NederlandReview

    Ervaringen Bakker.com

    Voor Nederlandse consumenten is het heel gewoon dat overal bloembollen te verkrijgen zijn. In andere landen is dit wel anders. Maar ook voor ons is het best handig om bollen via het internet te bestellen. En evt. planten natuurlijk, plus wat accessoires. Gemak dient de mens nietwaar? Bij Bakker.com hebben ze al ruim 70 jaar ervaring in de verkoop hiervan. Wat de klanten van ze vinden kun je hier lezen.


    Over Bakker.com

    Bakker is op 8 oktober 1945 opgericht door Piet Bakker. Na de Tweede Wereldoorlog werden bloembollen als bedankje gestuurd naar familie en vrienden in het buitenland. In 1950 wordt Bakker hofleverancier van de Keukenhof. In 1978 nemen zoons Jacques en Pieter Bakker het bedrijf over. In 1996 breidt Bakker het assortiment uit met lelies, en ze besluiten om uitsluitend nog per post te verkopen. In 1997 worden maar liefst 6 miljoen pakketten verkocht. In 1998 introduceert Bakker webshops om de producten te verkopen. In 2007 heeft de firma websites in maar liefst 19 talen. In 2015 bestaan ze 70 jaar en leveren ze planten, bloembollen en tuinaccessoires aan 21 landen. Omdat de firma Bakker zich in het hart van de bollenstreek bevindt, zijn de inkopers nauw betrokken bij het telen van de bloembollen en planten. Doordat het bedrijf naast de Keukenhof ligt, leveren zij daar al vele jaren zo’n 200.000 bloembollen voor een eigen veld. Vanaf 2015 werken zij ook samen met hen aan inspiratietuinen op het park. Je vindt Bakker in:

    • Nederland
    • België
    • Luxemburg
    • Frankrijk
    • Italië
    • Zwitserland
    • Oostenrijk
    • Duitsland
    • Denemarken
    • Zweden
    • Noorwegen
    • Engeland
    • Ierland
    • Tsjechië
    • Slovenië
    • Hongarije
    • Roemenie
    • Polen
    • Bulgarije

    Het assortiment dat ze aanbieden bestaat uit de volgende soorten bloemen en planten: bloembollen, bloemzaden, rozen, bomen en heesters, kamerplanten, tuinplanten en borderpakketten. In de categorie groente en fruit vind je: fruit, groente, kruiden, paddenstoelen, terras tuinieren, uien en knoflook, zaden en moestuin benodigdheden. In de categorie accessoires hebben ze: bloempotten, tuingereedschap, tuinverlichting, woonaccessoires, tuindecoratie, kunstplanten, tuinaccessoires,, tuinmeubelen, tuinonderhoud, dierenwinkel.

    Tulpen uit Amsterdam, Koos Alberts

    Extra’s

    Verder hebben ze nog een speciaal aanbod op de website. Zo helpen ze je verder met tuinadvies, tuininspiratie en tuinvideo’s. Ook vind je exclusieve planten, producten, planten en tuinaccessoires die Rob Verlinden in zijn televisieprogramma Rob’s Grote Tuinverbouwing gebruikt, speciale aanbiedingen etc.

    Klachten

    Voor vragen, problemen, suggesties en complimenten is Bakker.com bereikbaar via Facebook, Twitter, e-mail en telefonisch via 0252 43 83 33. Ook kunt u ze schrijven via het volgende adres:

    Bakker.com Klantenservice
    Postbus 601
    2180 AP Hillegom
    De klantenservice is geopend op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur, en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    Deel jouw mening!

    NederlandReview wil graag van jou weten of je tevreden bent over de klantenservice en producten van Bakker.com. Laat daarom jouw ervaringen en review hier achter op de website. Daar profiteren andere consumenten van. Zo komen zij te weten welke bedrijven echte aanraders zijn, en welke niet. Positief of negatief, dat maakt niet uit, jouw ervaring is belangrijk!

    Wat is de kwaliteit van de planten en bloemen van Bakker.com? Is er garantie, wat is de levertijd? Lees alles uit ervaring van hun eigen klanten!

    Bakker.com
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (91)

    3.6
    31% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.4
    Service
    rating
    2.8
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    3

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Bakker.com

    Uw beoordeling

    Fruitstruiken

    Absoluut niet voor herhaling vatbaar!

    Bestelde 2 maand geleden, vandaag geleverd!

    Er was een 100-delige gereedschapskoffer beloofd als geschenk. Een lampje dient blijkbaar als een volwaardige vervanging!

    Driekwart van mijn bestelling is niet meer leverbaar!
    De verzendkost en milieubijdrage staar er weliswaar integraal op verrekend.

    Een uiterst ontevreden klant hier!

    Door: Suzan Renat12-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Siergrassen

    Planten zijn veel kleiner en in slechtere staat dan geadverteerd!
    Ik had twee maten besteld, hier zat geen verschil in grootte, enkel de prijs.
    Als je dan aanbied om te compenseren doet men dat niet aan, enkel de echt (bijna) dode plant werd na geleverd (duurde ontzettend lang.
    Na de winter kwamen de wintervaste grassen niet tot bloei, geen teken van leven.....
    Bellen 5 x 15-17 minuten dan eindelijk iemand te pakken.
    Er wordt belooft opnieuw geleverd te worden.
    Ik bied een alternatief aan als de planten niet voorradig zijn, een sterker groter soort.
    Uiteraard naar ratio dus minder stuks maar groter.
    Dit is niet nodig het product is voorradig!
    Na tien dagen nog geen mail met orderbevestiging of transport aankondiging.
    Weer 3x bellen, en bij poging drie na 15 minuten wordt er opgenomen en tegelijk tijdig de verbinding verbroken.

    Ik mail over mijn ongenoegen en vraag hoe het met de zending staat.... na een week een antwoord: niet voorradig u krijgt uw geld terug.
    Met mijn klacht wordt verder niets gedaan, nog geen excuus!!!!

    Één deel van mijn mooie tuin is dus kaal en dor dankzij de geweldige service van Bakker.com

    NOOIT MEER BESTELLEN BIJ DEZE ONPERSOONLIJKE WEBWINKEL

    Door: Frank11-05-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Plantenprut

    Véél te duur voor véél te kleine planten / stekjes, terwijl grote, bloeiende voorjaarsbloemen worden beloofd. Een olijf’boom’ van 10 cm groot. Knollen die verrot zijn. Geen beloofd gratis pakket (100 x gereedschapskoffer!), of iets van vervangende / grotere waarde, maar een DEFECT ieniemienie lampjesprul. Een bestelling annuleren is niet mogelijk. Bakker reageert niet op e-mail (standaard-reply), dus reageren heeft geen zin. Ik koop hier niks meer!

    Door: De louw26-04-2021
    De Louw26-04-2021

    O ja, de 2 buitenlampen die ik wél had besteld zijn niet geleverd, alsook heb ik zo’n 2 maanden geleden mijn bestelling gedaan. De late levering is dus óók niet proportioneel.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kruipende klokjesbloem planten

    Ik heb bij bakker 10 kruipende klokjesbloem planten besteld. Deze werd als mooie volle plant geadverteerd; met een foto van een mooie volle pot. De afmetingen zouden als volgende zijn: 15cm breed en 25-35cm hoog. Deze afmetingen zouden inclusief pot zijn en zoals het er op de foto uitzag was dit prima. Echter kreeg ik (zeer laat en slecht geleverd) 10 potten binnen van 15cm breed en 25-35cm hoog, met belachelijk kleine stekjes van slechte kwaliteit. Ik denk dat de plantjes die in de pot zaten ongeveer 2-3cm breed waren en misschien een 0,5cm hoog. Waar ik voor betaald heb was dus vooral een pot met aarde. Op hoop van zegen heb ik de stekjes in de tuin gezet, maar in tegenstelling tot mijn andere planten, lijken deze het niet te overleven. Voor twee heb ik nog hoop, de rest gaat het waarschijnlijk niet redden. Echter: zelfs als ze het gered hadden zijn het niet de planten waar je voor hebt betaald, dus ik zou echt iedereen op het hart willen drukken om je planten elders te kopen dan bij bakker (anders kun je net zo goed je geld in de prullenbak gooien).
    P.S. Ik heb contact gehad met de klantenservice, maar die konden mij verder niet helpen en namen geen verantwoordelijkheid voor het grote verschil in de belofte die gemaakt werd op de site en de uiteindelijk geleverde producten.
    P.P.S. Bakker heeft zoveel mensen opgelicht dat er zelfs een facebook bestaat voor mensen die zich opgelicht voelen door bakker....

    Door: Lara25-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Nog te ontvangen, zucht...

    Net als velen voor mij had ik beter eerst de reviews moeten lezen.
    Wat een baggerbedrijf. Ik sta zelfs nog op mijn order te wachten sinds enige tijd.
    Ze hebben zich op de website mooi ingedekt tegen van alles waarvan ze op voorhand al weten dat het misgaat.
    Order is niet te annuleren, order is niet aan te passen, order afleveradres is niet te wijzigen terwijl ze nog geeneens de boel verwerkt hebben.
    Man die de mails beantwoord blijft correct. Maar ook steeds zo van "tja, zo werkt ons systeem nu eenmaal".
    Wel wellicht word het tijd dat ze hun systeem en service naar de 21e eeuw tillen?
    Dus ik wacht nu gelaten maar op mijn levering. Maar Bakker? Nooit meer....

    Door: Illya Maertens17-04-2021
    Frank11-05-2021

    U schrijft er ontevreden te zijn, begrijp ik. Ik en tientallen anderen ook. Toch klikt u “ik zou hier weer bestellen “ aan. Misschien wijzigen in: “ ik koop hier nooit meer” Schuifje onder uw commentaar. Groet Frank

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Planten en potgrond

    Erbarmelijk slechte kwaliteit planten. Ik kreeg 3 miniatuurplantjes, totaal niet volgens beschrijving en foto. Zak met potgrond was al voor mij opengemaakt. Dat kon ik uit de doos scheppen. Bladeren van 1 plant zat vol met gaten. DPD bezorger smeet het pakket voor mijn voeten neer toen ik de deur opende. Bezorging duurde ruim een week. Ze berekenen voor het gemak ook nog een euro portokosten/milieukosten. En alles vrolijk verpakken in zoveel mogelijk plastic. Wat een sneue toko. Eens maar nooit weer.

    Door: Emma09-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Plantjes

    Persoonlijk vind ik Bakker.com een van de fijnste klantenservice hebben met wie ik contact heb opgenomen.

    Fijne oplossing, ik had niks beter kunnen wensen!

    Keep on going!

    Door: Kim01-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    2 Kamerplanten

    Achteraf heb ik zo veel spijt dat ik niet eerst deze reviews had gelezen. Ook bij mij hetzelfde verhaal: bestelling word maar niet verzonden, levertijd word verzet, uit eindelijk bleek na 1.5 weken een plant niet leverbaar te zijn maar de urgentie om mijn andere wel leverbare plant dan direct (na 1.5 weken wachten!) op te sturen hebben ze niet. Ik wacht nog en op mijn geld terug van de geannuleerde plant en op mijn bestelling. Klantenservice is beleefd en vriendelijk maar beweerd niks te kunnen doen omdat hun systeem nu eenmaal zo werkt. Ook geven ze je niet eens de optie om heel je bestelling te annuleren omdat ze hun beloften niet waar kunnen maken. Ze gaan er maak gewoon vanuit dat je nogmaals 1.5 week wacht voor de levering van een plant. Ik heb nog nooit een review geplaatst voordat ik mijn producten in huis heb zo onwijs teleurgesteld ben ik in dit bedrijf! Niet aan te raden en voor mij nooit meer.

    Door: Tara25-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    2 zakjes bloembollen

    Ik heb 2 zakjes bloembollen besteld,zou binnen 3-4 werkdagen worden bezorgd, wacht er nu al bijna 2 weken op!
    Bestel hier niets meer!

    Door: B Wolters14-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Diverse

    De keuze is groot maar helaas is er niks op voorraad. Tot 2 x toe mijn bestelling uitgesteld en daarna geannuleerd.

    Door: Rob03-07-2020
    Heidi Deridder 18-07-2020

    Ik bestelde een paar maanden geleden twee drinkbakjes voor vogels en betaalde netjes. Na drie weken lieten ze mij weten dat de bestelling niet door kon gaan, ik zou na 10 dagen mijn geld terug zien, we zijn meer dan een maand later en nog steeds niks. Oplichters dus. Nooit koop ik daar nog iets.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Aardbei plantjes

    min punten..ten eerste 2.5 week te laat..in geval van deze plantjes..veelste te laat om nog te poten en heerlijke aardbeien te krijgen.
    Retour mee terug met chauffeur.
    Inmiddels ruim 2 weken verder..geen geldretour nog..als je mailt geen reactie..als je belt krijg je voiceapparaat..triest om zo behandeld te worden.
    Oplichters in mijn ogen op deze manier.
    Maar ik laat het er niet bij zitten.
    Dit soort bedrijven moeten keihard aangepakt worden.
    Mensen..pas op..bestel niets bij hun als je twijfeld.

    Door: Sebastian Verkerk29-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Various Plants

    The plus is their website is neat and they show you a huge variety, the minus is they have the worst customer service there could be, you will never get your order in full, they will cancel half of your order, never reply you in time on email and inconsiderate of their customers. It's been more than 1 month and I have no idea when my order will be delivered. Will not recommend and will not shop again.

    Door: Ali22-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Diverse planten

    Ik heb diverse planten gekocht maar het grote deel was al dood.
    Eerste bestelling heeft na verzending 5-6 dagen op het depot gestaan van DPD.
    Diverse keren contact gehad met klantenservice via email en telefoon maar geen enkele reactie verder.
    Waardeloos bedrijf.

    Door: Gerard 21-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Nordbrau hupulus

    Levering vertraagd.
    Plant dood en gebroken bij aankomst.
    Geen reply van dr klantenservice

    Door: Leon20-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    2 x citroenboom

    Wat een grote teleurstelling boompjes zijn zo goed als kaal. Alle vruchten los in de verpakking sommig zelfs verrot. Een grote aanfluiting. Als je dit soort producten wilt leveren zorg voor betere vervoerder. Nog erger ik krijg geen antwoord op mn mail. Kortom SLECHT

    Door: Ellen Hofman16-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Lavender

    Very bad customer service. Wrote to customer service an email asking about the delivery and there is no reply at all. 2 weeks of delivery and what I received were dying flower plants.. Never order online again.

    Door: Tiffany Tran15-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    planten voor de tuin

    Ik wacht nu al 3 weken op mijn bestelling. Via mail geen reactie van de klantenservice. Via een omweg eindelijk een medewerker klantenservice aan de telefoon gekregen. Ze geven vriendelijk aan dat de order al lang klaar staat maar dat het systeem van Bakker niet goed communiceert met het systeem van DPD waardoor bestellingen niet opgehaald worden door de bezorgdienst.

    En dat terwijl Bakker in februari nog in een persbericht beloofde dat ze door de samenwerking Bakker-DPD de bezorgtijden drastisch terug zouden brengen... Niet dus. Als andere grote leveranciers het wel lukt om tijdig te leveren waarom Bakker dan niet?

    Mijn tuin ligt al weken open in afwachting van de planten... Slechte dienstverlening en een nagenoeg onbereikbare klantenservice.

    Door: erwin14-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Klimrozen

    Zoals velen hier een zéér slechte ervaring. 2 klimrozen besteld van 65-75 cm hoog. Planten 6 dagen onderweg, dus dood gearriveerd. Maar niet alleen dood, zij zijn 14 cm hoog (heb het even gemeten), niet 65-75 cm. Jammer dat hier geen foto's bijgevoegd kunnen worden. BIJZONDER slechte communicatie. Talloze emails (met foto's) , talloze telefoontjes. Na weken eindelijk geld terug, maar wel minus verzendkosten. BOEVEN!! Niet gebruiken.

    Door: Sybelle van Erven13-06-2020
    Karel Bogaerts03-07-2020

    Bedrijf trekt op niets had vijverplanten en zuurstof besteld planten in waren plasticfolie gewikkeld. Dus verstikt rot en beschimmeld blijven me factuur afsturen dat ik toch moet betalen voor planten die rot beschimmeld en dood zijn of waren had naar een advocaat om raad te vragen en zei niet niet betalen !!!!!!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Klimrozem

    Klimrozen besteld, waarvan een deel “dood” aankwam. Kan natuurlijk gebeuren. Op 1 mei gemeld aan de klantenservice. Op 5 mei op verzoek van de klantenservice foto’s gemaild. Sindsdien, ondanks rappelleren, taal noch teken van Bakker. Gaat me niet eens om het geld maar wel om het gebrek aan service en respect voor de klant.

    Door: H.M. van der Wilk30-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Factuur datum 19-5-2020

    6 stuks dahlia beteld en betaald 5 stuks geleverd direct klachten formulier ingevuld en verstuurd.
    Tot opheden geen reactie maar als ik 6stuks betaald en 5 stuks geleverd wordt voel ik mij in de maling genomen en ruikt naar oplichting.
    Eerste keer besteld maar nooit meer pas op voor dit bedrijf

    Door: R.kloos20-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    FAQ

    Is Bakker.com een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 91 ervaringen geplaatst over Bakker.com. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.6 gekregen, waarbij 31% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Bakker.com actief?

    Bakker.com is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen, Dierenwinkels

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Bakker.com gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.