NederlandReview

    Ervaringen Heine Shop

    Heine: Ervaringen
    Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer, als het gaat om kleding kopen op internet. Ook damesmodebedrijf Heine mengt zich in de strijd om de klant met een groot aanbod van van alles en nog wat. Waarom zou je kiezen voor deze modegigant, hebben ze inderdaad ‘altijd iets bijzonders’ zoals ze beloven in hun slogan, of is het van hetzelfde laken een pak? Hoe zijn de voorwaarden, kun je gemakkelijk ruilen en retourneren, hoe is de levering en is de kwaliteit goed? Lees hier hoe anderen Heine ervaren hebben en  beoordelen!

    Over Heine
    Heine werd in 1951 opgericht door Heinrich Heine (what’s in a name) als Heine Versand. Inmiddels maakt het bedrijf deel uit van de Otto Group, bekend van die andere (of dus niet andere) grote modeketen OTTO. Heine staat voor de wat stijlvollere, luxere tak op het gebied van mode en wonen, en is vooral actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Nederland. Heine heeft een groot assortiment en een grote diversiteit als het gaat om mode. Niet alleen kleding, schoenen en accessoires, maar ook allerhande woonartikelen: zowel allerlei soorten meubilair (ligstoelen, fauteuils, kasten en zelfs haarden en kachels) en keukenapparatuur (waterkokers, pannensets, broodroosters) als diverse soorten woontextiel (badmatten, beddengoed, plaids, et cetera). En daarbij vertegenwoordigen ze een groot aantal merken, waaronder Desigual, s. Oliver, Esprit en Tamaris.

    Diensten van Heine
    Met behulp van maar liefst veertig catalogi per jaar verspreidt Heine haar aanbod onder de veelal vaste klanten, ook nu dat aanbod tegenwoordig altijd online te vinden is. Op de website is het bovendien gemakkelijker zoeken, afbeeldingen vergroten, zoomen en producten bewaren. De aparte Sale-pagina’s laten klanten hebberig worden van scherpe aanbiedingen en koopjes. Ben je bang niet thuis te zijn als de postbezorger langskomt? Heine biedt aan je pakketjes af te leveren bij een PostNL servicepunt, dan kun je het ophalen wanneer het je uitkomt. Ook handig is dat alle maten dezelfde prijs zijn; bij andere aanbieders kunnen vooral grotere maten soms duurder uitvallen. Bij afgeprijsde artikelen en ondergoed kunnen verschillende maten overigens wel verschillende prijzen hebben. Betalen per acceptgiro is mogelijk. Heine voert het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.

    Klachten over Heine
    Voor vragen en wensen rond het bestellen kan er op werkdagen tot 21.00 ’s avonds en op zaterdag tot 18.00 telefonisch contact worden opgenomen met de servicemedewerkers van Heine. Ook is er een emailadres en een postadres om vragen te stellen en eventuele klachten en problemen door te geven. Als een product niet bevalt, dient het in de originele verpakking ‘indien redelijkerwijs mogelijk’ terug te worden gestuurd naar een antwoordnummer in Zwolle. Met klachten kan er mondeling of schriftelijk contact worden gezocht, dat wordt dan binnen twee werkdagen beantwoord. Mocht het niet lukken er met Heine uit te komen, dan kan er een klacht worden ingediend bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

    Kijk je altijd reikhalzend uit naar de nieuwe catalogus van Heine of bestel je wel eens wat via de website? Deel hier dan je ervaringen met deze representant van het luxere segment in de mode- en woonwereld! 

    Ervaringen van consumenten die u voorgingen bij Heine-shop.nl. Kreeg u korting en hoe was retouneren? Lees het op NederlandReview!

    Heine Shop
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (15)

    6,6
    60% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6,6

    Service

    6,6

    Prijs

    6,4

    Leveren

    7

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Slechte levering en communicatie

    Agnes10-10-2018

    Zoals bij andere reviews ook al vermeld staat, is de levering slecht. Ik had een vest besteld, daarbij stond vermeld dat deze direct leverbaar zou zijn. Echter, lange tijd na mij bestelling en betaling, had ik het vest nog steeds niet ontvangen. Na 2(!) telefoontjes bleek dat het geld was terug gestort en dat het vest er niet was...? Zonder mail, zonder uitleg, kortom een knudde bedrijf.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    Koop hier niet

    Henk27-09-2018

    Op zondag besteld, op maandag berichtje dat het gekochte verzonden is. Maar op donderdag nog niets ontvangen maar wel betaald. Klantenservice deelt mede dat het binnen 10 dagen verstuurd wordt. Staat niet op de site. Ach zij leest het ook van een briefje en dan ook nog met een Papiamento achtergrond. Geeft niets maar verstaanbaar is het niet echt.
    Is niet meer van deze tijd. Vandaag bestellen en morgen leveren is bij Heine een utopie.
    Dus koop liever ergens anders want dit is niet aan te raden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    DRAMATISCHE Levertijd Proces & Service!

    Smit10-08-2018

    DRAMATISCHE Levertijd Proces & Service!

    Op 30 juli een bestelling geplaatst, artikelen waren allemaal op voorraad.

    Op 31 juli bevestigd de (gebrekkig Nederlands begrijpende/sprekende) klantenservice van Heine dat mijn bestelling is verwerkt en binnen 10 werkdagen zal worden afgeleverd.

    10 WERKDAGEN!!! Dit stond niet vermeld op de site! Niet echt van deze tijd meer. Ik bestel nml wel vaker iets in Duitsland, maar dat heb ik altijd uiterlijk met een paar werkdagen in huis!!!

    Inmiddels is het 9 augustus, dus 10 dagen later, en heb ik mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Ik vraag de klantenservice vervolgens naar de status van mijn bestelling. Als antwoord krijg ik een e-mail met een bestelbevestiging van exact dezelfde artikelen als op 30 juli alleen nu met besteldatum 9 augustus?!?! Ik informeer vervolgens de klantenservice dat ik niet nogmaals dezelfde artikelen wens te bestellen, maar gewoon wil weten waar mijn bestelling van 30 juli blijft.
    Als antwoord krijg ik excuses, ze zijn mijn bestelling van 30 juli min of meer kwijtgeraakt. Maar deze bestelling staat nu wel echt klaar voor verzending. :(

    Dus weer 10 dagen wachten!!! We zijn straks al met al bijna een maand verder. Dan is de zomer voorbij. En laat het hier nou net om zomerjurkjes gaan! Deze bestelling gaat dus ook direct retour. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik mijn geld terug krijg. Gelukkig betaald met creditcard.

    Voortaan bestel ik weer bij Wehkamp, Bijenkorf etc. Gewoon netjes alles de volgende dag in huis en de gehele afhandeling en klantenservice wel zoals het hoort!

    Voor mij nooit meer Heine, jammer want ze hebben best leuke spullen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Late levering

    Monique Chabot22-05-2018

    Al wel heel lang geleden een blouse besteld en betaakd. Nog niet onvangen . Ook niet kunnen vinden in bv mijn Heine . Na de klantenservice gebeld te hebben werd mij gezegd dat het artikel nageleverd zou worden. Nog niks ontvangen na bijna 2 maanden.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    slechtste klantenservice ooit meegemaakt

    Vonk17-03-2017

    Mooi aanbod van artikelen, maar er is geen enkele klantenservice. Er worden vaak extra kosten berekend die niet kloppen. Als je daarover mailt, of als je mailt met een andere vraag, krijg je domweg geen antwoord. Heb nu zes keer gemaild in enkele weken. geen reactie! eerder kreeg ik vaak wel antwoord na vijf keer proveren, maar nu helemaal nier meer. Gewoon vriendelijke mails hoor! onbegrijpelijk!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Respect voor kleding

    Antoinette16-12-2016

    Onze familie is al jaren vaste klant bij Heine.

    Heine levert altijd kwaliteit. Tegenwoordig zijn er veel merken die veel goedkoper, daardoor lijkt Heine soms duur. Maar als je dan vervolgens bedenkt hoe veel langer de kwaliteit van Heine meegaat, tegenover die goedkopere merken, dan is er geen verschil meer.

    Maar voor wie niet lang met zijn of haar kleding wil doen, is het wellicht een te grote uitgave.

    Wij hebben van onze ouders meegekregen en proberen dat ook aan onze kinderen mee te geven, dat ieder ding moet worden gekoesterd en bij deze instelling past Heine.

    Ik heb nog verschillende kledingstukken die ik jaren en jaren geleden heb aangeschaft en die ik nog steeds regelmatig met plezier draag!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Kwaliteit en service, al jaren vaste klant

    Arne30-09-2016

    Ik koop al jaren bij heine, Ben geen enthousiaste shopper, mij vind je niet voor mijn plezier in de winkelstraten. Bestellen online of via de catalogus, is voor mij dan ook echt een uitkomst.

    Het is soms wel een prijzige webwinkel, niet zo'n stunter als al die nieuwe modeketens die online gaan.
    Maar daarmee investeer je wel in kwaliteit. En in service. Je weet hier gewoon dat hoe het er op de foto's uit ziet, dat het er ook zo uitziet in het echt. Ik hoor dat dat bij andere ketens nog wel eens anders is!

    Ook krijg je hier altijd service. Heb wel eens contact moeten zoeken omdat ik vragen had over mijn bestelling, ook wel eens omdat ik deze eerder had verwacht dan dat deze kwam, maar iedere keer werd ik keurig en correct te woord gestaan en verder geholpen.

    Vandaar dat ik mijn relatie met heine voort blijf zetten. Want naar bij zulke kwaliteit keer je terug.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    slippers

    ad29-07-2016

    graag wil ik mijn ervaring met u delen over heine.Ik ben al een tijdje klant
    mijn verhaal:
    graag het volgende: ik heb onderstaande teenslippers besteld bij jullie.Helaas heb ik problemen gehad met deze slippers..De slipper knelt in het midden waar ik mijn teen zet. Deze slipper heb ik op vakantie meegenomen omdat ik geen andere slippers had heb ik deze met pijn moeten aandoen.Ik wil graag van u weten hoe dit op te lossen slippers zijn30E

    Dit is de oplossing van heine!
    Jammer te horen dat slipper knelt. Helaas is het zichttermijn verstreken en nemen wij gedragen artikelen niet terug.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



    Met vriendelijke groet,

    Mieke Hulst
    Heine Klantenservice

    hoe meedenkend is Heine????

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Achteruit gegaan

    Marloes21-10-2015

    Vroeger kocht ik graag bij Heine, maar het valt me op dat het achteruit is gegaan.
    Minder elegant en chique. Helaas is het mijn smaak niet meer.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7,5

    acceptgiro duurzaam catalogus

    Ank de Haan17-10-2015

    Voor een dame op leeftijd zijn er weinig winkels waar ik terecht kan. Ik kan goed overweg met internet, de meesten van mijn leeftijd kennelijk niet, want het aanbod is vooral op jongere mensen gericht. Die kleding past mij niet meer.
    Fijn is het dat ik per acceptgiro kan betalen, dat de kleding duurzaam is en lang meegaat. En dat ik thuis een catalogus kan ontvangen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Ouderwets, maar dat is een voordeel

    Sabine van Veen06-10-2015

    Ouderwetse kleding ouderwetse prijzen ouderwetse kwaliteit.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    Catalogus met vertraging

    Door03-10-2015

    Wij wachten nog steeds op de laatste catalogus en begrijpen niet waarom dat zo lang moet duren! Verder kopen we graag bij Heine, vooral voor broeken en blousen, daarom wachten we met smart...

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5

    Prachtig maar prijzig

    Westeinde03-10-2015

    De kwaliteit is zeer goed. Mooie, zachte stoffen. Mooie afwerking. Goede pasmaat. Maar helaas wel veel te duur voor mij, dus eenmalig besteld.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    kwaliteit

    G.29-09-2015

    Anders dan de meeste andere kledingwinkels, of dat nu online is of in buiten op straat, biedt Heine ook echt kwalitatief goede kleding. Er zijn kledingstukken bij die ik na 20 jaar nóg draag. De prijs is er dan ook wel naar, maar dat neem ik voor lief. Uiteindelijk ben je goedkoper uit, want je doet langer met het spul. Dus ik blijf een trouwe klant.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Ik kom er al jaren

    T. van Deventer28-09-2015

    Net als mijn moeder bestel ik al jaren bij Heine. Vroeger keken we dan samen in de catalogus, daar keken we echt naar uit ook. En dan samen bladeren en aankruisen en bestellen. Nu bestel ik ook wel eens online, maar vind het eigenlijk romantischer om het in die catalogus aan te strepen., Ik hoop van harte dat mijn dochters deze traditie voort zullen zetten.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Schrijf zelf een review over Heine Shop

    Uw beoordeling