HomingXL

5.9

Bestellen

3.6

Service

5.8

Prijs

4.5

Levering

33.3%

Zou hier weer kopen

HomingXL

Je huis en tuin moeten natuurlijk wel helemaal naar jouw smaak zijn ingericht. Dat kan alleen met de juiste (tuin)meubels en woondecoratie of tuindecoratie. Misschien vind je jouw perfecte vloer of deur wel bij HomingXL. Maar wat voor een kwaliteit boxspring bedden zullen ze verkopen? Zullen die matrassen wel lekker dacht zijn? Hoe stevig en duurzaam zal dat steigerhout zijn? Hoe prettig zullen die tuinmeubels nou echt zitten? Zal de bezorgservice van HomingXL er lang over doen om het nieuwe hek voor je tuin te bezorgen? En zal je erop kunnen vertrouwen dat de klantenservice van HomingXL je helpt als je poort toch niet goed sluit? Alleen mensen die al eens wat bij HomingXL hebben gekocht kunnen je hierover informeren. Kijk naar hun reviews om een eerlijk beeld van HomingXL te krijgen. Hun cijfers, beoordelingen, meningen en ervaringen kunnen je laten zien wat je nou echt van HomingXL kunt verwachten.


Over HomingXL

HomingXL is een woonwinkel die artikelen voor je huis en tuin aanbiedt. De winkel is opgericht in 2006 als een simpele eenmanszaak maar is nu uitgegroeid tot een online retailer die, naar eigen zeggen, het verschil makt. Ze noemen zich op hun website een woonbouwmarkt maar zeggen hier ook gelijk bij dat ze niet zomaar een online woonbouwmarkt zijn. Ze willen namelijk staan voor kwaliteit, service en kennis evenals persoonlijk contact met hun klanten. Ze willen er zijn voor de doe-het-zelver maar ook voor zzp’ers en professionele klussers. Je hebben verschillende dingen om je huis (opnieuw) mee in te richten. Natuurlijk heb je eerst een vloer nodig en is het ook handig als het raamkozijn al ligt. Ook traprenovatie moet gedaan worden voor de rest kan worden ingericht. Daarna kun je verder gaan met banken, deuren, raamdecoratie en meer. Hun selectie stoelen bestaat bijvoorbeeld uit eettafels, eetkamerstoelen en fauteuils. Je kunt ook een hoekbank, bankstel of poef neerzetten. En houten jaloezieën of rolgordijnen zijn ook bij HomingXL te vinden. En dan is er nog los steigerhout zoals balken, planken en meubels. Dan is er nog de afdeling tuin. Eerst moet je natuurlijk de tegels neerleggen. Ook wil je je tuin natuurlijk afschermen door middel van heggen, poorten en schuttingen. Verder is er nog constructiehout, en gevelbekleding. Het kan ook handig zijn om een buitenverblijf te hebben. Hierbij kun je denken aan vrijstaande veranda’s, aangebouwde veranda’s enzovoort. En je kinderen kunnen lekker buitenspelen met hun speeltorens, speelhuisjes, voetbaldoeltjes en schommels. En als laatste heeft HomingXL nog tuinmeubelen zoals opbergkasten, tuinstoelen, tuinbanken, tuinmeubelsets, tuintafels, buitendouches, tuinhaarden en nog veel meer.


 


Diensten van HomingXL

De woonartikelen en tuinartikelen van HomingXL kunnen thuisbezorgd worden door de bezorgservice van HomingXL. Ook heeft de woonwinkel een eigen klantenservice om je te helpen als er iets niet helemaal goed gaat.


Klachten, Complimenten en Tips voor HomingXL

Heb je ooit wel eens wat tuinmeubelen of andere artikelen van HomingXL gekocht? dan willen we graag alles weten over jouw ervaring met deze woonwinkel. Hoe lekker zitten die banken of tuinstoelen nou echt? Zijn die speeltoestellen nou wel zo stevig? Moest je lang wachten op de bezorging van je poort of hek? En wat zei de klantenservice van HomingXL toen je steigerhouten tafel toch niet helemaal goed bleek te zijn? Schrijf je eigen HomingXL review en laat ons weten wat jouw mening over deze woonwinkel nou echt is.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (21)

binnendeur

Stompe binnendeur besteld via de website van HomingXL. Er was een scala aan opties die je hier bij kon invullen, alles zorgvuldig nagelopen. De deur zou geleverd worden in overleg, echter kreeg ik een email met datum en tijdvak. Bedrijf was telefonisch niet bereikbaar en datum verander button werkte niet. Nadat de deur geleverd was en wij de deur wilde gaan plaatsen, bleken er geen inkrozingen te zijn voor de scharnieren. Nergens stond dit vermeld. Toen ik de volgende dag naar de winkel zelf toe ging, kreeg ik te horen dat dit maatwerk was. Echter onder het kopje van maatwerk bij de deur, gaat het alleen over afmetingen van de deur zelf. Het probleem werd bij mij neergelegd. Ik kon een setje scharnieren bestellen, die zonder inkrozingen gemonteerd konden worden, homingXL wilde alleen voor de verzendkosten hiervan opdraaien. Dit was echter niet wat ik wilde. Thuisgekomen heb ik nog eens naar de klantesenservice gebeld. Ik werd geadviseerd om een email te sturen. En ik zou teruggebeld worden. Nou terugbellen is niet gebeurd, dus ik ben er opnieuw achteraan gegaan. Uiteindelijk is toch het setje toegestuurd zonder kosten voor mij. Maar heb ik hier niets aan. HoningXL wil vooral graag geld verdienen, maar goede service is ver te zoeken. Ik heb diverse wensen geopperd, maar niets was mogelijk. Ik ga nooit, meer naar dit bedrijf. Ik sprak onlangs ook een vriendin van mij en vertelde dit verhaal, zij heeft onlangs ook zo'n slechte ervaring gehad met een bestelling bij dit bedrijf, dus bezint eer gij begint.

A

anoniem

25-07-2023

0forum

Vlonderplanken

Heb afgelopen woensdag mijn bestelling gekregen. Bezorging tussen 11.45 en 13.45, maar werd 15.25 uur Meteen zag ik al dat de piketpalen niet de juiste waren 40 cm ipv 60 cm. Dit aangegeven aan transporteur deze heeft melding gemaakt en foto's. Ik meteen gebeld naar HomingXL. Melding gemaakt en zou worden teruggebeld of gemaild. Helaas ook Donderdag niets vernomen. Vrijdag ochtend maar weer gebeld , en werd weer melding gemaakt ook moest ik ook nog een mail versturen , en ze zouden contact opnemen . Helaas om 16.00 uur maar weer gebeld en melding gemaakt, waarop ze zei u wordt vandaag nog gebeld . Maar ja ook tot nu toe niets gehoord op Zaterdag. Jammer dat men zo met klanten om gaat.

V

van de Donk

27-05-2023

0forum

Hoekbank / Loungebank Riverdance | Rechts | Leer Cognac 03

Ik had een mooi bankstel gezien, deze koste €1160. Een afspraak gemaakt om te proef zitten. Een dag later staat hetzelfde bankstel te koop voor €1860? Ik heb gebeld en gevraagd waarom dit is. Er werd gezegd, de inkoop is duurder geworden, u heeft pech gehad. Toch vreemd, het bankstel was op voorraad dus hoezo, de inkoop duurder geworden? Ik kreeg niets voor elkaar, dat terwijl hij via bol.com nog voor €1200 te koop stond(ook via homexl). Wilde hem daar dan maar bestellen en ineens kost hij daar ook bijna €1900? Ik vind dit misleidend en heel onfatsoenlijk. Ik ga ergens anders voor een bankstel kijken. In mijn ogen een onbetrouwbaar bedrijf.

F

Frits

02-07-2022

0forum

Composietvlonder pakket

Order not delivered complete. Customer feedback not provided as agreed during delivery complain, HomeXL should contact us before 4pm otherwise we were asked to call them after 4pm, of course their phone service is out from on 4pm. Home improvement at our side delayed and we had to cover the additional cost due HomignXL pour service. HomignXL do not provide / offers compensations for the inconveniences caused to Customers. Currently waiting for the rest of the order to be delivered.

F

Francisco Grosso

15-07-2021

0forum

Draadmaat

Ik heb twee stuks draadmaten besteld. Bij het afrekenen bleek dat ik € 10,00 moest betalen voor het afhalen. Betalen voor afhalen??????? Dat ging mijn pet gewoon te boven. Het kwam als een donderslag bij heldere hemel. Hoe haal je het in je hoofd om klanten te laten betalen als zij een product bij jouw willen bestellen? Ik koop bij jou een product en moet ik 60 km rijden om naar Vianen te gaan en dan ook nog betalen voor het ophalen. Ik heb gelijk mijn bestelling geannuleerd en adviseer ik anderen om bij Homing XL NIET TE BESTELLEN. NEVER en NOOIT meer.

A

A. W. Ful

09-07-2021

0forum

Austria deur

Bestel hier niets! Na een jaar ellende en een klantenservice die absoluut niet van plan is om je te helpen. Ik had het enorm graag terug willen draaien. Zowel Austria als HomingXL geven niet thuis ondanks dat het product niet voldoet.

A

anoniem

01-07-2021

0forum

Composiet terrasplanken

Lees veel negatieve berichten.,daar ben ik het niet mee eens.heb een zeer positieve ervaring bij homingxl.had mij bestelling afg maandag opgehaald bij homingxl in Vianen en ben daar zeer goed geholpen een hele dikke duim voor met name aart .perfecte service en zeer goed geholpen.dikke 10.

P

Peter Van Haalem

08-06-2021

0forum

Schutting van 9 huizen

De service is bagger bij Homing xl. Ze lijken het allemaal niet te weten als ze voor meerdere huizen spullen moeten leveren. Daarnaast leveren ze ook allemaal producten waar of iets ontbreekt of kapot is gegaan. Als je hierover belt dan doen ze alsof dat nooit kan voorkomen... Ze hebben of te veel van een aantal spullen geleverd of te weinig. Berekening is niet goed bij ze. Als je vervolgens te veel spullen hebt en terug wilt brengen. Geven ze aan dat er te lange tijd heeft gezeten. Ze verwachten dat we de schutting van 9 huizen binnen enkele dagen hebben geplaatst. Denk 3 keer na voordat je hier besteld. Achteraf gezien was het slimmer geweest om iets meer te betalen met een goed service, dan weinig betalen met de service die Homingxl heeft geleverd... Want je bent alsnog duurder uit. of je koopt zelf extra spullen omdat ze het niet mee hebben geleverd of je zit met extra spullen in je handen die ze niet aannemen.

M

Mursel Aydogan

01-06-2021

0forum

Composiet schuttingen

Extreem slechte service inzake de levering van onze schuttingen. Mis een aantal onderdelen, maar ondanks bewijs zwart op wit, wordt ik niet geholpen. Ik word met een kluitje het riet in gestuurd. Afspraken worden niet nagekomen. Geen of te laat respons op mijn mail! Tevens worden telefoons opgehangen, omdat mijn mening ze niet bevalt en ze het probleem niet willen oplossen.

E

Emine

10-02-2021

0forum

Composietvlonder totaalpakket

18 januari een totaalpakket van 24m² composietvlonder besteld en op 20 januari al geleverd. Dezelfde dag nog door homing xl gebeld dat 2 afwerkplanken nageleverd zouden worden wat de volgende dag al werd thuisbezorgd. Supersnelle levering goede service en alles in perfecte staat ontvangen! Wij zijn supertevreden ?

S

Sonja

24-01-2021

0forum

Een aantal binnendeuren

Extreem slechte service inzake de levering van onze deuren. Afspraken over de levering worden niet na gekomen en de klant wordt met een kluitje het riet in gestuurd („ ach, tja u wacht al maanden op uw deur, nu kunt u nog een keer twee maanden op uw wc deur wachten, maar wij hebben wel een leendeur voor u!“)

S

Sylvia Schiechel

09-10-2020

0forum

Cando overzettreden

Omdat HomingXL qua prijs lager was geprijsd dan de bouwmarkt, heb ik hier 26 traptredes besteld. De aanduiding tussen de 2 en 8 werkdagen levering geeft teveel speling. Tussendoor geen update over de leverdatum. Om het te versnellen, bezorgen gewijzigd in afhalen. Bezorgkosten niet direct terug gekregen bij afhalen. We zijn weer een werkdag verder, maar nog geen geld terug gestort. Telefonisch niet bereikbaar. 4 tredes bleken stuk, niet de schuld van Honing, maar van Cando: zit beschadigd in verpakking. Ik heb geprobeerd om dit via Cando op te lossen, maar zij verwijzen naar homing. Telefonisch is Homing weer niet bereikbaar en nog geen antwoord op mijn mail. Ik wacht nog af of het nog goed komt....

M

Marieke Karman

18-05-2020

0forum

Vlonderplanken

Het is knap, maar voor een klein dakterras van 18m2 3 verschillende soorten planken geleverd te klein en te smal. Waardoor ik meer planken nodig heb, communicatie gaat totaal niet (kan niet bellen, en reageren sporadisch met niet relevante antwoorden per mail). Oplossing was een 4e soort plank. Pas op, doe hiermee geen zaken. Ik wacht na 1,5 maand nog steeds op een oplossing

D

Dirk-Jan Stam

10-05-2020

1forum

Austria deur

Austria binnendeur bij homing club gekocht omdat we de gewenste uitvoering in de showroom konden bekijken. Hierbij hebben we goede uitleg gehad. Echter de geschatte levertijd is al ruim drie weken verstreken zonder dat wij hiervan tegenbericht kregen. Ivm Corona kan wegens drukte niet meer worden gebeld maar helaas wordt ook niet gereageerd op de mail. Erg slechte service en ik weet nog steeds niet wanneer ik mijn deur kan verwachten....

H

Hardenberg

09-05-2020

0forum

Rabat planken

Hoi, Willen jullie mij bellen? We hebben een groot probleem. Wij hadden 95 Rabat planken van 395cm besteld, die konden jullie helaas niet allemaal leveren, daarvoor in de plaats hebben jullie aangeboden 56 planken van 395cm te leveren en 48 stuks van 365. Daarmee ben ik akkoord gegaan er volledig vanuitgaande dat ze wel dezelfde hoogte zouden hebben. Daarnaast was een aantal planken beschadigd. Maar nu hebben wij een 395 deel opgezet en daar een 365 deel (ingekort tot 325) naast, maar die komen in hoogte dus helemaal niet gelijk uit omdat de 365 planken 0,7 tot 0,5cm per plank lager zijn. En daar ben ik serieus heel boos over. Want het ziet er echt niet uit zo. Bel mij. Snel. Ik heb 4 mensen die hier doorbetaald worden. Factuurnummer: 1000055211

S

Steven Bos

07-05-2020

0forum

C-Wood Composiet Vlonderplank 55m2

Ik heb 55m2 vlonders besteld voor aardige prijs van 2.000 eur maar de levering was niet compleet: kreeg alleen 34 stuks van vlonders ipv van 76 stuks. Achteraf betalen is ook nu niet mogelijk dus alles is al betaald. Je kunt de levering niet wijgeren omdat de transport is gedaan door de 3e partij, je kan maar accepteren en daarna contact nemen met de klantenservice. Voor 1 week nu probeer ik de klantenservice te bereiken met alle mogelijke manier. Tot nu toe alleen een korte reactie ontvangen dat ze gaan met de transport bedrijf te checken. Hoop dat het echt zo is. Voor mij zijn ze hele dure vlonders geworden: ipv 36 eur/m2 => 81 eur/m2.!!

H

Heli Sepponen

24-04-2020

1forum

Binnendeur, stomp, standaard model

Stompe deur besteld, incl. loopslot. levertijd 4 - 8 dagen volgens website. Na 11 dagen eens gevraagd naar de stand van zaken. Uiteindelijk na veel heen en weer mailen en bellen dan toch na 3 weken geleverd. Echter verkeerde deur; geen stompe naar een opdek. Loopslot zat er niet bij. Ik zou weer een week of 2 moeten wachten. Na wederom diverse malen heen en weer gemaild en gebeld te hebben dan toch iets kortere levertijd. Nog steeds geen loopslot erbij. Oude deur zou worden opgehaald. Gebeurde niet. Vragen over gesteld, krijg pas na een week een nietszeggend antwoord retour. Klacht aangemaakt en het zal best dat er feestdagen tussen zitten maar 2 weken niets van je laten horen?.. Het gaat goed, zolang het computersysteem het aankan maar zodra er mensen bij betrokken raken en er gaat dan iets fout, dan ben je aan de Goden overgeleverd : slechte aftersales, slechte communicatie, slechte service!

T

Tom Steen

02-01-2020

0forum

Bankstel

Micro lederen Bankstel besteld, van 1700 voor 800 euro mooie prijs mooie bank dachten wij, snel geleverd in 3 dagen, echter bij het uitpakken een klein sneetje gevonden, en na 1 minuut gezeten te hebben enorme kreukels in de zitting wat je vast kan pakken en opvouwen!!! De kussens zijn niet gelijk, de een is dikker dan de ander en de ander is groter dan de ene!! Bank aan de kant gezet en Klacht ingediend zowel telefonisch als via mail, ik kreeg de vraag of ik met een mes of schaar de bank had ontdaan van het plastic en karton!!! Nee uiteraard niet! Hoe zit het met de rest van de klachten?? De enorme kreukels? De verschillen in kussens? Hoe zit het met een oplossing want ik wil toch echt graag tv kijken zittend op mijn nieuwe bank..... Jammer dat het allemaal zo lang moet duren!!! De bank oogde zo mooi maar nu zou ik me schamen iemand mijn nieuwe bank te moeten laten zien... Nu maar afwachten met welke oplossing homing xl komt hopend dat we hier wel een goede review over kunnen schrijven

J

Joyce

07-11-2019

0forum

hoekbank zinnia

Een bank bestelt bij HomingXL. Waar hij ergens anders weken lang levertijd had, had ik hem hier binnen een week in huis. Voordat de chauffeur kwam belde hij netjes op dat hij er bijna was. Dat was heel fijn. Ben echt super blij met mijn nieuwe bank en hij zit echt heerlijk! Volgende keer voor mij zeker weer HomingXL.

D

Danique

14-10-2019

1forum

Vlonder totaalpakket

In hun showroom besteld, op tijd geleverd en ligt er nu top bij!

M

Melvin

10-10-2019

0forum