4.4

3.2

4.9

3.4

35.2%

BookSpot

Interesse in het aanbod van Bookspot, maar ben je benieuwd naar de meningen en ervaringen van de consumenten voor je? Hier lees je hun reviews en beoordelingen. Wil je straks ook de lezers na jou helpen, informeren en adviseren? Schrijf dan gerust een recensie.

Ooit genoeg leesvoer?

Het antwoord daarop is uiteraard ‘nee.’ Je kunt het oplossen door lid te worden van de plaatselijke bieb, of zelf een bibliotheek aan te leggen. Gewoon, heerlijk rustig in een kamer met een slot op de deur. Je even verliezen in een wereld van fantasie of kennis. Een moment, waarop je de tijd mag vergeten en je enkel uit je trance komt om thee te zetten.

Voorkeur

Iedereen heeft zo zijn of haar voorkeur om even lekker de tijd weg te lezen. De een houdt van literatuur, de andere van lectuur. Vaak eindig je ergens bij een combinatie. Even ontspannen met een boek kan dus op vele manieren. De ene roman die je altijd nog had willen lezen, die spannende thriller die je op het puntje van je stoel houdt, de fantasy novel die je meevoert naar andere werelden, de interessante naslag over jouw passie, en ga zo maar door. Maar hoe je het ook went of keert, lezen is een fijne bezigheid. Je kunt er ook niet vroeg genoeg mee beginnen en met al die kinderboeken, is dat ook geen enkel probleem. Veel kinderen vinden het heerlijk om voorgelezen te worden. Lezen is ook een idee als je verder niet op vakantie gaat en genietend in de tuin of op het balkon de vakantie viert. Scheelt nog inpakken ook. Niet dat er veel in te pakken valt met een e-reader of eBook.

Nuttige boeken

Niet dat wegdromen en ontspannen niet nuttig is. In tegendeel zelfs. Maar sommige boeken heb je nu eenmaal niet in de boekenkast staan, omdat je van voor tot achter leest. Denk bijvoorbeeld aan non-fictie boeken zoals handleidingen, over reizen, tuinieren, naslag, geschiedenis, politiek, kookboeken, hobbyboeken, enzovoort. Dit zijn boeken die je doorgaans alleen openslaat als je ze nodig hebt. Je pakt eruit wat je op dat moment nodig hebt. Sommige onderwerpen, zoals psychologie, opvoeding, persoonlijke groei en voeding zul je wellicht wel helemaal lezen, vanwege de context waarin iets geplaatst wordt.

Bookspot

Dit is een van de online boekwinkels die ons land rijk is. Je kunt hier terecht voor zowel Nederlandse als Engelstalige boeken. Naast de gewone paperback, hardcover versies, en Dwarsliggers, verkoopt deze webshop ook eBooks en hebben ze een Sale. Ook is het mogelijk om een cadeaukaart te kopen.

Recensies voor en door leeslustige consumenten

Verdient deze boekenwebwinkel een literatuurprijs, boekentip of kan hij rechtsstreeks doorverwezen worden naar de papierbak? Hoe is de levering verlopen? Is de klantenservice klantvriendelijk en oplossingsgericht? Accepteren ze retouren? Weet jij het antwoord op deze en vele andere vragen? Schrijf dan vandaag nog een review van jouw ervaring en deel jouw mening en beoordeling. Daarmee help je toekomstige klanten bij het maken van een keuze.

10

Alle reviews (54)

Heel jammer

Vind het heel naar dat BookSpot stopt. Ik ben sinds 1966 lid. Kan de boekenclub eigenlijk niet missen. Ben 82 jaar en heb tijd om te lezen.

I

Isabel

01-10-2023

LP's, cd's, dvd's en boeken tussen 1983 en 2023

In 1983 ben ik lid geworden van Boek- en Plaat vanwege de scherpe ledenaanbiedingen voor boeken. Later is Boek- en Plaat samengevoegd met ECI en weer later is dit gewijzigd in Bookspot. De laatste jaren vond ik het steeds moeilijker om iets nuttigs te bestellen. Als lid ben je namelijk verplicht om 4 aankopen per jaar te doen. Ook de verzendkosten vormden voor mij een beletsel om snel iets te bestellen. Bij bol.com (Select) en Amazon (Prime) betaal je als lid geen verzendkosten. De reden om mijn lidmaatschap op te zeggen in 2023 is dat Bookspot geen geluidsdragers (LP's en CD's) meer aanbiedt. Daarnaast zijn de prijzen voor e-books en Engelstalige boeken fors hoger dan bijvoorbeeld bij Amazon en Bol. Ik zie dan ook geen bestaansrecht meer voor Bookspot.

Bas

11-06-2023

Boek: Vrouwen van de Leeuwenhof 2 - Mathilda's geheim.

Ik krijg drie boeken als Kerstcadeau (2 van BookSpot en 1 van Standaard Boekhandel) die weken onder de kerstboom heeft gelegen. Eindelijk op 14/01/23 is er een groot familiefeest waarbij er cadeaus worden uitgedeeld. Ik stel vast dat ik het tweede en derde boek al heb gelezen. Ik bel naar BookSpot om te retourneren en leg de reden uit waarom retourneren. Het antwoord is negatief omdat ik na een weekend een dag te laat ben. Wat een slechte service! In plaats van alweer een klant tevreden is het alweer een klant minder en ontevreden. En dit voor 17,59€. Een derde boek van de trilogie (ook al in BIB gelezen) kwam van de Standaard Boekhandel en was ook iets te laat. Gisteren zonder probleem met aankoopbewijs in de winkel mogen inruilen! Dat is service!!!

GARMYN YVES

16-01-2023

Dacre Stoker - Dracule ( ENG )

Prachtig boek , geleverd binnen de exact vooropgestelde termijn van 7 dagen. enkel geen Track and trace gekregen ( waardoor ik te voorbarig naar de klantendienst mailde ) Ik zou hier zeker nog bestellen

F

Frederik

15-11-2022

niets

vorig jaar lidmaatschap na 30 jaar opgezegd nadat er gezeur en gedoe was met tegoedbonnen enz en wat schetst mijn verbazing nadat ik een jaar niks gehoord heb, word er doodleuk 24,99 van mijn rekening afgeschreven voor een tegoedbon

Ronnie Ekkel

12-10-2022

LP-Boek--DVD--------------Drie keer is scheepsrecht ???!

Tot vier x toe.. Dit bedrijf voordeel van de twijfel gegeven (dependance Nederland) Wat een ENORME teleurstelling!!! Leeft dit bedrijf van de rente gedane betalingen ? creatief met levertijden en retourartikelen ? #belastingdienst 1e bestelling-LP---Meer dan een maand op gewacht.. Waarbij ik als klant zijnde de klantenservice alert moest houden....Uiteindelijk beschadigd ontvangen-Aangetekend Retour...Opnieuw besteld met uiteindelijk na een hoop gedoe, de mededeling...niet meer leverbaar....geannuleerd. #irritatie 2e-Bestelling DVD....Bijna 2 maanden gewacht...Met uiteindelijk als resultaat....niet meer leverbaar.... Waarbij ik als klant totaal niet verrast was en er uiteindelijk hard om kon lachen....#fail 3e Bestelling Boeken.....EUREKA.!. volgende dag geleverd weliswaar in open doos met beschadigde boeken....#serieus Klantenservice: Inlevingsvermogen moet je afdwingen.. Onprofessionele houding-Laconiek...Gezien de klachtenregen over dit bedrijf kan ik mij voorstellen dat het niet fijn is om daar te werken....Alsnog behoort men professioneel te handelen. (oa. personeelstekort niet bij de klant neerleggen.) Op mijn eerste mail kreeg ik pas na 3 weken antwoord.... Uiteindelijk doet men alsof ze de hoofdprijs weggeven met een shoptegoed van 10 euro voor het ongemak (na veel mailtjes over en weer !) Uhhhhh dit is gewoon in de koopwet opgenomen. Oja het tegoed mag! je besteden bij #bookspot---(vandaar mijn 3 extra pogingen...ik was wel benieuwd) #hilarisch. Er gaat structureel veel mis bij dit bedrijf: *Vermelde levertijden op site zijn onjuist...(met name bij LP &DVD) daar kom je pas achter als je order al is afgerond. Tip-maak screenshots. (ik heb al een leuke verzameling) *Betreft DVD-LP Vermoedelijk afhankelijk van externe partij...waarbij het structureel fout gaat. Alsnog hoort dit probleem niet bij de klant te liggen. Klant betaald vooraf ! *Men wordt onjuist geïnformeerd...Misleid ? .oa. dmv.. geautomatiseerde e-mails. *Wachtwoord onnodig moeten veranderen... *Shoptegoed in de eerste instantie niet op mijn account geplaatst. (als klant zijnde hier weer achteraan gaan) *Gegrond bij mij de vraag oprijst...hoe men in dit bedrijf met de AVG wetgeving omgaat ? *Aandachtspuntje voor Magazijn.....( je kunt de postbode niet altijd de schuld geven!) Creatief met retourartikelen ? *Klantenservice communiceert langs elkaar heen. Ik heb beslist om hier verder geen energie meer in te steken...,. het is iedere x hetzelfde verhaaltje/spelletje...gezien het over een bedrag van 25 euro gaat.. (boekenbon en shop tegoed) Nee ! niet meer de moeite waard.... Weer een klant minder......Maar het shoptegoed is besteed.... Toch ! #bookspot wat een façade!. Als je na je bestelling de melding krijgt : levertijd 1 tot 2 weken wens ik de klant heeeeeeeeeel veel sterkte.. Hoop dat dit bedrijf verbeterpunten oppikt en wens dit bedrijf alsnog hiermee heel veel succes.in de nabije toekomst... Wel ga ik het verzoek indienen om mijn persoonsgegevens uit hun systeem te halen....!!! Tevens wil ze bedanken voor de opgedane klantervaring want dit kan bij een ander bedrijf alleen maar beter worden... Wat ook is gebleken.... Dezelfde LP bij een Bollig postorderbedrijf geplaats...Waaruit bleek dat ik (dezelfde artiest en titel) deze LP ontving met soortgelijke beschadiging aan hoes #superhilarisch (Hetzelfde palletje bij groothandel ? of dezelfde postbode....? ) Maarrrrrrr wel de volgende dag bezorgd... uiterst vriendelijke klantenservice die het netjes en correct oppikte... Binnen 1 dag was het geregeld.... Bij bookspot heeft het uiteindelijk na veel mail en telefonisch contact pak um beet 4 maanden geduurd en geen 1 artikel na behoren ontvangen.....Met als eindresultaat een aantal beschadigde boeken..Echt oprecht heel veel succes met jullie bedrijf. Uiteindelijk bij lokale platenzaak/winkel de LP gevonden/gekocht....waarvan de pers/audio slecht was.....#lachenbaasje Groetjes uit Tilburg.....

Angelique Cornelissen_23

17-09-2022

boek gekocht

ik heb een boek bij deze bedrijf gekocht en dezelfde dag via klantenservice het boek geannulerd dus volgens die vrouw binnen 7 dagen mij geld is terug gestord maar 3 dagan later kreeg en bericht van DHL dat de boek wordt binnenkost naar mijn adres gelever dus ik heb voor de tweede keer naar de klantenservice gebeld en die vrouw zei dat ik moet zelf het boek terug opsturen en binnen 14 dagen het bedrag word op mijn rekening en geen sorry of niets..slecht en chaotische klantenservice ook niet vriendelik..

Guy

21-06-2022

Kwakzalvers Megabox bordspel

Fantastische kortingsactie (afgeprijsd van 70-50 euro) en daarna vrij vlotte levering zonder enige beschadiging (ook al was de doos groot). Toen bleek dat er een onderdeel van het spel ontbrak (de fout van de uitgeverij, niet van hen), heeft de klantenservice, Diana, binnen de 30 min heel vriendelijk en volledig gereageerd en was het 10 minuten later geregeld en kon ik mijn onderdelen afwachten. Al moet ik er ook bij vermelden dat het mede door de geweldige klantenservice van 999games was. Aangenaam verrast door de vlotte, fijne communicatie/service en geweldige deal in conclusie.

Gijs

16-02-2022

Engels boek

Bestelling van half December is in Februari nog steeds niet geleverd. Bij het bestellen stond een levertijd van 5-7 dagen. Servicedesk kan de bestelling niet annuleren en mijn geld terugstorten. Ik ga hier nooit meer bestellen.

Pieter

04-02-2022

Book

I have ordered my book on 17th of December because their website said it will be delivered within 3-5 days. After 1,5 month I still didn't receive my order and they cannot tell me when it will be delivered. They have replied to my email after 12 days! Unbelievably awful service. Seems like a scam.

I

Ivan

02-02-2022

2 boeken

Levertijd klopt helemaal niks van, 3 weken verder en niks ontvangen. Emails gestuurd waar niet op gereageerd word, vervolgens in de livechat erachter gekomen dat ze geen idee hebben waar mijn bestelling is en daarom kunnen ze ook nog niet mijn geld terugstorten. Nu wachten op een mailtje wat tot 10 dagen kan duren om te kijken hoe dit nu verder gaat. Nooit meer bestellen hier.

Walter

17-01-2022

Judith en Betsy

Al geruime tijd geleden besteld en het boekje wordt niet geleverd. Als u het niet binnen een week opstuurt, wil ik het bedrag € 20,90 graag terug op rek nr. NL18RABO0102917507 t.n.v. T.G.M. Ijsseldijk te Apeldoorn Groeten Th. Ijsseldijk

Th. Ijsseldijk

14-10-2021

1forum

Boek

Niet geleverd en slechte klantenservice.

Jan

12-10-2021

Boeken

Het is alles zeggend dat mijn reacties hier steeds worden weggehaald. Erg objectieve review site. Net zo betrouwbaar als bookspot...

Els

20-08-2021

Boeken

Mijn reactie is verwijderd, is ook weer veelzeggend. Ze komen afspraken niet na, schenden je privacy, betalen toegezegd bedrag niet terug.

Els

18-08-2021

Boeken

Vermelde levertijd op site wordt niet waargemaakt, afspraken worden niet nagekomen en privacy klant wordt geschonden. Klanten met terechte klachten worden gecheckt op Google door margo en geconfronteerd met klachten die zij vele jaren geleden over andere bedrijven hebben ingediend. Wat een laag niveau heb je dan. Terwijl klachten over henzelf nooit worden opgelost.

Els

13-08-2021

Boeken

Leveren nooit op tijd en steeds een smoes. Niet de goedkoopste maar verre van een goede club!

Rudi

06-07-2021

dvd Les Innocentes

DVD besteld en betaald. 2 dagen later een mail dat je geen bestelkosten hoeft te betalen als eerste bestellende klant. Dit was natuurlijk al betaald. Dus flut! Bekende mailtjes met vertraging, enkele dagen, weer mailtje, over een week. Weer mailtje dat het langer duurt. En als je op de titel van je bestelde produkt zoekt, staat er dat het niet leverbaar is. Wat een FLUT organisatie. Je gaat toch niet iets afboeken, wat niet leverbaar is? Eerst checken mensen! Zonde van ieders tijd. Nee, nooit meer een bestelling van mij. Ik ga persoonlijk langs bij mediamarkt, dan zie je wat je koopt en heb je het gelijk in handen.

Elly Delaule-van Beelen

30-06-2021

Lonelyplanet Ibiza pocket

Onbetrouwbare levertijd. Ze geven aan dat de bestelling binnen 1-2 weken geleverd zou worden en wacht nu al bijna 4 weken. Heel vervelend. Volgende keer bestel ik weer trouw bij bol.com.

F

Femke

30-06-2021

Pre-order vinyl

25-02-21 een pre-order geplaatst voor twee vinylplaten die op 19-03-21 zouden uitkomen. Tot op heden (10-06-21) nog steeds niets mogen ontvangen. Ik krijg wel leuk elke week dezelfde mail dat de bestelling is vertraagd. De leverdatum is onbekend volgens Bookspot, maar ik heb de plaat intussen al wel in 3 verschillende platenwinkels zien liggen. Geen duidelijke communicatie, geen toegift van Bookspot en daar het om een PRE-ORDER gaat verwacht ik dat deze de dag na release geleverd werd, zoals dit bij alle andere bedrijven met pre-orders de normale gang van zaken is.. Intussen de hoop bijna opgegeven, maar ik weiger mijn geld terug te vragen, ik heb op tijd een bestelling geplaatst die zij op tijd op stock hadden kunnen halen. Ik wil verdomme mijn platen.

Dennis Damen

10-06-2021