NederlandReview

    Ervaringen Vattenfall

    Vattenfall - dat klinkt als een kast van Ikea en dat is eigenlijk niet zo gek. Vattenfall is namelijk sinds 2019 de nieuwe naam van energieleverancier Nuon, en deze naam nemen ze over van hun Zweedse moederbedrijf. Goed om te weten! Wat verandert er voor bestaande en voor nieuwe klanten? Is Vattenfall precies hetzelfde als Nuon was? Of zijn er verschillen tussen Nuon en Vattenfall? Lees hier opinies, ervaringen, reviews van klanten van Vattenfall. Is er veel voor hen veranderd nu Nuon Vattenfall is gaan heten of is veel hetzelfde gebleven? Wat valt onder de dienstverlening van Vattenfall? Levert deze energieleverancier wel echt groene stroom?

    Groene stroom

    Vattenfall is een oorspronkelijk Zweedse energieleverancier. De groene stroom komt uit energiebronnen, zoals wind, water en zon uit Nederland. Heb je (ook) gas nodig? Dan kun je kiezen kiezen voor gas met CO2-compensatie.

    Je kunt bij Vattenfall onder andere zonnepanelen kopen, maar ook huren. Daarbij regelt Vattenfall voor een vast bedrag per maand de aanschaf, de monitoring, het onderhoud en de verzekering van de panelen.

    Ook met de zogenaamde ZonBonus probeert Vattenfall klanten zo veel mogelijk gebruik te laten maken van groene stroom. Deze ZonBonus geldt voor mensen die zonnepanelen hebben. Stroom die je daarmee opwekt, maar niet zelf gebruikt, wordt vergoed (dat doen eigenlijk alle energieleveranciers). De ZonBonus geeft voor elke teruggegeven kWh 2 cent extra ZonBonus. Zo verdien je jouw zonnepanelen sneller terug.

    Van Nuon naar Vattenfall

    Heb je je wel eens afgevraagd waar die naam Nuon vandaan kwam? 'nu' stond voor nutsbedrijf (zoals een energieleverancier dat is), de 'o' stond voor het oosten en de laatste 'n' voor het noorden. De voorlopers van Nuon waren namelijk vooral actief in het noorden en het oosten. In 2009 werd Nuon al overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall en tien jaar later volgde dan ook de naamswijziging: van Nuon naar Vattenfall.


    Een commercial van Nuon Vattenfall

    Duurzame energie uit schone bronnen

    Zelf noemt Nuon in hun persbericht als belangrijkste reden voor de overname van de nieuwe naam Vattenfall het feit dat ze samen meer kunnen bereiken. In deze tijd waarin het klimaat een hot topic is (letterlijk en figuurlijk) zal de aandacht vooral op klimaatverandering komen te liggen. Betaalbare energie die is opgewekt uit schone bronnen. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het allereerste windpark zónder subsidie ter wereld.

    Wat verandert er voor bestaande klanten? Is Vattenfall hetzelfde als Nuon?

    Volgens Vattenfall blijft voor klanten van Nuon alles hetzelfde. Hetzelfde contract met dezelfde voorwaarden. Dezelfde dienstverlening. Bestaande kortingen voor vaste klanten, zoals Nuon Blijven Loont, blijft bestaan en punten van spaarprogramma Nuon Exclusief blijven geldig, Ben jij een bestaande klant van Nuon? Laat dan vooral even weten of er inderdaad niks voor jou veranderd is. Zijn de energieprijzen gelijk gebleven? Is er niks mis gegaan met de administratie? Is Vattenfall net zo goed als Nuon was? Laat het weten!

    Heb jij ervaring met Vattenfall?

    Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

    Vattenfall
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (55)

    5,2
    44% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5,6
    Service
    rating
    4,2
    Prijs
    rating
    4,6
    Leveren
    rating
    6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Vattenfal

    Na opzeggen nog maanden afschrijvingen, onbereikbaar, via chat steeds weer ander advies. gestorneerd op hun aanraden vervolgens aanmaningen kortom ; het wordt niet opgelost!

    Door: Emmy 20-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Tja.. gas licht .com

    Plus... Sta ik toch een keertje bovenaan..
    Niemand geeft VATTENFALL *****
    Hahaha

    Door: Geertje Griepma 20-01-2020
    gerardusgrijpma 20-01-2020

    Fantastisch bedrijf.. Na Volvo en Saab en IKEA toch wel een pareltje in de energie markt.. Volgend jaar kom ik zeker terug.. voor de €250 cashback voor niet trouwe klanten.. Maar tot die tijd ..

    gerardusgrijpma 20-01-2020

    Fantastisch bedrijf.. Na Volvo en Saab en IKEA toch wel een pareltje in de energie markt.. Volgend jaar kom ik zeker terug.. voor de €250 cashback voor niet trouwe klanten.. Maar tot die tijd ..

    gerardusgrijpma 20-01-2020

    Fantastisch bedrijf.. Na Volvo en Saab en IKEA toch wel een pareltje in de energie markt.. Volgend jaar kom ik zeker terug.. voor de €250 cashback voor niet trouwe klanten.. Maar tot die tijd ..

    gerardusgrijpma 20-01-2020

    Fantastisch bedrijf.. Na Volvo en Saab en IKEA toch wel een pareltje in de energie markt.. Volgend jaar kom ik zeker terug.. voor de €250 cashback voor niet trouwe klanten.. Maar tot die tijd ..

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Energie

    Telefonisch niet bereikbaar, beloftes niet nakomen. Zou een slimme thermostaat krijgen, na 2mnd krijg je te horen dat je deze niet krijg. Slimme zet van Vattenfal, je kan dan niet meer onder je contract uit. Mooie praatjes als je wilt overstappen, maar eenmaal klant van Vattenfall, zijn ze niet thuis. Voor mij geen Vattenfall meer.
    Een advies voor mensen die willen overstappen naar Vattenfall, DOE HET NIET!!
    #vattenfall #besodemietert #slechtsteenergieleverancier #niet doen

    Door: Dave 17-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Energiecontract 2020

    Er staat sinds eind december een nieuw voorstel voor 1 - of 3 jaar klaar voor gas en elektriciteit, maar dit bedrijf is na 4 pogingen van een half uur op het 0900 nummer, gewoonweg niet te bereiken. Dan naar een andere aanbieder die wel zijn klanten te woord kan staan.

    Door: Gerie Jansen 17-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Gas en elektra

    Mail van Vattenfall gehad om mijn maandelijkse afdracht met 40 Euro te verhogen om te voorkomen dat ik aan het einde van het jaar een tekort zou hebben. Gekeken op mijn Vattenfall en zag dat dit tekort ongeveer 75 a 100 Euro zou bedragen. Direct telefonisch contact met Vattenfall proberen te maken. Helaas na 4x tevergeefs proberen op verschillende tijden en dagen op 0900 0808, kreeg ik alleen dat stom vervelende bandje te horen. Zelfs een e-mailadres krijg je niet als je contact wilt zoeken via mijnVattenfall. Ik vraag mij af of er geld aan verdiend wordt aan in de wacht staande klanten.

    Door: Jan Gresel 17-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    Gas/stroom

    Nav een nieuwe aanbieding per mail na een jaarcontract gebeld maar blijkt slechts tot 15 uur te kunnen.Volgende dag voor 15 uur maar na een half uur in de wacht maar afgehaakt. Dan maar via twitter,moest bepaalde gegevens doorgeven via een zgn DM. Heb ik keurig gedaan,nooit meer iets gehoord. Men lijkt Europa te willen veroveren en zet daarbij de Nederlander op een zijspoor. Tot zover Vattenfall helaas voorheen Nuon.

    Door: Eddy Flens 16-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Levering energie

    Deze melding gemaakt bij Vattenfall servicedesk: Sinds enkele jaren hebben we zonnepanelen en daarnaast letten we enorm op ons stroom- en gasverbruik, met als resultaat dat mijn energieverbruik het afgelopen jaar nog nooit zo laag is geweest. Wat schetst mijn verbazing, ik ontvang deze week een eindafrekening die zo hoog is als toen ik nog geen zonnepanelen had? Daarnaast is mijn welkomstcadeau (korting) die ik zou ontvangen gemakshalve maar 'verrekend' met de jaar/eindafrekening. En als klap op de vuurpijl wordt mijn maandbedrag ruim 1/3 hoger! Wat krijg ik als reactie terug: mevrouw, dit zijn de tarieven die we met u hebben afgesproken en ja, in 2019 waren er natuurlijk wel forse overheidsheffingen. Uuhh, ja, wie zou er in vredesnaam akkoord gaan met een maandelijks tariefverhoging van meer dan 35%. Kortom, ik voel mij opgelicht.

    Door: S.A. Gorissen 16-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    gas en electra

    Dit bedrijf is telefonisch zeer slecht bereikbaar.
    2 uur aan de telefoon gehangen en 3x doorverbonden.
    Men kan je niet vertellen hoeveel de belasting op gas is verhoogt in 2019.
    Alleen de totaal prijs staat in de eindafrekening aangegeven, waardoor je niet kunt zien wat de belastingverhoging is geweest.
    Ik heb er geen vertrouwen meer in.
    Hoe moeilijk kan het zijn??

    Door: G de Jong 16-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    energie

    VATTENVALL gooi ze maar bij het AFVAL...… pfff. wat een waardeloos bedrijf; alleen maar klachten … berekeningen die niet kloppen … mensen die je beloftes doen voor bepaalde datum EN DE AFSPRAKEN NIET NAKOMEN … zoals Jeroen Bakker …. pfff.. iedere keer komt er weer iemand anders die je zaak gaat BEKIJKEN EN ALLEMAAL klooien ze maar wat aan .. Mijn klachten brief aan bestuur en directie wordt onderschept dit is door een medewerker zelf tegen mij gezegd...ook heeft hij zich meerdere keren voor het handelen van zijn collega's verontschuldigd en vindt het ook niet kunnen !! tientallen mensen al gesproken iedereen weer een ander antwoord , belofte...dan verzoek je dat directrice Cindy Kroon dan maar eens met je contact opneemt gebeurd ook niet is volgens mij een fake tante. BESTE MENSEN MIJN TIP RAAK NIET VERSTRIKT IN DE RATTENVAL van FATTENVALL...succes !! gr P

    Door: Pierre Jansen 16-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    jaarcontract Vattenfal

    Ik heb een jaarcontract gesloten bij NUON. Wat schetst mijn verbazing krijg ik na 50 weken een jaarafrekening, terwijl ik na 1 jaar en 1 dag overstap naar een andere energieleverancier. Dit is nadelig voor mij, omdat ik in het bezit ben van zonnepanelen. Salderen in de wintermaanden is dan nadelig. Ik zou dan een vergoeding krijgen a 7 cent per kWh over de teruggeleverde elektriciteit en ga dan het volle pond betalen voor de energie die ik in de winter teveel gebruik. Vattenfall was op de hoogte van mijn overstap. Het kostte me veel moeite om dit te veranderen in een jaarcontract, maar uiteindelijk gaven ze toe en beloofden mij een eindafrekening waarin alles met elkaar verrekend zou worden.
    In plaats van een eindafrekening kreeg ik wederom een jaarafrekening waarin ik nog eens 200 euro moest bijbetalen. Ze hadden het gedeelte van de elektriciteitsrekening eruit gegooid. De vorige jaarafrekening kreeg ik 300 euro terug, dus een verschil van 500 euro. Na lange tijd aan de telefoon wachten op de klantenservice bleek al gauw dat dit een belachelijke actie was van Vattenfall en met veel excuus zou ik in Januari de juiste eindafrekening krijgen.
    Vandaag de eindafrekening gekregen en wonder boven wonder het leek allemaal goed. Helaas bleek er bij vergelijking van het contract dat ik met NUON had afgesproken een verandering te zijn plaatsgevonden in de vaste gasprijs. In het contract met NUON staat 0,77 euro per m2 incl btw en in de eindafrekening bij Vattenfall 0,83 euro per m2.
    Geen wonder dat die klantenservice het zo druk heeft. Hier wordt fout op fout gestapeld en alles ten nadele van de klanten.
    Advies: kijk je rekening heel goed na, bewaar wat je bent overeengekomen en check de bedragen.

    Door: S Jongbloed 15-01-2020
    Vattenfall 20-01-2020

    Beste heer/mevrouw Jongbloed, Ik lees dat de jaarafrekening niet zo is gelopen als verwacht. Wat betreft de tarieven denk ik graag even mee. Er is namelijk een dergelijke verhoging geweest in de energiebelasting. Mocht er toch iets niet lijken te kloppen, wil je dan contact opnemen hierover? Dat kan via vattenfall.nl/contact. Groet, Jeppe

    Emmy 20-01-2020

    Op de chat zit elke dag iemand anders en ze beweren allemaal wat anders. Gedreigd met kassa, gelijk telefoon. Het zou nu worden opgelost........eindelijk. Weer een maand verder nog niets opgelost! Pfffff. Net zo'n verschrikkelijk bedrijf als Eneco.

    Emmy 20-01-2020

    Wij zijn al sinds 1 oktober weg, hebben eind september opgezegd en de standen doorgegeven in december word nog steeds afgeschreven Hun chat zegt dat we moeten storneren, vervolgens krijgen we aanmaningen Op hun chat zit elke dag iemand anders en ze beweren allemaal wat anders. Gedreigd met kassa, gelijk telefoon. Het zou nu worden opgelost........eindelijk. Weer een maand verder nog niets opgelost! Pfffff. Net zo'n verschrikkelijk bedrijf als Eneco.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6,5
    rating

    niets

    schandalig dat deurverkopers van Vattenfall na 7x nee alsnog weigeren te vertrekken.
    telefonisch deze klacht deponeren onmogelijk....je wordt in de wacht gezet...
    treurig...!!

    Door: H.D. 15-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    contract

    nu het vattvall is wordt het er niet beter op.
    Ben nu bijna 3 jaar bij dit bedrijf (voorheen Nuon)probeer ze telefonisch te bereiken,dit is onmogelijk.
    Mijn contract loopt af en ga nu naar een ander energie leverancier.
    Weet bijna zeker dat het daar beter is geregeld.

    Door: roelof van der wal 14-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    energie

    Onmogelijk dit bedrijf te bereiken. Ik sta nu al voor de vierde keer een half uur in de wacht, en bel vanaf het buitenland!. Altijd hetzelfde riedeltje: `Het is drukker dan u van ons gewend bent, blah blah
    Nee, ik kan het niet via de website regelen, dit is een ander geval, Er wordt me op de website aanfgeraden: bel één van onze medewerkers!
    Wat een weerzinwekkend slecht bedrijf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Door: schulte 14-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    diverse energie contracten

    Na nuon naams verandering een grote puinhoop. Bereikbaarheid via telefonisch contact is terug gebracht naar 15.00. Bel je dan sta je zomaar 20 tot 25 minuten in de wacht. Apps worden laat of niet beantwoord. Zeer slechte klant bejegening , Geen klant worden van dit bedrijf is het niet waard .

    Door: Paul van Meekeren 13-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Niet te bereiken. Jaarekening vol fouten.

    + Geen stroomstoringen oid gehad
    + Beloftes op de website
    - De beginstand van het afgelopen jaar geschat en dit zorgt voor een veel groter gebruik dan werkelijk.
    - Het nieuwe termijn bedrag is met ruim 40% gestegen.
    - Niet te bereiken, ook niet na herhaaldelijk bellen en in de wacht staan.

    Zat eerst bij Nuon en heb daar eigenlijk geen problemen gehad. Nu is het vattenfall geworden en de jaarrekening die ik ontvangen heb zit vol fouten.
    De website staat vol met mooie beloftes "Fijn dat je contact zoekt met Vattenfall, je bent bij ons in goede handen." Nou dat is wel een hele positieve kijk op de gang van zaken. Verder is er ook geen email adres beschikbaar.
    Het lukt herhaaldelijk niet om contact te krijgen. Ik geef op en stap over.

    Door: huidige klant 13-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Nuon

    Ik kan vattenfall niet bereiken. Je word aan de wacht gezet, daarna word er opgehangen. Mail krijg je geen antwoord. Ben nu met whatsapp bezig, uur aan het wachten, nog steeds geen antwoord.

    Door: Ali K 13-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    Vattenfall 5-daagse

    Waardeloze actie waar je niets aan hebt, de lampen bij Blokker waren niet meer leverbaar en de andere acties stelden ook niks voor. Slechte PR voor Vattenfall, doe het dan niet en besteedt het geld voor zo'n actie aan een goed en duurzaam doel.

    Door: Christine 12-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    Geen

    Vroeger heette het Nuon en nu Vattenfall maar het is nog steeds dezelfde Rattenval!
    Hoezo fossielvrij binnen een generatie? Dan moet de zaken wel wat anders aanpakken !!!!
    Nuon / Vattenfall is nog steeds niet groen !!!!

    Door: Henk Groen 12-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Gas en stroom

    Na jaarlijkse afrekening waarbij 30 euro op 265 maandelijks terugontvangen werd nu een termijnverhoging naar 328. Dus van 235 realistisch maandelijks verbruik nu en verhoging van 40% naar 328. Argument van Vattenfall is dat een zachte winter is. Ja maar het verschil tussen een zachte of warme winter is Max 500 kuub oftewel 400/12 is 33 euro. Dus dat zou Max 275 euro zijn. Ik moet da trmijnbedrag natuurlijk weer aanpassen. Bij Nuon de afgelopen 30 jaar dit soort onrealistische verhogingen nooit meegemaakt!!

    Door: Henry 11-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    Elektra

    Misleidende mensen die aan de deur komen.
    Veel praatjes, maar niks klopt er van.
    Zouden 125 boete terilug krijgen, blijkt ,50€ tezijn.
    Korting zou 50 zijn, is ook niet waar, is 25€
    Heb bij RADAR ook een melding gemaakt.
    Vattenfall zeer slecht bereikbaar, heb 65 min met mijn tel in de hand gezeten, voor ik geholpen werd.
    En dan word je geholpen & dan is de verbinding slecht, kraken& een ruis.
    Dus in 1 woord:SLECHTE ERVARING.
    STAPPEN DAN OOK OP.
    Wens door niemand bedonderd te worden, zeker niet door een bedrijf

    Door: Eleonora v Leijsen 10-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4,5
    rating

    Schrijf zelf een review over Vattenfall

    Uw beoordeling