Bedrijven (45)

TV & Film

Alles over films en muziek streamen

Ben je benieuwd naar alles over films en muziek streamen? Lees dan snel verder, want we leggen het je graag uit.

Wat is streamen?

Als het over streamen gaat via internet dan ben jij niet afhankelijk van de programmering van de tv-zenders. Aanbieders hebben genoeg films en series die jij kunt kijken. Je betaalt dan vaak per stuk, bijvoorbeeld voor één film, of je hebt een abonnement en dan kun je onbeperkt kijken en streamen.

Welke providers zijn er om mee te streamen?

Er zijn veel verschillende aanbieders waar je kunt streamen, zoals Disney+ en Netflix. Online zijn daar vaak mooie aanbiedingen voor.

Is het mogelijk om te streamen bij een tv-provider?

Ja, vaak zijn het de grotere aanbieders die dat aanbieden. In het digitale systeem of zelfs op sommige afstandsbedieningen zit dan een directe knop waarmee je naar een streamprovider kunt overschakelen.

Wat voor apparatuur heb je nodig bij het streamen van film of tv-programma’s?

Bij streamen heb jij een verzender nodig, een ontvanger en een verbinding. Ook heb je speciale software nodig en computerprogramma’s. Er moet ook een streaming server beschikbaar zijn. Meestal helpt jouw provider of jouw streamingabonnement jou hiermee.

Wat is muziekstream en hoe werkt het?

Bij muziek streamen gaat het ook over het streamen, net zoals bij een film of tv-programma, alleen dan gericht op muziek. Zo kun je bijvoorbeeld de hele dag naar jouw favoriete muziekzender luisteren.

Hoe kun je muziek streamen?

Als je muziek wilt streamen dan heb je een computer en een internetverbinding nodig. Vaak kan het ook vanaf een mobiele telefoon, bijvoorbeeld met een app.

Alle TV & Film bedrijven (45)

Meer info over TV & Film bedrijven

Netflix, moviemax, pathe, videoland, mejane...online films streamen en kijken is in! Illigaal downloaden hoeft niet meer want er komen steeds meer aanbieders bij voor de meest nieuwe films die u online kunt kijken voor een goedkoop bedrag per maand, of zelfs soms gratis. Zelf televisie kijken kan tegenwoordig via uitzendinggemist of bij NLziet zonder reclame. Zijn wij Nederlanders blij met deze ontwikkeling? En hoe is het aanbod bij deze providers? Neemt u Netflix enkel en alleen al voor de hitserie house of carts, of bent u pas tevreden als u de nieuwste films op hoge resolutie in uw huiskamer heeft? Wij hebben voor u hieronder de meeste online film en tv aanbieders op een rijtje gezet, zodat u kunt lezen hoe Nederland denkt over deze providers. Zodat u weet wat u echt kunt verwachten, voordat u een abonnement afsluit!

Lees hier ervaringen over Interactieve tv. Maar wat is interactieve tv nou eigenlijk? Heel simpel; u heeft controle over wanneer en waar u kijkt. Vroeger ging iedereen met een bord eten voor de buis om 7 uur. Maar nu kunt u zelf bepalen hoe laat u eet, of u studio sport even op pauze zet om het eten te gaan koken, of kunt u een televisie programma vanaf het begin kijken als het al begonnen was. Zo bepaald u zelf waar en wanneer u kijkt! Maar wie bieden dit allemaal aan? Wij hebben voor u alle aanbieders van interactieve televisie op een rijtje gezet zoals kpn, ziggo en vodafone. Wie biedt de meeste series aan en voor welke prijs? Moet u apart bijbetalen voor bepaalde programma's en hoe gebruiksvriendelijk is de interface waarin u moet zoeken en scrollen met uw afstandsbediening? Allemaal vragen waar u niet direct antwoord op krijgt voordat u iets bestelt, maar waar u pas achter komt als u echt begonnen bent. Daarom hebben wij op NederlandReview alle ervaringen verzameld van consumenten die u voor gingen en vertellen hoe het écht zit. Zodat u de juiste keuze kunt maken voor uw aankoop!