Bosch

5.2

Bestellen

3.9

Service

4.7

Prijs

4.8

Levering

40%

Zou hier weer kopen

Bosch

Heb je een nieuw huis gekocht? Ben je vanwege je nieuwe huis op zoek naar huishoudelijke apparaten? Heb je weleens van Bosch gehoord? Deze organisatie verkoopt huishoudelijke apparaten. Je kunt deze producten via Bol.com kopen. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er over Bosch bij Bol.com bekend zijn. 


Over Bosch 


Bosch is een internationaal technologisch en dienstverlenend bedrijf bestaande uit de divisies automobieltechnologie, industriële technologie, consumentenproducten, energie- en bouwtechnologie. In het boekjaar 2014 bestond de groep uit ongeveer 290.000 medewerkers met een omzet van 49 miljard euro. Bosch stelt het dagelijks leven van mensen al generaties lang makkelijker te maken. Dit doen ze naar eigen zeggen door de combinatie van kwalitatieve technologie, gebruiksgemak en Duitse degelijkheid. Je kunt hier volgens Bosch jaren op rekenen.


De producten die je bij Bosch kunt kopen zijn onder te verdelen in een aantal hoofdcategorieën. Dit zijn ze: wasmachines, wasdrogers, koelkasten, vaatwassers, keukenapparaten, inbouwapparaten, stofzuigers, voedselvoorbereiding en ontbijtapparaten. 


Bestellen


Als je een product wilt kopen kun je dit binnen een paar stappen realiseren. Mocht je nog geen account hebben moet je deze eerst aanmaken. Als je deze hebt aangemaakt ga je eerst op zoek naar het artikel dat je wilt bestellen. Vervolgens klik je je product in de winkelwagen. Je kunt dan verder gaan met winkelen of je bestelling afronden. Ervan uitgaande dat je je bestelling afmaakt kun je vervolgens kiezen of je het thuis of op een ander adres wilt ontvangen. Daarna is het tijd om door te gaan naar het betaalproces. Je kunt op verschillende manieren betalen.


Garanties 


Op de website is te lezen dat je ervan uit mag gaan dat het product dat je koopt in goede staat is. Het zal ook moeten werken zoals je kunt verwachten bij normaal gebruik. Soms wil je iets retour sturen omdat je er ontevreden over bent. Het kan ook voorkomen dat je jouw product wilt aanmelden voor een reparatie. Als je jouw product wilt laten repareren zijn er wel enkele voorwaarden aan verbonden. Je kunt aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Mocht deze termijn zijn verlopen is er ook nog de wettelijke garantie. 


Reparatie


Er wordt aangegeven dat als je artikel binnen de garantietermijn stuk gaat, je recht hebt op gratis reparatie. Als de schade is ontstaan door onjuist gebruik, zijn de reparatiekosten voor rekening van de klant. Je moet hier vooraf wel toestemming voor geven zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Het bedrijf geeft aan haar best te doen om het product zo snel mogelijk te repareren. Als een defect niet binnen de garantietermijn valt, kan de reparatie een langere tijd in beslag nemen. 


Je kunt het product eveneens thuis laten repareren. Dan komt er een reparateur bij je aan de deur. Hier zijn wel voorwaarden aan verbonden. Het is raadzaam om deze voorwaarden vooraf even goed door te nemen. Een reparatie neemt gemiddeld 15 werkdagen in beslag. Je wordt bij iedere stap van de reparatie op de hoogte gehouden. Het is ook mogelijk om de reparatie via je account te volgen. Als je item thuis wordt gemaakt, dan lukt dit vaak dezelfde dag nog. 


Ervaringen 


Heb je al ervaringen met het bestellen van Bosch items via Bol.com? We zijn reuze benieuwd naar jouw ervaringen. Wat vind je van je bestelde artikelen? Zijn de items die je hebt gekocht op tijd bij je afgeleverd? Laat op deze pagina van NederlandReview een onafhankelijke review achter! 
 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Verstuur uw review

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (15)

koelkast

Koelkast aangeschaft, kwam in aanmerking voor cashback (actie) Bij mij zaten hier wat haken en ogen aan. Uiteindelijk heeft Bosch besloten mij toch een cashback te geven. Dit vereiste wat tijd/uitzoekwerk en flexibiliteit aan hun kant. Dit wil ik naast het hebben van een fijne nieuwe koelkast hier benoemen.

B

brenda

02-09-2024

0

aansluitkabel vaatwasser

Er is op 6 juni een aansluitkabel voor de kookplaat besteld door de monteur. Wij hebben nog steeds geen aansluitkabel ontvangen. Een paar keer gebeld met de klantenservice. Hij was eerst niet op voorraad en de 17e zou die wel op voorraad zijn en opgestuurd worden. Vandaag weer gebeld en het zou al geleverd moeten zijn de 11e. Nog een keer uitgelegd dat we niks hebben ontvangen. Totaal geen empathie of begrip vanuit de medewerker. Ze gaan het opnieuw opsturen. Hopen dat we het nu wel ontvangen.

S

Sevcan

21-06-2024

0

Wasmachine en droger Bosch

Half jaar geleden een Bosch wasmachine en Droger gekocht. Na 2 weken begon de ellende de wasmachine maakte zoveel lawaai tijdens het wassen en centtifugeren niet normaal gewoon (eerste 2 weken was het prima) Uiteraard contact opgenomen met de service dienst en ruim een week later kwam de monteur. Helaas kon deze niks vinden dus heeft hij de veren waar de trommel aan hangt ingespoten omdat hij dacht dat het hier aan lag? Dit bleek natuurlijk onzin te zijn dus toen bleek dat het probleem niet opgelost was opnieuw de service dienst gebeld en na het hele verhaal weer opnieuw te hebben verteld kwam er 2 weken later een andere monteur langs. Deze monteur kon niks vinden en gaf het idee om misschien wat minder was in de trommel te doen tijdens het wassen?? (Is een trommel geschikt voor 9 KG volgens Bosch zelf) Hij gaf aan het probleem door te geven aan Bosch (dit is nu ruim 2 maand geleden) Wij hebben vanuit Bosch geen enkele reactie meer mogen ontvangen en zijn ook wel klaar met Bosch eerlijk gezegd. Wat een belachelijk slechte service voor z'n groot bedrijf. Wij gaan op zoek naar een nieuwe wasmachine en dit zal zeer zeker nooit meer een Bosch zijn!!!!

B

Brand

09-10-2023

0

Waschmachine

wasmachine van nog geen 3 jaar oud nu al kapot. klantenservice zou terugbellen alleen zijn vergeten het jaartal erbij te vermelden nooit meer Bosch apperatuur

G

Gremmen

10-09-2023

0

Stofzuiger

Waardeloos bedrijf met een service om te janken! Nog geen jaar geleden een BOSCH stofzuiger gekocht bij wehkamp. Helaas binnen 12 maanden defect. Je zou zeggen dit lossen ze netjes op maar helaas. Zogenaamd is er bouwstof aangetroffen in de stofzuiger wat onmogelijk is. En dit valt UITERAARD buiten de garantie. Zo proberen ze dus overal onderuit te komen. Wij kopen nooit meer iets van bosch en zullen iedereen in ons netwerk vanaf nu waarschuwen voor deze oplichters organisatie! Mensen koop NOOIT iets bij bosch want de service is Waardeloos

R

R.s Geelhoed

07-09-2023

0

Bosch wasmachine

Vreselijk slechte klantenservice, display doet het niet goed, touchscreen reageert niet, programma loopt niet maar met is godsonmogelijk om een monteur aan de lijn te krijgen bij Bosch, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Koop NOOIT huishoudapparatuur van Bosch, de service stopt zodra je betaald hebt. Wordt ook niet gereageerd op email. Kansloos slechte leverancier.

M

Martijn

29-06-2023

0

Vaatwasser gekocht met fabrieksgarantie

Laten installeren door witgoed-reparatie.net en na een jaar begint de elektronica te haperen. Een monteur van Bosch Nederland is 2 keer geweest en iedere keer probeerde deze monteur van alles aan te dragen, zodat Bosch niet de schuld zou krijgen, omdat het nog binnen de garantie termijn viel. Via de website van Bosch heb ik al meer dan 3 weken geleden een klacht ingediend, maar zij reageren hier gewoon niet op. Slechte club en onbetrouwbare partij.

H

Henriks

26-04-2023

0

Bosch tafelmodel vrijstaand gasfornuis

Hoewel Bosch daar zelf weinig aan kan doen, is het jammer dat het aansluiten van het gas nog altijd als in de jaren zestig moet gebeuren. Waar Bosch wel wat aan kan doen is het eenvoudig bevestigen van de glazen afdekplaat. Deze dient met een schroevendraaier aangedraaid worden en dat is heikel omdat de schroeven al vrij strak gedraaid staan. Ik was bang de schroeven door te draaien. Dames en heren van Bosch: dat mag anno 2023 toch echt een clicksysteem zijn. De plaat zit nu niet vast en ik moet kijken of ik dit bij dit vermeende kwaliteitsmerk voor elkaar ga krijgen.

A

Alfred

22-04-2023

0

Bosch performance motor elektronisch overleden na 6 jaar

Ik heb een Gazelle Cityzen speed uit bouwjaar 2017. Met een Bosch Performance Line motor. Deze motor heeft 14000km gelopen. Bij 13000 km is er al een nieuwe tandwielset gemonteerd. Kosten van 200 euro. Nu is de motor weer defect. Mijn reparateur heeft de motor gedemonteerd en opgestuurd naar Bosch. Daar bleek dat de motor elektronisch is overleden en niet meer te maken is. Nu moet er dus een nieuwe onder dit kost inclusief montage 980 euro!!!!!!. Ik vindt dat je van de Motor van het kwaliteitsproduct van de firma Bosch meer kunt verwachten. Na telefonisch contact kreeg ik te horen dat ze na 2 jaarfabrieksgarantie niks meer voor mij wilden doen. Geen nieuwe motor of een coulanceregeling. Ik had een toch wel een langere levensduur verwacht van de BOSCH motor en een correctere afhandeling. Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2

T

tonnie

16-04-2023

0

Droger

Droger binnen de garantietermijn defect, monteur die alleen naar het tablet kijkt en niks van de klant aanneemt. Niks Willen testen omdat zijn Nintendo tabletje zegt dat er geen manquementen zijn terwijl een plaswater aan de onderzijde is en het het reservoir bal droog is geen een druppel . Natuurlijk meneer ik heb alles gecheckt en gereset en hij moet het doen en het moet goed komen. Volgende was weer hetzelfde gezeik .. vreselijk bedrijf en echt onvriendelijk klantenservice die de klant echt niet willen helpen en als men de waarheid zegt moet je je mond dicht zegt een dame van de klantenservice tegen me..letterlijk zo meneer Mond Dicht . Dat is bosch vriendelijkheid.

H

Hachani

28-03-2023

0

koel/vries combinatie

Heb dit product 5 jaar geleden gekocht en binnen de garantie periode is deze al 3x voor hetzelfde euvel gerepareerd. Echter nog steeds is het probleem NIET opgelost. Het euvel is steeds binnen 1 jaar terug en het te vervangen onderdeel is ook steeds hetzelfde. Ik kan wel een nieuwe afspraak maken ECHTER ik moet wel alles betalen en dat terwijl het euvel binnen de garantie periode NIET hersteld is. Zeer slechte service en een niet flexibel bedrijf. Ik zal in ieder geval GEEN Bosch product meer kopen

N

N.

02-02-2023

0

koelvries combinatie

Zolang de apparaten van Bosch werken is het oke. Maar als er iets kapot is dan is het ons inziens drama! Wij wachten nu al 2,5 maand op reparatie met een gezin van 5! Vier keer is er al iemand langs geweest en ieder bezoek betekent weer 2 tot 4 weken wachten. Ongelofelijk en zo niet efficiënt...er wordt niet gecommuniceerd tussen monteurs en een starre planning is hoe gewerkt wordt. Ik ben erg teleurgesteld...Nog niet te spreken over de 40 minuten in de wachtrij hangen...

M

Michelle

04-01-2023

0

Via electroworld Spijkenisse een nieuwe wasmachine en inbouw oven van Bosch gekocht. Snelle levering super fijne service. Keurig thuisbezorgd en geïnstalleerd en oude spullen meegenomen. Apparatuur werkt super. Schone was stille machine en centrifuge. Oven heeft duidelijke display en makkelijk te bedienen en ook erg stil. Mijn gerechten komen er prima uit. Super blij met de service van electroworld Spijkenisse en de machines van Bosch. Enige kritische punt het gemis van een glazen plaat in de oven.

S

S.ros

07-08-2022

0

Mum5GJ7P

Gaat om product mum5GJ7P. Ik had dit al eerder getyped. Zit mogelijk vool met fouten en een beetje door elkaar heen maar het is uit frustratie in elkaar gezet en wil er geen energie meer in steken voor zo'n verrotte bedrijf als Bosch: Geld nog steeds niet terug GEKREGEN. Zaterdag 26-06-2021 geannuleerd en maandag 28 juni was de annulering actief. Ik zou dan uiterst Vrijdag 2 juli 2021 mijn geld terug krijgen. Surin zegd dat hij gehoord had dat de manager in vergadering was. Was schijnbaar vergeten te vragen wanneer de manager ongeveer uit de vergadering komt. Aangezien er al heel veel correspondentie geweest is en er al 3 keer gelogen was. Had ik geëist dat hij gaat vragen wanneer de manager uit de vergadering komt meneer Suren weigert dat te vragen. En hangt op omdat hij vind dat hij mij genoeg geholpen had. Wat ik niet vond. Opsommimg: - Product kwam maar niet binnen terwijl ik al heel lang een track en trace nummer had. -Eerst word er gezegd dat het aan Postnl lag. - Daarna lag het aan de leverancier. - Woensdag 23 June gebeld: meneer u word morgen gebeld.!!! IS NIET GEBEURD!!! - Donderdag 24 juni gebeld: ja meneer u word echt vrijdag terug gebeld.!!! IS NIET GEBEURD!!! - Zaterdag maar weer zelf gebeld. Bestelling geannuleerd en het bedrag van €250 zou binnen 5 werkdagen terug gestort worden. !!! IS NIET GEBEURD!!! 06-07-2021 maar weer zelf gebeld. krijg ik een medewerker die mij telkens in mij uitleg in de reden valt terwijl ik aangaf dat ik dat irritant vind, weigerd terug te bellen en te vragen wanneer de manager ongeveer uit de vergadering komt (wat meneer ook had kunnen doen toen hij te horen kreeg dat de manager in vergadering was) en daarna doodleuk vind dat ik voldoende geholpen ben en gaat ophangen. Wat meneer ook gedaan had. 06-07-2021 mijn geld is eindelijk binnen. Wou het product annuleren en mij verhaal kwijt word er weer tijdens het uitleggen door mij heen gepraat 2 keer zou de medewerkers mij doorverbinden met een medewerker die wel mensen goed te woord staat maar dat kan helemaal niet volgens de 3e medewerker. Kreeg een bericht van de betreffende mesewerker dat hij 12:00 zou bellen. Het enige lichtpuntje: de betreffende medewerker belde om 11:59 dus netjes op tijd. Maar verder ben ik er helemaal klaar mee. Ik ga dit product ook annuleren en dit is de laatste keer dat ik wat bij bosch ga kopen. Ik koop nooit meer iets van Bosch tenzij Bosch contact opneemt en mij excuses aanbied en mij het product gratis opstuurd, wat ik zeker weet niet zie gebeuren. WAT EEN BAGGER BEDRIJF IS BOSCH ZEG!!! Ps. Ik ga proberen deze frustratie te krijgen in zoveel mogelijke review sites waaronder de alle takken van bosch op trustpilot.

F

Ferdy

08-07-2021

0

meerdere

Wat is dit voor een bedrijf? Na 3 medewerkers aan de lijn te hebben gehad, krijg ik toch het verkeerde onderdeel toegestuurd. Maar na 5 telefonades en 1 email verder weet ik nog steeds niet of ik tijdens dit mensenleven nog het juiste onderdeel krijg. Dat ik haast heb omdat ik ook afspraken met klanten heb interesseert niemand bij Bosch! Zeer slechte service van een duur merk.

C

CZ

09-06-2021

0