Vandebron
Alle reviewsVandebron
Alle reviews (48)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Zeer tevreden met deze groene leverancier!
Alweer bijna drie jaar klant naar volle tevredenheid. Als ik vragen heb krijg ik heldere antwoorden die altijd kloppend blijken te zijn. Dat heb ik bij eerdere leveranciers wel anders meegemaakt. De eerste verbruiksinschatting lag destijds veel te hoog, maar een telefoontje met een uitleg hoe ik aan mijn inschatting (in mijn bijna nieuwe huis) kwam was voldoende om bij te stellen naar een realistischer bedrag. Dat je zelf kan kiezen naar welke stroomaanbieder jouw geld gaat vind ik ook super: wij kopen de stroom dus bij de ouders van een klasgenoot van mijn jongste dochter. Stof tot gesprek aan tafel, zo houd je de jeugd ook betrokken. Voorlopig blijf ik zeker bij Vandebron!
Groene energie
Huh ik herken mij helemaal niet in al deze negatieve reviews, maar misschien heb ik gewoon geluk gehad? Ik zit al een tijdje bij Vandebron en alles loopt gewoon prima. Alleen het aansluiten was even tricky omdat ons huisnummer niet erkend is bij de gemeente, maar daar hebben ze toen wel goed bij geholpen en dat loopt nu gewoon goed. Onze rekeningen kloppen vooralsnog ook altijd en de stroom wordt gewoon geleverd.
Wij hadden voor Vandebron gekozen vanwege de duurzaamheid, dat vind ik persoonlijk echt belangrijk. Daarom hadden wij ons oude energiecontract opgezegd. Dat was wel wat goedkoper, maar niet groen.bewust en duurzaam met energie omgaan, ook voor onze kinderen leerzaam
Goed om te weten waar de energie die we gebruiken als gezin nou precies van daan komt.
Wij proberen onze kinderen op te laten groeien met een bewust besef van energie en mede daarom hebben wij gekozen voor vandebron.
Je wordt ook bewuster en zuiniger met energie als je er bewuster en meer mee bezig bent en dat vinden wij belangrijke waarden om zelf naar te leven en vooral ook om door te geven aan onze kinderen.
Vandebron helpt ons hierbij.Goede communicatie is belangrijk!
Al vanaf het aansluiten vind ik de communicatie van Vandebron echt top. Ik krijg maandelijks een leuk mailtje om mijn verbruiksgegevens in te zien en krijg hierbij gelijk tips hoe ik energie kan besparen. Echt een service die past bij deze tijd! Daarnaast blijft Vandebron dicht bij de persoonlijke missie om heel Nederland aan de groene stroom te krijgen en dit weten ze goed te verwoorden in de nieuwsbrieven. Zeer prettige service alles bij elkaar!
ik ben mijn inlog gegevens kwijt
h.vanderwelle@bbhmail.nlEen jaar (te) lang energie OPLICHTERS
Van de Bron
Wat een slecht bedrijf. Oplichters!!!d
Trap niet in hun aanbiedingen ajb.
Eerst incasseren ze een maand te vroeg, halen zonder pardon 150 euro van je rekening.
Vervolgens kun je fluiten naar je welkomstpremie omdat je het geld terug boekt en dan keuring maandelijks betaald.
Zij zijn onbereikbaar voor klachten en of gesprek.
Geen goed woord over voor dit bedrijf.Al jaren klant
Gegarandeerd groene stroom.
Geen minpuntenMijn ervaring is goed
Ik zit nu al 2 jaar bij vandebron en nog geen problemen gehad. Het lijkt erop dat er nu eindelijk een leverancier op de markt is die doet wat hij zegt! De facturen zijn simpel, ik was zo aangesloten en tot op heden niks om over te klagen. Dus een complimentje hier is op zijn plaats. Ik ben iets goedkoper uit dan voorheen trouwens, maar niet veel.
Wat goed!
Ik wist niet dat dit bestond! Totdat ik een reclame zag en hoorde dat de boer er direct ook van profiteerd en nog groen is ook. Wat een goed initiatief. Gelukkig zijn er nog maatschappijen in Nederland die zich wel iets aantrekken van milieu of mensen anders dan alleen maar geld willen verdienen. Ik heb me direct aangemeld!
Eindelijk een fatsoenlijke maatschappij
Zeer tevreden over de overstap. Eindelijk een maatschappij waar je alles online kan regelen en niet in vervelende wachtrijen bij de klantenservice komt. Ook een verademing dat de mobile site van het dashboard er super strak uitziet. enige wat ik nog mis is een app....
Dhr.
Heel erg tevreden over Vandebron, zeer duidelijke communicatie en daadwerkelijk iemand die vragen oppakt.
Ik vermoed dat mijn relatie met deze leverancier een duurzame zal worden!energiecontract
Destijds een mooi sympathiek marketingverhaal voorgeschoteld gekregen waarbij je zogenaamd direct stroom afneemt van zonnepanelen van het dak van de familie XXX (naam + toenaam) in jouw regio. Allemaal zogenaamd groen en lokaal. Dan zou je zeggen dat deze constructie het beste alternatief is voor het zelf plaatsen van panelen en dat de recente prijstijgingen aan ons voorbij zouden gaan, toch?. We hebben nl een warmtewisselaar en gebruiken hierdoor alleen maar electra ... en dan ook nog 'ns uit zonneenergie van onze bijna-buren.
...of toch niet?
Krijg nu iig via een email voorgeschoteld dat de energieprijzen en dus 'waarschijnlijk' ook de prijzen van 'Vandebron' zullen gaan stijgen..
..en 'waarschijnlijk' is ineens niet meer zo 'waarschijnlijk, wanneer je vervolgens ziet dat de automatische incasso van de vorige termijn inmiddels bij voorbaat is verhoogt met eur 25/mnd. Waarom?, Geen idee. We nemen toch 100% door de zon opgewekte stroom af vanaf het dak van de familie XXX ui XXX? Hier komt toch geen gas of energiecentrale aan te pas?
Als het u überhaupt al lukt om een telefoon nr van de klantenservice te vinden (ik moest deze apart Googlen), wordt u haarfijn uitgelegd dat de werknemers van dit bedrijf, in tegenstelling tot de rest van het land, schijnbaar nog louter vanuit huis kunnen werken, waardoor "de wachttijd natuurlijk langer is dan u van hen gewend bent", wat zoveel betekent als "Wij grijpen de Corona situatie aan om ons service niveau blijvend te kunnen verlagen door telefonisch volstrekt onbereikbaar te zijn'.
Niet geloofwaardig om nu nog steeds Corona als excuus te moeten gebruiken voor waardeloze service. Dan toch maar zelf panelen plaatsen, vrees ik.
Jammer want het leek een goed alternatief.Gas/licht
Ik sta nog steeds te koken…. maar niet omdat Vandebron me van gas en stroom voorziet. Nee ik sta te koken omdat Vandebron haar klanten als vuil behandeld. Zonder enige compassie of empathisch vermogen. Je weet wel, zoals elke andere energieleverancier.
Wij hebben thuis een gezamenlijke betaalrekening waar al onze vaste lasten vanaf worden gehaald. Zoals heel veel andere huishoudens. Toevallig hebben we een hoop gezeur gehad met een partij die maar onterecht geld bleef afschrijven. Dat heeft als resultaat gehad dat een aantal rekeningen niet direct voldaan konden worden (automatische incasso die faalt). Dit hebben we uiteraard direct gefixt met spaargeld, maar voor we dit door hadden moest er wel eerst een incasso falen. Laat nou (tot 3x aan toe) Vandebron het “slachtoffer” zijn geworden hiervan. Arme zieltjes.
Nu zie ik op mijn eindafrekening dat onze cashback (190 euro, geen kattenpis) er niet op staat. Bij de klanten”service” kunnen ze me vertellen dat dit komt door ons “betaalverzuim” (als in, ojee het geld staat er een paar dagen later alsnog op… auw.) en dat we kunnen fluiten naar die €190. Dat ik het bizar vindt dat we hier niet van op de hoogte zijn gesteld wordt afgedaan met “het staat in onze algemene voorwaarden”… Ja, want jij kent de voorwaarden van je energieleverancier uit je hoofd… Daarnaast, al kende ik ze uit m’n hoofd, het bedrijf dat voor deze situatie heeft gezorgd kon ik toch niet tegenhouden.
En het meest ironische? Ik heb net bij ze verlengd omdat ik redelijk enthousiast was en niet op de hoogte was van deze situatie. Meestal ben ik een zeer trouwe klant. Uiteraard is m’n bedenktijd al verstreken dus ik zit nog een jaar aan deze boeven vast en waarschijnlijk wordt ook die cashback wel door m’n neus geboord. Ik hoop dat de 190 euro ze goed bevalt en ze het lekker kunnen inzetten om een of ander social-media-meisje aan het werk te zetten om alle slechte reviews te beantwoorden.
Bah. Blijf ver weg van deze absurde boefjes.Elektriciteit
Oplichters,
10x gebeld om mijn contract te beëindigen, maar helaas in plaats daarvan hebben ze mijn contract bij een andere energiemaatschappij zonder mijn toestemming opgezegd. En ze schrijven geld van mijn rekening af terwijl ik mijn contract heb afgezegd.stroom en gas
Mijn facturen kloppen niet. De berekeningen komen niet overeen met wat op het blad staat, of ze kunnen niet rekenen of er is iets dubieus aan de hand. Ze willen mijn facturen niet corrigeren. Mijn contract vaste tarieven zijn ook anders dan uiteindelijke factuur, hoger dan contract.
Geld wat je jaarlijks moet terug krijgen, krijg je niet. Ze verrekenen dit met het nieuwe jaar, terwijl dit nergens zichtbaar is. Wanneer je contact met klantenservice hebt, krijg je steeds een andere antwoord. Je hebt recht op geld teruggave en correcte overzicht maar dat krijg je niet bij vandebron. Spuugzat met deze energiebedrijf. Ik heb ook mijn geld hard nodig, geef het dan ook terug! En zorg voor correcte facturen!Electra en gas
Een stelletje oplichters zijn het bij vandebron.
Ik had een 1-jarig contract afgesloten met een welkomstbonus van € 230. Vervolgens het hele jaar door keurig 12 termijnen betaald. Krijg ik de afrekening, zie ik de welkomstbonus niet terug. En vervolgens niet meer reageren. Waardeloze service is het.Energie
Beloofde kortingen worden achteraf inhouden met nooit eerder verstrekte voorwaarden. Het gedweep met duurzaamheid is al achterhaalt sinds ze zich hebben laten uitkopen door energiereus essent. Kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen om hier wél klant te worden.
Zwartboek over Vandebron
Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:
- 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
- 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
- 17 maart; snelle reactie: 'Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!'
- 17 maart ('s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
- 17 maart ('s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
- 18 maart: bericht van Vandebron. 'Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.'
- 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
- 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
- 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
- 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de 'gecorrigeerde' jaarnota 2019.
- 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso's
- 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: 'we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail'
- 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen....Energie
Vandebron is allereerst een bedrijf die de kleine lettertjes gebruikt om je de welkomspremie niet te betalen (incasseren 1 dag voor salarissen om een stornering te krijgen, en 2 x storneren is geen welkomspremie!). Op zich al voldoende reden om als klant te vertrekken.
Maar het werd erger: in plaats van mijn welkomspremie kreeg ik opeens (een maand na de jaarnota) een correctienota met een nieuwe, onverklaarbare stroommeterstand waarvoor ik 560 euro zou moeten bijbetalen. Heb direct met meterbon van Liander aangetoond dat dit onjuist was, maar in plaats van de fout te herstellen werd week later toch automatisch 560 euro extra afgeschreven, zonder communicatie. Op mijn mails wordt amper gereageerd en na tel contact werden de afspraken niet bevestigd terwijl dit wel toegezegd was. Rampzalig bedrijf, ik koop hier mijn contact af om over te stappen naar een andere aanbieder!3 jarig contract
onbetrouwbaar. afrekeningen kloppen niet, uitleg krijg je niet. Ik ben al 6 weken bezig hiermee, 75 euro spoorloos.
stroom en gas
geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.
Anderen bekeken ook

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier? Heeft jouw bedrijf een te hoge energierekening? Draag je graag bij aan een duurzame samenleving?...

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

Electrabel is een energieleverancier. Het bedrijf is in 1905 in Antwerpen opgericht, maar is nu in handen van een Franse energieleverancier. Naast ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...
Martijn woon jij in Ede?
Deka