NederlandReview

    Ervaringen Fonteyn

    Wanneer je je tuin gaat inrichten wil je natuurlijk graag zoveel mogelijk keuze hebben en een ruim aanbod bekijken. Dit kan bij Fonteyn, zij hebben zich volledig gespecialiseerd op tuinartikelen. Je kunt bij hen niet alleen meubelen, maar ook veranda’s, barbecues, zwembaden, buitenkeukens, etc. vinden. Niet alleen hebben zij een hele grote winkel in Gelderland waar je alles kunt bekijken, maar je kunt in de webshop ook alle artikelen bestellen. Wat andere klanten zeggen over Fonteyn lees je hier op NederlandReview.

    Over Fonteyn

    Fonteyn is een bedrijf dat zich volledig heeft gespecialiseerd op tuinartikelen. Zij bestaan al meer dan 25 jaar en bieden in hun assortiment niet alleen de merken van anderen in hoge kwaliteit, maar ook hun eigen huismerk wat vele jaren meegaat. In de showroom van 35.000 m2 die je in Uddel (Gelderland) kunt vinden kun je bij vele sfeer- en impressietuinen inspiratie opdoen. Deze zijn allemaal volgens de laatste woon- en tuintrends ingericht. En Fonteyn heeft een 60.000m3 grote opslagkelder, dus het meeste is op voorraad en direct mee te nemen of af te leveren door hen. Deze grote ruimte heeft als bijkomend voordeel dat zij groot kunnen inkopen, waardoor ze het voor gunstige prijzen aan de klant kunnen aanbieden. In Uddel staat ook het grootste tuinhuizen en blokhutten dorp. Hier vind je ook nog veranda’s, tuinkassen, etc. Ook maatwerk spa’s, zwembaden, tuinhuizen, sauna’s en veranda’s behoren tot de mogelijkheden. In juni 2017 kregen zij de award voor Beste Tuinmeubelwinkel van Nederland. De tuinmeubelen die zij verkopen zijn van vele materialen gemaakt zoals teak, steigerhout, rvs, wicker en kunststof. Natuurlijk verkopen ze ook ligbedden, loungesets, parasols en diverse accessoires.


    De prachtige Hampton Court Palace Gardens 

    Diensten

    Fonteyn kent zeven tuinspecialiteiten, die je ook weer kunt vinden in de online webshop:

    • Tuinmeubelen
    • Tuinhuizen
    • Buitenkeukens
    • Zwembaden
    • Spa’s
    • Sauna’s
    • Veranda’s

    Mocht je een product in de winkel vinden wat elders goedkoper is, dan kun je bij Fonteyn meteen een korting aanvragen. Je kunt een bestelling in de webshop van Fonteyn betalen met iDeal, GiroPay, Sofort Banking, PayPal, MasterCard, Mister Cash of Visa.

    Nieuw: de Spa Experience

    Je kunt de laatste spa’s en bubbelbaden zelf ontdekken in de Spa Experience. Daarvoor kun je op afspraak gebruik maken van een afgesloten sparuimte met douche en kleedruimte. Hier staan vier modellen spa’s klaar om uit te proberen.

    Klachten

    Als je de producten ontvangt moet je meteen controleren of ze aan de overeenkomst beantwoorden. Is dit niet zo, geef dit dan zo snel mogelijk, in ieder geval binnen zeven werkdagen, schriftelijk en gemotiveerd door aan Fonteyn. Fonteyn kan de producten tegen retournering vervangen voor nieuwe producten of het geld terugbetalen. Buiten de garantie vallen gebreken die het gevolg zijn van het niet in acht nemen van de bediening en het onderhoud, anders dan voorzien normaal gebruik. Je krijgt een garantie van 1 jaar op tuinmeubelen en buitenkeukens.

    Laat hier ook jouw review over Fonteyn achter!

    Zijn de prijzen voor de tuinartikelen en meubelen van Fonteyn echt scherp of valt dit tegen? Wat zeggen andere klanten met ervaring over dit bedrijf?

    Fonteyn
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (34)

    3.6
    26% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.4
    Service
    rating
    2.4
    Prijs
    rating
    4.4
    Leveren
    rating
    3.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Saunakachel

    ind december een saunakachel besteld en nog steeds niet geleverd op 6 maart 2021. Heel moeilijk contact te leggen. Chatten kan meer dan 2 uur duren, op email helemaal geen antwoord en als je dan belt wordt er van alles beloofd en uitvluchten gezocht, zoals we hebben een ongeluk gehad, we hebben problemen gehad....Men heeft na drie weken beloofd na moeilijk contact dat die zeker binnen de 3 weken zou geleverd worden en na 6 weken is die er nog steeds niet en er wordt weer van alles beloofd. Heel slechte ervaring. Is misschien de grootste winkel maar niet de grootste in communicatie en afspraken.

    Door: Geert Devriese06-03-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Tuinhuis met overkapping

    Goede hulp bij het bestellen
    Tijdige en complete levering
    Hulp op afstand bij montage
    Uitstekende nazorg
    Geweldige serviceverlening

    Door: hein van der Aat15-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Spa

    De gemiddelde levensduur van een kwalitatief goede Spa is gemiddeld 10 tot 15 jaar. Nadat wij een aanzienlijk gebrek (lekkage door polyesterrot) aan onze voor bijna € 6.000,00 bij Fonteyn gekochte Spa constateerden, hebben wij dit gemeld aan Fonteyn.

    Fonteyn laat ons als klant volledig in de kou staan en geeft niet thuis en reageert op de klachten als volgt: “........ Simpeler gezegd, een Spa van Fonteyn heeft volgens ons een verwachte levensduur van 5 jaar. Gaat de spa langer dan dat mee, is dit natuurlijk voor zowel u als voor ons goed, maar dit kan verder niet gegarandeerd worden.”

    Fonteyn neemt niet eens de moeite om naar het gebrek te kijken.

    Als u dus een Spa wilt aanschaffen, doe dat dan niet bij Fonteyn, want een Spa van Fonteyn heeft volgens Fonteyn slechts een levensduur van 5 jaar. Ieder jaar meer is puur geluk.

    Uiteraard wordt voor de aankoop een prachtig verhaal opgehangen hoe goed en betrouwbaar de Spa’s van Fonteyn zijn. Maar als puntje bij paaltje komt doet men helemaal niets voor de klant. Service klanttevredenheid zijn twee aspecten die niet voorkomen in het woordenboek van Fonteyn.

    Door: André12-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    spa solace

    Teleurstellend!
    Het enigste juiste woord wat Fonteyn van mij kan ontvangen.
    Mijn vriendin en ik zijn samen op een zaterdag een spa gaan uitzoeken.
    We hebben er die dag geheel zelf een gevonden die ons aanstond en deze online de zelfde avond aangekocht.
    De datum van aankoop was 02-06-2020 met een leverdatum van een nette 10 weken waar we vanuit gingen. Gelukkig hebben wij onze spa mogen ontvangen keurig zoals niet beloofd op zaterdag 31-10-2020 een voorzichtige 10 weken boven op de normale leverdatum. Niet getreurd dit kan de beste overkomen en vol positieve zin en dol gelukkig met onze aanwinst konden we er dan eindelijk gebruik van gaan maken.
    Netjes de opstart procedure gevolgd zoals omschreven nog even opwarmen en dan lekker relax….
    Foutmelding: deze vertelde ons dat de circulatiepomp niet werkte dus helaas koud water.
    Blower slang niet aangesloten dus geen bubbels.
    en er zit een lek in een van de jets in de kuip.
    Wat een geweldige aankoop dacht ik bij mezelf volledig tevreden met mijn niet functionerende spa van maar slechts 8300,00 ging ik mij bedenken dat zo een badkuip ook garantie zou moeten hebben.
    Na geheel netjes in totaal bijgehouden 7 uur en 53 minuten totaal wachtmuziek te hebben gehoord verdeeld over 93 pogingen een geweldig mee denkend bevoegd en fatsoenlijk personeelslid aan de lijn te krijgen. slaap ik niet slecht door de kapotte plastic badkuip maar door die super fijne wachtmuziek.
    Niet alles mag de pret drukken want toen ik ben gestopt met tellen heb ik wel in totaal 16 terug bel afspraken gemaakt met een geweldig aardige mevrouw aan de lijn waarvan ik niet snap dat ze in een bedrijf wil werken met zo slechte wachtmuziek. Maar gelukkig uiteindelijk na 5 weken kwam er dan een monteur.
    Geweldige meneer dat meen ik oprecht. Deze meneer had werkelijk geen idee wat een jacuzzi was!
    Ik zij geen probleem ik ga wel weer bellen.
    Mijn vriendin had ondertussen 3 goudvissen gekocht want ja een badkuip in de tuin met onze housewarming die niets doet kan ik niet mee pronken.
    Vandaar dat we er maar voor het oog een visvijver van hadden gemaakt om niet te hoeven verkopen aan onze naasten en familie die ons nieuwe stekje kwamen bewonderen hoe geweldig bedrijf ik Fonteyn vind!
    Gelukkig zag niemand wat voor een soort vijver we hadden omdat het ondertussen ook groen wordt en dergelijke.
    Al moet ik zeggen dat je hem wel eens moet verversen zodra je er vissen in doet omdat het stilstaande water dan gaat stinken.
    PS ( bij cranenbroek ) verkopen ze dezelfde kooivijver pomp als in de badkuip van fonteyn.
    Tip zodra de garantie voorbij is scheelt weer een paar euro allemaal.
    Maar goed even terug na onze badkuip.
    Nu naar eindelijk 6 weken wachten komt er een installateur van fonteyn. Het gekke vond mijn vriendin dat deze man gewoon wist wat hij deed binnen 10 minuten was meneer weer onderweg naar zijn geweldige werkgever. Hij had geen eens tijd om koffie te drinken.
    Ik was door het dolle heen eindelijk konden we dan na 6 weken gaan bubbelen en had mijn 3 goudvissen afgestaan aan een pleeg gezin bestaand uit 1 kooikarper en een schildpad zo veel geluk in een vijver ze zijn goed terecht gekomen!
    Maar toen begon ons geluk weer!
    De geweldige man was vergeten in zijn 10 minuten.
    De slangen van de circulatie pomp vast te draaien
    De 4 moeren en rondellen te monteren om de pomp vast te zetten.
    Er was een zekering kapot
    Lekkage nog altijd
    Blower niet aangesloten
    Foutmelding circulatie pomp
    Foutmelding geen water doorstroming
    Foutmelding sensor
    Ik was door het dolle heen en kon nu echt gaan bevestigen wat voor geweldig bedrijf ik fonteyn vind.
    Ik heb ze vandaag dan maar gebeld tegen de klok van 17:58 ( dan nemen ze bijna meteen op ) tip voor iedereen die daar een visvijver koopt of badkuip.
    Ohja door al mijn positieve feedback over fonteyn ben ik de volgden dingen wel vergeten te vermelden.
    Ik heb ondertussen kosten gemaakt voor de kraan 300 euro
    ik heb kosten gemaakt bij mijn geweldige vriend meneer de advocaat.
    Ik heb kosten gemaakt bij mijn geweldige vriend van post nl met de aangetekende brief die ik hun heb gestuurd.
    Ik moet wel zeggen dat ik liever gewoon een visvijver had i.p.v. een badkuip. Mijn 3 goudvissen vonden de rode jet wel erg eng. Is een groot gat waar veel water uit had moeten komen maar tot op de dag van vandaag is dat gelukkig niet gebeurd en hebben hun een veilige plek bij hun pleegvisjes

    de groeten allemaal en koop uw visvijver niet bij fonteyn. Prachtig bedrijf maar let op het is niet gespecialiseerd in wat ze doen en voor 8300 euro had een een prachtige visvijver gehad waar ik met ontspanning naar het kunnen kijken en niet een badkuip die het niet doet.

    Met vriendelijke groeten,

    Jan Hendrikx.

    Door: Jan Hendrikx02-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Jacuzzi

    Komt aflevering afspraak niet na, wordt over gelogen, slecht bereikbaar, als je ze er op aanspreek verbreken ze de verbinding

    Door: Kerklaan01-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Overkapping en spa

    Welkom bij Fonteyn outdoor living mall we doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan….
    Ik kan deze zin dromen van de vele aantal keren dat wij contact hebben opgenomen met Fonteyn.
    Wij hebben in 2020 meerdere producten afgenomen bij Fonteyn. Waaronder een overkapping die door hen gemonteerd is en hier begon de ellende. Ik ga onze ervaringen opsommen in bulletpoints want anders schrijf ik deze hele pagina vol. Na 11 maanden in de weer te zijn met Fonteyn kan ik deze uitspraken met zekerheid doen!:
    - Fonteyn komt afspraken niet na
    - Reageert niet op mailtjes
    - Ze bevestigen niets op de mail, omdat dit anders helemaal in het 100 loopt voor hen
    - Komt steevast minimaal drie uur te laat of komen niet
    - Doorverbinden kunnen ze niet, want diegene zit nooit op zijn plek
    - Liegen over dagen dat ze beschikbaar zijn
    - Zijn onbeschofd aan de telefoon
    - Plannen kunnen ze niet
    - Samenwerken, kunnen ze niet
    - Hun mensen managen, kunnen ze niet
    - Vaklui sturen, kunnen ze niet
    - Denken in oplossingen, kunnen ze niet
    - Afwerken, kunnen ze niet
    Het is zoveel ik weet gewoon niet waar te beginnen. Het ergste vind ik dat hun service afdeling zo groot is, maar dat het hun gewoon maar niet lukt om op tijd te komen, afspraken na te komen of daadwerkelijk te komen. Mijn man en ik hebben zoveel dagen vrij genomen omdat er iemand van Fonteyn kwam maar ze kwamen niet of minimaal drie uur te laat en dan zeggen: o, hier heb ik de spullen niet voor mee ik moet een andere keer terug komen. Het is bizar!
    Afgelopen zomer waren we ten einde raad omdat onze aannemer op de stoep stond voor de tuin en Fonteyn zijn zaken niet geregeld had (lees een lekkend dak) en na terugbel verzoek nummer 88 we nog steeds niemand hadden gesproken. Mijn man is langs gegaan om degene te spreken van onder andere de spa’s en de overkapping. De man van de spa’s gaf mijn man zo’n grote mond in de winkel, reageerde respectloos en egocentrisch dat kan echt niet. De man van de tuinoverkapping (planning) weigerde uit zijn kantoor te komen om samen met mijn man tot een oplossing te komen. Pas toen mijn man zei dat hij de Outdoor living mall (ughhh) niet zou verlaten voordat hij iemand gesproken had kwam hij na 1 uur uit zijn kantoor. Of we naar behoren zijn geholpen laat ik in het midden.
    Onze overkapping werd scheef geplaatst, betonpoeren werden met 20 cm verschil geplaatst, onze overkapoing is verzaagd terwijl het een kant en klaar pakket was, had verschillende kleuren schroeven, het dak bestaat uit twee delen epdm, wanden werden scheef geleverd, de wanden bleken niet waterdicht, het dak bleek niet waterdicht, hout zit vol scheuren, het was verkeerd en te strak gemonteerd. En nu we eindelijk klaar dachten te zijn komt het dak nu omhoog omdat het te strak gelegd is en scheurt het epdm.
    Onze spa werd drie weken later geleverd dan de leverdatum, het verwarmingselement liep aan, de jets waren niet afgesteld, we kregen geen uitleg terwijl we een pakket t.w.v. 350 euro erbij hadden om uitleg te ontvangen, 1 van de lampjes ging na drie maanden kapot en weh ebben het bad meerdere malen leeg moeten halen omdat er een service monteur zou komen ZOU komen, die kwam niet!
    Conclusie van dit verhaal: geef geen cent uit aan Fonteyn, bespaar de moeite, stress en enorme frustratie die het je geeft! Ze weten het mooi te noemen dat het wel ‘eens‘ fout gaat bij een product en dat dit normaal is, maar waarom denk je dat ze niet terug bellen? Omdat ze duizenden van dit soort cases hebben, kijk op het internet overal staat het vol met slechte recensies. Hadden wij deze recensies maar gelezen voordat we onze halve tuin inboedel en installatie bij hun hebben gekocht. Voor ons nooit nooit nooit meer Fonteyn. O jawel nog een keer, want voor alles wat er mis was met onze spullen hebben wij een tegoed bon van JAWEL 200 euro gekregen als troost. Bedenk me net dat dit niet op de mail staat dus dat we hier waarschijnlijk ook naar kunnen fluiten.
    Tuut tuut tuut zoals Fonteyn zou doen, want de telefoon er gewoon op gooien zijn ze ook heel goed in! Was ik vergeten bij mijn lijstje te zetten.
    Wees gewaarschuwd.

    Door: Florence Urlus18-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Parasolvoet

    Thuis aangekomen voet in elkaar gezet. Maar wat blijkt de bout voor de wieltjes waren scheef gegoten. Wieltje stond dus scheef onder de voet.
    Fonteyn gebeld. "kan geen kwaad meneer". Goed, lijkt me vreemd, vooral omdat er flink wat gewicht op de wieltjes rust.
    Maar goed, positief blijven....

    Twee weken later. PANG. Wieltje compleet kapot. Lager eruit gelopen. *zucht* zoals verwacht.

    Ik weer de voet ingeladen. Terug naar Fonteyn.
    "Ja meneer, sorry kan gebeuren" U krijgt een nieuwe.
    Thuis aangekomen. Parasolvoet uit de auto (onderhand al toe aan een nieuwe rug met al dat gesjouw)
    Wat blijkt.... Zelfde fout, scheef gegoten.

    Weer netjes Fonteyn gebeld. "Meneer we halen deze op en leveren een nieuwe. Maar deze is niet op voorraad, over 4 weken heeft u een nieuwe".
    Onderhand zijn we al in augustus beland, het hele gedonder begon in april.

    Transportbedrijf van Veldhuijzen komt netjes langs met de vrachtwagen. Namen de Voet mee. Nieuwe op de stoep. En weg is de vrachtwagen.
    Doosje open, en dan.... geen pootjes.

    Weer bellen met Fonteyn.
    "ohh onze fout, de voetjes worden na geleverd. Deze zijn niet op voorraad, eind oktober komen ze binnen".
    Nou ik kan vertellen dat mijn geduld toen helemaal op was.
    Met boos worden bereik je ook niets. Dus gevraagd om iemand anders te spreken om dit op te lossen.

    Toen kreeg ik medewerker D*N aan de lijn. Nou die begreep ook dat ik niets meer aan een parasolvoet had in oktober.
    Meneer we halen de oude voet op en dan kunt u een nieuw product uitzoeken

    Dit was 4 weken geleden. De voet ligt nog steeds op de oprit...........
    Ophaalafspraken is Fonteyn al twee keer niet nagekomen.
    "sorry meneer, er is iets misgegaan."

    Dus beste lezer, doe ermee wat je wil. Probeer het positief te zien:
    Ben al 3 kilo kwijt door het gesjouw met de 90KG zware voet.
    Heb een mooi kleurtje omdat ik de parasol de hele zomer niet kon gebruiken
    En mijn psychiater heeft een extra zakcentje bijverdiend

    Alle gekheid op een stokje. Ben blij dat we nu maar over 130 euro praten en niet over een jacuzzi van 10000 euro.

    Blijf zover uit de buurt bij dit bedrijf. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.


    UPDATE 20-10-20 17:06 : binnen een half uur na plaatsen ontving ik een mail "onteyn Outdoor Living Mall heeft je review bekeken, maar herkent je niet als klant. Door meer informatie te verstrekken, zorg je dat het bedrijf een betere reactie kan geven. Ook kan dan worden gecontroleerd of je écht ervaring hebt met het bedrijf."

    Dus ik heb braaf mijn bestelnummer doorgegeven. Had toch wel verwacht dat er gelijk daarna contact met mij opgenomen zou worden. Maar helaas, ijdele hoop.

    Een tip Fonteyn: als jullie nu eens deze tijd benutten om mijn probleem z.s.m. op te lossen i.p.v. achter slechte reviews te jagen. dat verhoogt de klanttevredenheid en heb je ook minder slechte reviews. WIn Win situatie :)

    UPDATE 22-10-2020 11:35
    Blijkbaar ben je wel ineens weer een klant als je publiekelijk je ongenoegen uit...
    Gisterochtend gebeld door Fonteyn.
    Ze komen gelijk de voet ophalen en het geld wordt teruggestort.
    En verrek, om 17:06 staan ze voor de deur om de voet op te halen.
    Vanochtend op de bankrekening gekeken. 129,95 terug gestort.

    Resume
    7 maanden verder
    7 telefoongesprekken. (totaal 241 minuten)
    74 contactmomenten (7 telefoontjes, 67 Emails)
    1 kritische recentie.

    En toen was het ineens geregeld.

    En dan schaamteloos vragen of alles nu is opgelost.
    (natuurlijk niet. Dat had je 7 maanden eerder moeten doen)

    Met als kers op de taart
    "Daarbij wil ik u vragen of u uw referentie wil aanpassen naar een 5 sterren."

    Beste Fonteyn, beste Dolf Nieland. Schaam je.
    1 ster is al teveel voor de service die jij en je bedrijf biedt.

    Beste lezer, als je nog steeds in twijfel bent over de service van Fonteyn. Google maar even op Fonteyn of kijk de gemiste Radar aflevering zelf maar.

    Zo, nu kan ik rustig genieten van het zonnetje en mijn nieuwe parasolvoet van de concurrent.

    Tabee


    Door: Randy L22-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Rand tegels Zwembad

    Op 8 september 2020 bij Fonteyn in de winkel in Uddel Randstenen gekocht voor zwembad. Tijdens het inladen zagen we dat de er een groot kleurverschil in de tegels zat volgens de verkoper zou deze kleur bij trekken daar het om natuursteen ging. We hebben de randtegels laten plaatsen door onze zwembad bouwer. Echter blijkt achteraf dat de kleur dus niet bij trekt. Maandag 14 september ben ik weer naar Uddel gereden en heb met foto's het probleem uitgelegd. Ze hebben toen nieuwe tegels gegeven die wel de dezelfde kleur hadden. Daar de tegels reeds gelijmd waren op het zwembad hebben we ter compensatie van de schade door verwijdering van de tegels aan ons zwembad een zwembad trap ter waarde van 259 euro gekregen. Nadat alle tegels verwijderd waren en de schade aan mozaik tegelwerk en betonnen kuip hersteld waren nieuwe randtegels geplaatst en deze blijken dus grote maatverschillen te hebben in de onderlinge tegels van soms 2 cm. Dit ziet er natuurlijk niet uit omdat het moet aansluiten op het straat werk. Wederom dit via de mail met foto's gestuurd naar Fonteyn. Maar tot op heden geen enkele reactie zowel via telefoon en ook niet via de mail. Kennelijk vinden ze daar verkopen belangrijker dan achteraf de mensen helpen met hun probleem. We hebben hier echter extra kosten moeten maken om alles te laten herstellen en nu moeten we dus weer nieuwe randtegels gaan kopen dus kost weer extra geld. Ik heb ze zelf een voorstel gedaan om het aankoop bedrag te vergoeden maar ze reageren dus helemaal nergens op. Dit is gewoon bizar voor zo een groot tuincentrum. Ik wil dan ook iedereen met klem melden koop hier niks als je in de winkel bent zijn ze vriendelijk. Maar de aftersales is echt dramatisch. Ik heb ze nu via mijn rechtsbijstandverzekering aansprakelijk gesteld voor mijn geleden schade. In de hoop dat ze hier wel op reageren.

    Door: Anthony Verberkt02-10-2020
    Mirjam Hartog-21-10-2020

    Gisteren een Spa geleverd na 3 mnd levertijd deze had een vieze filter en bij vullen van de Spa bleek het display het niet te doen,Spa reageert niet gaat niet aan,vandaag 3 x gebeld ook met terug bel verzoek want je krijgt niemand aan de lijn, ze leveren een kapotte Spa en je kan niet eens iemand spreken schandalig

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Jacuzzi

    We hebben een lekkage aan onze jacuzzi, gekocht bij Fonteyn. Al ruim drie weken aan het bellen en mailen maar op geen enkel moment krijg je de technische dienst aan de telefoon en terugbellen of mailen is er niet bij. Drama bedrijf, schande dat dit kan cq mag.

    Door: Patrick22-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Twee overkappingen

    Twee overkappingen gekocht
    Twee overkappingen gekocht, van 4x 3 meter bij Fonteyn, en geholpen door BAS DE WEERT.

    bij de levering ging echt veel fout, de communicatie was zeer slecht volgend Bas de weert zou er geen EPDM bij het pakket zitten en zou deze worden nageleverd echter bij levering zou volgens de chauffeur en medewerkwerker van Fonteyn toch degelijk EPDM mee geleverd zijn, twee dagen later Belde BAS DE WEERT dat de EPDM geleverd zou worden.

    de overkapingen waren beiuden 4x 3 meter maar de latjes om het dak dicht te timmeren was voor een dak van 3 x 3 meter ongeveer 10.20 M2 omgerekend
    De EPDM die bij het dak was gelevedr was ook voor een dak van 3x3 meter en wat na is geleverd was totaal niet op maat geleverd maar had toch dubbel dus 3 stukken EPDM daar kon ik het wel mee redden, en nog een mooi stuk over van bijna 3 x 3 meter mooi te gebruiken voor onze kippenhok.

    echter de plakjes had ik niet aan dus zelf maar 18 mm OSb platen kopen en alles wat fout is gegeaan melden.

    MAAR ONZE REKEN WONDER VAN FONTEYN BAS DE WEERT weet dat 3x3 toch echt 12 m2 is en dat de EPDM goed geleverd is TJA 4 afvoeren geleverd 8 blikken lijm beetje erg veel toch????

    maar BAS BLIJFT VOLHOUDEN DAT HET KLOPT! blijkbaar is 1+1 al bij hem en 2+2 8 maar vierkante meters daar snap hij niets van.

    dus blijft BAS DE WEERT volhouden dat alles correct is geleverd.

    het koste mij dus 250 euro om alles correct af te kunnen werken en zit nu met 4 blikken lijm 2 afvoeren en 9 m2 EPDM over waar ik niets meer mee kan dan alleen gebruiken voor een kippenhok.

    Leve Fonteyn en hun verkoper BAS DE WEERT.

    e let op op hun facebook pagina worden deze reviews gemanipuleerd allen de 5 sterren worden zichtbaar op hun website HEEEEEEEL VREEMD!!! dus daar wordt u al opgelicht.

    Wilt u toch iets kopen neem dan een TELRAAMPJE MEE VOOR DEZE GEWELDIGE VERKOPER BAS DE WEERT

    En Ja deze verkoper woont 1 km van mij vandaan maar zou niet even denken ga eens even kijken bij mijn klant. zo jammer dat zijn dan de verkopers van FONTEYN

    Door: Hans04-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Een spa

    Heel slecht bereikbaar. Op je mail wordt niet gereageerd. Dit is nu al de tweede keer dat we hier tegenaan lopen.
    Een Spa daar kopen wordt snel geregeld, maar bij een probleem of vraag, krijg je totaal geen reactie. De vorige keer gaven we een minder goede review, werd daar meteen op gereageerd: we nemen contact met u op. Is nooit gebeurd.

    Door: A Bouman27-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    4so tuinset adora

    -goede prijs

    -slecht bereikbaar
    -communicatie slecht
    - geen juiste voorraad weergave op hun website.
    - lange levertijd
    - geen controle op de levering
    _ geleverde goederen beschadigd

    Door: Monica Biharie26-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Tuinhuis en Sauna

    Het begint goed, je wordt als koning binnen gehaald en je koopt een duur en groot tuinhuis (meer dan 20k), Maar vanaf dat moment was de tevredenheid voorbij.

    Lees hieronder de uiteindelijke aangetekende brief die we hebben verzonden na talloze telefoontjes en mailtjes. Overigens is zelfs op deze laatste aangetekend brief niet gereageerd (nu 6 weken geleden).


    Betreft : blijvend zeer ontevreden over de Fonteyn.


    Beste directie van de Fonteyn,

    Twee weken geleden kochten wij bij bol.com een stoomreiniger van rond de 80 euro. Bij bezorging bleek dat het reservoir eerder te zijn gebruikt. Na telefoontje zou er nieuwe komen maar dat ging even fout. Vier dagen later was het alsnog opgelost maar voor de het ervaren ongemak kregen we een tegoedbon van 15 euro.

    Wat een schril contrast met de manier waarop de Fonteyn het prutswerk rondom de plaatsing van het tuinhuis en de sauna van meer dan ---- heeft opgelost. Tot op de dag van vandaag is niet alles opgelost, hebben we geen excuses gehad en geen enkele tegemoetkoming voor de geleden schade.

    Na een boze recensie kregen we zowaar een telefoontje van XXX. Ik moet zeggen de eerste persoon die in ieder geval zelf contact zocht en ook nog zaken in actie heeft gezet. In dat telefoongesprek gaf XXX aan dat hij hoopte dat we in ieder geval in de toekomst de Fonteyn niet zo snel mogelijk voorbij willen rijden. Ik kan zeggen dat dat in ieder geval niet is gelukt. Ik wil er niet in eens in de buurt komen en zal ieder die het horen wil het volgende vertellen :
    “Ga absoluut niet naar de Fonteyn. Je wordt binnengehaald als een koning, met verse muffins en verse koffie. Zodra je echter gekocht hebt is het over, dan is het service niveau slechter dan die van het kruidvat. Ze zijn zo slecht in communicatie en levering dat ik er zelfs geen zak met brandhout meer wil kopen”

    Om maar vanaf het begin te beginnen

    1. Na de zomer van 2019 gingen wij op bezoek bij de Fonteyn om te kijken voor een tuinhuis en een sauna. Na twee bezoeken kochten wij een tuinhuis van ruim ...XXX, dus van substantiële omvang. We kozen daarbij ook een sauna waarbij we al wel verbaasd waren dat dit echt los van elkaar stond en dat we geen 1 offertehouder konden hebben. Wellicht een eerste zorgwekkend indicatie van de “service”aanpak bij de Fonteyn. In dit gesprek hebben we duidelijk aangegeven dat we pas in januari de sleutel zouden krijgen van onze woning in Veenendaal , dus dat het bezorg adres in XXX maar tot begin januari het correspondentie adres in XXX .. Tot januari leek alles goed te gaan

    2. Begin 2020 heb ik zeer regelmatig getracht contact te maken met o.a XXX van de tuinhuizen. Die was steeds in gesprek of in vergadering. Alleen als ik bleef aandringen lukt het ternauwernood om via de receptie het bericht te ontvangen dat alles goed zou komen. Eerst was het week 7,8 of 9. Vervolgens werd het week 10 maar een goede afspraak kwam niet van de grond. Daarbij duurde het sowieso al weken langer (twee was de toezegging – vijf zijn het er geworden) eer we de goede tekening binnen hadden. En ik maar schuiven met mijn aannemer en bellen (en niet worden terug gebeld) en bellen (en niet worden terug gebeld) en bellen (en niet worden terug gebeld)..Ik kan deze zin ongeveer 20 keer herhalen want zoveel keer heeft het me minimaal gekost inclusief lange wachttijden. Bij het uitbreken van de corona crises werd het nog erger .. toen kwam de smoes erbij dat mensen onbereikbaar waren door de corona .. of ik toch even wat begrip wilde hebben. Bij de vraag of de receptie dan even XXX of XXX wilde bellen (want ondertussen met beide bezig) gaven zij aan die ook niet te kunnen bereiken, zij hadden hun nummers ook niet. En ook op mijn mail werd er niet nauwelijks geantwoord.

    3. Maar uiteindelijk was het met extreem veel gedoe zover. Het tuinhuis zou medio maart geleverd gaan worden. De ochtend stond ik klaar en kreeg ik vroeg een telefoontje “we staan in de straat bij de school” Nu staat ons nieuwe huis naast een grote middelbare school dus dat klonk aannemelijk. Echter na 15 minuten dacht ik “dat gaat niet goed” . Ik dus bellen en na 1 uur kreeg ik ze te pakken. Ze hadden net uitgeladen bij ons oude adres in XXXt. Dit terwijl op de eerste nota het adres klopte. Even nog wilde de Fonteyn de extra kosten in onze schoenen schuiven maar aangezien de offerte van de sauna wel goed stond bewees dat voldoende dat de Fonteyn had zitten prutsen en konden jullie dat niet meer hard maken.

    4. Het tuinhuis was gearriveerd en nu zou de bouwer de maandag starten met de plaatsing (ondertussen al een week later dan beloofd en toegezegd). In de eerste plaats stond ook zijn opdracht ook op het verkeerde adres. Gelukkig nam hij contact op gaf aan alleen te komen en niet alles naar de achtertuin te sjouwen. “Ik ben geen pakezel”. Het is echter niet aan ons om te vertellen op welke wijze dit zou moeten gebeuren .. wij hadden er voor gezorgd dat de achtertuin via het schoolplein bereikbaar was en dit hadden we bij aanschaf ook allemaal verteld. Toen was dat allemaal geen enkel probleem. Als de Fonteyn hem plaats dan zouden zij zorgen voor voldoende mensen was ons verzekerd. En laten we eerlijk zijn voor 4200 euro mag dat ook wel.

    5. Het duurde twee dagen extra voordat de bouwer geregeld had dat spullen op het schoolplein achter onze woning was gezet op slechts 1-2 meter van de plaats waar het tuinhuis zou beginnen. Hij begon vervolgens op de woensdagmiddag en verzekerde me dat alles zaterdag klaar zou zijn. Ik gaf bij hem aan “je moet wel eerst de pui de tuin in tillen want als het tuinhuis staat kun je er niet meer door”. De bouwer gaf aan dat hij dat veel te zwaar vond en wel zou zorgen voor een kraanwagen. Het leek me een dure en overbodige zaak.. met drie man (ik had ook best wel even willen helpen) was het zo gebeurd geweest.

    6. Helaas maakte de bouwer in het weekend zijn werkzaamheden niet af. De pui stond er dan ook niet in op de zaterdag .. terwijl de maandag de vloerenman zou komen. Zijn belofte van een kraanwagen voor de zaterdag werd simpelweg teniet gedaan door “er is niemand dus het wordt volgende week”. Verder had de bouwer onvoldoende werk geleverd. Er zaten planken fout en overal spijkers door het dak, deuren waren niet afgehangen.

    7. Mails en telefoontjes de week erna mochten niet baten. De bouwer reageerde niet meer (tot op de dag van vandaag overigens) en heeft dus nooit de bouwwerkzaamheden afgerond en nagelopen. Erger nog alle zooi lag overal en ik ben uren bezig geweest om op te ruimen. Voor het bedrag van 4200 verwacht je tenminste dat iemand zorgt voor een volledige en zorgvuldige afronding van de werkzaamheden en ook een beetje de rommel opruimt. Wat mij betreft is hier sprake van wanprestatie en daarover stel ik jullie in gebreke. Omdat niemand ergens op reageerde en er niemand bereikbaar was konden we niet anders dan een derde partij de opdracht geven om de onvolledige werkzaamheden af te ronden.. Daarbij heeft deze aannemer ook gezorgd voor een hijskraan en mankracht.

    8. En toen de sauna, die zou worden bezorgd. En je raadt het al.. op het verkeerde adres , gelukkig kon ik zelf op tijd ingrijpen. De mensen die de sauna plaatsen waren sympathiek maar niet bepaald terzake kundig. Met de bouwtekening in de hand werd er wat geprutst waar een tal van fouten bij zijn gemaakt. Ook was er een verkeerd bankje geleverd , ik heb die verkeerde zelf uiteindelijk verbouwd maar ik heb wel betaald voor een goede en een verkeerde gekregen.


    9. Bellen met XX was al weer net zo dramatisch als bellen met anderen bij uw bedrijf. Bellen (en niet worden terug gebeld) gebeurde weer. Op een bepaald moment kreeg ik zelfs te horen “XXX geeft door dat ze zelf wel bepaald wanneer ze terug belt, ze belt als zij er aan toekomt” Blijkbaar is dat een ruim begrip want ik wacht nog steeds op haar telefoontje en heb nog steeds geen nieuwe bankje OF terugbetaling ontvangen voor het bankje.

    10. Zoals genoemd in de inleiding. Na weer een aantal onbeantwoorde telefoontjes hebben we een recensie geplaatst en zijn we dag erna teruggebeld. Het blijkt maar dat zoiets dus wel lijkt te werken. XXX nam de kwestie op zich en heeft contact gezocht met de collega’s binnen de Fonteyn. En er gebeurde iets. Er kwam een monteur langs. Ik moet zeggen deze monteur heeft nog enigszins wat zaken opgelost in de sauna en deed zijn best .. maar gescheurd hout, scheve plaatsing is helaas niet meer te herstellen. En daarnaast hadden we ook heel wat zaken zelf gedaan. En dat terwijl de plaatsing door de Fonteyn toch een stevig bedrag van 700 euro (al weer snel een 100 euro per uur) moest kosten.

    11. XXX vertelde mij dat hij eerst alles zou gaan regelen. Wat hij op een groot aantal onderdelen ook heeft gedaan. Maar zijn woorden.. “laten we eerst doen wat we kunnen doen en dan gaan we praten over verder tegemoetkoming” zijn door niemand waar gemaakt. Kortgelden gaf hij echter aan dat hij daar niet over ging.. en daar gaan we weer met de beloftes en verwachtingen

    12. Toen ik de monteur vroeg om ook even mee te kijken naar de slordige afwerking van het tuinhuis gaf aan dat hij alleen voor de sauna kwam. Maar je raadt het al, tot op heden is er niemand geweest om te kijken of te overleggen over het tuinhuis.. niemand heeft zelfs de moeite genomen te bellen over de situatie.

    13. Eindelijk kreeg ik bericht van XXX. We gaan de rekening betalen onder aftrek van het nog openstaande bedrag. Ik heb daar tegen nog bezwaar aangetekend omdat ik dat veel te mager vond maar kreeg geen verder antwoord.

    14. In alle eerlijkheid heb ik alleen de hoofdlijnen van het drama van de afgelopen maanden gedeeld. Alle onbereikbaarheid , niet nakomen van afspraken, herhaling van foute adressen tot 5x toe, botte en niet geïnteresseerde medewerkers.. ik zou nog pagina’s verder kunnen gaan.. maar het lijkt me ondertussen wel voldoende duidelijk.

    Resumé

    A. Tot op vandaag heb ik niet eens excuses mogen ontvangen voor alles wat er mis is gegaan. Geen mail en geen brief, geen telefoontje namens de directie .. helemaal niets. Het enige wat we enkele weken geleden ontvingen was een doos met daarin een heleboel losse dingetjes. Wij moesten het etiket zelf bestuderen om te ontdekken dat die van de Fonteyn kwam. Geen brief , geen kaartje, geen duidelijkheid van de afzender maar met een heleboel spulletjes waar de vergeelde stickers en oude prijskaartjes nog op stonden. Vermoedelijk door een stagiair of zaterdagkracht vanuit de koopjeshoek in een doos gegooid en naar ons toegezonden. We voelen ons alleen maar meer beledigd door deze actie.

    B. Ik heb uiteindelijk het volle pond betaald voor het tuinhuis. Alleen de directe extra kosten die ik heb moeten maken zijn verrekend (en dat is wat anders dan betaald). Ik sta dus feitelijk met lege handen. Ik heb vele uren extra tijd hierin moeten stoppen en alles zelf moeten regelen. Ik heb 4200 (tuinhuis) + 700 (sauna) euro betaald om ontzorgt te worden maar in werkelijkheid heeft het me meer uren gedoe gekost dan de uren van de plaatsing zelf. Dan hadden we beter gewoon onze aannemer kunnen vragen. Het was goedkoper geweest en zeker beter. Tegenover deze wanprestatie van de Fonteyn staat geen enkele schadevergoeding of genoegdoening. Wat mij betreft is dat onacceptabel en volstrekt onvoldoende. Ik denk dat een halvering van de kosten van plaatsing wellicht het minste wat jullie zouden moeten bieden. Daarmee zou ik uitkomen op een restitutie van EUR XXX en dat is slechts 10% van het totaalbedrag aan kosten. En daarmee betaal ik nog steeds 90% van de totale kosten .. en dat is eigenlijk al teveel voor de door jullie gebrekkige prestatie.

    C. Ik heb deze brief ook aangetekend verzonden. Ik ga ervan uit dat ik op korte termijn een helder antwoord en aanbod krijg. Blijkt dat niet het geval te zijn zal ik verdere juridische stappen ondernemen en niet schromen een rechterlijk procedure te starten.

    Door: Eric24-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Composiet tuinhuis en spa

    Min punten;
    -Lang moeten wachten op levering van tuinhuis. Kwam ruim half jaar later dan gepland. In totaal langer dan 1 jaar gewacht.
    - je word niet goed op hoogte gehouden
    - als je bel word er een terugbel verzoek neer gelegd, maar je word nooit maar dan ook nooit terug gebeld. Maak niet uit hoeveel terugbel verzoeken er liggen.
    - je krijg alleen iemand aan de lijn als je zogenaamd iets wil kopen. Dan wil het doorverbinden wel lukken
    - nu spa stuk. Bel op. Weer terugbel verzoek. Ik ben naar een week nog steeds niet terug gebeld.
    Een ander bedrijf gemaild. Volgende dag mail terug gekregen. (Zo kan het dus ook.). Dankzij hun spa zelf kunnen maken. Dat is pas service!!!!!!
    Wij zijn helemaal klaar met fonteyn.
    Raden het ook iedereen af om nog zaken met hun te doen.
    Wij hebben meerdere klachten van andere mensen gehoord.
    Ook is het terugbellen wat niet gebeurd
    Tuinhuis incompleet geleverd.
    Komen afspraken niet na maar staan vooraan als er betaald moet worden

    Pluspunten heb ik niet

    Mensen...bespaar je een hoop leed en ga eerst kijken of je het ergens anders kunt krijgen.
    Kopen bij Fonteyn geeft een hoop Chagerijn

    Door: J Janssen15-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Schrijf zelf een review over Fonteyn

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Fonteyn een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 34 ervaringen geplaatst over Fonteyn. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.6 gekregen, waarbij 26% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Fonteyn actief?

    Fonteyn is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en)

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Fonteyn gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.