Bax Music

4

Bestellen

2.5

Service

4.2

Prijs

2.3

Levering

15.4%

Zou hier weer kopen

Bax Music

Zoek je een online muziekwinkel voor producers, dj's en muzikanten? Wellicht is Bax Music voor jou dan wel een geschikt bedrijf. Bekijk via NederlandReview wat klanten bij Bax Music hebben ervaren. Dit doe je op deze pagina van NederlandReview.  


Wat is Bax Music?

 


Bax Music is een online muziekwinkel voor de DJ, producer en muzikant. Naast online verkoop kun je ook iets in een van de vijf muziekwinkels kopen. Bax Music heeft vijf winkels in België en Nederland. De winkels zijn gevestigd in de volgende steden: Goes, Antwerpen, Amsterdam, Rotterdam en Apeldoorn.


Mocht je online een artikel willen kopen dan kun je allereerst een keuze maken uit de volgende hoofdcategorieen: Pro Audio, DJ Gear, Studio & Recording, Microfoons, Hoofdtelefoons, Muziekinstrumenten, Gitaar, Basgitaar, Drums, Toetsinstrumenten, Verlichting & Special Effects, Kabels & Gereedschap, Truss & Statief, Flightcases & Bags en Multimedia & Elektronica.  


Betaalmogelijkheden

 


Bij Bax Music kun je kiezen uit verschillende betaalmethodes. De betaalmogelijkheden zijn de volgende: iDEAL, creditcard, PayPal, cadeaubon, achteraf betalen, vooruitbetaling per bank, betalen in termijn, KBV, Belfius en Bancontact/Mister Cash. Belgische klanten kunnen via de Nederlandse website bestellen en betalen. Derhalve is het handiger om vanaf de speciale Belgische website te betalen.  


Verzenden & Bezorgen

 


Bij dit bedrijf is het mogelijk om je bestelling op diverse wijzen te laten verzenden en bezorgen. Op de website staan alle processen over bezorgen. Het is handig om deze even door te lezen. Er wordt samengewerkt met de volgende koeriersbedrijven: DHL, GLS, GLS Freight, Dynalogic en UPS (verzendkosten: € 15,95). Welke vervoerder het wordt is afhankelijk van de producten die je gaat bestellen.   


Retouren

 


Je kunt in een aantal situatie je bestelling retour sturen. Zo is er de 120 dagen 'niet goed geld terug' garantie. Als je een beschadigd product hebt ontvangen. Mocht er iets defect zijn binnen de garantieperiode. Als er een reperatie moet plaatsvinden buiten de garantietermijn. Bij het ontvangen van een verkeerd product. Mocht je hier inhoudelijk meer over willen weten dien je bij retouren te kijken op de retourpagina.  


Ruilen

 


Wil je jouw product ruilen? Het bedrijf heeft hier een vaste procedure voor vastgesteld. Mocht je het product daadwerkelijk willen ruilen dan dien je gebruik te maken van de retourprocedure. Je dient in zo'n situatie dan aan te geven dat je graag een ander product zou willen ontvangen. Mocht het nieuwe product goedkoper zijn, dan krijg je een gedeelte van het bedrag dat je betaald hebt terug. Mocht het duurder zijn dan zul je van het bedrijf een betaallink ontvangen. Zodra je de betaling hebt verricht, zal het bedrijf je het nieuwe product toesturen.  


Huren

 


Wil je iets huren bij Bax Music? Dat is eveneens mogelijk. Je kunt bij Bax Music onder ander studio-toebehoren, PA-apparatuur, DJ-gear en muziekinstrumenten huren. Je kunt artikelen al vanaf € 20,- per maand huren. Er gelden op dit moment diverse acties om voordelig te kunnen huren. Kom je tot de conclusie dat je de producten eigenlijk wel wilt kopen? Dat is volgens het bedrijf geen enkel probleem.


Er worden door Bax Music meerdere voordelen van huren vermeld. Zo is het zo dat je iets kunt huren voor een vast te betalen bedrag per maand. Producten die op voorraad zijn worden de volgende dag thuisbezorgd of je kunt ze komen afhalen in een van de winkels. Je kunt na 4 maanden iedere maand opzeggen. Na 4 maanden kun je jouw product met korting kopen. Mocht het product defect zijn dan zal Bax Music snel voor vervanging zorgen.  


Welke klantervaringen zijn er bekend?

 


Ben je klant bij Bax Music? Ga je hier vaker artikelen kopen? Zou je dit bedrijf positief aanbevelen bij andere personen? Heb je de producten op tijd ontvangen? Hoe heb jij de service eigenlijk ervaren? Heb je artikel gehuurd? We stellen het zeer op prijs als jij je visie deelt met de gebruikers van NederlandReview.

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Schrijf zelf een review

Schrijf hier een review over het bedrijf, de producten en/of diensten. Gebruik max zo’n 5000 karakters

Gelieve eerst in te loggen

Bestellen

Service

Prijs

Levering

Zou hier weer kopen

Totaal

10

Alle reviews (26)

Piano

Worst experience in my life. The delivery guy was aggressive (probably drunk or high) and could not find the place. I tried to call him several times and he never answered. When he finally arrived I asked him why he was not answering the phone and he got pissed and didn't want to deliver the piano. I stopped the police which forced him to bring the piano out. After the police left he left the piano in the middle of the street under the rein and did not help me to bring it inside of the building (my wife 7 month pregnant could not help). The costumer service told me they can leave it in the middle of street within 10 meter even if is raining and I am liable for damages. Avoid this company at all costs!!!!!

L

Lorenzo

11-11-2023

0

Diversen

Hopeloze service, bestellingen worden niet verstuurd, klantenservice vrijwel onbereikbaar, 45 minuten in de wacht en dan weten ze niet waar ze het over hebben, geholpen wordt je niet meer. Dat was een paar jaar geleden toch een stuk beter geregeld. Artikelen besteld die niet geleverd worden, wel op voorraad en netjes op tijd besteld en direct betaald! Ook niet ingelicht dat de bestelde artikelen niet verstuurd zijn! Dit gaat mij klanten en geld kosten. Waardeloos! Wacht ook al ruim 2 weken op een terugbetaling van een geretourneerd artikel.

P

paul

03-11-2023

0

Adam studio monitor

Geen service, komen afspraken niet na, leidinggevenden niet bereikbaar, geen communicatie tussen kantoor (helpdesk) en magazijn. Reparatieafdeling frauduleus. Kortom vermijdt Bax en ga naar Thomann of Musicstore; kwalitatief veel betere bedrijven.

C

Chrisjan Gelderman

26-10-2023

0

digitale piano

Slechtste service ooit! Twee jaar geleden een Nord Piano gekocht. Diverse problemen mee gehad. Uiteindelijk na vier maanden in reparatie te zijn geweest niet meer repareerbaar en dus vervangen. Meerdere keren tevergeefs naar Bax in Amsterdam gereden omdat de piano of niet gerepareerd bleek, of omdat hij incompleet teruggeleverd werd. Uiteindelijk via rechtsbijstand een nieuwe piano afgedwongen, maar in het proces is de originele Nord beschermhoes zoekgeraakt. Niemand weet waarheen en een vervangende hoes heb ik ook nooit gekregen. Als gevolg van de indolentie van Bax en de relatief lage kosten (300 Euro) heeft mijn rechtsbijstandsverzekering deze onkosten vergoed (ergens anders een nieuwe hoes kunnen kopen). Het vervelendste is dat iedereen die er werkt ontzettend aardig is maar het totaal niet samenwerkt. Het is als een black hole, alles wat erin gaat verdwijnt en je hoort nooit iets terug. Schandalig dat zo een bedrijf in Nederland nog kan blijven bestaan!! Ik koop dus NOOIT meer iets bij Bax en raadt ieder verstandig mens aan dit ook niet te doen.

M

Mart

30-09-2023

0

DJ Controller

Komen hun beloftes niet na betreft bezorgtijden. Beloven dat je de volgende dag alles krijgt als je op tijd betaald, maar vervolgens geen oplossingen bedenken.

A

Abdullah Sali

01-09-2023

0

Diverse waaronder Duesenberg gitaar

Laat ik beginnen te vermelden dat ik niet snel een slechte review achterlaat, maar voor Bax-Shop maak ik heel graag een uitzondering. Ik heb in het verschillende dingen besteld zoals een in ear monitor set en omdat dat altijd goed ging heb ik een tijdje geleden de Duesenberg Alliance Johnny Depp signature gitaar besteld. Levertijd zou ca. 14 dagen zijn. Dat is inmiddels ruimschoots overschreden en ik heb diverse malen om een update gevraagd. Standaard voor Bax is dat ze niet reageren op je email! Dat doen ze pas na diverse herinneringen en dat voor een gitaar van bijna EUR 4000,00. Wanneer je dan eindelijk een reactie ontvangt kun je met de inhoud werkelijk niets. Men kan niets zeggen over de levertijd van mijn reeds weken geleden betaalde gitaar en ik heb ook geen moment de indruk gehad dat ze hier enige moeite voor doen door met de leverancier in contact te treden. Ik moet maar gewoon wachten tot ik een bericht krijg dat de gitaar verstuurd is. Ik besloot daarom mijn bestelling te annuleren. Wederom geen reactie. Ook na een reminder geen reactie. Mijn order is in het online systeem nog steeds niet geannuleerd. Ik bestel nooit meer wat bij deze winkel want de klant staat hier duidelijk niet centraal! Ik ben in afwachting van een bevestiging en op terugbetaling. Mijn advies: bestel ergens anders waar ze wel snappen dat de klant hun boterhammen betaalt. Pure ellende deze club.

R

Ron

31-08-2023

0

OP-1 Teenage Engineering

BAX MUSIC TOOK €2000,- FROM ME. After years of hard work and saving up enough money to buy the groovebox of my dreams (the op-1) I finally ordered it via Bax Music. On the day of delivery however I received an empty parcel without groovebox or receipt or anything in it and was confused that nobody asked to sign for the package. Immediately I emailed the web store asking what happened here because something went wrong somewhere. They nicely started an investigation to find out what went wrong. They got word back from the delivery service that nothing seemed out of the ordinary and that the parcel was signed for, so they concluded the delivery as successful. Of course I immediately started to panic and went to look at who signed for my groovebox. It turned out that the delivery driver signed for my package. With initials and a signature that I've never seen before. I emailed Bax Music back to tell them I never signed and don't recognise the initials or signature that the tracking page shows. They replied after a while saying that the delivery service concluded the delivery successful and that if I had a problem I need to go to them. After chatting with the delivery service they told me that only Bax Music can start a new investigation (which they refused to do for me) and that my only other option was to call in the police. After calling the police they started an investigation at Bax Music. At which point they likely showed the successful delivery and the police moved on. When I told the police the problem is likely with the delivery service they told me that if I want the delivery service investigated that's up to Bax Music to initiate that. Which they again refused to do for me. I went to look for legal help to try and get my money back. With some help I set up a few letters to try and unbind myself from the purchase. I sent a total of 6 legal letters which nobody replied to which I found very unprofessional. Afterwards I reached out to the helpdesk at Bax Music via telephone to ask why nobody had replied. Which is when the service desk agent told me that there is a note under my account stating that "it is no use to reply to this person, we don't have to reply to any calls or emails we receive from him". I was absolutely destroyed after hearing this. I give them €2000,- of my hard earned money that I worked years for to accumulate so I can have the instrument of my dreams. Something goes wrong with the delivery which causes me to now still not have the groovebox and lose €2000,- and they refuse to help and then straight up ignore me. Absolutely devastating and heartbreaking. I've sadly exhausted all my options, the only way for this to be solved is for Bax Music to see me when I say I never signed for the package and that they need to investigate at the delivery service to see that I never received anything. But they refuse to help me, ignore me on purpose and in the process (in my opinion) steal €2000,- from me. I can't believe this happened to me. All these years of saving, gone. With nothing to show for it but several months of excruciating stress. Sorry for the excessive review but this series of events is so absolutely crazy to me that I need people to see what Bax Music has done to me.

M

Martin

22-08-2023

0

Heel veel

Al jaren ben ik als van Zutphen Soundservice klant bij Bax shop, ik heb in 15 jaar tijd nog nooit iets terug gestuurd om garantie te claimen. Voor het eerst in 15 jaar heb ik een laserworld laser retour gezonden die ik welgeteld 4 keer gebruikt had. Tot mijn grote verbazing kreeg ik te horen dat de reparatie buiten de garantie viel! Bax shop beweert dat ik zelf aan de Laser zou hebben gesleuteld, maar dit is niet het geval dus heb ik geprobeerd contact te zoeken met Bax shop, dit is zeer lastig. Ik heb zeker 15 mails gestuurd waarin ik mijn verhaal heb uitgelegd maar ik kreeg totaal geen reactie. Wel kreeg ik wekelijks een mail van Bax shop waarin stond dat ik moest reageren op de reparatie offerte. Sorry hoor maar als je zo met je klanten omgaat die al 15 jaar klant zijn en voor duizenden euros bij jullie bestellen kan ik niet anders zeggen dan dat dit een achterlijke gang van zaken is! Voor mij is het voorlopig klaar bij Bax shop en ga ik uitwijken naar musicstore.de, in de meeste gevallen goedkoper en daar word je wel gewoon netjes behandeld. Ik heb meermaals gevraagd om contact en uitleg maar ze laten hun vaste klanten gewoon gaan om een reparatie van een paar tientjes met een of ander achterlijk lulverhaal dat ik zelf aan de Laser zou hebben gesleuteld. Misschien krijg ik vanuit deze review nog iets van feedback maar op hun mails reageert dit achterlijk bedrijf niet. Overigens heb ik uiteindelijk de reparatie moeten betalen omdat ik anders de laser kwijt zou zijn, de reparatie duurde vervolgens ruim 5 maanden! Nick van Zutphen. Van Zutphen Soundservice

N

Nick van Zutphen

14-07-2023

0

Denon Dj product besteld ( 6mnd geleden)

Zit al ruim een half jaar te wachten op iets van Denon Dj. Bax-shop stuurt regelmatig mails met verwachte leverdatums. Als je belt krijg je steeds andere antwoorden. Bijv. medewerkers die bevestigen dat spullen binnen zijn maar alleen in het systeem gezet moeten worden. Bel 3 dagen later, wordt er gemeld dat er helemaal geen leveringen zijn geweest ! Onlangs kreeg ik een leidinggevende aan de lijn die mij halverwege het gesprek meldde dat er nog helemaal geen afspraken zijn met hun Denon DJ leverancier.( zal geen namen noemen, maar alle info is inmiddels verzameld) Bax heeft dus de leverancier nog helemaal niet betaald. Er kán dus nog helemaal niets geleverd worden aan bax-shop, en dus ook niet aan mij.(Normaal krijg je deze info niet te horen) Dit zou ook zomaar eens kunnen zijn met andere leveranciers !!! Hoe kan je mensen ruim een half jaar aan het lijntje houden, terwijl je weet dat er helemaal geen spullen geleverd gaan worden! Wordt het niet eens tijd dat bax-shop gaat nadenken over wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn? Ik word dus al ruim een half jaar aan het lijntje gehouden met leugens ! TOTAAL NIET ACCEPTABEL ! LET OP... 1e lijns helpdesk medewerkers weten niets van de inkoopafdeling, want bovenstaande info wordt niet gecommuniceerd met hun. Hun taak is om de klanten rustig en tevreden te houden...poor souls ! Als je dus iets besteld hebt en je wacht al maanden, kan zomaar zijn dat bax-shop de leverancier nog niet heeft betaald en dat de spullen niet geleverd worden. ( Het is maar dat je het weet ) Het is daar al jaren totale chaos. Dit is, in de afgelopen jaren, ook stiekum meerdere malen bevestigd door verschillende bax-shop medewerkers zelf !! ( 80% van de telefoontjes die ze krijgen zijn klacht gerelateerd !! ) De lijst met dingen is langer. Doe er je voordeel mee

M

marcel

22-06-2023

0

Gitaar

Waardeloos k#bedrijf Gitaar besteld van 170€ zou volgende dag gelevert worden maar dus niet. Na bellen krijg je als antwoord dat er bij hun iets fout is gegaan en als compensatie krijg ik een gitaarstandaard opgestuurd die er zo verot uitziet dat die denk ik als 7x is terug gebracht. Staat nu bij dhl dat die verkeerd is gesorteerd dus vertraagd is ...nou na de slechte reviews denk k dat k kan fluiten naar mn gitaar. Kneus aan de telefoon heb je ook niks aan. Als.ik.deze week nog niks heb dan rij ik wel een paar uur naar Goes om mn cente terug tehalen .

D

Dre

31-05-2023

0

Het werkgeverschap van Bax Music

BAX MUSIC ALS WERKGEVER: op 7 april 2023 stuurde mijn zoon een sollicitatiebrief (motivatie en cv) naar Bax Music n.a.v. een openstaande vacature. Hij heeft daar serieus tijd en energie in gestoken. Helaas bleef het stil dus op 3 mei 2023 heeft hij een herinnering gestuurd (en gecheckt of dat die aangekomen was). Maar wederom bleef het stil. Op 22 mei heb ik het hoofdkantoor gebeld in Goes. De vriendelijke telefoniste wist mij te melden dat de financieel directeur (die gaat daar blijkbaar over de sollicitaties) even in gesprek was maar hij zou mij zo terugbellen ...... Het is nu 31 mei en inderdaad, nooit meer wat gehoord van Bax Music. Dat zegt allemaal wat over het werkgeverschap bij Bax Music. Uitermate kwalijk! Daar wil je dus echt niet werken. En die lijn zal ongetwijfeld ook voelbaar zijn in de kwaliteit en service m.b.t. hun producten. Wees dus gewaarschuwd. Ik heb ervan geleerd. Voor mij nooit meer producten van Bax Music.

E

Erik

31-05-2023

0

Arturia MKII 88 besteld, levering halfjaar lang alsmaar uitgesteld.

Arturia MKII 88 besteld, levering halfjaar lang alsmaar uitgesteld en nog niet ontvangen. Nu klaar met Baxmusic.

22-05-2023

1

Gitaar

De producten bij Bax zijn goed. Wat mij echter mateloos stoort is dat de aangegeven levertijden niet vaak gehaald worden. Recent voorbeeld: een gitaar op zaterdagochtend besteld en deze is op voorraad. Zou maandag geleverd worden maar vergeet het maar. Dat wordt een dag of twee dagen later. Het is nu maandag en de gitaar is nog niet eens aan de vervoerder overgedragen! Echt heel slecht en dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt bij Bax. Ik bestel liever bij Thomann…die levert wel wanneer het wordt beloofd.

P

Partizan

22-05-2023

1

Speakers en kabel

Speakers besteld met kabel . Aangegeven het de volgende dag niet te hoeven leveren maar de dag daarna. Na een dag thuis gezeten te hebben klantenservice opgebeld waar mn pakketje bleef kreeg ik te horen. :"hij is net ingepakt en klaar voor verzending" . Erg slordig als je t mij vraagt.

P

Peter

11-05-2023

0

Komplete Kontrol mk2 49

Ik heb mijn toestel binnengebracht op 8 februari, nog steeds geen duidelijk antwoord wanneer ik het gerepareerd terug krijg, 92 dagen, ben ik al aan het wachten, schandelijk

P

Patrick Mommen

09-05-2023

0

Stand

Slechte zaak.heeft niet wat Music Store wel heeft.retour geld komt maar niet

J

Jan

29-04-2023

0

Gitaar aangeschaft

Bax motto is: voor 23.00 uur besteld, morgen in huis. Dat kunnen ze wel verwijderen, want dat heb ik nog nooit zo ervaren. Meestal duurt het wel zo'n 5 dagen ook als een product volgens de site op voorraad is ( wat ws. in werkelijkheid niet zo is)

D

Dick

25-04-2023

0

huren

Bax biedt aan om te huren, volgende dag neemt dan iemand van de verkoop contact met je op, moet echter nog steeds gebeuren weken later. Ze bieden verhuur aan, maar hebben er zelf niet veel zin in. Al 3 x geprobeerd, maar je hoort niets en niemand.

M

Martin

06-04-2023

0

Gitaarstandaard en wat kleine dingen

Gitaarstandaard besteld waar 5 gitaren in kunnen, staat op de website volgende dag in huis. Volgende dag krijg ik een mail dat het verzonden is met DHL, bij DHL in de app staat ook dat het bezorgd gaat worden, alleen een dag later, krijg ik dezelfde dag nog een mail van Bax dat het bestelde vertraagd is en dat het uiterlijk 2 dagen langer gaat duren, 2 dagen later is er niets, hoor ik niets meer, en de zending is afgemeld bij DHL en er is niets meer over te vinden bij DHl, met Bax kun je geen contact krijgen, en als je belt wordt er bij voorbaat al gezegd dat je minstens 30 minuten moet wachten, waar ik niets van geloof, want alle andere mogelijkheden om contact op te nemen hebben ze compleet afgestopt, dus het is overduidelijk hun beleid om niet met klanten in contact te willen komen, en dat tegenwoordig zo'n beetje elk bedrijf dit doet en een ongelofelijk domme chatbot op hun website installeren is te triest voor woorden. Waar is de tijd gebleven dat bedrijven nog hart voor hun klanten had, tegenwoordig is het alleen maar geldscheppen en de klant kan de pot op. Dit is voor het laatst dat ik iets bij Bax heb gekocht.

M

Marco Heijndijk

31-03-2023

0

Bose L1 pro

Ik kocht hier en geluidsinstallatie op factuur als Belgisch bedrijf. Echter kreeg ik geen factuur met het Belgische BTW-nummer van Bax-shop maar het Nederlandse. Toch moest ik de BTW betalen maar kan deze niet terugvorderen door een fout van Bax waardoor ik +/- €250 kwijt ben. Na maanden bellen/mailen met Bax (want als ik ze niet contacteer hoor ik niets van hen) krijg ik te horen, 'jammer niets aan te doen, wij gaan dat niet voor u oplossen'. Ik heb al voor duizenden euro's bij Bax gekocht en dan wordt ik zo behandeld. Mijn geduld is op en FOD economie is de volgende stap. Iets kopen bij Bax-Shop levert alleen maar problemen op, extra boekhoudingskosten en je verliest nog eens je BTW door fouten lang hun kant... Wees verstandig, voorkom dit en koop elders...

H

Hannes

09-03-2023

0