NederlandReview

    Ervaringen Bakker.com

    Voor Nederlandse consumenten is het heel gewoon dat overal bloembollen te verkrijgen zijn. In andere landen is dit wel anders. Maar ook voor ons is het best handig om bollen via het internet te bestellen. En evt. planten natuurlijk, plus wat accessoires. Gemak dient de mens nietwaar? Bij Bakker.com hebben ze al ruim 70 jaar ervaring in de verkoop hiervan. Wat de klanten van ze vinden kun je hier lezen.


    Tulpen uit Amsterdam, Koos Alberts

    Over Bakker.com
    Bakker is op 8 oktober 1945 opgericht door Piet Bakker. Na de Tweede Wereldoorlog werden bloembollen als bedankje gestuurd naar familie en vrienden in het buitenland. In 1950 wordt Bakker hofleverancier van de Keukenhof. In 1978 nemen zoons Jacques en Pieter Bakker het bedrijf over. In 1996 breidt Bakker het assortiment uit met lelies, en ze besluiten om uitsluitend nog per post te verkopen. In 1997 worden maar liefst 6 miljoen pakketten verkocht. In 1998 introduceert Bakker webshops om de producten te verkopen. In 2007 heeft de firma websites in maar liefst 19 talen. In 2015 bestaan ze 70 jaar en leveren ze planten, bloembollen en tuinaccessoires aan 21 landen. Omdat de firma Bakker zich in het hart van de bollenstreek bevindt, zijn de inkopers nauw betrokken bij het telen van de bloembollen en planten. Doordat het bedrijf naast de Keukenhof ligt, leveren zij daar al vele jaren zo’n 200.000 bloembollen voor een eigen veld. Vanaf 2015 werken zij ook samen met hen aan inspiratietuinen op het park. Je vindt Bakker in:

    • Nederland
    • België
    • Luxemburg
    • Frankrijk
    • Italië
    • Zwitserland
    • Oostenrijk
    • Duitsland
    • Denemarken
    • Zweden
    • Noorwegen
    • Engeland
    • Ierland
    • Tsjechië
    • Slovenië
    • Hongarije
    • Roemenie
    • Polen
    • Bulgarije

    Het assortiment dat ze aanbieden bestaat uit de volgende soorten bloemen en planten: bloembollen, bloemzaden, rozen, bomen en heesters, kamerplanten, tuinplanten en borderpakketten. In de categorie groente en fruit vind je: fruit, groente, kruiden, paddenstoelen, terras tuinieren, uien en knoflook, zaden en moestuin benodigdheden. In de categorie accessoires hebben ze: bloempotten, tuingereedschap, tuinverlichting, woonaccessoires, tuindecoratie, kunstplanten, tuinaccessoires,, tuinmeubelen, tuinonderhoud, dierenwinkel.

    Extra’s
    Verder hebben ze nog een speciaal aanbod op de website. Zo helpen ze je verder met tuinadvies, tuininspiratie en tuinvideo’s. Ook vind je exclusieve planten, producten, planten en tuinaccessoires die Rob Verlinden in zijn televisieprogramma Rob’s Grote Tuinverbouwing gebruikt, speciale aanbiedingen etc.

    Klachten
    Voor vragen, problemen, suggesties en complimenten is Bakker.com bereikbaar via Facebook, Twitter, e-mail en telefonisch via 0252 43 83 33. Ook kunt u ze schrijven via het volgende adres:

    Bakker.com Klantenservice
    Postbus 601
    2180 AP Hillegom
    De klantenservice is geopend op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur, en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    Deel jouw mening!
    NederlandReview wil graag van jou weten of je tevreden bent over de klantenservice en producten van Bakker.com. Laat daarom jouw ervaringen en review hier achter op de website. Daar profiteren andere consumenten van. Zo komen zij te weten welke bedrijven echte aanraders zijn, en welke niet. Positief of negatief, dat maakt niet uit, jouw ervaring is belangrijk!

    Wat is de kwaliteit van de planten en bloemen van Bakker.com? Is er garantie, wat is de levertijd? Lees alles uit ervaring van hun eigen klanten!

    Bakker.com
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (15)

    3,6
    40% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    4,2

    Service

    3,4

    Prijs

    3,8

    Leveren

    3,4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Baggerclub

    Wouter27-10-2018

    Zijn traag, hebben laden vol smoesjes en als klap op de vuurpijl sturen ze aan 1 stuk door spam (door de deur) met valse beloften!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Grandioos

    Corina Cuijper09-10-2018

    Mijn bestellen binnen 6dagen geleverd was keurig verpakt alles zat erin zeker een aanrader wat mij betreft

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Niet kopen

    Mw M18-07-2018

    Ik ben blij dat ik eerst even google reviews heb geraadpleegd naar Bakker.com.
    Hier zal ik niets bestellen gezien de negatieve ervaringen van kopers.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Wat een arrogant bedrijf.

    Geert van Papendrecht17-07-2018

    Wat een arrogant bedrijf!!
    Wat een arrogant bedrijf!!! Ik heb in beginsel een hekel om op internet te gaan klagen, echter voor Bakker.com maak ik graag een uitzondering.
    Op 2 Juli voor 180 euro aan potten besteld met een verwachte levertijd van 3-6 werkdagen. Uiteindelijk op 10 Juli zelf maar eens gebeld, blijken de potten niet meer leverbaar, foutje in het SYSTEEM dat ze nog online stonden, foutje in het SYSTEEM dat ik geen melding had gekregen. Order werd nu geannuleerd en ik zou mijn geld terug gestort krijgen, normaal duurt dit 10 werkdagen, maar in dit geval zouden ze dit zsm regelen. Nou niet dus, de 17e nog maar eens gebeld waar mijn geld bleef waarop vervolgens het antwoord kwam dat dit door het SYSTEEM nu eenmaal 10 werkdagen duurt en dat dit nou eenmaal niet bespoedigd kon worden. Na doorvragen naar een collega die dit wel zou kunnen bespoedigen kreeg ik als antwoord dat ze daar niet aan konden beginnen en dat ze verder met mij niet in discussie wilde gaan en dat ik nog maar een weekje moest wachten.
    De slogan Bakker.com waar tuinplezier begint! kunnen ze beter veranderen in Bakker.com waar de ellende begint!
    Oftewel snel voorbij scrollen en vooral niets kopen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Zeer slecht

    Marja30-06-2018

    Wat een ongelofelijk slechte ervaring heb ik bij Bakker opgedaan…. Normaal gesproken zou ik niet zo snel iets online plaatsen over een bedrijf maar ik ben hier echt ontdaan over.
    Online op 5 juni een bestelling geplaatst voor een mooie plantenborder, levertijd 4-6 werkdagen. Uiteindelijk verstrijken de dagen 6 werkdagen ruim en krijg ik geen bericht over vertraging. Na lang in de wacht te staan krijg ik iemand aan de telefoon en die verteld me dat het nog niet binnen is. Nou ja, dat kan natuurlijk best een keer gebeuren. Echter blijft het daar niet bij en vertraagd het steeds verder en ben ik zelf steeds degene die achter updates aan moet gaan. Vorige week wist een medewerker mij te vertellen dat het afgelopen donderdag dan toch eindelijk verzonden zou worden maar ik ontvang geen verzendbericht. Licht ongerust bel ik dus maar weer op met het bedrijf en wat blijkt…. Ik hoef mij nergens zorgen om te maken want vrijdag wordt het verzonden. Ook op vrijdag geen verzendbericht maar ik hoef me geen zorgen te maken want het wordt zéker zaterdag (vandaag) bezorgd. Maar waar ik al bang voor was blijkt waarheid: er komt geen verzendbericht en al helemaal geen pakket met de mooie border.
    De klantenservice medewerkers zijn allemaal uiterst vriendelijk, dat mag ook gezegd worden, maar ze kunnen niets meer zeggen dan ik al weet. Ik kom dus geen steek verder.
    Ik heb het vertrouwen in deze levering volledig opgegeven door constant in het duister te tasten over levering. Gelukkig kan ik wel mijn bestelling annuleren, maarja…. Het duurt wel 10 werkdagen voordat ik mijn geld terug heb, ook zoiets vreemd.
    Absoluut geen bedrijf wat ik zal aanraden om bestellingen te plaatsen. Ik ben ook wel benieuwd of Bakker zelf nog met een reactie komt om opheldering te geven over deze vreemde gang van zaken.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    6

    Waardeloos bedrijf!

    Maurice09-06-2018

    Bestelling gedaan van dik 40 euro in januari! Maanden lang niks gehoord en er wordt nergens op gereageerd. Na maanden opeens een brief in huis dat de bestelde artikelen niet meer leverbaar zijn. Als grote "gunst" van Bakker krijg ik wel een waardebon van 5 euro voor een nieuwe bestelling, maar naar mijn oude bestelling van dik 40 euro kan ik helaas fluiten!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    doet niet aan klanttevredenheid

    jose09-06-2018

    Ik heb een bestelling van 2 boompjes gedaan op 7 mei 2018,
    geen bevestigingsmail gehad. Een maand later nog niets gehoord.
    Ineens krijg ik een email dat de bestelling onderweg is,
    ik maak de doos open, zit er maar 1 boompje in.
    Ik heb contact opgenomen met bakker.com over deze teleurstelling.
    Hij zei dat ze overgenomen waren dat daar de fout zat, ik denk eerder dat de fout zit in het niet informeren van de klant hierover. Ik vroeg of het tweede boompje nog kwam, nee die komt niet meer. Ik vind dit ontzettend slechte service, Ik heb geen sorry gehoord, er is ook niets gezegd over het feit dat ik misschien hierover geïnformeerd zou moeten worden, tijdens het bellen had de medewerker nog de kans om er een klant bij te krijgen door eventueel een sorry te zeggen of een tegoedbon op te sturen o.i.d.
    niets.... bakker.com krijgt er geen fan bij.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    3

    Failliet

    C. Dirks09-04-2018

    Failliet, maar gaat gewoon door zonder gedupeerde cliënten hun geld terug te betalen. Zwijgt in alle talen, reageert niet op telefoontjes, mails, tweets, reacties op Facebook. Website nog steeds in de lucht zonder melding van faillissement. Zie de reacties op FB.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Geboorteboompje nooit geleverd!!

    Therese11-03-2018

    Voor een collega een boompje besteld, wat een geboorteboompje voor moest stellen voor haar kindje! Vond het naast de andere cadeautjes dat het allemaal net afmaakte van het kraamcadeau. Maar bakker geeft niet thuis niet telefonisch en niet via mail! Vind dit zo jammer, zal dit soort dingen nooit meer via internet kopen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Dit was de laatste bestelling bij Bakker.com

    T.Kalter09-02-2018

    Heb 24 januari een bestelling geplaatst bij dit bedrijf maar nog steeds niets ontvangen......Heb contact gezocht via mail omdat verzendtijd inmiddels al lang verstreken was ; geen antwoord gekregen.......echt niet zo netjes,m.a.w.waardeloos!!!

    Therese11-03-2018

    Mij is hetzelfde overkomen, had plant besteld op 17 januari. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar maar op email wordt niet gereageerd. Heel jammer , had het ook gelijk betaald. Net geen €15,- . Ik had gedacht dit bedrijf bestaat albheel lang mijn ouders hebben daar ook wel eens besteld , zal dus wel goed zijn. Heel jammer het was een cadeau voor mijn collega! Hoop maar dat hij alsnog komt.( hoop doet leven) tegen beter weten in

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Wasrdeloze service

    D. Jansen05-01-2018

    Op 18 december 2017 heb ik een aantal planten besteld.
    Op 27 december 2017 nog steeds geen bestelling thuis gebracht, bij mailcontact met Bakker blijkt de bestelling zoek geraakt te zijn.
    Direct daarna krijg ik een mail dat de bestelling terecht is.
    Ik geef aan dat ik met vakantie ben tot 5 januari en vraag of de bestelling op zaterdag 6 januari 2018 kan worden bezorgd.
    Nog geen minuut later krijg ik een mail dat de bestelling is verzonden.
    Op 29 december 2017 wordt de bestelling afgeleverd bij een vestiging waarin een Post.nl punt aanwezig is.
    De planten hebben daar, in een dichte doos , gewikkeld in plastic gestaan tot 5 januari 2018. Twee planten zijn beschadigd en er niet best aan toe. Zonde van mijn geld.
    Waardeloze service, levertijd idioot lang, bestelling die zoek raakt???
    Eerst nog moeten mailen om mijn bestelling alsnog te laten verzenden?
    Kortom: geen aanrader!!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    heel tevreden

    Jaap29-12-2017

    Ik ben heel tevreden met mijn bestelling, alles was erg netjes verpakt en met duidelijke informatie wat en hoe. Ik ben geen ervaren tuinder en heb gewoon wat leuke plantjes aangeschaft voor in huis en de tuin.

    En ik was erg gecharmeerd van het leuke palmboompje dat ik bij mijn bestelling mocht ontvangen!

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Slecht prijs/kwaliteit

    Orsin03-11-2017

    Voor het eerst een bestelling geplaatst bij dit bedrijf. Door het lezen van de slechte revieuws had ik eerst contact opgenomen met de klantenservice en mijn twijfels kenbaar gemaakt. Op de mail kreeg ik antwoord dat mensen alleen maar de slechte revieuws plaatsen en de goede nooit. Ze verzekerde mij ook te kunnen voorzien van goede producten. Helaas heeft mijn bestelling van een flink aantal producten eerst bij een postorderbedrijf gestaan tot na het weekeinde. Toen ik ze eindelijk kreeg lag alles door elkaar in de doos. Overal zand uit en de planten waren totaal uitgedroogd. Aangezien hortensia's veel water vragen is dit ten kosten gegaan van een aantal hortensia's. Daarnaast zijn diegene die nog in leven zijn amper zichtbaar. Sommige planten waren slechts 1 klein steeltje wat heel erg lijkt op een mini stekje waar je dus 18 euro voor betaald. Bij de Intratuin betaalt je voor dezelfde hortensia 15 euro volledig in bloei.
    Dus voor mij nooit meer via intranet bij dit bedrijf iets kopen.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3

    Eerste en laatste bestelling bij hen!

    john burg16-06-2017

    Het verschil tussen de foto van de citroenboom op hun website en de werkelijke boom is enorm! En het is zeker niet 40 tot 45cm zoals geadverteerd.

    Plus, de bestelling werd geplaatst op 25 mei, het werd geleverd op 8 juni! Ik schreef aan de klantenservice, om 6: e om uit te vinden wat er met mijn bestelling was, nog nooit een antwoord van hen, naast de automatische blabla "we zullen zo snel mogelijk naar je terugkomen"

    Eindelijk werd het pakje met weinig gehanteerd, zo niet helemaal niets, er was grond in de doos, en elke vrucht viel van de boom af ...

    Kortom, slechte service en slecht product.

    Liza16-06-2017

    Kon je retourneren?

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Sinds tijden weer een eigen moestuin

    Minie Buize21-04-2017

    Vroeger hadden mijn man en ik thuis altijd een grote moestuin, maar door zijn overlijden en het verhuizen is dit inmiddels alweer jaren gelden. Het begon toch weer wat te kriebelen, dus ben ik het internet opgegaan. Bij Bakker.com vond ik een aantal goede tips om weer met een eigen moestuintje te beginnen. Ik heb hier eveneens een aantal benodigdheden gekocht, zoals zaadjes voor diverse groenten en vruchten. Inmiddels is alles ingezaaid en is het wachten tot ik kan oogsten. De zaadjes werden snel geleverd en de prijs viel mij ook reuze mee.

    john burg16-06-2017

    Eerste en laatste bestelling bij hen! Het verschil tussen de foto van de citroenboom op hun website en de werkelijke boom is enorm! En het is zeker niet 40 tot 45cm zoals geadverteerd. Plus, de bestelling werd geplaatst op 25 mei, het werd geleverd op 8 juni! Ik schreef aan de klantenservice, om 6: e om uit te vinden wat er met mijn bestelling was, nog nooit een antwoord van hen, naast de automatische blabla "we zullen zo snel mogelijk naar je terugkomen" Eindelijk werd het pakje met weinig gehanteerd, zo niet helemaal niets, er was grond in de doos, en elke vrucht viel van de boom af ... Kortom, slechte service en slecht product.

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    7

    Schrijf zelf een review over Bakker.com

    Uw beoordeling