NextEnergy
Alle reviewsNextEnergy
Alle reviews (3)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
energie
niet overstappen.
slechte communicatie naar je eindafrekening kun je fluiten.
telefoon nemen ze niet op en mail beantwoording lijkt wel een robot.
dus... bezint er ge begint...zou ik zeggen.Energie
Ik vrees dat dit bedrijf in financiële moeilijkheden verkeert.
Overstap ging prima. Echter, door een herberekening met oude gegevens uit de meter krijgen veel klanten een veel hoger voorschot voor hun kiezen. Next geeft zelf aan dat er een fout is gemaakt maar ik vraag me af of ze niet gewoon geld nodig hebben. Na een moeizame poging tot contact is het voorschot weer naar beneden bijgesteld.
Wat mij verontrust is dat ik lees dat veel nieuwe klanten een fikse waarborg dienen te betalen na een nogal vage kredietcheck. Bij navraag bij het externe kredietbureau waar Next mee schermt blijkt nl. dat er veelal helemaal geen negatief advies is gegeven. Next probeert m.i. op deze manier geld binnen te halen om energie te kunnen inkopen vanwege een cash flow probleem. Veel klanten wachten ook nog steeds op de 2x190 euro en hun geld na eindafrekening. Zelfs na herhaaldelijke toezeggingen hebben mensen dus nog steeds hun geld niet terug. Dit alles, samen met een app die meer niet dan wel werkt, heeft ervoor gezorgd dat ik ben overgestapt.Blij dat we weg zijn per 13 februari.Een app die niet werkt, vaak via de chat gemeld maar oplossingen kwamen er niet.Slecht bereikbaar.En als klap op de vuurpijl: Vandaag zie ik dat ze het voorschot verhoogd hebben van 134 naar 184 euro.Bizar,geen fatsoenlijk werkende app, maar als het om financiën gaat…Als de eindafrekening er niet snel is gaan we maar storneren…Jammer,het zag er zo goed uit..
Stroom
Deze leverancier vraagt naast de maandelijkse voorschotten een waarborgsom van meer dan mijn jaarlijkse verbruik. Als dit bedrijf , net als andere energiecowboys in 2022, failliet gaat ben je je geld kwijt. Dan wordt goedkoop duurkoop. Bezin dus voor u begint.
Beste H. Timmerman.
We begrijpen dat het een vervelende boodschap is om te ontvangen. We doen standaard een kredietcheck bij elke nieuwe aanmelding. Bij sommige komt daar een negatief advies uit en vragen we een waarborgsom. We raden iedereen aan om contact op te nemen met onze klantenservice als zij denken dat de vraag voor waarborg in hun geval niet nodig is. De contactgegevens voor onze klantenservice kan je vonden op onze website.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...
Beste Emma,
Het grote aantal aanmeldingen heeft ook bij ons de bereikbaarheid onder hoge druk gezet. Wij vinden dat vervelend en bieden iedereen ons excuses aan die hier last van heeft gehad. We hebben onze klantenservice sterk uitgebreid en ook aan app wordt steeds verder doorontwikkeld.
De waarborg wordt alleen gevraagd op het moment dat we een (te) lage score krijgen bij een externe kredietbeoordelaar.
Omdat we dagelijks energie inkopen voor onze klanten, en we geen reserve hoeven in te kopen, lopen we niet het risico dat de traditionele energieleveranciers lopen. Omdat we dit risico niet hebben, hebben we ook geen cashflow probleem.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam