De invloed van promotie-artikelen op een bedrijf

Als startende ondernemer heb je nog weinig klanten en natuurlijk is het de bedoeling dat daar verandering in komt. Je wilt dat je bedrijf naam gaat maken en daarvoor moeten mogelijke klanten de naam van je bedrijf wel horen, anders weten ze niet dat je bestaat. Je kunt goedkoop stickers drukken en bestellen en zo zijn er nog veel meer manieren om te adverteren. Maar wat zijn nou de beste manieren om te adverteren? Voor je folders gaat rondstrooien en advertenties gaat opstellen, laat ons je wat tips en trucs geven voor reclame en de invloed die het heeft op jouw bedrijf.


Het doel van promotiemateriaal

Het doel van promotiemateriaal is natuurlijk het bereiken van potentiële klanten. Die moeten kunnen zien “dat bedrijf biedt misschien wel aan wat ik zoek”. Daarom wil je dat mensen de naam van jouw bedrijf overal tegenkomen. Dat is waarom tasjes van winkels altijd in het groot de naam of het logo van de winkel erop hebben staan. Op straat zien mensen dan tassen van jouw winkel voorbij komen, en dat is natuurlijk de bedoeling van adverteren: dat mensen jouw naam als bekende naam gaan zien. Zo wordt je naam bekend en, aangezien bekendheid voor veel mensen staat voor betrouwbaarheid, werf je op die manier meer klanten. De kunst is dan natuurlijk om ze te houden.


Op welke manieren kun je reclame maken?

Dit is op verschillende manieren mogelijk. Je kunt een poster ophangen, advertentie op televisie laten afspelen tijdens de reclame, een affiche of poster maken of, zoals eerder genoemd, stickers te plakken. Tegenwoordig kun je ook online reclame maken bijvoorbeeld door affiliates aan te gaan met of zonder advertenties. En ook Youtube geeft de mogelijkheid om advertenties te plaatsen. Vergeet trouwens ook de ouderwetse mond-op-mond reclame niet. Die doet misschien nog wel het allermeest, dus houdt je klanten tevreden.


Welke manier is voor mijn bedrijf geschikt?

Dat ligt eraan wat voor een soort bedrijf je hebt. Je moet namelijk inspelen op het soort klanten dat je wilt bereiken. Een reisbureau zal bijvoorbeeld folders (laten) maken van bepaalde reizen en aanbiedingen die ze in hun bestand hebben. Last minutes en vroegboekkortingen doen het hierbij altijd goed. Een winkel hangt juist affiches op plekken waar veel mensen zomaar vluchtig even langslopen. Dit geldt helemaal voor posters die sale of grote uitverkoop aankondigen. vaak zin deze posters dan ook rood om de aandacht te trekken en hangen ze aan de winkel.


Relatiegeschenken uitdelen

Een speciale manier van adverteren is het uitdelen van een relatiegeschenk. Meestal wordt dit gedaan door bedrijven die een samenwerking aangaan met andere bedrijven. je laat met bijvoorbeeld het uitdelen van een speciale pen, sleutelhanger of dopper laat je zien dat je de samenwerking waardeert en zorgt er ook weer voor dat jouw bedrijf gezien wordt iedere keer als de mok of powerbank wordt gebruikt. Zo werf je niet alleen nieuwe klanten maar misschien ook nog wel nieuwe zakenpartners.


Met deze tips kun je aan de slag. Zorg voor een pakkende advertentie, het liefst eentje die in één of een paar woorden jouw boodschap samenvat, en doe je best om je naam overal te verspreiden zodat klanten jouw bedrijf als vertrouwd gaan zien.
 


Share