eGlobal Central
Alle reviewseGlobal Central
Alle reviews (10)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
AppleTV 4K 64GB
Op 23 dec.'20 apparaat besteld en betaald; ondanks de Kerstdagen en Oud en Nieuw dagen op 6 jan.21, dus binnen 14 dagen thuis ontvangen. Ben erg blij met het apparaat!
iPad
Geweldige service!
Verschillende
Steeds correct afhandelen !
Google Chromecast
17 februari bestelde ik een Google Chromecast bij eGlobal Central. Na meer dan 3 maanden is er nog altijd niets geleverd en de verkoper geeft de koerier de schuld ("wij hebben een claim ingediend bij de koerier"). Het kan wel zijn dat er iets misgelopen is bij de koerier maar daar heb ik als klant niets mee te maken. Ik ben bij hen een aankoopovereenkomst aangegaan en zij hebben de eindverantwoordelijkheid voor een correcte levering. Ik heb hen herhaaldelijk hierop gewezen maar ze weigeren koppig mijn geld terug te betalen. Net zoals bij talloze andere slachtoffers (google maar even rond op eglobal central klachten/ervaringen) tracht eGlobal zich te verstoppen achter zijn algemene voorwaarden op de website. Tip aan andere slachtoffers: Laat je hierdoor niet vangen. De wet is de wet, een verkoper kan zich nooit aan de wet onttrekken door het opstellen van algemene voorwaarden die hiertegen indruisen. Als je met credit card betaalt ben je normaal gezien automatisch verzekerd tegen dit soort wanpraktijken en kun je altijd via die weg je geld terugkrijgen.
Een drone en een geheugenkaartje - FRAUDE firma
Op 02/01/2021 een DJI Mini 2 drone besteld voor 511€ (dus zo'n 68€ goedkoper dan op amazon.de) en een Micro-SD kaartje van 13€. Leek me mooie deal. Was in stock en werd geleverd in 6-8 werkdagen. Collega's en vrienden hadden hier ook al besteld, dus why not?
10 dagen later (op 12/01) sturen ze een mail dat 'hun leverancier niet op tijd geleverd had en dat pas op 15/01 zal kunnen verstuurd worden'. Item was toch 'in stock' ?? Maar och, wat is nu 2 weken vertraging. Geen man overboord.
19/01/2021 krijg ik een mail dat mijn item 'in bulk' verzonden is vanuit Hong Kong. Beter laat dan nooit.
Op 20/01/2021 laat de tracking weten dat het al in het Brusselse depot van DHL zit en ze wachten op clearance van de douane: prima !
Op 22/01/2021 telefoon van DHL: De douane heeft 'vragen bij de opgegeven waarde door de verzender' en ze vragen om een factuur ter staving, wat ik prompt doorstuur. Op de door DHL bijgevoegde Airwaybill is het volgende te lezen: Battery for gimball, value: 19,50€ !!
Dus met andere woorden: Ze rekenen MIJ zogezegd de correcte BTW aan, die zij zullen betalen aan de Belgische staat (Ah ja want punt 17.1 in hun voorwaarden: Om het internationale kopen proces te vereenvoudigen, kiest eGlobal Central ervoor de controles die uitgevoerd worden bij duane inklaring te behandelen. Bij het kopen van producten via eGlobal Central, geeft u eGlobal Central toestemming voor de regelingen bij de douane namens u voor de producten in uw bestelling. Invoeren van producten uit het buitenland kan een gedoe zijn voor het merendeel van onze klanten. Wij organiseren dit proces voor u. Wij bezorgen u de goederen tot aan uw deur door de snelle lokaal scheepvaartverkeer. De vermelde prijzen op onze website zijn de definitieve prijzen, door het te betalen zullen de goederen geleverd worden tot aan uw deur. Zonder verborgen kosten en douane vertraging.).
En dan betalen ze aan de Belgische staat de 'verschuldigde BTW' op 19,50€. Juist ja.
Een boze mail naar eglobalcentral en dit is hun antwoord op 25/01/2021:
Beste Klant,
Bedankt voor je bericht.
De douane heeft je bestelling inderdaad in handen , gelieve de betaling die ze vragen te voldoen en me deze factuur door te sturen.
Wanneer deze betaalde factuur bij me is kan ik een terugstorting aanmaken voor je.
Het spijt ons dat je dit moet voorschieten , maar indien we dit afhandelen vanuit onze kant kan dit nog weken duren voordat je de bestelling aankrijgt.
Deze officiele factuur moet u naam, adres en parcelnummer bevatten.
Daar kon ik natuurlijk NIET mee akkoord gaan: ik moet eerst de BTW èn de DHL kosten betalen en dan maar hopen dat ze dat gaan terugbetalen?
Even later een bericht van DHL:
Na betaling van hetvolgende sturen ze het pakje verder naar mij:
138€ te weinig betaalde BTW
4€ invoerrechten
100€ (!!) DHL Dossierkosten
------------------------------
242€ Wat de totale prijs van de drone op 753€ zou brengen. Juist ja...
Eglobalcentral zegt dan wel dat ze het gaan terugbetalen maar...
En eigenlijk wordt ik ongewild in verband gebracht met BTW-fraude. Neen dank u.
Een nieuw telefoontje naar DHL en die zeiden mij hetvolgende:
- Er waren op dat moment zo'n 250 pakjes in DHL Brussel met een belachelijk lage opgegeven waarde van Eglobalcentral geblokkeerd door de Douane.
- De vriendelijke dame wist me ook te vertellen dat hetzelfde probleem zich in Duitsland en Frankrijk voordeed met deze firma. En daar ging het -logischerwijze- om nóg méér dan 250 pakketjes.
- DHL heeft het account van de verzender (Alpha Trading, wellicht partner in crime van Eglobalcentral) geblokkeerd wegens massale fraude. Ze kunnen niet meer versturen via DHL
Er werd om een Paypal-terugbetaling verzocht, dat is in behandeling.
Dus... een verwittigd persoon is er 2 waard: bestellen aldaar KAN goed lopen maar... weet dat ze massaal frauderen. En dus kan het lelijk tegenvallen.I-PAD
Een dikke 0 op 100 .
I-PAD besteld en na 1 maand nog niets !
Geen communicatie van het bedrijf !
Alle contacten die ik wil maken , worden niet beantwoord .
NEP bedrijf uit Nederland volgens mij .
Ik had beter eerst het adres bekeken dan wist ik genoeg .
Hongkong ligt niet in NEDERLAND !
Enige oplossing volgens mij is POLITIE hierbij in te schakelen .
Als ik nog iets ga ontvangen ben ik al bang wat ze me gaan opsturen !
Misschien een I-PAD die nog slechter is dan een rekenmachine !En, heb je inmiddels na lang wachten wel je bestelling ontvangen?
Het is geen nep-firma. Ze versturen ook wel degelijk bestellingen uit. Alleen is het een frauduleuze firma (zie ook mijn review hier). Als je met Paypal betaalde zit je wel safe.
Een goede raad trouwens: ALLES online betalen met Paypal (als het kan), ze hebben prima aankopersbeschermingiPad Pro 11 inch 2020
Op 1 augustus 2020 plaatste ik een bestelling bij eGlobal Central in Nederland. Op 11 augustus werd er gemeld dat er sprake was van vertraging maar dat de bestelling binnen enkele werkdagen verzonden zou worden. Afgelopen maandag 17 (na 6 dagen!) augustus ontving ik een statusupdate dat de bestelling zou zijn verzonden. Echter heb ik nog enkele statuswijziging van de koerier gezien en lijkt het pakketje nog niet eens bij PostNL aangeleverd. Op de website wordt geadverteerd met 6 tot 8 werkdagen levertijd, inmiddels zijn er bijna 3 weken (14 werkdagen) verstreken en het is nog niet helder wanneer de bestelling geleverd zal worden. KOOP NIET BIJ DIT BEDRIJF men communiceert niet of nauwelijks en je weet nooit of en wanneer je bestelling geleverd zal worden. Onbetrouwbare en zo mogelijk malafide praktijken!
Uw verhaal klopt helemaal ! Ik heb hetzelfde probleem .
Ik had beter eerst reviews gelezen . Dan had ik geen I-PAD bij deze firma gekocht .
Heb nog een klein sprankeltje hoop dat het toch nog gaat aankomen .
Maar ik ga er niet op wachten en ga de POLITIE inschakelen om deze firma te onderzoeken .
NEP nederlands bedrijf volgens mij !!!!U schrijft negatief (en terecht, zie ook mijn ervaring) en dat je afraadt bij dit bedrijf te kopen maar de knop 'zou hier weer kopen' staat op JA. Erg jammer en 'slecht' voor hun 'score'. Misschien kan je het aanpassen?
Samsuns s20
Product is goed, bestellen.gaat makkelijk.
Levering duurt ongwveer 4 weken, product wel netjes afgeleverd.
Echter DPD is niet zo een geweldige courier, onaardige bezorger die na 1 keer bellen al richring de buren van 4 huizen verderop aan het lopen was.
Let wel op dat het geen Nederlands bedrijf is, daar kom je pas laat achter.
Dus goede prijzen, alleen lang wachten op.he productRy
Hoi mijn review
Garmin 245 music
Plus: de prijs
Min: afspraken nakomen, levering (niet), klantenservice, retour aankoopbedrag.
Anderen bekeken ook

Televisie kijken in de badkamer, zijn daar goede oplossingen voor te vinden? Want als je een uurtje in bad gaat zou het natuurlijk wel leuk zijn al...

Foto de Vakman is meer dan alleen dé vakman op het gebied van camera’s. Nieuwsgierig naar ervaringen van anderen die hier hun camera k...

Heeft u elektronica of gadgets nodig maar kunt u dat niet vinden in de winkels? Dan kunt u gadgets via de webshop geeektech.com gadgets bestellen. ...

Je moet er toch niet aan denken dat er ingebroken wordt, en iemand er vandoor gaat met je kostbare spulletjes? Je kunt daarom je huis beveiligen me...
bedankt voor je review. Ik stond op het punt een cameralens te bestellen omdat die simpelweg veel goedkoper is. Toch ga ik maar naar de vertouwde winkel toe en betaal liever 150 euro meer dan in hetzelfde traject te komen als u. BEDANKT. HET HEEFT MIJ ERVAN WEERHOUDEN