Alle reviews
Bestellen
Service
Prijs
Levering
66.7% Zou hier weer kopen
Ben je op zoek naar apparaten voor in het huishouden? Wellicht is Severin dan een interessant bedrijf voor jou. Severin produceert al meer dan 65 jaar elektronische huishoudelijke apparaten. Je kunt de producten van Severin online via Bol.com bestellen. Bekijk op deze pagina wat de ervaringen zijn bij Severin.
Severin is onderdeel van SEVERIN Elektrogeräte GmbH. Dit is een Duitse fabrikant van elektrische huishoudelijke apparaten. Het Duitse hoofdkantoor ligt in de plaats Sundern. Een doel van de producten die ze verkopen is het dagelijks leven zo eenvoudig mogelijk te maken. Severin stelt de ideale (keuken)apparatuur aan te bieden voor alle huishoudens.
Het assortiment omvat onder meer koffiemachines, waterkokers, broodroosters, eierkokers, elektrische grills en raclettegrills, mixers en stofzuigers. Op het moment van schrijven kun je ruim 200 verschillende apparaten bestellen. Severin heeft ruim 2600 werknemers wereldwijd en is vertegenwoordigd in meer dan 80 landen. Severin heeft onder andere verkoopkantoren in Frankrijk, Spanje, Zweden, Nederland, Italië en Polen. Mocht je meer informatie over een specifiek product willen hebben, moet je er op klikken. Je kunt dan meer gedetailleerde informatie over het product te weten komen. Bij de producten staat aangegeven welke prijs je moet betalen. De prijs die je ziet is inclusief BTW.
Op de website van Bol.com staan voordelen beschreven voor als je een bestelling via dit bedrijf doet. Zo wordt er aangegeven dat er meer dan 300.000 producten gekocht kunnen worden met extra bezorgopties. Je kunt profiteren van bezorgopties zonder dat je verzend- en ophaalkosten hoeft te betalen. Je kunt zelf je bezorg dag kiezen. Er kan een keuze gemaakt worden uit verschillende leveropties.
Er wordt aangegeven dat ze hun best doen om bestellingen zo snel mogelijk bij de klant af te leveren. Het kan voorkomen dat dit weleens vertraging oploopt. Als dit zo is word je hiervan op de hoogte gebracht. Je hebt ook de mogelijkheid om je bestelling online te volgen. Dit doe je via een speciale Track & Trace code. Als je meerdere artikelen hebt besteld kunnen deze soms niet altijd tegelijk verzonden worden. Als je een account hebt kun je daar kijken of ze tegelijk zijn verzonden. Als je denkt dat er iets niet in orde is kun je contact opnemen met de klantenservice.
Ben je niet tevreden met het Severin product dat je via Bol.com gekocht hebt? Er zijn bij Bol.com regels van kracht met betrekking tot retourneringen. Zo kun je een product gratis retour sturen. Dit zal dan wel binnen een termijn van 30 dagen moeten gebeuren. Producten die stuk worden ontvangen mogen eveneens retour gestuurd worden.
Er wordt aangegeven dat als je een aankoop via Bol.com doet, je ervan uit mag gaan dat deze in goede staat is. Het product moet blijven werken zoals je kunt verwachten bij normaal gebruik. Je kunt je product ook aanmelden voor reparatie. Hier zijn wel bepaalde regels aan verbonden. Als je niet voor verrassingen wilt komen te staan doe je er verstandig aan de informatiepagina goed door te lezen.
Heb je al ervaring bij Severin? Welke artikelen heb je bij deze organisatie gekocht? Ga je in de toekomst vaker iets van Severing via Bol.com kopen? Deel je ervaringen op deze pagina van NederlandReview. Het is mede aan jou te danken dat NederlandReview het grootste bedrijf op het gebied van onafhankelijke bedrijfsreviews kan blijven.
Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!
Op de huishoudbeurs de Filka koffiemachine gekocht. Ik kreeg een demonstratie van hoe het werkte: koffie ging malen, 20 seconden later had ik koffie. Volgens de verkoper daar: een espressomachine dat ook een kan koffie kan zetten. Sinds 8 maart had ik het apparaat in huis. Ik heb een aantal klachten en deze heb ik via mail aan ze laten weten. 1. Het duurt 2 minuten en 30 seconden (ik heb getimed) voordat ik een kopje koffie heb! Op de huishoudbeurs was dit korter. - Severin's reactie: het is een filterkoffie apparaat, geen espressomachine, dus het duurt wat langer voor je koffie hebt. Op de huishoudbeurs heb je vast koffie uit een thermoskan gehad. Ik ben dus voorgelogen, want het zou een espressomachine zijn dat een kan koffie kan zetten. En op de huishoudbeurs gaf de man een demonstratie hoe het werkte en dat ging heel snel. 2 mensen met wie ik was heb ik als getuige hiervan. 2. Het apparaat ging zomaar ineens malen zonder aanleiding. Er was wel iets van stoom in de keuken, maar dan nog mag dit niet gebeuren. - Severin's reactie: dit kan niet, je hebt vast per ongeluk de timer ingesteld. Toch is het gebeurt. 3. Inmiddels heb ik nu 2x gehad dat ik in mijn kopje half-koffie half-water had. - Geen reactie van Severin hierover. 4. Het bijgeleverde gold-tone filter filtert niet goed waardoor er veel koffieprut in het kopje komt. - Severin's reactie: we kunnen een nieuwe sturen (heel aardig!!), maar deze werkt helaas ook niet goed. Het wordt aangeraden om toch gewoon papieren filters te gebruiken. Wat is dan het nut van die filter? Ik wil geen papieren filters kopen. 5. De ene keer zit mijn kopje heel erg vol, een andere keer precies goed vol en weer eem andere keer zit er te weinig in... - Dit heb ik Severin nog niet laten weten via de mail. 6. Severin wilde mij bellen over al deze punten en vroegen wanneer dat zou kunnen. Ik reageerde vrijwel direct en gaf ze wat opties. Nu 3 dagen later hebben ze nog niet gebeld en ben ik er wel klaar mee. Mijn oplossing: Ik wil het apparaat terugsturen en mijn geld terug. Ik vind dat ik misleid ben door de verkeerde uitleg. Daarnaast alle voorvallen binnen 3 weken tijd bij elkaar vind ik het apparaat onbetrouwbaar en heb ik er totaal geen plezier meer van. De slechte klantenservice van Severin geeft mij ook geen fijn gevoel, het kan ze blijkbaar niets schelen. Waarschijnlijk kan ik fluiten naar mijn geld. Ik ga in ieder geval nooit meer iets kopen van Severin.
Peter
30-03-2023
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Nee
Totaal
Een pluim voor de service. De stofzuiger gekocht bij de Aldi in België, maar met een telefoontje met severin Nederland en twee dagen later een nieuw onderdeel. Het borsteltje draaide niet meer was de klacht, verder is deze zuiger voor ons net zo goed als de hele dure Dyson.
Frans van Deurzen
09-02-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal
Wij hadden een Severin tafelmodel koelkast die de geest gaf na 2½ jaar. Na een telefoontje met een vriendelijke meneer (Jeroen) hebben we de helft van de prijs van de koelkast teug gekregen. Wat een fantastische service!
Jolanda van Otterloo
01-01-2022
Bestellen
Service
Prijs
Levering
Zou hier weer kopen
Ja
Totaal