Acer

2.3

Bestellen

2

Service

2

Prijs

2.3

Levering

37.5%

Zou hier weer kopen

Acer

Acer

 is een van de meest bekende elektronicaproducenten. Het bedrijf staat bekend als betrouwbare laptopmaker, maar produceert ook zaken zoals monitors, desktops en projectoren. Deze pagina is bedoeld om een beter inzicht te krijgen in de opzet van Acer. Op deze pagina kun je terecht voor reviews van anderen die met Acer te maken hebben gehad, bijvoorbeeld omdat ze een product of dienst afnamen. Waarom zou je een laptop van Acer aanschaffen? En hoe zit het met de service? Dat lees je allemaal hier.


Wat is het verhaal achter Acer?


Acer werd in 1976 opgericht door Stan Shih in Hsinchu City, Taiwan. Wat begon als een klein bedrijfje met slechts elf medewerkers wat zich vooral focuste op het produceren van microprocessoren groeide uit tot een elektronicareus die bedrijven als het Amerikaanse Gateway en Packard Bell overnam. Het marktaandeel van Acer is in Europa flink gestegen, wereldwijd is Acer de nummer twee in totale desktop en notebookmarkt. De verkoop is nu vooral online. Zo krijg je jouw aankoop altijd gratis thuisgestuurd en kun je producten binnen veertien dagen retourneren. Dit kan simpelweg middels een verzoek. Garantie zit standaard op alle producten en geldt voor twee jaar. 


Acer opereert en verkoopt over de hele wereld en biedt een breed scala aan producten aan. Zo verkoopt Acer ook projectoren, smartphones, digitale camera's en netwerkapparatuur. Acer is inmiddels ook meer dan alleen een producent van elektronica. Het sponsorde bijvoorbeeld ook de Olympische Winterspelen van Vancouver en de Spelen van Londen. Het focust ook in toenemende mate op brand-value, dit betekent dat Acer volop inzet op het rafineren van haar producten. Dit heeft betrekking tot het uiterlijk en de ergonomie van apparaten. Hiertoe heeft Acer besloten om te stoppen met het outsourcen van zaken als de servicecentra. De behandeling na de verkoop is staat tegenwoordig dus ook hoog op het prioriteitenlijstje van dit techbedrijf.


Producten van Acer


Dit zijn enkele voorbeelden van apparatuur dat verkocht wordt door Acer:


-Desktops


-Laptops


-Monitoren


-Projectoren


-Routers


-Netwerkapparatuur


Zo kom je in contact met Acer


Uiteraard heeft Acer een professionele klantenservice om alle klanten met klachten, vragen of feedback snel te woord te kunnen staan. Op de website vind je een telefoonnummer wat op alle werkdagen te bereiken is. Ook kun je via een online formulier een mailtje sturen om zo schriftelijk geholpen te worden. Voor technische vragen geldt hetzelfde, maar kun je ook een oplossing zoeken via de Acer Community of via een keuzemenu die uitzoekt wat het probleem is en hoe het precies opgelost kan worden.


Schrijf een review


Wij zijn altijd benieuwd naar de ervaringen van klanten. Zij kunnen namelijk de meest eerlijke feedback geven. Heb je een product gekocht van Acer of heb je gebruik gemaakt van een dienst die door hen wordt aangeboden? Dan horen wij graag hoe dat verliep. Op deze pagina kun je alle soorten feedback achterlaten; vragen, opmerkingen, tips en klachten. Alles is welkom!


Verder kun je hier lezen hoe anderen hun interacties met Acer ervoeren. Zo weet je precies waar je aan toe bent voor je een aankoop doet.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (8)

Garantie geldt niet voor Acer?

Laptop is anderhalf jaar oud. Valt plots uit en niet meer aan te krijgen. Garantiegeval dus terug gestuurd. Acer beweert dat er vochtschade is alhoewel de laptop steeds op een bureau stond. Laptop koste 690 euro. Offerte voor herstelling: 930 euro. Dit moet gewoon onder garantie hersteld worden. Helaas is garantie meestal een lege doos. Drie weken vooraleer ook maar een antwoord te krijgen. Dit pik ik niet...

S

Sowier

27-12-2023

0

Technische dienst

Technische dienst van Accer computer bv. Heeft zeer slechte service,Nu Bijna 3 manden mijn lepto naar accer nl.bv gestuurd elke keer nieuwe verhaal.onderdeel nog niet verwachting volgende week of loop van de week.of wij zijn bezig echt slechte earvaring tot nu. via chat service agent elke keer elke agent heeft een Nieuwe verhaal,

J

J.Joshef

20-04-2023

0

Laptop

Al meerdere problemen gehad. Standaard antwoord is Windows opnieuw installeren, bij ieder probleem. Zorg gewoon dat het goed werkt!

F

Frank

05-10-2022

0

Acer laptop

De laptop van mijn dochter deed in één keer helemaal niets meer. De laptop was nog geen 2 jaar oud dus valt onder garantie. Nadat ik contact had opgenomen met de winkel waar ik de laptop had gekocht heb ik op hun advies de laptop rechtstreeks naar Acer opgestuurd.Onze dochter had de laptop echt dringend nodig voor haar school. Nadat ik 7 dagen achter elkaar had gekeken naar de status van de laptop heb ik 4 keer telefonisch contact opgezocht met een medewerker. Er stondt 7 dagen ”IN REPARATIE” in de status, dit heb ik ook medegedeeld aan een medewerker van Acer. Zij zag (na verschillende telefoontjes) inderdaad dat de laptop al 7 dagen ”in reparatie” was. Nadat ik haar (wederom) had uitgelegd dat mijn dochter ZEER DRINGEND de laptop nodig had voor haar studie deelde ze mede dat ze een spoedreparatie van ging maken. Nadat mijn dochter ruim 2 weken geen laptop had kregen we hem vandaag thuis gestuurd. (DHL had de laptop achter een plantenbak van onze oprit gedropt) Echter ik wist niet wat ik las in de brief die was bijgevoegd. Wat is er vervangen/hersteld aan de laptop : 1. de BIOS van uw toestel is ge-flashed, 2 De software op uw toestel is hersteld, 3 Uw kabels werden vervangen, 4 Uw LCD Paneel werd vervangen, 5 Uw moederbord werd vervangen, 6 Uw onderdeel van de behuizing werd vervangen, 7 Uw toestel is gereinigd. Kort samengevat: Er klopt helemaal NIETS van de aangekochte laptop!!!! Tevens waren ze vergeten om de oplader mee terug te sturen (wederom telefonisch medegedeeld aan medewerker Acer, tevens deelde deze medewerker me mede dat we maar 3 maanden garantie hebben op de reparatie) Dit kan/mag toch niet…….ik vind dat we RECHT hebben op een NIEUWE laptop, die goed functioneert !! Tot mijn grote verbazing was de virusscanner (kosten €44,95) en alle microsoft apps (kosten €34,95) verdwenen van de laptop. Wij hebben echt het idee dat we NIET serieus worden genomen door Acer. We gaan kijken als verdere stappen kunnen ondernemen tegen Acer, immers we hebben als consumenten ook rechten.

J

JP

22-06-2022

0

Acer Laptop

Bij de levering van de laptop ging het al mis. De laptop die ik had besteld, werd niet geleverd. Hierover heb ik gebeld maar volgens het bedrijf bestond deze laptop niet. Daarna is de website aangepast en bestond de laptop die ik oorspronkelijk besteld had ook niet meer op de site. Uiteindelijk heb ik de toegestuurde laptop gehouden en werkte deze prima. Althans voor een jaar. Na dit jaar gaat de laptop plotseling niet meer aan. Ik ben zeer zuinig op mijn laptop omdat ik hier lang voor heb moeten sparen. Daarnaast is dit een essentieel onderdeel voor mijn studie. Ook als mijn laptop aan de stroom ligt of aan een ander divice gekoppeld is, gaat mijn laptop nog steeds niet aan. De klantenservice is onbereikbaar omdat volgens hen mijn serie nummer verkeerd is. Het telefoontje wordt afgebroken en ik krijg geen contact. Ik raad iedereen aan hier nooit een product te kopen, omdat dit zonde is van het geld.

A

Anoniem

10-10-2021

0

Laptop Aspire E15

We hebben een Acer laptop Aspire E15 in mei 2017 aangeschaft. Het was een snelwerkende laptop met weinig erop aan te merken. Maar na 11 maanden gebruik (en we gebruikte hem wel netjes) begonnen er problemen mee: elke jaar gingen de scharnieren kapot en elke 8-9 maanden moesten we een nieuwe oplader halen! De klantenservice is verschrikkelijk. Garantie telt niet mee, alles rekenen ze als een gebruikersschade. Dus elk jaar ben je dan naast de betaalde € 780,- nog eens € 120,- voor de reparatie van de behuizing en rond € 30,- voor de nieuwe oplader kwijt! In 4 jaar tijd gebruik is onze laptop 3 keer gerepareerd werd en 5 opladers gehad heeft! Nu is deze weer kapot, de linker scharnier is stuk, en weer naar de Acer reparatieservice gestuurd. Het was gewoon werkend laptop, alleen de scharnier was stuk. Na twee weken tijd horden we dat de moederbord ook vervangen moet worden, dat er de vocht aangetroffen was en de laptop doet het niet meer, daarbij vragen ze kleine € 700,- voor de repartie. Na een vraag hoe de vocht bij de moederbord terechtkwam was roekeloos gezegd dat het weer onze gebruikersschuld is. Onze beweringen dat de laptop werkend was en alleen de behuizingschade markeerde telt niet mee. Na 4 jaar kan nu echt zeggen dat het de slechtste ervaring ooit is voor ons. Ik raad iedereen om NOOIT Acer-producten te gaan kopen. De kwaliteit is matig tot slecht, de service is afschuwelijk!

E

E.J. Popova

07-10-2021

0

12 okt 2020

Reparatieservice -5* als dat zou kunnen. Vanaf aankoopmoment had de camaradefect. Laptop was speciaal aangeschaft voor thuiswerken project. Toen het rustig werd heb ik vakantie ingepland, tijdens vakantie zou ik de laptop aanbieden voor reparatie. Reparatie heeft langer geduurd dan was aangegeven op hun pagina. Kan gebeuren. Bij het terugsturen van mijn laptop na reparatie, raken ze mij laptop kwijt. Acer wijst DHL en vice versa. Ik als klant moet 4 weken wachten op onderzoek en kan al die tijd niet werken. Eindelijk klaar met onderzoek om te kunnen zeggen ze: sorry, we zijn uw 10 maanden nieuwe laptop kwijtgeraakt. We kunnen u geen vervanging aanbieden want dat hebben we niet, daarom krijgt u aankoopbedrag min afschrijvingskosten. We nemen absoluut geen verantwoordelijkheid om het verlies van inkomsten omdat onze personeel niet kan afblijven van andersmans spullen. Ik mag erbij dokken om weer een laptop aan te schaffen met die eisen voor mijn werk. Ik zal nooit meer Acer aanschaffen. Na deze ervaring, raad ik niemand Acer aan.

I

Iggys

03-10-2021

0

Oplader

Acer krijgt van mij 1 ster omdat het geven van nog minder sterren geen mogelijkheid is. Waar te beginnen? Voor mijn laptop moest ik een nieuwe oplader hebben, deze heb ik via de webshop besteld. Na de levering kwam ik er achter dat de oplader niet past. Niet handig, maar geen probleem, die kan ik "gemakkelijk" retourneren volgens het retourbeleid. Dat gemakkelijk is precies waar het mis ging. Acer doet niet aan gemakkelijk, zo blijkt. Ik heb de klantenservice gebeld om mijn retour aan te melden. Hier werd ik vriendelijk te woord gestaan en werd mij verteld dat ik een mail met een code zou krijgen die ik op de doos moest schrijven, dan zou DHL mijn pakket komen ophalen. Kind kan de was doen, toch? Wrong... Acer heeft mij geen mail gestuurd. Ik heb nog keurig een week afgewacht voordat ik weer ben gaan bellen. "Mogelijk is het onderop de stapel terecht gekomen." hoor ik dan. Prima, kan gebeuren. Ik zou het vandaag nog in mijn mail krijgen. No stress! Een aantal dagen later nog altijd geen mail van Acer. Weer gebeld. Conclusie: We sturen het door naar de juiste afdeling, je hoort het vandaag nog. Een paar minuten voor sluitingstijd heb ik weer gebeld, want, je raad het al: ik heb weer geen mail ontvangen. En wederom hetzelfde versje: Misschien hoor je vandaag nog wat, en anders "sowieso maandag!". Sowieso maandag bleek wederom te optimistisch, maar enfin. Ik kreeg een mail dat mijn supportverzoek ein-de-lijk geopend was!! Al die keren dat ik "vandaag" wat zou horen heeft hier dus niemand naar gekeken, maar goed. Na twee weken dus wel. Ik heb met de DHL een afspraak gemaakt om het product op te laten halen en kreeg ik gauw bericht dat mijn oplader was aangekomen bij Acer. Sindsdien zijn er weer bijna 4 weken voorbij(!) en ik heb nog niets vernomen van Acer. Reden genoeg om vandaag dus maar weer eens te bellen: Ook nu krijg ik te horen dat nog niemand mijn retour heeft opgepakt. De medewerker zou doorgeven dat de juiste afdeling hier prioriteit van moest maken. Die heb ik inmiddels wel vaker gehoord van Acer, ik ben benieuwd... Ik probeer al anderhalve maand mijn geld terug te krijgen voor de oplader die ik retour heb willen sturen vanaf het moment dat ik deze in bezit had, maar dit is nog een behoorlijk gevecht. Hoewel hier al vier keer prioriteit van gemaakt zou worden, pakt niemand dit op. Al met al zou ik absoluut niemand aanraden om ooit iets te bestellen bij Acer, want zodra het op retourneren aankomt krijg je dit gedoe.

I

Iris

25-05-2021

0