NederlandReview

    Ervaringen Vandebron

    Ook besparen op kosten en uitgaven? Vandebron maakt het mogelijk met goedkope energie en ook met groene energie, waaronder windenergie. Het is mogelijk om dus geld te besparen op uw energierekening en om ook nog eens een bijdrage te leveren aan het milieu. Wel zo goed toch! Op NederlandReview kunt u de verschillende beoordelingen lezen van anderen over Vandebron. Het is goed om te ontdekken wat anderen over dit bedrijf en deze energieleverancier zeggen. Het is dan mogelijk om een goed beeld te vormen over Vandebron en of u wel of niet met hun in zee wilt gaan.

    Vandebron: Beste uit de test van de consumentenbond.

    Vandebron is door de consumentenbond gekozen als de beste energieleveranciers van 2016. Namens NederlandReview van harte gefeliciteerd! Lees hier het hele rapport.

    Waar komt Vandebron eigenlijk vandaan? 

    Over Vandebron

    Vandebron is een Nederlandse energiebedrijf dat groene stroom en gas levert aan Nederlandse huishoudings en bedrijven. Vandebron wekt zelf geen energie op, maar biedt energie aan van onafhankelijke Nederlandse producenten zoals land-en/of tuinbouwbedrijven met windmolen, zonnepanelen of biogasinstallatie.

    Het doel van Vandebron is om consumenten optimaal te laten profiteren van de laagste energieprijzen en bijbehorende diensten. Er zijn meerdere energieleveranciers waar u gebruik van kunt maken. Het is mogelijk om te kiezen voor een aanbieder welke ook op een milieu vriendelijke manier energie opwekt. Het is dan ook nog eens goed voor het milieu. Bij Vandebron komt de energie daadwerkelijk rechtstreeks van de bron. Dit in tegenstelling tot andere traditionele energiebedrijven welke ook energie leveren. Het is goed om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

    Diensten van Vandebron

    Vandebron levertgroene energie aan particulieren en bedrijven. Ze zijn eigenlijk de verbindende schakel tussen de bron en de eindklant. Hierdoor is het mogelijk voor iedereen om daadwerkelijk groene energie te krijgen. Ze zijn in 2013 gestart door een team van experts op het gebied van duurzame energie. Samen hebben ze meer dan 27 jaar ervaring. Grote energiefondsen hebben geïnvesteerd in Vandebron. Het zijn vooral zonnepanelen en windenergie plus biogasinstallaties welke helpen bij het leveren van de energie.



    Klachten, tips en complimenten over en voor Vandebron

    Als u een klacht heeft over Vandebron dan kunt u ze gemakkelijk en eenvoudig benaderen. Ze zullen u dan graag helpen om te kijken of de klacht verholpen kan worden. Natuurlijk is het een leermoment van Vandebron wanneer iemand een klacht heeft. Het is daarom fijn voor hun om een klacht te krijgen. Uiteraard is het ook mogelijk om tips te geven aan Vandebron en complimenten. Die zijn uiteraard ook van harte welkom.
    Bekijk de contact pagina van de website van Vandebron om te zien hoe u gemakkelijk contact met hun kunt opnemen.

    Uw mening over Vandebron

    Wat is uw mening over Vandebron? Bent u al een klant van hun of een klant geweest? Dan is het goed om uw mening en ervaring in een review over Vandebron te delen op NederlandReview. Op die manier is het mogelijk voor hun om een goed beeld te krijgen wie en wat Vandebron is en hoe andere consumenten en bedrijven over Vandebron denken.

    Overstappen naar energie bij VandeBron? Hoe goedkoop zijn ze en is het echt groene windenergie? Lees ervaringen van klanten die u voorgingen, zodat u weet of Vandebron een goed idee is!

    Vandebron
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (41)

    5.8
    46% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    6
    Service
    rating
    5.4
    Prijs
    rating
    5.8
    Leveren
    rating
    6.2

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Zeer tevreden met deze groene leverancier!

    Alweer bijna drie jaar klant naar volle tevredenheid. Als ik vragen heb krijg ik heldere antwoorden die altijd kloppend blijken te zijn. Dat heb ik bij eerdere leveranciers wel anders meegemaakt. De eerste verbruiksinschatting lag destijds veel te hoog, maar een telefoontje met een uitleg hoe ik aan mijn inschatting (in mijn bijna nieuwe huis) kwam was voldoende om bij te stellen naar een realistischer bedrag. Dat je zelf kan kiezen naar welke stroomaanbieder jouw geld gaat vind ik ook super: wij kopen de stroom dus bij de ouders van een klasgenoot van mijn jongste dochter. Stof tot gesprek aan tafel, zo houd je de jeugd ook betrokken. Voorlopig blijf ik zeker bij Vandebron!

    Door: Janine Benjamins09-04-2018
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Groene energie

    Huh ik herken mij helemaal niet in al deze negatieve reviews, maar misschien heb ik gewoon geluk gehad? Ik zit al een tijdje bij Vandebron en alles loopt gewoon prima. Alleen het aansluiten was even tricky omdat ons huisnummer niet erkend is bij de gemeente, maar daar hebben ze toen wel goed bij geholpen en dat loopt nu gewoon goed. Onze rekeningen kloppen vooralsnog ook altijd en de stroom wordt gewoon geleverd.

    Wij hadden voor Vandebron gekozen vanwege de duurzaamheid, dat vind ik persoonlijk echt belangrijk. Daarom hadden wij ons oude energiecontract opgezegd. Dat was wel wat goedkoper, maar niet groen.

    Door: Sanneke 12-12-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    bewust en duurzaam met energie omgaan, ook voor onze kinderen leerzaam

    Goed om te weten waar de energie die we gebruiken als gezin nou precies van daan komt.

    Wij proberen onze kinderen op te laten groeien met een bewust besef van energie en mede daarom hebben wij gekozen voor vandebron.

    Je wordt ook bewuster en zuiniger met energie als je er bewuster en meer mee bezig bent en dat vinden wij belangrijke waarden om zelf naar te leven en vooral ook om door te geven aan onze kinderen.

    Vandebron helpt ons hierbij.

    Door: Van der Lingen03-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Goede communicatie is belangrijk!

    Al vanaf het aansluiten vind ik de communicatie van Vandebron echt top. Ik krijg maandelijks een leuk mailtje om mijn verbruiksgegevens in te zien en krijg hierbij gelijk tips hoe ik energie kan besparen. Echt een service die past bij deze tijd! Daarnaast blijft Vandebron dicht bij de persoonlijke missie om heel Nederland aan de groene stroom te krijgen en dit weten ze goed te verwoorden in de nieuwsbrieven. Zeer prettige service alles bij elkaar!

    Door: Martijn Vlasblom14-11-2018
    D.K. Miedema15-11-2018

    Martijn woon jij in Ede? Deka

    harry 29-11-2018

    ik ben mijn inlog gegevens kwijt h.vanderwelle@bbhmail.nl

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9.5
    rating

    Energie

    Beloofde kortingen worden achteraf inhouden met nooit eerder verstrekte voorwaarden. Het gedweep met duurzaamheid is al achterhaalt sinds ze zich hebben laten uitkopen door energiereus essent. Kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen om hier wél klant te worden.

    Door: Pascal26-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2.5
    rating

    Zwartboek over Vandebron

    Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:

    - 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
    - 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
    - 17 maart; snelle reactie: 'Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!'
    - 17 maart ('s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
    - 17 maart ('s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
    - 18 maart: bericht van Vandebron. 'Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.'
    - 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
    - 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
    - 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
    - 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de 'gecorrigeerde' jaarnota 2019.
    - 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso's
    - 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: 'we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail'
    - 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen....

    Door: Steven03-04-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Mijn ervaring is goed

    Ik zit nu al 2 jaar bij vandebron en nog geen problemen gehad. Het lijkt erop dat er nu eindelijk een leverancier op de markt is die doet wat hij zegt! De facturen zijn simpel, ik was zo aangesloten en tot op heden niks om over te klagen. Dus een complimentje hier is op zijn plaats. Ik ben iets goedkoper uit dan voorheen trouwens, maar niet veel.

    Door: Sandria15-01-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    Wat goed!

    Ik wist niet dat dit bestond! Totdat ik een reclame zag en hoorde dat de boer er direct ook van profiteerd en nog groen is ook. Wat een goed initiatief. Gelukkig zijn er nog maatschappijen in Nederland die zich wel iets aantrekken van milieu of mensen anders dan alleen maar geld willen verdienen. Ik heb me direct aangemeld!

    Door: Fam. Meijer31-01-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Eindelijk een fatsoenlijke maatschappij

    Zeer tevreden over de overstap. Eindelijk een maatschappij waar je alles online kan regelen en niet in vervelende wachtrijen bij de klantenservice komt. Ook een verademing dat de mobile site van het dashboard er super strak uitziet. enige wat ik nog mis is een app....

    Door: Frits13-10-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Dhr.

    Heel erg tevreden over Vandebron, zeer duidelijke communicatie en daadwerkelijk iemand die vragen oppakt.
    Ik vermoed dat mijn relatie met deze leverancier een duurzame zal worden!

    Door: Gerard Brandjes05-12-2016
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    10
    rating

    Energie

    Vandebron is allereerst een bedrijf die de kleine lettertjes gebruikt om je de welkomspremie niet te betalen (incasseren 1 dag voor salarissen om een stornering te krijgen, en 2 x storneren is geen welkomspremie!). Op zich al voldoende reden om als klant te vertrekken.
    Maar het werd erger: in plaats van mijn welkomspremie kreeg ik opeens (een maand na de jaarnota) een correctienota met een nieuwe, onverklaarbare stroommeterstand waarvoor ik 560 euro zou moeten bijbetalen. Heb direct met meterbon van Liander aangetoond dat dit onjuist was, maar in plaats van de fout te herstellen werd week later toch automatisch 560 euro extra afgeschreven, zonder communicatie. Op mijn mails wordt amper gereageerd en na tel contact werden de afspraken niet bevestigd terwijl dit wel toegezegd was. Rampzalig bedrijf, ik koop hier mijn contact af om over te stappen naar een andere aanbieder!

    Door: Steven28-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    3 jarig contract

    onbetrouwbaar. afrekeningen kloppen niet, uitleg krijg je niet. Ik ben al 6 weken bezig hiermee, 75 euro spoorloos.

    Door: Joni Houtman12-02-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    stroom en gas

    geen goede ervaring met van de bron. facturen kloppen niet altijd, reageren niet altijd correct of op tijd, ook niet bij een wijziging aanvraag. ze hebben schulden, staan in het rood en willen niet zeggen of ik mijn voorschotten terug krijg bij een faillissement, krijg van ze geen antwoord of geruststelling. Dat geeft me stress. Ze zijn ook duur, teveel geld ben ik ermee kwijt. Ze kijken helaas niet naar je inkomen en daar de tarieven op baseren, zoals inkomensafhankelijke tarieven. Ze hebben een 088 nummer en dat is ook duur. Ben niet tevreden met deze energieleverancier.

    Door: thea21-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    100 euro teveel gerekend

    Van de Bron. Het klonk leuk. Ze hebben hun tarieven ( nog zonder de verhoogde belasting) omhooggesmeten. Als je dan opzegt rekenen ze nog eens 100 euro boete. Deze staat nergens vermeld. de telefonische klantenservice wist te vertellen dat overstappen kosteloos zou zijn. Niet dus! Inmiddels is het bedrijf telefonisch absoluut onbereikbaar. Niet aan beginnen.

    Door: Hans01-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Ze maken veel geldfouten, in hun voordeel

    Sluit niet af bij vandebron, ze steken veel geld in eigen zak door nota's verkeerd op te maken. Dingen door elkaar te laten aflopen, verlopen, waardoor jij door de bomen het bos niet meer ziet en dus moeilijk kan aantonen wat er fout is gegaan. Klantenservice is verschrikkelijk, krijg misschien 1 reactie per 2 dagen via facebook chat. Het klopt nooit wat ze zeggen op de chat. Komen afspraken niet na, volgens mij hebben ze geen idee wat ze aan het doen zijn. Bespaar jezelf de moeite en neem een betrouwbare energiemaatschappij. Bijvoorbeeld oxxio.

    Door: Cilla21-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    niet aan beginnen

    Ik wilde overstappen naar Vandebron vanwege extra korting van 280€. Nadat ik hun contract binnen kreeg, bleek dat ze toch duurder zijn dan huidige leverancier, ondanks de extra korting.
    Ook baseren zij zich op verkeerde meterstanden. Volgens mij verzinnen ze maar wat. Telefonisch contact gezocht, lukt niet, na 40 minuten maar opgehangen. Via hun website gaat het net zo traag. Ook niet te doen.

    Conclusie: contract annuleren, nu het nog kan!
    Geen vertrouwen in het bedrijf!

    Door: oegema04-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Geen contract wel incasso

    Ik heb een offerte aangevraagd, dat bleek een contract, en dezelfde dag heb ik dat contract ontbonden (binnen de twee weken bedenktijd). Kort daarop werd door Van de Bron het contract met mijn nieuwe leverancier opgezegd. Daarop heb ik een aangetekend brief gestuurd naar Van de Bron en ook een naar mijn nieuwe leverancier. Tevens heb ik Vandebron telefonisch proberen te bereiken, doch na 2 in de wacht staan werd er nog niet opgenomen. Vandaag (2 februari 2019) bleek dat VandeBron geld heeft geincasseerd van mijn bankrekening en dat heb ik terug geboekt. Ik heb zelfs een bevestiging van de Vandebron dat ze het jammer vinden dat ik geen klant ben geworden. Ondanks die bevestiging gaan ze gewoon door met hun onrechtmatige werkwijze.

    Door: M. Hoornstra02-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Zeer slecht service

    Vandebron smoes alles aantrekkelijke prijs, beloofd echter niet naar komen, van 30 tot 45 minuten aan de telefoon wachten, neemt niemand telefoon op, plotseling de prijs omhoog zonder dat je eerder weten, zeer moeilijke contact, ook geen mail ontvangen. Vandebron berekend de meterstanden van 5 jaar terug, toen niemand nog geen slim meterstanden heeft, als je maar nog geen één maand te laat betaald, krijg je fors boete. Als netje bij houden, krijgen de welkom bonus toch niets terug. Schandalig leverancier Vandebron.

    Door: Sander27-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    slechte service

    gebeld omdat onaangekondigd het termijnbedrag was verhoogd. meer dan een half uur in de wacht gezet. uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen, waarbij mij beloofd is om alsnog de email met nieuwe tarieven op te sturen. nu een maand later is dit nog steeds niet gebeurd. zelf maar een email gestuurd met een verzoek om informatie. ik kreeg een automatisch antwoord waarin wordt beloofd dat men contact op zal nemen. nu al 14 dagen verder en geen bericht.

    Door: Mark Wittebol20-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    Niet weer............

    Aanmelding geen enkel probleem

    Door: Henk09-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    7
    rating

    Schrijf zelf een review over Vandebron

    Uw beoordeling

    FAQ

    Is Vandebron een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 41 ervaringen geplaatst over Vandebron. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 5.8 gekregen, waarbij 46% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Vandebron actief?

    Vandebron is vooral actief in de categorie Energie en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Groene energie, Goedkope energie

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Vandebron gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.