Ik was altijd tevreden over deze Kwik-fit. Ook aardige meid achter de balie. Maar op 11 augustus heb ik mijn auto bij Kwikfit (Spaklerweg Amsterdam) laten keuren, en een kleine beurt laten doen. Ze zagen dat de airco ook bijgevuld moest worden, en dat hebben we ook laten doen. Ik reed terug en de airco leek gedurende dat ritje het minder krachtig te doen. Ik had het warm in de auto. Maar ik dacht nog: ach, het is ook wel hel warm buiten. De volgende dag reed ik (hittegolf!) 150 kilometer, naar het dorp van mijn ouders en onderweg heeft de airco het helemaal niet gedaan. Vanaf vertrek niet. Hij blies alleen warme lucht. Dat was gek, want immers net de dag ervoor bijgevuld. Aangekomen op locatie begon er in het dashboard ook plots ‘OIL’ te knipperen. Dat was niet goed. Ik ben naar de (oude vertrouwde) garage in het dorp gereden en die zagen dat er geen olie bijgevuld was. Ze hebben dat natuurlijk meteen opgelost. Maar dat had natuurlijk bij de kleine beurt van Kwikfit moeten gebeuren. En heb er apart voor moeten betalen. Ik heb diezelfde middag Kwikfit gebeld. Ze negeerden het olieprobleem een beetje (een soort van ‘oeps!) en zouden 14 augustus naar de airco kunnen kijken. De auto er naartoe gebracht en in de middag kregen we het verlossende woord dat de pomp van de airco stuk was. (De airco deed het overigens prima voordat we de kleine beurt bij kwik-fit deden). We schrokken ons kapot, want dat is het duurste onderdeel dat stuk kan gaan bij een airco. We kregen een offerte mee van 1138,25. We vertrouwden het niet.
Daarom ook contact gezocht met Kwik-fit Nederland (op verzoek van de manager), daar hadden we een onderzoek kunnen laten doen door een ‘onafhankelijke’ partij, en dat zou 400 euro kosten. Als wij gelijk zouden hebben, dan kregen we die kosten vergoed. Maar dat is een risico natuurlijk, en bovenop die andere kosten leek ons dat geen goed idee. Want het kon natuurlijk toch toeval zijn dat het ding plots stuk ging. Beetje voordeel van de twijfel. Maar ik wilde sowieso niet die reparatie door Kwikfit laten doen.
Daarom weer een afspraak gemaakt bij de oude vertrouwde garage in het dorp van mijn ouders, en die gingen er 1 september wel even naar kijken. Ze hebben een diepgaande controle uitgevoerd, en er was niets stuk of lek. De airco was gewoon niet bijgevuld. Er was geen lek te bekennen. De airco is bijgevuld door die garage en ik ben in een heerlijk koele auto terug gereden. Niets aan de hand. Ondanks dat we wel geld terug kregen van het bijvullen van de airco (109 euro), hebben we extra kosten gemaakt, er extra tijd ingestoken en stress gehad door dit alles. En we voelen ons bedonderd.
Zojuist weer eens gebeld met de manager van de Kwik-fit Spaklerweg in Amsterdam, en dat is iedere keer zo’n welles/nietes verhaal. Hij blijft erbij dat het kapot is. En wij zeggen (en merken!) dat het niet kapot is. We schieten er niks mee op. En ze willen ook niets oplossen. Ze gaan alleen het airco-apparaat waar ze mee meten, laten controleren, ondanks dat ik ‘de enige ben met deze klacht’. Nooit meer naar Kwik-Fit.
heb je geluk gehad.