Oxxio Energie

Alle reviews

Oxxio Energie

40% Zou hier weer kopen

Beoordelingen, klachten, ervaringen en reviews Schrijf een review

Lees hier onafhankelijke reviews, klachten en ervaringen. Wees op de hoogte waar u uw aankoop kunt doen of beoordeel zelf een winkel waar u een (online) aankoop heeft gedaan. Zo bepaalt tegenwoordig heel Nederland zelf welke winkels slecht en goed zijn!

Alle reviews (60)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom - Vast contract 3 maanden - ingang 24 augustus 2022

    Op 24 augustus een vast contract afgesloten met Oxxio voor 3 maanden.
    Tarieven én daarmee een (nog hoge € 0,628) terugleververgoeding vastgelegd voor deze periode. In de App is recentelijk echter het teruglevertarief (eenzijdig, zonder opgaaf van reden of enig bericht aan mij) aangepast naar teruglevertarief van 0,09 cent. Gebeld met Oxxio, komt er op neer dat ik het maar moet slikken want aanpassen doen ze niet en kunnen ze het niet.. Contractbreuk Oxxio, dat is het.
    Uiteraard zal ik mijn contract voorleggen aan de geschillencommissie en de consumentenbond eens kijken wie er in zijn recht staat. Dit vind ik echt schandalig.
    Gevraagd om een mailtje waarin ze mij aangeven dat het tarief eenzijdig is verlaagd en ze contractbreuk plegen waardoor ik het contract kosteloos met inkomstendelving kan opzeggen.. Maar toen werd de hoorn uiteraard op de spreekwoordelijke haak gemeten.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energie

    Oxxio pleegt ijskoud contractbreuk bij een vast contract. Ze zijn nouwelijks bereikbaar en verbreken regelmatig na 40 minuten wachten zomaar de verbinding bij de helpdesk.
    Smerige practijken op een moment dat je weinig alternatieven hebt. Op klachten wordt niet gereageerd. Voor mij is Oxxio een metafoor geworden voor arrogant en associaal gedrag.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie

    Al langere tijd klant van Oxxio naar alle tevredenheid. Maar als je een e-mail ontvangt dat de Terugleververgoeding voor elektriciteit wordt verlaagd naar €0,09, hetgeen meer dan een halvering van het huidige tarief bedraagt, dan voel je je als klant wel heel erg genaaid! Als goedmaker mag je je huidige contract opzeggen. Maar daarin heb ik op dit moment geen enkele keuze. De prijzen zijn hoog en er valt niets te vergelijken bij overstappen, omdat andere leveranciers terughoudend zijn. Door dit besluit voel ik mij als klant heel erg benadeeld en met de rug tegen de muur gezet. Zodra ik de mogelijkheid heb, zal ik Oxxio zeker verlaten en ook nooit meer klant worden!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Elektriciteit

    Het jammere is dat je nog sterren moèt geven en dat een negatief aantal sterren niet mogelijk is. Klantenservice moet je bij Oxxio niet zoeken, die is werkelijk onbestaande: "We helpen je graag!", schreeuwen ze uit. Maar mails worden niet beantwoord, klachtenformulieren nog minder, er is een app waarin je kan chatten maar berichten die je daarin verstuurd worden niet gelezen, er is geen telefoonnummer die je kan bellen en er is nergens een kantoor om naartoe te gaan. Welle klantenservice? Wie helpt graag? Er zijn eenvoudigweg geen medewerkers en de chatbots zijn voornamelijk bezig met te proberen begrijpen wat het woord "medewerker" nu juist betekent... Dit bedrijf is alleen gericht op uw geld en op maximalisatie van haar winst, uw en mijn eventuele problemen met deze leverancier laten hen te allen tijde onverschillig - tenzij het hen geld kost, dan hoor je ze gelijk! A-MA-TEURS!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en licht

    Heb heel erg spijt dat ik bij Oxxio ben gegaan ze hebben een slimme meter geplaats daar is veel in fout gegaan nu ineen keer bijna 900 bij moeten betalen vanaf december al aan het bellen beloven steeds dat het opgelost zou worden maar voeren geen flikker uit zit nog steeds met een probleem dus nu ga ik een advocaat inschakelen dan maar via de rechter en ga over stappen nooit meer Oxxio zijn niet te vertrouwen laten je betalen voor iets wat je niet verbruikt hebt ik raad het iedereen af

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    zie klantnr. 38463844

    Wij willen onze overeenkomst (gas/stroom) opzeggen, maar dat blijkt onmogelijk, kan niet per telefoon (onbereikbaar) ook niet per email en per post wordt nooit beantwoord. Gezien de talloze vele klachten kan gerust gesproken worden van een criminele organisatie.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Telefonie en Energie

    Ik vind Oxxio zeer zeker geen aanrader. Zorg dat uw voorschot zo laag mogelijk is, want als u een bedrag terugkrijgt, moet u daar maanden op wachten, ondanks men belooft dat u het voor een bepaalde datum ontvangt. Besluit u vervolgens om de laatste maand te storneren (want telefonisch zijn ze niet of zeer slecht bereikbaar), dan kan Oxxio ineens wel snel reageren en wel met een boete van 40,00 euro aanmaningskosten, omdat het bedrag dat u terug hebt laten storten net ietsjes te hoog was. Voor mij en vele anderen, die ik adviseer een dikke streep door Oxxio!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Stroom en gas

    Wil je je contract opzeggen hang je letterlijk 46 minuten in de wacht hangen ze erna op. Probeer je te berichten werkt ook niet. Smorgens half 9 bellen kan ook niet dan zijn ze dicht. Maar als ze je wat willen verkopen zijn ze de beste war een kutbedrijf zeg!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie en gas

    Geen minpunten al heel wat jaren vaste klant

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Gas en stroom

    Waardeloze overstap vorig jaar. Voor het eerst een (onterechte kredietcheck bij overstappen. Niet eerder meegemaakt. Verder gedoe bij weggaan na een jaar: loze beloften, leugens, foute info op de website, geen reactie op chat en ellenlang aan de telefoon hangen steeds en verkeerde info krijgen. Aan het lijntje gehouden tot hun prijzen van oktober bekend waren. Had ik nooit in moeten trappen: weer wat geleerd en ga alsnog direct overstappen naar een goedkopere leverancier . Met een functionele klantenservice.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energie

    Onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen na 45 minuten nog steeds niemand. Wat een waardeloos bedrijf .

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    1 jaar Gas en Licht

    Via de door Oxxio aangegeven IDEAL link een betalingsopdracht uitgevoerd. De Oxxio site gaf toen een foutmelding. Betaalopdracht herhaald en wéér een foutmelding gekregen. Bankrekening gecontroleerd en het bleek dat de betaalopdracht 2x door de bank was uitgevoerd. Dit gemeld aan Oxxio en kreeg antwoord dat het te veel betaalde bedrag zou worden terug gestort. Enige tijd daarna deed Oxxio de terugbetaling maar heeft zonder nader overleg of verklaring €40,00 ingehouden van het te veel betaalde bedrag van €183,87. Dit heet in goed Nederlands: Diefstal!
    Wacht reactie op mijn klacht af, ander wordt aangifte gedaan en gaat deze klacht naar Gaslicht.com en alle beschikbare consumenten organisaties zoals de Consumentenbond.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Internet waardeloos, klantenservice service drama

    Niet aan Oxxio beginnen! Op het moment dat er problemen zijn helpen ze je niet! Halen de schouders op en je moet het maar accepteren. Hierdoor moeten wij nu een contract uitzingen, maar krijgen niet geleverd waarvoor wij betalen. Je krijgt alleen een instabiele trage internet verbinding en een hoop frustratie

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    tv en internet

    Oxxio overstapservice internet en televisie wat een Elllende

    Ik werd gebeld door een externe partij die klanten binnen haalt voor oxxio (hier kwam ik later achter) . Het klonk allemaal harstikke goed. Ik kreeg een gratis monteur die alles kwam aansluiten en hun zouden heel de overstap regelen met mijn vorige provider.
    Na tijdje werd en fors bedrag van me rekening afgeschreven voor de (gratis monteur) en zag ik dat me vorige provider ook nog steeds rekening stuurde voor internet en televisie.
    Ik heb hier over gebeld naar Oxxio. Nu moet bewijzen dat de dame aan de telefoon mij de gratis monteur heeft aangeboden (wat natuurlijk de ongedraaide wereld is).
    Verder zijn de koste van de dubbele abbonnement voor eigen rekening, want hun hebben dit via email laten weten(email die ik niet gezien heb) en door deze email heeft oxxio naar eigen zeggen aan hun plicht voldaan.
    Komt er op neer dat ze alles heel mooi vertellen maar uiteindelijk niks regelen en jou voor de kosten oplaten draaien.

    Oxxio Zo ga je niet met klanten om !!!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Internet en stroom

    Oppassen! Deze partij rekent onterecht incasso kosten op een zeer slinkse wijzen.

    Wegens overstap van rekening is dit niet goed verwerkt, maar kreeg wel de uitnodiging om vervolgens de rekening te betalen via Ideal. Dit heb ik gedaan, maar dit was niet het volledige bedrag.

    Aangezien dit niet het volledige bedrag was sturen ze je een incasso. Hierover heb je geen nota ontvangen en is onmogelijk om te weten dat er nog geld openstaat. Ook als je vraagt aan de klantenservice om de nota's kan je deze niet krijgen, alleen kunnen ze het rekeningnummer aanpassen. Echter geldt dit pas voor de volgende nota, waardoor je 2 keer incasso kosten krijgt van 40 euro en die dien je te betalen.

    Mijn oplossing was om de nota's te ontvangen en het resterende bedrag over te maken per direct. Wel het verzoek om geen incasso kosten te rekenen. De klantenservice gaf aan niet tot een oplossing te willen komen.

    Aangegeven dat ik graag klant blijf, maar niet als ik 2x de incasso kosten moes betalen, zonder nota graag een andere partij zoek. De klantenservice gaf aan graag mijn contract te ontbinden voor zowel internet als stroom.

    Hierdoor raakt OXXIO een klant wijt die ruim 1200 euro per jaar betaald ipv tot een oplossing komt om de 40 euro incasso kosten terug te trekken en de nota's te sturen.

    Conclusie: De klantenservice geeft niet om de klant of het bedrijf.

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Energiecontract

    Oxxio komt afspraken niet na
    Via eigen huis ingeschreven bij Oxxio voor 1 jaar vast energiecontract. Bevestiging van eigen huis hiervan ontvangen en ik zou binnen 5 werkdagen van Oxxio een welkomstmail ontvangen. Op 24-12 heb ik contact opgenomen omdat ik niets hoorde. De medewerker stuurde direct een mail met de overeenkomst, echter deze stond op 3 jr, onjuist dus. De medewerker heeft met mij gesproken over mijn keuze. Hij zei dat hij het contract op 1 jr had gezet maar dat ik tijdens de kerstdagen er nog over na kon denken. Op maandag heb ik gebeld dat ik toch bij een contract voor een jaar wilde blijven. Wederom hoorde ik niets van Oxxio dus op 4 januari weer met hen gebeld. Tot mijn ontsteltenis vertelde ze mij dat het contract nog steeds op drie jaar stond. Weer verteld dat de overeenkomst foutief was opgemaakt en dat ik al eerder had doorgegeven dat ik 1 jr wilde. Op 6 januari werd ik gebeld dat de bedenktijd voorbij was en dat ze het contract niet meer konden aanpassen. Ik kon het contract opzeggen en opnieuw aanmelden voor de 1 jr vast via eigen huis. Echter dan kon het contract pas op 29 januari ingaan.
    Op 7 januari heb ik gebeld dat ik het contract wilde opheffen, ik had er geen vertrouwen meer in. De medewerkster aan de telefoon kon mij niet vertellen of er in mijn geval kosten berekend zouden worden. Ik gaf aan dat ik dat zeer onterecht zou vinden en in dat geval de rechtsbijstand erbij zou halen.
    Mijn grootste angst is nu uitgekomen, heb vanavond een mail gehad dat de overstap goed is gegaan en dat per 11-1 Oxxio mijn energieleverancier is!!
    Niet te geloven dit, het is werkelijk SCHANDALIG!
    Ze doen niets, komen afspraken niet na en op deze manier splitsen ze mensen een 3-jarig contract in hun maag. Let wel ik heb een bevestigingsmail van eigen huis waar 1 jaar in staat!
    Je komt er gewoon niet doorheen bij Oxxio, eens kijken of de rechtsbijstand dat wel lukt.
    Ik viel me ontzettend besodemietert door Oxxio, het zijn schandalige praktijken!

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Oxxio 1 jaar stroom en gas

    Wat een klantonvriendelijk bedrijf!

    Wij zouden een cashback actie krijgen van 210,- met een 1 jarig contract voor stroom en gas.
    In december 2019 zijn wij klant geworden. In november 2020 zijn wij verhuisd naar een nieuwbouwwoning die geen gasaansluiting heeft. Oxxio hebben wij gewoon meegenomen naar het nieuwe adres (aangezien het contract nog liep). Vervolgens krijgen wij een boete van 50,-, omdat wij ons gas contract niet meenemen naar de nieuwe woning. TERWIJL ER GEEN GAS AANSLUITING AANWEIG IS. Na veel chatten is dit terugbetaald. 6 weken lang hebben wij zelfs 2 huizen (oude huis en nieuwe huis) bij Oxxio ondergebracht. Nu het 1 jarig contract afgelopen is krijgen wij maar 105,- uitbetaald omdat wij het gas contract vroegtijdig zouden hebben beëindigd. Gechat en gebeld met Oxxio maar ze blijven volhouden dat dit in de voorwaarden staat.

    Wat een slecht bedrijf. 6 weken van de 12 maanden hebben wij geen gas kunnen afnemen en gelijk wordt de cashback actie van een heel jaar gas a 105,- niet uitbetaald.

    Wij worden nooit meer klant bij Oxxio en adviseren anderen dit ook niet te doen.

    Ik zeg op

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Nieuw contract internet/TV

    Via breedbandwinkel aanvraag gedaan bij Oxxio voor contract internet/TV vanwege de redelijke prijs.
    Op aanvraag van de breedbandwinkel stond de correcte ingangsdatum. Op het aanbod van Oxxio stond een verkeerde datum (dus hoogstwaarschijnlijk hun fout). Bij contact met Oxxio bleek het niet mogelijk de foutieve ingangsdatum te corrigeren terwijl de datum nog meer dan een maand in de toekomst lag.
    Ik moest de bestelling maar annuleren en een nieuwe aanvraag doen. Bestelling heb ik wel geannuleerd, een nieuwe aanvraag doe ik uiteraard nu liever bij een andere provider.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energie

    Wat een sukkels
    Ik had een aanvraag gedaan voor de levering van energie. Kreeg na een paar dagen een mail dat ik een verhoogd risico zou hebben en eerst een waarborgsom van €400,- moest betalen.
    Ik heb nergens een schuld of een betaling achterstand . Ook niet gehad. Ik ben ook niet van plan een borg te gaan betalen en ben eigenlijk gelijk wel klaar met dit bedrijf .
    Ik heb navraag gedaan bij Focum waar volgens Oxxio zij de informatie van zouden hebben gekregen. Hieruit bleek dat er over mij geen informatie bij hun bekend was.
    Ik ben dan ook zeer teleurgesteld en beledigd in manier van handelen van Oxxio en het benaderen op deze manier van klanten. Doe eerst goed onderzoek voordat u een conclusie trekt.
    Dus begin er niet aan want volgens mij is het een zooitje daar

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    energiecontract

    Zeer slechte ervaringen met Oxxio. Lost/vast contract afgesloten door Oxxio i.p.v. het afgesproken vaste contract met een doorlooptijd van 3 jaar. Kwam ik per toeval na een jaar achter. Zeer veel fouten gemaakt door werknemers. Bij officiële klacht word je niet serieus genomen en doet men het overkomen alsof het om een kleine vergissing gaat. Vervolgens is de oplossing hetzelfde aanbod doen, tegen tarieven waardoor het een sigaar uit eigen doos is. Daarnaast meerdere keren fouten in de eindafrekening in ons nadeel. Ook in de afhandelingen van die fouten gin het meerdere malen mis. Kortom: geen aanrader!

Anderen bekeken ook

om Nieuwe Energie
9 reviews

De trend van duurzaam en bewust leven is al een tijdje overal terug te vinden. Het wordt daardoor ook steeds makkelijker om groen te leven. Of het ...

Pure energie
45 reviews

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

EasySwitch.nl
23 reviews

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

Gaslicht.com
10 reviews

Wat vinden consumenten van Gaslicht.com? Gaslicht.com is een onderneming van Ben Woldring. Hij is erg bekend geworden met zijn website om telefonie...

Oxxio Energie

Heeft u een mening over Oxxio of wilt u graag weten wat anderen vinden? Bij NederlandReview kunt u veel ervaringen lezen zodat u weet waar u aan begint als u overstapt naar een andere energieleverancier. Geen mooie verkooppraatjes, maar echte meningen van echte mensen!

Energie is gewoon energie. Maar zoeken naar het juiste bedrijf om je stroom, gas en andere energie te leveren is wel belangrijk. Deze bedrijven kunnen namelijk heel erg verschillen in tarieven, prijzen en service. Dus hoe weet je nou of je een goed bedrijf te pakken hebt?

Eén van de vele energieleveranciers waar je uit van kiezen is Oxxio. Maar is dit energiebedrijf nou echt wel zo betrouwbaar als het lijkt? Wat voor tarieven biedt dit bedrijf aan? Zullen deze tarieven niet zomaar ineens omhoog gegooid worden als je er een tijdje klant bent? Bieden ze ook groene stroom aan? Hoe werken die daluren nou eigenlijk precies? En hoe zal de klantenservice van Oxxio omgaan met klanten die om hun hulp vragen?

Natuurlijk kunnen niet al deze vragen zomaar beantwoord worden. Toch kom je met wat meer informatie soms een heel eind. Lees hier dus verder om wat meer over Oxxio te weten te komen.

Wat is Oxxio Energie?

Oxxio is een Nederlandse energieleverancier die als sinds 2010 actief is. Oxxio is sinds 2011 onderdeel van Eneco groep en levert groene stroom en gas aan particuliere klanten. Oxxio heeft ook een telecomafdeling: Oxxio Telecom.

Het bedrijf is in 2000 opgericht door twee ondernemers met de visie dat het anders kan in energieland. Bovenal vonden ze dat energie goedkoper afgenomen moet kunnen worden. Vooruitgang is en blijft hun uitgangspunt. Ze zeggen op hun website dat ze “geen grote energiereus” zijn.

Wel hebben ze een klein maar ook gedreven team. Met dit team willen ze ervoor zorgen dat je zaken zowel persoonlijk als efficiënt geregeld kunnen worden. Daarbij staan ze nooit stil en blijven ze werken aan supersnelle service, voordelige producten en andere onmisbare tools.

Is Oxxio Energie een goedkope energieleverancier?

Oxxio is een energieleverancier die vooral de focus legt op het aanbieden van goedkope energie en dat te bereiken met slimme en innoverende ideeën waardoor uiteindelijk uw rekening omlaag gaat.

Wat opvallend is, is dat ze vooral energie goedkoper willen krijgen voor de consument door het energiegebruik per huishouden omlaag te krijgen. Dit doen ze door slim om te gaan met energie. Zo hebben ze een app ontwikkeld waarbij u precies kunt bijhouden welk apparaat de meeste electriciteit gebruikt. Op deze manier hoeft de electra zelf niet direct goedkoper te worden, maar gebruikt u simpelweg minder energie. Beter voor het milieu dus. En wat u niet gebruikt, hoeft u ook niet te betalen.

Biedt Oxxio gas en stroom?
Ja, Oxxio biedt gas en stroom aan. Ze beloven dat ze altijd energie voor een lage prijs leveren. Ook krijg je een eenmalige cashback als je een vast contract afsluit voor stroom en gas. Je hebt drie verschillende deals waar je uit kunt kiezen. Bij de eerste deel zit je 1 jaar vast aan een contract. Ook is er een 3-jarig contract. Als derde is er nog een modelcontract. Dit contract is maandelijks opzegbaar zonder dat hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Je kunt dus wanneer je maar wilt overstappen.

Via de website van Oxxio kun je uitrekenen hoeveel je per maand voor je energie via Oxxio kwijt bent. Alles wat je hoeft te doen is jouw postcode en huisnummer in te geven.  Ze kunnen stroom leveren voor zowel een enkele als dubbele meter. Als je je verbruik weet kun je deze invullen in hun korte formulier. Zo niet, dan kan Oxxio je helpen om een schattig te maken van je verbruik. Ook als je zelf stroom opwekt of juist alleen stroom nodig hebt kan Oxxio iets voor je betekenen. Het is ook mogelijk om je met spoed aan te melden bij Oxxio. Dit is dan binnen 5 dagen geregeld.

Wat voor groene stroom biedt Oxxio Energie?
Bij Oxxio vinden ze dat we maar één planeet hebben en hier dan ook zuinig op moeten zijn. Daarom is alle stroom die geleverd wordt door Oxxio groene stroom. Deze wordt voor de volle 100% opgewerkt uit Europese winstroom opgewerkt door de vele windmolens die Nederland rijk is. Hierdoor ontwijken ze de CO2 uitstoot die vele andere energiebedrijven wel produceren. Oxxio zal je nooit extra laten betalen voor de prijs van groene stroom. Zij verzorgen “groen voor de prijs van grijs”.

Natuurlijk is de stroom die uit je stopcontact komt daarmee niet anders dan die van je buren, maar je draagt wel zeker bij aan een milieuvriendelijkere manier van stroomwinning. Oxxio is namelijk van mening dat er steeds minder kolenstroom nodig is naar mate meer en meer mensen vragen om duurzame energie uit energiebronnen zoals wind, water en zon.

Deze bronnen zullen altijd aanwezig zijn en het opwekken van deze energie is dus ook vriendelijker voor de aarde en zorgt ervoor dat we met z’n allen langer van deze planeet zullen kunnen genieten. Helaas is de windstroom in Nederland nog niet voldoende om echt iedereen te voorzien. Daarom haalt Oxxio ook energie uit duurzame energiebronnen vanuit heel Europa.

Wat zijn de services van Oxxio?

Naast de app, waar iedereen gerbuik van kan maken (en een gratis ipad krijgt), heeft Oxxio 3 verschillende diensten. De "in control" waarmee je precies vergelijkt en berekent wat je aan stroom en gas verbruikt. Waarmee je 12 energiebesparende gadgets krijgt. Oxxio beweert dat je energierekening écht omlaag gaat. Is dat ook daadwerkelijk zo? Dat kunt u lezen in onze reviews van iedereen die dit al geprobeerd heeft.

De 2e is "free". Dat geeft je vrijheid over de keuzes die je maakt en bepaal je ook zelf hoe lang je klant blijft. Dus handig als je niet tevreden bent en direct wil electriciteit . De looptijd is dus niet bepaald en zijn je tarieven variabel naar gelang de markt dat bepaald. Handig dus als je de vrijheid wil blijven behouden om te doen wat je zelf wil, maar als de prijs van de markt omhoog gaat, gaat ook je rekening omhoog! (En omlaag natuurlijk ook)

De laatste is het dalurentarief. Dit is vooral voor mensen die alleen 's avonds of in het weekend thuis zijn. Hier geld, hoe meer je gebruikt in de daluren, hoe goedkoper het wordt. Dit komt doordat stroom (bijna) niets kost in deze tijden. Je moet nog wel betalen voor de netbeheerkosten en de overheidsheffingen, maarja dat doet iedereen.

Hoe kun je inloggen bij Mijn Oxxio?

Als je eenmaal klant bent bij Oxxio kun je inloggen bij Oxxio. Je krijgt hierbij een eigen account genaamd Mijn Oxxio. Hierop kun je al jouw persoonlijke details inzien een eventueel aanpassen. Zo heb je zelf inzicht in jouw energieverbruik en kun je gemakkelijk bepaalde punten veranderen.

Hoe kun je bij Oxxio meterstanden doorgeven: telefonisch of via de app?

Lees hieronder meer over de app en de slimme meter die daarin verwerkt zit. Ze beloven hiermee dat je meterstanden zelf moeten doorgeven voorgoed verleden tijd is.

Hoe werkt de app van Oxxio?

Oxxio wil graag de eerste app-only energieleverancier van Nederland worden. Ze hebben een handige app die je kunt downloaden voor je Smartphone, iPhone, tablet of iPad. De meeste mensen hebben hun mobiele telefoon altijd bij zich. Daarom kun je dus waar je ook bent je energiezaken regelen. Dus zelfs als je ’s avonds laat of als je ergens even zit te wachten met je energie bezig wilt zijn, kun je inloggen en wijzigingen aanbrengen. Oxxio vindt namelijk dat openingstijden hopeloos ouderwets zijn en je niet zo moeten wachten tot de volgende werkdag of zelfs na het weekend om je energiezaken te kunnen regelen.

Vandaar dus de app die je overal en op ieder moment kunt gebruiken door in te loggen op Mijn Oxxio. Ze zijn van mening dat dit Oxxio een heel stuk makkelijker en leuker maakt. Zoals hierboven al vermeldt werkt de app samen met een slimme meter. Via deze slimme meter kunnen zij je meterstanden automatisch ontvangen zodat je deze niet zelf door hoeft ze geven. Ook kun je die natuurlijk zelf inzien.


De Oxxio App

Wat zijn de verschillende tarieven van Oxxio?

Op de website belooft Oxxio “superscherpe energietarieven”. Om dit te controleren zul je Oxxio moeten vergelijken met andere energieaanbieders. Hierboven heb je al kunnen lezen dat Oxxio drie verschillende tarieven aanbiedt, namelijk 1 jaar vast, 3 jaar vast en modelcontract. Ze kunnen je via hun website helpen uit te zoeken welke vorm van stroom het beste bij jou en je huishouden past. Zo weet je altijd zeker dat je het goedkoopste contract afsluit.

Natuurlijk blijven de tarieven geen jaren en jaren vast. Het loont daarom de moeite om te kijken of je contract inmiddels goedkoper kan. Dit kun je doen via de app die ze aanbieden voor je smartphone. Hier kun je op inloggen. Je krijgt dan jouw account en huidige tarief te zien.

Ook kun je daar je energiegebruik in de gaten houden. Wie weet gebruik je wel een hoop overbodige energie zonder dat je het door hebt. Bij een lager energiegebruik kan je tarief omlaag gaan. Ook geven ze je een eenmalige cashback als je besluit een vast contact af te sluiten bij Oxxio. Natuurlijk kun je ook gewoon via je computer op hun website inloggen.

Wat Kost 1 kWh bij Oxxio?

Dit is lastig te zeggen omdat de tarieven kunnen verschillen en veranderen. Ook krijg je bepaalde kortingen als je voor langere periode verbonden bent aan Oxxio. Er is dus best verschil in hoeveel één kWh daadwerkelijk kost. Wel blijft het de moeite om uit te zoeken of je met een ander contract of ander tarief niet goedkoper uit kunt zijn.

Wanneer zijn de daluren van Oxxio?

Er zijn momenten dat stroom juist heel veel kost. Dit is met name het geval als je stroom gebruikt op hetzelfde moment dat de meeste mensen stroom gebruiken. Kook je bijvoorbeeld rond zes uur of zet je midden op de dag je (af)wasmachine aan, dan zal dit duurder zijn dan wanneer je dit bijvoorbeeld ’s avonds doet. Sommige energiemaatschappijen bieden hier zelfs een korting voor aan. Ook Oxxio heeft daluren. Overdag en vooral overdag tijdens werkdagenzul je het normale tarief betalen. Je betaalt hiervoor dus gewoon het volledige tarief.

Als je bereid ben ’s avonds of in het weekend de was te doen of iets anders te doen waarbij stroom nodig is, dan val je in het daltarief en zal de stroom of energie goedkoper zijn. De daltarieven bij Oxxio gelden van maandag t/m vrijdag van 23.00 tot 7.00 en van vrijdag 23.00 tot maandag 7.00. Ook op officiële feestagen zoals Pasen, Kerst, Koningsdag, Pinksteren en Nieuwjaardag kun je van het daltarief gebruik maken.

Hoe kun je Oxxio opzeggen?

Natuurlijk vindt Oxxio het jammer als je het contact op wilt zeggen, maar ze snappen dat je daar alle recht toe hebt. Check wel goed of je geen opzegvergoeding zult moeten betalen. Mocht je dan nog steeds zeker zijn van je beslissing om bij Oxxio te vertrekken, dan kun je een terugbelafspraak met ze maken. Je kunt dan aangeven wanneer het voor jou uitkomt. Eén van Oxxio’s medewerkers zal je dan helpen om de opzegging te regelen.

Er zijn speciale regelingen in geval van een verhuizing, emigratie, overlijden of andere situatie waarin je niet gewoon overstapt maar helemaal geen energie meer nodig hebt. Bedenk wel in alle gevallen goed dat, als de einddatum van je contract nog niet in zicht is, je een opzegtermijn van 30 dagen hebt en soms een opzegboete zult moeten betalen.

Hoe maak je contact met Oxxio? Bellen, zakelijk telefoonnummer, mailen en ander contact!

Bij Oxxio zijn ze ervan overtuigd dat je heel veel energiezaken gewoon zelf kunt regelen en prima in staat bent je grotendeels zonder hulp te redden. Toch weten ze dat er alsnog momenten kunnen zijn dat je er gewoon even niet meer uit komt. In dat geval zijn er verschillende manieren waarop je toch met een medewerker van Oxxio’s klantenservice in contact kunt komen.

Zo kun je ze bijvoorbeeld bereiken via O., de energiebuddy in de Oxxio App. Kan je hier het antwoord op je vraag niet vinden, dan is O. in staat je direct door te verbinden met iemand van de klantenservice. In de app kun je ook een chat vinden.

Daarnaast is het mogelijk om te chatten via Oxxio’s website. Als je een berichtje achter laat via Facebook Messenger, dan zal je vraag op een werkdag tussen 8.00 en 19.00 beantwoord worden.

Maar misschien prefereer je wel persoonlijk contact en een direct antwoord op je vraag. In dat geval kun je even een belletje plegen of een belafspraak maken. Dus wat voor manier van contact zoeken je voorkeur ook heeft, er zal er best eentje bij zitten waarmee je uit de voeten kunt.

Oxxio: klachten?

Op de website van Oxxio heb je drie mogelijkheden: een veelgestelde vragen sectie. Dit is de grootste meest gestelde vragen die wij ooit gezien hebben. Je kan zoeken op verschillende onderwerpen als jaarnota, termijnbedrag, meterstanden, acties en campagnes, aansluiten en ga zo maar door. Van alles geven ze de top 10 aan vragen. Hier kom je waarschijnlijk dus al ver mee.

Kom je er niet uit? Dan is er een klantenservice. Alleen deze ziet er naar ons niet uit als een klantenservice, maar je komt gewoon weer uit bij de meest  gestelde vragen. Voor ons is dat een beetje jammer en het lijkt erop dat Oxxio wil dat consumenten zoveel mogelijk via internet doet. Dat is natuurlijk logisch want dat bespaart op de klantenservice zelf, alleen het straalt voor ons niet veel vertrouwen uit dat als u als consument een echt probleem hebt, dat u ook daadwerkelijk geholpen wordt door een echte medewerker. Maar of dit ook daadwerkelijk zo is? Lees dat in de reviews!

Dus...komt u er niet uit? Dan kunt u nog contact opnemen met Oxxio. Maar wacht even...ook hier moet u inloggen op de app of op uw persoonlijke account. Dus alweer via internet! De vraag of u een persoon aan de telefoon kunt krijgen beginnen wij ons af te vragen. De ervaring(en) zullen het leren!

Wat is jouw ervaring met Oxxio?

Heeft u iemand aan de telefoon kunnen krijgen bij een probleem dat niet via internet kon worden opgelost? Wij van NederlandReview willen het graag weten. Of is de internet-klantenservice ook daadwerkelijk zo goed dat u snel werd geholpen en geen problemen meer ondervond? Schrijf een review en laat heel Nederland weten wat u van Oxxio vindt!

Alle ervaringen van consumenten van Oxxio. Bekijk reviews over Oxxio, schrijf zelf en vergelijk met andere leveranciers om te zien of oxxio uw energieleverancier wordt op NederlandReview.

Klanten en hun Ervaringen met Oxxio: Wat zeggen de Reviews over Klachten en Positieve Punten?

Oxxio bestaat al best een tijdje, dus zijn al vele mensen eens met dit bedrijf in aanraking geweest. Het kan handig zijn om eens te kijken wat deze mensen over Oxxio te vertellen hebben. Hun reviews, ervaringen, meningen en eerlijke beoordelingen kunnen je helpen in te zien of Oxxio echt wel het energiebedrijf is waar jij naar op zoek bent. Dit kan je beslissing wel of niet voor Oxxio te kiezen heel wat makkelijker maken.

Wil je zelf graag iets kwijt over Oxxio? Misschien heb je wel een klacht over ze of wil je juist een hele positieve ervaring met dit bedrijf delen. In dat geval nodigen we je van harte uit om zelf een Oxxio klantenreview achter te laten. Ook tips en verbeterpunten voor Oxxio zijn van harte welkom. Wie weet hebben ze hier nog wat aan en verbetert hun service.

Overstappen naar Oxxio Energie: een goed idee?

Hopelijk heb je nu wat meer informatie over Oxxio. Blijf echter goed nadenken over welke energiemaatschappij voor jou het beste is. Zo voorkom je dat je meer geld uitgeeft aan je maandelijkse energielasten dan nodig is. En al blijf je bij dezelfde maatschappij, kijk ook goed of je niet met een lager tarief toe kunt. Energie is echter al duur genoeg.

}