief review en neem eerst contact op met Informatique. Zij kunnen het probleem wellicht oplossen.


Geef jouw mening over Informatique

Heb jij een computer gekocht in de webshop? Of ben jij regelmatig bij de servicebalie in de winkels te vinden? Schrijf dan een review en geef jouw mening over Informatique. Wat vind je van de kwaliteit van de producten? Is de levering betrouwbaar? En zijn de producten duur? Geef jouw beoordeling en vertel over jouw ervaringen met Informatique. Andere klanten horen graag meer over de computerwinkel.


Ze hebben echt verstand van computers bij Informatique, maar wat vinden hun klanten? Verkopen ze de beste kwaliteit? Lees hier reviews en beoordeling.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (9)

Niets kunnen niet leveren

Hoe een zaak kan afzakken naar een zeer laag laag niveau... Informatiuqe kan niet leveren. Belofte die worden gedaan worden niet waargemaakt. Klantenservice leest berichten niet en verteld onzin. Als ik ergens een hekel aan heb ik het aan liegen, informatique is daar heel goed in. Geen aanrader, koop liever bij een goede leverancier er zijn zat andere!

G

GS

03-07-2022

0forum

Computer onderdelen

Weigeren uitlevering nadat koopovereenkomst is gesloten omdat voor hun de verzendkosten niet uitkunnen. Proberen achteraf nadat de bestelling is betaald nog voor 30 euro verzendkosten te incasseren. Medewerker enorm onbeleefd aan de telefoon en heeft het over 'spelletjes spelen'. Klant wordt in ieder geval niet serieus genomen. Waardeloze 'service', je kunt het haast definiëren als oplichting.

J

Johan O.

28-06-2022

0forum

Gamestoel

Dure stoel besteld. Blijkt beschadigd. Ik vraag om een vervangend onderdeel. Geef aan dat dit redelijk urgent is vanwege RSI klachten. Moet eerst het defect onderdeel retour sturen waardoor ik de stoel niet goed kan gebruiken in de tussentijd. Maar oké. Er wordt mij verzekerd dat dit snel wordt vervangen. Na meer dan een week wachten nog steeds geen vervangend onderdeel binnen. Na telefonisch contact wordt heel makkelijk excuses aangeboden, de urgentie totaal niet erkend en wordt ook nog eens aangegeven dat het onderdeel dat AL binnen is pas volgende week opgestuurd en geleverd kan worden. Onbegrijpelijk. Ik geef nog alternatieve suggesties (spoedopdracht, andere koerier) maar dat zou allemaal niet mogelijk zijn. Onzin. Wel mogelijk. Alleen is de wil er niet. Dat bleek wel uit het telefoongesprek. Excuses aanbieden maar het totaal niet menen. Eerste en laatste keer dat ik hier bestel. Wil je alleen een stoel kopen. Bestel vooral hier. Gaat top en snel. Wil je ook goede klantenservice voor als er wat mis is. Bestel hier dan vooral niet!

A

Anoniem

02-04-2021

0forum

A computer

One month ago I bought a computer from informatique.nl for 1806,49 euros. After some days, the computer arrived with a defective graphics card and components slower than expected. Performance tests showed the system as working in the worst 2% percentile. I asked for support to send the computer back, which Informatique.nl denied. I had to take a taxi to send this, which was not reimbursed by Informatique.nl either. Now they have my computer and my money. I've been without a computer for one month. They don't pay any compensation either; instead, Informatique.nl said they wouldn't accept the return because the Windows activation is used. (they have an instructive that explains how to activate your computer with the code) After 40 emails not helping, I want to contact the authorities to get my money back.

C

Cristian

08-03-2021

0forum

Acer laptop

Vanaf het moment dat mijn laptop geleverd was al problemen ondervonden.. terug gekregen en nog steeds het zelfde probleem.. kreeg ik te horen nee hoor wij hebben het opgelost.. als je m nu nog een keer na gekeken wilt hebben zijn de kosten voor je zelf.. ik heb m dus niet meer op gestuurd.. net gebeld dat de laptop weer een probleem heeft krijg ik te horen dat ik dat destijds wel had kunnen doen omdat er toen nog garantie op zat.. ik voel me zwaar genaaid en misleid.. nu een laptop die een half werkend toetsen bord heeft en een scherm die het niet meer doet top dit.. laptop maar 8 maanden gebruikt

M

Max

14-10-2020

0forum

BenQ GL2760H 27", D-Sub, DVI, HDMI, 2ms

Algemeen Op 8 mei deze monitor gekocht BenQ GL2760H 27", D-Sub, DVI, HDMI, 2ms Bestelling ging prima, levering ging prima niets op aan te merken. Maar nu komt het Half augustus kreeg ik spontaan een licht blauwe streep over de gehele hoogte van het scherm. 18 augustus terug gebracht naar Informatique voor de reparatie. Monitor werd ingenomen en er werd tegen mij gezegd door de technische balie. U bent de monitor 3 tot 5 weken kwijt maar waarschijnlijk wel eerder. Daarna werd het opeens stil vanuit Informatique. Hoorde een aantal weken totaal niets van deze gasten. Ik na ruim 4 weken wachten mijn eerste mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik de monitor kon verwachten. Dit kon nog enkele WEKEN duren kreeg ik te horen. Waarop ik schreef maar bij inlevering van de monitor zeiden jullie 3 tot 5 weken. Niets op gehoord op deze opmerking. Na zes weken wachten nog maar eens een mailtje gestuurd hoe het zat, niets op gehoord. Ik rechtsbijstand gebeld met de vraag wat is een normale reparatie tijd voor een defecte monitor die net 3 maanden oud is. Konden ze geen direct antwoord opgeven, ik zei hij is nu 6 weken weg en bij inleveren zeiden ze 3 tot 5 weken onderweg maar waarschijnlijk wel eerder terug. Maar voor de tijd dat ik de monitor bezit vonden ze dit veel te lang duren. Ik had gelijk een nieuwe moeten krijgen en niet eerst moeten laten repareren vond mijn rechtsbijstand verzekering. Ik moest hun in gebreken stellen. Ik dit gedaan via de mail dat was op dinsdag. Ik kreeg uiteindelijk weer een antwoord. Maar was ook niet voldoende. Ik zitten dreigen en geëist dat de koop ongedaan gemaakt moest worden of het wordt een rechtszaak met alle kosten voor Informatique. Uiteindelijk met veel pijn en moeite kreeg ik het voor elkaar om de koop ongedaan te krijgen en mijn geld terug te krijgen. Service bij reparatie dus zeer waardeloos, ze houden zich niet aan de wet omdat ze me gelijk een andere hadden moeten geven volgens rechtsbijstand verzekering. Ze laten mensen weken zonder monitor zitten. Gelukkig had ik nog wel een reserve. Maar nu komt het. Ik reeg op 8 oktober 2020 een mailtje binnen dat de monitor naar mij wordt opgestuurd. Dus echt twee maanden later na inlevering. 3 tot 5 weken en dan dus zo laat pas terug sturen. Maar ja ik had mijn geld al terug gekregen, koop was ongedaan gemaakt ik hoorde deze monitor niet te ontvangen. De persoon die de koop ongedaan gemaakt had, heeft weer een fout gemaakt, de zoveelste met deze bestelling. Ik moest de monitor weigeren als hij bij de deur kwam zeiden ze tegen mij. Maar ze zouden bellen met TNT post om de bezorging ongedaan te maken. Maar ze hebben mij hiervan niet op de hoogte gebracht dat het bellen gelukt was ja of de nee. Ook deze service is weer eens WAARDELOOS te noemen. Vraag je nog aan die gasten na het onterecht bezorgen van de monitor of ik korting kan krijgen op de monitor zodat we hem dan als nog houden als monitor voor mijn vrouw. Ook hierop weer totaal niets gehoord.. Conclusie ik heb nu geëist van hun om mij op de zwarte lijst te zetten dat ik daar nooit en ook nooit meer wat kan kopen. Want het kan zijn dat ik soms iets in snelheid koop en niet oplet waar ik het koop alleen maar op de prijs let. Ik heb hun ook met deze waardeloze service een heerlijk faillissement toegewenst en gezegd dat al het personeel wat met deze orde te maken heeft gehad ontslagen moet worden omdat er zoveel fouten zijn gemaakt, verkeerd voorgelicht ben. Tenzij dit hun standaard service is, maar dan snap ik al die positieve reviews niet over deze tent. Zijn die gekocht? Verzending Snelle levering Klantenservice Zie korte toelichting staat het uitgebreid omschreven wat ik met Informatique mee gemaakt heb. Dat is dus niet al te best te noemen. Voor mij door de waardeloze klantenservice NOOIT MEER INFORMATIQUE

R

Ronald H

10-10-2020

0forum

Headset

Geen pluspunten, enkel minpunten. Artikel was niet in orde. Na retourneren kreeg ik geen portokosten terug omdat ik het zogenaamd "zakelijk" had besteld. Nul begrip en geen service. Duurde allemaal ook enorm lang en moest de klantenservice 3x mailen voordat er een reactie kwam.

B

Bart

27-07-2020

0forum

Raspberry Pi 4 8Gb starterskit

Bestellen en levering was prima, echter ontbrak een HDMI mini naar HDMI kabel. Deze stond duidelijk afgebeeld op de foto van het pakket op hun website afgebeeld. Dus maar even een berichtje gestuurd met verzoek tot nalevering. Wat een rampzalige klantenservice! Eerst vertelde men dat hij geleverd werd met 2 hdmi bussen. (Natuurlijk! die zitten op de PI gesoldeerd maar ik had het niet over HDMI bussen maar verloopkabels), na uitleg werd me verteld dat die er waarschijnlijk wel bij hoorden maar de afdeling inkoop zou geraadpleegd worden. Een dag later werd me verteld dat die kabel('s) er niet bij hoorde(n) en dat het fout op hun website stond. Ik mocht hem terugsturen als ik het er niet mee eens was. ik vertelde dat volgens consumentenrecht zij het product moesten leveren zoals ze op hun website adverteerden dus of ze die kabel even wilden opsturen. Ik vertelde ze dat ik screenshots had gemaakt waarop te zien was dat die kabel duidelijk was afgebeeld als onderdeel van het pakket. Daarna wilden ze dat ik de screenshots ging opsturen van hun eigen website! Niet te filmen die club, kabel heb ik nog steeds niet! Ze blijven van alle kanten proberen om er onderuit te komen om een kabeltje van een paar euro op te sturen! Ik adviseer dit bedrijf links te laten liggen want de service is precies nul! Maaj je borst maar nat wanneer je ooit service van dit bedrijf nodig zult zijn. Ik zend het hele pakket maar weer terug denk ik, elk ander bedrijf heeft een betere service dan dit bedrijf. En dan te bedenken dat ik het pakket niet in originele verpakking terug zend omdat ik die niet meer heb. Ze kunnen er dus ook weinig mee. Dat deert ze blijkbaar niet omdat men vertikt om dat simpele kabeltje even na te zenden.

S

S. van der Meer

21-06-2020

0forum

Draadloze oordopjes Xiaomi

Ik heb draadloze oordopjes gekocht voor de xiaumi telefoon! Er komt heel zacht geluid uit en kan dat niet veranderen! Nu heb ik net met het bedrijf gebeld en mijn klachten doorgegeven zouden ze mij een retour mail toesturen maar die moet ik uitprinten! Aangezien ik geen printer heb en ook niemand Ken met een printer kan ik het niet terugsturen! Ik vroeg nog is er dan een andere mogelijkheid Nee die was er niet! Al met al een hele slechte service Emma geld is weg! Ik zou zeggen niks kopen hier!

A

A de boer

22-04-2020

0forum