NederlandReview

    Ervaringen MyHeritage

    Altijd al willen weten wat jouw etniciteit is? Waar komen je voorouders vandaan, en hoe hebben zij geleefd? Zie je stamboom groeien en ontdek nieuwe gezinsconnecties, feitjes en nog veel meer. Met behulp van MyHeritage achterhaal je wie je bent, waar je vandaan komt en ontdek je nieuwe details over je familiegeschiedenis.

    Wat vinden consumenten van MyHeritage? Hebben ze veel geleerd over hun achtergrond? Hebben ze connecties kunnen maken met verre familieleden? Vieren ze kerst nu met een aantal mensen meer? En is het makkelijk in gebruik? Zijn er geen foutjes gemaakt? Lees het hier bij NederlandReview!

    Over MyHeritage

    MyHeritage werd in 2003 opgericht door de familiegeschiedkundige Gilad Japhet. Het toenmalige garagebedrijfje is nu uitgegroeid tot een wereldconcern met 101 miljoen gebruikers, 3,3 miljard profielen en 44 miljoen stambomen.

    Jouw MyHeritage DNA bevatten een geschatte etniciteit: een verdeling in percentages van je vooruiderlijk achtergrond, welke de oorsprong van je voorouders laat zien middels 42 etnische groepen. Dit is mogelijk doordat MyHeritage unieke voorouder-populaties heeft geïdentificeerd. DNA kits werden naar mensen over de hele wereld gestuurd, en zij werden vervolgens geselecteerd op basis van hun achtergrond als genetisch vertegenwoordiger van hun geografische regio. Op deze manier beschikt MyHeritage over enorm veel etnische groepen.

    Niet alleen krijg je te weten wat jouw etniciteit is, maar kun je ook achterhalen hoe de levens van je voorouders eraan toegingen. Ga op zoek naar geboorteregisters, overlijdensberichten, huwelijksakten, bevolkingsregisters en andere genealogische bronnen.

    Bekijk hier hoe YouTubester Charlotte Korevaar haar DNA test bekijkt!

    Diensten MyHeritage

    Dus, ben jij mega benieuwd en wil jij meer te weten krijgen over jezelf en je familiegeschiedenis? De DNA test van MyHeritage kost €79 euro. Het maken van een stamboom tot 250 personen is gratis. Daarnaast zijn er ook abonnementen beschikbaar voor het maken van een grotere stamboom. Zo betaal je per jaar €109 om een stamboom tot 2500 personen op te bouwen, maar kun je ook kiezen voor de PremiumPlus stamboom waarbij je onbeperkte stamboomgrootte hebt en toegang krijgt tot meer functies voor €189 per jaar.

    Krijg jij nou geen genoeg van MyHeritage? Neem dan eens een kijkje op hun blog! Hier kun je lezen over leuke verhalen, ontdekkingen en updates. Ook kun je ze volgen op Facebook en Twitter.

    Vragen en klachten bij MyHeritage

    Heb je vragen of klachten over MyHeritage? Ondersteuning in het Engels in 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Voor ondersteuning in het Nederlands kun je van contact opnemen met de klantenservice door te bellen naar (+31) 0800 24 00013. De klantenservice is van zondag t/m donderdag tussen 08:00 en 21:00 bereikbaar, en op vrijdag van 08:00 tot 15:00 uur.

    Heb jij al ervaring met MyHeritage?

    Zo ja, heb jij een DNA test gedaan of een stamboom gemaakt? Laat ons weten hoe dat ging en wat voor resultaten jij hebt gekregen!

    Ook als je nog geen ervaring hebt met MyHeritage, zit je hier goed! Bekijk de reviews van anderen en bepaal voor jezelf of MyHeritage iets voor jou is. Toch besloten een DNA testje bij MyHeritage te doen? Aarzel dan niet om zelf ook een review achter te laten!

    MyHeritage
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (15)

    4.2
    27% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5
    Service
    rating
    4
    Prijs
    rating
    3.2
    Leveren
    rating
    4.2

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over MyHeritage

    Uw beoordeling

    Premium plus

    Contact gehad met klantenservice. Subliem. Menige klantenservice
    Kan er een voorbeeld aan nemen. Tot nog toe alleen slechte ervaringen met zulk soort buro’s. Problemen met verlenging tgv andere wijze van betalen en een afwijkende Id. Veelvuldig tel. Contact en daarbij werd er ontdekt dat ik teveel betaalde. Gevolg van 3 naar 1 abonnement. Dat is service. Nederlandse mentaliteit zoekt steeds naar gratis. Diensten kosten ook geld. Bij voorkeur krijg ik liever geen reclame, ook niet over DNA. Daar ben ik niet aan toe. Het verdient aanbeveling een cursus aan te bieden voor beginners. Zal zeker nog gebruik maken van klantenservice bij dit goede maar moeilijke programma. Bjm Smits

    Door: Benjmsmits11-04-2020
    Valerie Schots18-10-2020

    Ik heb gebruik gemaakt van My Heritage voor het maken van een stamboom voor mijn vaders 80ste verjaardag. My Heritage is een heel leuke site met véél mogelijkheden. Er was toch blijkbaar een probleem met mijn abonnement en ik heb vervolgens contact gehad met een lieve dame (Brigitte). Ik heb haar mijn probleem uitgelegd en zij heeft het nodige gedaan om dit snel op te lossen. Zéér aangename persoon en uitstekende service. Zal zeker nog beroep doen op deze site.

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    8.5
    rating

    mooi programma!

    Heel mooi programma en veel beter om mee te werken dan wat ik eerst had. Wel jammer dat het niet goedkoop is, maar ik besteed er veel tijd aan.

    Door: Rinus van Zant12-12-2019
    Adrien Roberti14-05-2020

    Er waren blijkbaar problemen qua abonnementen. De dame in kwestie, Brigitte, belde mij op zoals afgesproken, luisterde naar mijn behoeften en wensen, bleef rustig en vriendelijk, met een zachte stem, loodste mij door de stappen die ondernomen moesten worden, wachtte geduldig tot mijn laptop en MyHeritage opgestart waren. Probleem opgelost. Ook de nodige adviezen gegeven. And last bt not least, mij verteld hoe ik een abonnement via iTunes moest stop zetten: de te nemen stappen in het nederlands doorgestuurd! Zo iemand zouden we perfect kunnen gebruiken in de zorg (nb: ik ben verpleegkundige).

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    9
    rating

    MyHeritage-premium

    Ben lid geworden. Ben niets wijzer geworden. Heb zel alles ingevuld wat ik al wist. Je moet overal voor betalen zonde van je geld.

    Door: R. Van Luijnen05-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    DNA kit

    Op 21/1/21 besteld en betaald, nog niet geleverd op 3/2/21. Geen contact te krijgen! Slechte service!

    Door: diana elens03-02-2021
    corine hickmann04-02-2021

    Daar ik geen I.T.er ben, ben ik blij dat ik met een persoonlijk Myheritage member toch die enkele probleempjes vlug kan oplossen! Dank jullie wel!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    dna-test

    Alleen test besteld èn betaald, maar plots is er toch veel geld extra afgeschreven, terwijl je niet om een abo had gevraagd. Er is niet voldoende duidelijk aangegeven dat dit zou gebeuren, en ook niet vlak voor dat het abo in zou gaan nog gevraagd of je het ook echt wil - dat is niet netjes en in ieder geval te gladjes. Eenmaal niet gereageerd op mijn mail. Het 0800-nummer laat namelijk een opname horen dat je online iets moet invullen en dat je zo snel mogelijk wordt teruggebeld. Telefoonnummer opheffen is verdacht, want dat is het opwerpen van een drempel en dat is waarschijnlijk alleen vanwege dat de organisatie tegenvalt. Ik wachtte meer dan 24 uur, vandaar mijn tweede poging - en na uren nog niets, eerst de volgende dag. Er werd vriendelijk gezegd via een ingesproken bericht dat binnen een paar weken het bedrag zou worden teruggestort. 'Zo snel mogelijk' antwoord is bij hun dus "niet zo heel snel". De levering van de dna-test duurde niet zo lang, maar de resultaten laten wel lang op zich wachten. Veel geld vragen en traag leveren (kan dus geen 1/2/3/4/5 sterren geven want de levering duurt te lang - daarom maar wat gedaan...), en gezien veel reacties en mijn indruk nu lijkt My Heritage ongetwijfeld aan de dure kant.

    Door: M.J. van Stokkum06-01-2021
    Hanneke23-03-2021

    Ik ben bijzonder boos op de klantenservice van MyHeritage. Het telefoonnummer 0800 24 00013 is al weken niet bereikbaar en er is nergens een e=mail adres voor klantenservice te vinden. Indien ze kunnen verlengen doen ze het gewoon. Zonder dat je toestemming geeft. Wie heeft een e-mail adres

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Free abbo

    Waardeloos bedrijf,
    Je kan alleen vinden wat je zelf hebt ingegeven.
    Ja je neefje die ook meedoet. maar niet je familie van zo een 50/60 jaar geleden. Moet je eerst effe dokken.
    Al die matches en weet ik wat nog meer is gewoon betalen of niks daar.
    Zonde geld.
    Als je ze een mailtje stuurt, nooit geen antwoord.

    Door: Peter van de Vorle28-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    2016

    Ik heb de afgelopen weken al een paar keer een e-mailtje verzonden, maar mijn verzoek is nog steeds niet opgelost. Mijn indruk is, dat ze enkele interesse hebben om tijd hieraan te besteden.
    De vraag is heel duidelijk omschreven en ook de ontvangst is bevestigd met een referentienr., maar er volgt geen enkele reactie hierna.
    Ben zeer ontevreden over de klantenservice en overweeg alles op te zeggen.


    Door: Ger van Middendorp17-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    DNA kit

    Ik ben begonnen met een (gratis) testperiode van 14 dagen om een stamboom aan te maken. reeds na 1 week kreeg ik telefoon van iemand Engels sprekend om me een heel duur abonnement aan te smeren waarop ik niet ben ingegaan.. Ik heb gelijk alles verwijderd van mijn stamboom en mijn proefperiode opgezegd. Ik vond trouwens toch niemand van alle namen dat ik opzocht. Ik heb dan een DNA kit besteld waar ik vandaag de resultaten heb gekregen. Teleurstellend! (En zeker geen 50€ waard)! Volgens mij heb ik de DNA gegevens van iemand anders want er stond dat ik 70% Engels ben , 20% Oost - Europeaans en de overige procenten iets anders.. Ik ben geboren en getogen in Antwerpen en heb een Belgische vader en Nederlandse moeder, met een grootouder en tante die naar Amerika zijn geëmigreerd. Dus Amerikaans en Nederlands DNA zou veel aanneembaarder zijn dan Engels!? Je kon dan ook nog je gezondheidsgegevens laten bepalen, wegens betaling natuurlijk , waarvoor ik heb bedankt! Ik zoek wel een andere manier om mijn stamboek te achterhalen.

    Door: S. Demoor12-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    lidmaatschap proef

    Had een proefabonnement aangevraagd en achteraf heb ik waarschijnlijk nu al een jaar een echt abonnement.
    Moest hiervoor creditcard invoeren.
    Ze zijn teven niet te bereiken als je geen lidnummer meer weet, onmogelijk.
    Heb de site weer moeten activeren om in contact te komen.
    Vreemd bedrijf allemaal dit. Dus hier niet je gegevens aan geven en daarom zeker geen persoonlijke dingen met hun delen als je al gewoon geen klantenservice kunt bereiken per mail of telefoon.
    Wilde alleen proefabonnement maar site vond ik niet oke

    Door: Freudenberg11-06-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    verlenging abonnement

    Contact gehad met de klantenservice, na 2 x bellen!!
    Berichten ingesproken, uiteindelijk contact gehad. Ik werd gebeld, maar ik kreeg een melding van van telefoonprovider, mogelijk sprake van fraude!!!! Toch vreemd voor zo'n organisatie als MyHeritage.
    Ik schrok nogal van de verlenging van mijn abonnement, zonder vooraankondiging een bedrag van €259,00.
    Uiteindelijk heeft de medewerkster van de KS het keurig opgelost, ik kreeg een aantrekkelijke korting en zij heeft de automatische verlenging stopgezet.
    Jammer, dat er zoveel negatieve reviews opstaan, ben nu al bevreesd voor het verlies van mijn verzamelde gegevens.
    Je zou toch denken dat dit nu jouw eigendom is geworden.
    Het lijkt straks een vorm van chantage!! einde abonnement, einde stamboom!!!
    Een verdienmodel dat riekt naar.............!

    Door: Marc23-03-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4.5
    rating

    heel jaar

    My heritage is een bijzonder gewiekste club. In vertrouwen het beheer overgenomen van mijn zus, maar dit is echt heel slecht. Heb er een jaar lang voor betaald en krijg te horen dat ik weer voor een heel jaar moet betalen om gewoon mijn eigen gegevens, die ik zelf heb ingevoerd, weer te zien te krijgen. Die gegevens zijn gewoon MIJN eigendom. Ook de helpdesk (als je al iemand te pakken krijgt die Nederlands spreekt) is er alleen voor betalende leden. Van de toezegging die ik kreeg dat er werk gemaakt zou worden van mijn vraag heb ik nooit meer iets gehoord. Voelt als een soort gijzeling.

    Door: Henk Span28-01-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    My Heritage - geen aankoop maar proefabonnement

    Gisteren ingeschreven voor een gratis proef-abonnement My Heritage. Niet gevonden wat ik zocht. Probeerde direct uit te schrijven maar dat lukt niet. Wel mijn visa-gegevens opgegeven want anders kom je er niet in.
    Als je met MY Heritage belt dan wordt je afgepoeierd met de mededeling dat je geen abonnement hebt. Heel irritant. Van alles geprobeerd maar niet gelukt.

    Dit is was je na veel zoeken in beeld krijgt :

    Status: Gratis proefversie

    Facturatie cyclus: Jaarlijkse is begonnen op: 2 jan 2020 (???)
    Facturering begint op:
    16 jan 2020 (13 dagen verlenging gratis proefperiode) (???

    Hoe kan ik voorkomen dat de facturatie plaatsvindt als je het proefabonnement niet kan afzeggen?
    Uren mee bezig geweest. Ik wil gewoon afzeggen en contact via email of telefoon, maar vergeefs.
    Dan maar via deze weg. Na verloop van tijd en niet verder komend heb ik van al mijn acties een screenshot gemaakt (30) zodat ik kan aantonen dat ik alles op alles heb gezet om uit te schrijven.
    Je wordt van het kasje naar de muur wordt gestuurd.
    Kortom, slechte website en slecht bereikbaar.
    Vandaag is MH om 14u gesloten dus hier stopt het heel even.

    Door: R. Glansbeek 03-01-2020
    Indy05-04-2021

    Hey ik heb hetzelfde probleem, bent u inmiddels al verder gekomen en weet u wat we kunnen doen?

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    stamboom abonnement

    + je kunt direct aan de gang
    + mooie manier om je stamboom op te zetten

    - prijs
    -- automatisch verlengen van je abo, je krijgt een melding als het geld afgeschreven is, zodat je er weer een jaar aan vastzit

    Door: j dael18-10-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5.5
    rating

    wat moet ik er mee ?

    2 dna kids besteld.
    allemaal vaag ….en inderdaad als je iets meer wil weten kost dat veel geld.

    Dus alleen met de starters kids doe je niet zoveel.

    Niet doen ! zonde van het geld.

    Geen ster aanklikken lukte niet ….moet 2

    Door: p.lindsen16-04-2019
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    FAQ

    Is MyHeritage een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 15 ervaringen geplaatst over MyHeritage. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4.2 gekregen, waarbij 27% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is MyHeritage actief?

    MyHeritage is vooral actief in de categorie Diensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Overige diensten

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van MyHeritage gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.