Vattenfall

4.4

Bestellen

3.4

Service

3.8

Prijs

4.5

Levering

36.5%

Zou hier weer kopen

Vattenfall

Vattenfall levert in Nederland aan zo’n 2 miljoen huishoudens energie. Vattenfall betekent waterval in het Zweeds, een schone bron van energie. In Nederland investeert Vattenfall vooral in zon en wind als duurzame bronnen voor energie. Vattenfall bouwt bijvoorbeeld het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld.


 


Lees hier opinies, ervaringen en reviews van klanten van Vattenfall.


 


Groene stroom


Bij de productie van energie investeert Vattenfall flink in de opwek van duurzame stroom. Groene stroom is een mix van verschillende duurzame energiebronnen. En wordt voor 100% opgewekt in Nederland. Naast groene stroom biedt Vattenfall ook CO2-gecompenseerd gas en groen gas.


 


Besparen en verduurzamen


Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken inzichtelijk waar je kunt verduurzamen. Je kunt er ook terecht voor cv-ketels en duurzame oplossingen in huis zoals zonnepanelen en isolatie via de partners.


 


Klantvoordelen


Door klant te zijn bij Vattenfall, draag jij bij aan een fossielvrij leven. En die investering in de toekomst, belonen we met voordelen voor klanten. Bijvoorbeeld met Blijven Loont, een Exclusief spaarprogramma en kortingen bij partners. Ga je ook mee op weg naar een fossielvrij leven?


 


Ben jij een bestaande klant van Vattenfall? Laat dan vooral weten of jij tevreden bent.


 


Heb jij ervaring met Vattenfall?

Deel jouw ervaringen met heel Nederland op NederlandReview! Zo help je andere mensen die misschien willen overstappen naar deze energieleverancier een weloverwogen keuze te maken. Iedere mening telt! Dus: wat is jouw ervaring met Vattenfall (voorheen Nuon)?

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (318)

Vattenfall 3 jaar vast met automatisch overstappen

Ik heb een mooie aanbieding gehad van Vattenfall gehad om 3 jaar vast te zetten met 25% korting. Ik vind dat fijn omdat je dan 3 jaar geen zorgen hebt. Het overstappen ging makkelijk, zij hebben alles geregeld. Als je wil kijken of het wat voor jou is, de pagina zit een beetje verstopt, hier staat de aanbieding voor 3 jaar vast: https://www.vattanfall.nl/energie-aanbiedingen/vasteprijsenergie-3jaar/ You're welcome :)

E

Eric

08-12-2023

0forum

Gas en Stroom

Heb momenteel een variabel contract. Wilde kijken voor een vast contract omdat het systeem vrij klantvriendelijk werkt en ik over het algemeen wel tevreden ben. Nu heb ik 15% '' blijven loont'' korting. Maar als ik nu een vast contract af sluit dan komt het termijn bedrag uit op 210 euro per maand. Als ik doe alsof ik een nieuwe klant ben en exact dezelfde berekening maak dan ben ik voordeliger uit.. Dit zou niet mogelijk moeten zijn aangezien hierbij geen 15% korting wordt gerekend. Ik voel mij daarom enorm in de maling genomen door dit bedrijf en vraag mij eigenlijk ook af of dit uberhaubt mag. Veinzen korting te geven terwijl ik zelfs nog duurder uit kom dan nieuwe klanten.

M

Marvin

04-09-2023

0forum

Vast contract

I

13-08-2023

0forum

Stroom gas

Stunten met prijzen voor nieuwe klanten, maar zodra je klant bent kun je stikken Beste Vattenfall, per 1 mei aanstaande zijn jullie nog een klant kwijt (nieuwe klanten wegen schijnbaar zwaarder dan bestaande klanten), het laatste aanbod waarbij nieuwe klanten een behoorlijk lager tarief krijgen is de druppel (en kom niet met een onzinnige reactie over: de stroom voor bestaande klanten is al eerder aangekocht, eerder was jullie excuus bij de tarieven voor nieuwe klanten ditzelfde), daarbij komt het feit dat jullie schijnbaar geen duidelijk beeld van de kosten kunnen geven in de app sinds de ingang van het prijsplafond. Doei!

D

Diana

01-04-2023

2forum

gas en electriek

Jaren lid en blijven loont , dat laatste bedoelen ze voor zichzelf schijnbaar. Contact met klantenservice verloopt goed , wel eerst door n lang robot menu. Medewerkster was wel duidelijk omdat mijn vragen doelgericht gesteld werden , heel behulpzaam . Het bedrijf zelf is slecht en zit er ver boven de prijzen van andere aanbieders, als ik overstap ben ik 40 procent goedkoper uit, was goed toen het nog Nuon was maar nu is de consument hun melk koetje,

J

johan416

20-03-2023

0forum

Neem al jaren gas en stroom af bij Vattenvall diverse in mijn woning aangepast zodat ik zonder gas kan. via mijnaansluiting en Vattenvall gas levering stop gezet kost vier maanden van ergenis en geld. alles rond krijg ik wel supersnel bericht dat mijn blijven loont korting wordt stop gezet want neem alleen nog maar stroom af gaat op zoek naar een andere leverancier zo ga je niet met vaste klanten om. Verander de kreet van blijven loont in blijven loont niet meer.

J

J.M. de Boer

14-03-2023

0forum

stroom en gas

vandaag geprobeerd een medewerker aan de telefoon te krijgen, helaas moet je met een robot aan de praat gaan.....gekker kan het niet worden. je kan bellen voor de prijs van 1.05 euro per minuut, nou ik dacht het niet. de service is helemaal ruk! dan zeg ik het nog netjes. kreeg wel een app gesprek van een medewerker en dat wilde ik niet.....persoonlijk gesprek wilde ik het volgende uitleggen dat zij duur zijn en geen half jaar contracten willen uit geven, en dat er wel bij andere leveranciers wel mogelijk is, en veel goedkoper. ben lang genoeg nu klant geweest bij vattenfall......en ze vinden het niet erg dat ik bij een ander ga om over te stappen. kreeg als laatste reactie in de app terug succes!!!! lekker dan, jullie succes.

C

c. monteny

07-03-2023

0forum

Stroom gasmeter verwijderd

TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen krijg je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.

F

Fabien

03-02-2023

0forum

Stroom gas

Die 25% korting op electriciteit krijg ik niet op de 40 cent per kWh als prijsplafond. De 25% wordt berekend op het contracttarief dat veel hoger ligt. Het verschil krijg met die 40 cent krijg ik dan zogenaamd vergoed. Maar dat is nstuurlijk klets, dat verschil moeten zij aan de overhrid betalen. Dus de overheid verdient aan mijn 25%: korting, niet ik. Al hsd ik geen korting dan had ik nog 40 cent betaald, tenzij ik meer zou verbruiken dan wasrvoor prijsplafond geldt. Alleen dan heeft die 25% korting op contracttarief zin. Ik vind dit slecht geregeld.

H

HMJ Brons

12-01-2023

0forum

Stroom gas

Oplichters!! Een scala aan bedrog. Termijnbedrag wordt zomaar even 200 euro opgehoogd na eerdere verhoging van hetzelfde bedrag. Prijzen in buurlanden van ditzelfde bedrijf zijn vele malen lager. We worden bedrogen. En zwaar ook... Schaam jullie. En diep ook... Maar dat zal wel niet. Daarvoor heb je een geweten nodig...

M

Mario

12-01-2023

0forum

Gas / Elektra

Onbereikbaar voor service, per mail wordt gevraagd om je meterstanden door te geven, in mijn geval van twee verschillende panden. Het enige wat je toe gestuurd krijgt zijn twee verschillende opnamenummer, hoe moet ik weten welk nummer bij welk pand hoort ? Vervolgens heeft het tweede pand een toevoeging aan het nummer wat je niet kan invoeren op de website, hoe onnozel is het met elkaar. Bij elk bericht staat: Cindy Kroon Directeur Klanten. Laat deze dame eens orde scheppen in deze ongeorganiseerde bende. Boven dien zijn ze op dit moment veel te duur, dus met z'n allen overstappen lijkt mij.

E

E A de Boer

06-01-2023

0forum

gas en electrisch

Nooit meer vattenfall. Onbetrouwbaar,onbereikbaar, trekken zich nergens iets van aan. Prijsplafond hebben ze nog nooit van gehoord etc,etc. Voel me zwaar belazerd. Ben er voor altijd klaar mee.

A

andreterbrake

06-01-2023

0forum

Gas en electa

Kijk ik nu in mijn app voor verbruik zie ik dat de prijzen onwijs hoog zijn. Inkoop omlasg verkoop omhoog. Ik ga bij hetzelfde gebruik het dubbele betalen Belachelijk!!!!

D

Dirk

05-01-2023

0forum

Gas en stroom

Na 5 dagen is vattenfall er nog steeds niet in geslaagd om de prijs zoals afgesproken in het prijsplafond te vermelden in de app. Ik zie nog steeds in mijn dagelijks verbruik bij zowel gas en elektriciteit nog steeds het hoge tarief staan. Een medewerker van de klantenservice zei dat men de prijs nog moest aanpassen. Wat een slechte service dat zo een bedrijf niet in staat is om op tijd de tarieven aan het prijsplafond aan te passen

V

Verweij

05-01-2023

2forum

Gas en stroom

Gewoon slecht als het om service gaat , kunnen vragen niet beantwoorden , alleen een computer die alles door elkaar haalt , echt klanten service is uitbesteed aan een computer , geen gebruik maken van deze leverancier

S

Steendam

04-01-2023

0forum

gas en stroom

Zojuist gebeld met de klantenservice van Vattenfall. Wij zijn al jaren klant en zouden per 1 januari 3,20 voor 1 kuub gas gaan betalen. We hebben 20% blijven loont korting en betalen ruim 0,78 per kWh. Als ik mij nu opnieuw zou aanmelden bij Vattenfall betaal ik 0.40 cent voor gas minder en ondanks de blijven loont korting ook meer dan 0,10 cent per kWh stroom minder. Toen ik de medewerkster van de klantenservice hiermee confronteerde zei ze dat dat inderdaad zo is, ze er niks aan kan doen, dat is nu eenmaal zo is, het heeft te maken met inkoopprijzen etcetc. Geen enkele tegemoetkoming voor bestaande klanten dus blijkbaar doen bestaande klanten er niet toe. Ze was snel beledigd en begreep mijn frustratie totaal niet. Voor mij een reden per direct weg te gaan bij Vattenfall. Het lokkertje van blijven loont korting maakt niet uit, bij andere maatschappijen is het nog steeds veel goedkoper. Mijn advies is niet naar Vattenfall te gaan, deze verdienen teveel geld over de ruggen van de consument heen.

H

HG

04-01-2023

0forum

Stadswarmte en advies adhv prijsplafond

Waardeloze klantenservice, slimme meter leest geen meterstanden uit, machtiging ingetrokken nog lukt het niet handmatig in te voeren. Termijn advies is onbekend en je komt geen stap verder via de klantenservice. Een officiële klacht indienen kan alleen met de brief post in anno 2023! Echt gigantisch waardeloos bedrijf nog nooit zoveel onkunde bij elkaar gezien. Je bent 3mnd verder en nog geen oplossing of duidelijkheid

N

Ng

04-01-2023

0forum

energiecontract gas en elektra

betaal terwijl de prijsplafond is ingegaan 3euro per kuub en 80 cent per kwh. zover ik weet zijn dat niet de afgesproken prijzen. Dus ik wil graag een medewerker spreken, heb al een keer eerder aangegeven dat ik geen telefoon gebruik. forceert de chat bot mij om een nummer in te voeren en er is helemaal geen andere mogelijkheid om contact met hun te leggen. bagger service.

F

Fré-Jan wills

03-01-2023

1forum

Variabel contract

In het begin blij met ons variabel contract (vorig jaar april) een alsnog dure maar overzichterlijke prijs. Probeer al 2 maanden fatsoenlijke antwoord te krijgen op rare reken sommen die in de ap zichtbaar zijn. Een vriendelijke medewerker via whatsap gaf mij een link met een voorbeeld voor het prijsplafond qua kwh en kuub per jaar en daarbij een prijs. Oké geruststelling. Nog geen week later was de link niet meer geldig en werden de termijn adviezen duurder en duurder op zijn duurst nu 450 euro meer dan ons huidige termijnbedrag. De ap klopt 9 van de 10 x niet en nu het prijsplafond in is gegaan betaal ik gewoon de inkoop prijzen ipv de mooie prijzen die beloofd zijn met het prijsplafond. Wil je hier contact over sta je uren in de wacht en tot op heden nog geen medewerker gesproken. Erg veel spijt dat wij voor vattenval gekozen hebben. Je krijgt er veel stres van en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Overstappen dan maar?

C

Claudia

03-01-2023

0forum

Energieverbruik

Ik ben over het algemeen tevreden over vattenfalll. Ik opende zojuist mijn verbruik en ik ben geschrokken. Was net te laat om met de klantenservice te bellen. Er staat bij mijn gasverbruik van nov tot dec 2022 bijna 9000 m3 verbruik.. Mijn jaarafrekening al gekregen en ik kreeg zelfs geld terug. Verder normaal gedoucht en gedaan dus ik vraag me af waar is dit op gebasseerd? En wat zou dit betekenen in euro's.. Mijn slimme meter leest trouwens niet automatisch uit anders had ik het bedrag kunnen zien. Dit kan toch niet kloppen?? Nog nooit heb ik zoveel verbruikt zijn dit de gasprijzen momenteel? Graag hoor ik meer.

A

Angela

30-12-2022

0forum