NederlandReview

    Ervaringen Bakker.com

    Voor Nederlandse consumenten is het heel gewoon dat overal bloembollen te verkrijgen zijn. In andere landen is dit wel anders. Maar ook voor ons is het best handig om bollen via het internet te bestellen. En evt. planten natuurlijk, plus wat accessoires. Gemak dient de mens nietwaar? Bij Bakker.com hebben ze al ruim 70 jaar ervaring in de verkoop hiervan. Wat de klanten van ze vinden kun je hier lezen.


    Over Bakker.com

    Bakker is op 8 oktober 1945 opgericht door Piet Bakker. Na de Tweede Wereldoorlog werden bloembollen als bedankje gestuurd naar familie en vrienden in het buitenland. In 1950 wordt Bakker hofleverancier van de Keukenhof. In 1978 nemen zoons Jacques en Pieter Bakker het bedrijf over. In 1996 breidt Bakker het assortiment uit met lelies, en ze besluiten om uitsluitend nog per post te verkopen. In 1997 worden maar liefst 6 miljoen pakketten verkocht. In 1998 introduceert Bakker webshops om de producten te verkopen. In 2007 heeft de firma websites in maar liefst 19 talen. In 2015 bestaan ze 70 jaar en leveren ze planten, bloembollen en tuinaccessoires aan 21 landen. Omdat de firma Bakker zich in het hart van de bollenstreek bevindt, zijn de inkopers nauw betrokken bij het telen van de bloembollen en planten. Doordat het bedrijf naast de Keukenhof ligt, leveren zij daar al vele jaren zo’n 200.000 bloembollen voor een eigen veld. Vanaf 2015 werken zij ook samen met hen aan inspiratietuinen op het park. Je vindt Bakker in:

    • Nederland
    • België
    • Luxemburg
    • Frankrijk
    • Italië
    • Zwitserland
    • Oostenrijk
    • Duitsland
    • Denemarken
    • Zweden
    • Noorwegen
    • Engeland
    • Ierland
    • Tsjechië
    • Slovenië
    • Hongarije
    • Roemenie
    • Polen
    • Bulgarije

    Het assortiment dat ze aanbieden bestaat uit de volgende soorten bloemen en planten: bloembollen, bloemzaden, rozen, bomen en heesters, kamerplanten, tuinplanten en borderpakketten. In de categorie groente en fruit vind je: fruit, groente, kruiden, paddenstoelen, terras tuinieren, uien en knoflook, zaden en moestuin benodigdheden. In de categorie accessoires hebben ze: bloempotten, tuingereedschap, tuinverlichting, woonaccessoires, tuindecoratie, kunstplanten, tuinaccessoires,, tuinmeubelen, tuinonderhoud, dierenwinkel.

    Tulpen uit Amsterdam, Koos Alberts

    Extra’s

    Verder hebben ze nog een speciaal aanbod op de website. Zo helpen ze je verder met tuinadvies, tuininspiratie en tuinvideo’s. Ook vind je exclusieve planten, producten, planten en tuinaccessoires die Rob Verlinden in zijn televisieprogramma Rob’s Grote Tuinverbouwing gebruikt, speciale aanbiedingen etc.

    Klachten

    Voor vragen, problemen, suggesties en complimenten is Bakker.com bereikbaar via Facebook, Twitter, e-mail en telefonisch via 0252 43 83 33. Ook kunt u ze schrijven via het volgende adres:

    Bakker.com Klantenservice
    Postbus 601
    2180 AP Hillegom
    De klantenservice is geopend op maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur, en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

    Deel jouw mening!

    NederlandReview wil graag van jou weten of je tevreden bent over de klantenservice en producten van Bakker.com. Laat daarom jouw ervaringen en review hier achter op de website. Daar profiteren andere consumenten van. Zo komen zij te weten welke bedrijven echte aanraders zijn, en welke niet. Positief of negatief, dat maakt niet uit, jouw ervaring is belangrijk!

    Wat is de kwaliteit van de planten en bloemen van Bakker.com? Is er garantie, wat is de levertijd? Lees alles uit ervaring van hun eigen klanten!

    Bakker.com
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (82)

    3.6
    32% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    4.4
    Service
    rating
    2.8
    Prijs
    rating
    4
    Leveren
    rating
    3

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Diverse

    De keuze is groot maar helaas is er niks op voorraad. Tot 2 x toe mijn bestelling uitgesteld en daarna geannuleerd.

    Door: Rob 03-07-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Aardbei plantjes

    min punten..ten eerste 2.5 week te laat..in geval van deze plantjes..veelste te laat om nog te poten en heerlijke aardbeien te krijgen.
    Retour mee terug met chauffeur.
    Inmiddels ruim 2 weken verder..geen geldretour nog..als je mailt geen reactie..als je belt krijg je voiceapparaat..triest om zo behandeld te worden.
    Oplichters in mijn ogen op deze manier.
    Maar ik laat het er niet bij zitten.
    Dit soort bedrijven moeten keihard aangepakt worden.
    Mensen..pas op..bestel niets bij hun als je twijfeld.

    Door: Sebastian Verkerk 29-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Various Plants

    The plus is their website is neat and they show you a huge variety, the minus is they have the worst customer service there could be, you will never get your order in full, they will cancel half of your order, never reply you in time on email and inconsiderate of their customers. It's been more than 1 month and I have no idea when my order will be delivered. Will not recommend and will not shop again.

    Door: Ali 22-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Diverse planten

    Ik heb diverse planten gekocht maar het grote deel was al dood.
    Eerste bestelling heeft na verzending 5-6 dagen op het depot gestaan van DPD.
    Diverse keren contact gehad met klantenservice via email en telefoon maar geen enkele reactie verder.
    Waardeloos bedrijf.

    Door: Gerard 21-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3.5
    rating

    Nordbrau hupulus

    Levering vertraagd.
    Plant dood en gebroken bij aankomst.
    Geen reply van dr klantenservice

    Door: Leon 20-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    2 x citroenboom

    Wat een grote teleurstelling boompjes zijn zo goed als kaal. Alle vruchten los in de verpakking sommig zelfs verrot. Een grote aanfluiting. Als je dit soort producten wilt leveren zorg voor betere vervoerder. Nog erger ik krijg geen antwoord op mn mail. Kortom SLECHT

    Door: Ellen Hofman 16-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Lavender

    Very bad customer service. Wrote to customer service an email asking about the delivery and there is no reply at all. 2 weeks of delivery and what I received were dying flower plants.. Never order online again.

    Door: Tiffany Tran 15-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    planten voor de tuin

    Ik wacht nu al 3 weken op mijn bestelling. Via mail geen reactie van de klantenservice. Via een omweg eindelijk een medewerker klantenservice aan de telefoon gekregen. Ze geven vriendelijk aan dat de order al lang klaar staat maar dat het systeem van Bakker niet goed communiceert met het systeem van DPD waardoor bestellingen niet opgehaald worden door de bezorgdienst.

    En dat terwijl Bakker in februari nog in een persbericht beloofde dat ze door de samenwerking Bakker-DPD de bezorgtijden drastisch terug zouden brengen... Niet dus. Als andere grote leveranciers het wel lukt om tijdig te leveren waarom Bakker dan niet?

    Mijn tuin ligt al weken open in afwachting van de planten... Slechte dienstverlening en een nagenoeg onbereikbare klantenservice.

    Door: erwin 14-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Klimrozen

    Zoals velen hier een zéér slechte ervaring. 2 klimrozen besteld van 65-75 cm hoog. Planten 6 dagen onderweg, dus dood gearriveerd. Maar niet alleen dood, zij zijn 14 cm hoog (heb het even gemeten), niet 65-75 cm. Jammer dat hier geen foto's bijgevoegd kunnen worden. BIJZONDER slechte communicatie. Talloze emails (met foto's) , talloze telefoontjes. Na weken eindelijk geld terug, maar wel minus verzendkosten. BOEVEN!! Niet gebruiken.

    Door: Sybelle van Erven 13-06-2020
    Karel Bogaerts 03-07-2020

    Bedrijf trekt op niets had vijverplanten en zuurstof besteld planten in waren plasticfolie gewikkeld. Dus verstikt rot en beschimmeld blijven me factuur afsturen dat ik toch moet betalen voor planten die rot beschimmeld en dood zijn of waren had naar een advocaat om raad te vragen en zei niet niet betalen !!!!!!!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Klimrozem

    Klimrozen besteld, waarvan een deel “dood” aankwam. Kan natuurlijk gebeuren. Op 1 mei gemeld aan de klantenservice. Op 5 mei op verzoek van de klantenservice foto’s gemaild. Sindsdien, ondanks rappelleren, taal noch teken van Bakker. Gaat me niet eens om het geld maar wel om het gebrek aan service en respect voor de klant.

    Door: H.M. van der Wilk 30-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Factuur datum 19-5-2020

    6 stuks dahlia beteld en betaald 5 stuks geleverd direct klachten formulier ingevuld en verstuurd.
    Tot opheden geen reactie maar als ik 6stuks betaald en 5 stuks geleverd wordt voel ik mij in de maling genomen en ruikt naar oplichting.
    Eerste keer besteld maar nooit meer pas op voor dit bedrijf

    Door: R.kloos 20-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Planten

    Alleen minpunten. Geen levering. Elke dag een mail dat de planten nog niet komen. Reageren niet op mijn mail. Eindelijk een mail met verzenddatum, maar ook deze dag verstreek zonder planten, maar wel weer een mail dat het weer later wordt....Vandaag maar gebeld dat ik niets meer wenst te ontvangen. De zomer is voorbij als zij wat sturen...

    Door: Scholten 19-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2.5
    rating

    Piante en balkonbakken

    Nog nooit zoiets meegemaakt. Ze reageren nooit of nauwelijks. Ze sturen mails dat het langer gaat duren ivm covid maar dat is bullshit. Ze verkopen artikelen die helemaal niet voorradig zijn!!!! Na lange tijd zoeken naar contact kreeg ik eindelijk een mail dat alles was geannuleerd. Binnen 5 dagen geld terug werd er gemeld. Niet dus. Heb nog een paar keer moeten mailen want volgens hun was het teruggestort maar niet dus. Na een paar dagen kwam het eindelijk aan.
    Als ik nu mijn balkonmandjes weer zou willen bestellen... kan ik er zo 50 bestellen!!!! Nou ja dat is toch erg vreemd. Volgens mij klopt daar bij Bakker iets niet. Ze hebben helemaal niets op voorraad!!!!! Ik adviseer echt niemand om hier iets te bestellen.
    Op facebook ben ik ook lid geworden van een groep die zich door Bakker benadeeld voelt. Schandalig als ik de foto's zie voorbij komen van de leveringen!!!!! Ook op de Italiaanse site zie ik zoveel klachten... geen woorden...

    Door: Monique Dings 11-05-2020
    Bibi 18-05-2020

    Meestal koop ik planten in een plantencentrum of tuin waar ik zien en bepalen wat ik koop. Vanwege de pandemic is dat niet mogelijk en ik besloot online te bestellen en, na wat zoeken, kwam Bakker.com tegen. Ik zag foto's van mooie rozenplanten met bloemen en heb 2 rozenplanten besteld: groot bloemige Ghia, en Rosa Zalm Beauty, en een Passiebloem - totaal 3 planten besteld. Het duurde even voordat de bestelling werd bezorgd, maar daar gaat het niet om. Omdat ik moest weggaan, had ik de verkoper om bezorging voor een bepaalde datum verzocht, en dat was gehonoreerd. Het gaat over de kwaliteit van de planten. De Ghia Roos is een nieuwe plant maar veel takken hebben zeven bladeren, en ik heb geleerd dat takken met zeven bladeren bloeien nooit. Van de Zalm Beauty, kreeg ik een bewortelde stek met enkele wortels en takken al dood. Voor dat je koopt, heb je geen optie om te zien wat je krijgt. Zo'n plant kan je tijdens je wandeling langs de hekken van buren vinden, maar betaal je niet 10 euro voor! Ik ben ontzettend teleurgesteld. Ik heb ook de foto's van die planten die ik kreeg en desnoods kan hier uploaden. Ik zal nooit meer bij Bakker.com planten kopen.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    tuinplanten

    Op 12-4-2020 grote bestelling (€ 237,=) div tuinplanten en bollen besteld, 14-4-2020 nog een kleinere (€ 75,=), kreeg ook een kortingsvoucher van € 5,= dus dacht ik bestel nog wat.
    Einde vd week een mail ontvangen dat helaas de levering was vertraagd. Een week later kreeg ik precies dezelfde mail en ging toch maar eens googelen naar de betrouwbaarheid van deze site. Ik ken Bakker al vanaf mijn kindertijd, mijn ouders bestelden toen wel eens vanuit een brochure dus dacht dat het wel oké was. Had ik maar eerder gekeken of ze wel betrouwbaar waren want ik schrok van al de slechte ervaringen..Een telefoonnummer staat niet vermeld op de site, ik kon wel een email versturen naar de klantenservice. Dat heb ik gedaan met duidelijk mijn bestelgegevens etc en gelijk de opmerking geplaatst dat ik mijn bestellingen wilde annuleren omdat ik geschrokken was van alle reacties op internet en het gevoel had dat ik met een malafide website te maken had en direct mijn geld teruggestort wilde hebben op het onderstaande rekeningnr wat ik had vermeld. Zoniet dan zou ik er werk van maken dmv Kassa, Opgelicht etc en op Social media. Ik heb toen ook gelijk een zelfde bericht via chatt gestuurd via FB en daar kreeg ik gelijk een reactie wat mij echt verbaasde..Ene Jaimie van de klantenservice. Ze hadden gezien dat de kleinere bestelling binnen 2 dagen geleverd zou worden en de grotere duurde nog even omdat er eea nog niet binnen was. Ook werd er gezegd dat ze zeker geen onbetrouwbare website zijn ook al konden ze zich voorstellen dat ik daar zo over dacht. Ik kreeg daarna al snel een mail van Bakker zodat ik mijn zending via DPD kon volgen. De bestelling werd echter pas na het weekend afgeleverd. Zag er slecht uit. Niet wat ik verwacht had. Planten waren dor en kurkdroog dus gelijk in een bak water gezet, gelukkig kwamen ze wel weer bij. Er zaten ook helemaal geen kaartjes aan van wat wat was dus dat was een uitzoekerij. Inmiddels had ik weer een chattbericht gekregen via Bakker dat de kleine bestelling niet meer geannuleerd kon worden omdat deze al te ver in de afleverprocedure zat (was inmiddels al geleverd) maar dat de andere wel geannuleerd kon worden. Gelijktijdig kreeg ik ook een mail dat de zending was geannuleerd en ik mijn geld binnen 10 werkdagen teruggestort zou krijgen. Dit duurde echter 2.5 week maar tot mijn verbazing hebben ze het wel netjes teruggestort. Ik had er al helemaal niet meer op gerekend omdat ik geen vertrouwen meer had in deze webshop.
    Ik zou zeggen bestel nooit bij deze website, ik heb geluk gehad dat mijn betaling is teruggestort. Heb ook het idee dat je echt wel gelijk een kordate mail moet sturen met al je gegevens erin en zeker moet vermelden dat je anders stappen gaat ondernemen. Ook een chattbericht sturen via fb zou ik zeker aanraden, het wordt ze dan misschien toch wel een beetje te heet onder hun voeten.

    Door: Corrina 11-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    jammer hoop geld betaal voor rommel


    jammer hoop geld betalen en dan zo een treurig hoopje plantjes ontvangen.
    Een heleboel takjes afgebroken en gekneusd, kan ook niet anders als je het zo in een doos propt met een een paar proppen papier. te triest voor woorden.
    Het is de potgrond niet waard.We hebben 7 plantjes zo weg kunnen mikken die ook nog eens veel kleiner waren dan besteld

    Dit was eens maar NOOIT MEER ik voel me besodemieterd

    Door: J Noortman 09-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    440 euro!!!

    Het bestellen is heel makkelijk! Geld ontvangen kunnen ze als de beste.
    Ik heb 11 april besteld voor 440 euro, maar behalve 4 mails dat het allemaal langer gaat duren, heb ik niks ontvangen. Ik heb een beetje de hoop verloren dat dit nog goed komt.

    Door: Pauline van Driel 06-05-2020
    Corrina 11-05-2020

    Hoi Pauline, ik heb zojuist een review geschreven, zie vandaag. Misschien is het goed dat je deze stappen ook onderneemt zoals ik het heb gedaan. Ik heb gelukkig nu wel mijn geld teruggestort gekregen, Mijn bestelling was van 12 april, dus net na die van jou. Succes ermee!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    Japanse wijnbes

    Bestellen gaat gemakkelijk. Prijs is redelijk. Levering en service echt slecht. Dode plant bezorgd na 8 dg. Bellen wordt afgeraden ivm drukte, dus gemaild met foto's. Nieuwe plant wordt geregeld (en "u hoeft de oude dan niet terug te sturen"...) maar helaas naar verkeerde adres. Standaard als er nieuwe plant bezorgd moet worden, gaat dat naar factuuradrrs, ongeacht afleveringsadres anders is, wordt niet naar gekeken. Met moeite adres na half uur bellen kunnen wijzigen. Na 5 dg wederom dode plant geleverd. Mail wordt laat of niet beantwoord. Eerste en laatste keer hier besteld. Coronatijd maakt het lastig voor iedereen maar het lukt andere webwinkels wel om goede planten te leveren.

    Door: AJ 06-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Planten

    Ik heb de rekening dubbel betaald. Krijg op geen enkele manier contact met dit bedrijf! Reageren niet op mijn mails en bellen niet terug. Mijn advies: niets kopen hier, onbetrouwbaar en zéér klantonvriendelijk!!!

    Door: E. Apol 05-05-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Still Waiting

    On the 17 of April, i bought 6 types of plants, with a value of 53 euros and so far, nothing was received. I only receive 2 emails stating that my delivery is delayed due to the coronavirus. In the meantime, I did order from another company, Florastore.com, and already receive that one, so yeah, for sure I will not order again from this bakker.com store, you guys lost completely my trust.

    Door: Daniel Costa 05-05-2020
    Ro 04-06-2020

    It’s best never to use them . I ordered a large order and paid nearly 400 euros on 24 th May . No news . Customer Service is appalling. They are out to make a fool of you . Never use Bakker again !!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Tuinplanten

    Ik heb al een paar mails gestuurd dat ik mijn koop wil ontbinden.Zit al 3 weken te wachten ipv 5 dagen dat het zou komen.Nu zou het 30 st bij me zijn maar weer houden ze geen woord.Ik wil gewoon me geld terug het is verdorie 136 euro.We worden gewoon opgelicht door dat bedrijf.Ik kocht ivm corona en niet naar tuincentrum kunnen.Maar daar ben ik ondertussen ook al geweest.Mensen koop hier niet!!!

    Door: linda Stekelenburg 03-05-2020
    Corrina Rosier 11-05-2020

    Hoi Linda, zojuist hier ook een review geschreven, lees het maar even, misschien staan er nog tips in om toch je geld terug gestort te krijgen. Bij mij is het gelukkig wel uiteindelijk gebeurd!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Bakker.com

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Bakker.com een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 82 ervaringen geplaatst over Bakker.com. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3.6 gekregen, waarbij 32% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Bakker.com actief?

    Bakker.com is vooral actief in de categorie Online shop en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Wonen, Dierenwinkels

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Bakker.com gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.