NederlandReview

    Ervaringen Coolblue

    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue

    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    vandaag

    Diensten van Coolblue

    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt : Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue

    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (237)

    5.6
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.6
    Service
    rating
    4.4
    Prijs
    rating
    6.4
    Leveren
    rating
    5.4

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling

    Advies aankoop video doorbel eufy

    Met onze buurvrouw voor advies en aankoop van een video doorbel eufy zijn wij naar de winkel aan de aalsterweg te Eindhoven gegaan.
    Daar zijn wij op een écht zeer onbeleefde, onwelwillende manier en een neerbuigende toon te woord gestaan. Door verkoopster JESSIE.
    Zelfs gaf ze ons foute informatie en toen ik dat aangaf kreeg ik het antwoord "dat zij het toch écht beter wist.
    We zijn gegaan.
    Uiteindelijk het product gehaald bij de media markt.
    En bleek haar verhaal met advies ook écht niet te kloppen.

    Écht heel vervelend.
    We hebben er ook alle 3 een naar gevoel van gehad

    Door: Lin meulensteen03-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Mio cyclo 400 navigatie

    Nog met mijn mond half open van verbazing schrijf ik deze review. Het gaat om de bevestiging van de navigatie die niet deugde en de lompe manier waarop ik behandeld ben door cool blue. Coolblue vond ik altijd een fijn bedrijf qua snelle afhandeling en goede service maar nu heb ik een minder prettige ervaring met ze en ik leg hieronder uit waarom.
    Omdat ik het belangrijk vind dat het navigatie apparaat goed aan mijn fiets bevestigd werd heb ik daarnaast een Mio Performance Mount Plus besteld.
    Bij aankomst zag ik dat dit product niet paste op de mio cyclo en heb het geretourneerd. Ik ging ervan uit dat de bijgeleverde standaard houder zijn werk wel zou doen maar dit bleek niet het geval te zijn.

    Ik heb volgens de instructie het apparaat geïnstalleerd. Vervolgens tijdens een normale rustige fietstocht is dat ding eraf gevallen toen ik over een hobbeltje heen reed.

    Dit was voor mij duidelijk productieschade die zich binnen een maand heeft gemanifesteerd. Het afdichtingsdopje van het oplaad connector was ook niet al te stevig en was er binnen een dag vanaf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze mio er bij iedereen zomaar afvalt, dus had ik goede hoop dat ze me een nieuwe zouden toesturen zodat ik zo snel mogelijk kon vertrekken.
    Dit bleek niet het geval te zijn en ik voelde me tijdens het gesprek behoorlijk afgescheept en de lompe behandeling hebben mij flink geraakt. Voor mij geen cool blue meer!!

    Door: Saarein28-08-2020
    Cisca Vrenegoor27-01-2021

    2 cartige besteld een ontvangen Hang al 17 min aan de lijn krijg geen Contact

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Magnetron van Coolblue

    Ik doe altijd goed mijn huiswerk voor ik ergens iets bestel. Maar Coolblue ken ik al jaren, ik bestel hier veel omdat ze vaak goedkoper zijn dan mediamarkt en Conrad. Ik kijk namelijk altijd gewoon waar het telkens het goedkoopst is, het scheelt soms echt veel. Raar...

    Onlangs een magnetron besteld, gewoon de goedkoopste die ze hadden, want wat kan mij het schelen. Toch een beetje huiverig omdat het kennelijk toch wel eens fout gaat hier ((al had ik dat zelf nog nooit meegemaakt....), maar gelukkig ging het voor mij wederom weer gewoon prima. Ik was even bang dat coolblue was veranderd met de jaren, sommige bedrijven worden een beetje laks met service als het een tijd goed gaat hoor je wel eens, maar gelukkig niet voor mij hier.

    De magnetron kreeg ik een dag na het bestellen keurig in huis, verzendkosten waren gratis (raar dat dat niet overal altijd is tegenwoordig, je moet goed opletten!) en de verpakking in orde. Het is een simpel apparaat, kan niet zoveel, maar dat is ook wat ik wilde. Heb er net een tosti mee gemaakt en alles werkt naar behoren. Dus gelukkig wederom een goede ervaring, het gaat kennelijk nog altijd goed hier bestellen.

    Door: Hanne 23-05-2017
    Jeroen28-05-2020

    Totaal niet klantvriendelijk! Spullen besteld voor een serieus bedrag. Alles op voorraad volgens de website. Krijg ik een mail dat een deel toch niet leverbaar is. En of ik als klant zelf de klantenservice wil bellen. Echt de omgekeerde wereld. Klantenservice de hele dag door geprobeerd te bellen. Is onmogelijk om erdoor te komen! Dan maar een mail gestuurd. Zou binnen 24 uur een reactie krijge. Staat nog beloofd bij. Natuurlijk totaal geen reactie. Enkel weken geleden grote problemen M.b.t. het leveren van goederen. Meer dan 1 week later dan de afspraak was. Dit is de laatste keer dat ik besteld heb bij Coolblue! En ga nu mijn bestelling annuleren! En nooit meer een bestelling doen bij het zeer klantonvriendelijke Coolblue.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Niet klantvriendelijk

    Nee ik koop er niet meer. Wij wonen in het buitenland en kunnen daarom onze BTW terug krijgen als we iets meenemen naar het land waar we ingeschreven staan en belasting betalen. Op Schiphol laat je de spullen en bon/paspoort en ticket controleren en krijg je een stempel op de bon. Deze stuur ik dan naar de desbetreffende winkel, zo ook nu voor het eerst naar Coolblue. Ik krijg geen reactie (email adres staat op de begeleidende brief) dus ook geen geld. Dan maar zelf informeren.Nee mw. wij doen het via Vatfree.com. Daar een account aangemaakt (Engelstalig alleen maar) en moest weer alles doen wat op Schiphol al was gedaan. Kopie pp en legitimatie van het land waar ik woon. Vatfree neemt dan 1/3 van mijn BTW voor de moeite. Met andere woorden, Coolblue vindt het te veel werk om zelf te doen en laat de koper betalen!
    Gelukkig zijn er genoeg andere winkels die het rechtstreeks doen en dat noem ik nog eens service. Zelfs kleine winkels maken het geld binnen 2 weken over. Vatfree heeft er 40 werkdagen voor nodig! Ik ben dus uitgekocht bij Coolblue.

    Door: Marlene van der Willigen22-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
    Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken, te krenken, ;-) ).
    Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

    Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Door: remco13-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Koelkast

    Heel goede service. Fijn personeel wat het product komt leveren en installeren, toen het product niet bleek te voldoen goede service , gelijk opgehaald en geld de volgende dag terug. Zeer tevreden. We hadden al vaker bij jullie gekocht, en zullen dit in de toekomst zeker weer doen

    Door: Evelyn03-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Tv

    Op tijd en goede service. Feliciano heeft de tv zelfs voor me naar de eerste verdieping gedragen, top gozer!

    Door: Pim02-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Laptoptassen retourneren bij Coolblue

    laptoptas besteld bij coolblue. zo'n mooie leren, was een aanbieding. maar bij de levering bleek de tas beschadigd. van die krassen en het leer was op sommige plaatsen ruwig. niet mooi. en zeker niet wat we hadden verwacht.

    Coolblue was gelukkig heel coulant en stuurde een nieuwe laptoptas toe. Je mag hier best een lange tijd retourneren, 30 dagen geloof ik, dus we hadden gelukkig de tijd.

    Maar die nieuwe tas had ook van die schoonheidsfoutjes. Wel minder dan die eerste, die was echt te erg, maar toch ook vlekken en krassen. Gewoon niet mooi.

    Dus helaas, we hebben beide tassen teruggestuurd en nu heel ergens anders een hele andere tas gekocht. Misschien lag het aan het merk ofzo, of het was een restpartij.

    Jammer want we hadden ons op deze tas verheugd, maar ik ben wel positief over de retourvoorwaarden van Coolblue en dat ze ons zo snel een nieuwe tas hadden toegestuurd. Dus wat dat betreft tevreden.

    Door: Bram01-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Asus vivobook flip

    Perfect tot het fout gaat.

    Tweedekans laptop besteld en prettig verrast om te zien dat een gratis officepakket mee geleverd zou worden. ( bij tweedekans producten worden actie producten niet meegeleverd...dus dacht ik..leuke deal) Na de aankoop kreeg ik ook nog een mail over hoe ik het officepakket kan installeren.
    Laptop geleverd...tot mijn verbazing zonder officepakket.

    Lang verhaal kort te maken....volgens de klantenservice geen actie producten bij een tweedekans product ondanks hun verkoop advertentie en mail over hoe ik kon inloggen met officepakket.

    10 euro voucher of product terug sturen...geen excuses voor het verkeerde berichtgeving op hun site of het sturen van een mail over inloggen met office.

    Intussen heb ik een officepakket bij een concurrent aangeschaft en zij zijn een trouwe klant die meer dan 1000 euro heeft bested bij hun kwijt.

    Door: Kelvin24-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Nieuwe router van Apple, gelukkig snelle levering

    Vorige week zaterdagavond hebben wij een router besteld bij Coolblue van het merk Apple, de Apple Airport Express.

    Onze router had namelijk kuren gekregen, het internet werkte niet meer en wij werken allebei thuis, en moeten voor ons werk altijd online zijn. Een goede internetverbinding is daarvoor essentieel en daarom hebben we bij Coolblue deze router gekocht, omdat zij beloofden een dag later al, zelfs op zondag, te leveren. Dat moet je altijd maar afwachten natuurlijk; menig maal zijn wij teleurgesteld door leveranciers.

    Gelukkig is het deze keer echter helemaal goed gegaan. Zondagmiddag, rond 15u, kregen wij de router in huis geleverd met de post. We hebben deze snel kunnen installeren en daarmee snel aan het werk gekund. Gelukkig werd de snelle levering die was beloofd hier dus wel nageleefd. Daarom vijf "sterren" voor de levering van deze Airport Express

    Door: router29-04-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    "Nooit meer leverbaar"

    Ik wil waarschuwen voor de praktijken van deze webshop. Helaas staat integriteit niet in het beoordelingslijstje. "Nooit meer leverbaar" Het gaat hierbij te vaak om splinternieuwe net op de markt gebrachte producten. En toch nooit meer leverbaar. Coolblue, zo hebben wij ontdekt doet dit bij alle producten waar ze niet genoeg op verdienen. De klant wordt vervolgens verder geleid naar een B product, ouder product of heel ander product. Probeer maar eens uit door eerst de website van de fabrikant te bezoeken, het laatste model te kiezen en proberen of Coolblue kan leveren. Neen dus. We hebben ook nepwebsites ontdekt waar geen enkel artikel op voorraad is. Vervolgens wordt je doorgeleid naar de website van Coolblue. Ik adviseer iedereen grondig op het product dat je zoekt te Googlen. Neem geen genoegen met het magere assortiment van Coolblue. Die glimlach is vooral voor hen zelf.

    Door: bert22-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    9
    rating

    E-reader

    Coolblue is prima om producten te kopen die niet stuk gaan. Doen ze dit wel, gooit Coolblue standaard met dat je product stuk is door fysiek toedoen. In mijn geval was de e-reader kapot, maar zeker niet door mijn toedoen. Maar omdat ik hem een jaar heb, ben ik de lul. Ik ben in shock. Weg geld, en coolblue lacht je gewoon uit. Zeldzaam slechte service.
    Ga naar bol.com of Mediamarkt. Zij staan wel open voor een oplossing. Coollue is niet wat je wil...

    Door: Joyce van der Haar31-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Samsung 3 watch

    Waardeloze winkel wel op voorraad maar mocht de watch niet zie was niet als
    Model te zien.
    Autoreis voor niets!!!

    Door: Werkman 29-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Mobiele airco

    Ik was heel tevreden over Coolblue. Leveren snel de bezorgers zijn bijv. vriendelijk en behulpzaam. Totdat ik op 18 juni een mobiele airco retour stuurde (netjes in de originele verpakking). Waarover ik inmiddels echt vele malen heb geappt, gemaild en gebeld. Helaas krijg ik steeds hetzelfde antwoord. Vandaag ook weer: we geven het door aan backoffice en of we wachten op antwoord van post.nl. Als bewijs heb ik ze een copie gestuurd van mijn verzendbewijs en een screenshot van mijn post.nl app. Waarin staat dat post.nl het bij hun 21 juni zou hebben afgeleverd. Maar daar doen ze waarschijnlijk niets mee. Natuurlijk zal ik uiteindelijk mijn geld wel een keer terug krijgen. Maar het gaat mij om duidelijkheid bijv. dat je een bepaalde periode noemt waarin het opgelost moet zijn. Nu zijn we inmiddels ruim een maand verder en weet ik nog niets, dat zou toch niet zo mogen zijn.

    Door: Harry28-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    koffiemachine

    Eind juni heb ik een koffiemachine besteld, na betaling wachtte ik op de bestelling. Een week later gebeld,......(omdat ik mijn bestelling niet kreeg). Men had, zonder dat ik hier bemoeienis mee had, de bestelling geretourneerd. Na telefonisch overleg heb ik een nieuwe bestelling gedaan (begin juli) en ...betaald. (rekeningnummer heeft men mij gemaild). Na een week, weer gebeld, omdat de koffiemachine nog steeds niet was geleverd. Betaling was nog niet binnen, zo zei de telefoniste. Ik moest mijn bank maar eens bellen of het bedrag van 564 euro inderdaad was betaald. Uiteraard heb ik mijn bak gebeld en er is 564 euro afgeschreven aan Cool Blue. Nu, 27 juli (vele weken later), ben ik nog steeds niet in het bezit van een koffiemachine en 564 euro armer. Cool Blue geeft , na 20 mails en 10 telefoontjes te kennen, dat ze hier niets aan kunnen doen. (het betreft een tussenrekening, waar ik 564 euro op over moest maken).

    Door: Lisette de Kant27-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Samsung TV + beugel

    Er zijn geen plus punten in dit bedrijf. Ik ben bewust naar Cooblue winkel geweest om spullen te bestellen en via betaallink betaald daarna begon de ellende! De Samsung tv en de beugel zouden donderdag geleverd worden in eens werd het vrijdag! vrijdag brachten ze verkeerde bestelling! Namelijk een Philips TV!! ik heb het direct teruggestuurd. Ze zouden dinsdag de spullen opnieuw leveren, en wat doet Coolblue? de helft van de spullen elders afleveren!?!? :(

    Kortom, Coolblue probeert door de juiste logo, kleuren en slogan succes te boeken maar helaas dat kunnen ze niet waar maken! en ze maken ook de markt kapot!

    Door: Alan Ari27-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    laptoop

    Mijn laptop werkte na 40 dagen niet meer. In de winkel nam de servicemedewerker alle tijd voor ons. Mijn vriend dacht het zelf verder op te kunnen lossen maar dit lukte niet. Dezelfde medewerker nam weer alle tijd voor ons en uiteindelijk een nieuwe gekregen. Ik vond de service echt top. Dit was in Amsterdam

    Door: inge lamers27-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Koelkast (niet geleverd maar wel betaald)

    Wat een enorm slechte service. En wat een teleurstelling. Ongelooflijk!

    Op zaterdag begaf onze koelkast het. Daarom bij Coolblue gekeken naar een nieuwe: zij konden zondag leveren. En dat was natuurlijk heel fijn.
    Achteraf betalen kan niet, dus betaalde ik het netjes vooraf. Een dag later zou de koelkast er immers toch zijn.

    Op zondag zou de koelkast komen tussen 17.00-18.00. Je kan het heel makkelijk volgen via een traceerlink, en ik zag al snel dat het iets later werd: 17.50-18.50. Om 19.40 was er nog niemand dus heb ik gebeld met Coolblue. Daar gaf de medewerkster aan dat hij tot 22.00 nog kon komen. Maar je verwacht het al: ook om 22.00 uur geen Coolblue. De traceerlink liet nog steeds zien: levering tussen 17.50-18.50. Hier was vooral sprake van onbegrip. Later komen of zelfs een dag later komen is niet erg. Maar het gebrek aan goede communicatie wel. En bovendien ben ik dit niet gewend van Coolblue. Maar het werd nog erger.

    Want op maandag belde ik weer met de klantenservice en zij gaven aan dat ze niet wisten waar de koelkast was. Ik moest er in ieder geval niet op rekenen dat deze vandaag nog zou komen. Het zou doorgestuurd worden naar de juiste afdeling en zij zouden uit gaan zoeken waar het mis was gegaan.
    Aangezien wij nog steeds zonder koelkast zaten, gaf ik aan dan te willen annuleren en mijn geld terug te willen zodat ik ergens anders kon bestellen. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk. Eerst moest alles uitgezocht worden. En er kon geen artikel terugbetaald worden als deze de status 'open' had. Het onbegrip van de avond ervoor maakte plaats voor frustratie en woede.

    De bijna EUR 700,- die we voor de koelkast hebben betaald, kunnen we nog wel even missen, maar de gang van zaken en vooral de gebrekkige en incorrecte communicatie zijn voor ons onacceptabel.

    Coolblue geeft aan alles voor haar klanten te doen en daar heel ver in te gaan. Dat zijn hele mooie woorden, maar in de praktijk komt hier vrijwel niets van terecht in dit geval. Er is geen koelkast, ik ben voorlopig bijna EUR 700,- armer en een hoop frustratie rijker. Bovendien heeft het wachten op zondagavond en de tijd die je kwijt bent door het bellen met de klantenservices en het versturen van e-mail naar Coolblue al erg veel tijd in beslag genomen.

    Ooit was Coolblue volgens mij een bedrijf dat ECHT alles deed voor haar klanten. Maar de laatste tijd lijkt dit steeds minder en minder te worden. Dit hoorde ik af en toe om me heen, maar inmiddels ben ik er zelf ook getuige van. Waardeloos.

    Door: Chris Tegelaar26-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Ubiquiti Unifi Switch US-48

    Offering products that are not available. Customer services providing every time different and not correct answer, After Quantity has been confirmed and order prepaid Coolblue is canceling Order because is not available. Not to recommend and not to trust.

    Door: Dusko Bozicic23-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Airco

    Bestelling gaat top, tot het product defect raakt. Na aanmelding voor reparatie komen ze het product thuis ophalen. 3 weken later hadden ze niks gevonden en stuurde ze het product zonder enige informatie terug . De airco kwam vol beschadigingen terug en het defect was niet verholpen. Na een paar keer bellen werd het product uiteindelijk weer opgehaald en gingen ze bekijken wat er aan de hand is . Een week later werd de airco weer terug gestuurd omdat ze niet wisten wat het product bij hun in het magazijn deed. Na weer een paar keer bellen het product weer opgehaald en nu al ruim 2,5 maand de airco kwijt. Ik moet geduld hebben zeggen ze als ik nu contact zoek. Kortom hele slechte communicatie binnen het bedrijf en naar de klant toe.

    Door: Dion22-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Solis koffie apparaat

    De teloorgang van een ooit klantgericht bedrijf…


    Wij voelen ons zeer slecht behandeld. We melden een retour vanwege kortsluiting. Zonder onderzoek wordt ons apparaat (slecht verpakt) naar ons huis teruggestuurd met de melding “slecht verpakt, total loss”. In het eerste telefonisch onderhoud word ik vervolgens voor onwetend uitgemaakt en krijgen we de volledige schuld toebedeeld van de total loss. Naar ons idee wordt daarmee volledig voorbijgegaan aan het feit dat Coolblue ons een Solis apparaat heeft geleverd dat binnen de garantietermijn kapot is gegaan. Tevens wordt voorbijgegaan aan het feit dat Coolblue de retour wel gewoon heeft ontvangen en heeft doorgestuurd aan “espresso service II caffe vof.” Zo slecht zal eea dan niet verpakt zijn?? Vervolgens zien wij na het uitpakken dat er weinig schade is, zeker niet hetgeen op de pakbon staat, hierdoor total loss lijkt ons wat vergezocht. Ons vermoeden van het “onder de garantie uitkomen” door de leverancier van Coolblue het doel is, wordt hiermee versterkt. Na een tweede (overigens positief telefonisch contact) werd ons verzocht een mail te sturen. Vervolgens worden we al 3x aan het lijntje gehouden en wordt er beloofd terug te bellen/mailen met een oplossing maar zonder resultaat. Wij willen gewoon op een normale manier ons recht op een deugdelijk apparaat en in alle redelijkheid een oplossing.

    Door: Tbvdp19-07-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    FAQ

    Is Coolblue een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 237 ervaringen geplaatst over Coolblue. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.6 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Coolblue actief?

    Coolblue is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Persoonlijke verzorging, Sport & Outdoor, Wonen, Elektronica, Multimedia & Bladen

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Coolblue gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.