NederlandReview

    Ervaringen Coolblue

    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue

    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    Diensten van Coolblue

    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt vandaag: Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue

    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview.nl!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (122)

    6,6
    58% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    7,2
    Service
    rating
    5,6
    Prijs
    rating
    7,2
    Leveren
    rating
    6,4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Sony Tv

    Coolblue neemt geen enkele verantwoordelijkheid....
    Coulance / garantie wat is dat, denkt men bij Coolblue!

    Super slecht bedrijf!!!!!

    Door: Stefan 02-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    wasmachine helemaal naar boven getild!

    wasmachine was een dag later al in huis en de bezorger heeft em helemaal naar boven getild voor me

    superrelax en superlief!!

    Door: Renske 23-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    Droger

    Flink beschadigde droger geleverd (deuken in de zijkant). Er is compensatie geboden van 7,5% niet accepteerd i.v.m. niet weten schade binnenkant droger. Product niet meer op voorraad dus moeten bijbetalen voor een andere droger met zelfde specificaties. Besloten alles terug te sturen. Als compensatie en gratis tijdvak aanbieden doet Coolblue niet, je krijgt uiterlijk s'nachts om 2 uur te horen hoe laat ze komen. Meerdere malen aangeven fulltime te werken en overdag niet thuis te zijn. Als je een tijdvak wilt kiezen moet je daarvoor betalen ook al stuur je iets terug omdat Coolblue het niet goed heeft geleverd. Als klant moet je, je maar aanpassen aan Coolblue. Uiteindelijk na veel moeite de droger en tussenstuk kunnen terugsturen, alles meegegeven aan bezorger en nu zijn ze het tussenstuk kwijt en is het maar afwachten of we ons geld terugkrijgen terwijl we voor het tekenen speciaal aan de bezorger die de spullen kwam ophalen hebben gevraagd of hij heeft vermeld dat wij ook het tussenstuk hebben teruggestuurd. Nooit meer Coolblue. Ze hebben qua klantenservice en klantbeleving nog heel wat te leren van Bol.com, die hebben tenminste wel een glimlach op ons gezicht weten te toveren.

    Door: Naomi den Ouden 22-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    nooit problemen of klachten

    ik bestel eigenlijk alles bij coolblue tegenwoordig. ze leveren altijd heel snel en zijn meestal de goedkoopste. en zo niet dan kun je ze mailen.
    ik vind bijvoorbeeld bol.com veel minder vriendelijk en daar kloppen de levertijden gewoon vaak helemaal niet. dus daar koop ik gewoon niet meer eigenlijk.
    met coolblue heb ik persoonlijk nog nooit problemen of klachten gehad dus ik ben heel tevreden met ze.

    Door: joris 18-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    printer

    Opgelicht.

    Heb hier eerder geklaagd over coolblue Zie vorige berichten) en het vervolg zet ik nu hier neer.

    De afloop is dat er door coolblue niet meer word gereageerd, en heb ik dus betaalt voor een printer hp envy 6234, bood deze binnen garantie termijn ter reparatie aan, vervolgens krijg ik de belofte dat er een nieuwe zou verstuurd worden, maar kreeg daarvoor in de plaats een verouderde 2632 terug. coolblue over bericht maarna 5 a 6 weken nog niet een nieuwe printer en ben ik coolblue helemaal zat.
    Ik beschuldig coolblue via deze weg van oplichting en ga ik eens mijn licht werpen op het programma "opgelicht"eens kijken of hier oren naar is.

    Verder ben ik met een advocaat bezig en deze vertelde al dat ik niet de enige was betreffende de problemen met coolblue.

    Ik wil nog 1 ding wel kwijt. Dit bedrijf gaat failliet, niet nu maar toch niet over jaren, en iedereen die deze berichten leest en toch bij dit bedrijf een koop gaat doen wil ik via deze weg wel mijn rekening doorgeven, want bij mij is dit beter besteed dan bij coolblue.Ik zeg, koop niet bij dit bedrijf, lees de berichten maar, het is een vreselijk asociaal bedrijf.

    U bent gewaarschuwd!

    Door: Henk 11-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    E reader

    Was eigenlijk altijd wel te spreken over coolblue totdat mijn e reader kapot ging. Was een half jaar uit de garantie. Ze deden een goed voorstel. Ze zouden bekijken of het repareren was en een kostenplaatje geven, zou deze te hoog worden kon ik 'm kostenloos daar laten. In de mail die kreeg ik te horen dat ze dit soort repetities niet deden en ik 'm kon laten vernietigen. Na enkele mails van coolblue met veel vage verklaringen waar ik echt niet blij van werd heb ik besloten om mijn nieuwe e reader bij de concurrent te kopen.

    Door: Dirk ban Egmond 06-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    5,5
    rating

    Wasmachine

    Zeer slechte services. Een Samsung Eco bubble gekocht die nu binnen 5 jaar voor de tweede keer stuk is. Op internet staat het vol met klachten over deze machine. Cool Blue heeft dus een ondeugdelijk product geleverd en zou dit moeten oplossen. De oplossing van Cooblue (die we na 6 dagen eindelijk te horen kregen) is dat ze 2,85%(!) de reparatie betalen. Om te janken de service van Coolblue.

    Door: Marin 06-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Philips scheerapparaat

    Scheerapparaat heeft nog garantie maar wordt niet gerepareerd vanwege slijtage aan de ringetje die mes vast maakt .dat noem ik oplichters

    Door: Jozef 05-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    printer

    Vervolg op voorlaatste bericht.

    De printer die ik kocht bleek niet in orde en heb ik zogenaamd een nieuwe gehad maar dan zonder door de fabriek geleverde cartridge.

    Heb coolblue van deze 2 zaken op de hoogte gebracht en zou een
    nieuwe printer krijgen.Deze blijkt dus dat gene te zijn zoals hierboven beschreven.Na vele heen en weet berichten verbrak het personeel het contact met de mededeling dat zij genoeg hadden gedaan, discussie gesloten.

    Een paar dagen later sluit ik de printer aan en kijk ik toevallig in de richting van het model nr en zie daar dat deze printer de HP envy phote 6232 is ipv de 6234 waar ik gewoon voor hebt betaald.

    Dat coolblue de slechst bekend staande bedrijf is waar men zelfs niet de hand omdraait om je een poot uit te draaien was mij door schade en schande inmiddels wel bekend,maar het kan dus nog erger en om erger te voorkomen heb ik een daad moeten stellen
    en jammer genoeg moeten dreigen met juridische stappen.

    Ik wil als laatste iedereen nogmaals waarschuwen om vooral niet bij coolblue te kopen, anders kun je net zo goed je geld naar het casino brengen waar je uit eindelijk mss beter af zult zijn.

    Door: Henk Risch 01-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    TV Philips in garantie defect wordt niet teruggenomen of geld retour!

    TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie 'gerepareerd'. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld...

    Door: Ray 30-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Tweedekans robotstofzuiger van Philips

    Tweedekans robotstofzuiger van Philips besteld.
    Scheelde een paar tientjes (!!) en er zit maar 1 krasje op de bovenkant. Dat stond ook duidelijk in de beschrijving en op de foto's. Die ene kras geeft dus heel veel korting.

    Ik heb de stofzuiger inmiddels vaak gebruikt en die kras is geheel verdwenen, want er zijn er inmiddels meerdere.

    Ik ga zeker vaker tweedekans dingen kopen bij Coolblue!

    Door: Joris 29-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Van Alles

    Van Hero 2 Zero in 3/4 jaar.

    Alles gaat daar mis...
    Het ligt altijd aan de koper of iets anders....
    Ze komen hun afspraken niet na....
    Trap vooral niet in de avond bezorging....
    Koop vooral GEEN "bluebuilt" producten. (allemaal fake)... (kijk eerst ergens anders (google even dan weet u genoeg)).

    Zie andere kanalen heel binnenkort.
    (te veel om hier allemaal te benoemen met voorbeelden en bewijzen) (Wat dus ook van andere kopers binnen is gekomen, en dat is nogal wat).

    regards en let op je centen!

    Door: Patrick 18-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Telefoon

    Ze beloven de volgende dag te leveren. En ja hoor, geen pakket. Je rekent er op. Ze schuiven het vervolgens af op de vervoerder en komen niet met een oplossing voor mij. Ze maken van hun probleem mijn probleem en als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel, zeker als je de hoofdprijs betaald omdat ze zogenaamd meer service verlenen. Ze zeggen 'alles voor een glimlach' Maar ze bedoelen eigenlijk. 'Bijna alles voor een glimlach.

    Door: P 17-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Samsung combi magnetron

    Mijn moeder heeft via Coolblue een Samsung inbouw combi oven gekocht voor ruim 600 euro. De oven werkt niet naar behoren en ze wordt geweigerd te helpen. Er is 2 keer een monteur van Samsung geweest die allebei hebben gezien dat de oven niet goed werkt. Coolblue weigert geld terug te geven of het apparaat om te ruilen. Echt belachelijk dit! Leg je zo veel geld neer voor iets wat niet werkt en word je de rug toe gekeerd! Hele slechte service en reclame.

    Door: Tessa 08-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    laptop van meer dan 1000 euro

    Ik heb dus mijn laptop voor reparatie opgestuurt. Er zitten wat gebruikerssporen maar waar het om draaide.
    Er zit een los contact in daardoor maakt de oplader slecht contact waardoor de oplader gedraaid is kaar nog werkt.
    Er mist een toets en er is een hoekje beschadigd. (Dingen die niet gerepareerd hoeven te worden het draait om het los contactje)

    Het punt is ik krijg te horen dat het daardoor buiten de garantie valt. Dus ik zal moeten betalen.
    Nu geven ze mij 3 opties en zeggen erbij dat als ik binnen 7 dagen niet reageer de laptop vernietigd wordt.
    1.de laptop wordt vernietigd
    2.of ik betaal 40 euro en de laptop wordt teruggestuurd
    3. Of ik laat (alles repareren) en niet alleen waar het om draait los contactje, en dat kost 185€.
    Ik voel me hier aardig in het nou gedreven aangezien er hier vanuit een machtspositie gehandeld wordt.

    Conclusie zonder het echtte probleem vermeld te hebben uberhaubt. Zoveel mogelijk geld willen verdienen op de laptop.
    Als ik naar een auto monteur ga voor een kapotte voorlamp en hij zegt meneer we helpen je alleen als we je auto een volledige beurt mogen geven voor tien keer zoveel en anders moet je geld betalen of vernietigen we je auto zou je dat fijn vinden?

    Door: marco 30-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7
    rating

    Asus vivobook flip

    Perfect tot het fout gaat.

    Tweedekans laptop besteld en prettig verrast om te zien dat een gratis officepakket mee geleverd zou worden. ( bij tweedekans producten worden actie producten niet meegeleverd...dus dacht ik..leuke deal) Na de aankoop kreeg ik ook nog een mail over hoe ik het officepakket kan installeren.
    Laptop geleverd...tot mijn verbazing zonder officepakket.

    Lang verhaal kort te maken....volgens de klantenservice geen actie producten bij een tweedekans product ondanks hun verkoop advertentie en mail over hoe ik kon inloggen met officepakket.

    10 euro voucher of product terug sturen...geen excuses voor het verkeerde berichtgeving op hun site of het sturen van een mail over inloggen met office.

    Intussen heb ik een officepakket bij een concurrent aangeschaft en zij zijn een trouwe klant die meer dan 1000 euro heeft bested bij hun kwijt.

    Door: Kelvin 24-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    7,5
    rating

    Magnetron

    Magnetron besteld en tijdens het bestelproces werd aangegeven dat het oude apparaat meegenomen zou worden. Dit was belangrijk voor mij aangezien mijn moeder het oude apparaat niet zelf kan verwijderen. Realiteit was dat PostNL de magnetron kwam afleveren en toch echt niet van plan was het oude apparaat mee te nemen. Begrijp ik. Coolblue is telefonisch niet te bereiken ivm enorme wachttijden en op mijn mail wordt niet gereageerd. Laatste keer dat ik bij Coolblue heb besteld.

    Door: D. Appel 03-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    Koelkast, fornuis, droger, magnetron

    Het gaat steeds slechter

    Een aantal jaren met plezier bij Coolblue gekocht. Het gaat echter steeds slechter met het bedrijf. De laatste ervaring is van het niveau prutsers: alles werkt langs elkaar heen en de klant staat in de kou.

    Mijn eigen ervaring? Zeer recent (augustus) een aantal huishoudelijke apparaten tegelijkertijd gekocht. Wat duurder (inmiddels) dan bij anderen, maar goed. De levering is werkelijk een grote nachtmerrie: een kapot apparaat, een verkeerd apparaat en vervolgens 70 euro extra armer, zes keer vrij nemen, zes afspraken verder, zes keer meer dan een half uur aan de lijn gehangen (soms een heel uur), heel veel excuses en bijna infantiel vrolijk begrip.

    Tenslotte de dubbele frustratie van de sigaar uit eigen doos vanwege het aanbod (per mail) om maar liefst (!) 50 euro retour te krijgen van de 70 die je eerder onterecht hebt betaald. Als je dan via de klacht reageert op hun antwoord, hoor je helemaal niets meer (klachten overigens naar mt-klantenservice@coolblue.nl) . Het aanbod is kennelijk ook nog onderweg want voorlopig nog niets gezien.

    Hoezo glimlach Coolblue? Schaam je. Op korte tijd heeft meer dan 10% van je klanten je als slecht of zeer slecht beoordeeld inclusief deze trouwe klant. Het is nog nooit zo slecht geweest. Het wordt tijd dat hier wat aan gedaan wordt.

    Door: Rene 22-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3,5
    rating

    Laptop

    Geweldige service, laptop zoon gaf problemen op zijn eerste schooldag, de ontzettend vriendelijke dame aan de telefoon kwam gelijk met de oplossing, de laptop mocht gelijk geruild worden in de winkel, zodat de volgende schooldag gestart kon worden zonder problemen. Wij naar de winkel en ook daar zijn we zeer super vriendelijk geholpen.
    Inderdaad alles met een glimlach. Bedankt.

    Door: Rene 21-08-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Samsung s9

    Na 3 uur te hebben gewacht op een koerier die niet kwam, heb ik de bestelling gecancelled. De telefoon zelf in de coolblue winkel gehaald, vervolgens zeggen ze dat de telefoon is afgeleverd en storten dus geen geld terug. Ik ben dus opgelicht door coolblue heb 1 telefoon en 2 keer betaald.

    Door: Dick Mars 09-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4
    rating

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling