Eneco

3

Bestellen

2.6

Service

2.9

Prijs

3.5

Levering

31%

Zou hier weer kopen

Eneco

Wilt u weten wat de ervaringen zijn van Eneco klanten? Lees hier alle ervaringen van consumenten die een beoordeling hebben achtergelaten over Eneco. Er zijn verschillende energieleveranciers waar u als consument uw gas en elektra af kunt nemen. Iedere energieleverancier hanteert zijn eigen tarieven en biedt u verschillende aanbiedingen aan. Hierdoor kan het lastig zijn om een goede keuze te maken qua energieleverancier. Door de beoordelingen van Eneco klanten te lezen, krijgt u een goed beeld over het bedrijf en zijn dienstverlening. U wilt als consument niet alleen het voordeligste tarief, maar ook de beste service wanneer er problemen zijn. 


Over Eneco

Duurzaamheid staat bij dit bedrijf op de eerste plaats. Eneco produceert gas en elektriciteit uit wind en zon. Dit doen zij door gebruik te maken van 85 windmolens en 126.00 zonnepanelen. Het achterliggende idee om in eigen land energie te produceren, heeft te maken met het creëren van werkgelegenheid en om als bedrijf minder afhankelijk te zijn van minder duurzame producten. Door energie te produceren in eigen land kunnen de kosten laag worden gehouden waardoor de consument kan profiteren van scherpe prijzen. De elektriciteit die wordt opgewekt is honderd procent duurzaam door gebruik te maken van de windmolens en zonnepanelen. 


 


Diensten

Bij Eneco is het mogelijk om online uw gas- en elektra aansluiting te regelen. Op de website vindt u regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen omtrent energie. Het is ook mogelijk om over te stappen van uw huidige energieleverancier naar Eneco. Overstappen van energieleverancier kan u jaarlijks veel besparen. Wanneer u een overeenkomst aangaat met Eneco kunt u via Mijn Eneco online uw meterstanden doorgeven en uw persoonlijke gegevens inzien. Uw vragen kunt u eenvoudig stellen door een contactformulier in te vullen of door te bellen met de klantenservice. Heeft u ervaring met de diensten van Eneco? Laat dan uw beoordeling voor anderen.


Klachten

Als u een klacht heeft dan wilt u dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Indien u een klacht heeft over de dienstverlening van Eneco dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. U kunt het probleem voorleggen en ontvangt dan vervolgadvies. Als u niet tevreden bent met de overeenkomst die u heeft ontvangen dan kunt u deze binnen veertien dagen herroepen. Het kan altijd gebeuren dat u na het lezen van de kleine lettertjes toch niet tevreden bent met de overeenkomst. U kunt binnen veertien dagen aan Eneco doorgeven dat u van de overeenkomst af wilt. 


Afhankelijk van de klacht kan deze meestal met het bedrijf zelf worden opgelost. In sommige situaties kan er sprake zijn van overmacht. Er kan bijvoorbeeld een grote stroomstoring optreden waardoor u even zonder elektriciteit zit. Dit zijn vervelende situaties, maar vaak is er sprake van overmacht. Een klacht indienen heeft in dit geval misschien niet het gewenste resultaat. Wanneer u langer dan vier uur zonder stroom zit dan kan het zijn dat u recht heeft op een compensatie. 


Het aantal uren en de tarieven verschillen per netbeheerder en land. Na een aantal uren zonder stroom te zitten, ontdooit uw koelkast en ondervindt u schade omdat u voedingsmiddelen moet weggooien. Indien u met uw klacht geen gehoor vindt bij Eneco dan is het mogelijk om een klacht in te dienen bij de Ombudsman voor energie. Zij behandelen klachten die gaan over de elektriciteits- en aardgasmarkt.


Heeft u onlangs een klacht ingediend bij Eneco? Deel uw ervaring met anderen door een beoordeling achter te laten.


Levert Eneco wel betrouwbaar energie? Hoe kun je opzeggen of overstappen? Zijn er aanbiedingen? Maak een weloverwogen keuze op basis van klantbeoordelingen!

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 500 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

starstarstarstarstar

Service

starstarstarstarstar

Prijs

starstarstarstarstar

Levering

starstarstarstarstar

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (29)

Gas en elektra

Een hele slechte leverancier met name voor bestaande klanten die geen gedoe willen. Het vertrouwen is compleet weg en daarom ben ik overgestapt, wat een verademing. Daarbij ben ik direct 50% minder kosten aan energie kwijt.

R

Ronald

12-02-2023

0forum

Groene stroom hollandse wind stadsverwarming

Ben al 37 klant van de Eneco, eerst stadsverwarming in Rotterdam en ook naar de hollandse wind kracht. En alles is groene stroom. Sinds1984 klant bij de eneco gebleven. En mijn contract is meeverhuisd bij de verhuizing en alles doet mee!

L

Linda

01-08-2022

0forum

Stroom en gas

Beloven je prachtige tarieven maar belazeren je achteraf met toren hoge nota's En van oplossingen nog nooit gehoord.

N

Nannie

07-04-2022

0forum

Gas

Contract getekend via gladde deur-aan-deur-verkoper.Volgende dag contract meteen geannuleerd.Van 11/01 tot nu al 4x via mail en 2x telefonisch contact opgenomen omdat mijn annulatie niet gerespecteerd werd en ik mails van hen bleef krijgen als 'klant'. Twee keer 45min moeten wachten bij het telefonisch contact. De tweede helpdeskmedewerker kon geen gegevens terugvinden over mijn eerste telefoontje, wat hij zelf vreemd vond. Hij stuurde me op 3/2 op mijn vraag een mail waarin hij bevestigde dat mijn contract geannuleerd was. Vandaag 15/2 krijg ik de vraag van Fluvius om mijn meterstanden door te geven op vraag van Eneco. Wat begrijpen ze daar niet aan: " Nee, dank je!"???

N

Natacha

15-02-2022

1forum

Eneco Zon & Wind Flex

Just started a new account at eneco.be and I get an error every time I try to get into my account... I wanted to update my meters but can't. I tryed contacting suporrt via form and phone but no answer so far. I see that this is common recently. Please invest in better customer service, as so far this is unacceptable.

Z

zxg606

28-01-2022

0forum

stroom

wat een oplichters bende tijd voor straffen

M

max vermeulen

06-01-2022

0forum

Verplicht contract bij Eneco door overgekocht te zijn

Koehandel door Eneco om zo met mensen en prijzen om te gaan. Overgenomen na het faillissement van Welkom Energie. De ALLER hoogste energieprijzen ooit hebben ze in rekening gebracht. Ik zit nu met een trui aan in de woonkamer....

B

Brian Silvolde

26-12-2021

0forum

Energie

Energie is overgenomen vanuit welkomenergie. Dan zeggen ze: fijn dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten! Maar ze rekenen meer dan het duurste tarief wat er is. Vlug weggaan en nooit meer terugkomen. Het zijn een stelletje dieven.

J

Jorg van rijn

15-12-2021

0forum

Energie

Mega oplichters. Ze hebben 90.000 klanten van Welkom Energie gekocht voor € 10.000.000. Ze hebben daarna minimaal een maand een gasprijs per klant van € 1,82 per kuub berekend. Ze hebben een gegaranderde winst van minimaal € 2.000.000 miljoen gemaakt op de klanten van Welkom Energie. Vuile boeven. Genoeg mensen met een klein inkomen zullen hierdoor in hele grote problemen komen. Deze prijs van € 1,82 was de allerhoogste in de markt waar andere aanbieders prijzen in november 2021 van rond € 1,30 berekenden. Direct weggaan bij deze boeven die overal schijt aan hebben.

R

Roel

14-12-2021

0forum

Schandalige oplichters!

Wauw, ook ik wil een zeer, zeer slechte review achterlaten voor Eneco. Het is schandalig!!! Schandalig. Ik was al weg bij hen door een nare ervaring, dat ze na mijn opzegging omdat m'n contract afliep, maandelijks alsnog een bedrag van m'n rekening bleven halen. Na wel 10 telefoontjes en uiteindelijk huilend van onmacht m'n verhaal steeds weer duidelijk maken dat zij verkeerd zaten en mijn contract ECHT was opgezegd. Kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die het niet MIJN fout maakte, maar inzag dat hun iets verkeerd gedaan hadden. (Alsnog bedankt lieve dame!) Maar dat heeft een aantal weken van veel bellen, bloed/zweet/tranen gekost en ik werd steeds weg gezet als degene die een contract breuk had gemaakt, terwijl er in hun systeem wat mis was gegaan. Groot was mijn opluchting dat ik nooit meer wat met Eneco te maken hoefde te hebben. Totdat welkom energie failliet ging.... Echt WOW!! Eneco wat een uitbuiters. Deze energie maatschappij zou er mee moeten stoppen. Ze vragen veel teveel! Ze buiten de media verhalen compleet uit om zo aan de mensen in de samenleving te verdienen. Veel mensen die al moeite hebben met rondkomen. Hoe verzin je zoiets??!! We zouden elkaar moeten steunen in plaats van misbruiken. IK ADVISEER IEDEREEN OM NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT!!! MET ENECO IN AANRAKING TE KOMEN. Blijf er verre van. Ik ga, gelukkig over naar m'n oude vertrouwde budget energie, die mij een normaal tarief aanbieden van ruim 80 euro minder in de maand. Bizar zijn jullie Eneco!! Hoop uit de grond van mijn hart dat dit bedrijf ooit opgedoekt wordt vanwege valse praktijken.

A

Aukje

11-12-2021

0forum

OPLICHTERS

"WAT EEN MEGA CRIMINELEN" Ga je diep schamen als je hier werkt! Eneco kleedt slachtoffers faillissement Welkom Energie verder uit Onbeschoft om heel flink slaatje uit een faillissement te slaan. Forceren dat klanten minimaal een maand bij ze blijven ondanks dat een andere partij ze direct over zou kunnen nemen. Dit, met veel hogere prijzen vergeleken hun concurrentie. Allemaal onder het mom van "we helpen jullie, want zo komen jullie nooit zonder gas/elektra te staan". Het Wilde Westen van de Nederlandse energiemarkt. "Hoewel het energiebedrijf claimt dat het geen gekke tarieven zijn, is inmiddels duidelijk dat ze tot de hoogste in de markt behoren. Grote concurrenten als Vattenfall en Essent hanteren beduidend lagere tarieven. Hetzelfde geldt voor veel andere energieleveranciers." Dit is gigantisch misbruik maken van mensen die in een heel vervelende situatie zitten. Blijf ver, ver weg van Eneco of haar Japanse eigenaar Mitsubishi Corporation & Chubu Electric Power

P

Pascal

06-12-2021

0forum

Gas en Elektra

"Eneco kleedt slachtoffers faillissement verder uit" Onbeschoft om heel flink slaatje uit een faillissement te slaan. Forceren dat klanten minimaal een maand bij ze blijven ondanks dat een andere partij ze direct over zou kunnen nemen. Dit, met veel hogere prijzen vergeleken hun concurrentie. Allemaal onder het mom van "we helpen jullie, want zo komen jullie nooit zonder gas/elektra te staan". Het Wilde Westen van de Nederlandse energiemarkt. "Hoewel het energiebedrijf claimt dat het geen gekke tarieven zijn, is inmiddels duidelijk dat ze tot de hoogste in de markt behoren. Grote concurrenten als Vattenfall en Essent hanteren beduidend lagere tarieven. Hetzelfde geldt voor veel andere energieleveranciers." Dit is gigantisch misbruik maken van mensen die in een heel vervelende situatie zitten. Blijf ver, ver weg van Eneco of haar Japanse eigenaar (Mitsubishi Corporation & Chubu Electric Power)

N

Nicky

02-12-2021

0forum

Gas en stroom

Onvriendelijk hangen gewoon de telefoon op als je vragen hebt. Standen in app kloppen niet. Lichten gedupeerden die van welkom energie komen nog een keer op alsof we nog niet genoeg geld kwijt zijn. Hoop echt dat iedereen die bij Eneco werkzaam is ooit gestraft word voor deze misdaden. Ga een keer iets goeds doen voor de wereld in plaats van andere benadelen. Hoop dat jullie geen applaus hebben gegeven voor de zorg want jullie stelen nu mijn zuurverdiende bonus. Mega bedankt en hoop dat jullie lekker slapen s’nachts nare mensen!! En dit is geen eerlijke review site want kan ze niet maar 1 ster geven kan alleen maar 2 sterren aanvinken, zeker ook gesponsord door Eneco deze website. DUS EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID IK GEEF ENECO EEN MIN TIENDUIZEND!!!!!!!!! NOOIT WORD IK OOIT NOG KLANT VAN JULLIE EN ZAL ZOVEEL MOGELIJK MENSEN OVERTUIGEN OM OOK NOOIT MEER KLANT TE WORDEN VAN ENECO

T

Tamara

27-11-2021

0forum

Gedwongen energie afname

goede app. Verder waardeloos bedrijf wat zich voordoet als redder, maar de consument besteelt met torenhoge tarieven en de zogenaamde dwang om minimaal een maand te blijven. Gelukkig zijn er nog andere maatschappijen....

M

Martijn

17-11-2021

0forum

gas en licht

Verhoogt prijzen en laat dat pas na 5 dagen weten. Ze communiceren daarbij ten onrechte dat je niet van bedrijf mag wisselen. Omdat je dan nog een paar dagen nodig hebt om een ander bedrijf te vinden kunnen ze je een flinke poot uitdraaien. In mijn geval rekende Eneco 200 euro voor 10 dagen gas en licht. Dat was ik voorheen nog niet voor een hele maand kwijt en ik ben nu overgestapt naar een ander bedrijf dat aanmerkelijk goedkoper is. Voor mij dus nooit meer Eneco.

P

Pim

14-11-2021

0forum

Wurgcontract zonder akkoord

Bijzonder triest bedrijf. De sm**rlappen, en een ander woord heb ik er niet voor, kopen het klantenbestand op van welkom energie wat failliet is gegaan om vervolgens woekerprijzen te hanteren voor de klanten die geen kant op kunnen en al helemaal niet gekozen hebben om klant te worden van Eneco. Het bedrijf, inclusief de mensen die er voor kiezen om er te blijven werken, zijn erg triest zonder moreel kompas. Helaas ben ik dus verplicht om er een maand te blijven. In en in triest bedrijf.

B

Bw van Kempen

04-11-2021

0forum

Ketel comfort

Via het ketel comfort abonnement was de monteur langs gekomen voor onderhoud van de CV ketel. Er moest wat vervangen worden, hiervoor gaat de monteur materiaal halen maar komt vervolgens terug zonder het materiaal wat nodig is om al het onderhoud uit te voeren. Vervolgens heeft hij 'geen zin' om een ander deel van het onderhoud te doen, en doet dit vervolgens niet. De besproken kosten voor wat er wel uitgevoerd is was 30 euro en ik krijg een nota van ruim 70 euro. Hierover een klacht ingediend maar wordt steeds van kastje naar de muur gestuurd, beloofd dat ik terug gebeld zal worden maar dit gebeurd niet. Om vervolgens alleen maar te horen dat de nota klopt. Absoluut geen coulance met het feit dat de kosten die besproken waren minder dan de helft van de uiteindelijke nota was. Erg slechte klachten service die beloftes niet na komt en geen begrip voor het probleem toont nog je erin tegemoet wil komen. BELACHELIJK!

D

Dieuwke

06-08-2021

0forum

Energie

Stap niet met dit bedrijf in zee. Bij beindigin contract word je elke dag structureel 3 keer gebeld. Blokkeren heeft geen ze wijzigen om de paar dagen van nummer. Zware stalking!!

J

Janneke

23-07-2021

0forum

Stadsverwarming

Voor de zoveelste keer een onderbreking van een hele dag in de levering van warmte door Eneco. Je krijgt een brief en daarmee moet je maar weer een dag zonder doen. Op klachten of verzoeken om info wordt gewoon niet gereageerd. Intussen mag de klant wel de volle mep blijven betalen. Dit is wanprestatie, ik verwacht tenminste een financiële compensatie. Een van de slechtste bedrijven van Nederland.

S

SA van Zeeland

01-07-2021

0forum

CV ketel maintenance

Positive points: Monteur was professional and helped me not only with CV ketel, but also responded to other connected questions that I have. Negative point 1: Monteur should have come in the time slot between 11:00 and 14:00, but came at around 14:15-14:20, when I had a work meeting. Negative point 2: Monteur entered in the system that he was at my address for 2 hours, while actually it was not more than 1 hour. For this I was charged x2 of the contract price! When I contacted the client service to discuss this, they said that they see that he spent almost 2 hours and my address and can not help me with it. Customer service also confirmed that no travel time should be included (only effective presence at my address). Still customer service stated that they can not do anything about it. It is a shame that an experience with such a known company as eneco starts with so easily spotted differences and that the client can not really do anything about it!

K

Khrystyna

14-05-2021

0forum