NederlandReview

    Ervaringen Nuon

    Wat vinden andere klanten nu eigenlijk van Nuon? Energie is een product dat iedereen nodig heeft. Vrijwel iedereen heeft daarom een energieleverancier. De prijzen die elektriciteitsbedrijven rekenen voor elektriciteit kunnen nogal verschillen. Voor wie op zoek is naar goedkope energie kan het aan te raden zijn om over te stappen naar Nuon.

    Over Nuon

    Zoals al gezegd is Nuon een energieleverancier. Nuon is vooral in Nederland actief, maar is in 2009 overgenomen door het Zweedse bedrijf Vattenfall. Nuon zelf is ook weer ontstaan uit verschillende andere lokale nutsbedrijven. De naam Nuon is dan ook op te splitsen in twee delen: ‘Nu’ en ‘on’. ‘Nu’ staat voor ‘nutsbedrijf’, en ‘on’ staat voor ‘oosten’ en ‘noorden’ de twee regio’s waar de voorlopers van Nuon vooral actief waren. Nuon wekt jaarrlijks zo’n 18 terawattuur aan energie op en heeft 3 miljoen klanten. Nuon wil natuurlijke goedkope energie leveren, maar zet zich ook in om zoveel mogelijk duurzame energie op te wekken. Voorbeelden van duurzame energie zijn bijvoorbeeld zonne energie en windenergie.

    Interessante marktanalyse van Nuon!

    Groene energie wordt bijvoorbeeld opgewekt op de windmolenparken van Nuon. In totaal wordt er op meer van 20 windmolenparken meer dan 0,8 terawathuur aan windenergie geproduceerd. Ook op andere manieren zet Nuon zich in voor groene energie. Denk bijvoorbeeld aan het mogelijk maken van zonne energie op daken van huizen. Ook het terug leveren van zonne energie aan Nuon is mogelijk

    Diensten Nuon

    Nuon levert dus goedkope energie aan particuliere en zakelijke klanten. Daarnaast is het doel van Nuon niet om alleen maar goedkope energie te leveren, maar wil het bedrijf ook zorgen voor duurzame energie. Nuon doet dit door windenergie te gebruiken, te helpen bij het zelf opwekken van zonne energie en door allerlei slimme bespaartips te geven. Want goedkope energie is fijn, maar dan is het nog steeds zonde om die te verspillen. Daarom helpt Nuon ervoor te zorgen dat je zo min mogelijk energie nodig hebt.

    Naast het leveren van (groene) stroom zorgt Nuon ook voor gas. Het is mogelijk om (groene) stroom bij Nuon af te nemen, maar het is ook mogelijk om bijvoorbeeld alleen gas bij Nuon te kopen. Natuurlijk dalen de prijzen als je beiden bij Nuon afneemt. Het is niet mogelijk om gas bij Nuon af te nemen als je stadsverwarming hebt.

    Klachten Nuon

    Heb je een klacht of een vraag aan of over Nuon? Nuon is telefonisch te bereiken. Je hoeft alleen de normale gesprekskosten te betalen als je Nuon belt. Nuon geeft op haar website ook aan hoe lang klanten die vorige week belden gemiddeld moesten wachten. Natuurlijk is het ook mogelijk om op andere manieren met Nuon in contact te komen. Nuon is bereikbaar via Facebook en Twitter, maar heeft ook een speciaal forum op haar website staan. Op dit forum worden uw vragen van 8 uur ’s morgens tot 9 uur ’s avonds beantwoord.

    Ben je zelf klant bij Nuon? Je kunt je ervaringen dan hieronder delen. Zo kunnen andere gebruikers van deze website beter bepalen of ze over zouden stappen naar Nuon.

    Wilt u weten hoe deze energieleverancier met stroom en uw energierekening omgaat? Lees ervaringen van consumenten van Nuon

    Nuon
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (44)

    5,6
    43% Zou hier weer kopen!

    Bestellen

    6

    Service

    5,2

    Prijs

    5,2

    Leveren

    6

    Alle reviews

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Een jaar is niet een jaar contract,goed opletten!

    Je zou zeggen,goedkope eenjarige vaste contract,maar als je beter kijkt en lees zie je dat contract tot 1 juni volgende jaar met vaste tarief loopt dan krijg je te maken met 1,2 odf 3 maanden variabel dure stroom en gas tarief.Contact is niet voor 12 maanden!Dus,laatste paar maanden wordt je eind rekkening wel hoger.Dat is goedkope trucje en het werkt!

    Door: Nelle21-05-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    "vast tarief" maar toch stijgende kosten

    Binnen een jaar maandtarief van 70 naar 140 euro gegaan.

    Qua levering en alles totaal geen problemen.
    Echter wel een prijs die ieder half jaar fors toeneemt terwijl de belofte een "vast tarief" was.
    Kleine letters etc. je kent het wel.
    Komt er op neer ik sloot 10 maanden geleden een contract af van 70 euro. Januari 2019 werd dat 115 euro en nou zou het in juli weer toenemen tot 140 euro.
    Ergens onderweg nog een aanbod gehad met "U bent straks een jaar bij ons, als u langer blijft krijgt u 10 tot 15% korting". Waar vervolgens ook niets van terug te zien was.

    In een woord: Diefstal!

    Door: rick fanoy17-05-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Jaarafrekening Nuon.

    Pas op het werkelijke verbruik bij Nuon. Mijn moeder is een aantal jaren overleden. Wij gebruiken geen stroom en gas, want we zijn het huis aan het verbouwen. We hebben de maandelijkse lasten naar beneden gezet, op aanraden van een medewerkster van NUON.
    Het huis is onbewoond, wat schetst mijn verbazing ik moet nu 1110,66 euro bij betalen. Zonder onderbouwing.
    We hebben 4 mails naar NUON gestuurd met vragen om duidelijkheid te verkrijgen maar we worden aan het lijntje gehouden. Één mail heeft NUON eraan besteed, om NUON zelf op te bellen, ja,ja, ze zijn vervolgens slecht bereikbaar.
    Kortom pas op met jaarafrekeningen. Toen het huis nog bewoond werd, kregen we geld terug. Nu moeten we nog een extreem bedrag bijbetalen.

    Door: Dick Tijsen11-05-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Onterechte eindafrekening die ze niet willen wijzigen

    Vanwege een verhuizing wou ik de meterstanden (binnen een week na overdracht) doorgeven. Dit kon ik echter zelf niet meer invullen omdat schijnbaar de nieuwe bewoners al meterstanden hadden doorgegeven met daarin waarschijnlijk de standen van een aantal dagen na de overdracht aangezien deze niet meer overeen kwamen met de standen tijdens overdracht.

    Na hier een vraag via de website over te stellen werd ik terug gebeld met de melding dat ze alleen de standen konden wijzigen als dit een groter verschil was van 99 m3 gas en/of 249 kWh aangezien Nuon anders extra kosten moet maken bij een extern bedrijf. En schijnbaar is dit mijn probleem want ze willen het echt niet aanpassen.

    Hierna een klacht ingediend hierover en kreeg weer een telefoontje met het zelfde verhaal. In zowel de klacht als telefonisch had ik dan ook al gemeld dat als ze het foute bedrag zouden proberen te incasseren dat ik de incasso zou weigeren. Dus zo gezegd zo gedaan, echter binnen een week een brief gekregen met daarin een dreiging dat ze er 40 euro incasso kosten op zouden gooien.

    Dus nu maar zelf het juiste bedrag overmaken na het te berekenen (scheelt maar 12 a 13 euro maar het gaat om het principe) en kijken waar ze dan mee komen. Ik heb bij de nieuwe woning nu ook Nuon maar dat ga ik in ieder geval zo snel mogelijk overzetten naar een ander bedrijf dan Nuon!

    Voor iedereen dus schijnbaar de tip als je een nieuwe bewoner in een huis wordt, zolang je eerder de meter standen dan de oude bewoner doorgeeft dan kan je dat doen voor 99 m3 gas en 249 kWh meer dan op de meters stonden en dan gaat Nuon in ieder geval niets wijzigen dus dat mag de oude bewoner dan voor je gaan betalen.

    Door: Mike23-04-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Slechte service!

    Nuon is een van de meest service onvriendelijke bedrijven die ik de laatste jaren heb meegemaakt. Wordt elke keer van het kastje naar de muur gestuurd en men komt nooit met een juist antwoord. Mijn contract word beëindigt op de einddatum en ik kom nooit weer terug!

    Door: C. Baan28-03-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    2

    beste energie leverancier

    NUON is de goedkoopste en heeft de beste service

    Door: Eric Rijkers16-03-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    dure stadsverwarming

    2persoons gezin met klein AOW. betaalde op vorige woning 65 euro per maand gas en licht. Nu zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwoning met zonnepanelen en vloerverwarming. Nu moeten we 150 per maand betalen . What the fuck ? We zijn heel zuinig maar die stadsverwarming kost al 40 euro per maand zonder dat je iets verbruikt. Als we dat geweten hadden waren we niet verhuisd. Op mijn nuon kan je wel lezen hoeveel electriciteit je verbruikt en hoeveel dat dan kost maar van stadsverwarming kan je wel invullen de standen maar krijg je geen inzicht hoeveel dat kost en of het termijnbedrag klopt.

    Door: cor20-02-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    pas op vragen eerst een waarborgsom!!

    Eerst lokken ze je met presentjes en mooie beloftes !
    Maar voor het contract geaccepteerd wordt moet je wel nog effe een waarborgsom overmaken! Bij andere energie maatschappijen nooit gehad dat we een waarborgsom moesten betalen!
    Mooi begin van een "overeenkomst" wantrouwen !
    Echter heb van huis geleerd : hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten

    Door: psje16-02-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    nakomen afspraken

    Via een verkoper van Nuon een overstap gedaan. Boetes etc zouden door Nuon worden betaald. Alles goed geregeld zou je denken maar pas op. Die adviseurs die bij je langskomen niet vertrouwen want de boetes worden niet betaald. Nuon geeft later aan dat dat niet onder hun regeling vallen en kostte me 100 euro. Contact is echt slecht en zodra je contact hebt getekend ben je een nr en geen klant meer.

    Door: alfredos11-02-2019
    Marianne23-04-2019

    Waarom stappen mensen toch steeds over als hun huidige contract nog niet is afgelopen? Dat is vragen om problemen! Wij stappen elk jaar over maar pas nadat het contract is afgelopen. Kijk zelf op internet met wie je in zee wil gaan en vergelijk goed de tarieven en vaste leveringskosten!

    Roog21-05-2019

    Je mag bij nieuwe energieleverancier overstappen en dan gaan ze zelf en op tijd oude leverancier opzeggen.Dat zeggen ze allemaal.Ze wachten op eind datum van oude contract en pas dan begint het nieuwe.Maar wat als ze dat niet op tijd doen,of te vroeg of verkeerde datum?Door hun fout krijg je boete en eventueel ben je welkoms cado of welkomskorting kwijt van je oude leverlancier?Wat ga je dan doen?

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Termijnbedrag niet wijzigen!

    Ik kon in oktober het termijnbedrag verlagen naar €35,00 per maand. Omdat wij net een nieuwe ketel hadden, dacht ik dat dat voor die paar resterende maanden wel zou kunnen. Na een maand voelde dat toch niet lekker en in november maar weer verhoogd naar €150,00. Nu is de jaarafrekening gekomen en moeten we ruim €700,00 bijbetalen!! Dus NOOIT je termijnbedrag verlagen. Dat klopt gewoon niet!!

    Door: Rolinka09-02-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Afzetters

    Wat een vieze afzetters zijn dit

    Door: Henk31-01-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Nuon werkt als een bedrijf list en bedrog

    Zit nu bij Nuon en ik kreeg gisteren telefonisch een aanbieding om te verlengen maar Nuon wil dit voorstel niet mailen. Op mijn vraag waarom niet kreeg ik het antwoord "op cursus heb ik geleerd dat dit niet mag". Dit antwoord lijkt wel een antwoord van een bedrijf als list en bedrog. Dus je kunt achteraf nooit bezwaar maken als Nuon de telefonisch aanbieding niet nakomt. Als je van plan bent je afspraak na te komen dan kun je dit ook schriftelijk bevestigen. Dus op zoek naar een betrouwbare leverancier.

    Door: Peter29-01-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4,5

    Afspraak niet nakomen

    Wij zijn al jaren vaste klant bij Nuon. In oktober nieuw contract afgesloten bij Nuon want je zou een energiecadeauXL ontvangen. Netjes bevestiging gekregen dat we jn aanmerking komen. Omdat we al klant zijn dacht ik dit zal wel niet goedgekeurd worden. Maar tot mijn verbazing stond in het contract hier niets over. Alleen de vouchercode kreeg ik niet dus december contact opgenomen met de klantenservice. Ze keken het na en ik had er recht op alleen was het contract 1 november ingegaan en moest dit twee maanden actief zijn anders kon ik nog opzeggen. Ik vroeg nog komt het niet omdat ik al klant ben. Nee ik had er recht op de voucher. Vandaag weer contact opgenomen want 1 januari waren de twee maanden voorbij. Maar nu was het ineens allemaal anders. Ik had geen recht op energiecadeauXL. Ik was al klant van Nuon. Ik gaf aan dat ik zwart op wit heb staan dat ik het cadeau zou krijgen en geen bericht had ontvangen in die twee maanden dat ik er geen recht op had. De meneer van de klantenservice beweerde dat ik wel degelijk een mail had gehad van Nuon. Ik vroeg kun je de mail nog een keertje sturen want hij stond ook niet mijn Nuon. Ik kreeg de mail alleen van een andere klant :-( ik zei dat ben ik niet. Antwoord foutje van het systeem. Om een lang verhaal kort te maken. Ze hebben mijn dus twee maanden aan het lijntje gehouden wat betreft het cadeau en nu is het nieuwe contract ingegaan en kan ik deze pas per 1 november 2019 opzeggen. Naar 31 jaar klant Nuon ik ben zwaar teleurgesteld in jullie.

    Door: Belinda11-01-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    6,5

    termijn bedrag veel te hoog

    Na een jaar weer terug bij Nuon. Ik stap elk jaar over en bij Nuon kon ik altijd makkelijk mijn termijn bedrag bijstellen. Dit wordt namelijk altijd wel erg ruim vast gesteld door alle energieleveranciers. Helaas werd mijn termijnbedrag op 132,00 vast gesteld terwijl ik over heel 2018 maar 101,00 per maand betaalde bij mijn vorige leverancier en er geen omstandigheden zijn op grond waarvan verwacht kan worden dat ik meer energie zal gaan gebruiken. Natuurlijk de kosten gaan wat omhoog vanwege ¨alle omstandigheden¨ in dit land, begrijpelijk maar met 30 euro per maand? Maar wat heeft Nuon gedaan...je kan het termijn bedrag wel wijzigen maar alleen OMHOOG!! Dit was vorige keer (2 jaar geleden) nog niet zo.
    Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren op mijn mailtje......
    Ze proberen het gewoon maar ik vind het Nuon onwaardig, ik was altijd zo tevreden over hun mooie jaaroverzichten b.v.

    Door: jeroen verrier09-01-2019
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    8,5

    Goed contact met Nuon

    Zeer voorkomend wanneer je contact met Nuon opneemt, ik kan niet anders zeggen, Ze denken met je mee en zijn vriendelijk.
    Soms heb je wat problemen met energie, maar gelukkig lossen ze dat steeds netjes op. Dat vind ik goed om te weten.

    Door: Ankema21-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    geen kado bij alleen stroom en stadswarmte

    Dag, Je wordt overal geconfronteerd met kado's als je overstapt naar NUON. Maar ze vertellen er niet bij dat dat alleen geldt bij afname van stroom én gas.

    Net als veel anderen heb ik helemaal geen gas in huis maar wel stadswarmte van NUON. Maar helaas geldt dan bij overstap van alleen stroom geen kado.

    Ik vind dat oneerlijk. Ik heb dat 2 jaar geleden ook als eens bij NUON aangegeven en ze zouden er iets aan doen. Maar 2 jaar verder nog steeds niets.

    Los van de vraag of je een kado moet geven of krijgen is het wel maken van ongewenst onderscheid. Ik vind het dus een idiote aktie

    Door: wi bi20-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Geld terug jaarafrekening

    Wij krijgen 839 euro terug van Nuon. Dit komt omdat wij een pelletkachel gebruiken sinds maart 2018. We zijn op 17 december jl, overgestapt naar een andere energiemaatschappij.
    Maar we moeten meer dan 3 weken wachten totdat we ons geld terugkrijgen. Volgens NUON komen we op de betalingsstapel...... gelukkig niet op de NUON brandstapel, dat scheelt al weer wat!!!!

    Ik vind..... dat op grond van het feit, wij geld terugkrijgen nuon dit binnen een week moet terug betalen en geen 3 weken. Stelletje lummels!!!!!!!!!

    Door: jan Van Westerveld19-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    niks te klagen

    Ik heb eigenlijk helemaal niks te klagen over Nuon,
    zojuist mijn contract verlengd voor een nieuwe periode, want het is weer einde van het jaar.
    hiervoor bij een andere aanbieder had ik regelmatig storingen, maar bij Nuon loopt het tot nu toe prima
    daarom heb ik ook verlengd.
    het enige minpuntje is de prijs want ik vind het best duur allemaal maar dat zijn de andere misschien ook dat weet ik niet

    Door: Azyouv12-12-2018
    jeroen09-01-2019

    niet overstappen kost je elk jaar geld ook al krijg je een ¨persoonlijk aanbod¨

    Jmj van den berg 26-03-2019

    Zou iemand van Nuon mij kunnen bellen ben van zaterdag bezig jullie te bellen ik heb verkeerde meter stand op gegeven Kl nr 10649358 Opname nr 1154052228 tel nr 0235378028 of 0647590788 bedankt

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Brandgevaar door Nuon!

    Over onze stadsverwarmingsbuizen loopt 3 ampère stroom. Nuon weet dat, doet er niks aan en laat ons barsten met deze levensgevaarlijke situatie....trouwens 1 ster of minder plaatsen als beoordeling lukt niet

    Door: Trudi11-12-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    4

    Sluit geen energiecontract van NUON aan de deur af!!

    Leugens vertellen aan de deur, dat je bij NUON veel goedkoper uit bent en uiteindelijk bij de jaarafrekening honderden Euro's moet bijbetalen!! Ik ga niet in herhaling om mijn verhaal opnieuw te vertellen, maar het is bekend bij de Consumentenbond en NUON zelf. Ik waarschuw mijn medeburgers opnieuw met: sluit geen contract van NUON aan de deur af; uberhaupt NIET in zee gaan met deze bedriegers!! Ik doe mijn verhaal weer, omdat er weer zo'n jochie van NUON aan de deur stond vanavond en mij verzekerde geen oplichter te zijn, daar hij een Christen is......Kijk uit dus!!

    Door: A. Visser14-08-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Onvolledige informatie tijdens verkoopgesprek

    In maart ben ik n.a.v. een verkoopgesprek overgestapt naar de Nuon. Ik werd zeer verrast door een hoge eindafrekening van mijn voormalige energieleverancier (terwijl ik jaarlijks geld terug krijg). Achteraf bleek dat het moment van overstappen zeer ongunstig was, hetgeen mij in maart tijdens dit gesprek niet is verteld. (De afrekening vindt namelijk plaats over alleen de wintermaanden en dan is het verbruik het hoogst). De reden om over te stappen was uitsluitend bedoeld voor financieel gewin, maar ik word nu met de achtergehouden informatie juist financieel benadeeld door de Nuon!

    Inmiddels heb ik zeker 8 medewerkers van Nuon gesproken (die zelfs aangeven dat men dit wel vaker hoort?!), en met 2 gechat, en anderhalve maand geleden ben ik beloofd om door de juridische afdeling van de Nuon terug gebeld te worden. Zojuist heb ik van een Nuon-medewerker vernomen via de chat dat dit niet meer zal gebeuren omdat het voor de Nuon als een afgeronde zaak wordt beschouwd.

    Ik voel me allesbehalve serieus genomen door de Nuon en ben sinds maart een zeer ontevreden klant. Niet alleen heb ik de moeite genomen om toch zeker 5x mijn hele verhaal uit te leggen maar ook om geduldig af te wachten totdat de Nuon eens over de brug komt. Dit gebeurt dus blijkbaar niet (meer).

    Ik overweeg nu de rechtsbijstandsverzekering/consumentenbond in te schakelen/te informeren over de gehele gang van zaken want ik voel dit als onrecht wat mij is aangedaan.

    Door: Jacco05-06-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    5

    Onverklaarbare stijgingen

    Ik heb al sinds 2016 last van onverklaarbare stijgingen . In 2016 waren we nog met 2 personen . Nu alleen . Maandbedrag gestegen van 120 e naar advies 203 . Dat is meer dan een gezin van 5 personen . Ontzetten veel energiebesparende maatregelen genomen. Led , Quick stops kachel lager minder lampen aan etc. Een accountmanager zou op de achtergrond monitoren nooit meer wat van gehoord . 18 mei was ik niet thuis op een bepaald moment een gigantische piekstroom ?...... Voor mij het laatste jaar want dit kunnen ze mij niet uitleggen

    Door: Henk19-05-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2,5

    terug naar Nuon

    Na wat avonturen met die zogenaamde prijsvechters en de nodige problemen... (laten we stellen dat ik nu span hoe ze zo goedkoop kunnen zijn... ) ben ik weer terug overgestapt naar mijn oude energieleverancier Nuon. Ik was daar destijds weggegaan om financiële redenen, maar kom nu met hangende pootjes weer terug...

    Het is hier gewoon beter geregeld allemaal, in mijn geval althans. Ik had hier bijvoorbeeld niet om de haverklap storingen. Dat vind ik tegenwoordig belangrijker dan die paar euro goedkoper uit. Maar volgens mij zijn die verschillen niet groot meer of Nuon is ook omlaag gegaan.

    In ieder geval, ik ben blij dat ik maar weer gewoon terug ben.

    Door: G. Lubbe04-04-2018
    Henk19-05-2018

    Hoezo omlaag gegaan

    Henk19-05-2018

    Hoezo omlaag gegaan

    Jan12-12-2018

    Hoe kun je het energie gebruik bij houden? Als de Meterstand door geven moet worden maak dan een Excel (Rekenblad) vul daar dan in per periode die je wilt weten van je gebruik. Altijd op de 1e van elke maand bijvoorbeeld. Vul daar dan de meterstand in het Excel (Rekenblad) je kunt dan in het Excel (Rekenblad) zelf de mogelijkheid van mijn voorbeeld laten uitrekenen door het Excel (Rekenblad). Een voorbeeld is KWh per dag: 8,55 € 1,44 KWh per week: 59,85 € 10,11 KWh per maand: 260,01 € 43,92 m³ Gas per dag: 1,02 € 0,97 m³ Gas per week: 7,12 € 6,79 m³ Gas per maand: 30,91 € 29,51 Als je van 365 dagen wilt uit gaan dan kan dat natuurlijk ook, maar reken het dan terug als gedeeld door 12 anders kom je niet uit. Houd er rekening mee dat als u Energie verkopers aantreft of het nu thuis voor de deur is of elders, Het blijven verkopers dus pas op met dat soort figuren. Als u van bijvoorbeeld uitgaat van mijn reken voorbeeld dan weet je, je verbruik op tijd of je moet bijbetalen of dat je geld terug krijgt. Als zou moeten bijbetalen dan raat ik u het volgende aan: de prijs die u in het afgelopen jaar moest betalen tel daar het bedrag bij op doe daar de BTW bij en daar komt dan een totaal bedrag uit, dat totaal bedrag gedeeld door 12 maakt een maand bedrag. Als u dat maand bedrag dan zou gaan betalen, dan weet u redelijk zeker dat u het jaar er na niet zou hoeven bij te betalen. Veel mensen vinden het namelijk vervelend om bij te betalen. Jan

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8,5

    Nuon is wel duurzaam ....

    stom zeg ik dacht altijd dat ik gewoon grijze energie had van Nuon
    Dus ik bellen dat ik duurzaamheid belangrijk vind en waarom ze dat niet doen.
    Doen ze dat wel gewoon... Was ook niet echt goed op de hoogte...
    Maar goed gesprek gehad en ga nu over op zonnepanelen of tenminste deels.

    Veel beter voor het milieu toch!

    Door: Chantal15-03-2018
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Overstap = Bijbetalen

    Ontvang zonet mijn jaarafrekening na overgestapt te zijn. Betreft periode van 2 okt 2017 t/m 8 januari 2018, in deze periode zijn er 4 termijnen betaald, namelijk: oktober, november, december en Januari 2018 ook nog, wat schets nu mijn grote verbazing:
    Eindafrekening is berekend met 2 Termijnen???
    Naar de site van nuon om via de chat opheldering te verkrijgen, geef netjes mijn gegevens en voordat ik antwoord krijg hebben ze een storing in het systeem??? Ben echt BOOS
    MOOIE AFREKENINGEN HOUDEN ZE ER OP NA, ALLES BEREKENEN IN EIGEN VOORDEEL????

    Door: Sandra01-02-2018
    luc 12-02-2018

    een grote graaibende de nuon en pas op voor nuon verkopers ze naaien je er echt aan alles voor de provisie. dus voor mij nooit geen nuon meer

    T.M. Cramer02-03-2018

    Ik heb dezelfde ervaring. Op een of andere manier schuift Nuon met maanden. Maar aangezien Nuon een incassomachtiging had, ben ik - bijna per definitie - bij met betalen en brengen ze mij inderdaad ook een maand extra in rekening, terwijl ik nooit een maand extra terugontvangen heb. Als je daarover klaagt, bellen ze over 1 mail 4 x tegelijkertijd (ik heb wisselgesprek) en krijg ik antwoorden in de trant van "u bent geschrokken omdat u ivm de winter een hogere afrekening heeft" en ik zou het niet begrijpen... Kortom, de dames die bellen omzeilen het probleem waar je over schrijft en proberen de schuld bij de klant te leggen. Sterker nog, ze kennen je klacht niet, het dossier niet en doen alsof ik achterlijk ben. . maar met de factuur ben ik het eens. ER MIST GEWOON EEN MAANDTERMIJN terwijl alles is betaald..... ik zou bijna gaan denken dat al die maandtermijnen die extra in rekening worden gebracht.... wel erg veel geld opleveren. Hier klopt iets voor geen (energie)meter.... Het contract is overgegaan naar een andere energieleverancier en dus ook de incassomachtiging en toch.... incasseren ze ineens het volle bedrag. Ik hoor in mijn omgeving meer klachten over Nuon. Een ander probleem is, dat Nuon categorisch weigert om schriftelijk te antwoorden. Waaorm niet? Als je integer bent kan je schriftelijk of per mail antwoorden. En als dit probleem vaker voorkomt, dan is het niet zo moeilijk. Ik denk dat er iets bij Nuon aan de hand is dat niet klopt.

    T.M. Cramer02-03-2018

    Ik wil verder aanvullen dat gedurende 23 jaar ik nooit problemen heb gehad, maar pas toen ik overstapte men mij plotseling a) een maandtermijn extra in rekening brengt. b) men weigert schriftelijke beantwoording, hetgeen me echt te denken geeft. Men wil zich kennelijk niet vastleggen???? c) ik werd gebeld door een van de dames terwijl ik in een belangrijk telefoongesprek was. Vroeg dus of ze schriftelijk wilde antwoorden op mijn mail. Antwoord: "ik heb uw mailadres niet" !!!! terwijl ik had gemaild nota bene... en ze nog een ander mailadres hebben. d) je krijgt medewerksters aan de telefoon die niet weten waar ze over praten. Dat frusteert enorm. e) ik heb dus nog steeds geen zinnig antwoord op min klacht na twee maanden!!!!!!!!!!! Ik vind deze handelwijze zonder meer uiterst onbehoorlijk.

    06-10-2018

    Jan12-12-2018

    Hoe kun je het energie gebruik bij houden? Als de Meterstand door geven moet worden maak dan een Excel (Rekenblad) vul daar dan in per periode die je wilt weten van je gebruik. Altijd op de 1e van elke maand bijvoorbeeld. Vul daar dan de meterstand in het Excel (Rekenblad) je kunt dan in het Excel (Rekenblad) zelf de mogelijkheid van mijn voorbeeld laten uitrekenen door het Excel (Rekenblad). Een voorbeeld is KWh per dag: 8,55 € 1,44 KWh per week: 59,85 € 10,11 KWh per maand: 260,01 € 43,92 m³ Gas per dag: 1,02 € 0,97 m³ Gas per week: 7,12 € 6,79 m³ Gas per maand: 30,91 € 29,51 Als je van 365 dagen wilt uit gaan dan kan dat natuurlijk ook, maar reken het dan terug als gedeeld door 12 anders kom je niet uit. Houd er rekening mee dat als u Energie verkopers aantreft of het nu thuis voor de deur is of elders, Het blijven verkopers dus pas op met dat soort figuren. Als u van bijvoorbeeld uitgaat van mijn reken voorbeeld dan weet je, je verbruik op tijd of je moet bijbetalen of dat je geld terug krijgt. Als zou moeten bijbetalen dan raat ik u het volgende aan: de prijs die u in het afgelopen jaar moest betalen tel daar het bedrag bij op doe daar de BTW bij en daar komt dan een totaal bedrag uit, dat totaal bedrag gedeeld door 12 maakt een maand bedrag. Als u dat maand bedrag dan zou gaan betalen, dan weet u redelijk zeker dat u het jaar er na niet zou hoeven bij te betalen. Veel mensen vinden het namelijk vervelend om bij te betalen. Jan

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    6

    Al 10 jaar trouwe klant

    Al 10 jaar trouwe klant en erg tevreden met nuon. Vooral als je om je heen hoort wat er af en toe fout gaat bij andere partijen. Dus vandaar eens tijd voor een kleine review over nuon van mij! Tevreden dus.

    Door: Herma23-01-2018
    Nuon30-01-2018

    Hallo Herma, Wat mooi om te lezen. Bedankt voor deze review. Groeten, Jeppe

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    onbetrouwbaar

    onduidelijk eindafrekening waarbij ik geld retour zou moeten krijgen, dit wordt ook aan de telefoon verteld. Uiteindelijk dreigen met incassobureau.
    Nuon onwaardig, maar het lijkt ze helemaal niets uit te maken

    Door: edwin12-01-2018
    Nuon16-01-2018

    Hallo Edwin, Wat jammer om te lezend at het zo is gelopen! Wij helpen je graag verder, mag ik je adresgegevens in een e-mail ontvangen? Je kunt dit sturen aan webcare@nuon.com o.v.v. "ervaring nederlandreview". Groeten, Jeppe

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    administratieve warboel

    het enige wat wij wilden (zijn al 43!!!) jaar klant: de automatische afschrijving overzetten van de rekening van mijn man naar die van mij. Nou, dat blijkt toch wel heel erg lastig. Mijn man en ik gaan nu zogenaamd "verhuizen" en ik word "nieuwe" klant. Hilarisch, maar goed om verder gedoe (we zijn hier al zo'n 2 weken mee bezig) spelen we het spelletje mee. Het maandbedrag wordt met 5 euro verlaagd, omdat ik 10% korting krijg als nieuwkomer. Ik krijg dit bevestigd in mijn "aanvraag" en geef aan hiermee akkoord te gaan. Vervolgens krijg ik per gewone post een brief waarin staat dat het maandelijkse bedrag met 80 euro is verhoogd!!!. Hoezo korting??? Ik bel op 22 december 2017 met een medewerker Daan Schaper, die het maandbedrag weer terugzet op het afgesproken bedrag van 172 euro per maand en per mail bevestigd dat de brief met de verhoging (dd 19 december 201&) als niet geschreven kan worden beschouwd. Vervolgens krijgen we per mail een dringend verzoek om de meterstanden "in verband met de verhuizing" door te geven. Terwijl in de brief stond dat dit respectievelijk binnen 7 (mijn man) of 8 (mijzelf) na de ingangsdatum hoefde te worden gedaan. De ingangsdatum is 1 januari 2018. Enfin, met Kerst nog een herhalingsoproep dus we voeren de meterstanden (2x stroom, 1 x gas) op 28 december 2017. We krijgen er eerst een bevestiging van en vervolgens het verzoek om dit nog een keer te doen omdat de gasstand te laag zou zijn. Met nog een herinnering. Enfin, al behoorlijk balend (er moet toch een lange historie van ons verbruik zijn bij NUON inmiddels na 43 jaar), wil ik op 2 januari 2018 nogmaals de (inmiddels ietsje, want een paar dagen later, meterstanden invullen). Maar: DIT KAN DUS NIET, WANT DE WEBSITE GEEFT AAN WE DIT AL HEBBEN GEDAAN EN DAT DE STANDEN AL ZIJN VERWERKT!!!. En daar ben je dan mee bezig tijdens je schaarse (want nog steeds fulltime aan het werk) verlofdagen!! Klantenservice gebeld, na eindeloos wachten ene "Mohammed" aan de telefoon die aangeeft niet te kunnen helpen en te zullen doorverbinden; dus weer wachtstand en na 10 minuten geef ik het nu op. Bij Nibud navraag gedaan, ons gasverbruik valt voor een oud maar goed geisoleerd vrijstaand huis overigens binnen het gemiddeld verbruik. Waarvan akte NUON. Dit bericht kopieer ik en zal ik ook op sociale media zetten voor het geval deze administratieve warboel voortwoekert. Vertrouwen op een goede afloop is inmiddels zeer gering en of ik klant blijf hangt af van de hoogte van de eerste automatische afschrijving. Als die tegen de afspraak in hoger uitvalt, zijn we weg. Ook al is dat na 43 jaqr trouw te zijn gebleven.

    Door: m. koning-raat02-01-2018
    Nuon02-01-2018

    Als ik uw beoordeling op deze website lees lijkt er het een en ander verkeerd te gaan bij het overzetten van de incasso van het ene naar het andere rekeningnummer. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Wij helpen u graag verder zodat de problemen worden opgelost en u niet na 43 jaar met ons hoeft te breken. Mogen wij uw adresgegevens via de e-mail ontvangen? U kunt ons bereiken op webcare@nuon.com o.v.v. "ervaring nederlandreview". Groeten, Jeppe

    Klaas van der Plas04-02-2019

    Ik kreeg vandaag een dame aan de der van Eneco . Wij zijn al zolang ik mij kan herinneren klant bij Nuon.,maar deze dame Vertelde dat Nuon verkocht of failliet is en dat ons dat geld gaat kosten Ons maandbedrag zou omhoog moeten zijn gegaan maar de maand Januari Is deze nog hetzelfde gebleven,maar nu ik de revieuws Lees schrik ik toch Wel, en weet niet wat ik moet doen

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    hoge korting (overstappen loont)

    Ik zat bij oxxio en opzich prima daar. Maar heb net bij nuon afgesloten omdat je hier 250 euro korting krijgt. Doen ze allemaal maar hier was (voor mij dan) de hoogste korting te behalen. Altijd ff overstappen!! Afsluiten (van het contract) ging spoedig, nu de aansluiting zelf nog ;-) ben benieuwd! (Daarom nog geen 5 sterren van mij bij levering, to be continued...)

    Door: Harm27-12-2017
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Nuon

    Prima klantenservice en medewerkers... echter totdat je opstapt en naar een andere leverancier gaat. Ze worden dan erg kortaf en bot en helpen je totaal nergens meer mee. Echt slecht! Dit in een democratisch land waar overstappen naar een andere leverancier vrij normaal is. Moet je dan zo behandeld worden met afscheping en botte antwoorden ?In het begin was ik erg positief hierover maar nu dus totaal niet meer. Blij dat ik ben overgestapt!

    Door: Anoniem01-12-2017
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    7,5

    Ik blijf nog even

    Ondanks de welkomsbonus (die je bij elk bedrijf wel krijgt) blijf ik nog een jaartje, want het gaat goed hier en ik ben tevreden.

    tip; als je blijft hangen bij een leverancier en je contract is afgelopen, bel ze even - ze hebben meestal wel een aanbieding voor je om wat geld te besparen, ze willen je namelijk niet kwijt!

    Door: Margo H.23-11-2017
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Betrouwbare stroom, goede hulp bij storingen

    Wij zijn al jaren klant bij de NUON.

    We hebben één keer een energiestoring gehad, dat was echt lastig. Zo zagen we NUON ook eens in actie. Ze waren uiterst behulpzaam aan de telefoon en gelukkig heeft het al met al niet heel lang geduurd. Achteraf bleek het een grotere storing te zijn geweest, niet door NUON zelf. Maar goed om te weten dat ze voor je klaarstaan als er een probleem optreedt.

    Mede om die reden zijn wij al die jaren niet van energieleverancier gewisseld. Waarom zouden we ook. Het kost een hoop gedoe en we zitten goed waar we zitten!

    Al die aanbiedingen overal laten ons ongemoeid, want nu weten wij tenminste dat we betrouwbare stroom hebben.

    Door: F. Nijland09-12-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    NUON levert gewoon stroom

    NUON levert gewoon stroom en daar gaat het om toch?

    Facturatie nooit iets fout gegaan bij mij en de prijzen en bedragen staat ook gewoon vast.

    Allemaal prima in orde

    Door: Juliette 05-09-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Ze weten waar het over gaat.

    Ik ben zo'n klant die wel wat weet over energie. En toch verrast werd door een wijziging in overheidsbelastingen.

    Ze leggen het je kundig uit. Attenderen me erop dat ik de Nuon vaste klantenkorting nog niet geactiveerd had (had er zoals veel mensen dat doen, geen tijd voor genomen). En zagen dat mijn contracten af zouden lopen en vroegen aan mij wat ik wilde. Niet wat zij nodig vinden. Verhelderend.

    Mijn ervaring is niet op één gesprek, ben er al jaren tevreden.

    Mensen vriendelijk en kundig.
    En nu spaar ik zonder dat het moeite kost ook nog mee in een exclusief klantenprogramma. En omdat ik al zo lang bij Nuon zit, spaar ik ook nog harder.

    Fijn zo'n bedrijf dat klanten waardeert die niet de hele tijd overstappen.

    Door: Mevr. V02-09-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Al jaren klant - nooit problemen

    Wij zijn al jaren klant bij de NUON en we hebben nog nooit problemen gehad.

    Stroom is weleens onderbroken geweest, maar dat was dan altijd een grotere storing, lag niet aan NUON.
    En je wordt uitermate keurig te woord gestaan wanneer je contact verzoekt.

    Door: H.Vos27-08-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Dhr

    Zeer slechte ervaring met NUON
    Ze kunnen of willen niet bieden wat de vergelijksites aangven.
    In mijn geval scheelde dit € 23,00 per maand.
    Zelfs na veel telefonisch overlg wilde men niet een contract aanbieden zoals de verlgelijksite aangaf.
    Daarnaast waren de meeste telefoon gesprekken zeer onprettig, je wordt behandelt als of je een klein kind bent, en dat NUON hert wel even voor je zal regelen
    Mijn advies, kijk het contract wat men aanbiedt goed na.

    Door: Jan van Aarle25-08-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Nooit meer!!!!!

    We hadden automatisch incasso lopen bij Nuon. Toen de rekening nummers over gingen naar Iban nummers, kregen we een dreigbrief voor een deurwaarder. Hierover gebeld met de klantenservice, en kregen te horen dat het onze eigen fout was. Moesten we maar voldoende saldo op te rekening hebben staan. Dit gecontroleerd en er heeft al die tijd voldoende op de rekening gestaan. Nog kontakt gehad met de Rabobank en die wist ons te vertellen dat ze bij Nuon een zooitje van gemaakt hadden bij alle Rabobank rekeningnummers met automatisch incasso.
    Intussen weer een dreigbrief ontvangen met datum deurwaarder. Klantenservice Nuon weer gebeld, met het hele verhaal. En toen ik uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn had, kreeg ik de horen dat dit inderdaad bij meerdere Rabobank kanten het geval was. Op de vraag hoevaak ze geprobeerd hadden om het bedrag af te schrijven, kreeg ik als antwoord: 1 keer! Maar ze beloofde dat ik een excusbrijf zou krijgen. Na een jaar geen excusbrijf ontvangen ondanks ik nog een aantal keer klantenservice nodig had om alles goed te krijgen, en die verzekerde we dat de excusbrijf nog in het systeem zat, ben ik over gestapt naar green choice. Geen problemen daar. Word nog wel regelmatig lastig gevallen door Nuon, ondanks het bel me niet register.

    Door: Geertruda22-08-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Prima energieleverancier!

    Prima energieleverancier!
    Wij zijn overgestapt en alles ging prima
    Keurig aan de telefoon en we hebben gewoon stroom enzo
    Geen klachten dus!!

    Door: Falco04-07-2016
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    10

    Drs.

    Super geholpen na breuk met Essent.

    Door: MJ Husslage11-03-2016
    Nuon16-03-2016

    Dankjewel voor je positieve review en het mooie cijfer! Vriendelijke groet, Barry, Nuon Webcare

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9,5

    Nuon heeft prettige service

    Onlangs de overstap gemaakt naar Nuon en een 1-jarig contract afgesloten. Kwam bij mij als goedkoopste uit de bus en ontving een leuk kado. Volgend jaar zien we wel weer wat we doen.

    Door: Michael Bolks08-03-2016
    Nuon 16-03-2016

    Goedemiddag Michael, Je titel belooft veel goeds, toch krijgen we maar een 5,5 uit 10 punten van je. Dit komt door slechts een 4 voor service en 4 voor levering. We zijn altijd benieuwd waarom onze service een mager cijfer krijgt. Mocht je het willen delen met ons, stuur het dan even naar webcare@nuon.com. In ieder geval bedankt. Hartelijke groet, Barry van Nuon Webcare

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    5,5

    NUON ? Nieeeet doen.

    Nuon !! NEEEE. Nooooit.

    Dit is mijn advies aan iedereen. Dit is een oneerlijke, onduidelijke en een zeer tricky bedrijf.

    Redenen waarom niet.

    1. Afspraken door de vertegenwoordiger zijn loze beloftes. En deze baseren op leugens.
    2. Na een berekende en afgesproken maandbedrag krijg je toch altijd en steeds maar hogere maandbedragen in rekening.
    3. Na een of twee keer contact opnemen en uitleggen willen ze niet begrijpen en klacht oplossen. Je moet maar eindeloos blijven energie en tijd insteken om een fout van hun recht te laten zetten.
    4. Bij de jaareinde afrekening betaal je toch flink erbij. Terwijl van te voren door de vertegenwoordiger veel berekend en beloofd was.
    5. Als je, je contract opzegt dan proberen ze je alsnog op rotte manieren af te plukken. Dat door middel van onbegrijpelijke boetes op te leggen voor te laat betalingen enz. Terwijl dit eerder nooit gebeurt, zolang je het contract niet opgezegd hebt.

    Dus pas op met NUON, anders krijg je echt spijt van. Als niet meteen, dan bij de jaarafrekeningen zeker wel.

    Door: Nawaz17-11-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    2

    Hoge boetes afzetters BOOS

    Ben blij dat ik daar weg ben, wat een vreselijk bedrijf Omdat wij ons contract eerder wilden stopzetten, kregen we een vette rekening thuis. Lekkere service daar! Klantenservice is ook allesbehalve behulpzaam. BOOS

    Door: Herman14-10-2015
    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    NEE
    3,5

    Elk jaar overstappen!

    ik heb vast genomen omdat dit het goedkoopst uit de test kwam voor mij. Klopt, is iets goedkoper dan mijn vorige, green choice. Maar ze hadden nu een actie dat je een bol.com cadeaubon erbij kreeg. Dus daar spaarde ik 60 euro op uit. Dus nu een vast contract voor 1 jaar en daarna zie ik wel weer. Misschien bieden ze weer een cadeau aan bij een andere leverancier dus dan stap ik daar weer naar over. Overstappen loont dus! Prima blij met overstappen want het is een administratieve handeling en je merkt er niks van kwa stroom ofzo. Nog geen problemen gehad met verkeerde facturen dus dat vind ik ook altijd een plus (het kan wel eens heel erg zijn als ik zo andere ervaringen lees)

    Door: Pien Stam-vanoord08-07-2015
    Nuon13-07-2015

    We vinden het in ieder geval fijn dat je nu klant bij ons bent Pien. Welkom bij Nuon! Bedankt voor de mooie cijfers. Met vriendelijke groet, Barry Nuon Webcare

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    8

    Stroom & gas

    Ik ben voor Nuon stroom en gas gegaan. Beetje risico genomen omdat het geen vast bedrag is per jaar, maar als hij daalt (en dat doet hij) dan betaal ik minder. Ik heb de check gedaan (welke energie past bij mij) en daar kwam dit uit dat ik uiteindelijk gemiddeld per jaar minder betaal dan dat ik vast had genomen. Blijkt ook dat ik net even iets minder gebruik dan uit de check kwam (kennelijk ben ik zuiniger dan ik dacht) dus ben er blij mee.

    Door: Tatjana08-07-2015
    Nuon13-07-2015

    Wat een prachtige cijfers, Tatjana. Dankjewel voor de tienen die je geeft. Heb je je al aangemeld voor Nuonexclusief? Dat is ons spaarprogramma voor klanten. Daar spaar je voor leuke cadeau's, maar krijg je ook bijvoorbeeld korting op leuke uitjes. Met vriendelijke groet, Barry van Nuon Webcare

    Bestellen
    Service
    Prijs
    Levering
    Zou hier weer kopen
    JA
    9

    Schrijf zelf een review over Nuon

    Uw beoordeling