NederlandReview

    Ervaringen Coolblue

    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue

    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    vandaag

    Diensten van Coolblue

    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt : Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue

    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (157)

    6.2
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    7
    Service
    rating
    5
    Prijs
    rating
    6.8
    Leveren
    rating
    6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Garantie bij Coolblue een lachertje!! kortom niet

    Garantie bij #coolblue een lachertje! HP printer gekocht scan/print gedeelte kapot! Voor garantie op gestuurd naar Coolblue kreeg hem terug scan werkte niet, inkt lade loop vast, en papierlade blijft storing geven, top reparatie bedrijf,(kan nooit zo getest zijn) dus klanten kopen bij #Coolblue gaat zeer vlot, garantie vinden ze vervelend!!! factuur: 219490703

    Door: rene28-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Mio cyclo 400 navigatie

    Nog met mijn mond half open van verbazing schrijf ik deze review. Het gaat om de bevestiging van de navigatie die niet deugde en de lompe manier waarop ik behandeld ben door cool blue. Coolblue vond ik altijd een fijn bedrijf qua snelle afhandeling en goede service maar nu heb ik een minder prettige ervaring met ze en ik leg hieronder uit waarom.
    Omdat ik het belangrijk vind dat het navigatie apparaat goed aan mijn fiets bevestigd werd heb ik daarnaast een Mio Performance Mount Plus besteld.
    Bij aankomst zag ik dat dit product niet paste op de mio cyclo en heb het geretourneerd. Ik ging ervan uit dat de bijgeleverde standaard houder zijn werk wel zou doen maar dit bleek niet het geval te zijn.

    Ik heb volgens de instructie het apparaat geïnstalleerd. Vervolgens tijdens een normale rustige fietstocht is dat ding eraf gevallen toen ik over een hobbeltje heen reed.

    Dit was voor mij duidelijk productieschade die zich binnen een maand heeft gemanifesteerd. Het afdichtingsdopje van het oplaad connector was ook niet al te stevig en was er binnen een dag vanaf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze mio er bij iedereen zomaar afvalt, dus had ik goede hoop dat ze me een nieuwe zouden toesturen zodat ik zo snel mogelijk kon vertrekken.
    Dit bleek niet het geval te zijn en ik voelde me tijdens het gesprek behoorlijk afgescheept en de lompe behandeling hebben mij flink geraakt. Voor mij geen cool blue meer!!

    Door: Saarein28-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Magnetron van Coolblue

    Ik doe altijd goed mijn huiswerk voor ik ergens iets bestel. Maar Coolblue ken ik al jaren, ik bestel hier veel omdat ze vaak goedkoper zijn dan mediamarkt en Conrad. Ik kijk namelijk altijd gewoon waar het telkens het goedkoopst is, het scheelt soms echt veel. Raar...

    Onlangs een magnetron besteld, gewoon de goedkoopste die ze hadden, want wat kan mij het schelen. Toch een beetje huiverig omdat het kennelijk toch wel eens fout gaat hier ((al had ik dat zelf nog nooit meegemaakt....), maar gelukkig ging het voor mij wederom weer gewoon prima. Ik was even bang dat coolblue was veranderd met de jaren, sommige bedrijven worden een beetje laks met service als het een tijd goed gaat hoor je wel eens, maar gelukkig niet voor mij hier.

    De magnetron kreeg ik een dag na het bestellen keurig in huis, verzendkosten waren gratis (raar dat dat niet overal altijd is tegenwoordig, je moet goed opletten!) en de verpakking in orde. Het is een simpel apparaat, kan niet zoveel, maar dat is ook wat ik wilde. Heb er net een tosti mee gemaakt en alles werkt naar behoren. Dus gelukkig wederom een goede ervaring, het gaat kennelijk nog altijd goed hier bestellen.

    Door: Hanne 23-05-2017
    Jeroen28-05-2020

    Totaal niet klantvriendelijk! Spullen besteld voor een serieus bedrag. Alles op voorraad volgens de website. Krijg ik een mail dat een deel toch niet leverbaar is. En of ik als klant zelf de klantenservice wil bellen. Echt de omgekeerde wereld. Klantenservice de hele dag door geprobeerd te bellen. Is onmogelijk om erdoor te komen! Dan maar een mail gestuurd. Zou binnen 24 uur een reactie krijge. Staat nog beloofd bij. Natuurlijk totaal geen reactie. Enkel weken geleden grote problemen M.b.t. het leveren van goederen. Meer dan 1 week later dan de afspraak was. Dit is de laatste keer dat ik besteld heb bij Coolblue! En ga nu mijn bestelling annuleren! En nooit meer een bestelling doen bij het zeer klantonvriendelijke Coolblue.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Niet klantvriendelijk

    Nee ik koop er niet meer. Wij wonen in het buitenland en kunnen daarom onze BTW terug krijgen als we iets meenemen naar het land waar we ingeschreven staan en belasting betalen. Op Schiphol laat je de spullen en bon/paspoort en ticket controleren en krijg je een stempel op de bon. Deze stuur ik dan naar de desbetreffende winkel, zo ook nu voor het eerst naar Coolblue. Ik krijg geen reactie (email adres staat op de begeleidende brief) dus ook geen geld. Dan maar zelf informeren.Nee mw. wij doen het via Vatfree.com. Daar een account aangemaakt (Engelstalig alleen maar) en moest weer alles doen wat op Schiphol al was gedaan. Kopie pp en legitimatie van het land waar ik woon. Vatfree neemt dan 1/3 van mijn BTW voor de moeite. Met andere woorden, Coolblue vindt het te veel werk om zelf te doen en laat de koper betalen!
    Gelukkig zijn er genoeg andere winkels die het rechtstreeks doen en dat noem ik nog eens service. Zelfs kleine winkels maken het geld binnen 2 weken over. Vatfree heeft er 40 werkdagen voor nodig! Ik ben dus uitgekocht bij Coolblue.

    Door: Marlene van der Willigen22-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
    Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken, te krenken, ;-) ).
    Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

    Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Door: remco13-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    HP Laptop 15-CW-1948ND

    Coolblue komt garantie niet na en stuurt na 3 weken een email dat scharnier defect is, dat was de reden waar ik de laptop voor had ingeleverd. in zelfde email dat scharnier te repareren is tegen de prijs van ruim € 500,00 ( kosten scharnieren ongeveer € 100)terwijl aanschafprijs in december 2019 € 699,00 was. Dus kosten staan niet verhouding.

    Door: Eschwin Loos07-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6.5
    rating

    Samsung wasmachine retour wordt niet terugbetaald

    Beroerde afhandeling wasmachine retour. Fout op fout gemaakt. Mij is de verkeerde vervanging bevestigd, de datum voor omruil stond niet goed; dus de chauffeur voor niets langs gestuurd, geld vragen voor de plaatsing terwijl het een garantie-issue is, de eindelijk retour gehaalde vertraagd in ontvangst nemen, de beloofde terugbetaaltermijn niet waarmaken, onzin-verhaal vertellen wat de reden is, dit nogmaals vertraagd behandelen en als er dan eindelijk terugbetaald zou zijn...niet op mijn bankrekening. Nu wordt er ook niet meer gereageerd op mijn mail. Waar is mijn geld? Niet bij mij, ik heb er recht op: coolblue blijft in gebreke. Verschrikkelijk!

    Door: Leo04-09-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Laptoptassen retourneren bij Coolblue

    laptoptas besteld bij coolblue. zo'n mooie leren, was een aanbieding. maar bij de levering bleek de tas beschadigd. van die krassen en het leer was op sommige plaatsen ruwig. niet mooi. en zeker niet wat we hadden verwacht.

    Coolblue was gelukkig heel coulant en stuurde een nieuwe laptoptas toe. Je mag hier best een lange tijd retourneren, 30 dagen geloof ik, dus we hadden gelukkig de tijd.

    Maar die nieuwe tas had ook van die schoonheidsfoutjes. Wel minder dan die eerste, die was echt te erg, maar toch ook vlekken en krassen. Gewoon niet mooi.

    Dus helaas, we hebben beide tassen teruggestuurd en nu heel ergens anders een hele andere tas gekocht. Misschien lag het aan het merk ofzo, of het was een restpartij.

    Jammer want we hadden ons op deze tas verheugd, maar ik ben wel positief over de retourvoorwaarden van Coolblue en dat ze ons zo snel een nieuwe tas hadden toegestuurd. Dus wat dat betreft tevreden.

    Door: Bram01-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Asus vivobook flip

    Perfect tot het fout gaat.

    Tweedekans laptop besteld en prettig verrast om te zien dat een gratis officepakket mee geleverd zou worden. ( bij tweedekans producten worden actie producten niet meegeleverd...dus dacht ik..leuke deal) Na de aankoop kreeg ik ook nog een mail over hoe ik het officepakket kan installeren.
    Laptop geleverd...tot mijn verbazing zonder officepakket.

    Lang verhaal kort te maken....volgens de klantenservice geen actie producten bij een tweedekans product ondanks hun verkoop advertentie en mail over hoe ik kon inloggen met officepakket.

    10 euro voucher of product terug sturen...geen excuses voor het verkeerde berichtgeving op hun site of het sturen van een mail over inloggen met office.

    Intussen heb ik een officepakket bij een concurrent aangeschaft en zij zijn een trouwe klant die meer dan 1000 euro heeft bested bij hun kwijt.

    Door: Kelvin24-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Nieuwe router van Apple, gelukkig snelle levering

    Vorige week zaterdagavond hebben wij een router besteld bij Coolblue van het merk Apple, de Apple Airport Express.

    Onze router had namelijk kuren gekregen, het internet werkte niet meer en wij werken allebei thuis, en moeten voor ons werk altijd online zijn. Een goede internetverbinding is daarvoor essentieel en daarom hebben we bij Coolblue deze router gekocht, omdat zij beloofden een dag later al, zelfs op zondag, te leveren. Dat moet je altijd maar afwachten natuurlijk; menig maal zijn wij teleurgesteld door leveranciers.

    Gelukkig is het deze keer echter helemaal goed gegaan. Zondagmiddag, rond 15u, kregen wij de router in huis geleverd met de post. We hebben deze snel kunnen installeren en daarmee snel aan het werk gekund. Gelukkig werd de snelle levering die was beloofd hier dus wel nageleefd. Daarom vijf "sterren" voor de levering van deze Airport Express

    Door: router29-04-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    "Nooit meer leverbaar"

    Ik wil waarschuwen voor de praktijken van deze webshop. Helaas staat integriteit niet in het beoordelingslijstje. "Nooit meer leverbaar" Het gaat hierbij te vaak om splinternieuwe net op de markt gebrachte producten. En toch nooit meer leverbaar. Coolblue, zo hebben wij ontdekt doet dit bij alle producten waar ze niet genoeg op verdienen. De klant wordt vervolgens verder geleid naar een B product, ouder product of heel ander product. Probeer maar eens uit door eerst de website van de fabrikant te bezoeken, het laatste model te kiezen en proberen of Coolblue kan leveren. Neen dus. We hebben ook nepwebsites ontdekt waar geen enkel artikel op voorraad is. Vervolgens wordt je doorgeleid naar de website van Coolblue. Ik adviseer iedereen grondig op het product dat je zoekt te Googlen. Neem geen genoegen met het magere assortiment van Coolblue. Die glimlach is vooral voor hen zelf.

    Door: bert22-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    9
    rating

    tientallen producten

    Zeer slechte ervaringen met Coolblue. In het verleden duizenden euro's besteld. Ik bestel er 0 euro meer. Zeer slechte ervaringen met garantie, en met klantenservice, o.a. extreem lange wachttijden, en het verbreken van de verbinding. Ook na inzage van mijn AVG gegevens krijg ik 2 maanden na dato nog steeds geen toegang tot mijn AVG gegevens. Alles voor een glimlach lijkt tegenwoordig voor "directie/aandeelhouders" te zijn i.p.v. de consument

    Door: Chris Jans30-08-2020
    Chris30-08-2020

    Zou hier weer kopen moet NEE staan, maar kan dit niet aanpassen volgens mij.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    asus vivobook

    Mijn vorige laptop was een fossiel van 11 jaar oud waar ik uiteindelijk echt afscheid van heb moeten nemen. Ik heb erg zitten wikken en wegen wat de nieuwe aanschaf zou worden. Veel zoeken en veel lezen. Uiteindelijk is het de Asus VivoBook 15 K571LH-BQ157T geworden. Met een hoop twijfels. Zo viel op dat deze laptop wereldwijd alleen door Coolblue verkocht werd (inmiddels ook door één ander bedrijf). Ik heb een aantal malen contact gehad om te vragen of dit wel een échte Asus was en om te vragen hoe het kan dat niemand anders dit model verkocht. Het staat niet eens op de Asus website. Zelfs de medewerkers die ik sprak waren met stomheid geslagen toen ze ernaar zochten en het met me eens waren, en wisten geen reden. Uiteindelijk heb ik toch de medewerkers van Coolblue geloofd, dat dit een goede aanschaf zou zijn. Bijna 1200 euro, een rib uit m’n lijf, maar hij wordt heel intensief gebruikt en moet voorlopig mee.

    Na zeven weken kreeg ik al problemen met het scherm. En de oplossing is reparatie. Die reparatie kan 2-3 weken duren, maar ook langer. Ik heb voorgesteld om dit model, dat net 3 weken uit de bedenktijd van 4 weken is, in te ruilen voor een duurder model, waarbij ik bereid was tot 300 euro bij te betalen, omdat ik voor mijn werk mijn laptop echt heel hard nodig heb en deze niet zomaar een paar weken kan missen. Contact met de (online) klantenservice adviseerde mij naar de winkel te gaan om, ik citeer, ‘mee te denken in de perfecte oplossing’ en beloofde mij te proberen de reparatie sneller uit te laten voeren. Ik heb 30 km naar de dichtstbijzijnde winkel gereden, waar de ‘perfecte oplossing’ het volgende bleek te zijn: opsturen voor reparatie, geen vervangend model en het kan nog langer gaan duren dan 2-3 weken. Hier heb ik de online klantenservice weer op aangesproken, waarop ik bericht kreeg dat het doorgezet was naar de backoffice. Weer een aantal dagen later kreeg ik bericht van de Backoffice: ‘niets aan te doen, opsturen voor reparatie’.

    Coolblue doet helemaal niets om het leed te verzachten of om mij als klant tegemoet te komen. Voor sommige mensen is dit misschien normaal, maar voor mij is het echt enorm veel geld wat ik heb neergelegd voor een laptop. En nu wordt hij gerepareerd, waardoor ik na een paar weken eigenlijk gewoon een tweedehandsje terugkrijg.

    Dit was mijn eerste ervaring met Coolblue en het is me duidelijk dat er geen enkele interesse is voor klanttevredenheid of klantenbinding.

    Door: Myriam29-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    HP Envy

    Product start na 6 weken niet goed op, na 6 weken aan mislukte reparatie pogingen nog geen duidelijkheid over of en wanneer (minimaal nog 3-4 weken, kan langer) de pc gemaakt kan worden. Geen vervangend product mogelijk, niet mogelijk geld terug te krijgen. Door de onzekerheid raad ik af hier te kopen, ga naar een bedrijf met betere service

    Door: Michiel24-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Laptop hp 600 euro

    Niet bereikbaar telefonisch
    Binnen 2,5 jaar laptop van 600 euro geheugenkaart defect en ik gebruik laptop niet intensief . Kwalitatief dus slecht product. Klacht ingediend niet op gereageerd zoals beloofd alleen standaard opgestelde mails. Kosten reparatie sturen leverancier bewust niet vermeld door coolblue niet mondeling niet schriftelijk. Reparatie duurt meer dan 4 weken wederom klacht hierover ingediend en coolblue liegt dat ze 19 augustus een mail met kosten opgave reparatie hebben gestuurd. Daarna kosten reparatie gekregen deze zijn 5 maal zo hoog dan benodigd tweede leugen dus van coolblue. Advies nooit iets kopen bij coolblue je wordt belazerd waar je bij staat

    Door: Jim23-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    wasmachine samsung ecobubble

    netjes geleverd volgens afspraak. oude meegenomen en het apparaat aangesloten. niets op aan te merken! prijs is altijd ietsje hoger omdat de servicegraad wat hoger ligt. de ervaring is ook voor mij nog steeds goed ondanks andere verhalen die ik hier lees.

    Door: Karl21-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    blueray speler

    9 minuten geleden
    Slechte garantie service,dus ik koop er niet meer

    Blueray speler LG BP350 binnen 2 jaar kapot terwijl hij amper gebruikt werd.
    3 Weken geleden opgestuurd voor reparatie.
    Nu,na een aantal mailtjes van Coolblue dat het nog "even wat langer gaat duren" heb ik er geen vertrouwen meer in.
    De idioten die daar bij de zogenaamde klantenservice zitten sturen slaan werkelijk nergens op.
    Komt telkens op hetzelfde neer,nog even geduld hebben.Niet dus,mijn geduld is op.
    Dus mailtje gestuurd dat ik of een nieuwe wil,of mijn geld terug,of een tegoedbon.
    Stuurt tot 2x toe zo'n eikel daar dat dat niet kan en ik nog even geduld moet hebben.
    Voorheen was de service goed maar dit jaar is het waardeloos.En dan dat irritante in die mailtjes: "alles voor een glimlach".
    Stelletje idioten.Mijn geld terug en snel graag!

    Door: jan20-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Batterij vervanging.

    3-7 mijn batterij laten vervangen van mijn Iphone. Batterij is weer als nieuw. Helaas heeft mijn scherm na de reparatie allemaal gele vlekken aan de randen.

    Feit is dat voor de reparatie de telefoon nog helemaal is nagekeken, en de jongens zelfs nog zeiden dat mijn telefoon er nog als nieuw uit zag en ook het scherm.

    Toen ik hier na de batterij reparatie over begon, werd er gezegd dat dit een verouderingsproces is en dat de lijm laag bij deze toestellen bij warm worden uitvloeit.

    Na contact met apple blijkt het inderdaad wel eens voor te komen bij sommige toestellen, maar dit verouderingsproces ontstaat niet in 30 minuten reparatie. Onmogelijk volgens apple. Ik kon een nieuw scherm krijgen, echter moest ik daar wel meer dan 150 euro voor betalen.

    Ook werd er snel tussen neus en lippen nog even gezegd dat ik maar naar apple moest gaan, want daar heb ik een afspraak mee. Echter sta ik gewoon in de coolblue winkel, en heeft iemand met een coolblue shirtje mijn batterij vervangen.

    Uiteindelijk wilde de leidinggevende niet naar beneden komen, en wilde mij ook telefonisch niet te woord staan. Er werd wel ongevraagd een "sorrytje" via de mail gestuurd van 20 euro.

    Na meermaals mijn klacht gedaan te hebben, en elke keer het verhaal op nieuw verteld te hebben ben ik er helemaal klaar mee.. Ik ben nu meer dan een maand bezig, en krijg de ene belofte na de andere. Ja meneer het word op gelost, we komen er op terug. En puntje bij paaltje hoor ik weer niets, of weten ze nergens wat vanaf. En begint het verhaal weer opnieuw.

    Personeel in de winkels is verder wel erg vriendelijk, maar de klacht afhandeling is ronduit dramatisch.

    Loze beloftes, en continue een ander persoon die terug mailt.

    Door: Bos14-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Laptop Acer Aspire 5 A515-54G-75RE

    Ik heb een laptop gekocht bij Coolbleu. Ik heb natuurlijk veel vergelijkingen gemaakt ook op hun website. Uiteindelijk heb ik op basisch van informatie en specificatie een keuze gemaakt voor een Acer Aspire 5 A515-54G-75RE die €929.00 kost. Bij de specificatie stond dat deze laptop twee Ram geheugensloten heeft en juist daarom heb ik hiervoor gekozen. Toen ik een maand laten Ram geheugen wilde uitbreiden kon ik tweede geheugenslot niet vinden dus heb ik gebeld met Coolbleu. De vriendelijk klantenservice medewerker kon met veel zoeken ook niets vinden dus moest ik ACER bellen. Maar die zijn dus niet bereikbaar. De volgende dag nogmaals gebeld en een andere zeer vriendelijke medewerker van de klantenservies is na veel onderzoek tot de conclusie gekomen dat deze laptop maar één geheugenslot heeft en de informatie die Coolbleu hierover geeft niet juist is. Ik heb aangegeven dat ik als compensatie voor deze grote fout een interne HDD voor de laptop wilde. Die kost ongeveer € 79.00. Dat zou intern worden besproken en ik zou binnen drie dagen worden geïnformeerd. Een week later belde ik weer naar Coolbleu omdat ik nog niks had vernomen. Ik sprak een vriendelijke dame aan de lijn die na onderzoek mij kon vertellen dat ze besloten hadden om mij als compensatie € 29 te geven. Zij kon zelf ook haar lach niet inhouden. Echt belachelijk. Ik heb haar gevraagd om de interne beslissers te melden dat ik maandag aangifte ga doen vanwege oplichting tegen Coolbleu.
    Mijn conclusie is dat Coolbleu een onbetrouwbare webshop is. Wees voorzichtig met deze oplichters.

    Door: Robert05-08-2020
    Fa Khan07-08-2020

    Een grasmaaier zou volgens de beschrijving makkelijk onze gazon van 250 m2 aankunnen. Na een aantal keren maaien blijken de 2 accu's de beloftes niet waar te kunnen maken. Na 20 minuten zijn de accus leeg. Van de klantenservice hoorden we dat we de grasmaaier ter reparatie moesten aanbieden. We zouden dan binnen een week duidelijk krijgen wat er aan de hand was met de grasmaaier (wellicht andere accu's), danwel een vervanger krijgen. De grasmaaier werd opgehaald ter reparatie. Dat is nu 4 weken geleden. We krijgen 1x per week een mail met daarin de status: is in reparatie. En de klantenservice leest mee. Ze weten niet meer dan dat ik weet en kunnen schijnbaar ook niet meer. En dat is dan de service met een smile. Daarnet had ik Thomas (of heten ze allemaal Thomas?) aan de telefoon; die reageerde erg laconiek op mijn vraag hoe lang de reparatie nog zou duren en of ze een tussenoplossing hadden. Het boeide hem vrij weinig; "ja, dat weet ik niet/ ik heb er ook geen antwoord op." Verschrikkelijk onbevredigend! Ondertussen is mijn gazon kapot aan het gaan. Het is triest dat je zo afhankelijk bent, terwijl je een smak geld uitgeeft. Bah!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Imac

    Op vrijdag 20 juli 2018 heb ik een Imac 27" (2017) 3,5 GHz 5K gekocht. Deze mac heb ik kunnen gebruiken tot er in 2019 én (heel bijzonder) 1 dag na de oorspronkelijke aankoop datum van deze Imac er in het beeldscherm plots een aantal dode vliegjes te zien waren en die ook binnen het scherm dood zijn gegaan waardoor het net leek alsof ik talloze dode pixels in mijn scherm had zitten.

    Hierover heb ik toen destijds contact gehad met Coolblue en aangegeven dat ik dit niet vond kunnen dat er vlak na de garantie periode er ineens veel vliegjes het scherm zijn binnengekomen.
    En hoe? Dat zou toch niet moeten kunnen voor zo'n duur apparaat?
    Goed, uiteindelijk heb ik kunnen regelen dat er toch, op de kosten van Apple er een nieuw scherm ingezet kon worden. Deze heb ik destijds via Amac In Middelburg verstuurd en ben ik hem 3 weken kwijt geweest (wat ook voor werkproblemen heeft gezorgd en dus verlies). Ik moest noodgedwongen een oude macbook lenen van familie.
    Apple support heeft mij toen geholpen en gezorgd dat de Imac werd vergoed.

    Eind goed al goed, de Imac had ik 3 weken later weer binnen en het probleem leek opgelost te zijn. Tot vandaag, 23 juli 2020. Weer ruim een jaar later zijn er toch weer vele vliegjes het Imac scherm binnen gekomen en dat terwijl er expliciet werd aangegeven het probleem verholpen zou zijn. Helaas niet het geval dus.

    Dat niet alleen, door deze vliegjes zijn er ook nog eens dode pixels ontstaan.

    Ik vind het schandalig dat ik een product koop van ruim €2200,- en dat dit soort zaken plaats vinden terwijl dit niet mogelijk zou moeten zijn.

    Heb CoolBlue weer gebeld en geven simpelweg aan dat ze niks kunnen betekenen omdat ik nu 4 dagen (4!!) over de garantie datum zit en ze niet kunnen garanderen dat ze het scherm vergoeden.

    Lekker bedrijf, slechte service, keihard met garantie en laten je simpelweg vallen. Geen begrip voor de situatie en zeggen heel makkelijk: Het staat zwart op wit, dus geen garantie. En dat terwijl je zo'n goede klant bent.

    Opgepast dus! Garantie is waardeloos en koop geen Imac bij CoolBlue maar gewoon lekker via Apple. Zij hebben veel meer begrip.

    Door: L02-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Afzuigkap

    Heb een afzuigkap besteld bij coolblue op dinsdag En extra gevraagd voor aanlevering op zaterdag maar krijg de afzuigkap waarschijnlijk maandag Ik bestel normaal altijd bij BOL.COM nog nooit problemen mee gehad VOOR MIJ NOOIT MEER COOLBLUE MET EEN MOOIE RECLAME OP DE TV

    Door: Carla11-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Coolblue een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 157 ervaringen geplaatst over Coolblue. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6.2 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Coolblue actief?

    Coolblue is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Persoonlijke verzorging, Wonen, Elektronica, Multimedia & Bladen, Sport & Outdoor

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Coolblue gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.