FonQ
Alle reviewsFonQ
Alle reviews (86)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
wanddecoratie
Ik heb wanddecoratie bij Fonq gekocht met een ophangsysteem die je achterop het "schilderij" moest plakken. Na enkele weken valt het kunstwerk van de muur.. De klantenservice stelt dat het mijn eigen schuld zou zijn en geen nieuw ophangsysteem te kunnen leveren. Een andere webshop, www.kontoerdesign.nl heeft mij goed geadviseerd en mij een nieuw ophangsysteem geleverd.
Waardeloze service
Waardeloze service, in mijn geval de helft van de bank geleverd. Waar Fonq PostNL de schuld van geeft. En PostNL geeft Fonq de schuld. Kortom dit gaat een heel lang proces worden waar de klant de dupe van is. Ik zou iedereen adviseren hier niks te bestellen.
Tafel
Zeer slechte ervaring met Fonq. Tafel besteld als “buitenkansje”, volgens Fonq in goede staat met “slechts” een beschadigde verpakking. Nadat de bezorging drie keer niet is komen opdagen en het pakket in twee delen geleverd werd (ruim een week na bestellen in huis), blijkt de tafel beschadigd te zijn. Fonq weigert reparatie of vervanging omdat het gaat om een afgeprijsde tafel terwijl deze op voorraad is. Vreemd genoeg staat op hun eigen site wel dat “Buitenkansjes” onder dezelfde voorwaarden vallen. Conclusie: je krijgt veel te laat een kapotte tafel, mag een aantal dagen thuisblijven en dan zelf zorgen voor terugzending. Ik dacht dat Fonq een nette onderneming is, volgens mij is het, zeker gezien de hoeveelheid producten van andere winkels slechts dropshipping met een mooie website. Trap er niet in!
Wandklok karlson mars
Ik ben er super blij mee , met de klok...maar idd de wijzers zijn van zeer slechte kwaliteit voor zo'n klok...en als je de klok schoonmaakt,verbuigen de wijzers en krijg je ze niet meer goed, dus dan maar naar de klokkenmaker gebracht want de wijzers waren loom geworden en liep die dus niet meer
Brabantia Wallfix Wanddroger met cassette
Op zoek naar een Brabantia Wallfix Wanddroger met cassette. Keuze op fonQ gevallen omdat die 25% goedkoper was dan de gemiddelde marktprijs.
Vrijdagavond besteld, 18 hr later geleverd. Precies wat ik er van verwachtte.Zetel
Triestig bedrijf met slechte tot geen communicatie.
Weken moeten wachten op ontbrekende onderdelen om die uiteindelijk zelf te moeten voorzien.
Krijgen dan zelf geen terugbetaling omdat ik de bonnetjes niet bijhouden heb. Dat we ondertussen 3 weken geen bruikbare zetel hadden (met 2 kleine kinderen) vinden de normaalste zaak van de wereld.Tafel
Verkoper bij Fonq weigert product retour te nemen.
Fonq onderneemd geen actie en weigert geld retour te zenden als het product niet retour is genomen. Paarse krokodil houding. Waardeloos, hoop frustratie en zullen nu rechtelijke stappen gaan ondernemen. Fonq laat zien dat ze onwaardig zijn als platform bedrijf.Vuurtafel
Gangsters van het ergste soort. Op hun site stond duidelijk “ met veiligheidsglas” . Niet dus. Na drie dagen chatten en mailen, verklaren ze gewoon dat het een fout is op de site. Zuiver misleidende reclame. Gangsters van het ergste soort. Blijf daar weg. Koop daar nooit!
Cognacglazen
Ik heb een bestelling gedaan die binnen 2 dagen geleverd zou worden. Nu 9 dagen later en nog niets ontvangen. Ondertussen meerdere keren gemaild (geen reactie op ontvangen van Fonq) en 2 keer gebeld. Het enige dat ze doen is een mail sturen naar de verkooppartner maar die reageert niet. Nu aangegeven mijn bestelling te willen annuleren maar ik moet wachten tot de verkooppartner reageert. Die uiteindelijk maar gebeld (hoewel ik in mijn ogen een overeenkomst ben aangegaan met Fonq en niet met de verkooppartner) en die blijkt op vakantie te zijn. Nu maar wachten wanneer ik mijn geld terugkrijg. Voor mijn geen Fonq meer.
koffietafel maar beschimmelde kast ontvangen
Intussen bijna een maand geleden een volkomen verkeerd product geleverd gekregen. Ik ben zelfs niet in mogelijkheid om retour te zenden omdat het voorwerp zo groot is en ze zelfs niet de moeite hadden gedaan om het pakket in een doos te verzenden. Enkel in plastiek. Daarenboven bevat het toegestuurde artikel beschimmelde planken. Ik kan niet verplicht worden om dozen aan te kopen of verplaatsingskosten te betalen voor een niet-conforme levering. Dat is Europese wetgeving inzake consumentenbescherming. Nog steeds geen terugbetaling gehad. Ik bestel hier niet meer (en ik had voor 1600€ besteld dus ik ben geen kleine klant)
Niets
Vanavond op de site terechtgekomen, omdat ik de een fermantatiepot zoek. De resultaten zijn crimineel v.w.b. de prijs. Het gaat hier om een glazen pot met een speciaal dekseltje voor fermenteren. Ronduit idiote prijzen als je bedenkt wat een glazen pot kost en wat dan de prijs van zo'n dekseltje is. Dat ga ik echt niet kopen.
bbq
nooit meer.
product is niet geleverd
klantenservice doet niks om het voor elkaar te krijgen.
geven de klant de schuld dat die niet een 2e dag even vrij voor de levering neemt
terugbetaling duurt 2 weken ondanks dat er nog niks geleverd isBarkruk
Fout in systeem, 1 product eenzijdig geannuleerd moet er nu 2 bestellen, hoe slim is dat van Fonq…
Bureau
Gewoon super slechte service. Defecte producten, geen oplossingen en geen geld retour. Begrijp niet hoe ze hier mee wegkomen.
cadeaukaart
Een fonQ cadeaukaart gekozen als kerstpakket. Blijk de bon alleen geldig op bepaalde producten binnen het assortiment. Mijn tip is dan ook om hier absoluut geen cadeaukaart aan te schaffen.
Een klok
Kon via mijn werkgever een cadeau bon uitzoekken van 50,00
Heb gekozen voor een Fonq cadeau bon.
Wat schets mijn verbazing ,dat ik niet alles kon bestellen met een giftcard.
Voor dat jullie een giftcard aanbieden,zou het wel zo eerlijk zijn ,omdat erbij te vermelden.
Zal dan ook nooit meer een giftcard,of zomaar iets bestellen bij Fonq.Barkrukken
Wij hebben 1,5 maand geleden leuke barkrukken gekocht bij Fonq. Na circa een week brak een stuk rotan van het zitgedeelte af. Inmiddels is van de tweede kruk ook een stukje rotan afgebroken op het zitgedeelte.
Wij wilden deze krukken terug sturen maar maar hadden geen dozen meer. Fonq geeft aan dat we zelf verpakkingsmateriaal moeten regelen. Dat maakt het lastig om ze terug te sturen.
Om deze reden zullen wij in de toekomst geen grote meubels meer bestellen bij Fonq.Karlsson Flip klok
Klok is binnen een jaar helaas defect gegaan.
Wanneer de Fonq garantiebepaling zegt "Bij gebreken heb je recht op vervanging of een reparatievergoeding" en ik geef de voorkeur voor vervanging wordt er toch bepaald dat ik een reparatievergoeding ontvang terwijl ik de klok voor dat bedrag niet kan repareren of vervangen, product is nog steeds op voorraad bij Fonq weliswaar in een andere kleur waar ik ook akkoord mee ben.
Erg jammer, ik zit nu met een defect klok en een klein deel van het geld retour.Eettafel
WAT EEN WAARDELOZE KLANTENSERVICE! Dit bedrijf zou niet eens meer mogen bestaan zó klantonvriendelijk en onprofessioneel! Deze mensen zouden allemaal een training moeten krijgen zoals al het personeel van bol.com & wehkamp etc.
Echt de meest klantonvriendelijke en WAARDELOZE service die je maar kan krijgen is bij firma fonq!! Jammer dat ik minstens 1 ster moet geven, maar zelfs die is er 1 te veel.Crockpot express
De meest klantonvriendelijke en waardeloze service die maar kan krijgen is bij firma fonq!! Jammer dat ik minstens één ster moet geven, maar zelfs die is er één te veel.
Ik heb een crockpot express besteld, wat overigens goed ging.
Het apparaat ging echter binnen de garantie kapot. Kan gebeuren. Teruggestuurd naar Fonq. Het apparaat kan niet meer gerepareerd worden. Het apparaat was ook niet meer leverbaar (zegt fonq). Ik kon een giftcard krijgen of een alternatief bestellen. Dat is niet wat ik wil. Ik wil een crockpot expressie anders had ik meteen wel een alternatief genomen.
Nu staat deze weer op de site van Fonq. Ik ga bellen; kan niet, want deze wordt geleverd door een partnerbedrijf! Hij staat gvd op jullie site!!! En omdat deze dus via een partner gaat, kan ik hem niet betalen met de giftcard die ik dus krijg. Geld terug ipv een giftcard kan ook niet, want dat is witwassen!
Als ik dan wel een alternatief zie, met bijbetaling; kan niet, wordt geleverd door een partnerbedrijf!
Wat een waardeloze, slechte firma dat fonq. Ik heb bij hen besteld, aan hun betaald en aan hun geretourneerd. Is het dan de verantwoording voor Fonq? Ja, maar die nemen ze dus niet. Dit loopt nu al maanden maar de heren/dames van het bedrijf Fonq houden voet bij stuk. Misschien dat ik de geschillencommissie maar ga benaderen, want dit slaat werkelijk nergens op.
Kijk uit voordat je bij fonq besteld. Geld ontvangen graag, maar service van niets.
Dringend advies; niet bij Fonq kopen. Gebeurt er iets, doen ze niets voor je!
Anderen bekeken ook

Juwelen kopen gebeurt vandaag de dag steeds meer online. Het is dan ook veel gemakkelijker om dit vanuit huis te doen en het aanbod is vaak oo...

Helaas regent het in Nederland nog wel eens, dus moet je je saaie regenjas weer aan of dat oncomfortabele, lelijke regenpak. Je ziet er niet uit, m...


Scapino: Ervaringen Hou jij van koopjes als het gaat om schoenen of kleding? Misschien kom jij dan wel vaak bij de Scapino! Maar is goedkoop geen ...
Precies hetzelfde hier. Ze kennen hun eigen garantievoorwaarden niet en schepen je af met 1/3 van de prijs die je ervoor betaald hebt. Je hebt gewoon 2 jaar volledige garantie. Ik kan hier heel veel energie in steken maar het gaat "slechts" om een paar tientjes, dus laat maar gaan. Maar nooit weer!