Oxxio Energie
Alle reviewsOxxio Energie
Alle reviews (56)
Nog geen reviews!
Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven
Ik ben wel blij met Oxxio
Ik krijg mijn energie al jaren via Oxxio. Ben een beetje geschrokken van sommige negatieve reacties hier! Ik wilde net zeggen dat ik nooit ergens last van heb gehad zelf. Misschien een verschil per regio?
Wat mij betreft is Oxxio echt een uitkomst gebleken. Ik ben serieus goedkoper uit dan bij mijn vorige aanbieder en dat was zeer nodig, in verband met almaar stijgende maandlasten.
Door die cashback over meerdere jaren heb ik gewoon echt geld bespaard.
Rekeningen problemen heb ik hier nooit gehad.Service: nul. Nieuwbouwwoning en postcode is nog niet overal bekend. Andere leveranciers z zoeken even en passen alles aan. Oxxio: Niet bekend is niet bemind!
Oxxio veel beter dan energiedirect
Kans kans KANSloze praktijken bij energiedirect. Aggressieve verkooptechnieken als je bij ze weg wilt en veel problemen gehad. Oxxio heeft het echt TOP voor mij opgepakt nadat ik had aangegeven dat energiedirect mij probeerde te naaien met wurgcontracten. Ik kwam er niet vanaf. Na een belletje met oxxio hebben zij het opgepakt en was ik binnen 3 dagen overgestapt naar oxxio. Of ze willen gewoon heel graag nieuwe klanten bij oxxio, of ze zijn simpelweg echt goed. Zit er nu 3 maanden, nog geen problemen gehad, maar we gaan het zien...
Ja, uw ervaringen geloof ik graag m.b.t. Oxxio, ze zijn alleraardigst om de klant binnen te halen. Nieuwe klanten komen ook direct aan de beurt als ze bellen en komen niet in een lange wachtrij. Het gesprek verloopt zeer klantvriendelijk. Maar...... zodra u weggaat zullen de ervaringen heel anders worden, vooral als de eindnota niet klopt.
Content met Oxxio
Al jaren bij Oxxio en eigenlijk nooit problemen gehad. Afgelopen maand kwam daar verandering in met regelmatige haperingen in de energievoorziening, erg lastig, vooral met de kou buiten! We hebben gauw contact opgenomen en Oxxio is het meteen gaan uitzoeken en heeft het opgelost. Het lag niet aan hen, kennelijk, maar ze konden het wel verhelpen. Wij waren hier natuurlijk zeer content mee en dat geef ik graag door.
Uitstekende service
De service bij Oxxio is uitstekend. Laatst werd er te veel geld van mijn rekening afgeschreven en ik had geen idee waar dat vandaan kwam. Na een kort telefoontje met Oxxio werd de bron achterhaalt en was het geen probleem om mij het geld terug te storten dat ik teveel had betaald. Binnen twee weken stond het weer op mijn rekening, zonder gedoe en met een erg vriendelijke medewerker aan de telefoon.
Gas en licht
Heb heel erg spijt dat ik bij Oxxio ben gegaan ze hebben een slimme meter geplaats daar is veel in fout gegaan nu ineen keer bijna 900 bij moeten betalen vanaf december al aan het bellen beloven steeds dat het opgelost zou worden maar voeren geen flikker uit zit nog steeds met een probleem dus nu ga ik een advocaat inschakelen dan maar via de rechter en ga over stappen nooit meer Oxxio zijn niet te vertrouwen laten je betalen voor iets wat je niet verbruikt hebt ik raad het iedereen af
zie klantnr. 38463844
Wij willen onze overeenkomst (gas/stroom) opzeggen, maar dat blijkt onmogelijk, kan niet per telefoon (onbereikbaar) ook niet per email en per post wordt nooit beantwoord. Gezien de talloze vele klachten kan gerust gesproken worden van een criminele organisatie.
Loopt zoals het moet
Net verhuisd en oxxio aangeschaft. Binnen een dag reactie met alle benodigde informatie en tot op heden loopt het gewoon precies zoals het moet. Voor mij was deze partij het goedkoopst, maar afgezien daarvan is het altijd prettig als je energie zonder problemen verloopt. Mocht het in de toekomst anders zijn zal ik daar hier zeker weer over schrijven!
Ik geef ze een 7,5 tot 8
Nu een jaar bij oxxio. (vorig jaar verhuisd naar amsterdam)Aansluiten ging voorspoedig en tot op heden geen problemen. Die app is best wel handig ja want je krijgt wat meer inzicht. Een slimme thermostaat ben ik helaas nog niet bij ze tegengekomen. Maar die heb ik bij 50five gekocht en werkt allemaal prima op elkaar. Dus dat kan ook.
Geen klachten, alles werkt goed
ik zat tot een aantal jaar terug bij Essent. daar ging destijds van alles mis met rekeningen en storingen
Sinds ik ben overgestapt naar oxxio nergens last van gehad, alles werkt gewoon zoals het hoort en ik hoef niks te controleren.
prijs is prima.Zelf in de hand
Die app is echt super. Mijn zoon en ik zijn de hele dag aan het spelen ermee en telkens weer manieren aan het verzinnen omte kijken waar we kunnen uitsparen. Dus heb een soort competitie met hem ontwikkeld hierdoor. Superleuk! (en onbewust milieuvriendelijk tegelijk)
Telefonie en Energie
Ik vind Oxxio zeer zeker geen aanrader. Zorg dat uw voorschot zo laag mogelijk is, want als u een bedrag terugkrijgt, moet u daar maanden op wachten, ondanks men belooft dat u het voor een bepaalde datum ontvangt. Besluit u vervolgens om de laatste maand te storneren (want telefonisch zijn ze niet of zeer slecht bereikbaar), dan kan Oxxio ineens wel snel reageren en wel met een boete van 40,00 euro aanmaningskosten, omdat het bedrag dat u terug hebt laten storten net ietsjes te hoog was. Voor mij en vele anderen, die ik adviseer een dikke streep door Oxxio!
Stroom en gas
Wil je je contract opzeggen hang je letterlijk 46 minuten in de wacht hangen ze erna op. Probeer je te berichten werkt ook niet. Smorgens half 9 bellen kan ook niet dan zijn ze dicht. Maar als ze je wat willen verkopen zijn ze de beste war een kutbedrijf zeg!
Energie en gas
Geen minpunten al heel wat jaren vaste klant
Gas en stroom
Waardeloze overstap vorig jaar. Voor het eerst een (onterechte kredietcheck bij overstappen. Niet eerder meegemaakt. Verder gedoe bij weggaan na een jaar: loze beloften, leugens, foute info op de website, geen reactie op chat en ellenlang aan de telefoon hangen steeds en verkeerde info krijgen. Aan het lijntje gehouden tot hun prijzen van oktober bekend waren. Had ik nooit in moeten trappen: weer wat geleerd en ga alsnog direct overstappen naar een goedkopere leverancier . Met een functionele klantenservice.
Energie
Onmogelijk om iemand aan de telefoon te krijgen na 45 minuten nog steeds niemand. Wat een waardeloos bedrijf .
1 jaar Gas en Licht
Via de door Oxxio aangegeven IDEAL link een betalingsopdracht uitgevoerd. De Oxxio site gaf toen een foutmelding. Betaalopdracht herhaald en wéér een foutmelding gekregen. Bankrekening gecontroleerd en het bleek dat de betaalopdracht 2x door de bank was uitgevoerd. Dit gemeld aan Oxxio en kreeg antwoord dat het te veel betaalde bedrag zou worden terug gestort. Enige tijd daarna deed Oxxio de terugbetaling maar heeft zonder nader overleg of verklaring €40,00 ingehouden van het te veel betaalde bedrag van €183,87. Dit heet in goed Nederlands: Diefstal!
Wacht reactie op mijn klacht af, ander wordt aangifte gedaan en gaat deze klacht naar Gaslicht.com en alle beschikbare consumenten organisaties zoals de Consumentenbond.Internet waardeloos, klantenservice service drama
Niet aan Oxxio beginnen! Op het moment dat er problemen zijn helpen ze je niet! Halen de schouders op en je moet het maar accepteren. Hierdoor moeten wij nu een contract uitzingen, maar krijgen niet geleverd waarvoor wij betalen. Je krijgt alleen een instabiele trage internet verbinding en een hoop frustratie
tv en internet
Oxxio overstapservice internet en televisie wat een Elllende
Ik werd gebeld door een externe partij die klanten binnen haalt voor oxxio (hier kwam ik later achter) . Het klonk allemaal harstikke goed. Ik kreeg een gratis monteur die alles kwam aansluiten en hun zouden heel de overstap regelen met mijn vorige provider.
Na tijdje werd en fors bedrag van me rekening afgeschreven voor de (gratis monteur) en zag ik dat me vorige provider ook nog steeds rekening stuurde voor internet en televisie.
Ik heb hier over gebeld naar Oxxio. Nu moet bewijzen dat de dame aan de telefoon mij de gratis monteur heeft aangeboden (wat natuurlijk de ongedraaide wereld is).
Verder zijn de koste van de dubbele abbonnement voor eigen rekening, want hun hebben dit via email laten weten(email die ik niet gezien heb) en door deze email heeft oxxio naar eigen zeggen aan hun plicht voldaan.
Komt er op neer dat ze alles heel mooi vertellen maar uiteindelijk niks regelen en jou voor de kosten oplaten draaien.
Oxxio Zo ga je niet met klanten om !!!Internet en stroom
Oppassen! Deze partij rekent onterecht incasso kosten op een zeer slinkse wijzen.
Wegens overstap van rekening is dit niet goed verwerkt, maar kreeg wel de uitnodiging om vervolgens de rekening te betalen via Ideal. Dit heb ik gedaan, maar dit was niet het volledige bedrag.
Aangezien dit niet het volledige bedrag was sturen ze je een incasso. Hierover heb je geen nota ontvangen en is onmogelijk om te weten dat er nog geld openstaat. Ook als je vraagt aan de klantenservice om de nota's kan je deze niet krijgen, alleen kunnen ze het rekeningnummer aanpassen. Echter geldt dit pas voor de volgende nota, waardoor je 2 keer incasso kosten krijgt van 40 euro en die dien je te betalen.
Mijn oplossing was om de nota's te ontvangen en het resterende bedrag over te maken per direct. Wel het verzoek om geen incasso kosten te rekenen. De klantenservice gaf aan niet tot een oplossing te willen komen.
Aangegeven dat ik graag klant blijf, maar niet als ik 2x de incasso kosten moes betalen, zonder nota graag een andere partij zoek. De klantenservice gaf aan graag mijn contract te ontbinden voor zowel internet als stroom.
Hierdoor raakt OXXIO een klant wijt die ruim 1200 euro per jaar betaald ipv tot een oplossing komt om de 40 euro incasso kosten terug te trekken en de nota's te sturen.
Conclusie: De klantenservice geeft niet om de klant of het bedrijf.Energiecontract
Oxxio komt afspraken niet na
Via eigen huis ingeschreven bij Oxxio voor 1 jaar vast energiecontract. Bevestiging van eigen huis hiervan ontvangen en ik zou binnen 5 werkdagen van Oxxio een welkomstmail ontvangen. Op 24-12 heb ik contact opgenomen omdat ik niets hoorde. De medewerker stuurde direct een mail met de overeenkomst, echter deze stond op 3 jr, onjuist dus. De medewerker heeft met mij gesproken over mijn keuze. Hij zei dat hij het contract op 1 jr had gezet maar dat ik tijdens de kerstdagen er nog over na kon denken. Op maandag heb ik gebeld dat ik toch bij een contract voor een jaar wilde blijven. Wederom hoorde ik niets van Oxxio dus op 4 januari weer met hen gebeld. Tot mijn ontsteltenis vertelde ze mij dat het contract nog steeds op drie jaar stond. Weer verteld dat de overeenkomst foutief was opgemaakt en dat ik al eerder had doorgegeven dat ik 1 jr wilde. Op 6 januari werd ik gebeld dat de bedenktijd voorbij was en dat ze het contract niet meer konden aanpassen. Ik kon het contract opzeggen en opnieuw aanmelden voor de 1 jr vast via eigen huis. Echter dan kon het contract pas op 29 januari ingaan.
Op 7 januari heb ik gebeld dat ik het contract wilde opheffen, ik had er geen vertrouwen meer in. De medewerkster aan de telefoon kon mij niet vertellen of er in mijn geval kosten berekend zouden worden. Ik gaf aan dat ik dat zeer onterecht zou vinden en in dat geval de rechtsbijstand erbij zou halen.
Mijn grootste angst is nu uitgekomen, heb vanavond een mail gehad dat de overstap goed is gegaan en dat per 11-1 Oxxio mijn energieleverancier is!!
Niet te geloven dit, het is werkelijk SCHANDALIG!
Ze doen niets, komen afspraken niet na en op deze manier splitsen ze mensen een 3-jarig contract in hun maag. Let wel ik heb een bevestigingsmail van eigen huis waar 1 jaar in staat!
Je komt er gewoon niet doorheen bij Oxxio, eens kijken of de rechtsbijstand dat wel lukt.
Ik viel me ontzettend besodemietert door Oxxio, het zijn schandalige praktijken!
Anderen bekeken ook

Ook besparen op meerdere diensten? Pure energie maakt het mogelijk. Het is energie waar u blij van wordt, zoals ze zelf zeggen. Pure energie maakt ...

Ook besparen op kosten en uitgaven? Wat is EasySwitch.nl? EasySwitch.nl is een onafhankelijke overstapservice in Nederland. Je kunt hier de v...

Wat vinden consumenten van Gaslicht.com? Gaslicht.com is een onderneming van Ben Woldring. Hij is erg bekend geworden met zijn website om telefonie...

De grootste kosten die je per maand maakt zijn ongetwijfeld je maandelijkse vaste lasten. Iedereen zou deze vaste lasten wel graag omlaa...
Ik help veel mensen met het overstappen van energieleveranciers en hou ook bij wat hun ervaringen zijn. Oxxio heb ik inmiddels van de lijst geschrapt! Kijkt u ook maar eens op andere sites waar reviews achtergelaten kunnen worden, zoals trustpilot.nl, dan weet u genoeg. Zolang je bij Oxxio klant bent, is er meestal niet zoveel aan de hand, maar als je opstapt worden ze vervelend. Als je belt sta je eerst een half uur in de wacht en vervolgens verbreken ze de verbinding, als ze horen dat je geen klant meer bent. Als je een chatgesprek voert en ze er zelf ook niet meer uitkomen breken ze het af. Vul je een contactformulier in over een foute nota, moet je meer dan een week wachten op antwoord. Ze gaan zelfs zover dat ze over een nota onder de 20,00 euro 40,00 euro aanmaningskosten in rekning brengen, als je een dag te laat betaalt. Oxxio komt bij de hele serie overstappers als slechtste uit de bus, daarom heb ik er een streep doorgehaald. Nu bent u natuurlijk benieuwd wie de beste is. Nou over 1 bedrijf heb ik nog nooit klachten gehoord. Het is een bedrijf dat meedenkt en zeer coulant is. Toen iemand ging verhuizen (was bij Energieflex, die nu niet meer bestaat), wilde ze tijdelijk voor 2 woningen een aansluiting. Energieflex liet weten, dat het administratief bij hen niet kon. Ik heb naar Greenchoice gebeld en de situatie voorgelegd. Ze zeiden, geen probleem, laat ze het huidige contract meenemen naar haar nieuwe adres, anders verliest ze de welkomstpremie en wij kunnen dan voor enkele weken haar huidige woning van energie voorzien. Nou, dat noem ik nou eens klasse. Zo kan ik meer positieve verhalen over Greenchoice vertellen, maar laat ik het hier maar bij laten, want het is een review over Oxxio.