NextEnergy

5.5

Bestellen

3.6

Service

4.6

Prijs

5.5

Levering

27.3%

Zou hier weer kopen

NextEnergy

Ben je zoekende naar een leverancier van energie? Hecht je waarde aan groene energie en wil je graag de kosten zo laag mogelijk houden? Dan is NextEnergy misschien wel net het bedrijf waar je naar op zoek bent. Lees via NederlandReview wat er bekend is over deze organisatie.


Wat is NextEnergy?


NextEnergy is een energieleverancier. Deze onderneming stelt te streven naar duurzaam energieverbruik. In de samenleving zijn natuurlijke energiebronnen zoals zon en wind steeds meer de norm. Volgens dit bedrijf ligt de consumentenmarkt daar nog op achter. Ze vinden dat er een overschot is aan energie en dat alle mensen daar toegang toe moeten hebben. Ze willen dat dit tegen scherpe prijzen of zelfs gratis is. Er wordt geprobeerd ervoor te zorgen dat consumenten bijdragen aan groene energie. Dit wordt onder andere gerealiseerd door slimmer met energieverbruik om te gaan. De klant krijgt door wanneer er sprake is van energie overbelasting en de prijs dus laag is. Daar kun je je gebruik weer op aanpassen. Dit is niet alleen goed voor jouw energienota maar ook voor een duurzame planeet. Heb je ergens een vraag, opmerking en/of feedback over? Dan word je geadviseerd om contact op te nemen met de klantenservice. Zij zijn op meerdere manieren te bereiken.


Slim energieverbruik


Door op slimme wijze met energieverbruik om te gaan, kunnen goedkope uren worden benut. Elke dag zijn er wel momenten dat de energieprijs laag is. Soms komt het voor dat het zelfs gratis is. Je kunt dan bijvoorbeeld je auto opladen wat zorgt voor een enorme kostenbesparing. Je brengt hiermee ook het energienet in balans. Voor meerdere partijen kan dit een win-win situatie zijn. Via de NextEnergy app krijg je overal inzage in jouw gegevens. Er worden actuele energieprijzen getoond, je ziet wat er verbruikt is en wat de stand is van de thuisbatterij. Dit zorgt ervoor dat je te allen tijde up-to-date zal zijn. Als energie goedkoop is krijg je een prijsalert. Wist jij bijvoorbeeld dat wasmachines enorme energieslurpers kunnen zijn. Als je de was op het juiste moment doet kan dit veel geld schelen.


Groene energie


Er wordt stimulatie geboden om verspilling van overtollige energie tegen te gaan. Dit moet groene energie echt groen maken. In Europa kent Nederland de meeste huishoudens met geĆÆnstalleerde zonnepanelen. Volgens NextEnergy is dit een enorm succes. Het is belangrijk om je verbruik aan te passen aan het net.


Duurzaamheid


Groener zijn en duurzaamheid staan bij deze onderneming hoog in het vaandel. Ze willen dat Nederland groener wordt door het gebruik van boventallige energie. Ze willen een energietransitie bewerkstelligen voor een duurzamere wereld. Groene energie is op allerlei plekken aanwezig. Windmolens en zonnepanelen zijn hier een uitstekend voorbeeld van. In iedere plaats is vaak wel een windmolen te vinden. Dorpen en steden leveren volop zonne-energie. Desondanks is er nog een lange weg te gaan. Jij kan bijdragen aan een betere wereld. Je kunt meehelpen het energietransitieproces te versnellen. Door slim energieverbruik kun je een beloning krijgen. Zet nu in op honderd procent natuurlijke stroom. Kies voor energie welke afkomstig is van een zonnepaneel of windmolen. Ga voor minder verspilling door dynamische prijzen en thuisbatterijen.


Klantervaringen


Ben jij al klant bij NextEnergy? Is deze organisatie jouw energieleverancier? Dan horen we graag wat jouw ervaringen zijn. Gebruik je de energie via deze onderneming naar tevredenheid? Merk je dat in de portemonnee? Draag je bij aan een beter milieu? Deel zoveel mogelijk informatie via een review op deze pagina.  


 

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zoā€™n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (11)

Ik ben nu ruim een jaar klant bij Next energie en heb alleen maar goede ervaringen. Ook na de eindafrekening. Vlot afgehandeld en kreeg vrij veel terug. De tarieven zijn gewoon laag. Ik ben blij dat ik destijds ben overgestapt, het heeft me veel geld bespaart.

W

W.Schroeten

12-11-2023

0

Dynamisch contract

Bijna een jaar stroom van deze club maar ze hebben het nog niet voor elkaar. Het begon met een probleem, per ongeluk verkeerde contract geporteerd. Ben een maand bezig geweest om van een contract af te komen wat niet van mij was. Maar uiteindelijk opgelost. Nu sinds 3 maanden zie ik mijn stroomverbruik niet meer. Talloze keren op de chat en telefonisch contact gehad maar ze kunnen het niet oplossen. Bezint eer ge begint. Dynamisch contract bevalt prima maar beter met een ander club. Frank, ANWB etc. Eneco heeft sinds kort ook, lijkt me meer betrouwbaar. Ik stap dus over.

P

Peter de Haan

13-09-2023

0

Dynamisch Gas en stroom

Ben nu 6 weken klant. Levering en overschrijven ging perfect. Heb al 2 keer het door mij zelf aangegeven voorschot kunnen verlagen omdat ik zie dat ik meer bespaar als gedacht ... zit nu op hetzelfde voorschot als voor de uitbraak van de oorlog ....dus yot heden alleen maar positieve ervaringen.

J

Jo.lemmens

11-08-2023

0

nextenergie

Dit bedrijf zijn zakkenvvullers. Voor 3 weken klant te zijn gewest betaal ik alleen aan stroom ca 600 euro. En ze laten mij gas dubbel betalen.Vattenfall heeft de meterstand te hoog geschat en laten me betalen voor gas wat niet is verbruikt en nextenergoe wil die kosten niet terug betalen wat is betaalt aan vattenfall. Nu zijn ze heel snel,maar op de eindafrekening kon ik eerst 3 maanden wachten.Het zijn allemaal zakenvullers wat een gat in de markt zien om burgers te bestelen.

T

tamso

03-08-2023

0

Stroom

Het lijkt heel mooi, gelikte reclame maar je bent niet goedkoper uit. Allereerste wanneer je zonnepanelen hebt moet je er niet aan beginnen! Je moet bijna op het uur gaan calculeren wanneer je stroom verbruikt. Salderen gaat per uur wat zeer ongunstig is. Op veel momenten kost het je geld wanneer de zon schijnt of je hebt een dagtaak eraan en moet je zonnepanelen uitzetten om er profijt van te hebben. Die 4 uur per jaar dat je geld toe krijgt is wassen neus ten op zichte van donkere en grijze dagen waarbij het koud is en je de hoofdprijs betaald. Wanneer je op bepaalde momenten stroom gebruikt rekenen ze de kostprijs maar daarbij komen nog veel meer kosten die je niet gelijk ziet. Daarbij moeten hij medewerkers en marketing betaald worden dus tegen inkoopprijs bestaat niet. Zeer idealistisch, probeer het zou ik zeggen maar wij zijn er snel mee gestopt. Trouwens ook nog een leuke naheffing van 700 euro waar kosten bijstaan die ze niet vooraf zeggen. Nee, klinkt leuk maar achteraf zeer veel spijt van.

A

Arno Visser

18-07-2023

0

gas en elektra

Hoe meer reviews ik lees hoe meer de angst mij bekruipt dat ik naar mijn geld kan fluiten. In mijn geval op 16 mei 2023 ( 7 weken geleden ) de eindafrekening gehad en het teveel betaalde aan termijnnota's ( 1026,91 euro ) zou teruggestort worden op mijn rekening. Niet dus. Inmiddels 52,50 euro betaald aan de geschillencommissie energie en er zal wel een gang naar de rechter gaan plaatsvinden. Ongelooflijk dat dit soort malafide bedrijven gewoon op de Nederlandse markt kan opereren, zonder dat de overheid ingrijpt

R

Rob Tieleman

02-07-2023

0

Gas en stroom

We betreuren het ten zeerste dat de maximale wettelijke termijn van 6 weken die is toegekend aan het afgeven van een eindafrekening na beƫindiging van ons contract niet in aanmerking is genomen en nu is verstreken. Zonder enige ironie zijn we het erover eens dat onze zaak niet uniek is. Een samenvattende lezing van NextEnergy-recensies op verschillende platforms, TrustPilot en anderen, lijkt dit chronische patroon vast te stellen. Bovendien werd tijdens ons recente gesprek met NextEnergy eveneens bevestigd dat namelijk 7 weken nodig is om deze taak te voltooien, aangezien een te hoge huidige werkdruk als gevolg van administratieve problemen belet anders te doen, hierbij worden ook geen excuses aangeboden. Ondanks het feit dat deze werkmethoden voor deze bedrijf natuurlijk lijken te sin willen we laten weten dat we het nogal verontrustend, zo niet aanstootgevend vinden om gedwongen te worden zo lang te wachten op wat een relatief eenvoudige voorwaartse opdracht is, een die in onze ervaring over het algemeen een veel kortere periode door andere energieleveranciers vereiste. Het is nu 7 weeken geweest en nog steeds geen eindafrekening gekregen, vandaag contact opgenomen met Klantenservice via Chat. Na lang zoeken naar mijn klant gegevens het antwoord was dat zij zullen mijn zaak met urgentie behandelen. Wenneer en hoe blijf onduidelijk. Erg teleurstellend. Misschien heeft de ACM een oplossing

J

Jorge Andrade

26-04-2023

1

energie

Ik vind het een prima dienst. Zeker na de laatste app update zie ik nu all in prijzen duidelijk en overzichtelijk. Beter dan OXXIO waar ik eerst zat. Die 8 pagina tellende facturen heb ik nooit begrepen.

A

Alexander

26-04-2023

0

energie

niet overstappen. slechte communicatie naar je eindafrekening kun je fluiten. telefoon nemen ze niet op en mail beantwoording lijkt wel een robot. dus... bezint er ge begint...zou ik zeggen.

S

saar

02-03-2023

0

Energie

Ik vrees dat dit bedrijf in financiƫle moeilijkheden verkeert. Overstap ging prima. Echter, door een herberekening met oude gegevens uit de meter krijgen veel klanten een veel hoger voorschot voor hun kiezen. Next geeft zelf aan dat er een fout is gemaakt maar ik vraag me af of ze niet gewoon geld nodig hebben. Na een moeizame poging tot contact is het voorschot weer naar beneden bijgesteld. Wat mij verontrust is dat ik lees dat veel nieuwe klanten een fikse waarborg dienen te betalen na een nogal vage kredietcheck. Bij navraag bij het externe kredietbureau waar Next mee schermt blijkt nl. dat er veelal helemaal geen negatief advies is gegeven. Next probeert m.i. op deze manier geld binnen te halen om energie te kunnen inkopen vanwege een cash flow probleem. Veel klanten wachten ook nog steeds op de 2x190 euro en hun geld na eindafrekening. Zelfs na herhaaldelijke toezeggingen hebben mensen dus nog steeds hun geld niet terug. Dit alles, samen met een app die meer niet dan wel werkt, heeft ervoor gezorgd dat ik ben overgestapt.

E

Emma

01-02-2023

2

Stroom

Deze leverancier vraagt naast de maandelijkse voorschotten een waarborgsom van meer dan mijn jaarlijkse verbruik. Als dit bedrijf , net als andere energiecowboys in 2022, failliet gaat ben je je geld kwijt. Dan wordt goedkoop duurkoop. Bezin dus voor u begint.

H

H Timmerman

28-01-2023

1