NederlandReview

    Ervaringen Douglas

    Douglas: Ervaringen

    Je ruikt het meestal al van verre… je komt in de buurt van een winkel van Douglas Parfumerie! Ga je naar binnen of loop je voorbij? Wat is het slimst? Hoe denken anderen over deze parfumwinkel? Wat verkopen ze hier zoal, hoe zijn de prijzen en hoe is de kwaliteit? Krijg je goed advies als je daarom vraagt of ben je op jezelf aangewezen? En, niet geheel onbelangrijk: zijn hier goede dealtjes en aanbiedingen te vinden, hebben ze goede acties? Kom alles te weten over Douglas bij NederlandReview en doe zelf ook een bijdrage als je zelf klant bent (geweest) bij deze parfumerie! Laat je mening achter en vertel zo anderen hoe jij deze winkel beoordeelt!

    Jahmene Douglas' audition - Etta James' At Last- The X Factor UK 2012

    Over Douglas

    Douglas is een grote naam in heel Europa als het gaat om schoonheidsproducten. Met meer dan 1700 winkels in 19 landen in Europa is het een bekende naam in menig winkelstraat. Het bedrijf vindt haar oorsprong en naam bij John Sharp Douglas, een Schots emigrant die in Hamburg de eerste parfum- en zeepfabriek vestigde, in 1821. De producten waren een succes en werden verkocht in winkels in de buurt. In 1910 openden zussen Maria en Anna Carstens een parfumwinkel met de titel Douglas Perfumery in Hamburg. En vanaf die tijd groeide het bedrijf door tot de toppositie die het nu inneemt. Al lang niet meer alleen in Hamburg, maar dus verspreid over heel Europa.

    Diensten van Douglas

    Je kunt Douglas in de winkel of online bezoeken. Bij dat laatste krijg je gratis 2 samples naar keuze, gratis bezorging, 24-uurslevering (voor België geldt een 48-uurslevering), gratis retourneren, de mogelijkheid bestellingen af te halen bij DHL of in een store en zelfs een gratis cadeauservice. Want een parfum is voor velen het ideale cadeautje en wordt vooral veel geschonken bij verjaardagen, Sinterklaas of met Kerst. Douglas biedt dan ook een uitgebreid assortiment aan giftcards, vanaf 10 euro en oplopend tot 100 euro, voor de gulle gever. Altijd netjes verpakt voor het feestelijke effect. Een andere kaart die Douglas aanbiedt is de Douglas Card. Bestel deze kaart online en met een week of drie heb je de kaart in huis en dan begint het grote genieten met de volgende voordelen:

    • Beauties sparen voor € 5,- korting op het gehele Douglas assortiment
    • Het glossy magazine Fabulous by Douglas bij u thuisbezorgd
    • Exclusieve VIP-vouchers met korting op prachtige producten
    • Als eerste inschrijven voor workshops en events, zoals meet & greets met Leco van Zadelhoff
    • Persoonlijke post met waardebonnen om gratis luxe samples op te halen
    • VIP-avonden; ontdek een avond vol beauty, inspiratie en verrassende extra’s
    • 10% korting op producten waarop nog geen korting wordt verstrekt, zoals make-up producten, accessoires en enkele geuren en verzorgingsproducten. Een aantal merken is uitgesloten van korting.

    Klachten over Douglas

    Niet tevreden over de producten of de service van Douglas? Je kunt het op ze op meerdere manieren laten weten. Ga langs in een van de winkels of zoek het antwoord online. Voor elke afdeling zijn er speciale (email)adressen en telefoonnummers.

    Hoe denk jij over de Douglas? Laat het ons en heel Nederland weten!

    Goede of slechte ervaring gehad? Schrijf een review! Of van plan iets te kopen? Lees eerst beoordelingen zodat u weet wat en waar u het best kunt kopen!

    Douglas
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (57)

    5.2
    49% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.6
    Service
    rating
    4.6
    Prijs
    rating
    5.4
    Leveren
    rating
    5.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Goede service in de winkel, online besteld

    Hallo Allemaal in Nederland!

    Ik wilde even zeggen dat ik de Douglas een hele goede winkel vind. Ik was vandaag in de Kalverstraat aan het winkelen en moest een cadeautje kopen voor mijn moeder, want die is zaterdag jarig. Nou, dat is best lastig. Maar ze hebben mij toen heel goed geholpen met kiezen daar, de service is heel goed! En ook heel aardig, want het meisje in de winkel zei dat als ik het online bestelde dat ik dan extra dingetjes erbij zou krijgen en ook kon laten inpakken en opsturen, dus dat heb ik toen gedaan. Ik hoop dat mijn moeder het ook lekker vind, maar dat zal best, want ik heb kunnen proberen in de winkel!

    Dus ik vind het een hele goede winkel.

    Door: Daisy 10-02-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Cadeaupakket met hulp van Douglas voor mijn moeder met Valentijnsdag

    Enorm cadeaupakket samengesteld voor mijn moeder voor Valentijnsdag.
    Omdat ik zelf geen idee heb wat er dan allemaal leuk is voor een moeder, heb ik mij heel erg laten helpen door de lieve dames in de winkel en die hebben echt fantastisch geholpen.
    Allemaal mooie verwenspulletjes en ze hebben het prachtig mooi ingepakt.

    Echt heel leuk en ik ga vaker hierheen voor als ik cadeaus nodig heb, want ze adviseren heel uitgebreid en vinden het volgens mij ook gewoon zelf heel erg leuk om een cadeaupakket te maken en dat dan ook nog heel mooi in te pakken.

    Door: Marijn Lauten14-02-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Positieve en negatieve puntjes (maar vooral positief hoor)


    Positief aan de Douglas:
    - Veel om te kiezen, zowel in de winkel als op de website.
    - Lekker veel ruimte in de winkels, je kan goed rondkijken
    - Ze zitten in de meeste winkelstraten
    - Goede merken, zoals Blond Amsterdam en Chanel en alles eigenljik

    Negatief:
    - Ik wil wel meer leuke aanbiedingen en kortingen. Er is wel veel, maar kan altijd meer ;)
    - Soms is het best duur en dan is een andere winkel goedkoper.

    Door: Karina Stegeman19-01-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Geurtje omruilen mag

    Gisteren in de stad geurtjes geshopt voor de feestdagen.

    Ik had een verkeerd geurtje gekocht (oeps) en dat was heel mooi ingepakt, maar gelukkig kon ik het toch nog ruilen vandaag. heel blij mee, want ik had verkeerd gekeken en moest echt iets totaal anders hebben. Het was ook nogal een DUUR geurtje, dus fijn dat ik het mocht omruilen. Ik was bang dat dat met geurtjes misschien niet zou mogen, maar gelukkig wel!!

    Door: Paulien Woerdsma04-12-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Kadobon

    Douglas heeft een slechte beurt gemaakt. Ik had ruim op tijd een kadobon van 75 euro besteld die ik iemand als verjaardagskado wilde geven. Krijg ik 'm bezorgd, is het een bon van 25 euro met een kaart erbij voor heel iemand anders. Had ik dus de bestelling van een andere klant. Meerdere keren gebeld met de klantenservice, maar daar kom je niet doorheen. De Douglas bepaalde dat ik niet mag wachten en verbreekt de verbinding. Toen gemaild, twee keer zelfs, geen reactie. Inmiddels is de verjaardag geweest en stond ik voor Jan met de korte achternaam. Vandaag maar weer eens gebeld en lukraak een optie in het keuzemenu gekozen. Na 15 minuten wachten kreeg ik een medewerker aan de lijn. Ik moest de kaart maar terugsturen. Heb aangegeven dat als ze een kaart van 50 euro nasturen dat makkelijker is voor mij. Moet overlegd worden met de manager en ze mailen me terug. Het moet niet gekker worden. KlantenSERVICE. Een fout maken kan, maar los het snel, netjes en coulant op. Ik krijg en een verkeerde levering, sta voor gek op een verjaardag, krijg vervolgens na veel pogingen en moeite iemand te pakken en moet de bon ook nog zelf opsturen. Douglas, er is hier veel ruimte voor verbetering. Zo verliezen jullie mij als klant.

    Door: Marleen13-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    rituals massage kaars

    bestelling nooit aan gekregen. krijg ook nooit gehoor en reactie zit nu van 27nov2020 te wachten tot heden nog niets ontvangen ...
    koop hier niks !

    Door: wesley van genegen12-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Leuk

    Ik vind douglas een super leuke winkel, eigenlijk nooit problemen mee gehad. In sommige winkels is het aanbod niet zo groot maar daar hebben we internet voor;) verder heb ik alleen een probleempje gehad met een reservering van een product. Ze hadden de verkeerde naar achter gelegd en toen ik er kwam hadden ze geen idee waar ik het over had. Dat was best jammer, iedereen maakt gelukkig fouten????

    Door: Deemter22-07-2017
    Dora21-09-2017

    Ik ben op 21-09-2017 naar douglas in Amstelveen gegaan. Personeel was onbeschoft, laag geschoold, onprofessioneel en niet klantvriendelijk.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    luchtjes voor zusjes moeder broertje

    We hebben ons in de winkel van Douglas in Amsterdam uitgebreid laten adviseren. Met me zusje heen geweest en we hebben nu luchtjes voor onze moeder en onze andere zusjes en 1 broertje. Heel handig want zelf wiste we niet wat we moeste kopen en de mevr in de winkel had allemaal leuke ideeen .

    Het is een mooie winkel en de webshop ga ik nu ook heen want daar kan ik het ook kopen.

    Door: Ansje05-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Douglas Den Haag - foundation te donker gekocht

    Erg goede service gehad in de winkel betreft mijn foundation,die naar thuiskomst toch te donker bleek te zijn voor mijn huid. Had per ongeluk de verpakking en bonnetje al weggegooid. Eenmaal in de winkel heb ik mijn verhaal uitgelegd en er werd vriendelijk gereageerd. Ik mocht mijn foundation omruilen. Bedankt Madeleine!

    Door: Birgit01-11-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Parfum

    Ik heb parfum besteld als een cadeautje en had aangegeven dat het ingepakt mocht worden met cadeau papier en met een gratis kaartje erbij. Ook kon ik 2 samples uitkiezen. Geen van die dingen hierboven heb ik erbij gekregen en dat vind ik wel heel erg teleurstellend. Het bestellen en de levering was wel erg goed en snel.

    Door: Anoniem28-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Jo Malone parfum

    Ik heb een luchtje tijdens black friday gereserveerd op de site (was uitverkocht), met een duidelijke prijs aanwijzing van 30% korting erbij. Ik moest het luchtje binnen 48 u komen ophalen in de winkel, stond ook in de bevestiging. Eenmaal in de winkel (binnen 48 u) werd mij verteld dat de black friday korting niet meer geldig was - omdat het niet meer black friday was. Na het verwijzen naar de mail waarin ook de ophaal termijn van 48 u staat, haalt ze haar schouders op. Hoe krom is dit? Nul service en super inaccuraat!

    Door: Susanne08-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Gezichtbehandeling apparaat

    Op het verkeerde afhaalpunt geleverd, Telefonisch niet bereikbaar, want het is zo druk. Dan maar gemaild. Ik moest het maar op het andere afhaalpunt ophalen, zo luidde de mail terug. Na 3 mails wordt me gezegd, niet gevraagd, dat ze het aan de deur brengen. Maar ik ben niet thuis, dus mijn 400eu apparaat wordt gewoon bij 4 deuren verder afgegeven, mensen van wie ik de naam niet eens weet en die ook niet eens voor ontvangst hoeven tekenen. Zijn ze gek ofzo?? En dan zullen ze het vast op de bezorgdienst afschuiven, maar zij kiezen de bezorgdienst en de voorwaarden. En ik had gekozen voor afhalen, maar dat doen we dan gewoon niet? Alle positieve reviews zijn overigens in dezelfde kinderlijke stijl geschreven. In dezelfde periode. Als je dan fake reviews schrijft, doe een beetje je best.

    Door: Lien Versteegh04-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Chanel no 5

    Plus: geen
    Min : Voor de feestdagen een bestelling gedaan, tot nu 03-01 -2021 geen product ontvangen. Het track en trace nr van blijft hangen. op de eerste stap. Telefonisch onbereikbaar . Telefoonverbinding wordt div. malen verbroken.

    Door: Rob Stoverink02-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Parfum La Vie est Belle

    Jammer dat ik niet eerst deze reviews nagelezen heb, voordat ik mijn bestelling plaatste :-(
    Het was de eerste (en de laatste keer) dat ik bij Douglas iets bestelde.
    Men beloofde mij 10 ml. extra van mijn parfum in een handige reisverpakking en een paraplu. Omdat het niet in mijn pakketje zat, contacteerde ik de klantendienst. Er werd mij beloofd om dit na te sturen, het kon 2 weken duren, maar ik dacht geen probleem... vandaag ontving ik het pakketje met 4 prulletjes in, niet de 10 ml. parfum.... Ik nam terug contact op met de klantendienst en ik kreeg het antwoord dat het ondertussen niet meer in voorraad was en dat ze het me niet konden bezorgen. Toen ik uitlegde dat ik speciaal omwille van die 10ml. extra mijn bestelling bij hen had gedaan én ik elders veel goedkoper had kunnen bestellen, kreeg ik als antwoord dat ze hier niets aan konden doen, ze konden dat ook niet financieel compenseren. Letterlijke woorden : "ik kan op dit moment niets voor u betekenen" En de kous was af. Zo'n slechte klantenservice heb ik nog nooit ergens anders gekend. Zo'n review heb ik dus ook nog nooit moeten schrijven :-(
    Mijn advies : BESTEL NIET VIA DOUGLAS.NL.

    Door: Katrien Claes24-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    75 euro aan rituals

    Heb op 19 november een bestelling geplaatsd, met bestelnummer 00231314186997.
    Omdat deze bestelling na 2 weken nog niet binnen was en jullie de volgende dag garanderen, heb ik jullie gebeld waarbij ik 10 keer de verbinding werd verbroken. na eindelijk iemand aan de lijn te hebben gehad werd mij verteld dat alles op voorraad was en ze mij een nieuw pakket op sturen. nu was deze een week later nog steeds niet binnen en bel ik weer, waren mijn producten dus niet op voorraad en werd er niks op gestuurd, geen communicatie over gehad.
    HELAAS te horen gekregen dat ik mijn geld terug krijg. ik vind het heel slecht dat ik dit bijna een maand later te horen krijg. Belachelijk!

    Door: Fleur de Groot08-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Schandalige service

    Normaal gesproken erg tevreden over de service van Douglas, maar deze keer ben ik er na het contact met klantenservice ronduit klaar mee. Twee weken geleden mijn bestelling binnen gekregen met daarin een kapotte cadeauverpakking en missend verrassingscadeau. Hierover gemaild en pas na 1 week reactie. Ik werd zelf geacht het pakket te retourneren waarna het kapotte product + het verrassingscadeau zouden worden nagestuurd. Verder geen enkele vorm van compensatie en nog moeite vanuit de klant zelf om het pakket zelf te retourneren. Zojuist het pakket binnen gekregen. Het “verrassingscadeau” verdient echter niet deze naam, want het bestond uit 4 folders en 1 normale sample. Ronduit schandalig hoe Douglas klachten afhandelt. Ik was vaste klant, maar zal hen voortaan mijden en mijn aankopen bij andere parfumeries doen.

    Door: Luna Snelders24-11-2020
    Ellen06-12-2020

    Hallo, Net hetzelfde meegemaakt. Cadeauverpakking stuk. (nog niet zo erg) originele verpakking ook stuk - was precies met een breekmes doorkliefd. (foto genomen en naar Douglas gestuurd) Andere verpakking was een wit doosje, zag gewoon zwart. gratis cadeautje: niet ontvangen. Mail gestuurd (met foto's) en tot op heden (meer dan een week geleden) zelfs geen antwoord ontvangen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Rituals

    Besteld op 06-11 en 14 dagen later nog niks gehad. Staat al sinds 07-11 dat die naar DHL is verstuurd. Waarschijnlijk pakket kwijt geraakt en als je ze dan probeert te bellen krijg je ze niet te pakken. Altijd zijn alle telefoons bezet.....?

    Door: Guido 20-11-2020
    JLD07-12-2020

    Ik heb heel hetzelfde! Ik kan ze maar net bereiken.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Parfum

    Had hier iets besteld op woensdag, ik hoopte mijn pakket zeker vrijdag binnen te hebben. Tijdens de bestelling op de website heb ik dan aankomende maandag geselecteerd. Zit ik maandag te wachten komt er niets. Ik proberen te bellen wordt er gewoon asociaal opgehangen door de spraakcomputer vanwege dat de wachtrij te lang is. Mijn pakketje krijg ik ineens een dag later dinsdag, dat is later dan de verjaardag voor degene waarvoor dit cadeau bedoeld was. Eerst wou ik het pakketje in de winkel kopen maar daar was mijn product wat ik zocht niet meer voorradig. Al met al vind ik dat douglas hun afspraken qua afleverdatum niet naleven en de klantenservice bellen is ook niet heel geweldig omdat er wordt opgehangen als het te druk is

    Rot winkel dit en echt slecht met klanten gaan ze om

    Door: Vermeulen16-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Aftershave Paco Rabanne

    De beide doppen van het flesje bleven na twee weken in elkaar steken. Hierdoor kon het flesje ook niet goed worden afgesloten. Na contact te hebben gezocht moest ik twee foto’s als bewijslast sturen. De reactie was dat de foto’s onvoldoende zicht gaven op het mankement. Ik had het product bij de webshop gekocht en ik werd gezegd om naar een douglaswinkel te gaan om het Mankement aan het flesje te laten beoordelen. Daar hevelde ze de aftershave ( cadeau voor mijn man) over in een blanco flesje dat ze in de winkel nog hadden liggen. Oordeel zelf. Wel werd mij een fijne dag toegewenst. Ik kan op de website niet minder dan twee sterren aanvinken. Anders had ik 1 sterretje aangevinkt.

    Door: Els akkermans22-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    veel producten

    levering is snel.

    ondanks de levering snel is.
    Zit de helft er niet bij incl 1 betaalde product.
    en de gratis kado's al helemaal niet..
    Douglas reageert nergens op.
    Ivm drukte ,maar wel de bestelling voor de helft leveren en geld innen. Zijn genoeg sites waar de echte ervaringen op staan.En die zijn bij de meeste zeer slecht en helft producten leveren.En nergens op reageren.
    Pure diefstal.

    Door: wal11-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Douglas

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Douglas een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 57 ervaringen geplaatst over Douglas. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.2 gekregen, waarbij 49% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Douglas actief?

    Douglas is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Persoonlijke verzorging

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Douglas gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.