Greenchoice
Alle reviewsGreenchoice
Alle reviews (41)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Contract afgesloten in februari 2021 via de Consumentenbond.
Contract afgesloten via de Consumentenbond voor 3 jaar bij Greenchoise met vaste tarieven voor gas en elektriciteit in februari 2021.
Ik krijg nu eindafrekening met de mededeling dat ik 716 euro moet bijbetalen en dat het termijnbedrag met 60 euro per maand wordt verhoogd.
Terwijl ik vast contract hebt en vaste tarieven voor 3 jaren, de overgang naar Greenchoise is gedaan door de Consumentenbond.
In de brief van Greenchoise bij eindafrekening stond met grote letters dat ik maar moest kijken naar de kleine lettertjes.
Greenchoise en Consumentenbond worden bedankt voor het oplichten, wat dat ik wat hier gebeurd.Ga niet naar Greenchoice !!!
Wat een oplichters !!!
Ze moeten achter slot en grendel.
Maanden lang een veel te hoge rekening betaald....grrenchoice
heellllllllll slecht bereikbaar gebeld de wachttijd is langer dat 10 min dat klopt na 45 min nog geen contact
Year contract
I used greenchoice for gas and energy for a year, I regularly updated my meter readings when they asked me to and still paid the same monthly fixed fee of 38€. At the end of my contract, I gave my meter readings the day I left the house. Yet, they sent me an email a day later asking me to resubmit my meter readings, as if a ghost had changed them since. Obviously I could not, and they likely "estimated" my consumption, as written in their mail if no new meter readings were submitted. About a week later, I receive the final bill of 147,81€! A very nice "estimation" from greenchoice. I contacted them through whatsapp, as indicated on their website, to seek explanation about the final bill. I received no response.
Greemchoice
Nooit meer!!
Oplichters
Krijg een gigantische naheffing, grafieken toonde aan minder gas verbruik dan vorig jaar, na contract beëindiging zogenaamd ineens meer verbruiktOpzegboete 260 euro
Zeer slecht bereikbaar. Opzegboete 260 euro. Factuur laat op zich wachten!
Schandalig slecht
Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij mij recensie :
Ik heb 4 x geprobeerd te communiceren per email, 1 x per reguliere post, 3 verschillende bevestigingen met verschillende termijnbedragen, alles en iedereen loopt langs elkaar heen daaro ..... dikke 1 !Colporteur laat aan de deur.
Na kwart voor 7 savonds colporteur aan de deur.
Opdringerige manier van praten. Heel vervelend.
Ik reageerde sterk afwijzend. Hij zei ; ik heb toch hier uw naam en adres op mijn IPad staan. U laat veel geld liggen. Deur dicht gedaan. Boos !geen
Opdringerige colporteur met een wazig verhaal.
Kon verhaal slecht uitleggen en sprak ook nog heel moeizaam Nederlands.
Niet om gevraagd en na afwijzing toch doorzeuren.
Bah..... 3xVier jaar klant en vier jaar ZEER lastig als leverancier je kan niet met ze comuniceren blijven maar om meter standen vragen terwijl k die al 4 keer heb doorgegeven ze werken allemaal door elkaar heen zootje
winddelen
Toch behoorlijk afgeknapt op Greenchoise. Ooit winddelen gekocht en nu kun je nauwelijks bij een andere energielevenracier terecht want dan keren ze de winddelen niet meer uit. Je wordt als het ware gegijzeld door hun. Verkopen levert alleen nog meer verlies op want het is gewoon een heel slecht product. Ik geloof in alle eerlijkheid dat ze dit niet helemaal voorzien hebben maar enige verantwoordlijkheid nemen voor dit produkt dat ze me veel bombarie aanprijsden is er niet bij. En ergens adequaat op reageren is er niet bij. Prutsers zijn het ga er niet bij!!!!!
electro/gas vanaf dec 2017 tm febr. 2019
Tot en met eind 2017 lovende reviews. Vanaf begin 2018 alleen
maar bagger !
Ik begrijp het. Mij gastarief steeg van de ene dag op de andere
met 52 %. Het ging over een extra levering van enkele weken
omdat het overstappen extreem lang duurde. Dus naar de
Geschillencommisie !!5 jarig contract Windvoordelig
Ben na een bezoek van iemand van Marketing Impulse met jasje van Green Choice besloten van Energie Direct naar Green Choice over te stappen met 350 EUR welkoms premie dan wel 5 jarig contract.
Zoals gezegd zal die 350,00 worden verrekend in de eerste jaarnota, maar nu ontvangst van de Contract bevestiging staat er na 5 jaar word dit verrekend, dus zal contract ontbinden ( binnen 14 dagen ) dus wil alleen zeggen ... LET OP !!Boete bij verkoop huis!
Na een huisbezoek in november 2018 van een vertegenwoordiger van green choice hebben wij besloten om over te stappen met zowel ons woonhuis als onze vakantiebungalow. In het gesprek met de vertegenwoordiger hebben wij aangegeven dat wij er op dat moment over dachten om de vakantiewoning te verkopen zodra de huurder eruit zou gaan. Ons 3 jarig contract zou ingaan op 2 april j.l. Inmiddels hadden wij tegen onze verwachting in, de bungalow in zeer korte tijd kunnen verkopen(de overdracht was op 15 maart j.l.). Bij het telefonisch cotact met green choice werden wij zeer bot behandeld en was er totaal geen begrip voor de situatie en werden wij geconfronteerd met een boete van ongeveer 250 euro!! De vertegenwoordiger Martin Smit heeft nog zijn best gedaan om de boete terug te draaien, maar green choice blijft bij hun standpunt. Met ons woonhuis zitten wij nog 3 jaar vast aan green choice maar daarna zo snel mogelijk terug naar Eneco.
Ongevraagd word je aangesloten
Ik kreeg een telefoontje van Greenchoice, ze vroegen naar mevrouw [naam]. Ja, dat ben ik (Ik had mijn naam al genoemd bij het opnemen).
Of ze even de gegevens met me door konden nemen alvorens ze mij gingen overzetten naar hun contract.
Contract? Welk contract? Wanneer zou ik dat dan afgesloten moeten hebben?
Dat konden ze me niet zeggen, wél dat het voor drie jaartjes was. Of ze even de gegevens konden doornemen (voor de tweede keer).
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we helemaal niets zouden doornemen of oversluiten en dat ze maar eens rap al mijn gegevens uit hun systeem moesten halen, en dat ik daar een bevestiging van wilde hebben per e-mail.
Ik moet hem nog steeds krijgen...
Het is jammer dat er geen 0 sterren gegeven kan worden.
Oplichtersbende!Was van plan over te stappen, maar toch maar niet...
Het eerste contact was niet best.
Bianca wist niet wat er met m'n Toon zou gebeuren als ik zou overstappen vanaf Eneco (na 2x een collega geconsulteerd te hebben kwam daar wel een antwoord op).
Vervolgens vraag ik waarom de tarieven via Pricewise anders zijn dan via de website (ging me om de uitleg en welk contract ik zou moeten nemen), maar toen kwam er ineens een verhaal dat ik vast wel meer zou moeten betalen voor een beter product.
Op zich prima, maar dat beantwoordde mijn vraag niet, die ik daarom opnieuw stelde, toen werd ze boos.
Vervolgens zei ik dat ik toch maar niet over ging stappen vanwege dit aparte telefoontje, toen kwam het gebruikelijke riedeltje "fijne avond bladiebla" en erachteraan "trut" omdat ze dacht dat het gebrek al verbroken was :0)Review green choice
Wij zitten nu 3 jaar bij green choice, en het bevalt prima. ze zijn groen, goedkoop en ik heb nog nooit gezeur gehad met deze leverancier. alle afspraken zijn duidelijk en netjes.
Het enigste waar green choice de trein mist is het vele bellen naar klanten. Ik wordt , nu mijn contract bijna afloopt, elke week wel een paar keer gebeld door green choice met de vraag of ik alvast over wil stappen omdat mijn contract bijna afloopt. heel slim natuurlijk, zo kunnen ze mij eerder een hoger tarief laten betalen met een nieuw contract.
Dus samen gevat:
Het is een prima (goedkope) leverancier met een groene gedachte.
geef wel aan het begin aan dat je al het contact via de mail wilt, anders gaat je telefoon elke week af met dezelfde vraag.Droevige service, trage verwerking, onduidelijke website
Ben nu een jaar bij Greenchoice. Ik twijfel of het een goede stap is geweest.
Een maand geleden een meterwissel gehad, pas gisteren de nota ontvangen (na een maand dus). Eerder al gebeld: ik zou een e-mailtje krijgen waarin zou staan wanneer ik de nota zou krijgen, Nooit wat gehoord.
Nota was gebaseerd op een verkeerd aantal KWh. Gebeld met de klantenservice (kwartier in de wacht). Blijkt er een aparte nota te komen voor de teruglevering (ik had meer stroom opgewekt dan gebruikt). Wanneer komt die tweede nota dan? Waarschijnlijk over een week of twee weken... Zo moet je wel erg lang wachten op je geld.
Ook zoiets: heb nu een slimme meter, en wilde gebruik maken van normaal- en daltarief. Op de website stond dat ik nog enkeltarief heb. Gebeld omdat ik dat wilde veranderen. Nee meneer, na een meterwissel naar een slimme meter krijgt u automatisch 'dubbel tarief'. Klinkt mij vreemd in de oren; dat beslist de klant toch, zou je denken.
De helpdeskmedewerker van vandaag dacht daar anders over: nee hoor, u hebt enkel tarief, ik kan het zo voor u veranderen. Ze heeft het veranderd, maar in 'Mijn dossier' staat nog steeds 'Enkel tarief'...
Kortom, de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet...Mmm, ik heb ook een meterwissel gehad (1 naar 3 fase). Er werd op basis van de standen van de oude meter een eindnota opgemaakt, en vanaf dat moment een nieuwe begonnen. Ik vond dat prima geregeld zo.
Zonder te melden voorschot verhoogd
Bij voorschot op minimumbedrag werd pardoes ons voorschot verhoogd terwijl wij ook met de hogere tarieven niets extra hoeven betalen op jaarbasis vanwege onze zonnecollectoren. Hierover werden wij vooraf niet geinformeerd! zo ga je niet met klanten om die je vertrouwen schenken en een machtiging geven. Nog 1 x zulks gedoe en ben als klant sowieso weg. Met dit soort manier van zakendoen ben ik snel klaar.
Slechte communicatie
Ik maak gebruik van Greenchoice. Wat mij opvalt, is dat er tussen hun "papieren" jaarnota en hun "dossier" jaarnota grote verschillen bestaan. Pas als je belt wordt je uitgelegd waar dat vandaan komt.
In mijn optiek zou dat niet mogen.
De offertes die men uitbrengt zijn vrij summier waardoor je niet in 1 oog opslag kan zien wie hoe alles tot stand is gekomen. Grappig is dat als je op hun site een berekening maakt deze details wel zichtbaar zijn.
Een andere irritatie is, dat men in november om je jaar verbruik vraagt(terwijl je in een gebroken contract jaar hebt). D.w.z. dat een deel je maand bedrag niet meer in verhouding staat met de normale 12 maanden.Slechte klantenservice
Probleem met een meterstand ( door Nuon ) maar dit is na 3 maanden bellen en mailen onmogelijk om dat bij deze club geregeld te krijgen. Echt waardeloos en ook totaal onbekwaam personeel op de klantenservice.
Niemand die daar verantwoordelijkheid neemt allemaal standaard telefoon mensen.
Anderen bekeken ook

Ze zijn hip, ze zijn noodzakelijk, maar ze zijn ook een flinke investering. En je mag dan misschien wel groen zijn en milieubewust, maar niet gek. ...

In de zomer van 2019 was de hittegolf meer in het nieuws dan ooit tevoren. Door zulke extreme temperaturen wil jij uiteraard duurzamer gaan leven. ...

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Groen, groener, groenst. Een mooie overtreffende trap, maar het is fijn als het ook nog eens betrouwbaar is, kwaliteit levert en waar m...
Dat kan beter!
Luister naar klanten die je voor gingen
I forgot to put "no" on "would buy here again". Obviously, I will never use their service again