NederlandReview

    Ervaringen Heine Shop

    Heine: Ervaringen

    Tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer, als het gaat om kleding kopen op internet. Ook damesmodebedrijf Heine mengt zich in de strijd om de klant met een groot aanbod van van alles en nog wat. Waarom zou je kiezen voor deze modegigant, hebben ze inderdaad ‘altijd iets bijzonders’ zoals ze beloven in hun slogan, of is het van hetzelfde laken een pak? Hoe zijn de voorwaarden, kun je gemakkelijk ruilen en retourneren, hoe is de levering en is de kwaliteit goed? Lees hier hoe anderen Heine ervaren hebben en beoordelen!

    Over Heine

    Heine werd in 1951 opgericht door Heinrich Heine (what’s in a name) als Heine Versand. Inmiddels maakt het bedrijf deel uit van de Otto Group, bekend van die andere (of dus niet andere) grote modeketen OTTO. Heine staat voor de wat stijlvollere, luxere tak op het gebied van mode en wonen, en is vooral actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Nederland. Heine heeft een groot assortiment en een grote diversiteit als het gaat om mode. Niet alleen kleding, schoenen en accessoires, maar ook allerhande woonartikelen: zowel allerlei soorten meubilair (ligstoelen, fauteuils, kasten en zelfs haarden en kachels) en keukenapparatuur (waterkokers, pannensets, broodroosters) als diverse soorten woontextiel (badmatten, beddengoed, plaids, et cetera). En daarbij vertegenwoordigen ze een groot aantal merken, waaronder Desigual, s. Oliver, Esprit en Tamaris.

    Diensten van Heine

    Met behulp van maar liefst veertig catalogi per jaar verspreidt Heine haar aanbod onder de veelal vaste klanten, ook nu dat aanbod tegenwoordig altijd online te vinden is. Op de website is het bovendien gemakkelijker zoeken, afbeeldingen vergroten, zoomen en producten bewaren. De aparte Sale-pagina’s laten klanten hebberig worden van scherpe aanbiedingen en koopjes. Ben je bang niet thuis te zijn als de postbezorger langskomt? Heine biedt aan je pakketjes af te leveren bij een PostNL servicepunt, dan kun je het ophalen wanneer het je uitkomt. Ook handig is dat alle maten dezelfde prijs zijn; bij andere aanbieders kunnen vooral grotere maten soms duurder uitvallen. Bij afgeprijsde artikelen en ondergoed kunnen verschillende maten overigens wel verschillende prijzen hebben. Betalen per acceptgiro is mogelijk. Heine voert het keurmerk Thuiswinkel Waarborg.

    Klachten over Heine

    Voor vragen en wensen rond het bestellen kan er op werkdagen tot 21.00 ’s avonds en op zaterdag tot 18.00 telefonisch contact worden opgenomen met de servicemedewerkers van Heine. Ook is er een emailadres en een postadres om vragen te stellen en eventuele klachten en problemen door te geven. Als een product niet bevalt, dient het in de originele verpakking ‘indien redelijkerwijs mogelijk’ terug te worden gestuurd naar een antwoordnummer in Zwolle. Met klachten kan er mondeling of schriftelijk contact worden gezocht, dat wordt dan binnen twee werkdagen beantwoord. Mocht het niet lukken er met Heine uit te komen, dan kan er een klacht worden ingediend bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

    Kijk je altijd reikhalzend uit naar de nieuwe catalogus van Heine of bestel je wel eens wat via de website? Deel hier dan je ervaringen met deze representant van het luxere segment in de mode- en woonwereld!

    Ervaringen van consumenten die u voorgingen bij Heine-shop.nl. Kreeg u korting en hoe was retouneren? Lees het op NederlandReview!

    Heine Shop
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (23)

    6
    57% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.2
    Service
    rating
    5.6
    Prijs
    rating
    6
    Leveren
    rating
    6.6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Kwaliteit en service, al jaren vaste klant

    Ik koop al jaren bij heine, Ben geen enthousiaste shopper, mij vind je niet voor mijn plezier in de winkelstraten. Bestellen online of via de catalogus, is voor mij dan ook echt een uitkomst.

    Het is soms wel een prijzige webwinkel, niet zo'n stunter als al die nieuwe modeketens die online gaan.
    Maar daarmee investeer je wel in kwaliteit. En in service. Je weet hier gewoon dat hoe het er op de foto's uit ziet, dat het er ook zo uitziet in het echt. Ik hoor dat dat bij andere ketens nog wel eens anders is!

    Ook krijg je hier altijd service. Heb wel eens contact moeten zoeken omdat ik vragen had over mijn bestelling, ook wel eens omdat ik deze eerder had verwacht dan dat deze kwam, maar iedere keer werd ik keurig en correct te woord gestaan en verder geholpen.

    Vandaar dat ik mijn relatie met heine voort blijf zetten. Want naar bij zulke kwaliteit keer je terug.

    Door: Arne 30-09-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Respect voor kleding

    Onze familie is al jaren vaste klant bij Heine.

    Heine levert altijd kwaliteit. Tegenwoordig zijn er veel merken die veel goedkoper, daardoor lijkt Heine soms duur. Maar als je dan vervolgens bedenkt hoe veel langer de kwaliteit van Heine meegaat, tegenover die goedkopere merken, dan is er geen verschil meer.

    Maar voor wie niet lang met zijn of haar kleding wil doen, is het wellicht een te grote uitgave.

    Wij hebben van onze ouders meegekregen en proberen dat ook aan onze kinderen mee te geven, dat ieder ding moet worden gekoesterd en bij deze instelling past Heine.

    Ik heb nog verschillende kledingstukken die ik jaren en jaren geleden heb aangeschaft en die ik nog steeds regelmatig met plezier draag!

    Door: Antoinette 16-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    acceptgiro duurzaam catalogus

    Voor een dame op leeftijd zijn er weinig winkels waar ik terecht kan. Ik kan goed overweg met internet, de meesten van mijn leeftijd kennelijk niet, want het aanbod is vooral op jongere mensen gericht. Die kleding past mij niet meer.
    Fijn is het dat ik per acceptgiro kan betalen, dat de kleding duurzaam is en lang meegaat. En dat ik thuis een catalogus kan ontvangen.

    Door: Ank de Haan 17-10-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Ik kom er al jaren

    Net als mijn moeder bestel ik al jaren bij Heine. Vroeger keken we dan samen in de catalogus, daar keken we echt naar uit ook. En dan samen bladeren en aankruisen en bestellen. Nu bestel ik ook wel eens online, maar vind het eigenlijk romantischer om het in die catalogus aan te strepen., Ik hoop van harte dat mijn dochters deze traditie voort zullen zetten.

    Door: T. van Deventer 28-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Broek

    Op de kwaliteit van de artikelen is niets aan te merken, maar dat mag je ook verwachten gezien de prijzen. De clientenservice is ronduit waardeloos en een webshop onwaardig. Lange wachttijden, medewerkers beheersen de Nederlandse taal onvoldoende en op e-mail wordt niet gereageerd. Zij vinden het normaal dat je 4 weken op creditering van een retour gestuurd artikel moet wachten, nadat je via track en trace hebt gezien dat het artikel bij Heine is afgeleverd. Na die 4 weken is het bedrag nog steeds niet gecrediteerd. Ik heb mijn account opgezegd.

    Door: Birgit 27-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    4 truien

    Meerdere truien besteld. Aantal moeten ruilen ivm de maat. Dit ging goed. Nog gevraagd hoe het zat met de korting. Ik moest bellen als de truien die ik hield binnen waren. Zo gezegd zo gedaan. Allemaal goed gegaan.
    Totdat ik het bedrag wilde gaan betalen dat ik volgens mij met de korting moest betalen. Het bedrag kwam namelijk niet overeen met het bedrag in mijn account. Ik kreeg na 35 min een medewerkster aan de telefoon die haar ingestudeerde bandje afspeelde. Na ongeveer een half uur waren we eruit welke truien ik gehouden had omdat ik geen bestel nummers meer had. (Later wel gevonden in mijn account). Communicatie met deze mevr bleef uit. Ze vertelde niet wat ze deed en het viel regelmatig stil, waarop ik een aantal keren vroeg wat ze aan het doen was, omdat het zolang duurde. Uiteindelijk werd er gezegd dat ik in de wacht werd gezet om het bedrag aan te passen.
    De medewerkster heeft mij zeker 20 min in de wacht laten staan en kwam niet meer terug in het gesprek om te zeggen wat ik uiteindelijk moest betalen. Ik werd er uiteindelijk uitgegooid door het systeem en moest opnieuw terugbellen om te weten wat ik nou moest betalen.
    De andere medewerkster leek ervan te weten en bood haar excuses aan voor het gedrag van haar collega.
    Ik moet zeggen dat dit nieuw is voor mij. Normaal heeft Heine goede service. Ik bestel hier al jaren. Maar misschien was dit een nieuwe medewerkster. Ik vond gedrag onprofessioneel.En als je telefonisch met iemand ingesprek bent is het de bedoeling dat je uitlegd wat je doet!! Misschien nog even een cursus voor deze dame en anders ander werk zoeken!

    Door: Jacqueline Brox 03-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    kwaliteit

    Anders dan de meeste andere kledingwinkels, of dat nu online is of in buiten op straat, biedt Heine ook echt kwalitatief goede kleding. Er zijn kledingstukken bij die ik na 20 jaar nóg draag. De prijs is er dan ook wel naar, maar dat neem ik voor lief. Uiteindelijk ben je goedkoper uit, want je doet langer met het spul. Dus ik blijf een trouwe klant.

    Door: G. 29-09-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Catalogus met vertraging

    Wij wachten nog steeds op de laatste catalogus en begrijpen niet waarom dat zo lang moet duren! Verder kopen we graag bij Heine, vooral voor broeken en blousen, daarom wachten we met smart...

    Door: Door 03-10-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Erg tevreden

    Plus:
    Superleuke kleding, apart, mooie kwaliteit.
    Maatvoering goed.
    Min:
    Lastige website, hou de betaling in de gaten.

    Door: Kato 09-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8
    rating

    Achteruit gegaan

    Vroeger kocht ik graag bij Heine, maar het valt me op dat het achteruit is gegaan.
    Minder elegant en chique. Helaas is het mijn smaak niet meer.

    Door: Marloes 21-10-2015
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7.5
    rating

    Wattéjas

    Op 16-12 jas via site €94.99 bij bestellen €149.99 twee maten besteld en via callcenter medewerkster die dit in orde zou maken. Wilde ook de Sinterklaaskorting van 30% hiervoor gebruiken. Dat zou allemaal prima in worden gemaakt.
    18-12 pakket binnen. Mooie jas ik wil die wel voor €94.99 -30%= €66.49
    Net gebeld met callcentermedewerker die zegt dat alleen de Sinterklaas korting geldig is op de originele prijs, dus kost die jas mij dan €104.99!
    Het is een fout van hun systeem en dat de korting al op 9 december was afgelopen. Ik heb een printscreen van 16 december! 7 dagen foutieve informatie op HeineShop.nl het gaat niet goed met dit bedrijf!
    Ik ben zo teleurgesteld, ik stuur alle bestellingen terug!

    Door: Jikkenien Deerenberg 18-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Pantoffels

    Maar weer eens een poging gewaagd om iets te bestellen. Bijna wekelijks ligt er wel een catalogus op de mat, en ja, dan zit er wel iets tussen wat je wil bestellen. Aangezien de leveringen in het verleden altijd zo lang op zich lieten wachten, eerst maar gekeken of het artikel op voorraad was. Ja dus. Na 2 weken maar eens gebeld waar het bleef. De dame aan de lijn vertelde al direct dat er altijd een levertijd van minimaal 5 werkdagen gehanteerd wordt. Het pakket was wel al aangemeld. Ik kreeg een track-en-trace code. Nu volg ik deze al 4 werkdagen en blijkt dat het pakket wordt verwacht maar nog niet bij de post is. Gèk wordt je er van.
    Gelukkig heb ik gekozen voor betaling achteraf, en ben benieuwd of ik de pantoffels deze winter nog kan dragen.

    Door: Karin 25-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Slippers

    Slippers staan op de website als nieuw, maar je kunt ze niet bestellen want alles is uitverkocht..heel vreemd. Klantenservice weet er ook niks van. Beter dus iets op de website zetten wat mensen ook echt kunnen kopen. Nu maar afwachten of ze ooit in de verkoop gaan. Nog nooit meegemaakt.

    Door: Virona Stijnman 11-06-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Stopzetten catalogus wordt genegeerd.

    Ruime een maand ben ik al bezig om de wekelijkse catalogus niet meer te willen ontvangen.
    Vandaag gebeld en ronduit slecht te woord gestaan. Op 16 april mijn verzoek ingediend en de Mw. van de "klantenservice" durfde ijskoud te beweren dat het verzoek pas vanaf 10 mei is ontvangen.
    Mijn e-mail box bewijst iets anders......
    De mededeling was dat er nog wel wat catalogi konden volgen.......
    Negeren en onwaarheden verkopen voeren de boventoon.
    Tja......geen hoogstandje van "klantenservice"!

    Door: M. K. 17-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Opnemen telefoon

    Als je ze opbelt en de niet bestellen keuze maakt hang je na 20 minuten nog in de wacht met om de 30 seconden een bericht dat je het ook via het internet kan regelen
    Opgehangen nu voor de bestel optie gekozen werd meteen opgenomen waardeloos bedrijf

    Door: Wim 17-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Slechte levering en communicatie

    Zoals bij andere reviews ook al vermeld staat, is de levering slecht. Ik had een vest besteld, daarbij stond vermeld dat deze direct leverbaar zou zijn. Echter, lange tijd na mij bestelling en betaling, had ik het vest nog steeds niet ontvangen. Na 2(!) telefoontjes bleek dat het geld was terug gestort en dat het vest er niet was...? Zonder mail, zonder uitleg, kortom een knudde bedrijf.

    Door: Agnes 10-10-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Koop hier niet

    Op zondag besteld, op maandag berichtje dat het gekochte verzonden is. Maar op donderdag nog niets ontvangen maar wel betaald. Klantenservice deelt mede dat het binnen 10 dagen verstuurd wordt. Staat niet op de site. Ach zij leest het ook van een briefje en dan ook nog met een Papiamento achtergrond. Geeft niets maar verstaanbaar is het niet echt.
    Is niet meer van deze tijd. Vandaag bestellen en morgen leveren is bij Heine een utopie.
    Dus koop liever ergens anders want dit is niet aan te raden.

    Door: Henk 27-09-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    DRAMATISCHE Levertijd Proces & Service!

    DRAMATISCHE Levertijd Proces & Service!

    Op 30 juli een bestelling geplaatst, artikelen waren allemaal op voorraad.

    Op 31 juli bevestigd de (gebrekkig Nederlands begrijpende/sprekende) klantenservice van Heine dat mijn bestelling is verwerkt en binnen 10 werkdagen zal worden afgeleverd.

    10 WERKDAGEN!!! Dit stond niet vermeld op de site! Niet echt van deze tijd meer. Ik bestel nml wel vaker iets in Duitsland, maar dat heb ik altijd uiterlijk met een paar werkdagen in huis!!!

    Inmiddels is het 9 augustus, dus 10 dagen later, en heb ik mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Ik vraag de klantenservice vervolgens naar de status van mijn bestelling. Als antwoord krijg ik een e-mail met een bestelbevestiging van exact dezelfde artikelen als op 30 juli alleen nu met besteldatum 9 augustus?!?! Ik informeer vervolgens de klantenservice dat ik niet nogmaals dezelfde artikelen wens te bestellen, maar gewoon wil weten waar mijn bestelling van 30 juli blijft.
    Als antwoord krijg ik excuses, ze zijn mijn bestelling van 30 juli min of meer kwijtgeraakt. Maar deze bestelling staat nu wel echt klaar voor verzending. :(

    Dus weer 10 dagen wachten!!! We zijn straks al met al bijna een maand verder. Dan is de zomer voorbij. En laat het hier nou net om zomerjurkjes gaan! Deze bestelling gaat dus ook direct retour. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik mijn geld terug krijg. Gelukkig betaald met creditcard.

    Voortaan bestel ik weer bij Wehkamp, Bijenkorf etc. Gewoon netjes alles de volgende dag in huis en de gehele afhandeling en klantenservice wel zoals het hoort!

    Voor mij nooit meer Heine, jammer want ze hebben best leuke spullen!

    Door: Smit 10-08-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Late levering

    Al wel heel lang geleden een blouse besteld en betaakd. Nog niet onvangen . Ook niet kunnen vinden in bv mijn Heine . Na de klantenservice gebeld te hebben werd mij gezegd dat het artikel nageleverd zou worden. Nog niks ontvangen na bijna 2 maanden.

    Door: Monique Chabot 22-05-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    slechtste klantenservice ooit meegemaakt

    Mooi aanbod van artikelen, maar er is geen enkele klantenservice. Er worden vaak extra kosten berekend die niet kloppen. Als je daarover mailt, of als je mailt met een andere vraag, krijg je domweg geen antwoord. Heb nu zes keer gemaild in enkele weken. geen reactie! eerder kreeg ik vaak wel antwoord na vijf keer proveren, maar nu helemaal nier meer. Gewoon vriendelijke mails hoor! onbegrijpelijk!

    Door: Vonk 17-03-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over Heine Shop

    Uw beoordeling


    FAQ

    Is Heine Shop een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 23 ervaringen geplaatst over Heine Shop. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6 gekregen, waarbij 57% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Heine Shop actief?

    Heine Shop is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Mode, Wonen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Heine Shop gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.