6.7

6

6

7.3

66.7%

Canon

Of je nu een professionele fotograaf of een beginnende amateur bent, je wilt graag weten waar je aan toe bent, voordat je een camera of toebehoren aanschaft als je de camera van je telefoon niet wilt gebruiken. Weliswaar stelt de hobbyist andere eisen aan de apparatuur dan de professional, beide willen wel een resultaat waar ze tevreden mee zijn. Voorheen ging je naar een camerawinkel, maar die zijn onderhand dusdanig schaars geworden dat mensen zich tot de webwinkels richten. Wat vonden al die verschillende fotografen van de producten van Canon die ze via de webshop hebben aangeschaft? Waren ze tevreden over de kwaliteit? Wat is hun ervaring met de service? Voldeden de producten aan hun eisen en wensen?

Wie is Canon?

Canon is een Japans bedrijf dat zich sinds de jaren dertig van de twintigste eeuw richt op allerlei optische en elektronische producten, waaronder camera’s, printers en toebehoren. Toen was dit alleen nog onder een andere naam. In 1935 ontwikkelden ze een prototype 35mm camera, de Kwanon. Vanaf 1947 werd de bedrijfsnaam Canon Camera Co. Inc. en in 1969 werd dat veranderd in Canon Inc., wat het bedrijf tot op de dag van vandaag nog heet.

Alles camera; fotografie

Ook tegenwoordig is Canon vooral bekend door hun camera’s en toebehoren. Momenteel verkopen ze vooral digitale spiegelreflexcamera’s, digitale compactcamera’s en spiegelloze camera’s. Deze zijn bij het grote publiek vooral bekend onder de EOS-types (waarvan de Mark-nummers de professionele camera’s beslaan), de IXUS-lijn en de PowerShot-serie. Bij fotocamera’s waar de lenzen van verwisseld kunnen worden, kan in sommige gevallen ook de body los gekocht worden.

De aanschaf van een camera houdt echter niet op bij enkel de camera. Als de lenzen (of 'objectieven') verwisseld kunnen worden, ga je vroeg of laat kijken voor lenzen met een bereik die de kitlens niet heeft. Afhankelijk van wat je wilt fotograferen, kun je kiezen voor een telelens, macrolens, groothoeklens, zoomlens, prime lens. Sommige lenzen worden zonder zonnekap geleverd, dus wellicht dat je die er ook nog los bij wilt en een extra lenskap ook nooit weg, want vroeg of laat presteer je het die kwijt te raken. Ook een filter is vaak wel aan te raden. Niet alleen voor leuke effecten op de foto, maar ook ter bescherming van de lens zelf. Als je geen interesse hebt in effecten, kun je altijd voor een simpele lensbeschermfilter gaan. Die lenstas of cameratas is overigens ook geen overbodige luxe. Die flitser is een kwestie van voorkeur, net als die extra accu. Behoefte aan Wi-Fi trouwens?

Camcorders

Als je dat stilstaande beeld zat bent, zou je een camcorder kunnen overwegen. Die van de LEGRIA-lijn liggen lekker in de hand, maar de XA30, XC10 en XF100 zijn videocamera’s voor als je er serieuzer mee bent. Als je nog videokabels, een tas, statiefadapter, schouderband, microfoon of videolamp nodig hebt, is er de mogelijkheid die gelijk mee te bestellen.

Printers, ink, toner, cartridges en papier

Als je die behoefte hebt, zou je Canon voor het gehele proces, van voor tot achter kunnen overwegen. Ze verkopen namelijk ook printers en toebehoren, zowel thuisprinters als kantoorprinters en professionele printers. De SELPHY-lijn is een fotoprinter, de PIXMA-serie is er in allerlei uitvoeringen die kunnen printen, scannen en kopiëren, de i-SENSYS is er als zwart-wit laserprinter en kleurenlaserprinter in verschillende uitvoeringen. Let er wel op dat je het fotopapier niet in de verkeerde printer stopt.

Gidsen en apps

Als het grote productassortiment je is gaan duizelen, dan kun je ook de online gidsen doorbladeren. Deze zijn op thema ingedeeld. Die apps van Canon, zoals Canon Irista en Canon Photo Companion-app zijn weer van latere zorg.

Meningen vereeuwigen

Mocht je na het vereeuwigen van allerlei mooie momenten nog tijd over hebben, vereeuwig dan hier jouw ervaring in een review! Maar als je enkel hier was om beoordelingen te lezen, lees dan gerust verder. Dat vereeuwigen van je mening kan altijd nog!

Wat vonden eerdere consumenten van hun producten? Lees hier de meningen, reviews, ervaringen en beoordelingen om te weten wat jij in huis gaat halen!

10

Printer pixma IP7250

Ik heb een printer canon pixma IP7250 , deze printer gaf opeens de foutcode 1403 . volgens Canon is de temperatuursensor in de printerkop defect. Printer moest naar een reparatiecentrum. Volgens dit centrum is deze printer niet te repareren omdat er geen onderdelen voor deze printer beschikbaar zijn. Als de printer nog in de garantie termijn valt dan krijg je een vervangend model. Val je net buiten de garantie termijn dan krijg je van Canon een voucher met 20% korting die enkel is te besteden in de canonshop. Een vergoeding over je overtollige inktpatronen daar gaat canon niet op in. Op internet staan velen klachten van canon printers met diversen storingscode en Canon laat al deze gebruikers aan hun lot over en het max bedrag is dan 20% korting op printers die caonon voorstelt Ik mag er toch wel van uitgaan dat een printer langer mee gaat dan 2 jaar maar helaas blijkt de praktijk anders, De vorige printer sneuvelde met de code B200. Dus voor mij voorlopig geen Canon printer meer.

Rijn

17-12-2021

0