Organisaties vertrouwen voor hun SEO op een betrouwbaar linkbuilding bureau

Voor bedrijven is het van groot belang vindbaar te zijn op het internet. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat consumenten een steeds groter percentage van hun aankopen online doen. Verwacht wordt dat dit percentage de komende jaren verder oploopt, al gebeurt dat op een minder hoog tempo dan voorheen het geval was. Het verbeteren van de online vindbaarheid van een website kan op verschillende manieren, vaak samengevoegd onder de term zoekmachine optimalisatie (SEO). Bedrijven die zich hierop richten kiezen er over het algemeen voor een deel van het werk uit te besteden aan een externe partij. Zo is onder meer linkbuilding uitbesteden populair. Gek is dat niet, daar linkbuilding ook averechts kan werken.  

Kies voor een professioneel en ervaren linkbuilding bureau 

Organisaties doen er verstandig aan reviews over een linkbuilding bureau op te zoeken, alvorens zij deze partij inschakelen. Bij het toepassen van linkbuilding ten behoeve van de vindbaarheid van een website in de zoekmachine, is het bijvoorbeeld zaak te zorgen voor backlinks op websites die relevant zijn voor een eigen website. Daarnaast zou moeten worden ingezet op een combinatie van verschillende soorten verwijzingen. Denk aan een algemene backlink, bijvoorbeeld als partner van een website, en een backlink welke in een artikel opgenomen is. De combinatie maakt dat een websitehouder bouwt aan een gevarieerd linkprofiel met waarde.  

Leg de focus niet uitsluitend op linkbuilding uitbesteden 

Waar linkbuilding uitbesteden een goede stap is in de richting van een verbetering van de vindbaarheid van een website, is het zaak verder te kijken dan dat. Combineer het uitbesteden ervan bijvoorbeeld met het optimaliseren van de content op een website. Dit betekent dat de bestaande content moet worden aangepast op basis van de uitkomsten van een zoekwoordenonderzoek. Een linkbuilding- of marketing bureau beschikt vaak over de benodigde tools om dit onderzoek uit te kunnen voeren voor organisaties. Zelf deze tools aanschaffen brengt hoge kosten met zich mee; in het bijzonder, wanneer men intern niet precies weet hoe hier het maximale uit te halen valt. Zo’n zoekwoordenonderzoek toont websitehouders welke zoekwoorden consumenten gebruiken om antwoord te krijgen op hun hulpvraag. Dat antwoord moet geboden worden door jouw website.  

Technische optimalisatie van een website

 Een derde component van zoekmachine optimalisatie is een technische verbetering van de website. Concreet betekent dit een verbetering van de laadsnelheid ervan. Des te sneller een website laadt, des te groter het gebruiksgemak voor de gebruiker. Een technische optimalisatie kan het toepassen van een CDN, een Content Delivery Network, omvatten. Daarnaast wordt vaak gezocht naar mogelijkheden om plug-ins of extensies uit te schakelen en bijvoorbeeld om afbeeldingen geautomatiseerd te comprimeren. Het verkleinen van afbeeldingen maakt dat de pagina’s sneller geladen worden. Vaak schaadt het de kwaliteit van de afbeeldingen nauwelijks. 

Share