10

2

8

2

0%

PianoPro

Ben je op zoek naar een online cursus waarmee je piano leert te spelen met behulp van naspeelvideo's? Wellicht is Pianopro interessant voor jou. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er bij Pianopro bekend zijn.

Wat is Pianopro?

PianoPro is een online cursus waarmee je piano leert spelen met behulp van naspeelvideo's. Je leert spelen op basis van akkoorden. Van te voren noten leren lezen of eerdere ervaring met een instrument leren spelen is niet nodig.

Wat ga je leren

In het programma van Pianopro ga je een aantal dingen leren. We zullen hier kort uiteen zetten wat daar ongeveer mee bedoeld wordt. Je leert allereerst 10 essentiele basisvaardigheden. Hiermee leer je op een goede en snelle wijze piano spelen. Dit scheelt minimaal vijftig procent van de tijd. Je zal drie belangrijke tips ontvangen. Deze tips hebben onder andere betrekking op je houding. Hierdoor voorkom je rugpijn en verkeerd pianospel.

Valkuil

De grootste valkuil die je hebt als je start met piano spelen zijn voor 7 op de 10 mensen hetzelfde. Mocht je meedoen met de cursus leer je middels een vijf stappenplan hoe je met twee handen tegelijk leert spelen. Aan bod komen de drie meest gemaakte fouten tijdens het spelen met een voetpedaal. Je leert de 14 vaakst voorkomende akkoorden en 3 belangrijke manieren om deze aan te slaan.

Bladmuziek

Wil je weten hoe bladmuziek nu eigenlijk werkt? Dit zal in de cursus ook aan bod komen. Je krijgt op een volgens het bedrijf eenvoudige wijze uitgelegd hoe bladmuziek daadwerkelijk werkt. Het is niets meer dan een exacte visuele weergave van het klavier. In totaal zul je 100 populaire en veel gevraagde piano liedjes leren spelen. Je leert de drie essentiele vaardigheden om deel uit te maken van een band of om zang te begeleidien. Volgens het bedrijf zul je dit binnen een uur al onder controle hebben.

Succesverhalen

Je ontvangt op dagelijkse basis succesverhalen. Deze verhalen deel je verderop op deze pagina. Het programma is door alle feedback helemaal geoptimaliseerd. Jij kunt hierdoor eenvoudig en snel piano leren spelen op een leuke manier. Het is niet voor niets zo dat video's meer dan een miljoen keer zijn bekeken.

Wetenswaardigheden

Er wordt aangegeven dat de oprichter sinds 2007 een aantal mensen heeft leren piano te spelen. Daarnaast hebben nog ruim 20.000 cursisten piano leren spelen. Qua bekende Nederlanders worden personen genoemd zoals Sonja Bakker, Gordon en Eva de Goede. Een andere bekendheid is de internationale dj en muziekproducer Ricky Rivaro.

Vragen

Herken jij je in een goede pianist in wording. Heb je nog geen enkele toets aangeraakt? Heb je een tijd geleden weleens pianoles gevolgd? Vind je het lastig om in te schatten of piano spelen iets voor jou is? Zou je heel graag liedjes willen spelen maar twijfel je of je genoeg tijd hebt? Heb je de gedachte dat het wellicht te moeilijk of saai zal zijn. Vraag je je af of je geen talent hebt om te allen tijde nieuwe liedjes te spelen? Ondanks alle vragen die je jezelf stelt is het volgens Pianopro belangrijk om vooral de online cursus te gaan volgen. Tenminste, als je echt wilt leren piano spelen.

Wat zijn de klantervaringen?

Heb je weleens een bestelling gedaan bij Pianopro? Ben je tevreden over de producten van Pianopro? Zijn de medewerkers van dit bedrijf goed in staat geweest om je te helpen? Als je een advies over dit bedrijf zou moeten geven zou dit dan positief of negatief zijn? Ga je in de toekomst vaker iets bestellen bij Pianopro? De gebruikers van NederlandReview waarderen het zeer als jij je visie over dit bedrijf deelt.

10

complete cursus

Paar maandjes bezig met de cursus die 149 euro kostte. Het begin, startersgedeelte, was helder en na goed oefenen lukte het gladjes. Echter de basiscursus is theoretisch goed, maar als je een muziekstukje moet/mag spelen dan wordt het naspelen van een videofilmpje een drama. Je krijgt geen noten of toetsennamen op volgorde, maar moet zelf goed naar het filmpje kijken en zelf de muziek maar uitschrijven. Dat komt dus neer op uren lang filmpje terugspoelen, goed kijken, en weer een paar toontjes opschrijven. Mijn verzoek om uitgeschreven muziek werd niet gehonoreerd want er zit copyright op de meeste muziek… Beste Steven, met zoveel leden (als het echt zo is) kun je de copyright kosten best wel even betalen en je leerlingen blij maken met fatsoenlijk lesmateriaal.

Els

19-12-2021

0