NederlandReview

    Ervaringen Nuon

    Wat vinden andere klanten nu eigenlijk van Nuon? Energie is een product dat iedereen nodig heeft. Vrijwel iedereen heeft daarom een energieleverancier. De prijzen die elektriciteitsbedrijven rekenen voor elektriciteit kunnen nogal verschillen. Voor wie op zoek is naar goedkope energie kan het aan te raden zijn om over te stappen naar Nuon.

    Over Nuon

    Zoals al gezegd is Nuon een energieleverancier. Nuon is vooral in Nederland actief, maar is in 2009 overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall. Nuon zelf is ook weer ontstaan uit verschillende andere lokale nutsbedrijven. De naam Nuon is dan ook op te splitsen in twee delen: ‘Nu’ en ‘on’. ‘Nu’ staat voor ‘nutsbedrijf’, en ‘on’ staat voor ‘oosten’ en ‘noorden’ de twee regio’s waar de voorlopers van Nuon vooral actief waren. Nuon wekt jaarlijks zo’n 18 terawattuur aan energie op en heeft 3 miljoen klanten. Nuon wil natuurlijke goedkope energie leveren, maar zet zich ook in om zoveel mogelijk duurzame energie op te wekken. Voorbeelden van duurzame energie zijn bijvoorbeeld zonne energie en windenergie.


    Interessante marktanalyse van Nuon!

    Groene energie

    wordt bijvoorbeeld opgewekt op de windmolenparken van Nuon. In totaal wordt er op meer van 20 windmolenparken meer dan 0,8 terawathuur aan windenergie geproduceerd. Ook op andere manieren zet Nuon zich in voor groene energie. Denk bijvoorbeeld aan het mogelijk maken van zonne energie op daken van huizen. Ook het terug leveren van zonne energie aan Nuon is mogelijk

    Diensten Nuon

    Nuon levert dus goedkope energie aan particuliere en zakelijke klanten. Daarnaast is het doel van Nuon niet om alleen maar goedkope energie te leveren, maar wil het bedrijf ook zorgen voor duurzame energie. Nuon doet dit door windenergie te gebruiken, te helpen bij het zelf opwekken van zonne energie en door allerlei slimme bespaartips te geven. Want goedkope energie is fijn, maar dan is het nog steeds zonde om die te verspillen. Daarom helpt Nuon ervoor te zorgen dat je zo min mogelijk energie nodig hebt.

    Naast het leveren van (groene) stroom zorgt Nuon ook voor gas. Het is mogelijk om (groene) stroom bij Nuon af te nemen, maar het is ook mogelijk om bijvoorbeeld alleen gas bij Nuon te kopen. Natuurlijk dalen de prijzen als je beiden bij Nuon afneemt. Het is niet mogelijk om gas bij Nuon af te nemen als je stadsverwarming hebt.

    Klachten Nuon

    Heb je een klacht of een vraag aan of over Nuon? Nuon is telefonisch te bereiken. Je hoeft alleen de normale gesprekskosten te betalen als je Nuon belt. Nuon geeft op haar website ook aan hoe lang klanten die vorige week belden gemiddeld moesten wachten. Natuurlijk is het ook mogelijk om op andere manieren met Nuon in contact te komen. Nuon is bereikbaar via Facebook en Twitter, maar heeft ook een speciaal forum op haar website staan. Op dit forum worden uw vragen van 8 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds beantwoord.

    Ben je zelf klant bij Nuon? Je kunt je ervaringen dan hieronder delen. Zo kunnen andere gebruikers van deze website beter bepalen of ze over zouden stappen naar Nuon.

    Wilt u weten hoe deze energieleverancier met stroom en uw energierekening omgaat? Lees eerlijke reviews over Nuon op NedelandReview.

    Nuon
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (53)

    5,2
    40% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5,8
    Service
    rating
    4,6
    Prijs
    rating
    4,8
    Leveren
    rating
    5,6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Contact met Klantenservice NUON

    Tel. 0900-0808 Klantenservice NUON.
    Tel. op vrijdagmiddag 25-10-2019; 30 min. voor 1e contact; informatie: 171 wachtenden, 10 min. gesprek.
    Doorverbonden, weer 20 min. in wacht.
    Weer doorverbonden en contact verbroken.
    Opnieuw gebeld om 14.57 uur (net 3 min. voor einde van bereikbaarheid klantenservice) en wacht nu alweer 20 min.

    Door: Linda Overeem 25-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Stroom en gas

    Bedrijf lanceert de nieuwe naam: Vattenfall en stuurt daarvoor een brief. Ik ben al jaren klant. Mijn vriendin komt in mijn buurt wonen en heeft nu ook Vattenfall. Zij krijgt een brief met cadeautjes, waaronder een gratis ledlamp die ze bij Blokker kan halen. Ik chat met hen en vraag naar dit onderscheid. ‘ de vouchers waren op’. Tsss, bezopen. Ik heb zitten googelen, ze zijn ook gewoon duur. Ik ga een ander zoeken. Dan heb ik al een hoop lampen verdient. Wegwezen Vattenfall.

    Door: Guusje Adrichem 16-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    vattenfall ( Nuon )

    Schandalig wanneer je ook belt je zit uren in de wacht op een 0900 nr. en uiteindelijk nog minimaal of geen contact!!!
    Zo lang in de wacht voor 1 vraag????
    Spreek je naar uren wachten uiteindelijk iemand heeft deze persoon geen kennis van de gestelde vragen......

    Groeten,

    Door: van Voorthuijsen 11-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    geen

    vandaag een deurbeller van Nuon als aasgier op de stoep... of ik weet dat Vandebron in het rood staat. en of ik weer wil overwegen on bij die kloothommels van Nuon terug wil komen die mij vijfjaar lang bedrogen hebben. Nooit doe ik dat meer
    jammer dat er links in beeld op het scherm wat ik nu gebruik geen optie is voor nul sterren. Nuon is een in en in slechte leverancier in een door en door verrotte organisatie.

    Door: Willem J F Burmanje 09-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Nuon Zakelijk

    Zaak overgenomen (2,5 jaar geleden) met als termijnbedrag €500, de Nuon-medewerker zei dat het prima kon (gezien oude standen en overzichten) als dit naar €406 ging. Dus in 2018 kregen we €2300 terug. Vervolgens heeft Nuon zèlf het termijnbedrag verlaagd naar €232 en hebben we het vervolgens zèlf verhoogd naar €300 (just in case). Nuon belde over de installatie van een slimme meter, dan hoeven we zelf de standen niet meer door te geven en vervolgens is onze eindafrekening van 2018 €6000 euro!!! Nuon belde zelf om dit te melden en vertelde dat de electriciteitsmeter niet af te lezen was, dus of we die stand zelf konden doorgeven. Pas als het bedrag was overgemaakt, dàn pas konden zij een onderzoek instellen. Nuon gebeld voor een betalingsregeling; geen gehoor of er werd opgehangen. Zelfs maar bij de overschrijving bij opmerkingen erbij gezet dat ze niet bereikbaar waren. Verschillende keren contact opgenomen met Nuon, halfuur in de wacht en de verbinding werd verbroken. Zelfs onze boekhouder heeft geprobeerd te bellen, maar geen sjoege. Inmiddels zijn we een halfjaar verder, maar een onderzoek ho maar, de bereikbaarheid is 0. We zijn nu uit noodzaak overgestapt naar een ander. Maar Nuon is nog steeds niet bereikbaar voor commentaar of uitleg; heel erg slecht en helaas ben ik dus niet de enige gezien de commentaren hier. Want bestellen en leveren is het punt niet bij Nuon, maar de service en de addertjes zijn zéker ver te zoeken!!!

    Door: Irene 03-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6
    rating

    factuur

    Ik heb een mail ontvangen met daarin een energierapport. Echter er ontbreken de gegevens van mijn levering van mijn zonnepanelen.
    Omdat ik niet van de "sociale" media facebook of twitter ben heb ik telefonisch contact opgenomen.
    Na meer dan 30 minuten in de wachtrij te hebben gestaan heb ik de moed opgegeven. Dan maar via de blog op de website geprobeerd.
    Ook daar word ik niet wijzer van. Wat een pruts systeem. Omdat ik had aangegeven dat ik terug gebeld mocht worden voor kwaliteit meting kreeg ik een telefoontje. En jawel hoor, een computer die me voor mij allerlei niet ter zake doende vragen stelde.
    Alles wijst erop dat ik structureel ontmoedigd wordt om telefonisch te woord gestaan te worden. Dit is ver weg van persoonlijke klantenbinding. Als ik dit geweten had waas ik zeker niet naar deze club overgestapt.
    Ik heb tevens in de blog aangegeven om me op mijn mobiel nummer terug te bellen. Maar ja, de telefoon bij Nuon doet het kennelijk niet of althans er zit niemand achter die hem kan bedienen.
    Ik ben erg boos en teleurgesteld om deze gang van zaken. Na het sluiten van het fysieke loket wordt nu de weg van de telefoon ook al afgesloten. Jammer en erg spijtig.

    Door: Jacques Lormans 01-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5
    rating

    Electricetiet + Gas

    Alles is slecht!

    Door: Jan 29-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    elektriciteit en gas

    Veel loze beloftes, gaan daarna een borgsom vragen van € 750,- omdat men het advies van ESD niet goed gelezen heeft.
    Dus afspraken worden niet nagekomen, controles niet goed uitgevoerd.
    Nazorg en terugbellen nul komma nul.
    Vertegenwoordiger zegt niets te kunnen doen, ondanks dat er geen enkele reden is om niet te leveren.
    Conclusie niet laten leveren door NUON

    Door: Jan Duinkerken 20-09-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    Overstap naar NUON - niet doen !!

    NUON maakt de vrees van velen waar. Mijn overstap naar NUON heeft mij 310 euro gekost. In een telefoongesprek werd mij toegezegd dat NUON bij een overstap rekening zou houden met de einddatum van mijn huidige contract. Ook heb ik iemand aan deur gehad en die vertelde mij hetzelfde. Na mijn aanmelding heb ik netjes een bevestigingsmail gekregen van de overstap maar (mijn fout) niet de einddatum gecontroleerd. NUON wil natuurlijk zsm geld verdienen aan de klanten en hebben per direct mijn contract omgezet, dit terwijl het huidige contract nog niet was afgelopen. Het is wel mijn fout dat ik de einddatum niet heb gecontroleerd, maar ga ervan uit dat als ik een toezegging van de NUON heb, dat zij bij een overstap rekening houden met een boetebedrag en welkomstpremie, dat ik daar gewoon blind van uit kan gaan. Zij hebben al mijn gegevens en weten dus dat mijn contract beëindigd is voor de einddatum. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice en zij zeggen dat zij niets voor mij kunnen doen en dat het dus vervelend voor mij is, maar daar blijft het bij.
    Ik zit nu nog een jaar bij de NUON, maar heb ze laten weten dat ik in mijn slechte ervaringen met hun breeduit kenbaar zal maken.
    Bij deze dus het advies, geloof NUON NIET. Zij komen hun afspraken niet na en je bent gewoon een melkkoe voor ze. Klanten werven is het motto, ongeacht de situatie. Binnen is binnen.
    Voor mij NOOIT MEER NUON !!!

    Door: I. Visser 23-07-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7
    rating

    Een jaar is niet een jaar contract,goed opletten!

    Je zou zeggen,goedkope eenjarige vaste contract,maar als je beter kijkt en lees zie je dat contract tot 1 juni volgende jaar met vaste tarief loopt dan krijg je te maken met 1,2 odf 3 maanden variabel dure stroom en gas tarief.Contact is niet voor 12 maanden!Dus,laatste paar maanden wordt je eind rekkening wel hoger.Dat is goedkope trucje en het werkt!

    Door: Nelle 21-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    "vast tarief" maar toch stijgende kosten

    Binnen een jaar maandtarief van 70 naar 140 euro gegaan.

    Qua levering en alles totaal geen problemen.
    Echter wel een prijs die ieder half jaar fors toeneemt terwijl de belofte een "vast tarief" was.
    Kleine letters etc. je kent het wel.
    Komt er op neer ik sloot 10 maanden geleden een contract af van 70 euro. Januari 2019 werd dat 115 euro en nou zou het in juli weer toenemen tot 140 euro.
    Ergens onderweg nog een aanbod gehad met "U bent straks een jaar bij ons, als u langer blijft krijgt u 10 tot 15% korting". Waar vervolgens ook niets van terug te zien was.

    In een woord: Diefstal!

    Door: rick fanoy 17-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Jaarafrekening Nuon.

    Pas op het werkelijke verbruik bij Nuon. Mijn moeder is een aantal jaren overleden. Wij gebruiken geen stroom en gas, want we zijn het huis aan het verbouwen. We hebben de maandelijkse lasten naar beneden gezet, op aanraden van een medewerkster van NUON.
    Het huis is onbewoond, wat schetst mijn verbazing ik moet nu 1110,66 euro bij betalen. Zonder onderbouwing.
    We hebben 4 mails naar NUON gestuurd met vragen om duidelijkheid te verkrijgen maar we worden aan het lijntje gehouden. Één mail heeft NUON eraan besteed, om NUON zelf op te bellen, ja,ja, ze zijn vervolgens slecht bereikbaar.
    Kortom pas op met jaarafrekeningen. Toen het huis nog bewoond werd, kregen we geld terug. Nu moeten we nog een extreem bedrag bijbetalen.

    Door: Dick Tijsen 11-05-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Onterechte eindafrekening die ze niet willen wijzigen

    Vanwege een verhuizing wou ik de meterstanden (binnen een week na overdracht) doorgeven. Dit kon ik echter zelf niet meer invullen omdat schijnbaar de nieuwe bewoners al meterstanden hadden doorgegeven met daarin waarschijnlijk de standen van een aantal dagen na de overdracht aangezien deze niet meer overeen kwamen met de standen tijdens overdracht.

    Na hier een vraag via de website over te stellen werd ik terug gebeld met de melding dat ze alleen de standen konden wijzigen als dit een groter verschil was van 99 m3 gas en/of 249 kWh aangezien Nuon anders extra kosten moet maken bij een extern bedrijf. En schijnbaar is dit mijn probleem want ze willen het echt niet aanpassen.

    Hierna een klacht ingediend hierover en kreeg weer een telefoontje met het zelfde verhaal. In zowel de klacht als telefonisch had ik dan ook al gemeld dat als ze het foute bedrag zouden proberen te incasseren dat ik de incasso zou weigeren. Dus zo gezegd zo gedaan, echter binnen een week een brief gekregen met daarin een dreiging dat ze er 40 euro incasso kosten op zouden gooien.

    Dus nu maar zelf het juiste bedrag overmaken na het te berekenen (scheelt maar 12 a 13 euro maar het gaat om het principe) en kijken waar ze dan mee komen. Ik heb bij de nieuwe woning nu ook Nuon maar dat ga ik in ieder geval zo snel mogelijk overzetten naar een ander bedrijf dan Nuon!

    Voor iedereen dus schijnbaar de tip als je een nieuwe bewoner in een huis wordt, zolang je eerder de meter standen dan de oude bewoner doorgeeft dan kan je dat doen voor 99 m3 gas en 249 kWh meer dan op de meters stonden en dan gaat Nuon in ieder geval niets wijzigen dus dat mag de oude bewoner dan voor je gaan betalen.

    Door: Mike 23-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Slechte service!

    Nuon is een van de meest service onvriendelijke bedrijven die ik de laatste jaren heb meegemaakt. Wordt elke keer van het kastje naar de muur gestuurd en men komt nooit met een juist antwoord. Mijn contract word beëindigt op de einddatum en ik kom nooit weer terug!

    Door: C. Baan 28-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    2
    rating

    beste energie leverancier

    NUON is de goedkoopste en heeft de beste service

    Door: Eric Rijkers 16-03-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    JA
    10
    rating

    dure stadsverwarming

    2persoons gezin met klein AOW. betaalde op vorige woning 65 euro per maand gas en licht. Nu zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwoning met zonnepanelen en vloerverwarming. Nu moeten we 150 per maand betalen . What the fuck ? We zijn heel zuinig maar die stadsverwarming kost al 40 euro per maand zonder dat je iets verbruikt. Als we dat geweten hadden waren we niet verhuisd. Op mijn nuon kan je wel lezen hoeveel electriciteit je verbruikt en hoeveel dat dan kost maar van stadsverwarming kan je wel invullen de standen maar krijg je geen inzicht hoeveel dat kost en of het termijnbedrag klopt.

    Door: cor 20-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5
    rating

    pas op vragen eerst een waarborgsom!!

    Eerst lokken ze je met presentjes en mooie beloftes !
    Maar voor het contract geaccepteerd wordt moet je wel nog effe een waarborgsom overmaken! Bij andere energie maatschappijen nooit gehad dat we een waarborgsom moesten betalen!
    Mooi begin van een "overeenkomst" wantrouwen !
    Echter heb van huis geleerd : hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten

    Door: psje 16-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    nakomen afspraken

    Via een verkoper van Nuon een overstap gedaan. Boetes etc zouden door Nuon worden betaald. Alles goed geregeld zou je denken maar pas op. Die adviseurs die bij je langskomen niet vertrouwen want de boetes worden niet betaald. Nuon geeft later aan dat dat niet onder hun regeling vallen en kostte me 100 euro. Contact is echt slecht en zodra je contact hebt getekend ben je een nr en geen klant meer.

    Door: alfredos 11-02-2019
    Marianne 23-04-2019

    Waarom stappen mensen toch steeds over als hun huidige contract nog niet is afgelopen? Dat is vragen om problemen! Wij stappen elk jaar over maar pas nadat het contract is afgelopen. Kijk zelf op internet met wie je in zee wil gaan en vergelijk goed de tarieven en vaste leveringskosten!

    Roog 21-05-2019

    Je mag bij nieuwe energieleverancier overstappen en dan gaan ze zelf en op tijd oude leverancier opzeggen.Dat zeggen ze allemaal.Ze wachten op eind datum van oude contract en pas dan begint het nieuwe.Maar wat als ze dat niet op tijd doen,of te vroeg of verkeerde datum?Door hun fout krijg je boete en eventueel ben je welkoms cado of welkomskorting kwijt van je oude leverlancier?Wat ga je dan doen?

    Paul 31-07-2019

    We hebben uw klacht ontvangen. Fijn dat u de moeite neemt ons te informeren. Uiteraard gaan we er alles aan doen om het op te lossen. Dit was uw klacht: Vanmiddag, rond 17:00 uur, was ik bij mijn ouders omdat mijn vader, die ernstig ziek is, met spoed onderzocht werd door de huisarts. De huisarts was er net toen opnieuw aangebeld werd beneden bij de appartementen. Leek voor mijn moeder een arts assistent want keek niet in de camera maar de andere kant op, dus ze opende op afstand. Bleek een jongedame van Nuon. Omdat mijn vader met ernstige klachten onderzocht werd deed ik de voordeur open. Begint het schaap een verhaal dat ze langs moest komen omdat mijn ouders een korting niet ontvangen zouden hebben! Dat kon niet anders dan in gesprek, ook niet na doorvragen. Gezien de acute situatie op dat moment hebben we het wicht met haar verhaal weggestuurd. En toen bleek, nadat de arts weg is, dat mijn ouders helemaal geen contract hebben bij NUON. Blijkt het een slinkse manier om contracten te slijten! Wat een misselijke praktijken! Herkent u ze? Bleek ook niet de eerste keer dat iemand VAN NUON zich min of meer geforceerd binnenpraatte met de opmerking “we zullen eens goedkopere energie gaan regelen”. Ik was eerder klant van NUON, maar waarschijnlijk de laatste keer. Uw bedrijf wordt hierbij de toestemming ontnomen nog ooit contact op te nemen aan het adres van mijn ouders, Paganinistraat 17 in Oss! Mocht dat wel gebeuren maak ik daar werk van. Soms is het handiger als wij de klacht met u bespreken. Dan bellen we. We nemen sowieso binnen vijf werkdagen contact met u op. Samen komen we er zeker uit. En bent u toch nog niet tevreden? Blijf er niet mee zitten, maar bekijk hoe wij u dan verder helpen. Vriendelijke groet, Cindy Kroon Directeur Klanten Schandalige colportage met allerlei smoezen aan de deur bij mijn 80 jarige moeder.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Termijnbedrag niet wijzigen!

    Ik kon in oktober het termijnbedrag verlagen naar €35,00 per maand. Omdat wij net een nieuwe ketel hadden, dacht ik dat dat voor die paar resterende maanden wel zou kunnen. Na een maand voelde dat toch niet lekker en in november maar weer verhoogd naar €150,00. Nu is de jaarafrekening gekomen en moeten we ruim €700,00 bijbetalen!! Dus NOOIT je termijnbedrag verlagen. Dat klopt gewoon niet!!

    Door: Rolinka 09-02-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5
    rating

    Afzetters

    Wat een vieze afzetters zijn dit

    Door: Henk 31-01-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2
    rating

    Schrijf zelf een review over Nuon

    Uw beoordeling