NederlandReview

    Ervaringen Vandebron

    Ook besparen op kosten en uitgaven? Vandebron maakt het mogelijk met goedkope energie en ook met groene energie, waaronder windenergie. Het is mogelijk om dus geld te besparen op uw energierekening en om ook nog eens een bijdrage te leveren aan het milieu. Wel zo goed toch! Op Nederlandreview.nl kunt u de verschillende beoordelingen lezen van anderen over Vandebron. Het is goed om te ontdekken wat anderen over dit bedrijf en deze energieleverancier zeggen. Het is dan mogelijk om een goed beeld te vormen over Vandebron en of u wel of niet met hun in zee wilt gaan.

    Beste uit de test van de consumentenbond.

    Vandebron is door de consumentenbond gekozen als de beste energieleveranciers van 2016. Namens NederlandReview van harte gefeliciteerd! Lees hier het hele rapport.

    Over vandebron

    Het doel van Vandebron is om consumenten optimaal tel aten profiteren van de laagste energieprijzen en bijbehorende diensten. Er zijn meerdere energieleveranciers waar u gebruik van kunt maken. Het is mogelijk om te kiezen voor een aanbieder welke ook op een milieu vriendelijke manier energie opwekt. Het is dan ook nog eens goed voor het milieu. Bij Vandebron komt de energie daadwerkelijk rechtstreeks van de bron. Dit in tegenstelling tot andere traditionele energiebedrijven welke ook energie leveren. Het is goed om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

    Diensten van vandebron

    Vandebron levert groene energie aan particulieren en bedrijven. Ze zijn eigenlijk de verbindende schakel tussen de bron en de eindklant. Hierdoor is het mogelijk voor iedereen om daadwerkelijk groene energie te krijgen. Ze zijn in 2013 gestart door een team van experts op het gebied van duurzame energie. Samen hebben ze meer dan 27 jaar ervaring. Grote energiefondsen hebben geïnvesteerd in Vandebron. Het zijn vooral zonnepanelen en windenergie plus biogasinstallaties welke helpen bij het leveren van de energie.

    Waar komt vandebron eigenlijk vandaan? En wat is precies hun visie op groene energie? Bekijk hier de pitch van de directeur vanaf het prille begin van het ontstaan van vandebron.

    Klachten, tips en complimenten over en voor vandebron

    Als u een klacht heeft over Vandebron dan kunt u ze gemakkelijk en eenvoudig benaderen. Ze zullen u dan graag helpen om te kijken of de klacht verholpen kan worden. Natuurlijk is het een leermoment van Vandebron wanneer iemand een klacht heeft. Het is daarom fijn voor hun om een klacht te krijgen. Uiteraard is het ook mogelijk om tips te geven aan Vandebron en complimenten. Die zijn uiteraard ook van harte welkom.
    Bekijk de contact pagina van de website van Vandebron om te zien hoe u gemakkelijk contact met hun kunt opnemen.

    Uw mening over vandebron

    Wat is uw mening over Vandebron? Bent u al een klant van hun of een klant geweest? Dan is het goed om uw mening en ervaring in een review over Vandebron te delen op Nederlandreview.nl. Op die manier is het mogelijk voor hun om een goed beeld te krijgen wie en wat Vandebron is en hoe andere consumenten en bedrijven over Vandebron denken.

    Overstappen naar energie bij VandeBron? Hoe goedkoop zijn ze en is het echt groene windenergie? Lees ervaringen van klanten die u voorgingen, zodat u weet of vandebron een goed idee is!

    Vandebron
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (36)

    6,2
    50% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6,4
    Service
    rating
    5,6
    Prijs
    rating
    6
    Leveren
    rating
    6,4

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    100 euro teveel gerekend

    Van de Bron. Het klonk leuk. Ze hebben hun tarieven ( nog zonder de verhoogde belasting) omhooggesmeten. Als je dan opzegt rekenen ze nog eens 100 euro boete. Deze staat nergens vermeld. de telefonische klantenservice wist te vertellen dat overstappen kosteloos zou zijn. Niet dus! Inmiddels is het bedrijf telefonisch absoluut onbereikbaar. Niet aan beginnen.

    Door: Hans01-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Ze maken veel geldfouten, in hun voordeel

    Sluit niet af bij vandebron, ze steken veel geld in eigen zak door nota's verkeerd op te maken. Dingen door elkaar te laten aflopen, verlopen, waardoor jij door de bomen het bos niet meer ziet en dus moeilijk kan aantonen wat er fout is gegaan. Klantenservice is verschrikkelijk, krijg misschien 1 reactie per 2 dagen via facebook chat. Het klopt nooit wat ze zeggen op de chat. Komen afspraken niet na, volgens mij hebben ze geen idee wat ze aan het doen zijn. Bespaar jezelf de moeite en neem een betrouwbare energiemaatschappij. Bijvoorbeeld oxxio.

    Door: Cilla21-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    niet aan beginnen

    Ik wilde overstappen naar Vandebron vanwege extra korting van 280€. Nadat ik hun contract binnen kreeg, bleek dat ze toch duurder zijn dan huidige leverancier, ondanks de extra korting.
    Ook baseren zij zich op verkeerde meterstanden. Volgens mij verzinnen ze maar wat. Telefonisch contact gezocht, lukt niet, na 40 minuten maar opgehangen. Via hun website gaat het net zo traag. Ook niet te doen.

    Conclusie: contract annuleren, nu het nog kan!
    Geen vertrouwen in het bedrijf!

    Door: oegema04-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Geen contract wel incasso

    Ik heb een offerte aangevraagd, dat bleek een contract, en dezelfde dag heb ik dat contract ontbonden (binnen de twee weken bedenktijd). Kort daarop werd door Van de Bron het contract met mijn nieuwe leverancier opgezegd. Daarop heb ik een aangetekend brief gestuurd naar Van de Bron en ook een naar mijn nieuwe leverancier. Tevens heb ik Vandebron telefonisch proberen te bereiken, doch na 2 in de wacht staan werd er nog niet opgenomen. Vandaag (2 februari 2019) bleek dat VandeBron geld heeft geincasseerd van mijn bankrekening en dat heb ik terug geboekt. Ik heb zelfs een bevestiging van de Vandebron dat ze het jammer vinden dat ik geen klant ben geworden. Ondanks die bevestiging gaan ze gewoon door met hun onrechtmatige werkwijze.

    Door: M. Hoornstra02-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Zeer slecht service

    Vandebron smoes alles aantrekkelijke prijs, beloofd echter niet naar komen, van 30 tot 45 minuten aan de telefoon wachten, neemt niemand telefoon op, plotseling de prijs omhoog zonder dat je eerder weten, zeer moeilijke contact, ook geen mail ontvangen. Vandebron berekend de meterstanden van 5 jaar terug, toen niemand nog geen slim meterstanden heeft, als je maar nog geen één maand te laat betaald, krijg je fors boete. Als netje bij houden, krijgen de welkom bonus toch niets terug. Schandalig leverancier Vandebron.

    Door: Sander27-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3
    rating

    slechte service

    gebeld omdat onaangekondigd het termijnbedrag was verhoogd. meer dan een half uur in de wacht gezet. uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen, waarbij mij beloofd is om alsnog de email met nieuwe tarieven op te sturen. nu een maand later is dit nog steeds niet gebeurd. zelf maar een email gestuurd met een verzoek om informatie. ik kreeg een automatisch antwoord waarin wordt beloofd dat men contact op zal nemen. nu al 14 dagen verder en geen bericht.

    Door: Mark Wittebol20-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5,5
    rating

    Niet weer............

    Aanmelding geen enkel probleem

    Door: Henk09-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    7
    rating

    klantenservice????

    Nu voor de zoveelste keer al weer 25 minuten in de wacht omdat ik volkomen onterecht een aanmaning heb ontvangen! Ik vind het NIET leuk om Vandebron te bellen. Zij kennelijk ook niet want ze nemen gewoon niet op. Schandalige behandeling door de klantenservice.

    Door: liesbeth greveling09-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Avoid this company - appalling customer service

    I have serious concerns about this company and on the basis of absolutely appalling customer service and what appears to be a broken email system, I would recommend great caution.

    Door: Susan Greystone07-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Top bedrijf

    Super inititatief en vriendelijke medewerkers. Niet de goedkoopste maar daar kies je natuurlijk ook niet voor. Go green!

    Door: Joost05-12-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9
    rating

    Te laat uitbetalen

    Vandebron stuurde mij 07-11 de eindrekening waarbij gezegd werd dat het geld binnen 14 dagen uitbetaald zou worden. Het is vandaag 23-11 en het is nog niet binnen. Dus houdt er bij dit bedrijf rekening mee dat ze soms hun woord niet nakomen. Het zou er wel aankomen, zeiden ze, het is al overgeboekt. Toch vind ik het niet netjes voor een bedrijf dat zegt professioneel te zijn.

    Door: DAC van Doorn23-11-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    4,5
    rating

    In mijn maag gesplitst

    Ook een nare ervaring; blijkt dat ik door niet te reageren op een mailtje aan een 3 jaar vastcontract zit. Ik voel me beroofd en zal onderzoeken wat ik kan doen om dit terug te draaien. Iemand een idee?
    Jammer dat een mooi groen initiatief door hebzucht ontkracht wordt. Ik kon niet 0 sterren geven voor de service maar had dat wel gedaan.
    Iedereen die het wil horen zal ik ontmoedigen om de overstap te maken.

    Door: AA19-11-2018
    Samantha23-11-2018

    Is er niet een energieleverancier die jou contract af wilt kopen?

    Pieter29-11-2018

    Vandebron is een van de weinige leveranciers die je de mogelijkheid biedt na x aantal maanden kosteloos over te stappen. Zij binden mensen aan hun concept en geloof in het bedrijf. Geloof dat een slechte review in dit geval daarom zeer misplaatst is. Daarnaast, nog eens 3 jaar bijdrage aan een schoner milieu, ik begrijp het probleem niet...

    Pieter29-11-2018

    Vandebron is een van de weinige leveranciers die je de mogelijkheid biedt na x aantal maanden kosteloos over te stappen. Zij binden mensen aan hun concept en geloof in het bedrijf. Geloof dat een slechte review in dit geval daarom zeer misplaatst is. Daarnaast, nog eens 3 jaar bijdrage aan een schoner milieu, ik begrijp het probleem niet...

    Sander27-01-2019

    Hoi Pieter, kijk je review van Sander (Zeer slecht service) schrijft op 27-1-2019 hierboven, nog veel meer mensen meegemaakt,

    Sander27-01-2019

    Hoi Peter, kijk je review van Peter Linders (onduidelijk verhoogde voorschotbedragen) schrijft op 19-2-2018 hieronder. Ik bedoeld goed voor iederéén ...waarschuwen iederéén opletten, goed nadenken voordat overstappen naar Vandebron, echter rot bedrijf energie leverancier.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    Goede communicatie is belangrijk!

    Al vanaf het aansluiten vind ik de communicatie van Vandebron echt top. Ik krijg maandelijks een leuk mailtje om mijn verbruiksgegevens in te zien en krijg hierbij gelijk tips hoe ik energie kan besparen. Echt een service die past bij deze tijd! Daarnaast blijft Vandebron dicht bij de persoonlijke missie om heel Nederland aan de groene stroom te krijgen en dit weten ze goed te verwoorden in de nieuwsbrieven. Zeer prettige service alles bij elkaar!

    Door: Martijn Vlasblom14-11-2018
    D.K. Miedema15-11-2018

    Martijn woon jij in Ede? Deka

    harry 29-11-2018

    ik ben mijn inlog gegevens kwijt h.vanderwelle@bbhmail.nl

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5
    rating

    NIET SALDEREN TERUG GELEVERDE ENERGIE

    Vanaf 3 mei zonnepanelen. Was bekend bij Vandebron. Bij doorgeven meterstanden aangegeven wat gebruikt en teruggeleverd was. Mijn berichten hierover werden genegeerd en op de eindafrekening bleek dat er geen saldering had plaatsgevonden

    Door: G. van Surksum05-11-2018
    Paul07-11-2018

    Heb je de zonnepanelen aangemeld bij Energieleveren.nl ? Die regelen, dat je geld ontvangt voor je teruggeleverde stroom.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Top service

    Eindelijk een bedrijf dat goede service leverde! Konden mij snel helpen en boden proactief een korting aan. Top service dus!

    Door: Peter de Kleijne31-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Gluiperig dubbele vorderingen doen, waar ze geen recht op hebben.

    Erg teleurgesteld. Gluiperige ratten. Zonder ook maar iets te zeggen, gebruiken ze oude meterwaarden van een half jaar eerder, toen ik nog elders klant was, als start meterwaarden. En word ik geconfronteerd met een torenhoge navordering. Daar hebben ze geen recht op. Is ook allang met betreffende partijen afgerekend. Ben benieuwd, hoe dit gaat aflopen. Meestal denderen dat soort lui meteen door naar een deurwaarder, zonder je brieven te beantwoorden. Dan komt 't uiteindelijk goed, maar je moet er veel tijd aan besteden. Helaas. Moraal v/h verhaal: klinkt 't als te mooi om waar te zijn, dan is 't dat ook. Geldt ook voor links volk met hoge idealen.

    Door: Hajar26-07-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4
    rating

    te hoog gas gebruik vanaf januari

    zouden ze niet eerder al aan de bel moeten trekken als blijkt dat vanaf januari gas verbruik omhoog gaat terwijl dit niet afgelopen jaren niet geval is geweest. Dit hebben ze niet gedaan. Dus van nu af aan gas slim meter om de dag maar controleren qua verbruik. Niet blij mee. verder geen problemen gehad en tegen valler dat alle energie bedrijven in januari tarieven mogen verhogen ook al heb je vast staan

    Door: janijhoff18-07-2018
    RdB27-12-2018

    Vreemde review: als je tarieven vast staan dan staan ze vast en dat is dus VAST. Ook als een energiebedrijf zijn tarieven verhoogt, dan blijft jouw tarief hetzelfde, vandaar de naam VAST. Waar energiebedrijven niets aan kunnen doen zijn jouw verbruik en de belastingen en ja, die gaan per 1 januari omhoog (15,5% verhoging op gas als ik me niet vergis)

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    3
    rating

    Niet doen!!!!

    Gaslicht.com heeft mij te vroeg op laten zeggen! 5 maanden te vroeg. Geen waarschuwing van vandeBron, gewoon €350 stelen van mij ipv op te bellen!
    Klotebedrijf!

    Door: Damen02-06-2018
    Erik03-07-2018

    Pff het is je eigen verantwoordelijkheid om bij te houden wanneer je kunt overstappen. Altijd maar de schuld op iemand anders afschuiven bah!

    Paul07-11-2018

    Het soms pijn als je een beslissing neemt.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5
    rating

    100% groene energie

    Het zelf kiezen van je energie leverancier (uit eigen dorp) gaf bij mij de doorslag. Verder is vandebron heel duidelijk in kosten, leveringsvoorwaarden en afrekening.

    Door: Emile Peters15-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    Veel enthousiasme, te weinig klantgericht

    Met veel enthousiasme zijn wij als klant bij Vandebron terecht gekomen. Zo tegengesteld is het als je naar een andere leverancier gaat. Waarom? Handel je zaken netjes af en ga door waar je goed in bent...of zou moeten zijn. Dat is nu de vraag.

    Door: A Blonk09-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    Schrijf zelf een review over Vandebron

    Uw beoordeling