Vandebron
Alle reviewsVandebron
Alle reviews (50)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Energie
Klantenbedrog
Vandebron heeft mij ten onrechte geen vermindering van energiebelasting gegeven. Hun argument was dat ik geen slimme meter heb, maar wel zonnepanelen, waardoor mijn meter terugloopt. Ze zouden mijn verbruik dus niet kunnen meten, beweren ze. Na weken van bellen, mailen en uren het internet afsporen of hun bewering klopte, gaven ze eindelijk toe dat ze fout zaten. Het geld heb ik overigens nog altijd niet. Ik heb gevraagd of ze alle andere mensen die zelf energie opwekken maar geen slimme meter hebben, nu ook alsnog de vermindering van energiebelasting gaan overmaken. Uit hun antwoord maak ik op dat ze dat alleen doen als die mensen ook aan de bel trekken. Ik vind dat Vandebron niet het recht heeft om, als die mensen dat niet doen, dat geld in eigen zak te steken. Zij horen hun fout te corrigeren.gas en elektriciteit
Ondanks het groene imago is Van de Bron een zeer onbetrouwbaar bedrijf. Als jij als klant al een jaar zonnepanelen hebt geïnstalleerd, houden ze daar geen rekening mee. Ze blijven je het 'historisch gebruik' nadragen om maar een bizar hoog maandbedrag te kunnen incasseren. Ook al gebruik je veel minder gas en elektriciteit dan vorige bewoners. Bovendien kloppen de meterstanden die ze hanteren niet. Ik heb het laatst nog eens nagekeken. Ze sjoemelen! Ze persen hun klanten uit. Ga niet met dit bedrijf in zee!
Een jaar (te) lang energie OPLICHTERS
Van de Bron
Wat een slecht bedrijf. Oplichters!!!d
Trap niet in hun aanbiedingen ajb.
Eerst incasseren ze een maand te vroeg, halen zonder pardon 150 euro van je rekening.
Vervolgens kun je fluiten naar je welkomstpremie omdat je het geld terug boekt en dan keuring maandelijks betaald.
Zij zijn onbereikbaar voor klachten en of gesprek.
Geen goed woord over voor dit bedrijf.Al jaren klant
Gegarandeerd groene stroom.
Geen minpuntenenergiecontract
Destijds een mooi sympathiek marketingverhaal voorgeschoteld gekregen waarbij je zogenaamd direct stroom afneemt van zonnepanelen van het dak van de familie XXX (naam + toenaam) in jouw regio. Allemaal zogenaamd groen en lokaal. Dan zou je zeggen dat deze constructie het beste alternatief is voor het zelf plaatsen van panelen en dat de recente prijstijgingen aan ons voorbij zouden gaan, toch?. We hebben nl een warmtewisselaar en gebruiken hierdoor alleen maar electra ... en dan ook nog 'ns uit zonneenergie van onze bijna-buren.
...of toch niet?
Krijg nu iig via een email voorgeschoteld dat de energieprijzen en dus 'waarschijnlijk' ook de prijzen van 'Vandebron' zullen gaan stijgen..
..en 'waarschijnlijk' is ineens niet meer zo 'waarschijnlijk, wanneer je vervolgens ziet dat de automatische incasso van de vorige termijn inmiddels bij voorbaat is verhoogt met eur 25/mnd. Waarom?, Geen idee. We nemen toch 100% door de zon opgewekte stroom af vanaf het dak van de familie XXX ui XXX? Hier komt toch geen gas of energiecentrale aan te pas?
Als het u überhaupt al lukt om een telefoon nr van de klantenservice te vinden (ik moest deze apart Googlen), wordt u haarfijn uitgelegd dat de werknemers van dit bedrijf, in tegenstelling tot de rest van het land, schijnbaar nog louter vanuit huis kunnen werken, waardoor "de wachttijd natuurlijk langer is dan u van hen gewend bent", wat zoveel betekent als "Wij grijpen de Corona situatie aan om ons service niveau blijvend te kunnen verlagen door telefonisch volstrekt onbereikbaar te zijn'.
Niet geloofwaardig om nu nog steeds Corona als excuus te moeten gebruiken voor waardeloze service. Dan toch maar zelf panelen plaatsen, vrees ik.
Jammer want het leek een goed alternatief.Gas/licht
Ik sta nog steeds te koken…. maar niet omdat Vandebron me van gas en stroom voorziet. Nee ik sta te koken omdat Vandebron haar klanten als vuil behandeld. Zonder enige compassie of empathisch vermogen. Je weet wel, zoals elke andere energieleverancier.
Wij hebben thuis een gezamenlijke betaalrekening waar al onze vaste lasten vanaf worden gehaald. Zoals heel veel andere huishoudens. Toevallig hebben we een hoop gezeur gehad met een partij die maar onterecht geld bleef afschrijven. Dat heeft als resultaat gehad dat een aantal rekeningen niet direct voldaan konden worden (automatische incasso die faalt). Dit hebben we uiteraard direct gefixt met spaargeld, maar voor we dit door hadden moest er wel eerst een incasso falen. Laat nou (tot 3x aan toe) Vandebron het “slachtoffer” zijn geworden hiervan. Arme zieltjes.
Nu zie ik op mijn eindafrekening dat onze cashback (190 euro, geen kattenpis) er niet op staat. Bij de klanten”service” kunnen ze me vertellen dat dit komt door ons “betaalverzuim” (als in, ojee het geld staat er een paar dagen later alsnog op… auw.) en dat we kunnen fluiten naar die €190. Dat ik het bizar vindt dat we hier niet van op de hoogte zijn gesteld wordt afgedaan met “het staat in onze algemene voorwaarden”… Ja, want jij kent de voorwaarden van je energieleverancier uit je hoofd… Daarnaast, al kende ik ze uit m’n hoofd, het bedrijf dat voor deze situatie heeft gezorgd kon ik toch niet tegenhouden.
En het meest ironische? Ik heb net bij ze verlengd omdat ik redelijk enthousiast was en niet op de hoogte was van deze situatie. Meestal ben ik een zeer trouwe klant. Uiteraard is m’n bedenktijd al verstreken dus ik zit nog een jaar aan deze boeven vast en waarschijnlijk wordt ook die cashback wel door m’n neus geboord. Ik hoop dat de 190 euro ze goed bevalt en ze het lekker kunnen inzetten om een of ander social-media-meisje aan het werk te zetten om alle slechte reviews te beantwoorden.
Bah. Blijf ver weg van deze absurde boefjes.Elektriciteit
Oplichters,
10x gebeld om mijn contract te beëindigen, maar helaas in plaats daarvan hebben ze mijn contract bij een andere energiemaatschappij zonder mijn toestemming opgezegd. En ze schrijven geld van mijn rekening af terwijl ik mijn contract heb afgezegd.stroom en gas
Mijn facturen kloppen niet. De berekeningen komen niet overeen met wat op het blad staat, of ze kunnen niet rekenen of er is iets dubieus aan de hand. Ze willen mijn facturen niet corrigeren. Mijn contract vaste tarieven zijn ook anders dan uiteindelijke factuur, hoger dan contract.
Geld wat je jaarlijks moet terug krijgen, krijg je niet. Ze verrekenen dit met het nieuwe jaar, terwijl dit nergens zichtbaar is. Wanneer je contact met klantenservice hebt, krijg je steeds een andere antwoord. Je hebt recht op geld teruggave en correcte overzicht maar dat krijg je niet bij vandebron. Spuugzat met deze energiebedrijf. Ik heb ook mijn geld hard nodig, geef het dan ook terug! En zorg voor correcte facturen!Electra en gas
Een stelletje oplichters zijn het bij vandebron.
Ik had een 1-jarig contract afgesloten met een welkomstbonus van € 230. Vervolgens het hele jaar door keurig 12 termijnen betaald. Krijg ik de afrekening, zie ik de welkomstbonus niet terug. En vervolgens niet meer reageren. Waardeloze service is het.Energie
Beloofde kortingen worden achteraf inhouden met nooit eerder verstrekte voorwaarden. Het gedweep met duurzaamheid is al achterhaalt sinds ze zich hebben laten uitkopen door energiereus essent. Kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen om hier wél klant te worden.
Zwartboek over Vandebron
Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:
- 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
- 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
- 17 maart; snelle reactie: 'Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!'
- 17 maart ('s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
- 17 maart ('s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
- 18 maart: bericht van Vandebron. 'Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.'
- 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
- 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
- 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
- 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de 'gecorrigeerde' jaarnota 2019.
- 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso's
- 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: 'we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail'
- 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen....Energie
Vandebron is allereerst een bedrijf die de kleine lettertjes gebruikt om je de welkomspremie niet te betalen (incasseren 1 dag voor salarissen om een stornering te krijgen, en 2 x storneren is geen welkomspremie!). Op zich al voldoende reden om als klant te vertrekken.
Maar het werd erger: in plaats van mijn welkomspremie kreeg ik opeens (een maand na de jaarnota) een correctienota met een nieuwe, onverklaarbare stroommeterstand waarvoor ik 560 euro zou moeten bijbetalen. Heb direct met meterbon van Liander aangetoond dat dit onjuist was, maar in plaats van de fout te herstellen werd week later toch automatisch 560 euro extra afgeschreven, zonder communicatie. Op mijn mails wordt amper gereageerd en na tel contact werden de afspraken niet bevestigd terwijl dit wel toegezegd was. Rampzalig bedrijf, ik koop hier mijn contact af om over te stappen naar een andere aanbieder!3 jarig contract
onbetrouwbaar. afrekeningen kloppen niet, uitleg krijg je niet. Ik ben al 6 weken bezig hiermee, 75 euro spoorloos.
stroom en gas
geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.
Groene energie
Huh ik herken mij helemaal niet in al deze negatieve reviews, maar misschien heb ik gewoon geluk gehad? Ik zit al een tijdje bij Vandebron en alles loopt gewoon prima. Alleen het aansluiten was even tricky omdat ons huisnummer niet erkend is bij de gemeente, maar daar hebben ze toen wel goed bij geholpen en dat loopt nu gewoon goed. Onze rekeningen kloppen vooralsnog ook altijd en de stroom wordt gewoon geleverd.
Wij hadden voor Vandebron gekozen vanwege de duurzaamheid, dat vind ik persoonlijk echt belangrijk. Daarom hadden wij ons oude energiecontract opgezegd. Dat was wel wat goedkoper, maar niet groen.100 euro teveel gerekend
Van de Bron. Het klonk leuk. Ze hebben hun tarieven ( nog zonder de verhoogde belasting) omhooggesmeten. Als je dan opzegt rekenen ze nog eens 100 euro boete. Deze staat nergens vermeld. de telefonische klantenservice wist te vertellen dat overstappen kosteloos zou zijn. Niet dus! Inmiddels is het bedrijf telefonisch absoluut onbereikbaar. Niet aan beginnen.
Ze maken veel geldfouten, in hun voordeel
Sluit niet af bij vandebron, ze steken veel geld in eigen zak door nota's verkeerd op te maken. Dingen door elkaar te laten aflopen, verlopen, waardoor jij door de bomen het bos niet meer ziet en dus moeilijk kan aantonen wat er fout is gegaan. Klantenservice is verschrikkelijk, krijg misschien 1 reactie per 2 dagen via facebook chat. Het klopt nooit wat ze zeggen op de chat. Komen afspraken niet na, volgens mij hebben ze geen idee wat ze aan het doen zijn. Bespaar jezelf de moeite en neem een betrouwbare energiemaatschappij. Bijvoorbeeld oxxio.
niet aan beginnen
Ik wilde overstappen naar Vandebron vanwege extra korting van 280€. Nadat ik hun contract binnen kreeg, bleek dat ze toch duurder zijn dan huidige leverancier, ondanks de extra korting.
Ook baseren zij zich op verkeerde meterstanden. Volgens mij verzinnen ze maar wat. Telefonisch contact gezocht, lukt niet, na 40 minuten maar opgehangen. Via hun website gaat het net zo traag. Ook niet te doen.
Conclusie: contract annuleren, nu het nog kan!
Geen vertrouwen in het bedrijf!Geen contract wel incasso
Ik heb een offerte aangevraagd, dat bleek een contract, en dezelfde dag heb ik dat contract ontbonden (binnen de twee weken bedenktijd). Kort daarop werd door Van de Bron het contract met mijn nieuwe leverancier opgezegd. Daarop heb ik een aangetekend brief gestuurd naar Van de Bron en ook een naar mijn nieuwe leverancier. Tevens heb ik Vandebron telefonisch proberen te bereiken, doch na 2 in de wacht staan werd er nog niet opgenomen. Vandaag (2 februari 2019) bleek dat VandeBron geld heeft geincasseerd van mijn bankrekening en dat heb ik terug geboekt. Ik heb zelfs een bevestiging van de Vandebron dat ze het jammer vinden dat ik geen klant ben geworden. Ondanks die bevestiging gaan ze gewoon door met hun onrechtmatige werkwijze.
Zeer slecht service
Vandebron smoes alles aantrekkelijke prijs, beloofd echter niet naar komen, van 30 tot 45 minuten aan de telefoon wachten, neemt niemand telefoon op, plotseling de prijs omhoog zonder dat je eerder weten, zeer moeilijke contact, ook geen mail ontvangen. Vandebron berekend de meterstanden van 5 jaar terug, toen niemand nog geen slim meterstanden heeft, als je maar nog geen één maand te laat betaald, krijg je fors boete. Als netje bij houden, krijgen de welkom bonus toch niets terug. Schandalig leverancier Vandebron.
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...