NederlandReview

    Ervaringen Coolblue

    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue

    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    vandaag

    Diensten van Coolblue

    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt : Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue

    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (175)

    6
    100% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6.8
    Service
    rating
    4.8
    Prijs
    rating
    6.6
    Leveren
    rating
    5.8

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Mio cyclo 400 navigatie

    Nog met mijn mond half open van verbazing schrijf ik deze review. Het gaat om de bevestiging van de navigatie die niet deugde en de lompe manier waarop ik behandeld ben door cool blue. Coolblue vond ik altijd een fijn bedrijf qua snelle afhandeling en goede service maar nu heb ik een minder prettige ervaring met ze en ik leg hieronder uit waarom.
    Omdat ik het belangrijk vind dat het navigatie apparaat goed aan mijn fiets bevestigd werd heb ik daarnaast een Mio Performance Mount Plus besteld.
    Bij aankomst zag ik dat dit product niet paste op de mio cyclo en heb het geretourneerd. Ik ging ervan uit dat de bijgeleverde standaard houder zijn werk wel zou doen maar dit bleek niet het geval te zijn.

    Ik heb volgens de instructie het apparaat geïnstalleerd. Vervolgens tijdens een normale rustige fietstocht is dat ding eraf gevallen toen ik over een hobbeltje heen reed.

    Dit was voor mij duidelijk productieschade die zich binnen een maand heeft gemanifesteerd. Het afdichtingsdopje van het oplaad connector was ook niet al te stevig en was er binnen een dag vanaf. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze mio er bij iedereen zomaar afvalt, dus had ik goede hoop dat ze me een nieuwe zouden toesturen zodat ik zo snel mogelijk kon vertrekken.
    Dit bleek niet het geval te zijn en ik voelde me tijdens het gesprek behoorlijk afgescheept en de lompe behandeling hebben mij flink geraakt. Voor mij geen cool blue meer!!

    Door: Saarein28-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Magnetron van Coolblue

    Ik doe altijd goed mijn huiswerk voor ik ergens iets bestel. Maar Coolblue ken ik al jaren, ik bestel hier veel omdat ze vaak goedkoper zijn dan mediamarkt en Conrad. Ik kijk namelijk altijd gewoon waar het telkens het goedkoopst is, het scheelt soms echt veel. Raar...

    Onlangs een magnetron besteld, gewoon de goedkoopste die ze hadden, want wat kan mij het schelen. Toch een beetje huiverig omdat het kennelijk toch wel eens fout gaat hier ((al had ik dat zelf nog nooit meegemaakt....), maar gelukkig ging het voor mij wederom weer gewoon prima. Ik was even bang dat coolblue was veranderd met de jaren, sommige bedrijven worden een beetje laks met service als het een tijd goed gaat hoor je wel eens, maar gelukkig niet voor mij hier.

    De magnetron kreeg ik een dag na het bestellen keurig in huis, verzendkosten waren gratis (raar dat dat niet overal altijd is tegenwoordig, je moet goed opletten!) en de verpakking in orde. Het is een simpel apparaat, kan niet zoveel, maar dat is ook wat ik wilde. Heb er net een tosti mee gemaakt en alles werkt naar behoren. Dus gelukkig wederom een goede ervaring, het gaat kennelijk nog altijd goed hier bestellen.

    Door: Hanne 23-05-2017
    Jeroen28-05-2020

    Totaal niet klantvriendelijk! Spullen besteld voor een serieus bedrag. Alles op voorraad volgens de website. Krijg ik een mail dat een deel toch niet leverbaar is. En of ik als klant zelf de klantenservice wil bellen. Echt de omgekeerde wereld. Klantenservice de hele dag door geprobeerd te bellen. Is onmogelijk om erdoor te komen! Dan maar een mail gestuurd. Zou binnen 24 uur een reactie krijge. Staat nog beloofd bij. Natuurlijk totaal geen reactie. Enkel weken geleden grote problemen M.b.t. het leveren van goederen. Meer dan 1 week later dan de afspraak was. Dit is de laatste keer dat ik besteld heb bij Coolblue! En ga nu mijn bestelling annuleren! En nooit meer een bestelling doen bij het zeer klantonvriendelijke Coolblue.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Niet klantvriendelijk

    Nee ik koop er niet meer. Wij wonen in het buitenland en kunnen daarom onze BTW terug krijgen als we iets meenemen naar het land waar we ingeschreven staan en belasting betalen. Op Schiphol laat je de spullen en bon/paspoort en ticket controleren en krijg je een stempel op de bon. Deze stuur ik dan naar de desbetreffende winkel, zo ook nu voor het eerst naar Coolblue. Ik krijg geen reactie (email adres staat op de begeleidende brief) dus ook geen geld. Dan maar zelf informeren.Nee mw. wij doen het via Vatfree.com. Daar een account aangemaakt (Engelstalig alleen maar) en moest weer alles doen wat op Schiphol al was gedaan. Kopie pp en legitimatie van het land waar ik woon. Vatfree neemt dan 1/3 van mijn BTW voor de moeite. Met andere woorden, Coolblue vindt het te veel werk om zelf te doen en laat de koper betalen!
    Gelukkig zijn er genoeg andere winkels die het rechtstreeks doen en dat noem ik nog eens service. Zelfs kleine winkels maken het geld binnen 2 weken over. Vatfree heeft er 40 werkdagen voor nodig! Ik ben dus uitgekocht bij Coolblue.

    Door: Marlene van der Willigen22-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    8
    rating

    Service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Ik heb al ontzettend vaak besteld bij hen, altijd echt betrouwbaar, echt heel erg goed, snel geleverd, ken geen beter bedrijf dan deze mensen. De service is ongelofelijk hoog, medewerkers zijn zo relaxt aan de telefoon en echt bereid om te helpen.
    Vandaag contact gehad over een printer van het merk HP, die weer eens niet wilde doen waar ze voor gemaakt zijn, namelijk printen. Eerst gepoogd contact te krijgen met HP, (niet gelukt uiteraard, die haten mensen, blijkt uit alles dat ze doen en leveren, proberen ons het leven zuur te maken, te krenken, ;-) ).
    Daarna gedacht laat ik Coolblue eens proberen waar ik hem had besteld. Die dame die ik aan de lijn had, die kreeg een zwaar gefrustreerde kerel aan de telefoon en die was zo goed in haar werk, begripvol, rustig, beetje humor, heeft alles uitgezocht en bleek dat deze HP niet met mijn modem samen kon (HP??). Ik heb een ander merk gekozen, uiteraard weer bij Coolblue!

    Coolblue: verstand van zaken, service kan letterlijk niet beter, dank. Glimlach.

    Door: remco13-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Samsung Galaxy A40

    Besteld via de site na een uur nog geen bevestiging een bericht via Whatsapp en email gestuurd paar uur later op Whatsapp reactie gekregen. Uiteindelijk met het antwoord we kunnen je betaling niet vinden en ze kunnen het voor vandaag niet meer oplossen hele slechte klantenservice tussen berichten ook een lange tijd om te reageren. Nou maar hopen dat ze de betaling vinden dat ik mn geld terug krijg.

    Door: Shela Harte14-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Geen

    Op donderdag 24 dec. Om 12:35 uur iPhone 12 pro besteld, op voorraad, is er beperkte voorraad dan staat dat anders vermeld, meteen via iDeal betaald.
    Orderbevestiging nooit ontvangen.
    Na bestellen iPhone een hoesje uitgezocht en besteld om 12:55, betaling via iDeal willen doen maar was niet nodig, kreeg direct een orderbevestiging.
    Vreemd, toch maar even bellen.
    Medewerker zegt dat het wel een uur kan duren voor ik de orderbevestiging van de iPhone krijg, op mijn vraag of de iPhone op voorraad is wordt bevestigend geantwoord.
    Hoewel nog steeds geen bevestiging en ook geen bestelling van de iPhone zichtbaar in mijn bestellingen.
    Om 13:25 maar weer gebeld, andere medewerker die vrolijk zegt dat de iPhone helemaal niet op voorraad is...........
    Legt uit dat als er voorraad staat en er nog iemand de telefoon in winkelmandje heeft me dan net voor is geweest, reservering gebeurd pas na betaling, dan was er weinig voorraad. Niet dus dus want dat wordt expliciet vermeld op de site wanneer dat zo is.
    Wat is er werkelijk gebeurd, de iPhone was niet op voorraad, bestelling en betaling zijn geaccepteerd en omdat er geen voorraad was is de betaling niet gecrediteerd maar in mijn tegoeden gezet en is het hoesje daar mee verrekend vandaar dat er geen betaling heeft plaats gevonden van het hoesje.
    Alles geannuleerd en betaling terug gevraagd.
    Vervolgens heeft deze medewerker, Eden, behalve beloftes, niets gedaan, helemaal niets!!
    Omdat ik niets verneem van de beloftes nog maar eens gebeld, deze collega zag dat Eden was vergeten om een vonkje aan te zetten bij administratief verwerken. Ook hier weer beloftes en niets doen, bleek toen ik maandag ging weer bellen.
    Er was echt niets gedaan of geregeld met de gedane beloftes.
    Nu zou Julia actie gaan ondernemen, zij heeft een bestelling aangemaakt en ervoor gezorgd dat het bedrag gecrediteerd zou worden.
    Nou dat heeft ze inderdaad gedaan maar de belofte van 3 werkdagen zijn, hoe verbazend, weer niet nagekomen.
    Zie het ook niet meer gebeuren vandaag 31 december.
    Het zal volgend jaar wel worden, maar zeker zonder glimlach.
    COOLBLUE 1 GROTE TELEURSTELLING!

    Door: Ronald31-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Laptoptassen retourneren bij Coolblue

    laptoptas besteld bij coolblue. zo'n mooie leren, was een aanbieding. maar bij de levering bleek de tas beschadigd. van die krassen en het leer was op sommige plaatsen ruwig. niet mooi. en zeker niet wat we hadden verwacht.

    Coolblue was gelukkig heel coulant en stuurde een nieuwe laptoptas toe. Je mag hier best een lange tijd retourneren, 30 dagen geloof ik, dus we hadden gelukkig de tijd.

    Maar die nieuwe tas had ook van die schoonheidsfoutjes. Wel minder dan die eerste, die was echt te erg, maar toch ook vlekken en krassen. Gewoon niet mooi.

    Dus helaas, we hebben beide tassen teruggestuurd en nu heel ergens anders een hele andere tas gekocht. Misschien lag het aan het merk ofzo, of het was een restpartij.

    Jammer want we hadden ons op deze tas verheugd, maar ik ben wel positief over de retourvoorwaarden van Coolblue en dat ze ons zo snel een nieuwe tas hadden toegestuurd. Dus wat dat betreft tevreden.

    Door: Bram01-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    Asus vivobook flip

    Perfect tot het fout gaat.

    Tweedekans laptop besteld en prettig verrast om te zien dat een gratis officepakket mee geleverd zou worden. ( bij tweedekans producten worden actie producten niet meegeleverd...dus dacht ik..leuke deal) Na de aankoop kreeg ik ook nog een mail over hoe ik het officepakket kan installeren.
    Laptop geleverd...tot mijn verbazing zonder officepakket.

    Lang verhaal kort te maken....volgens de klantenservice geen actie producten bij een tweedekans product ondanks hun verkoop advertentie en mail over hoe ik kon inloggen met officepakket.

    10 euro voucher of product terug sturen...geen excuses voor het verkeerde berichtgeving op hun site of het sturen van een mail over inloggen met office.

    Intussen heb ik een officepakket bij een concurrent aangeschaft en zij zijn een trouwe klant die meer dan 1000 euro heeft bested bij hun kwijt.

    Door: Kelvin24-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7.5
    rating

    Nieuwe router van Apple, gelukkig snelle levering

    Vorige week zaterdagavond hebben wij een router besteld bij Coolblue van het merk Apple, de Apple Airport Express.

    Onze router had namelijk kuren gekregen, het internet werkte niet meer en wij werken allebei thuis, en moeten voor ons werk altijd online zijn. Een goede internetverbinding is daarvoor essentieel en daarom hebben we bij Coolblue deze router gekocht, omdat zij beloofden een dag later al, zelfs op zondag, te leveren. Dat moet je altijd maar afwachten natuurlijk; menig maal zijn wij teleurgesteld door leveranciers.

    Gelukkig is het deze keer echter helemaal goed gegaan. Zondagmiddag, rond 15u, kregen wij de router in huis geleverd met de post. We hebben deze snel kunnen installeren en daarmee snel aan het werk gekund. Gelukkig werd de snelle levering die was beloofd hier dus wel nageleefd. Daarom vijf "sterren" voor de levering van deze Airport Express

    Door: router29-04-2017
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    "Nooit meer leverbaar"

    Ik wil waarschuwen voor de praktijken van deze webshop. Helaas staat integriteit niet in het beoordelingslijstje. "Nooit meer leverbaar" Het gaat hierbij te vaak om splinternieuwe net op de markt gebrachte producten. En toch nooit meer leverbaar. Coolblue, zo hebben wij ontdekt doet dit bij alle producten waar ze niet genoeg op verdienen. De klant wordt vervolgens verder geleid naar een B product, ouder product of heel ander product. Probeer maar eens uit door eerst de website van de fabrikant te bezoeken, het laatste model te kiezen en proberen of Coolblue kan leveren. Neen dus. We hebben ook nepwebsites ontdekt waar geen enkel artikel op voorraad is. Vervolgens wordt je doorgeleid naar de website van Coolblue. Ik adviseer iedereen grondig op het product dat je zoekt te Googlen. Neem geen genoegen met het magere assortiment van Coolblue. Die glimlach is vooral voor hen zelf.

    Door: bert22-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    9
    rating

    Chromebook

    Helaas...
    De chromebook die ik bestelde vertoonde na een half jaar afdrukken van het toetsenbord in het scherm. Er mistte rubberen dopjes die zorgden dat het scherm niet op de toetsen kwam bij dichtklappen. Vriendelijke dame zei, stuur maar op, dan maken we er werk van. Nou.... dat is dus een illusie.

    Juist....ruim 4 bijna 5 weken later na een aantal telefoontjes (steeds 20 minuten in de wacht) heb ik dan eindelijk mijn spullen terug. Nog steeds niet gemaakt, maar wel een diepe kras over de klep van het toestel. Gebeld...allemaal erg vervelend, maar natuurlijk toch weer opsturen. Nu inmiddels weer ruim 3 weken verder en al 2 vrije middagen zitten wachten, omdat hij bezorgd zou worden. Product is niet bij postnl en ik krijg geen antwoord op waar mijn chromebook dan wel is. Ik heb mijn chromebook nu dus al 2 maanden niet. Bij coolblue vinden ze het allemaal erg vervelend....maar daar blijft het dan ook wel bij. Het is doorgezet naar de backoffice....die vinden het vast ook vervelend.

    Kortom....leuke snelle levering van nieuwe producten, maar als er wat mis is, moet je hier niet zijn.

    Door: Miranda 09-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    7
    rating

    Sonos One

    2x hetzelfde item online besteld vorige week in de koopjes, werd 1 juiste 1 minderwaardig product geleverd. Gebeld om retour te doen, werd verteld dat beide moesten teruggestuurd worden zelfs na vraag of we de juiste mochten houden. Nee, moest beiden zijn. Er werd verteld dat er dan de juiste zou worden opgestuurd.
    Retourbon pas volgende werkdag (maandag) gestuurd, en zelf elke dag opgevolgd. 'Nee nog geen updates sorry'
    Nu, een week later, na 40min weer aan de telefoon aan het lijntje te zijn gehouden, werd er verteld dat er een terugbetaling is gedaan terwijl wij dit helemaal niet wouden! Er is zogezegd geen stock meer, maar op de site is het product beschikbaar zowel in de winkel als online, maar dit is zogezegd een 'fout'. Telefoon werd zomaar opgehangen.
    Wat een enorme tijdverspilling en slechte klantvriendelijkheid! Bestellen hier nooit meer!

    Door: Nele04-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    Kookplaat en oven

    Ik ging naar de winkel want vanaf afgelope week donderdag toen hele situatie met bestelling gebeurd ik heb geen reactie van gehoord. Elke dag ik zelf moet contact met jullie opnemen alleen via klantenservice, maar die mensen weten helemaal niks van.
    Vandaag ook ik heb email gekregen met vraag of ik was bij mijn buren geweest en nagevraagd of iemand heeft gezien dat bezorging is van straat gestolen.
    Wat ik begrijp dat die Jordi bezorger hij heeft bestelling achter gelaten beneden bij portiek deur. Ik heb met hem telefonisch afspraken om bestelling bezoeren bij mijn buurvrouw, want zij was aan het wachten voor hem.
    Want hij kwam anderhalf uur later dan doorgeven bestelling tijd. Ik kon niet langer wachten, dus ik heb gebeld naar mijn buurvrouw om te doorgeven hij is onderweg. Van informatie welke ik heb in de winkel vandaan gekregen hij was wel geweest bij gebouw tussen 7 en 12 minuten. En tijdens dit tijd met mijn telefonisch gesproken en doorgeven dat niemand van mij buren thuis is. Dat was helemaal niet waar want zij was aan het wachten op mijn spullen.
    Toen ik heb email van hem gekregen met bevestiging van bezorging.
    Hij was naar boven niet gekomen want niemand heeft Coolblue medewerker gezien. Ook nergens boven voor mij deur zoals ik heb met hem afgesproken bestelling was bestelling niet afgeleverd.
    Ik weet niet waar hij heeft bestelling achtergelaten maar zeker niet bij mij voor deur zoals ik heb met hem afgesproken.
    Ik heb echt teleurgesteld dat niemand heeft verantwoordelijkheid van deze situatie. Ik ben al heel week bezig. Ik ben zonder keuken, en ook bestelling van koelkast ik heb gestopt want op eerste instantie andere vaste producten moeten in keuken plaatsen worden.
    Nog malls ik ben niet blij met deze verhaal, elke keer als ik bel ik krijg iemand anders aan de lijn en niemand kan informatie doorgeven.
    Ik begrijp hij bezorgd producten maar niet op juiste plaats, want ik woon op eerste etage, niet bij portiek beneden.
    Ik hoop voor snel reactie want dat op dit moment duurt te lang.

    Door: Katarzyna Szyja03-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Koptelefoon

    Beste heer/mevrouw,

    Gisteren 02-12-20 zijn wij met onze zoon van 8 jaar voor zijn verjaardag naar jullie winkel geweest om zijn cadeau uit te kiezen. Deze zou vandaag bezorgd worden, want was niet op voorraad... Om 10.36 krijg ik een SMS waarin staat dat de bezorger 15 min later komt bezorgen, dus ik rijd naar huis van mijn werk. Daarna word de bezorg tijd tot 2x veranderd, naar 12.30 uur. Toen heb ik gebeld met jullie klantenservice waar ik 33 min in de wacht heb gestaan. Binnen 2 min vertelde deze vrouw dat ik moest blijven wachten want het zou nog een uurtje duren... En het werd ZEKER vandaag bezorgd. Daarna geprobeerd iemand via Facebook messenger te bereiken, waar ik tot nu toe geen reactie heb ontvangen.
    Nu 13.50 krijg ik weer een mailtje dat mijn pakketje zaterdag pas word geleverd!

    Graag een spoedige en passende oplossing/compensatie voor deze manier van werken en klantvriendelijkheid. Mijn zoontje is al een jaar aan het sparen voor dit cadeau.

    Door: Tim Peeters03-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    motorola smartphone

    Ik heb een uitermate teleurstellende ervaring met de klachtafwikkeling door de klantenservice van Coolblue. In februari 2020 heb ik een nieuwe Motorola smartphone ad € 149,- gekocht. In november 2020 bleek het geluid niet goed te functioneren. Coolblue bood mij 3 opties aan: 1. Repareren ad € 111,-. 2. Niet repareren en terugsturen ad € 40,- 3. Mijn telefoon niet repareren en niet terug laten sturen. Volgens Coolblue valt e.e.a. niet onder fabrieksgarantie van 2 jaar, want toestel zou verbogen zijn (volgens Coolblue gebruikersschade). Mijn toestel was echter niet verbogen op het moment dat ik het ter reparatie naar Coolblue heb ingestuurd. Ik heb 3 keer een klacht ingediend, maar krijg geen serieuze reactie. Hoe kan een telefoon van 9 maanden oud verbogen zijn bij normaal gebruik (altijd in handtas gedaan, nooit in broekzak)? Is dit wat Coolblue verstaat onder: Alles voor een glimlach?

    Door: Lou30-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Exquisit EGSP 292EA++

    Slechte garantie afhandeling Vaatwasser gekocht met extra garantie (maar wel moeten betalen).
    Vaatwasser lekt, storing E5 (water lekkage) Keuken onder gelopen vloer kapot en moeten vervangen.
    Doorgegeven aan Coolblue, monteur komt na 4 weken langs. Haalt vaatwasser uit elkaar zonder vooraf te testen, constateerde dat er lekkage is geweest maar kan de oorzaak niet vinden. Slangen en aansluitingen gecontroleerd en nagelopen. Test gedraaid en de vaatwasser lekt niet meer.
    Volgens de garantie en overleg met Coolblue mogen we de rekening indienen.
    Antwoord Coolblue:
    (Beste Michel,
    Bedankt voor het doorsturen van de werkbon van de monteur. Aan ons is gevraagd of wij een claim kunnen indienen bij de verzekeraar.
    Helaas zal ik je hierin wel moeten teleurstellen. De monteur noteert in de werkbon dat je vaatwasser uitgebreid is getest. Hier staat ook bij dat er geen sprake is van een defect of lekkage. Wanneer wij een dergelijke werkbon doorsturen zal de verzekeraar deze claim afwijzen. Als je hier verder vragen over hebt, dan helpen we je graag.
    Ik wens je een hele fijne avond. )
    We hebben de garantie met Coolblue afgesproken en hebben helemaal niets te maken met hun verzekering.

    Door: M. Hobbenschot26-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Verzekering op lapot

    Bijna 2 maanden geleden ben ik prongelijk over de laptop van mijn dochter heen gereden. Gelukkig had ik hier een verzekering op bij Coolblue, dacht ik. Ik gelijk naar een fysieke winkel van Coolblue geweest en het personeel van de winkel zeiden dat de laptop total loss verklaard zou worden. Ik heb hier ook foto’s van waarin het inderdaad heel logisch is dat de laptop total loss verklaard zal worden. Een auto heeft er überhaupt over heen gereden.
    Hierdoor gelijk een nieuwe laptop gekocht omdat het personeel van Coolblue heel duidelijk had gezegd dat de laptop total loss verklaard zou worden en ik mijn geld terug zou krijgen.
    Later wordt ik gebeld, dat de laptop toch gemaakt kan worden en dat de nieuwe laptop niet verzekerd kan worden. Maar dat het verzekeringsgeld nu niet meer naar de nieuwe laptop kan gaan. Het verzekeringsgeld moest nu gaan naar de reparatie van de oude laptop die gemaakt ging worden. Dit gaat niet om een klein bedrag. Ik zit nu dus met een laptop die ik nog geen eens wil. Ik moest geld uitgeven aan iets wat ik niet wil hebben, een groot bedrag.
    Afgelopen Vrijdag de laptop opgehaald die is gemaakt door de verzekering van Coolblue en de laptop moest weer helemaal als nieuw zijn.
    Gelijk door mijn service bedrijf laten controleren hoe de laptop gemaakt is. Ze schrokken daar hoe verschrikkelijk dit gedaan is. Er zat geen enkele schroef in de onderkant van de laptop, de ventilatoren werken niet en het moederbord wat in de laptop zit ziet heel slecht/kapot uit. Hier heb ik ook foto’s van waarop je dit heel duidelijk kan zien.
    Dit is oplichting van Coolblue en bewijst dat het alleen maar om geld gaat. Ze geven niks om de klant. Door een laptop te repareren die duidelijk total loss en dan ook nog geen eens goed gerepareerd maar verschrikkelijk slecht. Dit kan niet! Ik eis snel mijn geld terug, dit is onacceptabel.

    Door: Leon19-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Coffee machine and Smart grinder

    I had a terrible experience with Coolblue. They sent me a faulty coffee machine and it took over a month to get my money back. It was very expensive too. I ordered a grinder to go with the machine and they said they
    only part refund used products. I only used the grinder because I assumed the coffee machine would work. I'm very disappointed with their customer service team. I also wrote to their management team and they didn't seem to care. They come up with excuses don't take responsibility. I wish I paid using my credit card then I would have got the full refund.

    The most annoying part is I've spent over €6000 with them this past year and it doesn't feel great knowing how they treat their customers when something goes wrong. You don't know how they are until there's a problem.m

    I only use MediaMarkt now or bol.com. I find that MediaMarkt is usually slightly cheaper anyway and always offers next day delivery too. Also they use PostNL, which is great for tracking. They have great customer service and would have fixed my problem

    Door: Kevin18-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Vaatwasser

    Vaatwasser aangekocht bij Coolblue, maar deze is nu al drie keer kapot gegaan. Repareren of terugnemen? Natuurlijk niet! Ik word van het kastje naar de muur gestuurd zonder oplossing. Daarom probeer ik nu de koopovereenkomst maar te ontbinden, maar zelfs dan is Coolblue niet thuis.

    Door: Michael Hardenbol18-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Scherm Asus ProArt

    De aankoop zelf verliep voorspoedig, maar nadat ik na een maand een scheurtje in het scherm kreeg door, naar mijn mening een productiefout, begon de ellende. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd, heb uren aan telefoongesprekken, in de wacht staan en mailcontact, heen en weer rijden met een kapot scherm, bijzonder gebrekkige communicatie van de kant van CoolBlue en nu dus geen werkend scherm, achthonderd euro lichter en de keuze: kapot scherm weer thuis óf het laten vernietigen, want reparatie is 'helaas onmogelijk'.

    Hierdoor is uiteindelijk de prijs me nogal tegengevallen, want ik heb 800 euro besteed aan het verspillen van mijn eigen tijd en energie, ik heb na een half jaar belachelijke mailtjes nog steeds geen scherm - de levering is dus ook niks waard. de Service zou ik graag minpunten willen geven. Het bestellen zelf ging mega rap, waarvan akte. Jammer dat je dáár verder niks aan hebt.

    Mijn advies? Gewoon niks bij CoolBlue kopen, want je staat alleen tegenover een gigantisch kafkaiaans bedrijf en je geld ben je kwijt want van verantwoordelijkheid is niet te spreken. Wat een treurnis.

    Door: k.16-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Coolblue een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 175 ervaringen geplaatst over Coolblue. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 6 gekregen, waarbij 100% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Coolblue actief?

    Coolblue is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Persoonlijke verzorging, Wonen, Elektronica, Multimedia & Bladen, Sport & Outdoor

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Coolblue gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.