Greenchoice

6.4

Bestellen

5.7

Service

5.9

Prijs

6.4

Levering

56.1%

Zou hier weer kopen

Greenchoice

Bent u ook benieuwd naar wat andere mensen vinden over GreenChoice? GreenChoice is een energieleverancier die als missie heeft om 100% duurzame energie uit Nederland op te wekken. Daarnaast spant Greenchoice zich er ook voor in om duurzame energie ook goedkope energie te laten zijn.


Over Greenchoice

GreenChoice is een Nederlandse energiebedrijf dat uitsluitend groene energie levert. GreenChoice heeft een hele duidelijke visie: 100% duurzame energie uit Nederland. Duurzame energie is natuurlijk een mooi streven, maar groene energie moet natuurlijk ook goedkope energie zijn. Daar werkt GreenChoice iedere dag aan. Naast het feit dat Greenchoice werkt aan meer duurzame energie, werkt Greenchoice ook aan duurzame klantrelaties.

Greenchoice is van oorsprong een Rotterdams bedrijf. Het motto is: duurzaam, handen uit de mouwen en hard werken. Op deze manier wil Greenchoice het voor elkaar krijgen om ook echt goedkope energie te kunnen leveren. Greenchoice doet dit door in verschillende projecten te participeren en door de organisatie zo strak mogelijk te houden.

Greenchoice levert haar energie uit een groene mix. Zo is de energie die Greenchoice levert bijvoorbeeld zonne energie, windenergie of energie die is opgewekt met behulp van biomassa.Het de CO2 uitstoot van het gas dat u verbruikt wordt door Greenchoice gecompenseerd door het aanleggen van bossen in de amazone.



Diensten van Greenchoice

Greenchoice is een leverancier van groene energie. Als u op zoek bent naar groene stroom dan kan Greenchoice dit leveren, maar ook als u op zoek bent naar groen gas, dan kunt u bij Greenchoice terecht.

Greenchoice levert niet alleen groene energie aan mensen, het stelt mensen ook in staat om zelf duurzame energie op te wekken. Zo heeft Greenchoice diverse projecten om zelf groene energie op te wekken. Denk bijvoorbeeld aan het samen kopen van een windmolen, of het investeren in windenergie, door bijvoorbeeld certificaten in een windmolenpark te kopen.

Ook op het gebied van zonne energie is Greenchoice actief. Greenchoice helpt mensen om zelf energie op te wekken door bijvoorbeeld zonnepanelen op hun dak te laten leggen. Greenchoice geeft dan advies en levert de zonnepanelen. Op deze manier krijgt u extra goed advies als u zelf zonne energie op wilt gaan wekken. Hoeveel zonne energie er met de zonnepanelen van Greenchoice worden opgewekt kunt u zien via uw computer of app op uw smartphone.


Klachten over Greenchoice

Greenchoice streeft ernaar om ook met haar klanten een duurzame relatie te hebben. Als u echter toch een klacht over Greenchoice heeft, dan kunt u die op diverse manieren stellen. Greenchoice stelt zelf dat ze goed telefonisch bereikbaar zijn. Ze zijn bereikbaar op een nummer dat tegen lokaal tarief gebeld kan worden en volgens Greenchoice is de gemiddelde wachttijd 19 seconden. Tijdens het eerste contact zou 82% van de bellers gelijk goed geholpen worden.

Heeft u echter geen zin om met Greenchoice te bellen, dan kunt u ook gewoon een mail sturen naar Greenchoice. Deze mails worden in ongeveer 90% van de gevallen binnen twee werkdagen beantwoord.

Als u al ervaringen heeft met Greenchoice, deelt u die dan hieronder. Zo help je mensen die overwegen om ook klant te worden bij Greenchoice beter bepalen of dit een goed idee is.


Een goede energieleverancier is niet makkelijk. En is green choice wel écht groen? Veel vragen zoals wat uw energierekening uiteindelijk gaat doen. Lees daarom reviews over GreenChoice op NederlandReview!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (41)

Contract afgesloten in februari 2021 via de Consumentenbond.

Contract afgesloten via de Consumentenbond voor 3 jaar bij Greenchoise met vaste tarieven voor gas en elektriciteit in februari 2021. Ik krijg nu eindafrekening met de mededeling dat ik 716 euro moet bijbetalen en dat het termijnbedrag met 60 euro per maand wordt verhoogd. Terwijl ik vast contract hebt en vaste tarieven voor 3 jaren, de overgang naar Greenchoise is gedaan door de Consumentenbond. In de brief van Greenchoise bij eindafrekening stond met grote letters dat ik maar moest kijken naar de kleine lettertjes. Greenchoise en Consumentenbond worden bedankt voor het oplichten, wat dat ik wat hier gebeurd.

A

A van Rijswijk

18-04-2022

0forum

Ga niet naar Greenchoice !!!

Wat een oplichters !!! Ze moeten achter slot en grendel. Maanden lang een veel te hoge rekening betaald....

B

Bram van den heuvel

14-01-2022

0forum

grrenchoice

heellllllllll slecht bereikbaar gebeld de wachttijd is langer dat 10 min dat klopt na 45 min nog geen contact

K

koppees

14-10-2021

0forum

Year contract

I used greenchoice for gas and energy for a year, I regularly updated my meter readings when they asked me to and still paid the same monthly fixed fee of 38€. At the end of my contract, I gave my meter readings the day I left the house. Yet, they sent me an email a day later asking me to resubmit my meter readings, as if a ghost had changed them since. Obviously I could not, and they likely "estimated" my consumption, as written in their mail if no new meter readings were submitted. About a week later, I receive the final bill of 147,81€! A very nice "estimation" from greenchoice. I contacted them through whatsapp, as indicated on their website, to seek explanation about the final bill. I received no response.

E

Erminio

13-09-2021

1forum

Greemchoice

Nooit meer!! Oplichters Krijg een gigantische naheffing, grafieken toonde aan minder gas verbruik dan vorig jaar, na contract beëindiging zogenaamd ineens meer verbruikt

V

Verwoerd

24-02-2021

0forum

Opzegboete 260 euro

Zeer slecht bereikbaar. Opzegboete 260 euro. Factuur laat op zich wachten!

M

M.A. de Bruyne

10-07-2020

0forum

Schandalig slecht

Waardeloze communicatie bij Greenchoice, dus hierbij mij recensie : Ik heb 4 x geprobeerd te communiceren per email, 1 x per reguliere post, 3 verschillende bevestigingen met verschillende termijnbedragen, alles en iedereen loopt langs elkaar heen daaro ..... dikke 1 !

W

Wilma

26-01-2020

0forum

Colporteur laat aan de deur.

Na kwart voor 7 savonds colporteur aan de deur. Opdringerige manier van praten. Heel vervelend. Ik reageerde sterk afwijzend. Hij zei ; ik heb toch hier uw naam en adres op mijn IPad staan. U laat veel geld liggen. Deur dicht gedaan. Boos !

S

Sprong

21-01-2020

0forum

geen

Opdringerige colporteur met een wazig verhaal. Kon verhaal slecht uitleggen en sprak ook nog heel moeizaam Nederlands. Niet om gevraagd en na afwijzing toch doorzeuren. Bah..... 3x

J

J. Pardijs

17-01-2020

1forum

winddelen

Toch behoorlijk afgeknapt op Greenchoise. Ooit winddelen gekocht en nu kun je nauwelijks bij een andere energielevenracier terecht want dan keren ze de winddelen niet meer uit. Je wordt als het ware gegijzeld door hun. Verkopen levert alleen nog meer verlies op want het is gewoon een heel slecht product. Ik geloof in alle eerlijkheid dat ze dit niet helemaal voorzien hebben maar enige verantwoordlijkheid nemen voor dit produkt dat ze me veel bombarie aanprijsden is er niet bij. En ergens adequaat op reageren is er niet bij. Prutsers zijn het ga er niet bij!!!!!

L

Lou Gilissen

26-09-2019

0forum

electro/gas vanaf dec 2017 tm febr. 2019

Tot en met eind 2017 lovende reviews. Vanaf begin 2018 alleen maar bagger ! Ik begrijp het. Mij gastarief steeg van de ene dag op de andere met 52 %. Het ging over een extra levering van enkele weken omdat het overstappen extreem lang duurde. Dus naar de Geschillencommisie !!

J

JC

02-08-2019

0forum

5 jarig contract Windvoordelig

Ben na een bezoek van iemand van Marketing Impulse met jasje van Green Choice besloten van Energie Direct naar Green Choice over te stappen met 350 EUR welkoms premie dan wel 5 jarig contract. Zoals gezegd zal die 350,00 worden verrekend in de eerste jaarnota, maar nu ontvangst van de Contract bevestiging staat er na 5 jaar word dit verrekend, dus zal contract ontbinden ( binnen 14 dagen ) dus wil alleen zeggen ... LET OP !!

T

Tom

05-06-2019

0forum

Boete bij verkoop huis!

Na een huisbezoek in november 2018 van een vertegenwoordiger van green choice hebben wij besloten om over te stappen met zowel ons woonhuis als onze vakantiebungalow. In het gesprek met de vertegenwoordiger hebben wij aangegeven dat wij er op dat moment over dachten om de vakantiewoning te verkopen zodra de huurder eruit zou gaan. Ons 3 jarig contract zou ingaan op 2 april j.l. Inmiddels hadden wij tegen onze verwachting in, de bungalow in zeer korte tijd kunnen verkopen(de overdracht was op 15 maart j.l.). Bij het telefonisch cotact met green choice werden wij zeer bot behandeld en was er totaal geen begrip voor de situatie en werden wij geconfronteerd met een boete van ongeveer 250 euro!! De vertegenwoordiger Martin Smit heeft nog zijn best gedaan om de boete terug te draaien, maar green choice blijft bij hun standpunt. Met ons woonhuis zitten wij nog 3 jaar vast aan green choice maar daarna zo snel mogelijk terug naar Eneco.

M

Michel eekhof

13-04-2019

0forum

Ongevraagd word je aangesloten

Ik kreeg een telefoontje van Greenchoice, ze vroegen naar mevrouw [naam]. Ja, dat ben ik (Ik had mijn naam al genoemd bij het opnemen). Of ze even de gegevens met me door konden nemen alvorens ze mij gingen overzetten naar hun contract. Contract? Welk contract? Wanneer zou ik dat dan afgesloten moeten hebben? Dat konden ze me niet zeggen, wél dat het voor drie jaartjes was. Of ze even de gegevens konden doornemen (voor de tweede keer). Ik heb ze duidelijk gemaakt dat we helemaal niets zouden doornemen of oversluiten en dat ze maar eens rap al mijn gegevens uit hun systeem moesten halen, en dat ik daar een bevestiging van wilde hebben per e-mail. Ik moet hem nog steeds krijgen... Het is jammer dat er geen 0 sterren gegeven kan worden. Oplichtersbende!

N

Nicole

07-03-2019

0forum

Was van plan over te stappen, maar toch maar niet...

Het eerste contact was niet best. Bianca wist niet wat er met m'n Toon zou gebeuren als ik zou overstappen vanaf Eneco (na 2x een collega geconsulteerd te hebben kwam daar wel een antwoord op). Vervolgens vraag ik waarom de tarieven via Pricewise anders zijn dan via de website (ging me om de uitleg en welk contract ik zou moeten nemen), maar toen kwam er ineens een verhaal dat ik vast wel meer zou moeten betalen voor een beter product. Op zich prima, maar dat beantwoordde mijn vraag niet, die ik daarom opnieuw stelde, toen werd ze boos. Vervolgens zei ik dat ik toch maar niet over ging stappen vanwege dit aparte telefoontje, toen kwam het gebruikelijke riedeltje "fijne avond bladiebla" en erachteraan "trut" omdat ze dacht dat het gebrek al verbroken was :0)

J

JM

07-02-2019

0forum

Review green choice

Wij zitten nu 3 jaar bij green choice, en het bevalt prima. ze zijn groen, goedkoop en ik heb nog nooit gezeur gehad met deze leverancier. alle afspraken zijn duidelijk en netjes. Het enigste waar green choice de trein mist is het vele bellen naar klanten. Ik wordt , nu mijn contract bijna afloopt, elke week wel een paar keer gebeld door green choice met de vraag of ik alvast over wil stappen omdat mijn contract bijna afloopt. heel slim natuurlijk, zo kunnen ze mij eerder een hoger tarief laten betalen met een nieuw contract. Dus samen gevat: Het is een prima (goedkope) leverancier met een groene gedachte. geef wel aan het begin aan dat je al het contact via de mail wilt, anders gaat je telefoon elke week af met dezelfde vraag.

D

dirk

04-02-2019

0forum

Droevige service, trage verwerking, onduidelijke website

Ben nu een jaar bij Greenchoice. Ik twijfel of het een goede stap is geweest. Een maand geleden een meterwissel gehad, pas gisteren de nota ontvangen (na een maand dus). Eerder al gebeld: ik zou een e-mailtje krijgen waarin zou staan wanneer ik de nota zou krijgen, Nooit wat gehoord. Nota was gebaseerd op een verkeerd aantal KWh. Gebeld met de klantenservice (kwartier in de wacht). Blijkt er een aparte nota te komen voor de teruglevering (ik had meer stroom opgewekt dan gebruikt). Wanneer komt die tweede nota dan? Waarschijnlijk over een week of twee weken... Zo moet je wel erg lang wachten op je geld. Ook zoiets: heb nu een slimme meter, en wilde gebruik maken van normaal- en daltarief. Op de website stond dat ik nog enkeltarief heb. Gebeld omdat ik dat wilde veranderen. Nee meneer, na een meterwissel naar een slimme meter krijgt u automatisch 'dubbel tarief'. Klinkt mij vreemd in de oren; dat beslist de klant toch, zou je denken. De helpdeskmedewerker van vandaag dacht daar anders over: nee hoor, u hebt enkel tarief, ik kan het zo voor u veranderen. Ze heeft het veranderd, maar in 'Mijn dossier' staat nog steeds 'Enkel tarief'... Kortom, de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet...

K

Kees

12-01-2019

1forum

Zonder te melden voorschot verhoogd

Bij voorschot op minimumbedrag werd pardoes ons voorschot verhoogd terwijl wij ook met de hogere tarieven niets extra hoeven betalen op jaarbasis vanwege onze zonnecollectoren. Hierover werden wij vooraf niet geinformeerd! zo ga je niet met klanten om die je vertrouwen schenken en een machtiging geven. Nog 1 x zulks gedoe en ben als klant sowieso weg. Met dit soort manier van zakendoen ben ik snel klaar.

W

wim

08-01-2019

0forum

Slechte communicatie

Ik maak gebruik van Greenchoice. Wat mij opvalt, is dat er tussen hun "papieren" jaarnota en hun "dossier" jaarnota grote verschillen bestaan. Pas als je belt wordt je uitgelegd waar dat vandaan komt. In mijn optiek zou dat niet mogen. De offertes die men uitbrengt zijn vrij summier waardoor je niet in 1 oog opslag kan zien wie hoe alles tot stand is gekomen. Grappig is dat als je op hun site een berekening maakt deze details wel zichtbaar zijn. Een andere irritatie is, dat men in november om je jaar verbruik vraagt(terwijl je in een gebroken contract jaar hebt). D.w.z. dat een deel je maand bedrag niet meer in verhouding staat met de normale 12 maanden.

G

G. van Lobbrecht

04-01-2019

0forum

Slechte klantenservice

Probleem met een meterstand ( door Nuon ) maar dit is na 3 maanden bellen en mailen onmogelijk om dat bij deze club geregeld te krijgen. Echt waardeloos en ook totaal onbekwaam personeel op de klantenservice. Niemand die daar verantwoordelijkheid neemt allemaal standaard telefoon mensen.

R

Redney

24-12-2018

0forum