NederlandReview

    Ervaringen Coolblue

    Ze doen ‘alles voor een glimlach’. Maar hoe doen ze dat? En is dat genoeg voor jou om je elektronica en andere gear aan te schaffen bij Coolblue? Lees voordat je een grote (of kleine) aankoop doet, hoe anderen Coolblue hebben beoordeeld. Gaan ze echt een glimlach op jouw gezicht toveren of wordt het eerder een van frustratie doordrongen grijns?

    Over Coolblue

    Coolblue is een grootaanbieder van consumer goods en werd opgericht in 1999. Voor zo ongeveer elke productsoort hebben ze een domein, in totaal zijn dat 325 gespecialiseerde webshops (and counting). Ook voor wie liever in een fysieke winkel aankopen doet, is er Coolblue. Er zijn onder andere winkels in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Rotterdam. Hier kun je ook producten laten klaarleggen, repareren en persoonlijk advies krijgen. Maar wat voor producten bieden ze dan aan? Nou, van alles. Computer & tablets; Telefonie; Beeld & geluid; Huishouden & wonen; Foto & video; Koken & tafelen; Printers & netwerk; Tuin & klussen; Sport & reizen; Navigatie & auto; Speelgoed & games; en Verzorging. En dat zijn slechts de populairste categorieën.

    Coolblue, alles voor een glimlach? Ze leggen zelf even uit hoe ze dat doen in dit filmpje!

    Diensten van Coolblue

    Zoals gezegd doet Coolblue ‘alles voor een glimlach’. Dat zit hem soms in leuke details. Als je iets besteld, krijg je het toegezonden in een doos. Zover is het nog erg normaal. Maar die verpakking van Coolblue is meer dan een doos, je kunt er vaak allerlei leuke dingen mee doen, zoals er dingen mee uitscheuren (een deurhanger bijvoorbeeld) of mee bouwen. Dat is op zijn minst een glimlach waard natuurlijk, alleen al het idee. Wat ook een glimlach op je gezicht kan toveren is de playlist die je krijgt als je Coolblue belt; deze is helemaal opgebouwd uit allemaal liedjes waar het woord wachten (of varianten daarop) zijn verwerkt. Leuk natuurlijk, voor de oplettende luisteraar. Uiteraard zijn niet alleen deze geestige details de enige vormen van service die Coolblue biedt. Zo is er de ‘vandaag besteld, morgen in huis’-service, die we vaker zien bij bedrijven, maar zich dan beperkt tot bijvoorbeeld 22.00 of zelfs 17.00. Coolblue is anders; hier is vandaag ook echt vandaag: Voor 23.59 besteld, is morgen in huis. Daarnaast is de thuisbezorging zeven dagen per week. Bovendien is zowel het verzenden als het retourneren geheel gratis en geldt een bedenktermijn van veertien dagen. Mede door diensten als deze is Coolblue door Thuiswinkel beoordeeld als Beste webwinkel 2015 (en ze kregen die prijs toen zeker niet voor de eerste keer). Betalen kan overigens op meerdere veilige manieren: iDeal, creditcard, vooruitbetaling of betalen bij de postbode (rembours), bezorging kan tegen bijbetaling op afspraak of zelfs ’s avonds op dezelfde dag (Coolblue VandaagNog®); gewone bezorging, zelfs op zondag, is gratis.

    Klachten over Coolblue

    Als je contact wilt leggen met Coolblue voor vragen, problemen, klachten of omdat je nieuwsgierig bent naar dat leuke wachtmuziekje, dan zijn er legio manieren. Direct advies (en dus die liedjes) krijg je via de telefonische klantenservice (lokaal nummer), zeven dagen per week geopend (m.u.v. feestdagen) tot 23.59. Ook kun je je vraag stellen op Facebook, Twitter, WhatsApp of nog met e-mail. Maar zelf kun je ook al veel te weten komen via je online account (bestelstatus, openstaande facturen, retouren bekijken, producten retourneren, et cetera).

    Kreeg jij die glimlach op je gezicht van Coolblue? Laat hier je review achter!

    Onafhankelijke ervaringen over coolblue! Betrouwbaar en snel met leveren? Goede winkels? Lees beoordelingen van consumenten die u voorgingen op NederlandReview.nl!

    Coolblue
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (129)

    6,6
    57% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    7,2
    Service
    rating
    5,6
    Prijs
    rating
    7,2
    Leveren
    rating
    6,2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    boxjes voor laptop

    mijn nieuwe boxjes gewoon de volgende dag geleverd.
    Ik kwam de postbode vanochtend al tegen met mijn pakje, vlak voordat ik naar mijn werk moest, dus heel handig anders had ik het vanavond bij de buren moeten ophalen en dan had ik ze nog niet vandaag gehad waarschijnlijk.
    prima verpakt en helemaal ok. bedankt!

    Door: lisanne mulder 10-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9
    rating

    Wasmachine

    Kapot binnen 2 maanden, moet nu 3 weken wachten op reparatie.Klanten service die niks voor je doet.

    Door: Dave Staal 09-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    soundbar

    Zeer slechte ervaring met coolblue heb er een nieuwe soundbar besteld,gekocht voor nieuwprijs.
    En blijkt een tweedekans te zijn de doos is behoorlijk beschadigd en de soundbar zat onder vinger afdrukken,die was dus al bij iemand anders geweest.(maar wel nieuw prijs betaald) Als er iets mis gaat bij coolblue dan is niemand thuis,ja ze proberen je af te schuiven met een tegoed bonnetje ik noem dit ......vul het zelf maar in.
    Ik koop er niets meer.

    Door: jb 07-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Miele wasmachine

    Niet geleverd op afgesproken tijdstip dag later staan ze voor de deur. Alles voor een glimlach.... echt niet. Wasmachine is beschafdigd en dan begint het getouwtrek... de chauffeurs vertrekken dn laten mij zitten met het klote nachine. Niks omhoog gebracht.. kut service. Nooit meer..

    Door: Miranda en Mieke 06-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Sony Headphones met ruisonderdrukking

    Bij Coolblue een Sony Headphones met ruisonderdrukking gekocht. Het was de volgende dag in huis. Wat een fantastisch product, het is echt dood- en doodstil als je de hoofdtelefoon opzet, niet normaal. Ik heb er al een paar keer mee gereisd in de trein en je hoort echt niets meer. Ik ben hier erg blij mee. Ik vond het wel een nogal dure aanschaf, maar Coolblue was iets goedkoper dan de concurrenten zoals bol enzo, daarom koos ik voor Coolblue en door de snelle levertijd. Soms heb je dan toch dat het er later is, maar dat was dus niet zo, grappig verpakt ook en verder helemaal prima.

    Dus zeker een goede ervaring hier met Coolblue en ook met Sony.

    Door: J. van Sas 31-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Sony tv

    Coolblues service met een traan,

    In augustus hebben we een nieuwe tv gekocht bij coolblue. De levering was okee en twee maanden langen hebben we met veel plezier gekeken naar ons sony kdl toestel. Na twee maanden begonnen de problemen. Het beeld bleef zwart, het toestel ging niet meer aan. Na een lang telefoongesprek waarbij ik meerdere malen in de wacht stond werd besloten de tv op te halen voor reparatie. Rond deze tijd is mijn glimlach al verdwenen.

    Na twee weken wachten (en dan schijn je nog mazzel te hebben) ontvangen we de tv terug. De beeldbuis functioneerd naar behoren, maar de helden van de reperatieservice hebben een klein details over het hoofd gezien…..
    Een enorme barst in het scherm! Vlekken in het beeld. De 40 inch afmeting is reduceerd tot een maanlandschap van psychidelische kleuren dat alleen entertainend is als je geestverruimende middelen gebruikt.

    Dit vermoed ik trouwens wel van de mederwerkers die bij de Klantenservice van coolblue werken. Na voor een tweede maal meerdere minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik een jonge man aan de lijn waarvan ik al snel het idee kreeg dat ik beter de pot vaseline op tafel kon zetten, om volgens voorover te bukken.

    Ik heb een gerepareerd product gekregen dat er net zo slecht aan toe was als eerder. Op de vraag naar compensatie of de vraag naar een leentoestel werd enkel gereageerd met een optie voor een reparatie verzoek. Als ik een tijdvak wil afspreken kan dit niet en medewerker aan de lijn vind het erg vervelend maar, hij kan zich niet indenken hoe het is. Hij besteld zelf namelijk nooit iets online.

    Zal ik voortaan ook maar doen, zeker als ik na mijn gesprek met de Klantenservice een mailtje ontvang waarin staat dat het retourneren van de tv een gewenste oplossing is.

    Ik vraag mij af wat voor wensen coolblue nog meer voor mij in vervulling kan laten gaan. En welke waarde coolblue hecht aan de betekenis van het woord medewerken. Ik dacht altijd dat service met een glimlach iets anders inhield dan afgescheept te worden met een Klantenservice die mensen aanneemt die zeggen zelf nooit iets online te bestellen. Lijkt mij dat de HR afdeling zijn diploma bij een pakje boter gewonnen heeft of gekocht bij inholland.

    Zowel mijn geduld als mijn kringspier zijn door dit blauwe stelletje incompentente knuppels zover opgerekt dat ik enkel nog wat bestel bij coolblue als ik weer keihard in mijn reet genaaid wil worden.

    Ik ga voortaan wel naar een winkel in de buurt.





    Door: Jasper 30-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Sony bravia

    De service met een glimlach geldt alleen voor Coolblue. Voor de klant geldt buk en ontspan, want je wordt van achter genaait. Een Sony tv ging na twee maanden kapot. Tv werd opgehaald, in een tijdsvak. Leen toestel is niet mogelijk. Geld terug ook niet. 3 weken later is de tv terug, MET EEN KAPOT BEELDSCHERM! Op dat moment hoop ik dat er meer mogelijk is. Nee hoor... Nog steeds geen leentoestel, geen geld terug mogelijk en ineens wordt de tv niet meer in een tijdsvak opgehaald. 'Dit is onze oplossing en anders verbreek ik de verbinding' was de reactie van de klantenservice medewerker.
    Coolblue is weer een klant kwijt. De service is nog slechter dan de man die het dak van het AZ stadion ontworpen heeft.

    Door: Irma 30-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3
    rating

    Afzuigkap

    Jullie zijn de meest incompetente webshop, op het gebied van retour- en ruilbeleid, die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Twee weken lang hoofdpijn. Ik heb meerdere vakantiedagen voor niks gebruikt. Het ging zo veer dat je in een toestand van ontkenning terecht komt. Doen ze dit expres? Willen ze me met opzet boos maken? Ik heb het product uiteindelijk, op eigen kosten, zelf naar de winkel in Den Haag gebracht om te ruilen. (Deze idee moest ik zelf bedenken) Hier een opsomming van de gebeurtenissen:
    - 3 a 4 keer het verkeerde adres gebuikt
    - 3 keer belooft dat ruilen mogelijk is en het uiteindelijk niet gedaan
    - 2 a 3 keer de retourzending niet aangemeld
    - Niet flexibel met afleveren naar het juiste adres ( 5min extra reistijd om op het juiste adres te zijn) Eigen Coolblue bus zoals op het video van de website te zien is? Bullshit, jullie gebruiken dynalogic.

    Er zijn beloftes gemaakt om mij te compenseren voor dit drama! Niet alleen wacht ik nog op €5 die ik terug moet krijgen, maar een kortingbon of iets dergelijks heb ik nog niet ontvangen. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is en jullie nog iets voor me doen. Als dit niet gebeurd bestel ik nooit meer bij jullie en ik heb all heel wat spullen bij jullie gekocht. Oh ja, zorg dat jullie een nieuwe software pakket aanschaffen om voor een optimale communicatie en verwerking te zorgen van alle informatie die bij jullie door de ronde gaat. Zo fuckin belachelijk!

    Door: Martin 16-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    tweedekansje robotstofzuiger

    Ben fan van het idee van tweedekansjes van Coolblue. Vorige week een robotstofzuiger gekocht die echt VEEL goedkoper was maar op zich dus wel nieuw. Zaten wel wat krassen op de bovenkant, die had ik niet goed gezien op de foto op de website. Maar ja, je maakt zelf ook al gauw weer krassen, dus zo erg is dat niet . Zeker met die flinke korting toch!

    Door: Mariana vL 12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9
    rating

    wasmachine helemaal naar boven getild!

    wasmachine was een dag later al in huis en de bezorger heeft em helemaal naar boven getild voor me

    superrelax en superlief!!

    Door: Renske 23-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    Droger

    Flink beschadigde droger geleverd (deuken in de zijkant). Er is compensatie geboden van 7,5% niet accepteerd i.v.m. niet weten schade binnenkant droger. Product niet meer op voorraad dus moeten bijbetalen voor een andere droger met zelfde specificaties. Besloten alles terug te sturen. Als compensatie en gratis tijdvak aanbieden doet Coolblue niet, je krijgt uiterlijk s'nachts om 2 uur te horen hoe laat ze komen. Meerdere malen aangeven fulltime te werken en overdag niet thuis te zijn. Als je een tijdvak wilt kiezen moet je daarvoor betalen ook al stuur je iets terug omdat Coolblue het niet goed heeft geleverd. Als klant moet je, je maar aanpassen aan Coolblue. Uiteindelijk na veel moeite de droger en tussenstuk kunnen terugsturen, alles meegegeven aan bezorger en nu zijn ze het tussenstuk kwijt en is het maar afwachten of we ons geld terugkrijgen terwijl we voor het tekenen speciaal aan de bezorger die de spullen kwam ophalen hebben gevraagd of hij heeft vermeld dat wij ook het tussenstuk hebben teruggestuurd. Nooit meer Coolblue. Ze hebben qua klantenservice en klantbeleving nog heel wat te leren van Bol.com, die hebben tenminste wel een glimlach op ons gezicht weten te toveren.

    Door: Naomi den Ouden 22-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    nooit problemen of klachten

    ik bestel eigenlijk alles bij coolblue tegenwoordig. ze leveren altijd heel snel en zijn meestal de goedkoopste. en zo niet dan kun je ze mailen.
    ik vind bijvoorbeeld bol.com veel minder vriendelijk en daar kloppen de levertijden gewoon vaak helemaal niet. dus daar koop ik gewoon niet meer eigenlijk.
    met coolblue heb ik persoonlijk nog nooit problemen of klachten gehad dus ik ben heel tevreden met ze.

    Door: joris 18-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    printer

    Opgelicht.

    Heb hier eerder geklaagd over coolblue Zie vorige berichten) en het vervolg zet ik nu hier neer.

    De afloop is dat er door coolblue niet meer word gereageerd, en heb ik dus betaalt voor een printer hp envy 6234, bood deze binnen garantie termijn ter reparatie aan, vervolgens krijg ik de belofte dat er een nieuwe zou verstuurd worden, maar kreeg daarvoor in de plaats een verouderde 2632 terug. coolblue over bericht maarna 5 a 6 weken nog niet een nieuwe printer en ben ik coolblue helemaal zat.
    Ik beschuldig coolblue via deze weg van oplichting en ga ik eens mijn licht werpen op het programma "opgelicht"eens kijken of hier oren naar is.

    Verder ben ik met een advocaat bezig en deze vertelde al dat ik niet de enige was betreffende de problemen met coolblue.

    Ik wil nog 1 ding wel kwijt. Dit bedrijf gaat failliet, niet nu maar toch niet over jaren, en iedereen die deze berichten leest en toch bij dit bedrijf een koop gaat doen wil ik via deze weg wel mijn rekening doorgeven, want bij mij is dit beter besteed dan bij coolblue.Ik zeg, koop niet bij dit bedrijf, lees de berichten maar, het is een vreselijk asociaal bedrijf.

    U bent gewaarschuwd!

    Door: Henk 11-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    E reader

    Was eigenlijk altijd wel te spreken over coolblue totdat mijn e reader kapot ging. Was een half jaar uit de garantie. Ze deden een goed voorstel. Ze zouden bekijken of het repareren was en een kostenplaatje geven, zou deze te hoog worden kon ik 'm kostenloos daar laten. In de mail die kreeg ik te horen dat ze dit soort repetities niet deden en ik 'm kon laten vernietigen. Na enkele mails van coolblue met veel vage verklaringen waar ik echt niet blij van werd heb ik besloten om mijn nieuwe e reader bij de concurrent te kopen.

    Door: Dirk ban Egmond 06-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    5,5
    rating

    Wasmachine

    Zeer slechte services. Een Samsung Eco bubble gekocht die nu binnen 5 jaar voor de tweede keer stuk is. Op internet staat het vol met klachten over deze machine. Cool Blue heeft dus een ondeugdelijk product geleverd en zou dit moeten oplossen. De oplossing van Cooblue (die we na 6 dagen eindelijk te horen kregen) is dat ze 2,85%(!) de reparatie betalen. Om te janken de service van Coolblue.

    Door: Marin 06-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Philips scheerapparaat

    Scheerapparaat heeft nog garantie maar wordt niet gerepareerd vanwege slijtage aan de ringetje die mes vast maakt .dat noem ik oplichters

    Door: Jozef 05-11-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    TV Philips in garantie defect wordt niet teruggenomen of geld retour!

    TV bij Coolblue.nl gekocht, een Philips en deze zit nog in de garantietermijn. De TV vertoont een vervelende storing: Voornamelijk tijdens het zappen naar andere zenders gaat ineens het beeld op zwart. Hij doet dan helemaal niets meer en reageert op geen enkel signaal, wat je ook indrukt op de afstandsbediening. Alleen stroom eraf helpt. Dit herhaalt zich zo om de paar weken. Gemeld bij Coolblue. Coolblue heeft de TV eerst onderzocht en daarna doorgestuurd naar een specialist. Na 2 weken was ie 'gerepareerd'. Naar mijn gevoel erg snel en dat bleek te kloppen. Helaas kwam het na een paar dagen weer voor. Ook weer gemeld. Na veel e-mailverkeer blijkt dat ze alleen een software update hebben gedaan. Die had ik zelf, en op aanraden van Coolblue al uitgevoerd. Evenals de timer controleren/uitzetten en terugzetten op fabrieksinstellingen. Dit had ik voor de zekerheid ook schriftelijk meegestuurd. Daar is dus niets mee gedaan/niet gelezen! Coolblue wil nu de TV weer opsturen. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in en heb dat aangegeven. Mijn voorstel, ruilen voor een soortgelijk ander toestel of het bedrag retour doen ze niet. Ook na het aangeven dat ze zich aan de wet dienen te houden met verwijzingen naar ACM en Consuwijzer weigeren ze om tot een passende oplossing te komen. Zij willen eerst 3 reparatie-pogingen afwachten. Inmiddels heb ik ook meerdere slechte ervaringen gelezen als het om de service na een aankoop bij Coolblue gaat. Het komt zelfs voor dat een klant erachter is gekomen dat zijn product helemaal niet ter reparatie was aangeboden! Wat mij ook opvalt is dat Coolblue de mogelijkheid tot het geven van een review op Google heeft uitgeschakeld...

    Door: Ray 30-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Tweedekans robotstofzuiger van Philips

    Tweedekans robotstofzuiger van Philips besteld.
    Scheelde een paar tientjes (!!) en er zit maar 1 krasje op de bovenkant. Dat stond ook duidelijk in de beschrijving en op de foto's. Die ene kras geeft dus heel veel korting.

    Ik heb de stofzuiger inmiddels vaak gebruikt en die kras is geheel verdwenen, want er zijn er inmiddels meerdere.

    Ik ga zeker vaker tweedekans dingen kopen bij Coolblue!

    Door: Joris 29-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Van Alles

    Van Hero 2 Zero in 3/4 jaar.

    Alles gaat daar mis...
    Het ligt altijd aan de koper of iets anders....
    Ze komen hun afspraken niet na....
    Trap vooral niet in de avond bezorging....
    Koop vooral GEEN "bluebuilt" producten. (allemaal fake)... (kijk eerst ergens anders (google even dan weet u genoeg)).

    Zie andere kanalen heel binnenkort.
    (te veel om hier allemaal te benoemen met voorbeelden en bewijzen) (Wat dus ook van andere kopers binnen is gekomen, en dat is nogal wat).

    regards en let op je centen!

    Door: Patrick 18-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Telefoon

    Ze beloven de volgende dag te leveren. En ja hoor, geen pakket. Je rekent er op. Ze schuiven het vervolgens af op de vervoerder en komen niet met een oplossing voor mij. Ze maken van hun probleem mijn probleem en als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel, zeker als je de hoofdprijs betaald omdat ze zogenaamd meer service verlenen. Ze zeggen 'alles voor een glimlach' Maar ze bedoelen eigenlijk. 'Bijna alles voor een glimlach.

    Door: P 17-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Schrijf zelf een review over Coolblue

    Uw beoordeling