Fietsenwinkel.nl

3.9

Bestellen

2.2

Service

4.1

Prijs

3.1

Levering

24.5%

Zou hier weer kopen

Fietsenwinkel.nl

Fietsen van een hele fijne manier zijn om je te verplaatsen. In het verkeer fiets je overal letterlijk doorheen en het is ook een middel om op je gemak de omgeving te verkennen. Maar in alle gevallen wil je natuurlijk wel rijden op de beste fiets. Dus waar kun je die vinden? Één fiestenwinkel die je zou kunnen proberen is Fietsenwinkel.nl. Maar wat voor kwaliteit stadsfietsen biedt deze winkel aan? Hoe makkelijk zullen hun elektrische fietsen zijn? Zal het lang duren voor de bezorgservice van Fietsenwinkel.nl om je sportieve fiets te bezorgen? En zal de klantenservice van Fietsenwinkel.nl je aan het juiste vervangende fietsonderdeel kunnen helpen? Hier kun je alleen achter komen door reviews te lezen van klanten die al een fiets of fietsonderdeel bij Fietsenwinkel.nl hebben gekocht. Hun meningen, ervaringen en beoordelingen zullen je beslissing om wel of niet bij Fietsenwinkel.nl te shoppen vast een heel stuk makkelijker kunnen maken.


Over Fietsenwinkel.nl

Fietsenwinkel.nl is, zoals de naam van de winkel al aangeeft, een winkel die fietsen verkoopt. Ze hebben vele winkels in bijvoorbeeld Almelo, Heerenveel, Zwolle, Amsterdam, Rijswijk, Delft, Assen, Vello, Maastricht, Hilversum en andere plaatsen. Kijk op hun website voor een overzicht. In hun winkel kun je vele verschillende herenfietsen en damesfietsen vinden. Zo zijn er bijvoorbeeld stadsfietsen zoals transportfietsen, bakfietsen, omafietsen, vouwfietsen, moederfietsen, sportieve stadsfietsen, retro fietsen en nog meer. Dus of je nou een vouwfiets wilt die makkelijk is mee te nemen in het OV of gaat voor een retro design, Fietsenwinkel.nl heeft verscheidene mogelijkheden. Voor de sportievelingen zijn er sportieve fietsen zoals trekkingfietsen, racefietsen, kindermountainbikes, elektrische mountainbikes en hybride fietsen. Voor wat meer gemak zijn er elektrische fietsen en speed pedelecs met lage instap. Je kunt kiezen voor een voorwielmotor, middenmotor of achterwielmotor. Ook biedt Fietsenwinkel.nl verschillende reserveonderdelen en andere accessoires aan. Zo is er fietsverlichting, standaards, bagagedragers, fietskarren, fietshelmen, fietsbellen, e-bike accus, fietsendragers, spatborden, handvatten, fietscomputers, fietspompen, windschermen, fietsbellen, pedalen en fietsgereedschap. Hun selectie fietsen bevat collecties van merken zoals Batavus, Gazelle, Cube, Giant, Sparta, Puch, Brinckers, Cortina, Sensa enzovoort.




Diensten van Fietsenwinkel.nl

Je kan natuurlijk één van de winkels van Fietsenwinkel.nl bezoeken, maar als er geen bij je in de buurt is dan kun je de fiets of het onderdeel via hun website bestellen. Hun bezorgservice levert de fiets dan bij je thuis af. Aangezien veel fietsen niet goedkoop zijn heeft Fietsenwinkel.nl ook een fietsverzekering die je kan beschermen tegen onvoorziene kosten. Ook kun je bij Fietsenwinkel.nl terecht voor een servicebeurt of onderhoud van je fiets. Daarnaast hebben ze apparatuur die de juiste framemaat kan bepalen. Op hun homepage kun je op de hoogte blijven van het laatste nieuws. En mochten er problemen optreden dan kun je altijd hun klantenservice benaderen.


Klachten, Complimenten en Tips voor Fietsenwinkel.nl

Rijdt jij al op een fiets van Fietsenwinkel.nl? Dan kun jij ons vast meer vertellen over deze keten van fietsenwinkels. Wat is jouw oordeel over de kwaliteit van hun elektrische fietsen? Duurde het lang voor hun bezorgservice om de stadsfiets bij je thuis te bezorgen? En wat zij de klantenservice van Fietsenwinkel.nl toen het onderdeel toch niet juist bleek te zijn? Schrijf je eigen review en vertel ons wat jij van Fietsenwinkel.nl vindt.


Zal een fiets van Fietsenwinkel.nl je brengen waar je zijn moet? Lees reviews over hun stadsfietsen, elektrische fietsen, mountainbikes & racefietsen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (53)

Speed Pedelec

Helaas "maar" 500 tekens toegestaan. Samengevat: Na bijna 4 maanden ellende : • Een speed pedelec die het niet doet. • Geld weg. • 9 vrije uren armer • 150 km met auto op en neer gereden. • 4 maanden verzekering (a bijna 50 euro) kwijt aan niets • Verkeerde (goedkopere) helm. Service onbereikbaar (of sturen een mail met terugbel verzoek) Vraag ALTIJD schriftelijke bevestiging (men beloofd van alles) Aftersales = 0 Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

W

Werrannah

03-02-2024

0forum

speed pedelec

Service is beyond slecht. Communicatie van zeer twijfelachtige allure. Via mail heel erg vaag en summier (niets zwart op wit?) Telefonisch onbereikbaar via callcentre. Ik hen nu een defect geleverde speed pedelec en kan fluiten naar 4700 euro

B

bas

06-01-2024

0forum

zeer slechte service

afspraak 31.8.23 reparatie bij fietsenwinkel Kleiweg Rotterdam. Opmaak schaderapport half oktober 2023. Unigarant betaalt snel uit 2.11.23 behalve het schaderapport, wat fietsenwinkel.nl moet betalen vindt de verzekering. Na de kerst 2023 dus 4 maanden later!!! kon ik mijn fiets gerepareerd ophalen. Na alle communicatie problemen vond fietsenwinkel het heel normaal het schade rapport bij mij als klant te vorderen! ongelooflijk wat een vreselijke service. Koop hier nooit je fiets!

M

marije

03-01-2024

0forum

Phatfour Ebike

Frauduleuze fietsenwinkel!!!! Nadat mijn nieuwe Phatfour gestolen was volgde ik de procedure op van fietsenwinkel.nl. Vervolgens kreeg ik van Rogier van fietsenwinkel.nl schriftelijk de mededeling, dat ik opeens elders verzekerd zou zijn dan de door fietsenwinkel.nl zelf aangevraagde doorlopende fiets verzekering van de ANWB, op de locatie Amsterdam tijdens het ophalen van mijn nieuwe fiets in April jongstleden. Toen ik Rogier van fietsenwinkel.nl om opheldering vroeg weigerde hij om mijn concrete antwoorden te geven op de vragen die zijn bericht heeft opgeroepen. Vervolgens krijg ik 4 dagen later een schriftelijk bericht van Rogier van fietsenwinkel.nl dat toch niet elders verzekerd was. Maar wat hij er niet bij heeft vermeld is dat ondertussen de FOUT door fietsenwinkel.nl gemaakt is om zonder mijn medeweten mijn huidige doorlopende fietsverzekering te laten royeren vanaf de ingangsdatum nadat mijn fiets al ruim 3 weken gestolen was !!!!!! Verder heb ik al diverse mails gestuurd en meerdere malen gebeld maar Rogier van fietsenwinkel.nl weigert zijn verantwoording te nemen en mij te woord te staan. Het is een de schande dat dit de service is die mij word geleverd na een aankoop van ruim 3200 euro. Ik advieseer dan ook met klem aan iedereen die geïnteresseerd is om een nieuwe fiets of ebike te kopen dat zeker NIET bij fietsenwinkel.nl te doen. Dit bedrijf maakt blunder na blunder zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen voor de fouten die ze ook kaar blijven maken. Ik neem een advocaat consumenten recht in de arm en zal niet rusten voor ik mijn volledige aankoopbedrag vergoed heb gekregen van FIETSENWINKEL.NL

J

Jules

20-11-2023

0forum

E-bike afgelopen zomer 2023

Vreselijke winkel. Wat een dozenschuivers. Op het moment dat je betaald hebt (2 fietsen) houdt de service op. Bij ophalen rammelde de fiets aan alle kanten. Ik heb thuis nog alles vast gedraaid en fiets van mijn vriend zat het wiel van los (levensgevaarlijk). Alles om 'm maar even snel vanuit onderdelen als geheel in elkaar te zetten. Fiets was niet compleet en onderdelen kapot zoals ik 'm besteld had. Onderdelen moesten nog later komen. Zouden me op de hoogte houden wanneer de spullen binnen zouden zijn, maar gebeurde niet. Fiets kon niet compleet geleverd worden en wat toegezegd was, werd niet waargemaakt. Alle mails zijn noreply, waardoor je geen reactie terug kunt geven. De verplichte servicebeurt voor garantie kan ineens niet meer in eigen winkel, of ik mijn fiets maar even 70 km. verderop kom inleveren. Ophalen willen ze wel a €79. Wat is dat nou??

F

F.

27-09-2023

0forum

Keewee bakfiets

K

Kristel Van der zwan

21-09-2023

0forum

Moederfiets

Ik heb hier een moederfiets gekocht, levertijd max drie weken zeiden ze. Na 4,5 week werd eindelijk mijn fiets geleverd. Na drie keer fietsen ging er een simpel onderdeel kapot, ik heb meerdere keren gebeld en via de website een reparatieaanvraag gedaan. Elke keer kreeg ik hier geen antwoord op terug. Daarna besloten dat ik de fiets wil retourneren, als ik belde naar de klantenservice werd elke keer meteen opgehangen als ik koos voor retour sturen. Nu via een omweg al meer dan 10 keer gebeld hierover. Ze beloven mij elke keer terug te bellen hierover, maar we zijn nu twee maanden verder en ik heb nog steeds geen antwoord. Het moet intern besproken worden, maar blijkbaar heeft dit absoluut geen haast bij ze. Ondertussen zit ik met een kapotte fiets waar ik niet op kan fietsen. Ik heb echt spijt van mijn aankoop bij deze winkel en hoe ze je behandelen is echt schandalig.

A

Anne

17-09-2023

0forum

Elektrische fiets

Verschrikkelijke service. Winkel is niet telefonisch bereikbaar, gaat automatisch naar de klantenservice die voor jou contact op gaat nemen met de winkel. Ze zeggen dat dit een tijdelijk probleem is maar dit duur nu al een meer dan een maand. Tevens een verzekering afgesloten bij anwb via fietsenwinkel.nl. Accu gestolen, ik krijg de winkel niet te pakken, winkel verkoopt geen accu's op de website. klantenservice weet nergens wat van. Verzekering wil een offerte... u snapt het: een eeuwige loep. uiteindelijk een klantenservice medewerker gesproken die bereid is iets meer moeite te doen en zorgt dat ik een accu kan bestellen. accu zou binnen een week geleverd worden. Dit is nu 2 weken geleden. Vandaag bericht gekregen dat de accu "waarschijnlijk" begin volgende week binnen komt. Ik zit al meer dan een maand met een verzekerde fiets, zonder accu, leen accu is niet mogelijk, geen telefonisch contact met winkel te krijgen, op mails is de reactie tijd +/- 4 dagen. zeer teleurstellend.

J

jolijn

14-09-2023

0forum

E-bike fiets

Wat een super slechte service wordt er door fietsenwinkel.nl verleent. Fiets na 2 weken defect, kan gebeuren maar was bij aflevering slordig afgewerkt. Vervolgens na 2 weken fietsen weer defect, weer omdat de afmontage niet goed is. daarna door de klantenservice aan het lijntje gehouden, moet 3x dezelfde aanvraag indienen. en nog steeds niet opgelost.

A

Andre

12-09-2023

0forum

tenways cgo 600

Een week nadat ik de bestelling voor mijn fiets had geplaatst en betaald werd ik gebeld dat de fiets niet leverbaar meer was. Hij kon kijken of er nog ergens een showmodel was. Dit bleek in Groningen. Dit werd gecompenseerd met een ringslot. Echter zag ik later dat het merk van de fiets adverteerde met een gratis ringslot bij de bestelling dus de compensatie was niet helemaal waar. Na een paar dagen kreeg ik al bericht dat mijn fiets was aangemeld voor vervoer. Na 3 weken ben ik gaan bellen. De fiets zou de week erop in vervoer gaan. Een servicebeurt zou de compensatie worden voor deze vertraging. Uiteindelijk kon ik na ruim anderhalve maand na het plaatsen vd bestelling mijn fiets ophalen. In de winkel wisten ze niks van de telefonisch besproken compensatie van de servicebeurt. Dit was ook niet mogelijk. Na een week fietsen kreeg ik error 21. Ik chatte met de chatfunctie. de website om een afspraak te maken werkte niet en ze vroegen waar ik een afspraak zou willen. ik antwoord en wacht al 3 dagen op bericht. Het gesprek duurt nu al 6 dagen.

K

Klaas

03-09-2023

0forum

Elektrische fiets

Zeer slechte service! Elektrische fiets is na 4 weken al defect, kan uiteraard gebeuren, melding gemaakt bij fietsenwinkel.nl en deze kwamen met een servicepartner vlakbij. Hier de defecte fiets naartoe gebracht maar deze gaf meteen aan dat dat niets zou worden met fietsenwinkel.nl. Vervolgens nog meerdere servicepartners zelf moeten bellen of ze popal konden maken en of ze tijd hadden, bij allemaal was er wel wat. Uiteindelijk naar een servicepartner op 30min rijden. Hier staat de fiets nu al 9 weken omdat fietsenwinkel.nl niet opschiet met de juiste delen opsturen, vervolgens verkeerde delen opstuurde en nu blijkt dat er weer iets anders defect is. Een leenfiets is bij fietsenwinkel.nl niet mogelijk, ondanks dat ik al meerdere malen heb aangegeven dat dat voor ons de oplossing zou zijn. Telefonisch krijg je voornamelijk te horen: heb nog even geduld. Er is nog steeds geen zicht op een einde, fietsenwinkel.nl zou zich kapot moeten schamen!

M

Marco Stapper

27-08-2023

0forum

Stromer Stx1

Mensen, laat je je niet verleiden door de mooie en lage prijzen. de service is ruk gebrek aan technisch monteurs qua omvang winkels en men gebruik oude onderdelen waarbij de garantie in geding komt. Wil je goede service en een tevreden klant blijven? Koop hier dan NIET!

C

Cheuk

08-06-2023

0forum

2 elektrische fietsen

Dit zijn oplichters. Ze verkopen waardeloze fietsen met onderdelen die onmiddellijk kapot gaan en vervolgens wacht je meer dan een maand op een reserveonderdeel wat niet geleverd wordt. De klantenservice kan je niet helpen want 'ze wachten op antwoord van de betreffende persoon'. Ons eigen servicepunt zegt: nooit iets kopen bij fietsenwinkel.nl! Je krijgt alleen maar problemen. Je eindigt met een fiets die het niet doet en een gefrustreerde reparateur die je niet kan helpen. Fietsenwinkel komt ondertussen met excuses en zegt dat je moet wachten. Nog nooit zoiets meegemaakt.

F

Frederike Peters

31-05-2023

0forum

Electrische fiets

Fiets gekocht echter fiets ontvangen waarbij bij thuiskomst de vernellingen niet werkten. Fiets terug gebracht en deze zou binnen 24 uur gemaakt worden. Ik zou gebeld worden maar nee hoor , er gebeurt niets. Klantenservice is ronduit verschrikkelijk met slecht Nederlands sprekenden mensen die werkelijk niets voor je doen. Echt hier nooit een fiets kopen !

Y

Y

16-05-2023

2forum

E-bike

Deze winkel moet je vermijden! Na verkoop, levering en betaling loop je tegen een muur van tegenwerking op. Fietsen vertonen (Brinckers) binnen de garantie periode meerdere malen problemen maar fietsenwinkel.nl is niet bereid om hier enige service voor te verlenen. Aan de telefoon tref je slecht Nederlands sprekende medewerkers die niet geïnstrueerd lijken om oplossingsgericht te werken maar vooral de klant zo snel mogelijk zien te lozen met niet waargemaakte beloften (wij bellen u, wij nemen contact op maar niets van dit alles...).

R

Richard

15-05-2023

0forum

Brinckers Lemans m8

Inmiddels binnen een jaar 3x hetzelfde probleem waardoor de fiets maanden bij de reparateur staat. Klantenservice is ronduit onbetrouwbaar, roept bij elk telefoontje wat anders en is gespecialiseerd in het afschepen van klanten op een onbeschofte manier. Ik ga met mijn probleem maar naar de geschillencommissie want fietsenwinkel.nl blinkt uit in gebreken, net als de fietsen die ze leveren!

S

S.L

13-05-2023

0forum

Phatfour FLS+ 2023

Echt ronduit waardeloos. We zijn in de winkel in Utrecht super netjes geholpen en kochten daar een Phatfour Fatbike voor onze dochter. Zij was op 31 maart jarig en we vroegen of hij voor die tijd geleverd kon worden. Dit was geen enkel probleem, want de fiets was op voorraad. We bestelden de fiets op 4 maart, dus ruim op tijd zou je zeggen. Toen 31 maart dichterbij kwam, hoorden we maar niets en hebben we zelf contact opgenomen. Bij de 'klantenservice' werkten mensen die niet eens fatsoenlijk Nederlands spraken, dus telefonisch kwamen we niet veel verder. Via de mail kregen we alleen te horen dat we een mail zouden ontvangen zodra de fiets leverbaar was. Dit klonk een beetje vreemd, aangezien de fiets op voorraad was. We werden op geen enkele wijze op de hoogte gehouden of het leveren op of voor de verjaardag van onze dochter zou lukken. Ongeveer 2,5 week na de verjaardag van onze dochter kregen we een mail dat de fiets binnen 7 dagen geleverd zou worden en dat uiterlijk 2 dagen van te voren de leverdatum bekend zou zijn. 7 dagen later heb ik zelf maar gebeld en kreeg ik te horen dat de fiets later zou komen. Ik ben uiteindelijk in overleg, zelf naar de winkel in Utrecht gereden om de fiets op te halen. Eenmaal in de winkel kreeg ik te horen dat ik €100 compensatie zou krijgen, wat ik erg netjes vond. Helaas kwam ik erachter dat er al bijna 10km op de teller stond. Dit is niet enorm veel, maar ik kreeg het vermoeden dat dit gewoon een showroom model was. Toen ik de fiets verder ging controleren, zaten er ook meerdere beschadigingen op de fiets. Ik gaf toen aan dat ik een andere fiets wilde, kreeg ik te horen dat de fiets niet meer te bestellen was. De jongen in de winkel (Sabir) stelde voor om naar de werkplaats te gaan om te kijken wat er aan de schade te doen viel. In de werkplaats werd er eigenlijk gedaan alsof ik aan het zeuren was en er werd gezegd:'als je die fiets de eerste keer in de schuur zet, heb je er ook zo schade aan'. Echt een onbegrijpelijke opmerking in mijn ogen als je een nieuw product koopt en zeker als het een fiets van 3000 euro betreft. Ik kreeg ook te horen dat de reparatie altijd zichtbaar zou blijven, dus ik vroeg wat er dan voor korting van de fiets zou gaan. Er werd mij vertelt dat er geen korting van de fiets kon. Dit kon wel van een demo model (wat dit volgens mij al was), dus gingen we kijken bij het demo model. Wat opviel is dat dit model een nieuwere bediening had. De fiets die ik kreeg, bleek ook nog eens een oud model (2022) en niet degene die ik besteld had (2023). Het demo model was nog meer beschadigd, dus dit was geen optie. Na een hoop gedoe en overleg, was er geen korting mogelijk op de fiets met schade. Er werd mij verteld dat deze waarschijnlijk verkocht zou worden in de outlet. Ik zei toen, dat er daar dan ook een korting vanaf zou gaan. Dit werd beaamt, maar ze konden mij toch geen korting geven. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd. Dit werd gelukkig binnen een week terug gestort. Ik heb nu de fiets direct bij Phatfour besteld en nog goedkoper ook, omdat er een actie gold op de accu. Helaas is er wel gemiddeld 8 weken levertijd. Ik zou zeggen, koop je fiets alsjeblieft ergens anders en absoluut niet bij Fietsenwinkel.nl. Het internet staat ook vol met klachten over ze.

N

Nick Boszhard

24-04-2023

0forum

E-bike

Vreselijke winkel. Hebben een defecte fiets geleverd, deze is inmiddels al 6 keer teruggebracht naar de winkel en telkens zonder resultaat. Wanneer je de winkel hiermee confronteert, geven ze de gebruiker de schuld. Hier absoluut NIET bestellen

M

Maikel Vos

21-04-2023

0forum

Cortina e bike

Bij levering deed e-bike het niet goed. Dacht omdat accu niet was geladen, 1,5 dag er op kunnen fietsen. 9 feb fiets geleverd week later contact opgenomen. 24 feb is e-bike opgehaald. Nu 18 maart en nog steeds geen e-bike.

S

S

18-03-2023

0forum

Reparatie binnen garantie

Wacht al vier maanden op reparatie van elektrische fiets. Ik krijg geen leenfiets en ik word niet geïnformeerd. Als ik bel zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik maar geduld moet hebben. De eerst volgende leenfiets is voor mij hoor ik al drie maanden

A

anton

03-03-2023

0forum