De laatste vier jaar gebruikte ik tot volle tevredenheid ESET.
Omdat uit een test van de consumentenbond, waar ik lid van ben, (zou) blijk (t) en, dat Bitdefender de beste in zijn soort was, ben ik overgestapt.
Hier heb ik spijt van.
Als ik een vraag stel aan de ESET helpdesk, krijg ik een deskundig persoon aan de telefoon, die mij gelijk helpt.
Dit in tegenstelling tot de helpdesk van Bitdefender.
Enige dagen geleden, heb ik een telefonische vraag gesteld aan Bitdefender.
De medewerker kon niets meer doen, dan deze vraag doorzetten naar een andere afdeling, hoewel hij de vraag niet begreep, had ik de indruk.
Omdat ik geen reactie kreeg, heb ik dezelfde vraag per e- mail gesteld.
Hier kreeg ik, enige dagen later, wèl een reactie in de vorm van een e- mail met een bevestiging van mijn schriftelijk gestelde vraag.
Ik kan, zonder oplossing, doorwerken op mijn pc, maar ik moet er niet aandenken, dat ik een ècht probleem zou hebben.
Ik heb geen goede ervaring met Bitdefender. Kreeg (ook na intensief contact met technische staf) het niet voor elkaar Bitdefender op mijn iMac (siërra) te installeren. Gelukkig is het storneren wel goed afgehandeld.