Coolblue
Alle reviewsCoolblue
Alle reviews (489)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Wasmachine
1. Website bleef maar vragen om straatnaam, maar daar was geen invoervak voor.
2. Halfuur met medewerker aan de lijn gehangen, die de bestelling voor me "plaatste". Alleen de korting die ik (vanwege mijn energiecontract daar) zou krijgen, kon ze niet verrekenen. Toch bezorgdatum afgesproken, want de was stapelt zich op.
3. 1/2 dag vrij genomen, maar er wordt niets geleverd! Blijkt de bestelling helemaal niet doorgezet te zijn. Bel ik weer, zegt mevrouw dat ik vooraf had moeten betalen. Ben ik helemaal niet over geïnformeerd en bovendien mag je van de wet niet het hele bedrag vooraf laten betalen. Overigens betaal ik doorgaans wel vooraf, maar dat terzijde.
Conclusie: vrolijk fluitende medewerkers aan de lijn (fluiten het reclamedeuntje :( ) hebben me geen steek verder geholpen, toen de website niet goed functioneerde. Of in 1 woord: waardeloos!service i.v.m. garantie - koelkast + 5 jaar zekerheidspakket
In verleden had ik al problemen met de garantie op een andere product. Dus toen ik de koelkast kocht heb ik meteen een 5 jaar zekerheidspakket genomen. 3 jaar later is het koelkast stuk.
Meteen melding van gemaakt. Coolblue belooft binnen 2 dagen contact op te nemen en afspraak maken voor de reparatie. We zijn 1 week verder ben nog niet gebeld, heb nog steeds geen idee wanneer ik een werkende koelkast krijgt.
Op de 3de dag gebeld - "gaan we achteraan" - niks gehoord.
Op de 4de dag gebeld - we maken een spoedmelding, u wordt binnen enkele uren teruggebeld"
Op de 5de dag gebeld - melding is gemaakt, het kan nog 5 dagen duren.
samenvattend: super slechte service, verschillende verhalen van de klantenservice, uiteindelijk niks kunnen regelen - "u moet gewoon wachten" In iedere geval kunnen we niet op de losse beloftes van Coolblue rekenen. Dit was juist het sterke punt - service - er komt een moment dat je het echt nodig hebt - kunnen ze eigenlijk niks voor je betekenen.Laptop Acer
Alles voor een glimlach tot er een probleem is…
Coolblue is niks onderscheidend van andere partijen en wekt onterecht de indruk dat hun enige doel is om jou blij te maken:
- in juli 2e kans laptop van Acer besteld. Ze hebben dit geretourneerde product ongezien opnieuw ingezet, want al kapot bij aankomst.
- tegen extra betaling nieuwe Acer besteld. Gaat in sept weer stuk. Dochter heeft ‘m elke dag nodig voor studie! Onmisbaar.
- reparatie kan 39 dagen duren, helaas pindakaas, geen leenexemplaar mogelijk. Huur er maar 1 is advies. Hoezo alles voor een glimlach. Alles voor de winst!
- na veel heen en weer chatten en mailen wordt bij ‘hoge uitzondering’ de mogelijkheid geboden om een 2e kans laptop te kopen die weer ingeleverd kan worden als 1e laptop gerepareerd is. Inmiddels lees ik op internet dat coolblue zich vaak niet houdt aan afspraken, overal addertjes onder het gras zitten en de 2e kans producten inferieur zijn en nauwelijks kwaliteitscontrole ondergaan bij nieuwe inzet.
- coolblue aangegeven dat het risico me te hoog is om nu 2e laptop te kopen, maar snap dat ze bijvoorbeeld een borg van euro 100 op een leenlaptop willen. Antwoord van coolblue: doen we niet, take it or leave it.
Heb nul vertrouwen in coolblue, ga zeker niet nog een extra laptop bij ze kopen en het risico verhogen. Vandaag uitstel van betaling bij BCC. Morgen bij coolblue? Spijt van mijn Acer aankoop en afgaande op de negatieve reviews mbt reparaties is het nog lang niet zeker of het goed komt met de kapotte Acer.
Alles voor een glimlach, maar niet heus.
Overigens ook Pieter Zwart van coolblue gemaild met de vraag wat hij vindt van deze klantervaring in relatie tot de op papier mooie missie van coolblue om er alles aan te doen klanten blij te maken. Reactie nog niet ontvangen, maar zal ik zeker delen op dit forum. Verwacht wel een antwoord want zou het raar vinden als de topman geen interesse in dit vraagstuk zou tonen en niet reageert.HP Laptop (Pavillion Plus OLED)
Tot 2x toe de zelfde DEFECTE laptop ontvangen, omslachtige helpdesk.
BESTELLEN:
De bestelling vinden en plaatsen was makkelijk. De site is vrij overzichtelijk en betaling ging zonder problemen. Maar daarna begon de ellende!!
LEVERING:
Het zogenaamde "2e-kansje" (een HP laptop) was niet zoals beloofd in goede staat, maar defect: De netwerkkaart werkte niet.
CoolBlue controleert blijkbaar niet de staat van geretourneerde goederen, of in elk geval onvoldoende.
Maar dit was niet alles. Omdat deze laptop moeilijk verkrijgbaar was, heb ik bij de retourzending aangekruist dat ik hem wilde omruilen voor een ander exemplaar, hopende dat hier iets geregeld kon worden. Dat bleek niet het geval, maar CoolBlue ging in de fout door eenzijdig te kiezen voor creditering dmv een tegoedbon. Dat heb ik kunnen omzetten (na behoorlijk lang aan de lijn te hebben gehangen, omdat de medewerker niet wist hoe ze dit moest doen, en het navragen bij een collega liep nogal uit).
Het wordt echter nóg erger: na een week bood CoolBlue opnieuw een zelfde laptop aan als 2e-kans, met een andere beschrijving, dus heb ik het er nogmaals op gewaagd. Dat vertrouwen bleek ongegrond: het bleek zelfde exemplaar te zijn (zelfde serienummer) en de netwerkkaart bleek nog altijd defect.
Conclusie: CoolBlue verkoopt apparaten die teruggestuurd zijn met een duidelijke omschrijving van een defect TOCH opnieuw aan zonder vermelding van dit defect. NIET ZO COOL, COOLBLUE!
KLANTENSERVICE:
Samengevat was het contact met de helpdesk bijzonder tijdrovend en moeizaam (o.a. toen de 1e medewerker me in de wacht zette om iets na te zoeken, kreeg ik plotseling een 2e medewerker aan de lijn die geen idee had waarover het ging, en het was niet mogelijk om terug door te verbinden naar de juiste medewerker. Ik kreeg een wisselgesprek van CoolBlue, waarschijnlijk medewerker 1, maar medewerker 2 bleef me pushen om niet het wisselgesprek aan te nemen, maar mijn hele verhaal opnieuw aan hem te doen ;-( dus toen ik het alsnog probeerde was het wisselgesprek afgebroken).Pure diefstal
Eerst een verkeerde levering die terug meegenomen werd door de chauffeurs. Daarna verzonden ze het foute deel nogmaals en heb ik ze niet in ontvangst genomen. Het bedrag van deze toestellen ten bedragen van 172.70 euro werd NOOIT terugbetaald ondanks bewijs van niet in ontvangst nemen en veel over en weer mailen.
Komt afspraken niet na. Bezorgd werkelijk nooit op de afgesproken dag.
Als je dan belt met de klantenservice dan vertel NEM ze gedrag van geld is binnen. Dikke pechkoelkast
Ze zijn vieze oplichters. Ik ga nooit meer van de coolblue bestellen. Ik heb koelkast(en) besteld. Order nummer: 74871445
- Bij eerste koelkast (eerste oplichting):
Op de website staat niet duidelijk dat ze de koelkasten boven 80kg niet naar de eerste etage (zonder lift) kunnen brengen. WAAROM STAAT DAT NIET DAAR??? Ik heb cadeau kaarten gekocht, wegens deze koelkast. Daarom ook is deze een oplichterij!
- Bij tweede koekast - (tweede oplichting) - ADVERTENTIE SCAM
Bij deze koekast staat NOG STEEDS op de website 77kg. Coolblue . be /nl/product/932258/samsung-rb38c7b6a39-ef.html#product-specifications
(Derde oplichting) - Ik heb deze koelkast (weer met extra "Neerzetten op de gewenste plek" functie) gekocht. Maar de bezorgers hebben voor mij (voor mijn deur) doorgegeven, dat deze koelkast TOCH MEER DAN 100KG. Dus kunnen ze dat niet naar de eerste etage brengen. Ze hebben gezegt, dat deze op de website een "BUG" is en ze gaan dat wijzigen. (Dat was meer dan 1,5 week geleden.) Ze hebben helemaal niets gedaan.
- Bij tweede koelkast - TWEE KEER GELD STELEN, OPLICHTING
Ze probeerden mijn geld TWEE KEER bij de tweede koelkast stelen. -VIERDE OPLICHTING:
Bij de tweede koelkast hebben ze van mijn rekening (cadeaukaarten + coolbloetegoed) met 3 euro meer afgetrokken. Daarna heb ik hun gebeld, en daarn heb ik die 3 euro teruggekregen.
VIJFDE OPLICHTING:
Dus hebben ze 2 koelkasten teruggenomen. De bezorgers hebben de koelkasten helemaal niet aangeraakt. Ik ook niet. Maar ik heb daarna met 20,52 euro minder geld teruggekregen. Dus heb ik de contact met de coolblue opgenomen. Waarom hebben ik minder geld teruggekregen en waarom hebben ze dat niet gezegt?! Het antwoord van de coolblue (Majdouline) was de volgende: """Er is schade geconstateerd bij het ontvangen van de koelkast. Dit is de reden waarom je niet het gehele bedrag hebt terug ontvangen.""" (MAAR ZE HEBBEN DAT NIET VERMELD, ZE PROBEEREN ALTIJD HET GELD STELEN. Dat is mijn ervaring.)
ZESDE OPLICHTING:
Ik heb ze gisteren gebeld. Ze hebben gezegt, dat ik de 20.52eu binnen 5 dagen terugkrijg. Maar ik heb daarna helemaal geen bevestigingmail ontvangen, dus heb ik een email weer naar de coolblue gestuurd, dat ik dit bedrag ga terugkrijgen. Vandaag heb ik een email ontvangen, en daar staat ""Je toelichting zal ik even moeten doorzetten naar de juiste afdeling. Zij hebben op dit moment een doorlooptijd van 6 dagen. Zodra zij meer informatie hebben, nemen zij even contact met je op."" VOLGENS MIJ HEEFT DE MEDEWERKER VAN DE COOLBLUE GISTEREN HELEMAAL NIETS GEDAAN. Ze weten helemaal niet wat ze doen. Vieze oplichters. Ik ga nooit meer van de coolblue bestellen. Order nummer: 74871445ereader
Nog geen jaar geleden heb ik een dure ereader bij coolblue gekocht. Die ging kapot, ik heb hem opgestuurd. Ik kreeg te lezen dat reparatie niet onder de garantie valt, omdat er 'gebruikersschade' is geconstateerd. Verder geen uitleg, en vooral: geen vragen aan mij wat er gebeurd is (namelijk: niets. Één avond deed ie het nog, de volgende had het scherm strepen. Niet in een tas geweest, niet nat, warm of koud geworden). Kortom: geen interesse in mij als klant, maar ook geen enkele interesse in het product dat ze verkopen.
Ik heb dit eerder met een ereader van hetzelfde merk gehad, die ik bij bookspot.nl had gekocht. Daar kreeg ik meteen een nieuwe met de woorden: 'wat vervelend dat het scherm kapot is'.
Mocht iemand een ereader willen kopen, doe dit bij bookspot.nl en niet bij coolblue.Samsung tablet
Een tweede kans tablet besteld, deze werd snel geleverd, maar toen begon het. Het lukte niet om hem te installeren. Via de klantenservice een retour aangemaakt met de belofte dat hij zou worden omgeruild. Vervolgens blijkt dat ze gaan proberen hem softwarematig op gang te krijgen, of ik dat maar wil afwachten. Op de vraag hoe lang het kan duren komt geen antwoord. Bestelling annuleren, kan niet. leidinggevende spreken, kan niet. Daar zit je dan, dik €400,- betaald maar geen tablet en geen service.
Ooit was ik blij met Coolblue maar die tijd is voorbij.SMEG melkschuimer
Vorig jaar bij Coolblue een SMEG melkschuimer gekocht.
Deze werkte na 5 weken niet goed meer. Garde (draaiend onderdeel in de kan) draaide niet meer.
Hiervoor ontving ik een nieuw exemplaar.
Echter, dit nieuwe exemplaar ging na 10 maanden ook kapot. Apparaat stopte en gaf een ‘alarm’ piep-toon als ware er geen kan op het apparaat geplaatst was.
Kennelijk is er iets aan de klanten ethiek van Coolblue veranderd, want ditmaal werd i.p.v. het kapotte exemplaar te repareren of vervangen, gekozen om mij een Coolblue tegoed te geven ter waarde van het aankoopbedrag.
Echter, dit apparaat is (bij Coolblue) inmiddels ruim 30 euro duurder geworden. Alleen bij Coolblue overigens. In andere winkels is hij zelfs goedkoper.
Met andere woorden, deze SMEG melkschuimer is kennelijk niet van hele goede kwaliteit (of ik heb bij pech 2 slechte exemplaren ontvangen), wij Coolblue kunnen hem niet (laten) repareren en dus is het goedkoper voor ons om je Coolblue tegoed te geven i.p.v. deze te vervangen voor een nieuw exemplaar..
Hierom dus contact met klantenservice opgenomen. Medewerker was vanaf het begin al opvallend onvriendelijk. Net als deze service/garantie afhandeling via de e-mail was ik ook dit niet gewend van Coolblue. Het Coolblue tegoed kon na enig pleidooi uiteindelijk omgezet worden naar geld-terug. Daarna werd mij met een duidelijke fake voice een goede dag toegewenst.
Heel apart deze ervaring. Eerdere garantie afhandeling ervaringen in de afgelopen jaren zijn compleet anders. Geen Coolblue service meer.. en ook de glimlach is kennelijk te duur tegenwoordig.
Nadat ik geld terug ontvangen heb, zal ik deze SMEG melkschuimer bij een winkel kopen die hem goedkoper aanbiedt.
Want meer betalen voor de ‘goede service’ van Coolblue heeft geen zin meer en is letterlijk geld weggooien.Oplader iphone
Pakket besteld bij Coolblue dat geleverd zou worden in een locker.Toen ik de locker opende zat er helemaal niks in.Onmiddelijk contact opgenomen met Coolblue aangezien dit via de verkoper moet geregeld worden.
3 maand verder en ze blijven rond de pot draaien zodat ze toch niet moeten terugbetalen.Wasdroger
Wasdroger besteld met tussenstuk installatie. Tussen stuk was niet geleverd mij werd verteld dat ik de klantenservice moest bellen. Half uur in de wachtrij, daarna nog een half uur voordat er een "oplossing" kwam. Namenlijk 4 dagen wachten op een mail om te kijken hoe nu verder. Coolblue heeft zijn zaken niet op orde en nu mag ik eindeloos wachten voordat ze hun probleem kunnen oplossen, waardeloos.
Grote tv Samsung 65cm
Ik ben reuze tevreden met coolblue. Heb al vaker bij hen besteld. De jongens waren hulpvaardig en vrolijk. Alleen de verpakking van de tv namen ze niet mee. Wij wonen in een woonzorgcentrum, geen kinderen, beiden gehandicapt, ik heb niemand die die doos klein maakt of voor ons wegdoet. Doos staat behoorlijk in de weg, 30 dagen zijn al voorbij. Kunt u ons helpen, met een glimlach?
M.vr.gr. InekeMaas, Vlierhoven 78D, 6225hk.
Alvast bedankt.Reparatie tandenborstel
Een acht maanden geleden bij Coolblue gekochte sonicare tandenborstel ging kapot. Reparatie aangemeld bij Coolblue en opgestuurd. Twee dagen later ontvingen we het aankoopbedrag terug van Coolblue. Super goede service van Coolblue. Een aanrader.
stofzuiger
Coolblue - jij geeft BPost de schuld van een staking van 2 weken geleden gedurende een paar dagen. Ik ontvang Bpost-pakketten van andere webwinkels. Uw constante tv-reclame op tv die zegt "vandaag besteld, morgen geleverd" is onjuist.
En ik voel me ook niet als een koning behandeld toen ik op woensdag 19 juli jullie klantenservice belde om het probleem te melden en met Customer Service sprak.
Op 20 juli kreeg ik ook te horen van de Klantenservice dat ik 5 werkdagen moest wachten vanaf de dag dat het geleverd zou worden om mijn bestelling te kunnen annuleren of om Coolblue een vervangend exemplaar te laten sturen. Bovenop een echt slechte leveringservaring is het aan de klant om het papierwerk in te vullen om te melden dat de bestelling verloren is gegaan om ofwel terugbetaald te worden of een nieuwe bestelling te sturen.Wasmachine (niet gelukt)
Nooit meer Coolblue!
Onze wasmachine was stuk en met 2 kleine kinderen erg onhandig. Bij Coolblue (die met de alles voor een glimlach) een wasmachine gekocht op vrijdag met levering op zondag. Aangezien ik geen tijdvak mail had gekregen toch maar gebeld. Kregen we te horen dat er geen bezorgers waren. Oke morgen dan? Nee ook niet, dus dinsdag ochtend was de afspraak met zo vroeg mogelijke levering. Dinsdag geen wasmachine (al 4 dagen zonder wasmachine met 2 kleine kinderen), weer bellen oh ja er is "iets" mis gegaan we weten het ook niet, ik bel zo terug voor een oplossing vandaag. 3 uur wachten geen belletje. Toch maar weer bellen. "ja er is inderdaad iets mis" We kunnen hem opnieuw voor je bestellen, compensatie nee dat gaat niet.
Voor mij nooit meer coolblue.Washing machine
This company is selling second hand malfunctioning devices for the price of new.
They delivered me a washing mashin with sticker on it 10 years guarantee, after 3 months it stopped working and I figured out via client service, that the guarantee is one month only and I am overdue to claim a reemplace or reimbursement.
This company are scammers, be aware.Eens product gekocht, laat Coolblue de klant in de steek.
Goede raad, alvorens iets te kopen bij Coolblue waarvoor filters en batterijen moeten vervangen worden, overtuig u dat ze noodzakelijke accessoires kunnen leveren, zoals hun Belgische concurrenten.
Hoover H-FREE 200 performance gekocht november 2021.
1/extra filter die Coolblue aanraadt kon men niet leveren de dag na de aankoop! Een concurrent wel.
2/ 4.7.23: extra batterij: "Wij hebben deze accu niet in ons assortiment, dus ik kan je hier helaas niet mee verder helpen. Je kan het beste even rechtstreeks contact opnemen met Hoover"
Zonder de gevraagde contactgegevens op te geven.amerikaanse koelkast Samsung
Vriesdeel binnen 4 maand na aankoop defect, Coolblue levert geen tijdelijke oplossing. 600 euro aan inhoud verloren gegaan. Monteur komt pas na 14 dagen, koelkast inmiddels ook defect. Monteur heeft verkeerde onderdelen bij zich. Koelkast wordt gerepareerd is de olossing van Samsung, wanneer is niet bekend maar kost weer min 2 weken. CB reageert nergens inhoudelijk op, ook krijgen we geen informatie over de voortgang. je moet overal zelf achteraan. Op de reparatie status op de website staat dat we de koelakst in moeten pakken en via Postnl terug moeten sturen. Tuurlijk, 120kg via Postnl. Dacht het niet.
Samsung wasmachine
Mijn dochter met 5 kids 5 weken laten wachten voor dat er een monteur langs komt. Wasmachine anderhalf jaar oud, kan niet meer gerepareerd worden. Ze krijgt een nieuwe maar wanneer???
Schandalig wat een slechte service van Coolblue.
Dus mensen wees gewaarschuwd voor dat je hier koopt. DOE HET NIET.
Anderen bekeken ook


Wanneer u wat ouder wordt kan het gebeuren dat u niet meer alles goed kunt horen. Heel vervelend, want niemand wil graag met een hoortoestel rondlo...

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

Wilt u beginnen met het openen van een fitnessketen of voor u persoonlijk? Dan kunt u de apparaten bemachtigen via de website www.fitnessdelivery.n...