Coolblue

Alle reviews

Coolblue

40% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (422)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Bosch wasmachine bij Coolblue

    Garantie tot aan de voordeur!!
    Onze dochter heeft een wasmachine Bosch gekocht in maart 2018 en tot onze verbazing begin 2022 lagers versleten, gierend geluid. Na vele telefoontjes vandaag langs gegaan. Je hebt twee jaar wettelijke garantie dat klopt, Coolblue verwijst dat hoe de levensduur van een wasmachine zou moeten werken een RICHTLIJN is dus zij daar niets mee willen doen. Garantie tot aan de voordeur....hetzelfde meegemaakt bij MediaMarkt zij hanteren keurig de richtlijnen....min de gebruikte jaren geld teruggekregen deze bij de nieuwe wasmachine gelegd....
    Coolblue jullie mogen je schamen de medewerkers alleen een versje te leren opzeggen i.p.v menselijk te zijn en richtlijnen te hanteren. Hier komen wij nooit meer!!!

    Datum van ervaring: 21 november 2022

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Apple watch

    Heb een bestelling geplaatst bij cool blue omdat zij garanderen dat de bestelling de volgende dag wordt afgeleverd. Dit was voor mij belangrijk omdat ik maandag de hele dag aan het werk ben. Daarom heb ik ruim €20 euro meer betaald voor mijn bestelling dan bij de concullega. De bestelling zou tussen 10 & 22 uur worden geleverd. Ik krijg om 20:00 uur een berichtje dat het een beetje uitloopt maar mijn bestelling zou uiterlijk om 22:00 uur geleverd worden. Kan gebeuren.
    Om 22:00 uur krijg ik het bericht dat mijn bestelling de volgende dag wordt afgeleverd 😡
    Dit was de laatste bestelling bij deze firma. Wat ontzettend slecht!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Sneloplader iphone

    Ik ben geweldig geholpen door Coolblue via whatsapp. In september een sneloplader gekocht om vervolgens als kado te geven. Helaas was die stuk gegaan en bij het melden via whatsapp meteen bericht gehad dat ze een nieuwe zouden opsturen. Enorm goede service en vriendelijk geholpen door Oestra!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektrische koopplaat

    wij hebben een elektrische gekocht bij coolblue van het merk inventum.
    na een paar weken de koopplaat gebruikt te hebben kwam er een vreemde lucht uit de koopplaat.(bakeliet smeltlucht).
    Coolblue gebeld en zij hebben het retour geregeld. Nu na 5 weken en diverse belletjes naar zowel inventum als coolblue nog steeds geen antwoord over de status. Vandaag weer gebeld met coolblue waar ik een mannelijke medewerker (ik noem geen naam) aan de telefoon kreeg.
    Hij vertelde dat er geen dossier was en liet mij geheel niet mijn verhaal doen, steeds maar onderbreken. Verschrikkelijk dat coolblue zich met zulk personeel moet behelpen.
    opgehangen en daarna weer gebeld, maar na 7 wachtende was ik aan de beurt en wat gebeurt er de verbinding wordt verbroken(schande). Met een andere telefoon gebeld en toen kreeg ik wel een vriendelijke dame aan de lijn, die eetst in mijn dossier ???? wilde kijken.
    affijn nu maar weer 4 dagen wachten.
    Coolblue en inventum hebben mij heel teleurgesteld in hun afhandeling van een reparatie van iets wat met 4 schroeven is open te maken en te beoordelen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Whirlpool wasmachine

    Bij het bestellen werd aangegeven volgende dag bezorgen, aangegeven met trekschakelaar aansluiting, kreeg verder geen vermelding dat de bezorging dan meer dan een week ging duren, kreeg mail bezorging vrijdag, verder niet opgelet op de datum, zag 's middags pas dat de bezorging dan niet 11-11 maar 18-11 zou zijn, 's middags gebeld, aangegeven dat ik belde voor levering wasmachine en bestaande order, 1,5 uur aan de telefoon gewacht, maar geen verkoper aan de andere kant van de lijn gekregen. Zaterdag ochtend gebeld, gezegd dat het ging om een nieuwe bestelling en had binnen 20 minuten iemand aan de lijn, deze beloofde mij dat de wasmachine morgen (zondag) bezorgd zou worden en omdat ik minder valide ben de bezorgers hem misschien wel even naar boven wilde brengen en de oude mee zouden nemen van de eerste. Dit is dus niet gebeurt, heb nu dus een nieuwe wasmachine in de gang en een oude op de eerste. Dus onduidelijke site, moeilijk of wel onmogelijk om te bereiken en wat er dan belooft word klopt niet

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Ps5 collectors edition

    Tijden mijn bestelling voor een collectors item voor de ps5 is hij beschadigd afgeleverd, niet de doos waarin hij is verzonden maar het product zelf in de verzend doos. Dus niet de fout van postnl.. Coolblue vind dat het product niet beschadigd genoeg is omdat het om een verpakking gaat. Zoals iedere collector weet, is dat de doos waarin het product zit van groot belang is voor de waarde. Ik heb meerdere malen aan de telefoon gehangen met een wachttijd van meer dan 45 min. Ze willen een voucher geven voor 10 euro en dat terwijl het product 200 euro kost. (Nu al het dubbele in waarde gestegen ongeschonden uiteraard) Schandalig ik zal hier nooit meer bestellen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Diepvrieskast Bosch GSN54490

    De levering werd via een geasfalteerde inrit tot aan de achterdeur gebracht. De verpakte diepvrieskast werd voor de deur afgezet. De leveranciers weigerden de verpakte diepvrieskast één trap hoog te heffen en voorbij de deur te schuiven. Klantvriendelijke levering?
    Dat was mijn laatste bestelling bij Cool Blue.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Wasmachine en droger

    Extra betaald voor aansluiting en wat blijkt, we mochten blij zijn dat ze in de lift naar 3 hoog gingen ipv afleveren voor het appartement

    Nooit meer een bestelling bij dit bedrijf, wat een k*t service!

    Ps, je moet wel de ster aanvinken anders wordt je reviews niet geplaatst,

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Hp nootbook

    Nooit meer wat kopen bij deze zaak. Reparaties bleven weken onderweg en zijn nog niet terug. Je zit dus zonder computer. Ramp deze zaak.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Verschrikkelijke ervaring reperatie Macbook Pro 2017

    Lang verhaal heel kort. Een Macbook Pro 2017 hier gekocht moest binnen de garantie gerepareerd worden is de reparatie niet correct uitgevoerd volgens Apple Store. Wel 800+ euro ervoor betaald. Vervolgens opnieuw ter reparatie opgestuurd waarvoor Coolblue de kosten op zich heeft genomen maar 6 weken verder nog geen stap verder met update over wanneer ik mijn laptop terug zou krijgen.

    Pas op bij Coolblue als je eenmaal een probleem hebt dat gerepareerd moet worden kun je zoals mij in totaal 11 weken zonder laptop komen te zitten zonder enige pardon of tegemoetkoming vanuit Coolblue. Hun probleem wordt jouw probleem en dit willen zij dan goed maken met een voucher van 30 euro. Te triest voor woorden.

    Apple producten altijd bij Apple store kopen met Apple Care zodat je zeker weet dat je niet lang zonder jouw product zit.

    Beloftes bij Coolblue die worden gemaakt zijn te mooi om waar te zijn.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    inductie kookplaat.

    Ik bestelde bij CoolBleu een inductie kookplaat.
    Volgende dag wordt er keurig een pakket afgeleverd bij het appartementencomplex waar ik woon. Ik dacht voor een andere bewoner dus liet het in de hal plaatsen. Even later lees ik mijn Email het door mij bestelde pakket is afgeleerd. Ik terug naar de hal zie dat mijn naam en adres op het pakket staan echter er zit nog een adressticker op met een totaal ander adres.
    Foutje kan gebeuren.
    Ik heb het pakket direct naar het postagentschap gebracht en aangegeven dat het verkeerd bezorgd was vanwege de twee verschillende adresstickers had ik daar wel begrip voor.
    Direct Coolbleu via facebook gemeld dat er iets fout is gegaan en dat ik het niet door mij bestelde pakket naar het postkantoor heb gebracht.
    Ik had verwacht dat het voor mij bedoelde pakket waarschijnlijk geen adres sticker heeft gekregen en dus nog in het magazijn van CoolBleu zou staan. Fluitje van een cent dus om het pakket alsnog op te sturen.
    Niet dus. CoolBleu wacht tot het pakket bij hun terug is. ????????????
    Welk pakket?
    Het pakket dat op het verkeerde adres was afgeleverd had een tweede adres sticker dus zal daarna wel op het juiste adres afgeleverd zijn. Als het goed is wordt er maar 1 adressticker per pakket gemaakt dus het pakket voor mij zal geen enkele sticker hebben gekregen.
    Pakket kwijt zowel voor mij als voor Cool Bleu?
    Is natuurlijk mogelijk maar ik ben daarbij ook mijn geld kwijt.
    Hopelijk loopt dit nog goed af voor mij er wordt namelijk van alles beloofd door CoolBleu maar "vandaag besteld morgen in huis" gaat in dit geval dus niet op. De glimlach van mij is ver te zoeken.
    Hopelijk wordt de leuze van CoolBleu nog enigszins waar gemaakt, "vandaag besteld morgen OVER EEN WEEK in huis maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung Washing Machine Nightmare

    Order number: 64460760

    Our Samsung washing machine completely broke down after only 3 months. That was 3 weeks ago and there is no sign of when it will be fixed. We call and email Cool Blue every day and every day they promise we'll action will happen, it doesn't.

    I have explained that our family of five people cannot survive without a washing machine for so long. This was caused my wife a lot of stress at an already difficult time for our family.

    We have even offered to buy a second machine, if Cool Blue would offer us a discount. They have point blank refused to show any flexibility in helping us find a solution and we have been told we must continue to wait an indefinitely.

    We've always paid extra to buy from Cool Blue, because we believe they had great service. Sadly the opposite has turned out to be true, when we really needed help.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung wasmachine

    De slechtste service die ik ooit heb gehad.

    6 maanden geleden heb ik een Samsung wasmachine aangeschaft. 24-9-2022 is deze een raar geluid gaan maken. Ik heb direct het serviceformulier ingevuld en er zou binnen 2 werkdagen contact opgenomen worden. Werkdag 3 heb ik hen maar even gebeld. Serfilux zou contact moeten opnemen met mij om een voorkeursdatum te plannen voor de reparatie. Dit gebeurde niet. Ik heb coolblue nog tweemaal moeten bellen voordat Serfilux contact heeft opgenomen.

    In het beleid van Coolblue, en wat een medewerker mij heeft geappt zou ik een werkende wasmachine moeten hebben op werkdag 10, dus 7-10-22.
    Serfilux gaf mij de eerst volgende optie voor een reparatie op 14-10-22. Hiermee ben ik teruggegaan naar Coolblue. Zij vertelden mij dat ik uiterlijk 7-10-22 een oplossing zou krijgen. Dit is niet gebeurd!!

    Nu heb ik hen nogmaals gebeld omdat ik niets heb gehoord. Mijn aanvraag ligt volgens hen bij de backoffice. Er is geen leidinggevende of directielid of wie dan ook die mij kan helpen. De klantenservice weigert mij te helpen en zegt dat ik moet wachten op de beslissing van de backoffice. Die ik uiterlijk woensdag 12-10-22 krijg!!

    Lang verhaal kort:

    Ik heb allemaal valse beloftes gekregen omtrent de datum wanneer ik iets van Coolblue zou moeten horen. Tot drie maal toe heb ik erachteraan moeten bellen omdat zij geen contact hebben opgenomen.
    Daarnaast beloven zij binnen 10 werkdagen een oplossing te hebben, ik ben nu twee weken verder en ik weet nog steeds helemaal niks.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Reparatie washmachine

    Verschrikkelijk. 3 weken zonder washmachine. Vrij nemen voor reparatie en toch komt niet moet andere dag inplannen. Vrij nemen kost meer dan garantie. Schandalig.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Herstelling laptop in garantieperiode

    Jammer dat men liegt tegen klant: toestel was niet herstelbaar en daarom hebben we het weggegooid. ‘Sorry dat we dit niet met klant eerst hebben overlegd’ kan er niet van af.
    De keugen bestaat erin dat Coolblue het toestel ter herstelling heeft aangeboden maar dat het nooit werd aangeboden voor herstelling bij de leverancier

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    inbouw magnetron Intventum

    Service van Coolblue en Inventum is dramatisch slecht.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Koelkast

    Wat een drama ,na een jaar kapot, 5 keer pogimg tot reparatie maar achteraf was het na 2 keer onherstelbaar door de kundigheid van repatiebedrijf.
    Alles bijelkaar heeft 2 maanfen geduurd en ik had geen werkende ijsmachine of watertap en dat met de temperaturen can afgelopen maanden iedere dag rond de 30 graden.
    Service coolbleu, servilux en samsung ve rte zoeken.
    Ik moet steeds achter alles aan lopen en bellen en de verzekering was voor noppes. Nu krijg ik alleen prijs koelkast terug en niet eens meteen zodat ik een andere kan kopen en spullen overzetten, nee met moet eerst deze ophalen en dan pas kan ik mijn geld terug krijgen. Wat een waardeloos bedrijf .

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Smartwatch

    Slechte service. Smartwatch gekocht Gps deed het niet. Terug gestuurd met de belofte dat ze gelijk een nieuwe zouden opsturen. Mail gekregen dat het horloge was ontvangen. Echter geen nieuw horloge gekregen. Gebeld ze hebben het wel ontvangen maar zijn het nu kwijt. Ok prima maar dat is niet mijn probleem kunnen jullie een nieuw horloge opsturen? Nee dat kon niet. Gevraagd om doorverbonden te worden met klantenservice kon niet kon alleen via mail. Erg bijzonder allemaal.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Samsung tablet

    In maart 2022 een Samsung tablet gekocht. De tablet weigerde regelmatig verbinding te maken met de Wifi. In de afgelopen 5 maanden 3 x de tablet teruggestuurd maar steeds zonder resultaat. Toen ontving ik een e-mail van een medewerker met instructie voor de instellingen! Ben ik 4? Heb ik niet meermalen aangegeven dat andere apparaten wel verbinding hebben maar deze tablet niet? Foto's meegestuurd.
    Uiteindelijk, na maanden heen en weer sturen en nog steeds klachten heb ik de tablet retour gestuurd en gevraagd om geld terug. Vele weken heb ik de tablet niet kunnen gebruiken. Het is genoeg zo.
    Maar zo werkt het niet bij Coolblue. Het wordt doorgegeven. Je hoort nog. Dan wachten op akkoord van de retourafdeling en dan is het wachten, rappelleren en weer wachten. En heel lang aan de telefoon zitten.
    Na lange tijd een e-mail gekregen dat de retourzending ok is, en dat er shoptegoed voor mij klaar staat.
    Gebeld en weer een e-mail gestuurd dat ik geld terug wil en geen shoptegoed. Het antwoord was : "Helaas is het niet mogelijk om shoptegoed uit te keren. Sorry! "
    En weer zijn we 2 weken verder. Gebeld met Jasper. Het komt goed, excuses, hij gaat het regelen. Weer een e-mail van Coolblue dat shoptegoed niet wordt uitbetaald. Weer met Jasper gebeld. E-mail ontvangen dat ze een uitzondering gaan maken. Hij heeft het tegoed dezelfde dag laten overboeken. Bedankt Jasper, hier hebben we wat aan.
    En dezelfde dag werd hetzelfde bedrag nóg een keer overgemaakt.
    Daarop volgde een e-mail met het verzoek dit zsm terug te storten, anders werd een incassobureau ingeschakeld. Wat....?
    Hoe ga je om met klanten? Nou zo niet!!
    Wat mij ook zeer ergert is de toon van de e-mails. In de aanhef Hey en Hi! en een e-mail vol met Je en Jouw.
    In het verleden regelmatig bij Coolblue gekocht, maar deze ervaring heeft mij doen besluiten nooit meer deze zaak te kopen. Een zeer teleurstellende ervaring.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Oortjes

    Heb oortjes via marktplaats gekocht van iemand.
    Zat nog garantie op gelukkig want na een dag waren ze al kapot dus naar coolblue bellen.
    Heb ook aangegeven dat ik ze over gekocht heb aan de klantenservice ze zeiden tegen me dat ik me niet druk hoeften te maken en dat het gewoon op mijn naam zal komen.
    Dus niet de oortjes waren niet herstelbaar en al het tegoed wat mij belooft was door de klantenservice kreeg de verkoper waar ik de oortjes van gekocht heb.
    En dan doen ze moelijk en gaan ze zeggen van meneer het tegoed is al op de verkoper zijn coolblue gezet wij kunnen dat niet over zetten ze helpen je totaal niet bij coolblue nooit meer iets kopen bij ze echt slechte kwaliteit en slechte klantenservice.

Anderen bekeken ook

Durexshop.nl
3 reviews

Wilt u een condoom, glijmiddel of iets anders kopen maar durft u het niet om het zelf te kopen bij een lokale winkel? Dan is de website www.durexsh...

Cosmania
5 reviews

Waarom zou u kopen bij dit bedrijf: Cosmania.nl? Cosmania.nl is een bedrijf wat zich richt op persoonlijke verzorging. In de wereld van de persoonl...

Podobrace
18 reviews

Wanneer je geblesseerd bent, of een blessure juist wilt voorkomen, kun je soms wat extra hulpmiddelen gebruiken. Als je wat extra ondersteuning nod...

oogvoororen.nl
23 reviews

Wanneer u wat ouder wordt kan het gebeuren dat u niet meer alles goed kunt horen. Heel vervelend, want niemand wil graag met een hoortoestel rondlo...

Coolblue

Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

Over Coolblue
Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

Diensten van Coolblue
Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt : Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

Klachten over Coolblue
Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview!

}