10

10

10

10

100%

World of Warships [SOI] Many GEOs

Zoek je een MMO spel? Zou je deze game wel gratis willen spelen? Wellicht is het platform van World of Warships dan wel interessant voor jou. Bekijk op deze pagina van NederlandReview welke klantervaringen er over World of Warships bekend zijn.

Wat is World of Warships?

World of Warships is een gratis te spelen MMO spel. Deze game heeft marine-oorlogvoering als thema, geproduceerd door spelontwikkelaar en uitgever Wargaming na het uitbrengen van de eerste militair georiënteerde MMO World of Tanks.

Registeren

Als je het spel wilt spelen moet je je eerst registeren. Je kunt je op een aantal manieren registeren. Zo kun je je registeren als je een account hebt bij Amazon, Google, Facebook en Twitch. Je moet een aantal gegevens aan het bedrijf doorgeven. Allereerst dien je je e-mailadres op te geven. Vervolgens is het tijd om een 'in-game' naam door te geven. Daarna kies je een (goed) wachtwoord. Dat wachtwoord dien je vervolgens te bevestigen. Je accepteert de eindgebruikerslicentieovereenkomst en erkent dat je het privacy beleid hebt gelezen en begrepen. Je kunt ook aangeven als je meer berichten van het Wargaming-bedrijf wilt ontvangen. Mocht je dat niet willen moet je het vakje leeg laten. Mocht je al een account hebben, dan kun je gewoon inloggen.

Het spel

Dit spel is in september 2015, speciaal voor Microsoft Windows uitgebracht. Twee jaar later kwamen daar Microsoft Store en Steam bij. Je kunt niet alleen tegen anderen spelen. Het is ook mogelijk om het bijvoorbeeld tegen robots op te nemen. Er zijn twee seizoensgebonden competities beschikbaar. Het gaat hierbij om gerangschikte en clangevechten.

Gameplay

Het spel wordt omschreven als een trage, tactische shooter. Er zijn drie verschillende soorten bewapening. Deze drie basistypen zijn scheepwapens, vliegtuigen en torpedo's. Het spel is ingericht op teams. Je kunt dus samen als een team spelen. Binnen teams kunnen divisies ingesteld worden. Groepen van maximaal 3 personen kunnen samen de strijd aan gaan.

Jouw team kan de strijd aangaan tegen andere spelers. In games taal is dat Player versus player|PvP. Je kunt het eveneens opnemen tegen de computer. Je kunt dit doen in 3 verschillende gevechtsstanden, te weten: standaard, epicentrum en dominatie. Je kunt scoren op een puntensysteem.

Oorlogsschepen

In het spel kom je diverse oorlogsschepen tegen. Je kunt dan denken aan dreadnought slagschepen, maar ook oorlogsschepen uit de jaren 50. Je komt eveneens schepen tegen die gepland waren maar uiteindelijk nooit zijn gemaakt. Het spel heeft vijf verschillende soorten schepen: torpedobootjagers, kruisers, slagschepen (slagkruisers en dreadnoughts), vliegdekschepen en onderzeeërs (in ontwikkeling). Als je het spel speelt kun je de squadrons rechtstreeks aansturen.

In het spel zijn verschillende landen en continenten betrokken. Je kunt dan denken aan de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Japan, Frankrijk, de Sovjet-Unie en klein aantal Aziatische marines. Iedere speler heeft de mogelijkheid om in het spel met ieder schip op onderzoek uit te gaan. Alle schepen hebben een aantal modules. Hoe meer ervaring je hebt, hoe toegankelijker de schepen worden.

Heb je al ervaring met World of Warships? Wat vind je van het gratis spel? Zou je andere mensen aanbevelen om spellen via het platform te gaan spelen? De gebruikers van NederlandReview waarderen het enorm als jij je ervaringen bij World of Warships wilt delen op deze pagina. Het is mede aan jou te danken dat NederlandReview het grootste bedrijf op het gebied van objectieve en onafhankelijke bedrijfsreviews kan blijven.

10