Beliani

6

Bestellen

3.7

Service

4.9

Prijs

5.1

Levering

40.7%

Zou hier weer kopen

Beliani

Wanneer je op zoek bent naar een nieuw bed, een nieuwe bank, stoel of tuinmeubilair, dan kun je hiervan vele aanbieders vinden. Eén daarvan is Beliani. Zij hebben een ruim assortiment designmeubelen en accessoires die zij tegen scherpe prijzen aanbieden zonder verzendkosten. Wat de klanten vinden van de producten, prijzen en diensten van dit bedrijf lees je hier.


Over Beliani

 
Beliani is een Zwitserse online onderneming die sinds 2009 bestaat en zich sindsdien naar vele landen heeft uitgebreid. Samen met hun logistieke partners hebben zij magazijnruimte in verschillende landen met een totale oppervlakte van ruim 50.000 m2. Zij verkopen kwalitatieve meubels zoals bedden, eettafels, tuinmeubilair, stoelen, lampen, etc. tegen een betaalbare prijs. Dit doen zij alleen via de online shop waardoor er geen derde partijen nodig zijn wat de kosten laag houdt. Hierdoor kunnen zij een goede prijs-kwaliteitverhouding aanbieden. Zij bieden zelfs een herroepingsrecht van 365 dagen aan. Op alle meubels die Beliani levert zit tot 5 jaar garantie.


Diensten

 
Beliani biedt in hun webshop meubilair aan met strakke lijnen in eenvoudige vormen en een tijdloos design. Daardoor kun je het aanbod gemakkelijk combineren met andere stijlen zoals een moderne, landelijke, industriële of stoere stijl. Doordat zij rechtstreeks vanaf de fabriek verkopen, zijn de meubels tot zo’n 70% goedkoper dan bij de traditionele meubelwinkels. Op de website kun je ook de nodige materiaalbeschrijvingen en onderhoudsinstructies vinden.


Het ruime assortiment wordt aangeboden in een aantal verschillende categorieën:

  • NIEUW
  • Woonkamer
  • Slaapkamer
  • Eetkamer
  • Badkamer
  • Werkkamer
  • Tuin
  • Stoel
  • Lampen
  • Tafel

Naast deze categorieën is er nog een apart gedeelte genaamd ‘Inspiratie’. Hier kun je plaatjes van verschillende soorten inrichtingen vinden om op die manier een idee te krijgen wat jou aanspreekt. Als je jezelf op de website inschrijft voor de nieuwsbrief ontvang je altijd het laatste nieuws en kun je profiteren van extra kortingen.


Levering en betaling

 
Alle bestellingen die je bij Beliani doet worden in Nederland gratis geleverd. Voor bezorging op de eilanden kunnen toeslagen gelden. Wanneer je voor extra gemak wilt gaan kun je ook nog voor de montage-service kiezen zodat het meubelstuk voor jou wordt gemonteerd. Je kunt je bestelling vooruitbetalen, met iDeal, creditcard, PayPal, achteraf via Klarna of onder rembours. Bovendien kun je bij aflevering betalen d.m.v. pinnen bij de chauffeur. Je bestelling wordt binnen maximaal 14 dagen verzonden.


Klachten

 
Je kunt voor je producten de garantietermijn verlengen van 2 naar 5 jaar en wanneer je binnen 14 dagen wilt afzien van je aankoop mag je het artikel gratis, dus zonder verzendkosten, retourneren. Wanneer je een klacht hebt kun je dat via de afdeling klantcontact doorgeven, dit kan per e-mail, maar ook telefonisch of per post. De afdeling klantcontact zal de klacht bekijken en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen. Je ontvangt in principe binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging en een antwoord op je klacht. Het is ook mogelijk om voor klachten contact op te nemen met de Stichting Webshop Keurmerk waar Beliani Nederland bij is aangesloten.


Schrijf hier ook jouw review op!

 
Heb jij een aankoop gedaan bij Beliani en ben jij zeer tevreden of juist niet en waarom wel/niet? Laat het hier weten zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen!


Kunnen klanten bij Beliani echt tegen de scherpste prijzen designmeubelen kopen van een hoge kwaliteit? En hoe is de ervaring met hun klantenservice?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (27)

lampen

2 duurdere lampen gekocht beide beschadigd maar geen retour of geld terug echt een waardeloze situatie dat dit nog kan in deze tijd

G

Gaston

18-08-2023

0

Y

Y Wells

14-06-2023

0

Aberdeen Sofa

Please avoid this company! This review is not for the Aberdeen couch we bought, but for how Beliani operates: - we received 5 boxes: 4 of them were ok, and the fifth had an IKEA wardrobe sign on it (it looked pretty rough from the outside). Inside the box, it was a broken sofa piece with different missing pieces. - we called them, and we sent pictures as proof by email. They promised that they will investigate internally and solve this problem. Afterward, they stopped answering our emails for almost a week. - we called customer service and found out they did nothing about our situation. Only then, they offered to order the missing pieces. They were due to arrive in 2 weeks, already having an unusable sofa for around 10 days. - we declined and started the return process. We had to take pictures with all the pieces in their boxes and send them to Beliani in order for them to send a postNL crew to pick them up. After doing so, they did not respond for 2 days (emails or customer service). - after 2 days, we receive an email in which we could opt for a voucher. We read the reviews here and we knew that it was just one of their schemes. So we said no, we had to wait for another 2 weeks in total, in order to get our money back and the pieces shipped out. Avoid them at all costs, go for a more trustworthy furniture provider. Save yourself an entire month of stress and anxiety.

A

Alex

21-05-2023

0

Vloerkleed Beliani Laagpolig - FATSA multicolor polyester 160x230 cm

Een ster is nog te veel. 12-10 een vloerkleed gekocht. Bij ontvangst heel tevreden. Vloerkleed is lekker zacht en past perfect bij de overige inrichting. Na enkele weken valt het op dat het vloerkleed veel haren verliest. Na 3 maanden ontstaan de eerste kale plekken. Gereclameerd bij Beliani. Eerste reactie: dit is normaal. Bij aandringen: 5% korting op een nieuw vloerkleed. Bij nog eens aandringen en een nieuwe foto: Beliaini vindt het nog steeds normaal dat er kale plekken ontstaan. Beide 30% op een nieuw vloerkleed. Belachelijk gewoon!!!!

C

claudia claessen

24-01-2023

0

Tweepersoonsbed Bayonne

Vorig jaar een tweepersoonsbed Bayonne gekocht. Het viel ons op dat het materiaal wel erg licht was. De middenbalk was ook niet stevig en zakte door. De pootjes van de middenbalk waren te kort. Daarom hebben we er een extra houten balk onder gelegd. Vreemd voor een bed van bijna €500,-. We waren wel erg weg van het design en hebben het bed gehouden, maar na een jaartje is het bed door de midden gebroken. Dat lag absoluut niet aan ons postuur (90 + 60 kilo). De oorzaak zit in de constructie: het blijkt geen massief hout te zijn, maar van kleine 2cm dunne balkjes en 2mm dik hardboard gemaakt te zijn. Met zo'n constructie gaat iedereen daar natuurlijk doorheen zakken. De klantenservice reageert snel op de emails, maar ondanks het garantietermijn van 2 jaar willen ze geen reparatie of nieuwe goederen leveren. Ze verschuilen zich achter het feit dat wij het bed aangepast zouden hebben en willen alleen korting van 5% geven op een nieuw bed. Geld terug omdat het een ondeugdelijk product zou zijn, willen ze al helemaal niet aan beginnen. Alle positieve reviews op hun eigen website lijken wel erg op elkaar, zouden ze misschien een legertje nep-accounts hebben? Op socialmedia komen ze ook niet verder dan wat sneue influencers inzetten. Ik mag hopen dat niemand hier wat gaat kopen.

R

René

08-11-2022

0

Bed

Als je een verroest bed wilt hebben moet je hier bestellen. Wat een waardeloze kwaliteit.

J

Jarnick

24-04-2022

0

kerstplaid

alles ok,geen opmerkingen

I

ivon mombeek

05-01-2022

0

Vrijstaand bad ROTTO

Koop geen bad en kranen bij beliani. De onderdelen van het bad zijn van slechte kwaliteit en lekken, en de kraan gaat na verloop van tijd roesten. Ik had het vrijstaande bad ROTTO gekocht. Beliani is niet bereid geld te retourneren terwijl duidelijk zichtbaar is dat de kranen roesten. Overigens werd het bad eerst te laat geleverd, toen was hij zoek in de sorteerhal en vervolgens zat er een scheur in.

K

Koop geen bad en kranen bij Beliani

08-12-2021

0

Dressoir

Helaas allemaal minpunten Schade aan het dressoir Schroeven draaien door En geven geen reactie op retour aanvraag!!!

G

Gavin

15-11-2021

0

Waarschuwing: Geroyeerd door Keurmerk Stichting Webshop

Tot afgelopen vrijdag stond zowel op de startpagina als bij de voorwaarden dat Beliani het keurmerk van de Stichting Webshop had. Een in Nederland bekend en betrouwbaar keurmerk. Bij het indienen van een klacht bij de Stichting bleek dat ik Beliani niet kon selecteren. Vandaag blijkt waarom, namelijk ze zijn geroyeerd. Kortom dat zegt voldoende. Overigens hebben ze het er nu wel vanaf gehaald. Maar wees gewaarschuwd!

S

Sharon Sneevliet

06-09-2021

0

Arvika Bank en Chaise Longue

Arvika bank en Chaise Longue gekocht, beiden deugden niet. Dan begint de vertragingstechniek van Beliani. Na een mail moet je foto's sturen. En nog meer en nog meer, anders kunnen ze de klacht niet beoordelen. En video's. Het goedkoopste product - chaise longue - is na maanden vervangen. Maar de bank daarvan sluiten ze simpelweg de melding aangezien het product heel is aangekomen. Na ruim een half jaar heen en weer gemail is dit nu de reactie: ''Wij hebben samen gekeken naar het probleem van de bank en jij geeft aan dat de armleuning van de bank los zit. Dit kan wellicht te maken hebben met verkeerde montage. Daarom willen wij je vragen om de armleuning die los zit te demonteren en weer opnieuw te monteren op de bank. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Tevens willen wij jou vragen om het demonteren en opnieuw monteren te filmen en dat naar ons op wilt sturen zodat wij vanaf deze kant kunnen mee kijken en kunnen concluderen of dat op de juiste manier gebeurd. Het probleem kan wellicht ook te maken hebben met kwaliteitsdoeleinden maar dat is nu erg lastig te concluderen. Mocht dat het geval zijn kunnen wij kijken of er onderdelen zijn die wij opnieuw voor je kunnen bestellen'' Kortom slechte producten en slechte service.

S

Sharon Sneevliet

29-08-2021

0

Loungeset en ligstoel

Wat een gebrek aan service bij Beliani. Ik heb zelf ooit de domme fout gemaakt door bij hen iets te bestellen. Zelfs met foto’s van een doorgezakte lounge nemen ze geen verantwoordelijkheid. Het werd een welles nietes spelletje. Niet over het gebrek, dat was zó overduidelijk. Dan maar zoeken naar een andere oplossing om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen. Uiteindelijk putten ze je zó uit dat je, moegetergd, genoegen neemt met een schamele tegoedbon. En als je dan denkt van de belabberde klantenservice van Beliani af te zijn, dan heb je het mis. Door het gebruik van de tegoedbon liep ik een eerdere telefonisch toegekende korting van 10% mis. Vóór je bestelling worden er beloftes gemaakt en zodra de bestelling geplaatst is, verdraait de klantenservice haar woorden in haar eigen voordeel. Vervolgens blijkt de tegoedbon van € 337 slechts een waarde van € 80 te hebben (waarvoor hun excuses). Na herstel blijkt de nieuwe tegoedbon ineens een veel kortere geldigheidsduur te hebben (waarvoor hun excuses). Toen ik dan eindelijk mijn bestelling heb gedaan (op 10 mei 2021) werd vermeld dat mijn artikel vanaf 13 augustus 2021 geleverd zou worden. Vandaag eens even op de website gekeken en tot mijn verbazing zag ik dat mijn artikel vanaf februari 2022 geleverd wordt. Ondertussen heb ik niets van Beliani vernomen dus vandaag toch maar weer een mailtje gestuurd. Hierop kreeg ik als reactie dat de levering inderdaad verplaatst is naar februari 2022 en dat ze me hierover nog moesten informeren (waarvoor hun excuses). EENS MAAR NOOIT WEER!!! WEES GEWAARSCHUWD VOOR JE MET BELIANI IN ZEE GAAT!!! Note voor de klantenservice: Excuses hebben enkel waarde als deze gemeend zijn, als er uit geleerd wordt èn als er verantwoordelijkheid wordt genomen.

N

Nicolle Ketelaars

27-08-2021

0

Bank

Prima service , héél aardig te woord gestaan . En problemen werden meteen opgelost. Chapeau..!!

H

H.a. Visser

25-08-2021

0

Bank

Een prachtige mooie bank besteld, waar in beginsel (op een ontbrekende schroef voor 1 van de poten) niks mis mee leek. Echter, ik heb de bank nu zo'n 4 maanden en 1 van de zittingen is al doorgezakt! Ik heb hier meermaals contact over gehad met Beliani. Zij hebben mij verzocht om filmpjes en foto's van de verzakking te maken. Ondanks diverse pogingen blijkt dit nog best lastig vast te leggen. Het is iets wat immers vooral voelbaar aanwezig is. Ik heb Beliani gevraagd of zij anders iemand langs konden sturen, zij zijn nota bene in dezelfde woonplaats als ikzelf gevestigd. Maar dit weigerde Beliani. Ook konden (wilden) ze me verder niet helpen. Nu zit ik dus met een nieuwe doorgezakt bank. Eens maar nooit weer bij Beliani!

C

Cynthia

24-08-2021

0

Badkuip

Mijn badkuip twv 1200 euro geleverd op 3 augustus. Ondertussen moest de badkamer nog verbouwd worden. Op 13 augustus was de badkamer eindelijk klaar. Met verpakking en al de badkuip naar boven gebracht en de verpakking verwijderd. Toen zag ik de schade en direct gemeld. Conclusie: omdat het niet aan te tonen was dat dit niet transportschade is en de dagen tussen levering en melden te lang waren, want ik had volgens hun gelijk moeten controleren of er geen schade was kreeg ik hem niet omruilen. Mijn uitleg dat we nog bezig waren met de verbouwing en op het moment bij het uitpakken en zagen dat er schade was ( ook door de aannemer die de badkuip naar boven had gebracht), de schade bovenin is een bobbeltje van binnenuit, hoe moet ik dat in godsnaam kapot hebben gemaakt???? en dat ik vond dat ze de badkuip zonder schade moesten bezorgen, interesseerde ze niet!!!!! Ofwel daar nooit meer iets kopen!!!!! Echt waardeloos!!

Y

Yeung

24-08-2021

0

bank en chaise longue

Mijn oude moeder heeft hier een bank en een chaise longue gekocht. Heel mooie aparte kleur. De chaise longue, die zag er na iets meer dan een maand uit als het limburgse heuvelland. Kuil en gesprongen veer. De bank waar ze bijna niet op zat, heeft een leuning die je heen en weer kunt rammelen. Kortom je kunt niet aan die kant zitten. Heel veel foto's en video's sturen. Kwamen niet aan, waren niet goed zichtbaar etc etc. Klacht bank doen ze niets mee. ''Het product is heel aangekomen mevrouw, daar houdt onze verantwoordelijkheid op''. Hetgeen overigens niet klopt, je hebt als consument gewoon rechten maar dat maakt hen niet uit. De chaise longue is na veel gezeur opgelost. Maar over de bank hoor je niets terug. En het is hetzelfde stof met een aparte kleur, dus je kunt ook nergens anders een bank kopen. Slechte service, de prijs is regulier, maar de producten die geleverd worden zijn gewoon slecht. Nooit meer kopen dus

S

Sharon Sneevliet

07-08-2021

0

Matras Joy

Heel slechte kwaliteit. Na 2 weken slapen al zonk in matras. Binnen 24u al gemeld om te retourneren maar klantendienst weigert terugname. Veel betaald voor matrassen die ons heel slechte nachtrust geven.

G

Gert Berrens

10-04-2021

0

Bed Ayette

Fantastisch, helemaal volgens plan binnen 3 weken, volgens de duidelijke handleiding kunnen monteren. Het bed is echt prachtig en indrukwekkend en voor een hele goeie prijs. Echt heel blij mee, Beliani bedankt!

L

Leonie van Dijke

23-02-2021

0

Poef

Een poef gekocht bij deze winkel. In de omschrijving staat dat je hem kan gebruiken als zitje of als voetenbankje. De poef heeft hier een half jaar voor de sier gestaan en is enkel af en toe als voetenbankje gebruikt. Nu ligt mijn woonkamer vol piepschuimballetjes en blijken er scheuren in de stof te zitten. De stof is te dicht op de kant gestikt en heel dun. Voor 56 euro mag je een poef verwachten die lang meegaat en gebruikt kan worden. Helemaal als je hem verkoopt als zitje! Waarschijnlijk gaat hij bij gebruik als zitje zelfs maar een week mee met deze kwaliteit stof. Beliani wil ons nergens in tegemoet komen en zegt dat het door verkeerd gebruikt komt. Hoe dan? Als je de poef verkoopt als zitje en ter ondersteuning van de voeten en hij hier niet anders gebruikt is dan dat. De service en klachtafhandeling van Beliani is ronduit slecht te noemen, de levering lang. Ik raad niemand aan hier iets te kopen.

F

Floor

27-01-2021

0

Dinam storage bed

shame of a company, spent THREE hours today trying to get in touch with your service because you sent a faulty bed. Was supposed to be called back at 3, they called back at 3.40, as soon as I answered the line dropped. Ever since then have been on the phone in position 1 of the queue for 30 minutes and then the line dropped again. And now there are no "medewerkers" available. Shame on you! This company is a joke, I'll make sure to inform as many people as possible to refrain from doing business with you.

F

Francesco Azzarello

17-07-2020

0