Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
50% Zou hier weer kopen
Wil je jouw slaapcomfort verbeteren? Ben je op zoek naar een boxspring, matras, kussen of toebehoren? Dan kan een kijkje op Tuur.shop jou misschien wel een plezier doen. Bekijk via deze pagina van NederlandReview welke ervaringen er over deze onderneming bekend zijn.
Tuur.shop is de webshop van Tuur, een producent van matrassen, boxsprings, kussens en accessoires. Deze organisatie stelt dat de producten die ze verkopen van hoge kwaliteit zijn. De medewerkers hebben ruim 50 jaar ervaring in de markt waarin ze werkzaam zijn. Omdat ze vonden dat het aanbod van matrassen online tekortschoot, zijn ze er zelf mee gestart. Het is volgens Tuur niet de bedoeling dat een matras wordt verkocht vanuit een marketinggedachte.
Veel producten, waarvan de bestelling voor 12:00 uur worden geplaatst, worden in de regel de volgende werkdag bezorgd. Toch kan het voorkomen dat je langer moet wachten tot je bestelling geleverd wordt. Desondanks wordt er aangegeven dat je jouw product binnen een kort tijdbestek en zonder zorgen zult ontvangen. Om de leveringen keurig en op tijd te bezorgen wordt samengewerkt met UPS en GLS. Het is aan te raden om thuis te zijn op het aflever moment. Je kan een optie doorgeven waar ze het product kunnen afleveren als je niet aanwezig bent. Wil je iets toch later ontvangen? Dan kan je dit doorgeven tijdens het bestelproces. De actuele levertijden worden aangegeven op de betreffende productpagina.
Ze stellen bij deze onderneming louter met het beste materiaal te werken. Dat zorgt naar eigen zeggen voor topkwaliteit van hetgeen ze verkopen. Er wordt een garantie van 10 jaar aangeboden. Doordat er wordt geproduceerd met natuurlijke producten, zal er geen kwaliteitsafname of kuilvorming ontstaan. Dit zorgt ervoor dat er tien jaren lang genoten kan worden van lekkere nachten, zonder dat je je zorgen hoeft te maken. Deze garantieregeling doet niets af aan de wettelijke garantie. Het kan gezien worden als een aanvulling. Er kan een beroep gedaan worden op de garantie bij onder andere schade, scheuren en deuken. Voor alle garantievoorwaarden kun je het beste een kijkje op de website nemen.
Ben je niet tevreden met je aankoop? Dit kan altijd gebeuren. Tuur stelt in deze situaties altijd op zoek te gaan naar een goede oplossing. Nachtrust wordt omschreven als iets speciaals, waar je maar beter goed bij begeleid kan worden. Ondervind je ergens hinder van? Deel dit dan met Tuur zodat ze kunnen kijken wat de oorzaak is. Het is altijd nog mogelijk om een retour in gang te zetten. Je zal dan wel aan de retourvoorwaarden moeten voldoen. Op toppers en matrassen geldt een bedenktermijn van 120 dagen, vanaf het moment van levering. Er kan gebruik gemaakt worden van een gratis retourservice. Er wordt een link toegezonden zodat je een ophaaldatum bij PostNL kunt vastleggen. Wettelijk mag je het item zelfs binnen de bedenkfase terugsturen, zonder dat je er een voorafgaande reden voor hoeft op te geven. Je betaalt dan wel zelf de kosten voor een retour. Terugbetalingen van het aankoopbedrag gaan naar het rekeningnummer waarmee in eerste instantie is afgerekend.
Ben jij al klant bij Tuur.shop? Dan zijn we reuze benieuwd naar jouw ervaringen. Welke artikelen heb je in deze webshop gekocht? Ga je in de toekomst vaker iets via deze site bestellen? Deel zoveel mogelijk informatie via een bedrijfsreview op deze pagina.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Op mijn 78 jaar heb ik al heel wat matrassen uitgeprobeerd, dat kun je wel zeggen. Maar deze matras van Tuur? Da's echt iets anders. Toen ik er de eerste keer op ging liggen, wist ik het meteen: dit voelt goed. Niet te modern, te hard of te zacht, maar gewoon solide en comfortabel. Wat me ook aanspreekt, is dat ze het van natuurlijk materiaal maken. Dat latex en wol, dat is toch zoals het vroeger was? Je voelt dat er aandacht en zorg in zit. Ook een pluspunt: Tuur maakt zijn matrassen in Belgie. Dat geeft een vertrouwd gevoel, zo dicht bij huis. Kortom, deze oude baas is tevreden met zijn nieuwe matras. Op mijn leeftijd is een goede nachtrust geen overbodige luxe.
Van der Meulen H.
08-09-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Ik heb sinds kort een bed van Tuur en man, wat een verassing! Je voelt echt dat het natuurlijke materialen zijn, niet zo fabriek-achtig. Ik slaap als een roosje, zo zacht maar ook stevig. Echt als of je buiten in de natuur ligt, maar dan lekker warm en knus. En ook al denk je mischien, natuurlijk is duur? Dit bed was heel goed te betalen! Daarbij voelt het gewoon goed om te weten dat je een beetje bijdraagt aan de planeet met zo'n groen keuze. De mensen van Tuur waren ook top. Niet te formeel, gewoon gezellig en behulpzaam. Ik zeg het niet snel, maar dit merk is een aanrader. Lekker natuurlijk slapen en goed voor je geweten!
P. de Vries
22-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Bought a mattress from Tuur last year October that would like to share my experience with it: - After using a couple of months the mattress has started to decline to the middle, which gave me lower back problems. I called the customer service and was advised to swap the mattress to the other side (firmer), which I did and got the same problem. Then, I called the customer service again and requested to return the mattress but I was told that it is not in the 120 days return policy. Although, I called them in the timelines of the trial period at the first time, I was wrongly advised by customer service and it was after the trial period (10 days only) on my second call. - Then, we tried through their 10 years guarantee policy because the mattress was not straight anymore (even on the firm side), and after many emails and a few calls, we only heard excuses and that it is our fault. Briefly, Tuur claimed that we do not have the right bed for the mattress which is not correct because we have a standard IKEA bed that we've been using for 7 years for our previous mattress; which never had an issue. Another point; Tuur states on their website that their mattress can be used with any kind of bed, which is obviously invalid statement. During our email exchange; it was also not really clear what sort of bed we need for Tuur's mattresses. - We were not left with an option other than throwing the mattress so we asked if Tuur can pick it up and reuse the material because basically we would not like the material to be thrown for environmental reasons that was also not possible. So, the vision on Tuur's website with regards to sustainability did not seem to be broad but limited to the production of the bed but not later. - Their only and final advice was to buy another bed from Tuur which is even more firmer than firm version and more expensive. So, my assumption was that they receive more complaints on the firmness of their "firm mattress" so they needed to produce a firmer version. For us it was a waste of money, time and back problems. And it is a waste for the environment.
Cem
17-08-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Eigenlijk is dit meer een waarschuwing. Dit bedrijf heb ik binnen mijn ervaring als zeer onbetrouwbaar, onbeschoft en treiterig ervaren. De bestelling van een zogenaamd natuurlijk Latex hoofdkussen bleek compleet mis te gaan. In eerste instantie zou het verkeerde kussen toegezonden gaan worden. Dat kreeg ik op tijd nog teruggedraaid, Toen begon de ellende, want toen de uitlevering uit bleef en ik daarop de algehele levering niet meer toegezonden wilde krijgen en daar vele berichten over verstuurde, stuurde men het kussen alsnog. Zelfs toen men mij ervan overtuigd had dat het kussen niet geleverd zou gaan worden, werd het kussen alsnog ongewenst geleverd. Men reageerde erg onbeschoft op mijn verontwaardiging waarbij ik vroeg om dit anders opgelost te krijgen. Ik moest het kussen maar terug sturen en dan pas zou ik het geld terug krijgen. Ja maar, ik wilde het kussen helemaal niet meer hebben! Ook bleek men erg onbeschoft door te zeggen dat ik de bestelling zelf verkeerd ingevoerd zou hebben en dat ik er eigenlijk maar blij mee moest zijn dat zij de correctie nog doorgevoerd hadden. Het geld wordt niet teruggegeven als de zending niet eerst geretourneerd wordt. Ook al is het een zending die je expliciet niet toegezonden wilde krijgen. Uiteindelijk voel ik me door dit bedrijf besodemieterd en voor de gek gehouden. Het geld komt natuurlijk nooit meer terug. Daarbij staat op het label dat het kussen uit 100 procent Latex bevat, wat helemaal niet wil zeggen dat het kussen uit 100 procent natuur latex bestaat. Dat kan een groot verschil uitmaken wat het zou hier zomaar om 100 procent synthetische latex kunnen gaan. In dat geval zou ik op dit punt ook nog eens besodemieterd kunnen zijn. De website ziet er mooi en gelikt uit, met een prachtige layout, mooie beelden en natuurlijk een sprankelende tekst. Maar goed, dat wil anno 2023 helemaal niets zeggen. Dat blijkt nu wel. Ik verwacht onder deze review/beoordeling een reactie van de verkoper waarbij de verkoper zal doen laten lijken alsof ze wel klantvriendelijk zijn en of eerlijk zijn, maar mijn ervaring geeft toch echt de ervaring zoals hierboven beschreven staat dusdanig gebeurd.
Gedltje
06-06-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal