NederlandReview

    Ervaringen Hallmark

    Een kaartje is nog steeds een leuke verrassing voor elke gelegenheid. Lees eerst de beoordelingen over Hallmark op deze pagina, zodat u weet of u een goede keus maakt. Het online versturen van een wenskaart of een cadeau is in korte tijd erg populair geworden. Het is gemakkelijk om van achter de computer of met een tablet of smartphone een gepersonaliseerde kaart te versturen. Het scheelt u de gang naar een winkel en het moeten kopen van postzegels. Als u online een kaart verstuurt betaalt u deze inclusief de porto, en wordt de kaart direct verstuurd zonder dat u het origineel zelf in handen krijgt.

    Over Hallmark

    Hallmark was één van de eerste online kaart verzend bedrijven die ook in Nederland actief werd. In de beginperiode konden klanten ook zogenaamde e-cards versturen, digitale kaarten met grappige animaties waarvan de ontvanger dan een link kreeg toegestuurd via een e-mail. Deze optie is inmiddels niet meer zo populair omdat er veel misbruik van werd gemaakt door bedrijven die spam verstuurden onder het mom van een e-card van een bekende. Tegenwoordig worden e-cards daarom veel minder verstuurd. Hallmark richt zich sinds de laatste jaren dan ook op de markt voor online bestelde “echte” kaarten. Daarnaast kunt u via Hallmark ook cadeaus versturen samen met een kaart of apart. Het gaat dan om bij voorbeeld ballonnen, chocolade, wijn of bier. Ook het versturen van bloemen is mogelijk via Hallmark.


    Jeff Dunham - Holiday E-Card: Bloopers

    Een eenvoudige en snelle manier om iemand te verrassen

    Een online kaart maken is een eenvoudige en snelle manier om een dierbare te verrassen. Ook kunt u de kaart al enige tijd van tevoren klaarzetten. Zo is de kans kleiner dat u een verjaardag of een andere gelegenheid om een kaartje te sturen vergeet. U hoeft niet meer op te letten dat een kaart op een bepaalde dag moet worden gepost. In de meeste gevallen mag u er vanuit gaan dat de kaart de volgende werkdag wordt bezorgd. PostNL bezorgt geen post op maandag, dus dit is wel iets om even rekening mee te houden bij het kiezen van het verzendmoment van een kaart of cadeau. U kunt ook gepersonaliseerde fotokaarten ontwerpen bij Hallmark waarvoor u eigen afbeeldingen kunt gebruiken. Ook uitnodigingen en geboortekaartjes kunt u maken via de website van Hallmark. Deze kunnen dan in een pakket naar uw huisadres worden gestuurd zodat u ze zelf kunt adresseren of u kunt ze direct naar de afzenders laten sturen. Ook de cadeaus die u via Hallmark kunt bestellen kunt u voorzien van een persoonlijke wens in de vorm van een bijgevoegd kaartje of speciale bedrukking.

    Hallmark bestaat in meerdere landen

    Hallmark is niet alleen in Nederland actief maar heeft websites in meerdere landen. Daarnaast worden er door het bedrijf ook nog steeds papieren kaarten gemaakt die in winkels te koop zijn. Let u maar eens op als u in een boekwinkel of warenhuis een kaartje koopt, de kans is aanwezig dat op de achterzijde Hallmark wordt vermeld als degene die de kaart heeft gemaakt. Ook speciale series worden door Hallmark uitgegeven, bij voorbeeld tijdens feestdagen of andere speciale gelegenheden. Hallmark is nog steeds een grote speler op de wenskaartenmarkt.

    Klachten

    Ook bij een bedrijf als Hallmark kan wel eens wat verkeerd gaan natuurlijk. Het kan zijn dat een kaart niet of niet op tijd wordt bezorgd. Of dat de door u gekozen afbeelding of tekst niet klopt met wat u had gestuurd. U dient er bij het maken van een online kaart goed op te letten dat de tekst en eventueel afbeelding goed op de kaart staan. Hier bent u namelijk altijd zelf verantwoordelijk voor. Spel- en andere fouten worden niet gecorrigeerd, de kaart wordt gemaakt zoals u hem heeft ingediend. Ook bent u natuurlijk zelf verantwoordelijk voor juiste adressering. Er vindt een check plaats of het adres en de postcode bij elkaar horen, maar het is uw eigen verantwoordelijkheid dat de kaart op de juiste locatie wordt bezorgd. Bestelt u bij voorbeeld wijn of bier en dit wordt beschadigd geleverd bij de ontvanger, dan is er natuurlijk wel reden om te klagen. U moet een klacht altijd eerst bij het bedrijf zelf indienen, in dit geval dus bij de klantenservice van Hallmark Nederland. U kunt het online contactformulier invullen en daarin uw klacht kenbaar maken. Omdat het over het algemeen over niet heel grote bedragen gaat mag u er vanuit gaan dat uw klacht naar tevredenheid wordt opgelost. Is dit niet het geval dan moet u zich afvragen of het de moeite waard is om verdere stappen te ondernemen.

    Heeft u wel eens een kaartje of cadeau verstuurd en wilt u uw ervaringen met de bezoekers van NederlandReview delen?

    Schrijf dan een beoordeling over Hallmark en post hem op onze website. Onze bezoekers kunnen hun voordeel doen met uw mening over deze website.

    Kaartje sturen? Lees eerst de echte klantervaringen van Hallmark! Hoeveel keuze in kaarten is er? Hoeveel kost het, zijn er gratis ecards en komen ze wel aan?

    Hallmark
    Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews (60)

    4
    27% Zou hier weer kopen!
    Bestellen
    rating
    5.6
    Service
    rating
    3.2
    Prijs
    rating
    4.2
    Leveren
    rating
    2.8

    Schrijf nieuwe review

    Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

    Schrijf zelf een review over Hallmark

    Uw beoordeling

    Kaart met brievenbusbloemen

    Het zou 14 augustus aangekomen moeten zijn maar er staat nog steeds: uw zending is in het sorteerproces. Het geeft nog steeds aan dat mijn zending 08:00 en 18:00 uur bezorgd zal worden op 14 augustus en het is nu 15 augustus… erg jammer en slecht

    Door: Trikovi15-08-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    XXL kaart

    Kaart 2 weken op voorhand besteld met een precieze leveringsdatum maar helaas is de kaart niet toegekomen. Het was op een vrijdag dus wachten tot maandag?
    De verrassing is natuurlijk helemaal verdwenen...

    Door: An17-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    3
    rating

    Kaarten

    Meerdere keren kaart niet bezorgd. Je bent er niet zeker van of kaart aan komt . Klantenservice geeft postbezorging de schuld. Waardeloos bedrijf

    Door: P. Jobse09-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Kaart met chocolade

    Voor 3e keer wordt de kaart met cadeau niet op tijd geleverd.
    Als je iets leuks naar iemand wilt sturen en je wilt dat het op tijd is, niet via Hallmark regelen!
    En als het dan mis gaat krijg je je betaalde geld als tegoed welke 1 maand geldig is. Waardeloos.

    Door: Natasja02-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Ondermaats - wat een teleurstelling!

    Na jarenlang tevreden klant bij Hallmark zag ik deze week 2 verrassingen compleet de mist ingaan. Beiden werden niet afgeleverd op de voorziene dag. De ontvanger zou niet thuis geweest zijn, wat in beide gevallen niet klopte, beiden waren de ganse dag thuis (en hadden zelfs een briefje op de deur toen ze in de tuin waren!). Pakken verdwenen respectievelijk in een krantenwinkel (die gesloten bleek - ik krijg geen verder gehoor - de chocolaatjes liggen daar al een week te smelten, de ontvanger werd niet op de hoogte gebracht) en in een depot aan de luchthaven (waar ik ook geen gehoor krijg). Enige reactie van Hallmark: "wij kunnen niks doen". Hallmark staat voor "live a caring, connected life full of meaningful moments"?! Heel veel uren van bellen en mailen later, en 2 verrassingen die compleet in het water vielen.. niet bepaald wat ik in gedachte had bij meaningful moments. Wat een teleurstelling Hallmark!!

    Door: An Thys01-04-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Condoleancekaart en bloemen

    De kaart en bloemen zijn nooit aangekomen, extra erg omdat je iemand een hart onder de riem wilt steken. Telefonisch is Hallmark niet bereikbaar en op e-mails reageren ze niet. Hallmark, zet dit recht, want dit een schande!

    Door: S Mooijman 18-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Kaart + bloemen+ wijn

    Een kaart + bos rozen + fles wijn besteld voor Valentijn.
    Omdat Valentijn op zondag viel moest ik 5,- extra bezorgkosten betalen.
    Wat denk je.... is het pakket helemaal niet op Valentijn geleverd. Zonder bericht. Het pakket uiteindelijk maandag geleverd. De rozen waren helemaal droog en kapot, er zat geen water in. En de kaart was helemaal verfrommeld. Hallmarks hiervoor proberen te bellen maar dit lukt gewoon niet. Ook de chat is continu gesloten. Via de mail ook nul komma nul reactie. Nooit bestel ik hier meer. Wees gewaarschuwd.

    Door: Edwin haverhals15-02-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Kaart + Cadeau

    Waardeloze Service !!! Op 5 februari kaart + cadeau besteld om te leveren op 10 februari. Op 10 februari geen verzendbevestiging, dus terug gecheckt en afleverdatum staat plots op 16 februari (?!?, gelukkig had ik de bevestigingsmail nog waarop duidelijk 10 februari vermeld was) HelpDesk bereiken is een nachtmerrie (chat afgesloten, als je een mail stuurt krijg je geen (beloofde) bevestiging en telefonisch hang je half uur aan de lijn). De medewerker zegt eerst dat hij het ook niet snapt, dat dat normaal gezien niet kan, verschuilt zich dan achter de sneeuw (terwijl andere, ook Nederlandse, leveranciers hier netjes op de dag na bestelling afleveren, en nog wat andere excuses ... Houden totaal geen rekening dat groot deel van hun klanten hun service gebruikt voor/op een speciale dag zoals een verjaardag, en of het nu op die dag komt of een week later, maakt hun niet uit. Maakt mij wel uit de volgende keer als ik nog eens wil bestellen, wellicht niet bij hen. En als ik naar deze Site kijk ben ik lang niet de enige ...

    Door: Luc10-02-2021
    Pascal12-02-2021

    Juist identiek hetzelfde meegemaakt! Donderdag 11 februari zat ik een hele dag te wachten op een valentijnskaart plus cadeau voor mijn echtgenote. In een bevestigingsmail wordt die levering wel degelijk op 11 februari bevestigd. Helaas niks ontvangen en dat terwijl het dit weekend Valentijn is en dit geschenk inclusief kaart, bedoeld is voor mijn echtgenote. Ik kan dus ergens anders nog snel een kaart en cadeau gaan zoeken, terwijl ik met de sneeuw op de baan liever thuisbleef. Nu keek ik in “mijn hallmark” naar de bezorgdag en die blijkt ineens 16/2 te zijn? Ik heb besteld op 4/2, toch tijdig me dunkt? Tijdens het bestelproces was het wel degelijk mogelijk om op 11/2 te laten leveren! Vorige maand bestelde ik een verjaardagskaart voor mijn kleinzoon Owen, die kaart is nooit aangekomen. Eveneens zéér teleurstellend want mijn zoon verdenkt me er nu van dat ik de verjaardag van zijn zoon vergeten ben. Dit is werkelijk de allerlaatste keer dat ik ooit nog van hun diensten gebruik maak, echt totaal onbetrouwbaar en nog duur ook! Op mails aan de klantendienst krijg je geen antwoord. Ik heb de levering geannuleerd en een eis ingediend zowel via de klantendienst (geen antwoord) als via een aangetekende brief om mijn geld te recupereren want met een kortingscode die al na twee maand verloopt ben ik helemaal niks. Mensen, bestel aub nooit meer bij deze onbetrouwbare leverancier, het kan hun niks schelen dat een levering te laat is, ze laten je gewoon wachten! Indien ik mijn geld niet terugkrijg zal ik zorgen dat de nodige media aandacht krijgt!

    Maikel Prins15-02-2021

    Had ik de reviews maar eerder gelezen. Hier ook hetzelfde probleem. Een bestelling gedaan voor Valentijnsdag. Extra betaald om het op de dag zelf geleverd te krijgen. Eerst een bezorgmoment, dan een bericht van Post NL dat ze iets later zijn maar voor 22:00 uur. Krijg je om 16:00 uur een bericht dat het bezorgmoment niet is gehaald. 'Hou je track en trace-overzicht in de gaten". Vandaag 15-02 nog geen datum / tijd beschikbaar. Gechat met Hallmark, krijg je ook een tegoedbon die maar kort geldig is. Alsof je nogmaals een kado wilt versturen! Echt slechte service.

    Natasja 02-04-2021

    Hier ook zo met Valentijn! Ik liet het zelfs al eerder leveren omdat ik al slechte ervaring had. Zet Hallmark de datum ineens na Valentijn. Lekker dan!

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4.5
    rating

    Kaart+cadeau

    Dag te laat bezorgd, terwijl juiste dag werd aangegeven .
    Later afschuiven op postnl, das makkelijk ....afschuiven.
    Hallmark had moeten melden dat dit zou kunnen gaan gebeuren.

    Door: Janke de Vries15-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Kaart & ballon

    Slechte ervaring! Ballon en kaart voor 50 jarige vriendin besteld en aangegeven dat op 14.01 bezorg moet worden.
    Vandaag 13.01 bericht via post.nl dat levering vandaag plaats zal vinden, 1 dag te vroeg dus... meteen gebeld maar er was niets meer aan te doen. Werd onvriendelijk door service afgewimpeld met je mag blij zijn dat het op tijd bezorgd wordt in de corona tijd.
    Eerste en laatste keer dat ik iets bij Hallmark besteld heb!
    Betere ervaringen met Greetz!

    Door: Julienne Logghe13-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    5
    rating

    Chocolade hart

    Zo slecht Voor meer dan 17 euro een chocolade hart op laten sturen naar jarige vriendin met Hallmark. 4 dagen van tevoren besteld. Wat denk je, wordt het DRIE dagen na haar verjaardag bezorgd. Zo niet leuk dan.... nooit meer Hallmark voor mij....

    Door: Elly11-01-2021
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Kaart + chocolade cijfers

    Helaas, niks is aangekomen. De dag dat de bestelling aan moest komen is het pakket pas verstuurd. De chocolade cijfers komen zeker aan als deze persoon weer een jaartje ouder is geworden.
    Erg jammer, greetz heeft wel alles op tijd bezorgd. Helaas hadden deze geen chocolade cijfers... Conclusie volgende keer geen chocolade letters en gewoon weer ergens anders bestellen, waar je wel van op aan kan!
    Geen reactie van klantenservice, gewoon een flut bedrijf!

    Door: Karin07-01-2021
    Elly11-01-2021

    Zo slecht Voor meer dan 17 euro een chocolade hart op laten sturen naar jarige vriendin met Hallmark. 4 dagen van tevoren besteld. Wat denk je, wordt het DRIE dagen na haar verjaardag bezorgd. Zo niet leuk dan.... nooit meer Hallmark voor mij....

    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    Kerst kaart

    10 dec besteld voor 15 dec. Op 17 dec nog steeds niets. WAARDELOOS

    Door: E Marmarinos17-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    5
    rating

    Wensballon met kaart

    Ruim op tijd besteld. Bevestiging dat op geplande dag geleverd zou worden. Track and trace post NL gaf aan niks ontvangen te hebben. Email naar Hallmark gestuurd. Tegoedbon voor bezorgkosten volgende bestelling. Die gaat er dus niet komen! Uiteindelijk werd er 4 dagen te laat alsnog een ballon bezorgd. Mosterd na de maaltijd...

    Door: Jet02-12-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Verschillende kaarten

    De laatste tijd werkt de website erg slecht. Ook de kaarten komen nu regelmatig te laat of worden alleen na een klacht nogmaals verzonden.Ook nog redelijk vroeg gemaakt ivm Corona. Helpt niet dus. Eerlijk gezegd een beetje genoeg van Hallmark

    Door: Francisca Tan 22-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    6
    rating

    Ballonnen en wenskaart 1 jaar

    Maandag besteld om vrijdag te leveren. Niks aangekomen. Weten niet waar bestelling zit. Ze gaan het opnieuw sturen??. Zal aankomen een week na de eerste verjaardag van kleinkind. Wat een verrassing! Totaal ondermaats. En dat in coronatijden... om een mens nog depressiever te maken

    Door: Brigitte De Boel14-11-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    2
    rating

    Gebruik van app

    De app is heel erg verslechterd sinds de update. kWas een trouwe gebruiker maar wijk nu uit naar andere mogelijkheden. Heel jammer!

    Door: Mariska Van doezelaar27-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Ja
    4
    rating

    Twee verjaardagsballonnen met kaart

    Twee verjaardagsballonnen voor twee personen besteld bij Hallmark .
    Sowieso wordt pas tussen 17:00 en 23:00 uur afgeleverd. De ene ballon werd driekwart leeg bij de geadresseerde afgeleverd, de andere ballon werd (zonder aanbellen!) om 22:30 uur, vol in zicht en in de stromende regen voor de deur ACHTERGELATEN. Compleet verzopen natuurlijk, en het bleek ook nog eens een andere ballon dan besteld te zijn (!).
    Hoewel na twee klachten met moeite allebei opnieuw verzonden, is dit natuurlijk voor een verjaardag te laat. Voor zo'n bekende naam als Hallmark vind ik deze afhandeling schokkend. Ik bestel hier in ieder geval nooit meer iets.

    Door: Ruben09-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    4
    rating

    Kaart en bloemen

    Dit was de 1ste en de laatste keer, dat ik via Hallmark bloemen heb besteld. Samen met een kaartje 2 dagen geleden voor een verjaardag (van vandaag) besteld. Zou vandaag bezorgd worden en via de ontvangen track & trace-code kreeg ik vanmiddag een bezorgmoment van begin van vanavond. Nu is dat al diverse keren gewijzigd en zal het na 22:00 uur vanavond worden. Had ik de bloemen maar gewoon via Fleurop verstuurd (zou nog giedkoper zijn ook). Dit is toch geen tijd om bloemen te bezorgen. NOOIT MEER BESTEL IK BLOEMEN VIA HALLMARK

    Door: Enna Esaah01-10-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3.5
    rating

    Brievenbus bloemen met kaart

    Slechtste service ooit. Omdat mijn moeder in het ziekenhuis kwam te liggen terwijl we in het buitenland waren wilde ik zo snel mogelijk bloemetjes met een kaart bij haar laten bezorgen.
    Na 5 werkdagen kreeg ik de melding dat ze weer retour naar Hallmark zouden gaan. Eerst was het volgens hun mijn schuld (verkeer adres) toen dat niet waar bleek te zijn kwam het door mijn ouders (dat mijn ouders het aan de deur geweigerd zouden hebben) toen dat ook niet waar bleek te zijn omdat het door de brievenbus kon kreeg ik de optie geld terug of alsnog bezorgen.
    Voor die laatste optie gekozen en 2 dagen later waren ze er hoor. Na 2 weken! Gelukkig was moeders inmiddels thuis.
    Met nul excuses voor de vertraging of het proberen van schuld afschuiven.
    Gelukkig zijn er inmiddels voldoende concurrenten om de volgende keer bij te bestellen

    Door: Sophie12-08-2020
    Bestellen
    rating
    Service
    rating
    Prijs
    rating
    Levering
    rating
    Zou hier weer kopen
    Nee
    3
    rating

    FAQ

    Is Hallmark een betrouwbaar bedrijf?

    Er zijn 60 ervaringen geplaatst over Hallmark. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 4 gekregen, waarbij 27% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.

    In welke sectoren is Hallmark actief?

    Hallmark is vooral actief in de categorie Algemeen en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) Cadeauwinkels, Bloemisten, Foto en Canvas, Voordeel, Winnen & Gratis

    Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?

    Heb je een positieve indruk gekregen door de reviews? Dan kun je naar de website van Hallmark gaan en je bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf.