Tuincentrum.nl

5.8

Bestellen

4.6

Service

5.1

Prijs

4.8

Levering

36.1%

Zou hier weer kopen

Tuincentrum.nl

Zoek je een online tuincentrum? Wellicht is Tuincentrum.nl interessant voor jou. Bekijk op deze pagina welke klantervaringen er bij Tuincentrum.nl bekend zijn. Je leest hier puur en alleen objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews.
 

Wat is Tuincentrum.nl?


Thuiscentrum.nl is een online tuincentrum dat thuisbezorgt. Je kunt op de website onder andere een keuze maken uit tuinplanten, kamerplanten, haagplanten, potgrond, bomen en andere producten voor je tuin.


Bestellen


Wil je een bestelling plaatsen? Je kunt bij Tuincentrum.nl op meerdere manieren bestellen. Allereerst kun je dat via de website doen. Je plaats het product dan in je online winkelwagen. Je kunt eveneens via de e-mail of per telefoon bestellen. Je zult dan geholpen worden door een medewerker van het bedrijf. De meeste mensen vinden het prettig om online te bestellen. Toch wordt er ook nog van de andere mogelijkheden gebruik gemaakt.


Levering


Jouw pakket zal worden geleverd op de datum die op de orderbevestiging vermeld staat. In de regel is dit binnen twee dagen. Je kunt overigens je voorkeur voor een dag doorgeven. Dit kun je doen in de laatste fase van je bestelling. Het bedrijf heeft zelf bezorgers en bestelbussen. Medewerkers van Tuincentrum.nl zullen dus producten bij je afleveren. Deze personeelsleden vervoeren producten zoals schuttingen, bomen en planten. Er wordt samengewerkt met PostNL. Zij zorgen voor de kleinere bestellingen.


Retourinformatie


Het kan onverhoopt voorkomen dat je jouw bestelling wilt annuleren. Het bedrijf vindt dit vervelend. Mocht je een retour hebben zul je dit zo spoedig mogelijk moeten doorgeven. Je kunt dit per e-mail doen. Het is belangrijk dat jij in je e-mail je bestelnummer doorgeeft.


Voorwaarden


Mocht het zo zijn dat een bestelling al is verwerkt, is het helaas niet meer mogelijk om te annuleren. Nadat je een bestelling hebt gedaan zal er volgens een geautomatiseerd inkoopproces van start gaan. Er wordt met aangesloten kwekers overleg gevoerd over het te regelen transport.


Klachten


Ben je ontevreden en wil je een klacht indienen? Dit zul je dan via de klachtenregeling moeten doen. Deze procedure is opgesteld door het bedrijf. Zowel de consument als de organisatie zijn verplicht om zich aan deze klachtenprocedure te houden. Mocht je ontevreden zijn over de uitvoering van de overeenkomst, dien je dit binnen 7 dagen door te geven aan het bedrijf. In deze situatie zul je de klacht duidelijk en volledig moeten doorgeven. Heb je je klacht eenmaal ingediend? Volgens de procedure zal deze binnen 14 dagen door het bedrijf in behandeling worden genomen.


ODR Platform


Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om je geschil door te geven aan de Stichting Webwinkelkeur via de volgende link: https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Het is sinds half februari 2016 voor consumenten mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commisie. Dit platform is benaderbaar via de volgende link: http://ec.europa.eu/odr. Als jouw klacht nog nergens anders in behandeling is dan kun je je klacht ook nog indienen bij de Europese Unie.


Wat zijn de klantervaringen?  


Ben je klant bij Tuincentrum.nl? Heb je vaak artikelen bij dit bedrijf gekocht? Ben je tevreden over de tuinproducten die je bij Tuincentrum.nl hebt gekocht?  Heb je soms potgrond bij Tuincentrum.nl gekocht? We stellen het op prijs als jij je ervaringen bij Tuincentrum.nl deelt op deze pagina. Mede dankzij jouw hulp kan NederlandReview het grootste bedrijf op het gebied van objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews blijven.


 


 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (36)

Ligusterhaag

5 x liguster 2.00-2.20 m. besteld. Kreeg een paar sprieten van 1.4 m. geleverd. Heb foto’s gemaild. Op mail werd niet gereageerd. Klantenservice biedt aan prijsverschil terug te betalen. Belofte om terug te mailen is tweemaal niet nagekomen. Na derde belletje is toegezegd dat ik alsnog correcte maat geleverd zou krijgen. Kreeg uiteindelijk twee dozen van 1,6 m. geleverd. Daarin zaten 4 beschadigde planten van max. 1.85 gepropt. Planten zijn bizar iel. Ook op laatste mail is niet gereageerd.

O

OB

26-05-2024

0

Ligusterhaag

5 x liguster 2.00-2.20 m. besteld. Kreeg een paar sprieten van 1.4 m. geleverd. Heb foto’s gemaild. Op mail werd niet gereageerd. Klantenservice biedt aan prijsverschil terug te betalen. Belofte om terug te mailen is tweemaal niet nagekomen. Na derde belletje is toegezegd dat ik alsnog correcte maat geleverd zou krijgen. Kreeg uiteindelijk twee dozen van 1,6 m. geleverd. Daarin zaten 4 beschadigde planten van max. 1.85 gepropt. Planten zijn bizar iel. Ook op laatste mail is niet gereageerd.

O

OB

26-05-2024

0

EEN RAMP

Had ik maar eerst reviews gecheckt, Vandaag zouden dus voor 200 euro plantjes geleverd worden. Blijf je voor thuis, komt om half 10 vanmorgen een automatisch onpersoonlijk mailtje dat het niet gaat lukken, op de dag zelf gewoon. Hierop heb ik direct geantwoord dat het weinig zin heeft om dat pas door te geven op de dag zelf ipv bijvoorbeeld gister. Nu dus een verlofdag voor niks weg. Op deze mail ook de automail van 72 uur wachten gekregen Nu lees ik hier dat dit pas het begin van de ellende is

D

Daan

17-05-2024

0

Voor ruim €100,- aan siergrassen

na betaling krijg ik een mail dat ze niet kunnen leveren en dat het onbekend is wanneer dat wel kan. Ik vraag mijn geld terug. Er wordt van alles beloofd, maar niets per mail bevestigd. Hopelijk komt dat nog, anders ben ik mijn geld kwijt. De klantenservice was goed bereikbaar maar niet klantvriendelijk.

C

Carin

07-02-2024

0

aankopen van planten

Onvolledige bestelling, ik heb maar de helft van de planten ontvangen. Sommige waren dood (7 dagen voor levering). Onmogelijk om hen te contacteren, de site ziet er serieus uit maar ze zijn onbereikbaar, het nummer op de site ".BE" is niet bereikbaar vanuit België. Ik stuurde 6 e-mails en kreeg een antwoord waarin ik om foto's vroeg, maar sindsdien niets meer ondanks verschillende herinneringsmails.... Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

K

Kempener

24-07-2023

0

Meerdere planten

Voor ruim 100€ aan producten besteld. 1. Ze leveren niet op afgesproken datum. 2. Ze leveren de helft van de bestelling 3. Ze leveren dode planten 4. Ze reageren daarna niet meer NOOIT IETS BESTELLEN HIER!

T

Thomas

18-07-2023

0

eucalyptus planten

Bestelling was week onderweg(?) bij warm weer. Reaktie: kwaliteit gegarandeerd. Verpakking veel te groot waardoor planten door doos geslingerd waren. Planten kwamen deels verdroogt en met gebroken takjes aan. Tot 3x toe gemaild, geen reaktie behoudens automatisch gegenereerde mail. Minachting van de klant!

B

Betty

26-06-2023

0

De slechtste ervaring

Bestel TC2-119536, bedrag van € 124,97. De goederen zijn nooit geleverd, het geld is niet geretourneerd, ze beantwoorden de telefoon of e-mail niet. Slechtste ervaring tot nu toe.

S

Sanja

19-06-2023

0

planten

Nooit bestel ik hier nog. Dit is pure oplichterij. Men levert slechts een gedeelte van de levering, levering (boom) beschadigd en in triestige toestand. Tot op een paar weken geleden, kon ik ze bellen maar dit gaat ook niet meer nu vanuit Belgie. Ze leveren in BE en NL maar je kan ze wel niet contacteren...Op mails wordt er niet gereageerd. Het is nu al meer als 2 weken dat ik op eeen terugbetaling wacht van geannuleerde bestelling en ze blijven maar dingen leveren terwijl dit al lang werd doorgegeven dat ik alles wil annuleren en het bedrijf heeft daar ook kennis over genomen. Hele slechte service. (12/05)23). Aan de telefoon zegt men: ja, sorry het is zo druk. Waar wacht het management om hier iets aan te doen?!!!

V

Valerie

12-05-2023

0

Potgrond, tuingereedschap en planten

Bestelling wordt nooit verzonden, beloftes van klantenservice over terugbellen en verzenden worden keer op keer niet nagekomen. 7 mei een bestelling van meerdere producten geplaatst. Zou dinsdag 9 mei bezorgd worden. Maandag middag gebeld omdat ik nog geen track&trace code had ontvangen. Kreeg ik te horen dat het pas woensdag 10 mei verzonden zou worden. Reden: 1 product uit mijn bestelling was kwam pas wo. binnen, terwijl vvolgens de website alles wat ik besteld heb op voorraad was, en nog steeds op voorraad staat. Do. 12 mei weer gebeld omdat ik nog geen bericht van verzenden heb ontvangen. Kreeg ik te horen dat het pas na het weekend verzonden ging worden. Reden: het was zo druk de laatste 2 weken. Toen gevraagd de bestelling te annuleren en direct mijn iDeal betaling terug te storten. Krijg ik te horen dat het wel 14 dagen duurt voordat ik de betaling terug heb.

G

Gerrit

12-05-2023

0

levende planten

OPGELET!!!!!!!!!! Dit weekend op 8 april voor meer dan 500 euro besteld bij Tuincentrum.nl. We zijn nu donderdagavond 19u en nog steeds NIETS ontvangen!! De levering was gepland voor woensdag 12 april 2023. Goed, hadden we 2 dagen tijd om ze te zetten. Na telefonisch contact kregen we te horen dat onze levering pas woensdagnamiddag zou verpakt worden. De levering voor donderdag 13 april. (Hoezo? Onze levende planten zitten dan meer dan 24u verpakt?) Maar ok, donderdag lukt ons nog wel. Zoals ik al schreef zijn we nu donderdagavond 19uur. Nog steeds niets ontvangen. Morgen, vrijdag 14 april, zijn wij niet thuis. Wat gebeurd er dan met de levering???? En in welke STAAT gaan onze planten van MEER DAN 500 EURO ZIJN ??????????????????????????? NOOIT, NEVER, EVER, EVER, BESTELLEN WE HIER NOG! Dit is gewoonweg SCHANDALIG!!

K

koper

13-04-2023

0

Conifeer

Ik had 5 hortensia's en een conifeer besteld en in goede orde ontvangen. Echter na 2 weken werd de conifeer bruin, gemaild met Terence van de klantenservice en hij vroeg me enige vragen te beantwoorden en wat foto's op te sturen. Vrij snel antwoord gekregen met de excuses voor het ongemak en dat hij al een order had aangemaakt voor een nieuwe conifeer! Dit is pas een goede Service gericht naar de klant die weer helemaal tevreden is!! Na 2 dagen al de nieuwe conifeer ontvangen en was groter dan wat ik besteld had, mijn hartelijke dank!!!

K

Kees

14-09-2022

1

2 hangplanten in cocosnoot

Slecht Eerst besteld zou volgende dag geleverd worden. Wegens omstandigheden was ik 4 dagen later niet thuis (nog niks ontvangen) op vrijdags gebeld om het naar een ander adres te sturen. Dit zou vrijdag gebeuren weer niks ontvangen. Vervolgens maandag gebeld omdat er toen een mail kwam met het oude adres. Ipv het afgesproken nieuwe adres! Vervolgens order ontvangen 2 planten in cocosnoot hang pot besteld 1 plant heeft geen cocosnoot die mist! En de ander is beschimmeld! We zijn nu al vanaf donderdag bezig om dit op te lossen! Hoe moeilijk is het om een nieuwe plant en een cocosnoot hang pot op te sturen! Continue mailtjes met vragen die al in het systeem staan of dan weer klopt het dat het adres veranderd is. Al 3 keer gebeld een ellende veel mailtjes met foto’s van de bestelling MAAR GEEN OPLOSSING! Super vervelend ik zou NIET adviseren om hier te bestellen! Klantenservice is ronduit slecht! En ik kan na 2 weken nog niet me planten ophangen!!!

P

Patricia Vonck

20-08-2022

0

twee lavendelplantjes

Plantjes waren verpieterd direct bij aankomst en paar dagen later ondanks goede verzorging is dit proces wat al ingezet was doorgegaan. Ik heb de klantenservice hierover bericht. Moest informatie en foto's aanleveren. Heb ik gedaan, krijg ik een vergelijkbaar bericht als het eerste bericht terug. Voel me afgewimpeld en niet serieus genomen. Zeer slechte service en zeer slechte klachtafhandeling.

H

Hanneke

05-07-2022

0

boom - Tuincentrum.nl B.V. weigert in strijd met de garantiebeloofte om kosteloos een nieuwe bomen te leveren.

Tuincentrum.nl B.V. weigert in strijd met de garantiebeloofte om kosteloos een nieuwe bomen te leveren. Wij hebben een Vijgenboom (Ficus carica) Art.nr.: bob-8719325604146 boom gekocht in januari 2022 voor € 126,96. De boom had nooit shoot, bladeren en hem bloeide niet. De boom lijkt dood. We mailen hier nu al twee maanden met hen over. We hebben onze klacht binnen de garantieperiode gemeld. Hun garantietermijn voor bomen is 2 maanden Plantgarant vanaf het groeiseizoen (mei/juni). Ze zeggen dat we aan de boom niet genoeg water hebben gegeven, dat is niet waar. Ik denk dat Tuincenbrum.nl een zieke beschadigde boom heeft geleverd.

A

Akos Szilvasi

30-06-2022

0

Kamerplanten

Ik heb een paar mooie kamerplanten via tuincentrum.nl gekocht. Ik vond het lastig om een keuze te maken, maar aan de telefoon heel goed geholpen. Binnen de gestelde termijn keurig op tijd geleverd.

C

Christa

16-11-2021

0

Prachtige beukenhaag

Al mijn verwachtingen te boven! Chapeau voor Tuincentrum.nl. Normaliter redelijk angstig met het bestellen van levende goederen op het web, maar geheel onterecht. Tuincentrum.nl heeft mij voorzien van een prachtige beukenhaag en dan binnen een aantal werkdagen. Kan niks anders zeggen dan petje af! Groet, Ruud uit Haarlem

R

Ruud Oosterveen

12-11-2021

0

Kamerplanten

De website is heel duidelijk en de levering was super snel! Ik heb een plant als cadeautje aan een vriendin opgestuurd en ze is echt onwijs blij met de nieuwe Alocasia Zebrina! Super leuk dat ik er een kaartje bij kon doen dat maakt het extra feestelijk.

M

Merel

01-11-2021

0

Strelitzia Nicolai

Gister mijn bestelde kamerplant binnen gekregen, onwijs blij mee! De levering was snel en netjes. De plant zag eruit zoals op de website staat aangegeven. Hij heeft een mooie plek in de woonkamer gekregen! Bedankt tuincentrum.nl

E

Eddy de Jong

21-10-2021

0

Beukenhaag

Ik heb zes planten besteld en zes dorre takjes gekregen. Deze rommel kan je misschien kopen in een einde seizoensverkoop, maar dan betaal je ook navenant. Dat wordt duur betaalde compost.

A

Alex Van Boxsom

14-10-2021

0