Bergfreunde.nl

5.9

Bestellen

3.7

Service

6.6

Prijs

4.1

Levering

44.8%

Zou hier weer kopen

Bergfreunde.nl

Wanneer je van outdoor sporten zoals bergbeklimmen, fietsen, snowboarden etc. houdt is het essentieel dat je over de benodigde uitrusting beschikt. Van goed schoeisel en andere kleding, tot touwen, helmen, skibrillen, sneeuwschoenen, etc. Teveel om op te noemen. Belangrijk is dat het goed past en van hoge kwaliteit is, je moet er toch niet aan denken dat je door ondeugdelijk touw naar beneden valt? Een webshop die zich volledig heeft toegelegd op het aanbieden van deze en nog veel meer artikelen is Bergfreunde. Hier lees je de beoordelingen van andere consumenten over deze webshop.


Over Bergfreunde

Bergfreunde is in 2006 begonnen uit een passie voor klimmen en een idee. Twee oprichters, één medewerker en een hond op het terrein van een voormalige textielfabriek in Tübingen in Duitsland begonnen als online handelaar voor bergsportuitrusting. De afgelopen jaren hebben zij inmiddels ruim 1 miljoen bestellingen verzonden, en er werken inmiddels meer dan 100 medewerkers om klimmers en outdoorfans het beste assortiment online aan te bieden. In de voormalige textielfabriek vind je drie etages met alleen maar bergsport, hier is de kantoor- en magazijnruimte. Behalve de grote merken bieden zij ook kleine scenelabels en insidertips. Alles met het doel om de klant de best mogelijke bergsportuitrusting te bieden. Meer dan 250.000 bergsporters uit heel Europa hebben bij hen de uitrusting voor hun volgende outdoor avontuur aangeschaft.  De medewerkers beschikken een achtergrond van ijsklimmers tot ultralicht trekkers. Zij testen en gebruiken de uitrusting van het assortiment zelf met een kritisch oog.  De bergvrienden Pro Team van topbergsporters beoordeelt regelmatig uitrustingsvoorwerpen. Dit en meer kun je allemaal op de blog op de website lezen.




Diensten

Bij Bergfreunde kun je heel veel artikelen vinden voor je outdoor sport. Of dit nu skiën, snowboarden, bergbeklimmen of ijsklimmen is, voor ieder is er het nodige te vinden. Zij hebben meer dan 75.000 artikelen op voorraad, verdeeld in de volgende categorieën:

  • Kleding
  • Schoenen
  • Klimmen
  • Fiets
  • Winter
  • Uitrusting
  • Merken
  • Outlet

Je kunt een bestelling bij Bergfreunde betalen met Creditcard, iDeal, Paypal, of op rekening. Gratis verzending vanaf € 50,-, daaronder betaal je € 5,95 verzendkosten. Je bestelling wordt, mits op voorraad, binnen 24 uur verzonden.   


Klachten

Voor alle bestellingen geldt dat je het binnen 30 dagen retour mag sturen als je je bedenkt of het artikel tegenvalt. Als je een defect artikel ontvangt, of het gaat binnen de garantietermijn stuk, dan stuur je een e-mail naar Bergfreunde met je klantnummer, factuurnummer en datum van aankoop, een artikelomschrijving en een beschrijving van het defect. Doe er ook één of twee foto’s bij waaruit het defect blijkt. Bergfreunde bekijkt dit en je ontvangt een e-mail over de verdere gang van zaken. Zodra het defecte artikel bij hen binnengekomen is, verwerken zij je klacht zo snel mogelijk tot jij volledig tevreden bent.


Laat hier ook jouw review over Bergfreunde achter!


Heerlijk en onbezorgd de bergen in met een goede uitrusting van Bergfreunde? Wat is de ervaring van de klanten en hoe is de prijs/kwaliteitverhouding?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (29)

Fjallraven sormland

Dacht een jas besteld te hebben via ideal. Het geld is van mijn rekening afgeschreven, maar de bestelling is tof niet doorgekomen. De oplossing; geen voordelige jas.. maar geld teruggestort en helaas.. ik vind dit geen service naar de klant. En voor mij ook reden om geen zaken meer te doen met bergfreunde

A

Aart

12-01-2024

0forum

Schoenen

Terrible service. Took 6 days to deliver the package. Returning goods is another nightmare. The customers have to pay for the return shipping, return shipping takes 6/7 days because the return package goes to Germany via snail mail, instead of Bergfreunde`s office in The Netherlands. Track n trace shows it was delivered to their German address on the 13th of April, its the 17th today and still no news from Bergfreunde about receiving the returned package. Upon contacting Klantenservice i was told it will take 5/10 working days to get a refund after i receive an email with a confirmation that they have received the package. No confirmation as yet. The saga continues. Although products are discounted, its Not worth the bother.

M

Muks

17-04-2023

0forum

Diverse artikelen

Bestelling in kapotte verpakking met deels missende inhoud ontvangen. Gelijk gebeld, echter “gesloten wegens feestdag” (vreemd want rest van Nederland niet. Mail gestuurd, na 4 dagen reactie dat ik zelf naar het postkantoor moet )binnen 7 dagen waarvan er dan al 4 voorbij zijn) mét defecte verpakking en dat bergfreunde dan wellicht de claim in behandeling gaat nemen “want wij hebben geen verantwoordelijkheid”. Overigens zetten ze op website én bestelbevestiging iets anders, namelijk dat ze transportschade direct vergoeden (nadat ze me naar PostNL stuurde toch maar even extra gaan lezen)

M

Mirjam

10-01-2023

0forum

Bikepacking materiaal

Op 8/12 heb ik een bestelling geplaatst. Na afrekenen zag ik dat iets fout had besteld. Ik heb dit meteen laten weten (5 min later) maar hier kon niets meer aan worden veranderd. Ik moest het item dan maar retour sturen, uiteraard tegen een vergoeding. Na meer dan een week te wachten heb ik mijn item geretourneerd met het label dat ik op de website moest downloaden (weer een extra horde). Op 24/12 kreeg Bergfreunde mijn retour aan. Ik nam een week later contact op. Hier zei men dat ik moest wachten omdat het heel druk was. Geen probleem aangezien ik wel snap dat de kerstperiode drukker dan anders is. Op 5 januari vroeg ik meer info maar zonder reactie. Ondertussen zijn we bijna 3 weken later en ik heb noch mijn geld ontvangen, noch een tijdstip waarop ik dit mag verwachten.

I

Ive

09-01-2023

0forum

Ortlieb fietstas

Ik heb een verkeerde bestelling geleverd gekregen. Een zeer groot pakket van 500-1000 euro van iemand anders. Ze willen graag het pakket terug, zonder dat zij er moeite voor (hoeven) doen. Ik kan hem niet afgeven op een drop-off punt ivm het niet hebben van een auto. Mijn probleem dus. Ik krijg mijn geld terug als zij dat pakket terughebben. Misschien werkt het zo in Duitsland, maar niet in Nederland. Ik heb / krijg geen garantie. Over het niet leveren van mijn Ortlieb tassen wordt niet meer over gesproken. Kijk dus uit voordat je hier besteld. Je pakket kan dus zomaar elders geleverd worden. Service en klantvriendelijkheid daarna bestaat in dit geval niet.

D

Dhr. The grey one

12-11-2022

0forum

Tassen maar jas gekregen

Ik heb tassen besteld maar een jas gekregen. Nu wil ik het terug sturen maar retour label werkt niet dus maar gebeld maar je raadt het al telefonisch onbereikbaar. Ik verdom het maar ga zelf geen porto kosten naar Duitsland betalen. Mail gestuurd of ze mij willen bellen maar geen reactie. Product moet achteraf betaald worden maar dat ga ik niet doen voor een product wat ik niet besteld heb. Mijn advies niks bestellen

R

R. Bogaers

08-11-2022

0forum

outdoor kleding

~ Bergenemy ~ ON-GE-HOORD & ÓN-VOOR-STEL-BAAR 71% van alle bestellingen gaat 100% fout. Keer op keer bestel je iets, en krijg je anders dan besteld thuis. Hoe frustrerend, hoe fout. Dit is een heel groot punt van ergernis. Er is mij toegezegd dat ik vandaag terug gebeld zal worden door een persoon die beslissingsbevoegdheid heeft. Ben zeer benieuwd. Het resultaat zal zijn dat ik niet terug gebeld zal worden. Heb er wel expliciet erbij aangegeven - via de juffrouw aan de telefoon - dat ik een Nederlands sprekend persoon wit spreken. Keer op keer als ik naar deze club bel, daar er weer wat fout gegaan is met de bestelling krijg ik een níét Nederlands sprekend persoon aan de telefoon. Ik accepteer dit niet: 1. bel met een Nederlands bedrijf in Zwolle, 2. via een Nederlands telefoonnummer, 3. etc.etc. Kortom, als ik vandaag níét word teruggebeld, worden er zes (6) accounts opgezegd. Vooralsnog zonder groet, Pierre

P

Pierre

01-09-2022

0forum

eerste bestelling: millet vest

Ik heb echt een horror & arrogante contact gehad met hun dienst. Eerst wou deze persoon niet in Nederlands praten en nadien behandelde hij mij als een stuk vuil. Mijn pakje is niet aangekomen wegens vermoed ik een incorrecte adres. Dit was mijn eerste bestelling. Mijn teleurstelling is immens groot. Ik bel om raad te krijgen en vooral oplossing en niet voor iemand die mij uitkaffert!!! Eerste bestelling en vraag me af hoe ik deze pakje kan recuperen... Ik heb een mail gestuurd en hopelijk krijg ik positief antwoord.... Wil wel bij hun nog kopen als ik tenminste dezelfde prijs kan kopen als de eerste keer. Had nog 5€ korting gekregen, eenmalig voor de eerste bestelling.

C

Cécile

03-08-2022

1forum

Schoenen

Retour mag je zelf betalen. €20 naar Duitsland

E

E

21-06-2022

0forum

het duurt allemaal erg lang

het duurt allemaal heel lang. leveren van de spullen, antwoord op e-mails en het terugstorten na een retour.

A

Anne

25-02-2022

0forum

Donzen jacks van Halti

2 donzen jacks van Halti besteld met de maten die wij altijd bestellen. Jacks te klein. Foute maattabel. Gekocht met korting. Omruilen niet mogelijk. Opnieuw bestellen met korting niet mogelijk. Zeer bergfreundonvriendelijk!

D

De Bruijn

23-02-2022

0forum

Skistokken en skitas

Bestelling niet geleverd. Bij bellen hangen ze gewoon na hoop gescheld. Onprofessioneel.

D

Dennis

22-02-2022

1forum

Ski stokken en Skitas

Ik heb mijn artikelen niet ontvangen. Meerdere malen gemaild en gebeld maar ze antwoorden niet en hangen op. Oplichters!!!! Nooit iets bestellen hier.

L

Linda

22-02-2022

0forum

Jas

Betaalt niet binnen wettelijke termijn van 14 dagen de retourkosten terug. Tip als je hiermee zit doe een melding bij het ACM consuwijzer.

A

Anoniem

03-02-2022

0forum

Wandelbroek

Heb een wandelbroek besteld. Volgens de beschrijving met sneeuwvangers. Bij aankomst bleek die zonder. Wil hem retourneren, maar moet nu eerst foto's sturen om te bewijzen dat er geen sneeuwvangers in zitten. Ze hadden natuurlijk ook even in hun magazijn kunnen kijken... Moet erg veel moeite doen om iets gratis te retourneren wat zij verkeerd omschreven hebben op hun site. Ik kom dan ook niet meer terug, want kost me teveel energie. Service is hier niet op orde en zeker niet klantgericht.

R

RMW

19-01-2022

0forum

Klimschoenen

Ik heb klimschoenen besteld. Top verpakt en snel geleverd (4 werkdagen). Bedankt!

E

Eef

04-10-2021

0forum

SALOMON - Women's Cross Hike Mid GTX - Wandelschoenen

4de werkdag geleverd er stond bij 2 tot 4 werkdagen. Ik moest een half maatje kleiner. Gebeld. Prima te woord gestaan. Retourpakket klaar gemaakt. Maatje kleiner besteld. Zodra de retour binnen is kost het 7 tot 10 werkdagen voor de refund op de rekening staat. Dat word heel netjes vermeld. Degene aan de telefoon was prettig, duidelijk, persoonlijk en stond ook met advies goed bij. Al met al een zeer prettige ervaring in tegen stelling tot enkele revieuws die ik online had gelezen nadat ik al besteld had en er door ging twijfelen. Maar kan alleen maar zeggen dat ik een goede ervaring op heb gedaan. Wel een geluk dat ik met engels uit de voeten kon, want de Nederlandse medewerkers waren vanaf maaandag weer aanwezig. Maar ik kan niet anders zeggen, twijfel je of je wilt eerst iemand spreken al xan niet voor advies. Of je wil retourneren maar weet niet hoe. Bel gewoon.

R

Renate

18-06-2021

0forum

Thule adaptor

Allereerst is de informatievoorziening op de site erg slecht. Toch maar gekozen om hier te bestellen vanwege de aantrekkelijke prijs. Uiteindelijk ben ik veel duurder uit aangezien het product niet past (door slechte informatie voorziening) en ik het pakketje zelf kan terugsturen naar Duitsland! Vervolgens krijg ik te horen dat de retour minimaal 3 weken gaat duren voordat het is verwerkt. Nooit meer bij Bergzeit dus!

C

C van Leeuwen

20-04-2021

0forum

handschoenen

Besteld voor de verjaardag van onze schoonzoon. Bericht van Berg Freunde ontvangen over verwachte bezorgdatum, helaas niet bij Post Nl ontvangen. Daardoor te laat voor bij de verjaardag. Post NL bezorgt en Berg Freunde niet. Wekt hierdoor een verkeerde indruk. Nog steeds niet ontvangen. Dinsdag bericht ontvangen over verwachte bezorging op woensdag.

J

Jos van den Mosselaar

19-03-2021

0forum

Canada Goose jas

Heb op 16 januari een jas ter waarde van €715,45 besteld. 20 januari 's avond laat kreeg ik een mail dat die is verzonden. 26 Januari werd de jas bezorgd . Uit doos en plastic gehaald om te passen. Vond de mouwen te lang. Trek ik die uit en hang die op. 'S avond toen mijn vrouw thuis kwam. Nog 1 keer gepast en in overleg toch maar besloten om terug te sturen. Volgende ochtend een retour ticket gemaakt en Donderdag naar postnl punt gebracht. Volgens track en tracé is die 4 Februari afgeleverd. 10 februari nog niks gehoord van hun. Ik gebeld. Ze zei dat die wordt vandaag behandeld en ze zou me per mail op de hoogte houden. 'S middag kreeg ik tot mijn verbazing een mail dat ik mijn geld niet terug krijg maar de jas. Reden, die is volgens hun beoordeling gedragen omdat ze pluisjes en haren aan de binnenkant van de jas vinden. Ik heb de jas gepast met een dikke coltrui. Dit ga ik niet accepteren. Klantenservice weer gebeld. Ze mochten niet inhoudelijk met me ingaan. Ik heb een mail gekregen en daar moest ik op antwoorden. Dit gaat een staartje krijgen doormiddel van rechtsbijstand. Is onacceptabel wat dit bedrijf aan het doen is!!!!!!!

M

Marc

11-02-2021

0forum